*Esikoista yrittämään 2013!*

Moikka!

Mary Ann me ollaan kaikki vähän tunnettuja tällä palstalla liika testailemisesta ja ei siitä ainakaan kovasti haittaakaan voi olla paitsi jos ei saa pidettyä omaa mieltään kurissa;) dont worry!

Lilyalice, toivotaan että tuo on merkki raskautumisesta, nuo piinapäivät on kyllä pahimpia, nimimerkillä kuukaudesta toiseen..

Kiitos Mopsukka!
Tänään oon saanut olla rauhassa. Jotenkin mua silti ahdistaa ja pelottaa. En tiedä mitä ne seuraavaks keksii, näköjään ne pystyy tyhjästä nyhjäsee vaikka mitä. Ihmetyttää eniten tässä se, että miksi exä antaa sen nykyisen ollenkaan puuttua tähän juttuun. Hyvin me ollaan saatu asiat tähänkin mennessä puhuttua. Viimeksi 5 viikkoa sitten laitoin sille pyynnön missä pyysin sitä jättämään mut lopullisesti rauhaan, se nähtävästi toimi kunnes tää sen nykyinen päätti kirjotella mulle ja "selvittää" asioita vaikka todellisuudessa se halus vaan ongelmia aiheuttaa.

Mites Miss Piggyn tilanne siellä etenee, kumpa pääsisit eroon tosta km jälkeisestä jumituksesta ja pääsisitte taas homman laittaa käyntiin, toisaalta voihan sitä olla että olet raskaana jo nyt, ei sitä koskaan tiiä.


Mites Alexandran 89 tilanne?
 
Ja mikä jumalan julmuus on, että kun vihdoin saa sen kauan kaivatun selkeän ja selittelemättömän PLUSSAN testiin (eilen) , niin jo seuraavana päivänä ( eli tänään) alkaa kirkas verinen vuoto ja helvetilliset kivut?????

Eli voi päivittää mulle YK 19

Pysyn nyt poissa pari pv varmaan ja yritän kerätä sirpaleita mitä sydämestäni on jälellä.
 
  • Tykkää
Reactions: Helena2013
*Esikoista yrittämään 2013!*


Tervetuloa mukaan kaikki esikoista yrittävät!

Tietojen päivitys ja lisäys listalle punaisella ja lihavoituna!

YK: yrityskerta/-kierto
YA: yritys aloitettu

Esikoista yrittävät:

NIMIMERKKIIKÄYKYA
Evangelina271910/2011
Mmaria211809/2011
Clavel2412/2011
Nea86 2601/2012
tarana251303/2012
*Stiina241203/2012
miss_piggy31902/2012
Future Mum3105/2012
Mary Ann29808/2012
Minttu-Lilja27809/2012
jjennaa- 218
haaveuni 2707/2012
LilyAlice33708/2012
Memmo26708/2012
mamiksi 217
Lauriska27609/2012
Milya 21610/2012
ralliruutu2310/2012
Alexandra89 23401/2013
kukkurukuu 23308/2012
pikkupingviini 29312/2012
pienitiikeri 26312/2012
Heilanga30301/2013
annab31301/2013
Helena201328302/2013
pippuri85 283
annsuli233
Paloma84 282
Neyski2001/2013
Laruu20101/2013
Tyttötiikeri26101/2013
enn1e23102/2013
Tiivis27103/2013
Mopsukka21103/2013
Meewi28103/2013
Yksinkaksin251



Plussanneet:
Na-dene 03/2013 (YK 2)
Eleanor85 02/2013 (YK 1)
Mylvinen 02/2013 (YK 6)
elsanen 02/2013 (YK 2)


Plussainneiden ketju:

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2146826-esikoista-yrittamaan-pinosta-plussanneet-2011-ja-2012-a/sivu12.html

Hyödyllisiä linkkejä:
Ovulaation tunnistamisesta juttua
Tilastoa raskaushormonin havaitsemisesta testissä DPO:n mukaan
Kuukautispäiväkirja

Listaa päivittää: Alexandra89
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta naiset!
:)
Aluksi, suuret pahoitteluni Evangelina! Oon niin sun fiiliksissä mukana (nim. piinapäivät lopussa ja sellanen fiilis että viimeistään huomenna tai su ne menkat sieltä on jälleen kerran tulossa!!! :( ) Ei tässä muu auta kuin leuka pystyssä kohti uusia pettymyksiä... Jos jotain lohdutusta tässä sulle yrittäis väkertää niin ainakin se että jonkinlaista raskauden mahdollisuutta on kun plussaa on näkynyt.. TIEDÄN että ei lohdutus nyt auta mutta kuitenkin.

Miss Piggy, tsemppiä ja jaksamista vuotojen odotteluun. On tuokin varmasti tuskaista kun haluaisi jo päästä asian ytimeen, taas yrittelemään. Josko ne vuodot kohta alkaisivat tai sitten yllätys +:) Mulla taisi mennä km jälkeen 36 päivää ja seuraavat menkat alkoivat. Kovasti niitä odotin ja olin helpottunut kun ne vihdoin tulivat. Vielä kun olin lukenut että km jälkeen raskautuu helpommin, niin toiveet olivat korkealla. No, kohta vuosi siitäkin joten ei ainakaan meidän kohdalla pitänyt paikkaansa.

Alexandra 89, ootko testaillu?? Peukkuja täällä pidellään kovasti! Ja voisitko muuten poistaa multa noi yrityskerrat, en oo enää yhtään varma niiden määrästä.....

ON: Siis piinapäivä 11 käynnistyi. Tällä viikolla oon jälleen kerran kuvitellut joitain raskausoireita itselleni. Siinä me ollaan kyllä aika luovia? :)Rinnat on ehkä himpun verran enemmän turvoksissa kuin yleensä ennen tätiä. Ja eilen illalla tuli oikein kunnon vatsakrampit ensin vasemmalle puolelle ja sitten oikealle puolelle alavatsaa. Enpä oo tommosiin ennen törmännyyt tässä vaiheessa kiertoa. Mutta täytyy sanoa että tuntuu että jokaisessa uudessa negakierrossa tulee taas uusia oireita..
Mutta todennäköisesti ne menkat sieltä tulee, koska tässä vaiheessa luulis olevan jo ihan kunnon oireita.(Pahoinvointia?) Eilinen päivä oli yhtä päänsärkyä, mulla se kielii seuraavana päivänä alkavista menkoista.. Ovulaatio oli gynen mukaan viikko sitten ma käsillä joten jos menkat tänään alkaa niin liian lyhyeksi jää luteaaliaika.
Onneks kotonakaan ei ole mitään o- eikä r-testejä niin ei tuu houkutusta testailla.. Turhia pettymyksiä ei tässä enää tarvitakaan. Noi menkkojen alkamispäivät on ihan tarpeeksi raastavia..
Kyselisin teiltä muilta piinailijoilta: Ärsyttääkö teitä tuttavat, ystävät jotka neuvovat esim. turhasta stressaamisesta ja vauvan liiasta toivomisesta? Että se voi olla syynä ettei raskaudu. Mulle nimittäin se on todellinen punainen vaate. Mitä ne kyseiset ihmiset tietävät kun kerran itse ovat helposti raskautuneet?? Kuulostaa enemmän syytökseltä kuin tsempiltä, että ei saa stressata. Miten voisi olla stressaamatta maailman suurinta asiaa???
 
miss_piggy
Evangelina :hug:

Mulla oli eilen joku oviksen yritelmä varmaan päällänsä, tein one stepin ovistestin ja kas kummaa,siihen tuli aika vahva viiva! Samoin tuli toiseen liuskatestiin kaks viivaa, tosin se toinen ei ollut "ovisvahva" ihan vielä ainakaan, cb:n digi näytti ympyrää, mutta ku otin sen tikun pois siitä laitteesta, niin musta näytti että se testiviiva oli melkein yhtä tumma kontrollin kans.
En tiä sitte oliko ovis vai mitä, mutta miehen kiskoin illalla vällyihi, meinas sillä vähän olla paineita ku yhtäkkiä joutui hommiin mutta tulipa hommat hoidettua ihan varuilta kumminki :D
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Täällä ei ku oireet lisääntyy , tai sit mulla on maailman vilkkain mielikuvitus. :eek: eli nyt on kiertopäivä 20/28 ja edelleen nännit ihan kosketusarat ja kipeät. Lisäks eilen illalla alko koskemaan oikeelle puolelle alavatsaa silleen vihlovasti ja välillä. Aamulla kun en asiaa edes muistanut ja venyttelin sängyssä niin vihlas taas.. Tekeeköhän mielikuvitus tepposia vai voiskohan jotain olla tapahtumassa? :3 Lisäks kärsin eilen ja viime viikolla pariin otteeseen päänsäryistä, mutta se nyt on mulle muutenki aika yleistä S: Tsemppiä kaikille!:heart:
 
Evangelina, voi ei! Niin epäreilua ja niin perseestä tommonen :hug: Mun ainoa kokemus raskaudesta on samanlainen eli plussaa seuranneena yönä menikin sitten kesken. Tosin mulla ei ollut sillon yrityskiertoja alla, joten voin vain kuvitella sun tuntemukset tällä hetkellä :( Voimia!

Nuo kokemukset uusista piinapäivien "raskausoireista" on kyllä tuttuja! Miten se aina tuleekin sellaisia muka-raskaustuntemuksia, joita ei oo ennen ollu ja joiden on pakko tarkottaa raskautta? Nyt oon päättänyt pyhästi, etten usko yhtä ainoaa "raskausoiretta". Saas nähä miten käy, sitten kun piinäpäivät lähenee loppuaan :)
 
Viimeksi muokattu:
Voih, täällä on ollut sitten ikäviä uutisia :( Tuntuu tosi pahalta ajatella, että saisi plussan ja sitten tulisikin vuoto, se olis julmaa ja riistoa. Tsemppejä sinne, ollaan hengessä mukana. Ja kaikille muillekin tsemppejä piinailuun.
 
Voi ei! Evangelina voimia sinne.
Miss piggy toivotaan, että ovis toisi toivotun lopputuloksen. :)
Olin muuten laiska ja kopioin loput tekstistä tuolta clearblue puolelta. :ashamed:

Omaanapaa; minusta on tullut vainoharhainen tai sitten toivon niin paljon, että olisin raskaana. Olen meinaan saanut kaikenmoisia "tuntemuksia". Alavatsa nippailee ihan metkasti, rinnat on arat(ne on kyllä aina ennen menkkoja), kummallista huimausta(tuntuu kuin olisin kännissä) ja olen ollut aivan raivona kokoajan, joudun myös juoksemaan öisin vessassa.yleensä nukun kuin tukki. Oudointa on ehkä sellainen ihme tunne...olen kauan miettinyt tilaavani foolihappoa, mutta olen ajatellut, että en välttämättä sitä tarvitse. Noh, edellispäivänä tilasin sitä koska mulle tuli vain sellainen olo, että mä tarviin sitä! ihan pimiätä. Olen testaillut muuten vielä liuskoilla ovista...kovin on vahvoja vielä. Ei oo ennen ollut näin kauan selkeitä. Voipi olla tietysti ja luultavasti, johtuukin mun pco;sta.
Sanokaa nyt joku, että mä vaan kuvittelen!
jos muuten menkat alkaa niin voin sanoa, että putoan kyllä korkealta ja lujaa....noh, nähtäväksi jää.
 
Evangelina Tiedän ton tunteen paremmin kun hyvin! :hug: jaksuja sulle :heart:

(.) Mulla oli tosiaan aamulla se terkkari aika.. aamulla piti olla pissaamatta, kun olisivat tehny mulle r.testin samalla. Nooh, pääsin paikanpäälle ja olin pissimässä purkkiin niin kuinka ollakkaan menkat alkoi :ashamed: 16.4 uus papa aika. juttelin terkkarin kans pitkät tovit, ja se sai mut uskomaan etten tarvitse teroja(ainakaan vielä) terot saattaa kuulemma heikentää ovulaatiota. Mulle saapi siis päivittää yk7 iäksi mulle voipi vaihtaa 26v

Hyvää viikonloppua :heart:
 
Evangelina :hug: voi murunen...onpa julmaa touhua tämä...toivottavasti pääsette lääkäriin selvittämään miksi pieni ei pysy kyydissä ja vielä enemmän toivon että ei ole kiinni kun jostain pienestä, ja lääkityksellä saadaan asia kuntoon :heart: jaksuja teille :heart:
 
miss_piggy ihanata että kroppa alkaa taas palautua ja ovis tulikin :)

Future momille tsemppiä piinailuun, oot aika sankari kun et oo vielä testaillu! Mulla todellakin tikut alkaa laulaa nyt viikonloppuna, sen verran polttelee testit kaapissa :D Heilanga meinaatko jaksaa olla vielä kauan tikuttelematta? :)

Memmolle onnea synttäreistä :flower: ja pahoittelut kp1stä, hyvä toisaalta että menkat lopulta alkoi - aikamoinen ajoitus kylläkin! On tää yhtä vuoristorataa :heart:
 
Pahoittelut kaikille, kenelle on sattunu ikäviä juttuja, tasapuolisesti..

Noniin, täällä ollaan sit tilanteessa et ois kp29... ja huomenna testaillaan sitten heti aamusta. Elämme taasen jännittäviä aikoja...
 
Evangelina , niin harmi kuulla huonoja uutisia! :'( Pahoittelut myös Alexandra negasta..

Piinatovereille tsemppiä. Mulla kp jossain 25 tienoilla. En ole niin tarkasti laskuissa. Älytöntä,järetöntä väsymystä ilmassa sekä alamaha nippailua. Onkohan vain toiveajattelua jälleen. Stressaus tästä vauva-asiasta on vähän vähemmällä. Oon jättänyt kaiken pois, siis greippimehut ja vitamiinit, kun olen niin kiireinen ollut, etten ole jaksanut niitä miettiä. Alkoholiakin on kulunut. Huolettaa vähän. :| Jospa stressittömyys olisi tehnyt tehtävänsä :kieh:
 
Heips!
Sopiiko liittyä mukaan? :) Taustaa hiukan, eli iältäni olen 24v ja mies 26v. Yhdessä ollaan oltu runsaat 5 vuotta. Pillerit lopetin 11/2011 ja vasta tämän vuoden tammikuusta alkaen kierto on säännöllistynyt itsestään noin 30 päivään. Koko viime vuoden kiertojen pituudet vaihteli 45-100 päivän välillä, kertaalleen söin terolutteja, kun oli tuo pisin kierto. Mutta nyt toivottavasti pysyvät säännöllisinä. Elikkäs Clavel 24v ja ya 12/2011 Ilmoittelen myöhemmin kuinka mones yk menossa kun täytyy kalenterista:)
 
Negahan sieltä napsahti, vaikka kyllähän mä sen jo tiesin... Tänään sit laivalle ja ollaan kysymyksen ääressä.. juodako vai eikö juoda? enköhän mä hiukan voi ainakin maistella, ku eihän tätä elämää voi hukkaan heittää sen takia et luulee olevansa raskaana?? Sitähän mä oon luullu ties miten monta kiertoo ja miten on aina käyny...
Tervetuloa Clavel ! :)
 
MaryAnn, harmi tuo nega :( Millon sulla pitäs menkkojen alkaa? Eihän se plussa välttämättä vielä näkyis.. Kyl mä uskon, että voit pikkusen ainakin ottaa. Ehkä mitään perseitä ei kantsi vetästä, mutta muutama juhlajuoma varmasti ennen plussaa voi olla haitaksi, jos olisitkin raskaana. Eli nauti risteilystä :) rentoutuminen ja nauttiminenhan on vaan hyväksi!

Clavel, tervetuloa :wave:
 
mary Ann kyllä sitä voi vähän maistella, kun eihän se verenkierto ole vielä sama. Mä en nyt sit tarkoita että sais juoda kun on raskaana, mutta vielä kun se ei varmaa ole niin voi hiukan maistaa...joten hauskaa reissua!
clavel Erittäin paljon tervetuloa. :)
Itse oon sortunut nyt jo testiin dpo5...:ashamed: tiedän,että on aiiiivan liian aikaista, mut tikkuholisti kun olen niin.... Eihän se mitään näyttänyt. :)
Ovistesti oli eilistä vahvempi...en tiedä merkkaako mitään, mutta kyllä se aina vähän toivoa antaa. :)
 
Kiitoksia :)

Mary Ann joo en usko myöskään, että muutaman nauttiminen olisi haitaksi, kun se verenkierto ei ole vielä sama niinkun Heilanga tuossa jo totesi. Rentouttavaa reissua! :)

Heilanga toivotaan että ovistestin viivan vahvistuminen enteilisi tulevaa ja saisit kohta plussan :)

Omaa napaa. Olen aina ajattelut, ettei se kirpaisisi, jos joku kaverini tulisi raskaaksi. Noh, tänään sain sitten tietää, että eräs kaverini on raskaana, niin se kyllä otti yllättävän koville. Varmaankin siitä johtuen, kun ei minun lähipiirissä ole juuri muita pareja tässä elämän vaiheessa. Olen kyllä iloinen kaveripariskunnan puolesta, mutta yksin ollessa tuli muutamat kyyneleet päästettyä.. Ja eron huomasin heti itse siitä, että kun muutama vuosi takaperin eräs ystäväni kertoi olevansa raskaana niin silloin meinasin haljeta iloista hänen puolestaan. Nyt en voi sanoa, että on ihan samaa fiilistä. Kaipa sitä ihminen on vaan niin itsekäs : /
 
Clavelille kovasti tervetuloa ja pikaista plussausta :D :wave:

Heilanga mäkin täällä jo testaillu eilen ja tänään, mutta ei vielä mitään..mulla ei mitään kovin herkkiä testejä ookaan kotosalla, ja tilasinkin loppuviikosta Perhosilta kunnon tikkusatsin :ashamed: kattelin tuolla himotestaajissa, että näyttää jo tosi ajoissa noi heidän testinsä...:popcorn: oireita löytyy täälläkin vaikka muille jakaa, ja ennen ei oo koskaan ollut tollasta painon tunnetta tuolla alapäässä kuin nyt, yölläkin heräilin siihen ja jatkuvaan pissahätään. Vaikka kyllähän sitä vauvahullu mieli vaikka mitä oireita kehittelee :LOL:

Future Mom kyseli, että ärsyttääkö kun ihmiset ehdottelee stressaamisen ja vauvatoiveilun vähentämistä - mua ainakin ärsyttää aivan suunnattomasti! Ihan kun se ois joku nappi, että aah, enpä tajunnutkaan, että tämä stressi voi vaikuttaa johonkin, napsautanpa sen pois päältä... Etenkin ärsyttää, kun ehdottajana on ollut tyypit jotka on itse raskautunu hyvin nopeasti, ei sillä että se olisi jotenkin 'heidän vikansa' mutta mieluummin keskustelisi keinoista, jotka auttaa raskautumiseen tai stessin poisto-vinkeistä, kun että hoetaan vaan että 'monet jotka on lopettaneet aktiivisen yrittämisen ovat tulleet raskaaksi' tai 'nyt lopetat vaan sen raskautumisen ajattelun'. Hah. Mutta vyöhyketerapeutti sanoi hyvin, että stressiä on aina, eli pitää lopettaa stressistä stressaaminen, ja yrittää rauhoittaa elämää esim. harrastusten avulla ja keskittymällä niihin asioihin jotka tekee onnelliseksi :heart:
 
Piinailijat jännitän täällä teijän kans! Negoista ei kannata ottaa itteensä, niin kauan kuin tätiä ei näy on mun mielestä tsäänssit.

Mä oon ollut kauheen kiireinen tän viikonlopun. Eilinen kuitenkin yllätti, kun mies ehdotti et pupuiltais nopee kun hän tulee töistä kotiin ennen kuin ystävä pariskunta tulee kattoo elokuvaa meille ja syömään. Tehtiin se ja tänää ovistesti näyttikin jo aika vahvasta plussaa. Edellissen kierron mukaan ovis olis nyt, aiempien pidempien kiertojen mukaan se olis lähipäivinä. Pupuillaan ainakin huomenna ja sit riippuen testeistä ehkä ti tai ke... ei nyt kauheesti ressata mut hyvältä vaikuttaa.

Tästä hommasta tulee aina astetta todellisempi kun ovistesti näyttää kahta viivaa.
 
  • Tykkää
Reactions: LilyAlice
LilyAlice Toivotaan, että me molemmat saatais plussa. Olis se vaan niin hienoa! :heart: Mulla on käytössä noita davidin herkkiä. Oon vaan kuullut, että näyttää heikommin plussaa kuin muut herkät. Itseasiassa tein tänään testin ja omasta mielestäni siihen piirtyi haalea viiva heti. Kuivuttuaan siihen tuli sellainen punertava "kohta" En kyllä vielä laske sitä edes haamuksi. Ovistestiin tuli tänään taas eilistä vahvempi viiva! :stick: Ovuloinkohan uudelleen vai voisko olla salamatkustaja kyydissä....tää on niiiiiiin jännää!!!
Anteeksi nyt heti tätä oireen kuvausta, mutta mulla on sellaista paineen tuntua alamahassa, että tarttis mennä kakkoselle vessaan. Ihan kauhia tunne. :ashamed: onkohan kellään tietoa, että voisko olla oire?? Mahdankohan tosiaan kuvitella kaikki nää oireet... :)
 
  • Tykkää
Reactions: LilyAlice

Yhteistyössä