Esikoista yrittämään -pinosta plussanneet 2011 ja 2012

Onnea sindille!! :) :heart:

Onnittelut myös melassille hyvistä ultrakuulumisista :)

Tänne ei uutta. Ilmeisesti valkkarin määrä on nyt lisääntynyt ja se lisää sitä tunnetta, että vuoto alkais. Eilen tuli postissa gynekologin pienimuotoinen lausunto siitä varhaisultrasta eli nyt on mustaa valkoisella siitä, että kaikki on hyvin :)

Nt-ultra on 25.6. eli mun ekana kesälomapäivänä :)
 
Onnittelut sindille ja koko perheelle!! :) :flower:

Paljon onnea myös melassille, hennulle, millimollille ja LeenaT:lle hyvistä ultrakuulumisista! :heart:

melassi, milloin sulla on rakenneultra?

ON: Täällä on tosi hyvä fiilis nyt :) Sain kaverilta lainaan angelsoundsin dopplerin, jolla sain eilen pikkuisen sydänäänet kuulumaan :heart: Ensi viikon lopussa pääsen minäkin vihdoin nt-ultraan, sitä odotellessa! :)

Aurinkoista viikonloppua kaikille! :cool:

Liv & pieni 11+0 (poks poks) (ja edelleenkin sellainen fiilis, että pidemmällä olisin, mutta ens viikolla siihen saa varmuutta.. :) )
 
  • Tykkää
Reactions: eltsu81 ja Hennu86
Ei ole Livillä pitkä aika nt-ultraan :)

Mie kerroin tänään meidän porukoille. Voi sitä ilon määrää ja kostuneita silmiä :) :heart:
Yleensä meidän porukat on aika hillittyjä, mut nyt kyllä näyttivät tunteensa. Iskä haluaisi jo hehkuttaa naamakirjassa, että hänestä tulee ukki, mutta jos hän nyt muutaman viikon vielä malttaisi olla hissuksee :D

Lisäksi iskä sanoi tästä netistä, ettei kannattaisi käydä hirveästi lukemassa mitään keskenmenokertomuksia, ettei itelleen tule stressi. Kerroin, että oon parissa pinossa kirjotellut ja näissä niitä kohtaloita vaan on erilaisia... On onnellisia ja surullisia tarinoita...

Täytyy vaan itse muistaa nauttia jokaisesta päivästä, kun kaikki on oletetusti hyvin...

Ihan unohtui. :) Hennu & Möhkö 6+6 :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: eltsu81
Hennu Meillä miehen siskot ja vanhemmat tietää. Mun puolelta vaan meän äiti. Haluan, että juhannuksena, ko on isän synttärit voin livenä kertoa sille. Sitten oliski turvallisempaa jo, tai ainaki lähempänä turvallisempaa.
Olen täällä haaveillut jo. Uskaltautunut ajattelemaan aikaa, kun maha kasvaa ja lapsi tulee. Yhtäkkiä iski taas se tunne, että vuoto alkaa. Kamala fiilis. Päätin olla stressaamatta. Olen yksin kotona ja näillä viikoilla minkäs teet jos alkaa. Et yhtään mitään. Ei ole minun käsissäni.

Parasta mitä mie voin tehdä on elää normaalisti, olla syömättä pästöroimattomia juttuja ( niinku parmesaania, jota olisin tänään halunnu), poltella minimaalisen vähän tai mielellään ei ollenkaan, olla juomatta sitä teranssisiideriä, vaikka kuinka aurinko paistais. Nukkua, sillo ko saa nukuttua. Ja haaveilla. Ruusunpunaiset linssit silmillä.

Olen, ehkä aika tiukka äiti, mutta joku kuri olla pitää. Niimpä komensin pysymään mukana. Tai äiti suuttuu hyvin paljon :)
 
Lämpöiset onnittelut sindille tytöstä ja onneksi kaikki on hyvin! Ihanaa! :heart:

Kaikille onnea myös hyvistä ultrakuulumisista ja hyvistä oloista :)

Tuanni tuo sun kirjotus olis voinut olla ihan meikäläisen käsialaa! Todellakin taidetaan ihan samojen asioiden parissa painia, onhan meidän pikkuisilla vain muutama päivä ikäeroa. Täällä myös suurin ongelma on tuo rytmin hakeminen, ja nyt on tullut aika uutena valtaiset itkuraivarit ennen nukahtamista. Onneksi onn tullut lähdettyä jo vähän ihmisten ilmoille ja olokin on itsellä sen myötä parantunut huomattavasti. Jaksamista sinne!!
 
millimolli Haaveilla pitääkin :) Niin täälläkin on mietitty aikaa, kun maha alkaa näkymään ym. :)

Isäntä ei halua vielä kertoa omille vanhemmilleen : / Ei kiva, että tulevat isovanhemmat ovat nyt eri asemassa.... : /

Täällä elettiin jänniä hetkiä lauantaina. Vessakäynnin yhteydessä jäi paperiin vaaleanpunaista vuotoa. Ei jumalauta, että säikähdin! Tärisin ja itkin. Vuotoa ei ole tämän jälkeen näkynyt eikä ole ollut mitään kipujakaan.

Raskauoireista kuvotus on edelleen täällä, samoin väsymys. Tissit eivät ole enää yhtä kiinteät ja arat. Samoin eilen illalla jäi puuttumaan joka iltainen hirveä palelukohtaus. Alkaa tuntumaan, ettei tuolla enää mitään elämää ole.

Jos hirveästi tässä huolettaa, niin ens viikolla sit vaik yksityiselle ultraan...
 
Hennu Nyt et ala panikoimaan ja googlettaan! Mulla, ko tuli sillo kesken ( tais olla tuulimuna) alusta asti tuli pientä tuhrua. Ja oireet oli kuitenkin. Sitte aiva ko seinään loppu aiva kaikki oireet. Ja pari päivää siitä alko tulla verta ja sitä kuule tulikin. Melkee kolme viikkoa. Sen huomas heti, että jahans.

Mullakaa tissit ei ole enää yhtä kipeät ja kiinteät. Mutta ei kai nekää jaksa 9 kuukautta olla kipeänä, ne vaa aattelee, että annetaan hei vähä breikkiä. ( tai sitte me ollaa vaa totuttu siihe kipuun)
Meillä menee Hennu aivan hyvin tää homma nyt. Ollaa niin kauan tahkottu, että pakkohan sen on joskus onnistua meillä, eikö vaan??? :)

Omasta navasta sen verran, että selvästi jotakin hormonitoimintaa tapahtuu. Kosintavideo netissä ( se missä tulee se Bruno Marsin Marry You-biisi) no itkin liikutuksesta ( viimeks kävi liikutuksesta itkeminen, ko Röllissä Milli makoili melkee kuolleena ja Rölli sille porisi. Ääneen nauroin kanssa yhtä elokuvaa, ja se on sika harvinaista mulla se ääneen nauraminen. Vedin miehelle eilen kamalat tiltit, ko se tuli mökiltä ja meniki eka pitsalle ja ei tuonu mulle ja penskoille.. JA tiiättekö mitä tein ?? Lähin kotoa pois. Pyöräilin menemään kaverille ja sieltä kiukkuisia tekstareita lähettelin ja toinen pyys kiltisti minua kotiin ja mie olin, etten tule koskaan. ( Niinku joskus 7-vuotiaana, kun suutuin äitille). Täytyy melkein antaa tuolle miehelle mitali, jos se jaksaa minua siihe tammikuulle asti :)

Aloin miettimään, että se pentu on varmaa ainaki 56 senttiä ko syntyy, ko ollaa korston mittasia molemmat. Mies meinas, että toinen poika paino syntyessää 4,5 kiloa. Ja mulle iski paniikki. Pitääkö mun syyä salaattia vaa 9 kuukautta, ettei repeä paikat reiästä a reikään b :)

Väsymystä on edelleen, muttei todellakaa ylivoimaista. Heräilen millo sattuu aamulla ja illalla ei kuitenkaan uni tule. Päikkäreittä olen pärjännyt.
Ainoa mikä oksettaa on ko syö sianlihaa, se pyrkii ylös. Oli se sitte pekonia, makkaraa, lihapullaa tai jauhelihassa. Se tulee kurkkuun kummittelemaan.

Mulla olis nyt 9.00 eka neuvola. Vähä jänskättää nytten.
 
  • Tykkää
Reactions: Hennu86
millimolli Kiitos tsempeistä :kiss: Kyllä se nyt on vaan jatkettava positiivista ajattelua, että kaikki on hyvin. Jostain neuvolasta saadusta kirjasesta luin, että näihin aikoihin, kun kohtu alkaa kasvamaan, niin voi tulla pientä tiputteluvuotoa, josta ei kannata olla huolissaan.

Tsemppiä neuvolaan!! :)

Hennu & Möhkö 7+1, taas on uus viikko :)
 
Eka neuvola ohitte. Hemoglobiinit, verenpaineet ja pissatestit kaikki jees good go.
Seuraavan kerran menenki vasta elokuun alussa neuvolaan. Nääs sitä ennenhä o varhaisultra vol.2, niskaturvotus ultra ja mitä lie kaikkia neulalla tökkimisiä.

Juilii taas tuota alapäätä kivasti ja väsyttää. Ei onneks pääse kovin pitkäks aikaa unohtumaan, että oottelua tiedosa.
 
  • Tykkää
Reactions: Hennu86 ja Bubble89
Mie oon sen verta noita listoja päivitellyt (Terolut-mimmit ja meidän Esikois- pino), että mieluiten pitäisin siitä hommasta nyt vapaata?

Mutta, jos kukaan muu ei suostu, niin sitten voin vetovastuun ottaa. :)
 
Pahoinvointi on löytänyt tänne. Tän viikkoa ollut kuvottava olo vuorokauden ympäri ja eilen iltapäivällä kävin tyynesti töissä yrjöllä.

Tunnin, enintään kahen tunnin välein syötävä jotain pientä tai muuten tulee tosi huono olo.

Möhkö siis tekee pesäänsä entistä paremmaksi ;)

Hennu & Möhkö 7+3
 
Tänne puolestaan on löytänyt tiensä Heräily ja väsymys. Ajottaiset mahanippailut, kova kusihätä ja pinkeä olo. Kaiken kaikkiaan ei pahakaan tilanne.
Sain eilen kirjeen, että pääsykokeet ens viikolla.. No ei mitään samaan aikaan ois ollut se ultrakin. No soittelin aikani paikasta toiseen ( hienoa ko hoituu yhellä puhelulla kaikki..) ja sain sen ultran siirrettyä. Se olis nyt sitte huomenna kello. 14.00
Taas jännittää..

Isälleni kävin kertomassa kanssa. Se vallan liikuttu ja kyyneleet silmäkulmissa molemmat oltiin. Että nyt kaikki joitten kuuluu tietää nii tietää ( poikkeuksena mun veljet, mutta ne onki nii paukapäitä, että katotaan huomaako ne ittekseen jossaki välissä :D )
Eilen meni 1 ainoa tupakka!! Mites Hennu sulla o menny nyt ?
 
Mie odotan, että isäntä heltyis ja kerrottais hänen vanhemmillee. Kuitenkin ihka ensimmäinen lapsenlapsi kyseessä. Siellä kyllä seotaan onnesta :D

Tupakkaa menee päivässä 2-3 kpl, joista poltan puolet kustakin tupakasta. Kunhan tää pahoinvointi tästä lisääntyy, niin eipä tee tupakkaakaan mieli enää.
 
mulla on varmana joku aivovaurio. Menin kauppaan listan kanssa, katsoin kolme kertaa sen läpi ja silti jäi puolet ostamatta.

Ostin ainekset kylmäsavuporopiirakkaan. Päätin tehdä kaksinkertaisella ohjeella sen. eli, kun tarvi puoli purkkia maitorahkaa= minä ostin kaksi, 2 desiä kermaa ja se kaksinkertaisena= ostin vaan sen 2 desiä jne. jne.
Oli kamalat himot saada tuota piirakkaa. No nyt se olis valmis, mutta haiseekin pahalle. Samoin meän auton wunderbaumit. Niin ja hiki haisee homeelle, olen melko varma, että homehdun täällä... :)

Jännittää se huominen ultra aivan pirusti.. Kusin taas taikatikkuun, noin niinku varuiksi. Se viiva tuli ennenkö ehti ees testiviiva tulemaa, että en edelleenkään ole itse kuvitellut tätä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Hennu86
On kyllä itsekin tehnyt mieli ostaa lisää raskaustestejä, että olis varmistuksen varmistuksia :LOL:

Mutta, Möhkö aiheuttaa mulle tällä hetkellä pahaa oloa, joten ei ole kyllä epäilystäkään, etteikö siellä hengissä oltaisi. Nimim. Eilen illalla ja myös viime yönä kävin oksentamassa. Aamulla olis tehny mieli jäädä kotiin nukkumaan, kun oon niin väsynyt... Tällä viikolla joka yö heränny kolmen aikaa ja sit on mennyt 1-1,5 tuntia ennen kuin on saanut unen päästä uudestaan kiinni. Muina öinä oon heränny nälkään, viime yönä pahaan oloon. Sit klo 6.15 soi kello.

Onneksi teen toimistohommia ja nyt on suht rauhallista, joten voin itse rytmittää päivän kulun ja pitää pieniä huilitaukoja silloin tällöin.

Mielitekoja on tullut hapankorppuihin... Siihen päälle lauantaimakkaraa ja suolakurkkua. Ai että, kun on hyvää! :) Lisäksi suolakeksit on nyt kova sana... Ja hedelmät ja kylmä maito! Kahvia, teetä tai kaakaoo ei oikein pysty juomaa.
 
Tiiättekö mikä auttaa tähän mietiskelyyn ja oman navan tutkailuun? Mulla se on ehdottomasti lukeminen. Ei minkään raskauskirjallisuuden, vaan aivan oikeiden kirjojen. Niitä, kun lukee niin uppoaa aivan täysillä. Olenkin nyt taas lukenut ennätysmäärän kirjoja. Tänään on kello. 14.reikäreikä se ultra taas. Saa nähä miten tytön käy.
Tänää olis 7+0 neuvolan laskujen mukaan. Että kai siellä jotaki sydämen toimintaa pitäis olla jo havaittavissa.
 
Jee, tervetuloa Tupu tälle puolelle ja onnea ultrasta!! :)

Tosiaan, mullahan kanssa myöhäinen ovulaatio :) Neuvolan mukaan (28 päivän kierto) mulla olis tänään jo 8+6, mutta kyllä meen sen ultran ja hedelmöittymisajankohdan mukaan eli tänään 7+4 :)

Neuvolalääkäri on 19.6. ja nt-ultra 25.6.
 
Ihanaa Tupu, että sinäkin olet plussannut! Onnea!! :heart:

Kukahan teistä loisi uuden pinon ja ottaisi päivittäjän vastuun? Sindillähän on jo vauva maailmassa, joten ei taida enää jatkaa näissä hommissa. Itse en kokenut aikasemmin päivittäjänä olemista mitenkään rankaksi, koska sitä ei tarvitse ihan päivittäin tehdä. Plussien ja syntyneiden mukaan :)

Juliane näyttää olevan listassa seuraavana vuorossa. Miten siellä menee? Tsemppiä tulevaan!

Niin ja tsemppiä kaikille väsymyksestä ja pahoinvoinnista kärsiville! Itselläkin alussa sitä oli todella paljon ja eihän se oksentaminen mitään kivaa ole. Mä olin jopa sairaslomalla pahinpaan aikaan ja se teki oikeesti hyvää.

Kirskis ja poika 11vk
 
Varmaan minä otan taas vetovastuun...

HUOM! Uusi pino perustettu!!

Oikea pino on "Esikoista yrittämään -pinosta plussanneet 2011 ja 2012". Mie nyt sekoilen noiden otsikoiden kanssa, kun enpä oo aiemmin keskustelua perustanut ja enpä tienny, ettei otsikkoa pääse enää muuttaa : /

Tohonki olis pitäny loppuun lisätä vol. 2. Perkele.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä