*Esikoista yrittämään 2013!*

Moikka!

Oon jo jonkun aikaa lueskellu täältä näitä teijjän tekstejä ja viimein uskaltaudun mukaan!
Eli oon 21-vuotias ja nyt ois tarkotus yrittää esikoista saada. Kihlatun kanssa ollaan oltu ens kuussa 3 vuotta yhdessä :) Asutaan rivitalossa kahden mopsin kanssa ja opiskelen AMK:ssa. Nyt ois tosissaan ensimmäinen yk alkamassa ja ovista odottelen tulevana vk-loppuna :))) Jännittää ihan pirusti, mutta pitää aatella ettei se nyt oo kovinkaan mahollista ees että heti ekasta tärppäiskään! On siis nyt kiertopäivä 8/28 menossa ja oon jo nyt täällä hulluuden partaalla! Eilisillasta asti ollu alamaha kipeenä ja tänään koulussa en pystyny syömään ku kauheen etova olo. Päikkäreitä kun nukuin niin vihlas oikeeltaa puolelta alamahaa.. Päätäki särkeny ja ärsyttää ku ei meinaa tuo mahan kuplinta loppua! Hullu akka täällä vaan yksinään kuumeilee !! :D Mitähän sitä muuta, plussia toivon kaikille!! <3
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy: Ihan loistava uutinen, toi huhtikuun lopun lääkäriaika. Kerrankin ollu asiallista henkilökuntaa :)

Mopsukka: Tervetuloa :wave: Ja tänne kun tulee, niin ei varmana tarvii kuumeilla yksin :D


ON: Täällä on ilmeisesti havaittavissa raskausoireita (tai asioita, joiden epäilen johtuvan ainakin osittain raskaudesta): Mä oon siis oikeen varsinainen yökukkuja, mutta eilen illalla ihan kivan päänsäryn ja valtavan väsymyksen vuoksi menin suht aikasin nukkumaan. (Tosin pyörin sängyssä vielä melkeen pari tuntia :() Tänään aamulla on sitten ollu ihan reilu etova "ei-tee-mitään-mieli". Mut syöminen vaikuttais auttavan tohon. Ilmavaivat on huikeet :ashamed: samoin turvotus (ei näkyvä, mutta vatsaa kivistää). Lisäks menkkakramppimaisia kipuja. Enkä vieläkään tajua, että mä taidan ihan oikeesti olla raskaana :heart:
Eniten mua kummastuttaa meiän tyttökissan käytös. Se ei siis yleensä juurikaan syliin halua ja nyt ehkä puolen viikon verran, on oikein hinguttu syliin. Liekö keväästä vai ehkä tästä mun raskaudesta johtuvaa, en tiedä.

Ja vaikka Davidin testit on mulla näyttäny tosi huonoa viivaa (liuskat ainakin), niin tänä aamuna tehty Davidin puikkotesti näytti jo ihan selkeän, mutta haalean toisen viivan.

Mies on jotenkin reagoinu vaisusti tähän raskauteen, ei oo ehkä sisäistäny vielä asiaa, mut lisäks sillä on ilmeisesti menny ovistestien ja r-testien viivojen tarkastelu"säännöt" vähän sekasin. Se totes tänä aamuna tarkistaessaan sen puikkotestin ennen mua, että se ei näytä mitään. No yhteisen viivojen tulkinnan ja pienen selityksen jälkeen se sitten halas mua oikein kunnolla :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Paloma84
*Esikoista yrittämään 2013!*


Tervetuloa mukaan kaikki esikoista yrittävät!

Tietojen päivitys ja lisäys listalle punaisella ja lihavoituna!

YK: yrityskerta/-kierto
YA: yritys aloitettu

Esikoista yrittävät:

NIMIMERKKIIKÄYKYA
Mmaria211809/2011
Evangelina271810/2011
Nea86 2601/2012
tarana251303/2012
*Stiina241103/2012
miss_piggy31902/2012
Future Mum31805/2012
Mary Ann29808/2012
Minttu-Lilja27809/2012
jjennaa- 218
haaveuni 2707/2012
LilyAlice33708/2012
mamiksi 217
Memmo25608/2012
Lauriska27609/2012
Milya 21610/2012
ralliruutu2310/2012
kukkurukuu 23308/2012
pikkupingviini 29312/2012
pienitiikeri 26312/2012
Alexandra89 23301/2013
Heilanga30301/2013
annab31301/2013
Helena201328302/2013
pippuri85 283
annsuli233
Na-dene27201/2013
Paloma84 282
Neyski2001/2013
Laruu20101/2013
Tyttötiikeri26101/2013
enn1e23102/2013
Tiivis27103/2013
Mopsukka21103/2013
Yksinkaksin251



Plussanneet:
Eleanor85 02/2013 (YK 1)
Mylvinen 02/2013 (YK 6)
elsanen 02/2013 (YK 2)


Plussainneiden ketju:

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2146826-esikoista-yrittamaan-pinosta-plussanneet-2011-ja-2012-a/sivu12.html

Hyödyllisiä linkkejä:
Ovulaation tunnistamisesta juttua
Tilastoa raskaushormonin havaitsemisesta testissä DPO:n mukaan
Kuukautispäiväkirja

Listaa päivittää: Alexandra89
 
No mie en taas tiedä tästä miun mahakivusta! Tänä aamuna jatku ja lisäks tullu kunnon päänsärky, en siis pystyny kouluun menemään.. :eek: Ja edelleen päässä ja mahassa jytkii vaan niin pirusti. Noh, mopseilla on ainakin seuraa tänä päivänä ku minä vaan sohvalla kökin :D
 
Huomasin, että maaliskuu on ollut hiljaisempi plussien suhteen aika monessakin ketjussa.. esim. verrattuna helmikuuhun jolloin plussia tuli paljon, toivottavasti huhtikuu on yhtä plussarikas! Moni on sanonut, että niillä on hyvä fiilis tän kevään suhteen, joten aivan varmana niitä plussia satelee taas pian!

Eilen puhuttiin miehen kanssa että ei oteta ressiä tällä viikolla peittojen heiluttamisesta kun nyt on vasta kp3 menossa ja täti on edelleen kylässä.. mut viimeistään ens viikolla kp 9 alotetaan ja tehdään sitä joka toinen ellei joka päivä tonne kp18 ja testit näyttäisi että ovis onkin vasta esim kp16 niin jatketaan pidemmälle... Viime kierto oli vaan 27päivää niin nyt ei tiiä sit kui tän kierron kans käy, yleensä on ollut se 30 päivää.

Mut joo hyvä fiilis, viel tää päivä töit ja huominen, sit alkaa pääsiäisloma.
 
  • Tykkää
Reactions: Paloma84
miss_piggy
Itellä on kevättä rinnoissa ainaki. Tänään jopa kävelin töihin ku oli niin hieno ilma :D
Yleensä oon sen verran laiska että meen autolla tai pyörällä vaikka kävellenki tähän matkaan menee vaan joku 20 minsaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Na-dene
Noniin, takaisin täällä! Ilmeisesti teidän tekstit oli niin tiukkaa tavaraa, että meidän tietokone hajosi :LOL: Nyt sitten uusi kone alla ja palstailu jatkukoon!

Jotenkin taisi edellinen viestini olla ennustus, kun mieheen iski ilmeisesti ramppikuume yrityksen aloituksen suhteen ja on sitten nyt menty pääosin keskeytetyllä yhdynnällä pupuilut :stick: Nyt kun loppukierto on jo päällä niin nyt vasta on saatu simpat sinne minne ne kuuluu.. Eli nyt vielä n.viikko menee menkkoja odotellessa ja sitten uutta yritystä kehiin ensi kierrossa!!

N-dene: hurjasti onnea plussasta! :flower:
 
N-dene ONNEA MURU!!! Niin sitä pitää, näytät hyvää esimerkkiä, yritetään seurata perässä :D

Tiivis Jossain vaiheessa meilläki oli ns ramppikuumetta, ja tavarat roiskittiin kaikkialle muualle ko sinne minne pitäs. Keskustelmalla siitä selvis, oli ukolla ollu olo et on vain siitosta varten, eikä ollu varma rakastellaanko halusta vai pelkkien siementen tähen. Voi riepua. Kun vähän muistutin, että mehän rakastellaan hani jokatapauksessa melkein joka päivä, kierron ajankohdasta riippumatta, niin et kyl siinä on halulla enemmän tekemistä ko siemenillä... Alko sit pikkuhiljaa löytää ne simpat tiensä sinne minne pitääkin :D
 
miss_piggy
Mulla on ollut eksien kanssa käytössä kumit tai pillerit. En oo halunnu millekään kusipäisille rapajuopoille tehdä lapsia jotka oli sitä mieltä että jos oisin vahingossa tullut raskaaksi niin abortti tottakai.
Nykysen kans oltu yhdessä elokuussa 5v, ja tosiaan ilman ehkäisyä ollaan nyt oltu 1v ja 1kk suurinpiirtein.
 
Meilläki oli aluks kumi ja sen jälkeen pillerit käytössä! Minnuu vielä tässä projektissa jännittää se että miten miun miehen vanhemmat ottaa asian vastaan jos tärppäis.. Ku kummiski monien mielestä hirveen nuoria ollaan! :(
 
miss_piggy
Mun miehen isä ja äiti (ovat eronneet) ei tiedä kumpikaan edelleenkään, että oon ees ollu raskaana. Mies ei halunnu kertoa, eli sen suvusta ei tiedä kukaan, itehän kerroin omalle äidilleni heti ku r-testi näytti plussaa, ja äiti kerto koko suvulle lähestulkoot. Sinänsä huonompi homma kun keskenmeno kuitenkin tuli..
 
Mulla kakki ystävät tietää, että oon halunnut vauvaa jo kauan kun oon joskus jo pari vuotta sitten vitsaillut asiasta kun menkat olleet myöhässä.. mut ne ei tiedä et oikeesti yritetään nyt ja en tiedä saisinko edes kaikilta niiltä tukea. Lähimmäiset tietää, eli pari läheisintä ystävää jotka on samas työpaikas niin pystyn töissäkin puhumaan tunteista mitä tää projekti on herättänyt, eli jännitys ja suurimmaks osaks pettymys..

Oman perheen kanssa en oo puhunut asiasta, kerran oli väärä hälytys kun sain ilmeisesti spontaanin keskenmenon tosi aikasin.. silloin sanoin äitille, että oon iha paniikissa kun testi näytti plussaa ja nyt pari viikkoa myöhemmin se onkin negatiivinen.. olin varannut neuvolat ja kaikki. sit tosiaan äiti tuki mua ja sano et meen nyt heti terveyskeskukseen vaatimaan testit, niin tein ja tulos ooli negatiivinen siin vaiheessa.. ilmotin äitille asiasta ja vaikka ei puhuttu siitä enää niin tiedän et se tukis mua loppujen lopuks jos päättäisi pitää koska se on erittäin abortin vastanen..
 
Se miksi pelkään, että muut esim perhe ja kaverit saattais suhtautuu tähän negatiivisesti on se, että mun mies ei ole ollut mun elämässä pitkään ja suhdekin on niitten silmissä ehkä turhan epävakaa... omasta mielestäni kaikki on niin kuin kuuluu eikä se ole niitten asia mut tiedän et se on eka mitä ne sanoo enkä jaksa ottaa ressiä siitä mitä muut ajattelee kun on kysymys mun omasta elämästä. Toivon, että kun vihdoin tulen raskaaksi niin saisin olla rauhassa ja mua ei tuomittais tai alettais punnitsee meijän suhdetta.
 
Meidän yrittämisestä tietää mun lähimmät ystävät, ja perheenjäsenet. Mulla on 3siskoa joilla on kaikilla ollu vaikeuksia tulla raskaaksi, joten oon sitte kyselly niiltä paljon neuvoja! <3 En oo koskaan miettinyt että mitä muut sanoo, vauvahaaveista! ajatellut että sen vaan tietää kun siihen on valmis, ja nyt se tuntuu oikealta.(tuntunu jo vuoden, joista puolivuotta yritystä) Toki aina oon sanonu että ennemmin ei tule ennenku perusasiat on kunnossa, mutta olinki valmis vasta sitten ku oli ne "perusasiat" jo omakotitataloa myöden :D toki olin asettanut itselleni "tavoitteen" että 25vuotiaana mulla on lapsi, se ei nyt sitten toteudu kun ensviikolla täytän 26 :D haha, joskus tunnen itteni jotenki ääliöksi?! Ehkä vähän oonki! XD

Aurinkoista päivää ihanaiset! <3
 
miss_piggy
Memmo:Mullaki oli nuorena tavoitteena, että ku täytän 25 niin on ainaki kaks lasta. Nyt täytän heinäkuussa 32v, eikä oo vielä ensimmäistäkään. Suurin syy tähän tosiaan on ne väärät kumppanivalinnat nuoruudessa, ja se oikea löytyi siis vasta kun olin 27v. Aina ei asiat mee niinku suunnittelee, mutta ei se oo myöhästä vieläkään lapsia saada :) Toisaalta en varmaan nuorempana olis ollut edes valmis semmoseen, nyt tuntuu että oon.
 
  • Tykkää
Reactions: Paloma84
Miulla ollu kanssa aina haaveissa, että miulla ois kaks lasta ku oon 25 vuotta. Siihenhän on miulla vielä neljä vuotta edessä, joten aikaa on! Kävi tuuri että löysin itelleni näin nuorena ukon vierelle kulkemaan :) Ollaan tosissaan oltu se 3 vuotta yhdessä ja tunnettu ööh. ala-asteesta asti, eli kuta kuinkin 14-vuotta! Itellä jännittäs eniten kuitenki kertoo ystäville, kyllähän ne varmasti hyvin ottas asian vastaan! Mutta miunki kaveripiiristä vain yhdellä on jo lapsia ja kaksi maailman ihaninta prinsessaa ovatkin <3 Niin mie aina vaan mietin että mitä nuo ystävät sanoo ku ne haluaa riekkua ympäriinsä vielä ja elää nuoruutta! No tuo miun mies on sit saanu miulle puhuttua järkeä että ei niitten muitten mielipiteillä oo merkitystä, itsehän myö elämämme eletään ja ei muilla oo siihen sanomista :)
 
Mikähän maaginen ikä toi 25 on, nimittäin mäkin aattelin just noin nuorena! Piti olla jo pari lasta, omakotitalo ja vakituinen työpaikka. Joopa joo, oon 29, asun vuokralla ja opiskelen... :LOL:

Oma ( . ) : Täällä piinailen kp 22... Närästystä pukkaa ja tuli äsken huono olo ku luin elimistön toimintaan liittyviä juttuja. :D Yritän pitää jalat maassa, niitä pettymyksiä kun on tullut jo niin monta kertaa...

Taidampas syödä iltapuuron ja mennä taustailee taas :)
 

Yhteistyössä