Esikoista yrittämään -pinosta plussanneet 2011 ja 2012

Mulle ei ainakaan erikseen mistään synnytystapa-arvioinnista puhuttu. Viimesessä lääkärineuvolassa lääkäri totesi lopuksi vain että ihan normaalia synnytystä voi odotella. Ja hyvinhän kaikki menikin.

milizza ja kaveri huomenna 3kk
 
Mulla ei ainakaan missään vaiheessa erikseen puhuttu synnytystapa-arvioinnista. Lääkäri totesi vain viimeisen lääkärineuvolan lopuksi, että normaalia synnytystä voi odotella. Ja hyvinhän kaikki menikin.

milizza ja kaveri huomenna 3kk
 
Mulla ei ainakaan missään vaiheessa erikseen puhuttu synnytystapa-arvioinnista. Lääkäri totesi vain viimeisen lääkärineuvolan lopuksi, että normaalia synnytystä voi odotella. Ja hyvinhän kaikki menikin.

milizza ja kaveri huomenna 3kk
 
Noniin, sitten täältä kuulumisia.

Ollaan käyty äippäpolilla, ensin käyrälle ja sitten odoteltiin lääkäriä noin puoli tuntia. Lääkäri teki ensin sisätutkimuksen. Ainoa ero viiden viikon takaisesta käynnistä on että olen auennut 1-2cm. Lääkäri pystyi koskettamaan vauvan päätä. Eli kaulaa on vielä jäljellä ja vielä en ole ihan pehmeä. Lääkäri siinä sitten myös ilmoitti irrottavansa kalvot ja että tämä voi sitten aiheuttaa supistuksia jotka kenties voivat käynnistää sen synnytyksen. Vähän vuotoa voi kuulemma tulla ja on ihan normaalia. Tämän huomasin kun vessassa kävin äsken että ei ollut ihan kirkasta se vuoto.

Vauvan painoarvio on nyt 4442g! Voi elämä sanon minä! On mulla kyllä hyvin hyvin vaikea uskoa noita lukuja. Mutta ei kuulemma pitäisi olla mikään esteenä alatiesynnytykselle. Mitään sektioaikaa ei varattu eikä myöskään aikaa yliaikakontrolliin. Sanoivat vaan että jos ei ala sieltä itsekseen tulemaan niin pääsiäisenä sitten käynnistetään. Mutta tähänkään ei varattu mitään aikaa.

Itsellä on ihan hyvä olo tällä hetkellä. Supistelee ehkä normaalia enemmän mutta en silti ole vielä ottanu aikaa. Saa nyt nähdä että jakautuisko tämä mamma kahtia vuorokauden sisällä ;D

Bubble ja Lillus 40+4
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Ohhoh, Bubble sulla onki potran kokonen tyyppi vatsassa jos paikkansa pitää! Mut muuten kuulosti hyvältä, olet jo sentään auki, joten edistystä kumminkin tapahtunut. :)

Puhkasiskohan ne multakin kalvot edes pe jos ei muuta? :) :p

Epa
 
"Passiivinen vaihe (latenssivaihe)
Passiivinen vaihe voi olla piilevä ja edetä asteittain. Supistukset voivat olla lyhyitä ja kestävät usein vähemmän kuin 30 sekuntia. Tämä vaihe kestää supistusten alkamisesta kohdunkaulan häviämiseen ja kohdunsuun avautumiseen 3 – 4 cm:iin asti.

Jos liikut paljon tässä vaiheessa, olet pelokas ja levoton, kehosi erittää stressihormoneja. Nämä hormonit vaikuttavat oksitosiiniin, hormoniin, joka mm. lisää supistusaktiviteettia. Stressihormonit jarruttavat oksitosiinin vapautumista ja siten estävät tehokkaiden supistusten syntymistä."


Ja minä kun nyt olen täällä kävelly ympäri taloa kun en halua hidastuttaa tätä :D Oon nähtävästi tehny ihan väärin :D Nyt äkkiä peiton alle ja lepäämään.

Kiitos tsempeistä! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Bubble Lillushan on kasvanut isoksi :) jaksuja sinnepäin, etköhän sinä kohta pääse hänet tapaamaan!

Samati tsemppiä myös Epalle , en ois kyllä uskonut että vielä yhtenä kappaleena olet :)

Linelta hyvä pointti tuo paita isille mukaan, varsinkin jos kotiin on pitempi matka. Lisään sen listaan.

Sindi ja Iipu 30+5
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Mulle sanoivat että eivät annat mennä yll sen 42viikkoa joten eiköhän ne ala käynnistelemään.

Täältä omat kuulumiset. Osastolle jäätiin nyt, klo oli 15:45 kun tänne tulin. Olin tyttökavereiden kanssa kahvilla ja käytiin kirppiksillä kun taas tihku nestettä housuihin. Sanoin sitten heille että nyt vois olla aika käydä tarkistamassa että mitä sieltä oikeesti tulee. Soitin synnärille ja käskivät tulla näytille. Kätilö oli ensin sitä mieltä että valkovuotoa vaikuttaa olevan ja että sillon pääsen vielä kotiin. Just olin miehelle laittanu viestin että kyllä me todennäkösesti kotiin vielä tullaan niin kätilö astu sisään ja sanoi että testi näytti positiivista joten jään siis osastolle. Jos synnytys ei lähe nyt käyntiin niin viimeistään huomenna aamulla käynnistetään kun vesien menosta on kulunu sillo puolitoista vuorokautta.
Huhhu, Näin ne asiat vaan menee. Näin en suunnitellu tulevani synnyttämään vaan halusin olla kotona mahdollisimman pitkään. Aina ei saa mitä haluaa :) toivotaan nyt vaan että synnytys käynnistyy itsestää :)

Bubble ja Lillus 40+5
 
Vieläkin me yhtenä kappaleena ollaan. Kyllä tuntuu tyhmältä olla täällä osastolla kun supistukset vielä on perussuppareita. Ei oo yhtään semmonen fiilis että olisin synnyttämässä :/ höhh. Joten kovasti uskon että käynnistykseen joudutaan. Voi kun ne käynnistäis jo nyt eikä vasta aamulla. Höhh
 
Huu! Täällähän tapahtuu! Tsemppiä naiset!

Ihanaa, lisää vauvoja :)

Meillä käytiin tänään pitkä keskustelu toisesta lapsesta, ei siis mitään aikataulua asislle tms. Vaan siitä että me molemmat odotetaan aika tavalla sitä että tulee olemaan hienoa alkaa yhdessä kuumeilla, yrittää ja jännittää, ja muutenkin tokasta raskaudesta saanee enemmän irti kun tietää mitä odottaa, meillä kun poika otti omatoimisen varaslähdœn ja ekat viikot meni raskausuutista sulatellessa, niin odotetaan innolla sitä kun päästään joskus yhdesssä jännäileen. Tosiaan aikataulusta ei ollut muuten puhe kuin että sit kun tuntuu siltä, voisin kuvitella että ens talvi tai tästä vuosi eteenpäin niin meitsi on vauvankuvat silmissä :D
 
Sellainen piti viel kertoa, meillä opittiin muutama päivä sitten kääntymään vatsalleen! Harmi vaan kun poika ei osaa itse kääntyä siitä pois, ei meinaan viihdy ollenkaan masullaan ja nyt meidän päivät on sitä että vähän väliä saa olla kippaamassa sitä selälleen kun se pää punaisena karjuu mahallaan.. Ja sekuntin päästä se punleaa takaisin :D

Yöt on nyt kans olleet enemmän kitinää, johtuneeko rotarokoitteesta joka saatiin viikko sitten vai aktiivisista päivistä, äiti on poikki..
 
Ei täällä osastolla muutakaan tekemistä ole niin kirjottelen kuulumiset teille :) Mies on siis kotona eläinten kanssa niin kauan kunnes asiat oikeesti alkaa saamaan vauhtia. Olin nukkunu yhteensä n.1,5h ennen klo 4. Neljältä anettiin toinen annos antibiootteja koska vesien menosta oli kulunu siis eilen jo kun tulin sen puolitoista vuorokautta. Sanoin aikasemmin että nyt aamulla vasta tulee se 36h mut ei. Vedet alkoi tihkumaan keskiviikkoiltana n. klo 19 jälkeen. Samalla kun antibiootit sain annettiin myös paratabs pilleri jotta voisin edes vähän nukkua, en meinannu ensin ottaa kun ei kivut niin pahoja ollu mutta onneks päätin ottaa koska nyt on sit saanu nukkua 3,5h.

Bubble kuittaa! :D 40+6
Nyt odotellaan kai kätilöä jonka jälkeen lääkärin pitäis tulla ja arvioi että mitä seuraavaks kun supistukset ei vaan voimistu.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä