*Esikoista yrittämään 2013!*

Heilanga voi ei, onpas persiistä! Sitte sunnuntaiyönä pupuilut ja kellistät ukkelin heti kotiin tullessa :D voihan olla että ovis tuleekin pari päivää myöhemmin tässä kierrossa...Nim. Ovis viimeks kp27 :) :) :)

miss_piggy hyvä, että kaikki ok alakerrassa, ja upeaa jos pco on helpottanut! Mä en kans jaksais ootella tuota 6kk, kun en nyttenkään jaksaisi ootella, ikä painaa päälle ja oon jo kohta valmis kävelemään hoitoihin... :attn: hyvä kun saat toisen mielipiteen, ja ainakin itse koen lääkäreiden kanssa yleisesti, että pitää vaatia että saa tietoa. Ja kauheasti pitäis osata kysellä :) kerrohan sitten mitä tuumaavat!

Helena, kiva että sun tauti helpotti! Ja tsempit piinailuun :heart: Ei kai täällä kukaan ole "ammattilainen" näissä hommissa :LOL: ja mitä täältä pinoista on lukenut, niin toisilla toimii toiset testit ja toisilla toiset. Pregcheck on todella tykätty testi, saa lähes kaikilta hyvää palautetta, on herkkä ja halpa. Paloma mä oon itse tykännyt kanssa tosta pregcheckistä, tilaa kerralla netistä niitä isompi satsi, ei paljoa maksa. CB:n digejä voi käyttää sitten varmistukseen, eli kun saa hyvät viivat pc:llä niin kattoo tuleeko hymynaamaa. Siten se yks CB-paketti kestää ainakin kaksi kiertoa, jollei kolmekin!

ON: mulla alkaa talviloma perjantaina :p ja huomenna on se vyöhyketerapia - mä kävin lukeen siitä, ja en oo siis toopena tajunnut, että se käsittely tehdään jaloille :D mielenkiintosta. Katsotaan saako täti oviksen tärähtämään kunnolla tauluun isovarvasta kutittamalla :LOL:
 
*Esikoista yrittämään 2013!*


Tervetuloa mukaan kaikki esikoista yrittävät!

Tietojen päivitys ja lisäys listalle punaisella ja lihavoituna!

YK: yrityskerta/-kierto
YA: yritys aloitettu

Esikoista yrittävät:

NIMIMERKKIIKÄYKYA
Mmaria211809/2011
Evangelina271810/2011
Nea86 2601/2012
tarana251303/2012
*Stiina241103/2012
miss_piggy31902/2012
Future Mum31805/2012
Mary Ann29808/2012
jjennaa- 218
haaveuni 2707/2012
LilyAlice33708/2012
mamiksi 217
Memmo25608/2012
Lauriska27609/2012
Milya 21610/2012
ralliruutu2310/2012
Hilda-Maaria27312/2012
pikkupingviini 29312/2012
Alexandra89 23301/2013
Heilanga30301/2013
annab31301/2013
kukkurukuu 23308/2012
pippuri85 283
annsuli233
Na-dene27201/2013
Helena201328202/2013
pienitiikeri 262
Neyski2001/2013
Laruu20101/2013
Tyttötiikeri26101/2013
enn1e23102/2013
Tiivis27103/2013
Yksinkaksin251
Paloma84 281



Plussanneet:
Eleanor85 02/2013 (YK 1)
Mylvinen 02/2013 (YK 6)
elsanen 02/2013 (YK 2)


Plussainneiden ketju:

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2146826-esikoista-yrittamaan-pinosta-plussanneet-2011-ja-2012-a/sivu12.html

Hyödyllisiä linkkejä:
Ovulaation tunnistamisesta juttua
Tilastoa raskaushormonin havaitsemisesta testissä DPO:n mukaan
Kuukautispäiväkirja

Listaa päivittää: Alexandra89
 
Viimeksi muokattu:
Heippahei!

Minun osaltani on nyt ollut hieman hiljaisempaa, olen kyllä käynyt lukemassa teidän juttujanne täällä ja myötäelänyt siten, mutta en osaa asioihin kommentoida, joten tuntuu, että parempi kun on vaan hiljaa. :/

Tervetuloa kaikille uusille! :)

Pahoittelut kaikille uuteen kiertoon joutuneille (itse tulen perässä varmaankin viikonloppuna) :attn:

Sitten tätä kuuluisaa omaa napaa: Tässä kuussa tikutin taas oviksen, varmistuksen varmistus että jotain siellä tapahtuu. Mutta siihen se sitten jääkin. Mitään ei tapahdu loppuun saakka. Yrityskierto 6 tulee yhtä todennäköisesti, kuin edellisetkin kierrot on tulleet. Nyt alkaa positiivisuus olemaan jossain kiven kolossa, vaikka yritystä onkin niin vähän aikaa takana. Silloin kun aloitettiin yrittämään, niin ajattelin ettei tässä kovin pitkään menisi.. Mutta loppujen lopuksi Lokakuusta tähän asti on jo suht pitkä aika. Ja kun tietää kuitenkin mielessänsä, että tämä saattaa olla monen vuodenkin juttu eikä nyt pitäisi olla heittämässä kirvestä kaivoon, mutta sellainen mä vaan olen. Jos ei tunnu onnistuvan, niin miksi se voisi onnistua myöhemminkään?

Nyt tarvitsee alkaa hakemaan syksyllä alkaviin kouluihin yms. Olisin sinne kouluun hakenut siis joka tapauksessa, mutta silloin kun aloitettiin yrittäminen, salaa toivoin että saisin vielä vuoden miettimisaikaa mihin koulutukseen haluaisin hakea, mutta sitä nyt ei minulle annettu.

P.s. Onko täällä jotakuta muuta joka on/on ollut Nutrilett-kuurilla?
Aloitin itse nimittäin tämän viikon maanantaina.
 
miss_piggy
Olin viikon nutraus-kuurilla ja voin sanoa että se oli yhtä paskaa :D Ne liemet oli aivan hirveän makusia, ja paino tippu vaan noin 2kg, joka tuli kyllä saman tien takas, sillä nuokin kilot oli nestettä. Ainoat hyvänmakuset jutut oli ne patukat ja vanukkaat. Oon nyt saanu tiputettua jo vähän enemmän painoa vhh-dieetillä, tuo nutraus ei ainakaan mulle sopinu ja koko aika oli nälkä vaikka söin vihanneksia lisänä.
 
miss_piggy
Halvemmaksikin tulee kun ostaa vaan kasviksia ja muuta terveellistä ruokaa ja kokkaa ite. Takuulla laihtuu samalla lailla.
Jättää vaan hiilareita pois, ja samates vaaleat viljat.
 
  • Tykkää
Reactions: annab
Mä tosiaan aloitin maanantaina, elikkä tänään 3 päivä menoillaan. Ajattelin pitää tämmösen 12 päivän tehokuurin, kun ens kuussa on yhdet häät mihin pitäis saada painoa pois. Mun mielestä noi ruuat on yllättävän hyviä, ainut mistä en oo tykännyt on ollut se tomaattipasta, maistui siltä jauholta, mut teinkin sen hätäisenä mikrossa, joten pitää kokeilla miltä se maistuu kun sen keittää. :D Mulla on siis sellasia 3 päivän paketteja nyt käytössä, eli sieltä löytyy kaikki tarvittava. :) Nälkä oli eilen ja toissapäivänä ja väsytti ja paleluttikin, mut tänään ei oo ollut mistään enää mitään tietoa. :) Hyvin uppoavat alas ja maistuvatkin :) Ainut mitä on tehnyt koko aikana mieli on ruisleipä, mutta se onkin aina ollut mun heikko kohta! :D Ja tosiaan aattelin kokeilla jos noilla sais nyt mukavan alun tähän painon pudotukseen ja kun on ne pirun häätkin. -.- :D
 
Mä osa nutrasin, eli korvasin sillä aterioita ja sit söin just kevyesti, vältellen hiilareita. Toimi hyvin kyllä :) En mä samanlaisia tuloksia ole saanut millään kevyelä ruokavaliolla.

Oispa jo ensi viikko ja vois tietää missä mennään....
 
miss_piggy
Mulla taas esim. proteiinipitonen dieetti on tiputtanu enemmän painoa ku nutraus. On mulla nytki käytössä jotain ateriankorvike-pirtelöitä ja välillä patukoita, mutta ku niissäki on hiilareita kummiski, ja hiilarit on just se paha juttu mikä painoa nostaa ainakin meikäläisellä..ja ku on tuo pco, niin vaaleaa viljaa pitäis koittaa vältellä.
 
Mitä meidän PLUSSANNEILLE kuuluu? Huhuu! Käykäähän kertomassa!

Vitsit, tässä ketjussa on paljon kuumeilioita, mut tosi vähän plussanneita :ashamed: Onneks paljon yk 1 ja 2, niin se ehkä selittää asiaa. Koitetaan Mimmit nyt plussata!
 
  • Tykkää
Reactions: annab
Tsemppiä laihduttajille! Mä en usko laihdutuskuureihin, mutta välillä tulee näitä terveellisyyspuuskia, eli sit yritän katsoo tarkkaan syömisiäni ja myös pyrin lisäämään liikuntaa. Koska uskon siihen, että oikeilla syömisillä ja liikunnan lisäämisellä tulee tuloksia. Harmi vaan et nyt taas venähti tuo alaselkä, niin on liikunnat hiukan tauolla..

Tervetuloa uusille! :)

Tervetuloa takaisin kukkurukuu :)

Omanapanen: Täällä jotain alavatsatuntemuksia (jotain limantuntuistakin on tullut pyyhkiessä), mut en osaa tulkita niitä varsinaisesti ovikseksi. Katsellaan ja kuunnellaan. Kyllähän tässä mennään jo nyt kp13 ja eilen sekä toissapäivänä pupuiltu. Yllättävän spontaaneja kertoja ollut kyllä :) Toivotaan et joku näistä edellisistä ja tulevista (jos viel pari kertaa täl viikol ehtis/jaksais) natsais.. Kierrot ku on palautunu nyt toivon mukaan normaaleiks eli n. 31 päiväsiksi.
 
Kiva huomata, että täällä on paljon uutta porukkaa. Plussanneiden lista vaan on harmittavan lyhyt.

Aina silloin tällöin käyn vielä täälläkin teidän juttuja lukemassa. Omista kuulumisista voin sen verran kertoa, että nyt on neljäs OI-kierto Anazolien avustuksella menossa. Kahdessa ekassa saatiin ovikset aikaiseksi, mutta vasta myöhään (kp 20 ja 25) ja kun kolmanteen kiertoon annos tuplattiin, niin ovista ei tullutkaan. Nyt neljännessä kierrossa taas annos tuplana, mutta myös pidennettynä kp 3-10. Ensi tiistaina on folliultra, jossa katsotaan tilanne. Tarvittaessa jatketaan follien kasvattelua pistoksin. Mukaan lisätään mahdollisesti myös eka inssi, jos se ei nyt vaan esty pääsiäisen takia. Ollaan tähän asti oltu yksityisellä hoidossa, mutta kun hoidot on nyt vaan kallistumaan päin, niin meille laitettiin lähete julkiselle. Sinne olisi ensikäynti toukokuun puolessa välissä.

Tsemppiä yritykseen kaikille vanhoille tutuille ja uusille pikaista tärppionnea. :) Munarikasta tulevaa pääsiäistä! :D
 
Jälleen pikavisiitti, ehkä mä illalla joudan tulla kirjottelemaan?! Työ kiireitä niin että ei oo kerinny ku nukkua ja käydä töissä, työkavereiden lomaillessa.

(.) kp 49 ei menkkoja, lauantain negan jälkeen en ole testannut. Nännit todella arat, ja menkka oireita on! Saas nähä koska alkaa, mutta raskaus haaveet tästä kierrosta on haudattu :/

Aurinkoista kevätpäivää naiset! (Yritän illalla ehtiä kommentoimaan muidenkin juttuja, puhelimella ei jaksa kirjottaa :D ) <3
 
Pahoittelut niille joilla täti tuli kylään, muille plussatuulia, kumpa nyt tännekin ketjuun saataaisiin paljon iloisia uutisia!:heart:

Hydragea mulla on kans pelko et mun ovis on joskus kp 20 ja se on turhan myöhään 30 päivän kierrossa.. katsotaan mitä gyne sanoo.

Tosiaan kyllähän tää ketju tietty on semmonen missä ei paljoa olla plussattu mutta toisaalta täällä on suurin osa vasta yrityksen aloittaneita.

ON; kp 26,ei mitään suuria oireita, palelen ja rinnat on kipeet mut en usko et tärppi on käynyt,sekin johtuu siitä että ei mielestäni ole kaikkea sen eteen tehty.
Helpottavaa et käytiin miehen kanssa pitkä keskustelu, että ensi kierrossa tehdään kaikkemme, sit ainakin mieli lepää. Eli tikuttaminen aloitetaan tosiaan ajoissa, ostan nyt jo testit ja sit pupuillaan jos ei joka päivä niin joka toinen tyyliin kahden viikon ajan, oli se sitten pakkopullaa tai ei.. tää on niin mieltä raastavaa kun kuukaudesta toiseen tulee pettymys.
 
miss_piggy
Helena:Täällä ketjussahan on suurin osa sellasia, joilla on jo yritystä tosi paljon takana, kurkkaappa listaa, joillakin on jo yk 18.

Sulla nyt ei vielä oo mitään hätää, jos on vasta yk 3 menossa. Suurin osa pareista raskautuu ekan yritysvuoden aikana, jos ei silloin tärppi käy, niin on syytä hakeutua tarkempiin tutkimuksiin. Itellä menossa yk 9, vaikka siis ehkäisy jätetty pois jo 02/12, vaan menkat oli välillä pidemmän aikaa hukassa.
 
Hei kaikille! Täällähän on kova porukka laihduttaan. :) Itse olen todennut tuon kalorien laskemisen mun jutuks. Saa syodä ihan normaalisti kunhan pysyy kaloreissa. Itse laihdutin sillä 10kg

Nyt on tullut pelko, et jos mä en ovuloi ollenkaan! Ihan kauhee jännitys päällä. Tiedän, että tää jännääminen ei ainakaan asiaan auta. Kai se johtuu noista clearblue testeistä, siis se pelko. Olisko parempi vaan kuvitella ovuloivansa normaalisti?
 
Mulla on tällä hetkellä yk3 alkamassa mutta viime vuonna ja aikasemmin oon melkein 6 yrityskiertoa mennyt edellisen miehen kanssa saamatta plussan plussaa..ja se tietysti kummittelee mielessä.

On tässä ketjussa pitkään yrittäneitä myös, mutta suurin osa kuitenkin mielestäni alussa yrityksissään.

Nopeesti laskettuna alle 3 yk:llä täällä on 18 ihmistä, yli 3yk on 13..ja niistä pari sen yk18... et silleen. Musta tuntuu välillä et joku tyyppi tääl haluaa aina sanoa vaan vastaan jotain.
 
No niin, jospa nyt olis aikaa edes hetki keskittyä tehin! <3 Tosiaan nyt niitä plussa tuulia tännekkin!! :attn: alkaa jo tympäseen nämä täti kirjotukset! olis jo niin kiva saada tuo plussanneiden pino suuremmaksi! annab kuis menee? milya pahoittelut uudesta kierrosta! : /

Super paljon tsemppiä laihduttajille! mulla ei tuosta laihduttamisesta ole mitään kokemusta kun olen taas sieltä toisesta päästä... pienenä tyttönä mun piti käydä punnittavana terkkarilla kun olin niin hoikka :LOL: nyt aikuisiällä ollut aina normaalipainoinen, mutta käyn salilla ja lenkkeilen koirien kans.(salilla välillä vähän liiankin ahkerasti :stick:)

Tämä viikko on ollu kyllä kaikinpuolin todella PASKA, töitä ollu liikaa, jonka johdosta hermoja kiristää! kaiken kruunas se että joku mummeli peruutti katsastamattomalla pakullansa mun auton kylkeen :mad: tottahan mun(isännän :LOL: )pitää nyt sitte vielä auto korjattavaksi ja maalattavaksi :headwall:

mäkin rupesin tossa selailemaan noita yrityskertoja, jännä huomata kuinka paljon kierron ihmisillä vaihtelee, mm. minä, LilyAlice ja Mary Ann kaikki ollaan alotettu yritys 08/2012 ja kaikilla on eri yk:t :p

nyt täytyy painella maate, että jaksaa vielä huomisen paiskia töitä! Ihanaa loppuviikkoa naiset! :flower:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Paloma84
Hydra olipas kiva kuulla susta :heart: toivotaan hyviä tuloksia folliultraan, ja että hoidot toisi pian toivotun tuloksen!

Mukava kuulla Memmo sustakin! Et sitten oo testannu uudelleen...?? :whistle: eikö ookin ärsyttävää miten tuo työ vie mennessään ja häiritsee vapaa-aikaa :)

Täällä aina aika ajoin nousee esiin tuo meidän pinon plussanneiden määrä, mä en siitä huolehtis, kun ei se väkisin kasva, ja siitä keskustelu ei ainakaan tuo itselle kauheen positiivisia ajatuksia... Tuolla listalla taitaa olla myös aika monta epäaktiivista keskustelijaa, joita en ole täällä piiiiitkiin aikoihin nähnyt? Meillä kun ei seurata noita kiertopäiviä, niin lista ei sillä tavalla "siivoudu", vaan kaikki pysyy matkassa jos eivät erikseen muista käydä ilmoittelemassa plussista tai listailutauoista :attn:

ON: kävin tänään vyöhyketerapiassa, ja olihan se mielenkiintoista. Oli hieno juttu pysähtyä kiireisen työpäivän jälkeen, ja miettiä oikeasti omaa elämäntapaa, ruokatottumuksia, lisäravinteita jne. Lisäravinteita painotti kovasti raskautta toivottaessa, etenkin sinkki on rasvahappojen lisäksi erittäin tärkeä raskautumisen eri vaiheissa + D-vitamiini. Ja miehelle tietty samat napit naamariin kuin itselle :) Kohtu ja munasarjat olivat ok, mutta on se jännä miten hän löysi jalkapohjista kaikki mun vanhat krempat, nilkasta menneet nivelsiteet ja selän iskiaksen, molemmat 6-10 vuotta vanhoja juttuja! Stressipisteet oli mulla kovin koholla, ja siitä puhuttiinkin tovi. Tuo stressi persana kun pistää koko elimistön "tulehdustilaan" ja sitä kautta vaikuttaa myös raskautumiseen. Saakutti. Pitäskö irtisanoutua että sais joskus lapsen??!! :kieh: Terapeutti kerto myös pitkät pätkät elimistön happo-emäs-tasapainosta, joka oli mulle uusi juttu. Jos elimistön Ph on liian hapan (kuten monilla ihmisillä on tämän päivän hieman vääristyneillä ruokailutottumuksilla) vaikuttaa se useaan asiaan, mutta myös raskautumiseen, siittiöiden laatuun, limakalvojen laatuun ja saattaa tehdä hedelmöittymisen mahdottomaksi. No huomenaamulla testaan syljestä kuinka hapan eukko mä sitten oon :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Paloma84 ja Memmo
Heipä hei kaikille tasapuolisesti =) Nyt on aikaa vastailla kun istuskelen yön töissä =)

Paloma82 Ite oon käyttänyt noita Pregcheck ovistestejä, saa edullisesti ja ainakin mun kohdalla toimii.

LilyAlice ja Memmo
Mulla tuli ikävä täti kyläilemään eilen :'( Tein tosin tossa alkuviikosta CB testin mihin oli ilmstynyt plussa testiajan ulkopuolella. Outoa siinä on se, että mäkin noita testejä oon tehnyt suht paljon mut ikinä ei oo mitään haamuja/ testiajan ulkopuoisia plussia tullut...joten oisko sit tuntemukset ollu ihan aitoja mut se vaan meni kesken...mene ja tiedä. Harmitti niin vietävästi eilen kun menkat alkoi ja koko päivä meni plörinäks ja itemiseks mutta siitä selvittiin juttelemalla mieheni kanssa. Mulla on sellainen asenne että "mulle kaikki nyt ja heti" ja taas kerran viissna tyttönä kävin internetin ihmellisessä maailmassa lukemassa kaikenlaista. Illalla tein sitten päätöksen että nyt loppuu oviksen tikuttaminen ja r.testien tekeminen viikkoa ennen oletettujen kuukautisten alkamista. Yritän nyt vähentää stressiä mahd.paljon ja muuttaa ajattelutapaa. Ihan oikeesti kyllä se plussa ja vauva sieltä tulee jos/KUN on tullakseen...toisaalta helpommin sanottu ku tehty :headwall: Yritän nyt keskittyä muihin asioihin niin hyvin kuin pystyn.

Kävin tässä muuten lukemassa "luonnollisista hoitokeinoista" liittyen laksettomuuteen. Ja siis nyt heti alkuun sanon että meillä siis yritys alkoi vasta 01/2013 mutta ihan vaan huvikseni kävin. Siellä nousi esiin täälläkin keskutelua olleesta vyöhyketerapiasta SEKÄ SUUREKSI ILOKSENI MYÖS HERMORATAHIERONNASTA. Mun isä on opiskellut siis hermoratahieronnan mestariksi oman työnsä oheessa joten taidanpa kysellä aamulla häneltä hieronta-aikaa. Oon saanut hierontaa aika säännöllisesti usean vuoden ajan, mutta silloin on keskitytty muihin vaiva-aluieisiin (mulla on ms-tauti). Mutta nyt jos ottais ja kertois isälle meidän suunnitelmasta :) Ollaan pidetty asia omana tietonamme ja päätettiin että kerrotaan sitten jos/ kun on jotain kerrottavaa asiasta (tosin en voinut olla kertomatta äidille kun meillä on niin läheiset välit :D). Oon skipannut tietoisesti hierontaa nyt pari kuukautta koska oon pelännyt et mahdollinen raskaus menee kesken (alkuraskaudessa hierontaa ei suositella keskenmenoriskin vuoksi). Jännästi sitä saa näitä AHAA elämyksiä keskellä yötä...TÖISSÄ :LOL:
Ja näin lopuksi sit voisi merkata mulle YK 3
Ihanaa viikonloppua kaikille :hug: :flower:
 
  • Tykkää
Reactions: Paloma84

Yhteistyössä