Esikoista yrittämään -pinosta plussanneet 2011 ja 2012

Namppis Ko mieki mietin, että olenko antikristuksesta seuraava jos niin teen. Itse en koe asiassa ongelmaa.

Mulla ahdistaa. Sais olla jo ens keskiviikko, että tietäis kannattaako ees toivoa mitään.
Mulla menkkajuilii mahaa vaihteeksi. Juttelin kaverin kanssa ja meinas, että silläki o ollu semmosta. Onko kellään muulla ollu? Ja sit tuota alapäätä kanssa välillä vihloo ( aika harvoin)

Välillä mietin onko mitään järkeä edes toivoa ja uskoa tähän hommaan. On aika matala mieli.
 
Onnea tuhannesti Avocado pikku prinsessasta! :flower:

Ja suuren suuret onnittelut myös uusille plussaajille millimollille ja tupulle ! Tosi kiva, kun meitä on nyt paljon täällä uusia, niin voidaan vertailla omia kokemuksia ja tuntemuksia :)

Pahoinvoinnista: Nyt en ole enää muutamaan viikkoon oksentanut ollenkaan, mutta huono olo tulee kyllä jos en muista syödä. Ongelmana tässä on se, että koko ajan olis nälkä, mutta mitään ei tee mieli... Väkisin sitten yrittää leipää, viiliä tai hedelmiä syödä välipalaksi, ettei paha olo yllätä.

Mulla on edelleen välillä semmoisia "menkat alkaa" fiiliksiä, jotka aina säikäyttää. Onko muilla ollut sellaisia? Mitään vuotoja ei kuitenkaan ole ollut eikä mitään suurempia kipuja. Välillä äkkinäisten liikkeiden yhteydessä vihlasee ikävästi, mutta eipä oikein muuta. Rintojen kasvukin mietityttää... Meinaan mulla ei ole edelleenkään mitään suuria muutoksia rinnoissa. Väsymystä on ilmassa, välillä tuntuu, ettei saa mitään aikaseks kun vaan haukottelee ja unettaa. Tää kaikki vaan pistää miettimään, että onko kaikki hyvin...

Mulle ei ole vieläkään tullut tietoa np-ultra ajasta... ARGHH! Olis ihan kiva tietää, että osaa suunnitella etukäteen aikataulut yms. Ilmeisesti tulee kuitenkin n. 2 viikkoa ennen..?

Oikein aurinkoista viikonloppua kaikille! =)

Liv & pieni 9+6 (jee, huomenna poksuu, poks poks :) )
 
Voi, onnea Avocado ja koko perhe! :) :heart:

Ja onnea tupu plussasta! :) Ihanaa että uusia tulee koko ajan!

Menkkakivuista... mulla oli niitä myös alkuraskaudessa ja ne on ilmeisesti hyvin yleisiä ja kuuluu asiaan. Kohdunkasvukipuja yms. Ja liitoskipuja tulee monille sit myöhemmin ja muita vihlaisuja oli ainakin mulla läpi raskauden. Joten olkaa ihan huoletta, tai ainakin yrittäkää olla :) Toki helppo tässä on itse sanoa, kun terve tyttö tuhisee sylissä ja itsekin olin aivan paniikissa kaiken suhteen raskauden aikana. Mut luottavaisin mielin vaan eteenpäin!

Hiustenvärjäyksestä
täälläkin värjättiin muutamaan otteeseen raskausaikana ja erittäin terve neiti syntyi!

-Liv- Sun oireet kuulostaa erittäin paljon oikeilta raskausoireilta :) Jaksamista!
 
Ja sit kun alkuraskauden pelot on ohi niin sitten koittaa rakenneultran jännitys ja siitä kun selviää niin alkaa synnytys pelottaa ja kun kotiin pääsee niin käy vahtimassa lapsen hengitystä hänen nukkuessaan ensimmäisen kuukauden. Sit kun lapsi alkaa kääntyä niin alkaa pelkää putoamista ja kiinteiden aloittamisen jälkeen tukehtumista ja koko ajan leijuu sairastumisen pelko. Et ei ne huolenaiheet lopu, pitää vaan yrittää roikkua mukana :D
 
Suht oireettomat pari päivää takana. (tai en ole ehtinyt kyttään niitä 247).
Mahaa vähä nipannu, vähä yököttäny (hyvin hyvin lievästi).

Tempasin äsken 2 tunnin päikkärit.. viime viikolla nukuin kanssa päikkärit. Musta tulee urakkanukkuja. Viimeks olen nääs lukiossa sen 8-9 vuotta sitten nukkunu päikkärit :)
 
  • Tykkää
Reactions: Hennu86 ja eltsu81
Menkkajuilinnat ja "menkat alkaa" -olo. Täällä oli varsinkin toissaviikolla tuota "menkat alkaa" -oloa enemmän ja vähemmän. Lisäksi valkkaria tuli jonkun verran, niin aina säikähti, että vuoto alkaa. Eipä kuitenkaan ole näkynyt mitään punaiseen viittaavaa. Lisäksi mulla on melkein päivittäin noita menkkajuilintoja. Välillä enemmän, välillä vähemmän. Viimeks toissayönä jo aattelin, että nyt on Möhkön matka tullut tiensä päähän, kun juili aika kovaakin. Kivut eivät kuitenkaan yltyneet ja edelleen on kaveri mukana.

Oon yrittän olla huolestumatta noista tuntemuksista. Niin monesta paikasta lukenut ja kuullut, että tuollaiset tuntemukset ovat ihan normaaleja alkuraskaudessa. Kunhan vuotoa ei näy, niin kaikki on hyvin.

Hiusten värjäys. Värjään keskimäärin 2-3 kuukauden välein hiuksiani ja meinaan kyllä nyt raskauden aikanakin huollattaa hiuksiani...

Juomattomuus. Voi jösses. Lauantaina sain kuulla parikin kommenttia mun juomattomuudesta "Ootko raskaana? Varppina oot raskaana!". Isännän serkkulikka jo laskeskeli, että laskettu aika on joulukuussa :D Perusteli sillä, että nyt olis 3 kk menny ja voi olla juomatta, kun tietää kaiken olevan hyvin (eikös se juominen lopeteta plussan tultua tikkuun?). Puuh.

Tupakka. Vittu mie oon niin huono tuleva äiti, kun edelleen poltan sen 3-6 päivässä. Mikä vittu siinä on, ettei vaan voi jättää niitä henkosia vetämättä? Tänään haen kaupasta ison kasan nikotiinitablettei ja sit se loppuu saatana. Luulin, että olisin henkisesti vahvempi, mutta näköjään en ole. Heikko ja itsekäs paska!!

Alkuraskauden tupakointi ei välttämättä vaaranna sikiön kasvua | Terveys | Iltalehti.fi

Huomenna ultra ja neuvola. Katotaan, onko pikkunen jo jääny kasvusta jälkeen...

Hennu & Möhkö 6 (7) +2
 
Viimeksi muokattu:
Hennu täällä kanssa samoja tuntemuksia. Valkkaria tulee ja aina paniikilla vessaan. Vissii stressasin viime viikolla tarpeeks ko ei enää jaksa kiinnostua paniikista.

Tämäki o iha paska ko o polttanut. Mutta keskiviikkona o se varhaisultra, joka o muute tosi varhainen ko sillo o vasta 5+6 tai 6+0. Sillompa sen näkee mikä o tilanne.

Mies tuli yöllä kännissä kotiin, teki mieli oksentaa sen päälle, ko haisi nii perkeleen pahalle.
Mahaa juilii taas menkat alkaa fiiliksellä. Saapa nähä miten allekirjottaneen käy.
 
Hennu Plus molemmat tapellaan tupakanpirua vastaan!!
Miten olis jos aletaan täällä keskenää kannustamaan toisiamme ja kitistään niksat pois :) Et pitis vaikka aina kymmenen syytä aina keksiä ennenku saa polttaa. ( ja toisen pitää hyväksyä ainaki viis niistä päteväks ennenku saa sytytellä ).
 
millimolli Tsemppiryhmä kuulostaa paremmalta ku hyvältä :) Mie en kyllä löydä kymmentäkää syytä, et miks pitäis polttaa, mut kai sitä ihminen on niin vitun tyhmä... MUTTA, aion olla kuitenkin siinä suhteessa parempi, ettei minusta tuu koko raskausajan tupakoivaa äitiä. Piste.
 
Hennu Sama homma. Mutta vittu tää on aivan oikeasti huumeriippuvuutta. Siis ette uskois jos kertoisin mitä olen tehny viime viikolla, että olen tupakkaa saanut.
Meillä oli pari vuotta sitten huonompi vaihe, kun poltin salaa ukolta ( siis iha tosi!). JA sitte oli aina mulla niksat ja piti muka tapella. Aivan naurettavaa. ( Nyt muute sama homma ollu.)

Nyt käyn kohta herättämäsä tuon kännikalan tuolta ja pidän sille kehityskeskustelun ja josko vaikka lähtis anoppilaan moikkailemaan siellä porukkaa, kun tuo nuoriso kotiutuu koulusta ja saa läksynsä tehtyä.
Melkein menin lenkille, mutta eilen hypin hyppynarua niin oikean jalan sääriluu nyt helkkarin kipeänä. Tosin vois kokeilla koiran kanssa iha pikkumutkan käyä, ko muuten nukahan sohvalle taas. Heräsin taas eka kolmelta sitten kuudelta, jolloin nousin ylös.
 
Hennu Millimollilla loppu n.y.t nyt tupakka. Vein askin pihalle roskikseen.
Olen juonu tänään 4 (ehkä 5) kuppia kahvia, syöny huonosti ja poltellu, huonot yöunet verottaa. Sen verta paska olo, että yritän nyt kovasti muistaa tämän olotilan tulevaisuudessa, ko tulee tupakantuskat. Kuin olis kamalassa krapulakuumeessa ja ei saa nukuttua ko oksentais vaa sappea ( paitti oksennusta ei nyt tuu). YÖK!
 
millimolli Mie täällä tsemppaan sinuu!!!

Mulla määrä jäi eilen neljään ja tästä päivästä eteenpäin on nikotiinitabletit. Miksei niitäkin voi olla eri makusia...? Purkkaa löytyy kyllä vaikka mitä makuja.

Ja tosiaan, ennen raskautta oon arkisin polttan jonkun 10-15 päivässä, kun en töissä polta. Viikonloppusin ja lomilla on saattanut mennä se yli aski päivässä, joten näihin määriin nähden vähennys on huima (seliseli).

Pikkasen alkaa jännittämään. Näkyykö tuolla kohdussa elämää?

Sanotaan, että pahoinvoivien ja oksentelevien naisten riski saada keskenmeno on keskimääräistä pienempi.

Mulla pahoinvointi ollu toistaseks tosi vähäistä... Oksentanut en ole kertaakaan, välillä tulee sellasia heikkoja hetkiä. Tosin, pahoinvointi saattaa olla vielä edessä.

Noin muuten oireina on tällä hetkellä tissien lievä arkuus, väsymys ja erilaiset nippailut kohdulla.

Jos muuten huolettaa kaikki "menkkajuilimiset" ja erilaiset nippailut, niin kannattaa käydä lukemassa eri sivustoilta, mitä eri raskausviikoilla tapahtuu. :)

"Ennen raskautta kohtusi oli nyrkin kokoinen. Kuuden raskausviikon jälkeen se on appelsiinin kokoinen. Voit itse asiassa tuntea sen kasvavan. Vatsanpohjassa tai kyljissä voi tuntua kouristuksia tai kipuja, jotka voivat muistuttaa kuukautiskipuja. Niistä ei kannata huolestua. Jos kouristuksia tai supistuksia kuitenkin seuraa verenvuoto, soita äitiysneuvolaan tai sairaalaan."
 
Viimeksi muokattu:
Hennu Eipä mullakaa nyt sitä pahoinvointia voi sanoa olevan, että olisin turvallisella mielellä. Lähinnä tulee yrjötessä ( sillo harvoin ko nyk. tulee, muutenha nousee vaa kurkkuun jatkuvasti) tulee mieleen, että kai se nyt irtoaa tuolta, ko naama punaisena laatoittaa.

Mulla tissit o aamusta kipeät ja illalla eilenki oli aivan jees. Tosin mullaha oli niitä kystia tuolla tisseissä, nii ne patit tuntuu ny 247 kipeiltä. Kuulemma tissit on aivan valtavat ( mies tuumi), ja mulla o pömppis turvotustusta ( mies iloisesti huomautti tästäkin) :)

Hyvin moni asia ärsyttää, mutta tupakkaan päätin nyt ottaa zen-suhtautumisen. En kaipaa sitä, se on huumetta, haluan elää riippuvuudesta vapaata elämää jne. jne. ( Kyl silti haluaisin sen aamusätkän käryyttää.. :ashamed: )

Eilinen pahaolo, parani osittain, kun nukuin taas vaihteeksi sohvalla onneni ohitse. Ja illallakin maistui uni. Tänään heräsin eka kerran kuudelta, mutta komensin takaisin unten maille ja nukkua posotin puol kymppii.

Oliko sulla Hennu tänää se varhaisultra?? Mulla olis huomenna.. KÄÄKS. Sitten ehkis tajuaa, että oikeasti jotaki tapahtumassa.
 
Hennu Joo mieki huomenna naama punaisena ja räkä valuen tuun ulos sieltä, oli tilanne mikä hyvänsä :)
Yritän olla jännäilemättä tänään, ko huomenna o se aika 14.30 ja kuite sillo o vasta 5+6 tai 6+0 et ei varmaa ees näy mitään, nii saa vaa uuden paniikin aikaiseksi :)
 
Kun te nyt niin paljon siitä tupakasta puhutte niin avaudun nyt minäkin :D Mieheni äiti poltti koko raskauden ajan. On polttanu kaikki raskaudet ja terveitä lapsia kaikki. Toki hän vähensi mutta ei pystyny kokonaan lopettamaan. Pointtini on se että parempi että polttaa sen minkä välttämättä tarvii ennen kuin alkaa oireilee sitä. Se stressikään ei ole hyväks sille pienokaiselle. Oman arvostelukyvyn mukaan.
 
Juu Hennun uutisia odotellaan ja millimollille toivotetaan onnea huomiseen ultraan. Nuo menkkamaiset kivut ja valkovuodon lisääntyminen on aivan normaaleja raskauden oireita ja niitä itsekin koin. Koittakaa vaan nyt yrittää rauhottua ja rentoutua vaikka kyllä muistan että se oli helpommin sanottu kuin tehty.

Onnea Avocadolle tyttösestä! ja Tupulle plussasta!

milizza ja kaveri 4,5kk
 

Yhteistyössä