Esikoista yrittämään-pinosta plussanneet syksyllä ja talvella 2011-2012

Onnea Juliane ultrauutisista :)

Mä ostin kahdet imetysliivit ja toiset otin synnärille jo mukaan (en kyllä käyttänyt siellä sitten). Ostin silloin yhtä kuppikokoa isommat mitä oli ihan loppuraskaudessa ja ne on suht sopivat (joustavat myös), ehkä aavistuksen pienet. Mutta musta mulla ei tissit ihan hirveästi kasvaneet maidon noustua, tais olla löysää nahkaa jo ennestään sen verran :D Mutta ei tosiaan kannata ostaa kuin vasta esim. kuukausi ennen laskettua aikaa.
Niin ja mulla ei muuten valu maitoa eli en oo käyttänyt ollenkaan liivinsuojia; joskus jos on päikkäreiden jälkeen pidempi syöttöväli saattaa imettäessa toinen tissi samalla vuotaa vähän. Siks en niitä liivejä synnärillä tarvinnu (olin siis ilman liivejä siellä aluks).
Muutamat liivit on musta ihan hyvä määrä, riippuu kuin usein jaksaa pestä..jos siis vaikka valuukin maitoa ja kastuu kahet päivässä :D
Mulla ois vielä hakusessa kaarituelliset versiot. Oon ostanu ihan Lindexiltä ja yhet jopa Cittarista.
 
Mua vaan niin epäilyttää osaako ostaa ennakkoon sopivia liivejä.. Ei siinä montaa minuuttia mene käydä kaupassa, ja ehkä sitä ihan ekat kotipäivät pärjää ilmankin jos ei jaksa kauppaan mennä.

Mulla oli viimeisen vuorokauden ensimmäinen migreeni koko raskausaikana, ja mulla se on aina hormoniperäistä migreeniä, tietty heti toiveikkaana mietin alkaisiko jotain tapahtua tuolla synnytyspuolella...
Googlettelin sitä migreenijuttua, osalla se on ennustanut synnytystä, ja tolla lukemisella selvisi myös että moni hormonimigreeniin taipuvainen kokee kovan migreenin synnytyksen jälkeen.. Ei kyllä nappaisi sairaalan hälyssä olla oksennut kurkussa ja pääkainalossa. Toivottavasti vältyn siltä.

Viime yö meni ihan harakoille, ei supistanut tai sattunut mutta lantiossa oli taas sellainen jännä olo ja tuntui että jotain tapahtuu. Hetken olin jo toiveikas että jos alkaisi tapahtua mutta pihkat, ei mitään. Kerran kuului mahasta sellainen kova napsahdus, että piti varovasti hivuttautua seisaalleni ja varmistaa ettei se ollut vesien menosta kertova ääni. Jotenkin kyllä luulisin että kohta alkaa tapahtua, on vain sellainen olo. Vauva on vähän rauhoittunut, vaikka hyvin liikkuukin ja tuntuu poraavan tonne lantion uumeniin koko ajan.

Julianelle onnea ultrakuulumisista!

Kirskikselle :hug:

Ja joku poksui viikkoja, onnea!

Onko joku muuten suojannut sänkyä jotenkin, noin niinkuin sitä vesien menoa ajatellen? Ei hirveenä houkuta ajatus että koko kallis sänky uisi lapsivedessä. Vaikka eihän se varmaa ole että ne meneekään kotona.

Olkaa varovaisia ettette liukastele! Itse venäytin nivusta vähän kun meinasin kaatua, onneksi sain ukkoa hihasta kiinni.. Mutta vähän se kirpaisi.

Susimieli ja Pieni 38+1
 
Mullakin on hormonimigreeniä joka onneks pysyi raskauden ajan poissa (alussa oli kovempia päänsärkyjä mut ei migreenikohtauksia) ja edelleen on pysynyt poissa..eikä tullut siis synnytyksen jälkeen :) Saa nähdä kuin käy kun alkaa taas menkat..
 
Susimieli, meidän sairaalassa ei sitten ole liivinsuojia ollenkaan, että jos siellä tarvitsee niitä käyttää niin pitää omia hommata sinne. Kannattaa muutama varulta mukaan varata jos tarvitsee.

Suojasin sänkyä vesien varalta pistämällä pyyhkeen lakanan alle, että olisi imenyt sitten ainakin enimmät vedet.
 
Onnea Juliane hyvistä ultrakuulumisista!

Sängyn suojaus Vaikka asia ei vielä ajankohtainen olekaan, niin hienoa, että tuli puheeksi. En varmaankaan olisi keksinyt sitä pyyhettä laittaa. Me ajateltiin vielä hankkia sänkyyn sellainen sijauspatjansuojus, joka on helppo pestä tarvittaessa. Ajateltiin myös sitä, jos vauvalla joskus vaippa pettää ja pissit tulisi meidän sänkyyn vahingossa, niin ei ainakaan koko sänky mene pilalle. Sänkyä ostettaessa ei todettu tarpeelliseksi, mutta onneksi pysyy jälkikäteen ostamaan.

Tuolla maaliskuisten pinossa oli puhetta äitiysavustuksen näkymisestä Kelan verkkopalvelussa. Siis minulla näkyy siellä vain vanhempainpäiväraha, mutta ei mitään mainintaa äitiysavustuksesta tai lapsinlisästä. Hermoilin sitä eilen ja lopulta soitin Kelan palveluun. Virkailija tarkasti minun hakemuksen ja laittoi takaisin käsittelyyn. Jäi kyllä sellainen olo, että ilman huomaamista olisi nämä kaksi asiaa jäänyt käsittelemättä viraston puolesta...

Täällä kaivattaisiin milizzan ja Bubblen kuulumisia!! Onko heistä kuulunut pitkään aikaan missään?!

Kirskis ja Kaiku 25+0
 
sängyn suojaamisesta minäkin, (vaikkei mulla tosiaankaan oo vielä hetkeen ajankohtainen) mut oon ajatellut töistä "lainata" jokusen ns. kroonikkovaipan eli sellanen missä toinen puoli muovitettu ja toinen imevä. Niitä sitte pari kun laittaa lakanan alle :) Ne on käteviä myös vauvalle hoitolaukkuun, kun on jossain vieraassa paikassa niin menee hyvin hoitoalustana :) Niitä on erikokoisia esim. 60x60cm, 30x60cm.. Ja mun mielestä niitä tai siis vastaavia myydään ihan kaupoissakin lastentarvike osastolla (merkkinä libero tms.)..
 
Me viritettiin aamulla sänkyyn (meillä on koko parisängyn kattava patjansuojus/ohut petari jo ennestään) mun puolelle avattu pukupussi (oli ainoo tarpeeksi iso muovi) ja sen päälle vieraskäytössä aiemmin ollut sängynsuojus, tollainen täkin paksuinen.
Että jos sitä vettä holahtaa kunnolla niin imeytyy tohon päällimmäiseen kun ei muovin läpi pääse muuhun sänkyyn, ja sitten on siellä alla vielä se yksi suojus jonka saa tarvittaessa pesuun myös. Mitenkään todennäköistähän se ei oo että vedet menee sänkyyn, mutta ajattelin antaa saman virityksen olla tuolla jälkivuodon ajankin, ei tarvi sit ohivuotoja niin pelätä.

Vois tää kohta syntyä, ei oo mitään valmisteltavaa enää ja tää mamma alkaa olla kärsimätön jo :D

Susimieli ja Pieni 38+2
 
Susimielelle odotuksen lopun odottamisen jaksamista. :)

Julianelle onnea ultrakuulumissta!

Omaa napaa: Pahoinvointi on ollut nyt jo melkein 2 vk poissa kokonaan, ja nälkä alkaa tulla kuvioihin. Joinakin päivinä nälättää enemmän, toisina palaan siihen alkuraskauden "juuri mitään ei tee mieli"-tilaan. Pakko kylläkin on syödä, kun olin eräs aamu syönyt todella kevyesti olin parin tunnin päästä pyörtyä koulun ruokalaan. Oli pakko pistää pää polvien väliin ja istua lattialle... Silmissä mustenee joka kerta kun nousen sohvalta mutta tää oli voimakkaampi tunne.

Innostukseni: maito (n. 1 l päivässä, ennen en juonut yhtään) ja kaikki hedelmät. Erityisesti greippi! Nam. Laskin että varmaan puolet kaikesta mitä syön sisältää hedelmää... Ei tule kovin edulliseksi, mutta viis siitä, vitamiinit talteen ja herkuttelemaan! Kahviakin olen voinut juoda jo joskus runsaalla maidolla.

Vatsa alkaa ehkä sitten jo näkyä. Kävin tänään sopimassa kevään töistä ja vedin vatsaa hurjasti telttapaitani alla sisään päin. :)

Liikkeistä: olen ollut tuntevinani ehkä jotain, hmm... Tosin on myös ilmaa mahassa(vaihtelun vuoksi) ja sekin sekoittaa. Alavatsalla (ihan alhaalla) on pari kertaa tuntunut sellainen pieni "värisevä" tuntemus, ihan hetken. Sen ehtii juuri tajuta kun se loppuu... Onkohan se niitä vai kuvittelenko? Ensisynnyttäjälle jolla
on istukka eessä ja kohtu taaksepäin olisi tosi aikaista.

Tuli tehtyä ekat ostoksetkin: ostin pienen bodyn alesta kun en malttanut ja tänän kirpparilta läjän kestovaippoja vastasyntyneelle... Niitä pitääkin alkaa hamstraamaan hyvissä ajoin, jos saisi mahdollisimman paljon (vähän) käytettyjä.

Hyviä vointeja!
t. Avocado ja Kivi 14+0 (poksista vain!)
 
Avocado Mä tunsin ekat liikkeet muistaakseni joskus rv 15-16, tuntui kun pienen kalan pyrstö olisi hipaissut. Ja mulla kans istukka edessä.. Ekat liikkeet tuntuivat myös ulospäin rv 19 tms. Tosin tää meidän poitsu tuntuu olevan melkoinen huitoja... :D

Kestovaipoista, sain itse edullisesti/ilmaiseksi käyttämättömiä vaippoja kun huutelin facebookissa tutuille että jos jollain olisi jäänyt noita äitiyspakkauksen kestoja pitämättä, niin voisin vastaanottaa tai maksaa vähän niistä. Myös huutonetissä on välillä tosi halvalla noita äp:n vaippoja myynnissä.

Anoppi yritti taas kaivella tietoonsa kumpi meille on tulossa :D Se on kyllä hauska, sillä on aina uusi taktiikka :D Nyt se yritti jotain hyvin tyttömäisiä vaatteita esitellä, että kelpaisko :D Käskin malttaa vielä hetken, 11 päivää laskettuun aikaan, että kohta se saa selville. Mahtaa vähän pettyä kun ei pääse prinsessamekko ostoksille.

Susimieli ja Pieni 38+2
 
Onnea paljon Juliane hyvistä ultrakuulumisista! =) muistan kyllä itsekin miten kauheesti jännitin sitä ja mikä helpotus oli, kun kaikki oli siellä hyvin.

Käyn aina kurkkaamassa Susimielen kuulumisia, vaikka aika harvoin tällä hetkellä itse kirjoittelen. Jännityksellä täällä elellään mukana =)

Liikkeistä Täällä on viime viikosta alkaen tuntunut pienen pieniä liikkeitä, aivan kuin ilmakuplia tai hipaisuja:) Ihan niinkuin niiden kuvaillaankin olevan. Nyt on menny muutama päivä etten ole niitä tuntenut, mut eiköhän ne siitä vahvistu viikko viikolta. Mulla on istukka takaseinässä ja kohtu taaksepäin kallistunut, joten en tiiä johtuuko noista syistä se, että aika vaisuja vielä liikkeet on. Minä en oikein näistä asioista mitään ymmärrä :)

ON: Ei ihmeempiä, mitä nyt mielialat heittelee laidasta laitaan ja tunnemyrskyjä koetaan harva se päivä. Tää syksy on kyllä ollu aika raskas, joten tuntuu välillä aika hankalalta olla raskaana. Vaikea selittää, koska en vaihtaisi tätä hetkeä mihinkään. On myös samaan aikaan ihana olla raskaana. Mut jos sanotaan, että tämä keskiraskaus olisi parasta aikaa niin ei päde meikäläisen kohdalla :D Toisinaan on vaikeita päiviä, mutta johtuu ilmeisesti hormoneista ja onhan raskaana oleminen sekä kropalle että mielelle iso juttu. Varsinkin ensimmäinen kerta. Onneks on ihana neuvolatäti, jonka kanssa näistä asioista on kiva jutskata. Ens viikolla olisi jo sitten se rakenneultra, sukupuolta ei haluta saada selville ja toivottavasti se ei paljastukaan :) Kumpa vaan pienellä olisi kaikki hyvin, se on ainut toive :heart:

Hyviä vointeja kaikille!

Kristiina ja Onni 19+2
 
Viimeksi muokattu:
Kristiina Mun on tunnustettava että niin ihanaa kun tän koko raskauden lopputulos on, en mä kauheesti ole viihtynyt raskaana ollessa. Onhan tässä sikäli puolnsa kun maha on painovoimaa uhmaava, ja niiden ekojen liikkeiden tuoma ilo jne. Ja mulla on ollut tosi helppo raskaus, voin siis mielelläni olla vaikka muutamaan kertaan uudestaankin raskaana, mutta en tän mahavaiheen vaan sen vauvansaamisen takia.

Pipsapippurille onnea!
 
Pitkästä aikaa tänne kurkin:) Meidän pikku Myyrä on jo 4,5 kuukauden ikäinen tyttönen! Mukava lukea tuttujen nimimerkkien kuulumisia täältä, vaikka toki osa onkin tuolla kerhonkin puolella. Siellä olen kertonut meidän aika rankasta alkuvaiheesta, täällä yleisellä puolella en viitsi avautua. Nyt meillä on onneksi jo kaikki hyvin. Tyttö kasvaa hyvin (4 kk mitat 63 cm ja 6220 g), maistelee kiinteitä, naureskelee ääneen, kierähtelee ympäri ja on kaikin puolin suloinen pakkaus:)

Joka tapauksessa, onnea kaikille uusille esikoista odottaville:)

Liisakaisa ja tyttö 4,5 kk
 
  • Tykkää
Reactions: Susimieli ja Sassy
:wave:

Täällä on käyty np-ultrassa tänään. Viikkoja oli kuulemma 10+5, mut mä pysyn edelleen siinä 11. Jaja.. kaveri oli 38mm "pitkä" ja niskaturvotusta oli kuulemma 1mm. Et shillai.

Alateitse kattoivat, kun ei oikein tosta päältä näkyny.. Ja sitte laskettu aika on 18.6., sairaalana TYKS. :)

Tervetuloa uusille ja onnea :flower:

Emby^ ja Jormaliini 11+0
 
Pipsapippuri: onnea!

Täällä tänään rv 28 *poks* :) Hurjaa.. 12 viikkoa jälellä enää laskettuun aikaan.

Rankka päivä töissä, jonka päälle vielä Kodin1 ja Ikean reissu.. huh huh.. Nyt en kyllä tee yhtään mitään. Mies onneksi passaa ja toi iltapalaa sohvapöydälle ;)

Line ja Nano 28+0 :)
 
Morjens murut :)
Mä olen ollut kolme päivää hoitamassa veljen kolmea tyttöä kun tarvitsivat kipeästi apua. Taisin saada tuliaisiksi jonkun flunssan, kaksi pienintä on ollu kipeänä ja ovat antibiooteilla vielä. Tänään oli toinen perhevalmennus ja maanantaina on synnytysvalmennus sairaalalla. Sitten onkin meidän valmennukset pulkassa. Parin viikon päästä koittaa kauan kaivattu muuttopäivä ja pääsee tästä vuokrakaksiosta omaan tupaan. Kauheasti vauvauutisiakin ollaan kuultu... Meidän lähipiirissä 2 paria on jo saanu vauvan ja ensi keväänä/kesänä on vielä 4 paria meidän lisäksi saamassa. Ihme lisääntymisaika kyllä kaikilla :D Mutta hyvä sinänsä, saadaan vaatteet kiertoon ;)

Eipä kummempia :)
Namppis 31+6, Huomenna poksuu taas :)
 
Kirskis, ei mullakaan näkynyt lapsilisästä kelan sivuilla mitään ennenkö tyttö vasta oli syntynyt. Ja ensimmäinen lapsilisä maksetaan vasta lapsen syntymästä seuraavan kuukauden lopussa, eli kun tyttö syntyi meille lokakuussa niin ensimmäinen lapsilisä tuli vasta marraskuun lopussa. Minun mielestä melko tyhmä käytäntö. Oletko jo saanut äitiyspakkauksen? Äitiysavustushan on se pakkaus jos sen ottaa. Muistaakseni itselle tuli samaan aikaan päätös vanhempainrahasta ja äitiysavustuksesta.
 
Lääkärineuvolassa käyty:

Rv25+5
Painoa 652g/ viikko
RR 124/71
Hb 129 (noussut vaikka lopetin raudan syönnin! )
Sf 25
U-prot (valkuaiset?) h+. Tulkitsin et se meinaa heikkoa plussaa? Mut neuvolatätin mukaan johtuu tod. näk siitä ku en ollu juonu ku pari hörppyä vettä, niin pissa oli tosi vahvaa.
Painoarvio 981, vastasi viikkoja 27+4. Tuon mukaan LA ois karkauspäivänä, mut sitä ei muutettu. Muutetaankohan sitä jos seuraavassakin ultrassa on yhtä iso? Kuitenki 13 päivää..
Sokerirasitus ens to, joka rupes kyllä vähä jännittään tuon vauvan koon takia :/
Hiivakokeen laitto labraan, sen saa tietää huomenna. Ihme kyllä jos ois ku toissa su otin Canesteinia..

Embylle Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! :)

Sängyn suojaus Hyvä että täällä on ollut puhetta siitä, ei oo käynyt mielessäkään tuommonen :D Vaikka ei vielä ajankohtaista olekaan.

Pätkis+ Helmi 25+5
 
Hitsit kun te ootte jo pitkällä! Pätkis yli puolen välin, Line huitelee jo melkein 30 viikolla, Namppis on jo ohi siitä.. Ja kaikki muutkin!

Muistatteko joskus kun oli puhetta että tänne tullaan ja täältä mennään sillain että väki määrä pysyy samana koko ajan, nyt tuli just uusi kun Pipsapippuri plussasi, ja mie jään kohta pois :D Kerhoilen toki ahkerasti ja kommentoin teidän juttuja tälläkin puolella :)

Yritin suostutella poikaa syntymään, kerroin sille että me jo kovasti odotetaan ja haluttaisiin päästä näkemään hänet.:heart: Joulukuu alkoi, ja enää on vain päivistä kiinni koska.

Huomaa että tulevat isovanhemmat alkaa olla intona, maanantaina anopin kanssa puhuin, samoin oman äitini, toissapäivänä anoppi jutteli facebookissa, eilen se soitti (mulle ja miehelle) ja eilen myös mun iskä soitti. Mun isään taitaa kolahtaa aika tavalla tää ukkiutuminen, se on sellainen vähän herkkis muutenkin, on selvästi miettinyt mun ja veljen vauva-aikoja ja fiilistellyt niitä ensihetkiä. Nytkin se puhelimessa sanoi että on se niin elämän paras hetki jne. Sillä kyllä tulee oleen tippa linssissä kun se saa poikasen ekaa kertaa syliinsä.
Ja tuo tuleva isukki, mie odotan ehkä melkein eniten sitä kun saan katsoa kun siitä muuttuu ISÄ. Ajatuskin sitä pitämässä poikaa varovasti sylissään saa mun hormonien herkistämän mieleni liikuttumaan. :heart:

Taitaisin olla kypsä synnyttämään pikkuhiljaa.. :whistle:

Susimieli ja Pieni 38+4
 
  • Tykkää
Reactions: Emby^ ja -Pätkis-
Susimielelle tsemppiä tulevaan koitokseen! Enää vähän aikaa ! =)
muistat varmaan, kun minäkin silloin olin malttamaton, että koska syntyy...ja meni yli sen 6 päivää... Mutta kohta sullakin pieni nyytti sylissä :)

Sassy ja Santeri
 
tsude Hakemuksen jättämisen jälkeen siellä Kelan verkkopalvelussa näkyi vain kohta vanhempainpäiväraha. Sen soiton jälkeen (päivä tai pari) ilmestyi sinne myös kohdat äitiysavustus ja lapsilisä. Päätöstä ei ole vielä tullut, mutta tärkeintä, että asia on varmasti nyt käsittelyssä. Pakkausta tässä nyt sitten odotellaan.

-Pätkis- Minun käsityksen mukaan sitä LA ei muutettaisi enää tässä vaiheessa raskautta.

Kirskis ja Kaiku 25+2
 
Eltsun pojalle onnea ihanasta nimestä!! :heart: (oma lehmä ojassa mulla vähän, yksi kirjain eroa meidän lapsen tulevaan nimeen ;))

Julianelle ja Embylle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista. Hienoa että kaikki on hyvin. :)

Susimieli, kyllä se teidän pieni kohta syntyy. :) Hyvää kannattaa odottaa. Kiva sanoa tällaista itse nyt, kun kohta se olen minä puhumassa täällä samasta asiasta, että eikö se lapsi nyt voisi jo syntyä. :D

Ristiäisistä/nimiäisistä oli puhetta: Meidän ipana kastetaan. Me molemmat kuulutaan kirkkoon, vaikkei mitenkään erityisen uskovaisia olla. Mies on muutaman kerran sanonut eroavansa kirkosta, kun ei halua maksaa kirkollisveroa. Oon sanonut, että saa erota sitten kun me on ensin menty naimisiin. :D Mun mielestä on matalampi kynnys lapselle erota kirkosta kuin liittyä siihen. Moni kuitenkin haluaa käydä esim. riparin ihan perinteen vuoksi.
Kummeja meillä on edelleen vasta yksi pyydettynä. Pohdinta lopuista jatkuu.

Sängyn suojauksesta: Mä oon ajatellut laittaa lakanan alle jonkin paksun froteepyyhkeen. Saa kelvata paremman puutteessa. Aika harvinaista kuitenkin vissiin on, että vedet ihan kerralla holahtais.

Tällä viikolla neuvolassa terkkari juuri kehotti ostamaan yhdet imetysliivit. Mutta vain yhdet juuri siksi, että kokoa on vaikea arvioida. Käski ostamaan yhdet mahdollisimman pehmeät, joissa voi vaikka nukkua. Ja vähän reilumpaa kokoa.

Pätkis, mäkin niin toivon plussapuhuria kuumeilijoille! Ja just varsinkin Hennulle ja Millimollille sekä muille vanhoille tutuille. Hiljaista on sillä puolella ollut viime aikoina.

Kirskis, mulla oli tossa kesällä ja syksyllä samoja apeita fiiliksiä kuin sulla. Elokuun lopussa oli meidän ekan LA ja lokakuun lopussa toisen. Mietin niitä päiviä paljon etukäteen, että miten kestän ne päivät. Sitten kävikin niin, että mä unohdin ne! Tajusin vasta pari päivää jälkeen päin, että la meni jo. Ehkä se oli ihan hyvä, niin ei tullut muisteltua niin paljon. Välillä tuntuu, että olenkohan surrut niitä tarpeeksi. Uudet raskaudet on aina alkanut niin pian keskenmenon jälkeen, että on tullut uutta ajateltavaa. Nyt lähinnä itken vain onnesta. Mulla tulee aina itku, kun mietin sitä, kun saan vauvan rintani päälle ensimmäistä kertaa. (Ja tänään meinasi töissä tulla itku, kun eräs vanha mies osti hautakynttilän ja kertoi, että se on 645. kynttilä. Joka päivä hän vie kynttilän vaimonsa haudalle. Kyllä siinä on täytynyt miehen vaimoaan rakastaa aivan valtavasti!)

Lapsilisästä: Mulla lukee Kelan sivuilla seuraavasti: "Olette hakenut lapsilisää syntymässä olevasta lapsesta. Oikeus lapsilisään alkaa lapsen syntymää seuraavan kuukauden alusta. Päätös lapsilisästä postitetaan ensimmäisen maksukuukauden lopussa."

Tällä viikolla oli neuvola. Kaikki arvot oli ihan ok ja pissa puhdas. Painoa on tullut yhteensä 7kg. Sf-mitta 28cm, keskikäyrällä. Ja lapsi edelleen perätilassa!! Terkkarinkin mielestä saisi kyllä jo kääntyä. Tuolla se on köllötellyt pitkän aikaa masun vasemmalla puolella pää mun kylkiluiden alla ja jalat mun oikeassa kyljessä. Oon nyt yrittänyt nukkua eri kyljellä kuin aikaisemmin, jos se vaikka saisi ipanan kääntymään. Oon tottunut nukkumaan vasemmalla kyljellä, joten ei ihme, että ipanan on kiva olla sillä puolella kun on ikään kuin mun kainalossa. Nyt oon kaksi yötä pakottanut itseni nukkumaan oikealla kyljellä ja voi olla että se jopa tehoaa. Tai no en tiiä kääntääkö se lasta ylösalas, mutta ainakin se on nyt siirtynyt keskelle masua pois tuolta reunasta. Kääntyis jo, kohta on liian ahdasta.

Leena ja lapsonen 32+1
 
Voi ihanaa, että LeenaT:kin on jo noin pitkällä! Jotenkin muistan niin selvästi ne suru-uutiset.

Susimieli, se on kyllä niin ihana tunne edelleenkin seurata miestä vauvan kanssa:) Samoin mun vanhemmat ovat niin ihania:heart: Viimeksikin kun käytiin siellä, istuttiin kahvipöytään ja laitoin tytön lattialle viltin päälle, niin eipä aikaakaan, niin sekä isä että äiti olivat siellä lattialla kontallaan ihmettelemässä pientä:) Ja toki miehen vanhemmatkin ovat ihanan lutusia lörpötellessään pienokaiselle. Miehen isää en ole ikinä nähnyt niin iloisena. On se hassua, miten jäyhän perisuomalaisen miehen ilme muuttuu, kun saa pikku käärön syliinsä. Appiukko on myös ostanut oikein järjestelmäkameran, että saa hyviä kuvia pikkuisesta:)
 
  • Tykkää
Reactions: Susimieli ja Epa_88

Yhteistyössä