Esikoista yrittämään -pinosta plussanneet 2011 ja 2012

Susimieli: Meillä opittiin kääntymään mahalleen 4kk:na ja nyt 5½kk on edelleen kaikki päivät ja yöt tuota että pitää kääntää takas selälleen ku ei ite osaa ja menee hermot ja sitte on taas heti uusiks mahalleen :D Vaikka oppi jo vähän ryömimäänkin niin ei ole silti oppinut kääntymään selälleen...
 
Voi kun jännää täällä, tsemppiä molemmille!! :)

Täällä tämä ihan alkupään odottaja on kohdannut sen, mitä ei uskonut saati sitten halunnut kohdata. Mua ällöttää! Siis viime viikolla vasta iltasin vähän, mut nyt käytännössä koko ajan. Ei okseta siis, mutta koko ajan ihan ällö olo... Teki jo tiukkaa syödä töissä lämmin ruoka. Ja illalla oli niiiiin kylmä että piti ottaa viltti peiton päälle että olis ollu edes vähän lämpimämpi nukkua. Huhhei. Toivottavasti kukaan teistä ei nyt kommentoi, että voitte pahoin koko raskauden, koska apua, tää ei tunnu kivalta.. Ja tuntuu vaan pahenevan mitä pidemmälle mennään.

Mut kai se silti merkki siitä, että jotain ainakin tapahtuu tässä ruumiissa? :)
Ehkä meenkin sinne varhaisultraan, jos vaan ens viikolle vielä saa. Se yksityisen kätilö joka niitä tekee niin on vielä tän viikon lomalla. Pitää palata maanantaina sen kans asiaan.

Barba + baby 6+1
 
Mulla alko yökötys tosi myöhään ja loppu sitten kans myöhään, oisko ollu rv 18? Ensin kuvittelin että jess mulle sitä ei tullu ja sit se tuli ja ei meinannu loppua. Mutta onneks loppu. Jouduin olemaan saikulla koko sen aamupahoinvointijakson ajan.

Täällä ei vieläkään vauvaa. Kalvot puhkastu klo 9 aamulla ja sen jälkeen ei liksom tapahtunut edistystä. Hieman on vauva tullut alaspäin mutta ei tarpeeks. Epiduraalilla mennään! Kun kalvot puhkastiin alko supistukset kovina ja minä tyhmä en ottanu kivunlievitystä kun vasta 3-4h myöhemmin kätilön ympäripuhuttua minut. Kärsin siis aivan valtavasti ja meinas puhti loppua jo siinä. Tosin supistuksia tuli heti toisen perään eli taukoa ei ollut niiden välissä jonka takia väsyin täysin. Jos saisin kävellä täällä niin varmaan edistyttäis nopeammin mutta joudun oleellista koneissa kiinni koko ajan :(. Tämä synnytys ei yhtään vastaa mun suunnitelmaa :D ja tämän hetkisen kätilön kanssa ei oikee synkkaa :( mikä on todella turhauttavaa :( mutta muuten on meillä hyvä fiilis kyllä :)
 
Tsemppiä Bubble ja rohkeasti vaan sanot omat toiveet ja mielipiteet niin ei jälkikäteen kaduta (jos vaan siinä tilanteessa mitään järkevää osaa sanoa :D)

Epalla varmaan jo vauva sylissä :heart: Niin se käynnistysaika/-kontrolli pelotteli vauvan syntymään ;)

Ja Barbababy mulla ei ollut pahoinvointia ollenkaan; aluksi joitakin ruokia ei tehnyt yhtään mieli ja söin paljon hedelmiä ym. mutta muuten voin hyvin ihan koko raskauden ajan :) Toivottavasti sullakaan ei pahenis olo enempää.
 
Nopeasti vaan ilmottelen mitä tänne kuuluu. Kiitos kaikille tsempeistä! <3 Täällä synnytys ei mennyt niinku olin kuvitellut :/. Tarkemmin kirjotan kerhon puolelle ja kun olen voimia kerännyt.
Mutta 30.3 klo 23:48 näki meidän Lillus "päivänvalon". Ja sitten paino, Lillus ei mikään pieni ole vaan painaa huimat 4640g!! Pituutta oli 52cm.
Jaa niin, prinsessa sieltä tuli :)<3
 
  • Tykkää
Reactions: eltsu81 ja Juliane
Onnea Bubble :) Harmi jos synnytys ei mennyt ihan nappiin (tosin en tiedä mitä on tapahtunut) mutta kyllä sitä varmasti pystyy ja kannattaa työstää myöhemmin mielessä :) Toivottavasti saat käydä synnytystä läpi kätilöiden kanssa jo sairaalassa!
 
Oi ihanaa bubble, suuret onnittelut koko perheelle pienestä suuresta tytöstä :hug::heart: !!!!!!! Jaksamista sinne ja ilmoittelehan kuulumisia kunhan pystyt!

Jokohan Epalla on nyytti sylissä? :)

Kristiina ja Onni 36+6 (ihan kohta siis *poks* 37)
 
Onnea Bubble!!

Mulla kans synnytys oli kaikkea muuta kuin sellainen josta olin haaveillut tai luullut, mutta nyt kun siitä on jo aikaa niin olen sen kanssa sinut ja oikeastaan ootan että pääsen joskus uudelleen, jolloin toivottavasti menee paremmin :) jos synnytys vaivaa niin puhu siitä paljon miehelle ja muille, se auttaa!
 
Paljon onnea Bubble!!! :heart: Saamasi painoarvio meni sittenkin hieman alakanttiin. Nyt vaan keräilet voimia ihan rauhassa.

Barbababy Ällötys, pahoinvointi ja oksentelu ovat vieläkin hyvässä muistissa! Pahoinvointi taisi minulla aluksi voimistua iltaa kohden, mutta kyllä se aamuisinkin sitten myöhemmin tuli. Kaurapuuroa en ole vieläkään uskaltanut maistaa :D Niin ja itsellä taisi olla pahoinvointi verrattaen aika pitkään, välillä toki oli pitempiä taukoja. Muistaakseni oksensin muutaman kerran vielä 30+ viikoilla... Tsemppiä!

Kirskis ja Kaiku
 
Hurjasti onnea Bubblelle ja Epalle vauvoista! Voimia toipumiseen!

Barbababy
: Mulla oli kans tuota ällötystä lähinnä alkuraskaudesta ja pari kertaa tuli oksennettuakin. Tosi inhottavaa oli, mutta tiesipähän olevansa raskaana. Tosi moni sanoi toivovansa joitain oireita raskaana olemisesta, koska muuten oli koko ajan huoli siitä onko pikkuinen vielä hengissä. Joten positiivisin mielin vain! Kyllä se siitä helpottaa! Mulla noi hedelmät teki kans tosi hyvää erityisesti alkuraskaudessa. Ja koita keksiä jotain syötävää ja ainakin juotavaa mikä ei ällötä, ettet kuihdu ja voi sen takia sitten pahoin.
 
Lämpimästi onnea myös Epalle ja koko perheelle! :heart::flower: Arvasin että nyytti on jo syntynyt, kun ei ole kuulunut mitään :)

Ja arvatkaa vaan kuka olis sitten seuraavana vuorossa..? Tosin Tuanni on melkein samoissa, joten ei voi tietää kumpi kerkee ensin :D

Barbababy Tsemppiä ja jaksamista pahoinvoinnin kanssa! Toivottavasti ei kestä pitkään. Itselläni oli n. viikoilla 7-14 todella kovaa pahoinvointia ympäri vuorokauden ja oksensin aika paljon. Siitä jäi kieltämättä vähän kammo ja edelleen se pahoinvointi jakso tuntuu mielessä. Mut toisaalta kun se meni ohi ja siitä selvisi, niin sen jälkeen olen voinut tosi hyvin :) Ei voi tietää miksi joillekin tulee pahoinvointia ja joillekin ei, ja myös raskaudet voi samalla odottajalla olla ihan erilaisia. Ihme juttu. Mut ainakin tiesin todella olevani raskaana :D

ON: Täällä neuvolakäynnilla kaikki ok, kesti about 15 minuuttia. Sitä kun käy kerran viikossa ja jos kaikki on kunnossa, niin mitäpä siellä toisaalta kauempaa. Sijainen oli ja jännitin että millanen, mutta ihan kiva oli. Aika monta sijaista on kerennyt olla, mut kaikki on ollu kivoja. Sitä vaan tottuu siihen omaan vakkariin ja heti kun on joku muu, niin tulee vähän sellainen epäluottamus. Vaikka ei ole mitään syytä. Nyt vaan odotellaan vauvaa, ei kait tässä muutakaan osaa :D Sitä se sano, että lähiaikoina pitäis mahan laskeutua, kai kaikille niin käy? Pää alaspäin se siellä kelluu ja aika alhaalla, muttei ole vielä kiinnittynyt. Voi että kun ei menis paljoa yli! Mammalomalle oon yrittänyt keksiä kaikenmaailman tekemistä, mutta heti kun on vähän vilkkaampi päivä niin illalla sen kyllä tuntee :whistle: Että ei sitä ihan elämänsä kunnossa enää ole (jos oon ikinä ollutkaan;))

Hyviä vointeja kaikille!

Kristiina ja Onni 37+1
 

Yhteistyössä