Esikoista yrittämään 2012!

  • Viestiketjun aloittaja Sennay
  • Ensimmäinen viesti
Sieltähän ne ekat luomumenkat tuli. Kierroksi tuli siis 28. Pakko myöntää, että kyllähän sitä olis pettyny siihen negaan. Sen sijaan menkoista on vaan ilonen! :) Mukava myös tietää, että kaiken tän luulosairauden keskellä osaa sentään vielä tunnistaa oikeat menkkajuilinnat :p

lauwra ja Vici toivottavasti ette joudu juomaan viikonloppuna ;)

Kävin lueskelemassa plussalaisten puolella. Valitettavasti todella monella on ollu kohdun ulkopuolisia raskauksia tai keskenmenoja, jotka on selvinny vasta n. viikolla 12. En voi ees kuvitella miltä tuntuis luulla olevansa onnellisesti raskaana monta kuukautta ja kuulla sitten, että kehitys on loppunut jo esim. viikolla 5 :( Päätin jo nyt, että jos raskaaksi tulen niin aijon kyllä ehottomasti varata ajan varhaisultraan. Pieni hinta siitä mielenrauhasta. Ootteko te jo nyt ajatellu, että meinaisitteko mennä varhaisultraan?
 
LittleOne olit kyllä fiksu kun odotit menkkoja, vaikka harmihan se oli että ne tulivat.. Itse en ollut edes ajatellut varhaisultraa, mutta kyllähän se kuulostaa järkevältä. On ajateltu käydä myös 4D-ultrassa, vaikka onkin "sikakallis" ja tavallaan myös "tarpeeton". Mun mielestä ehkä aika normaalia esikoisen kanssa, että ottaa varman päälle ja tahtoo käydä kaikissa mahdollisissa tarkastuksissa :)

Totta tosiaan, voi kun sitä ei tarvitsisi juoda lauantaina.. Nyt se piinailu ja jänskättäminen alkoi!!

Ainiin ja me päätettiin ottaa kesällä toinen hauvavauva :) pemun kaveriksi cardi.
 
LittleOne Pahoittelut ettei tullut plussaa, mutta onnea luomumenkoista kuitenkin :). Mistä sä ajattelit varata varhaisultran ( siis sitten kun raskaudut :) )? Yksityiseltä meidän paikkakunnalla maksaa mun mielestä varhaisultra 80 euroa.

Mä täällä jo masentelen, kun ovuloin vasta kp 19, ja kierto sen 28 päivää on ollut, että jos mun luteaalivaihe on liian lyhyt :(. Täytyy siis toivoa, että kierto nyt olis edes sen 30 päivää, niin on paremmat mahdollisuudet alkion kiinnittymiselle. Ensi vkl mä jännäilen. Ei mulla oikein muuta, kuin jäitä hattuun toivottelen itselleni, etten nyt masentuis heti ensimmäisestä yrityskuukaudesta....
 
Voi vitsi kun tämä luomuilu on mielenkiintoista! Nyt on ollut jo muutamana päivänä sellaisia alamahatuntemuksia, mitä ei kyllä koskaan pillerien kanssa ole ollut. Vissiin kroppa käynnistelemässä itseään. Yhtenä iltana nukkumaan mennessä oikein vihloi oikealta puolen. Onneksi umppari on multa jo aiemmin leikattu, muutenhan epäilisin koko ajan sitä. :rolleyes: Nyt eilen ja tänään (kp 13-14) huomannut myös melkoisen muutoksen valkovuodossa (jotka ei halua lukea eritejuttuja niin nyt on hyvä kohta hypätä yli :D. Ei tässä oikein ilman pikkuhousunsuojaa pysty olemaan, kun on muuten todella inhottavan märkä olo housuissa. Vaikken kyllä noita suojiakaan tykkää käytellä. Olisi kyllä niin hienoa, jos kroppa lähtisi heti toimimaan, koska skeptisenä olen ajatellut kuuluvani siihen joukkoon, jotka saa odotella käynnistelyä sen puoli vuotta ainakin. Toki eihän nämä oireet nyt vielä kerro, että kroppa oikeasti toimisi. Ja ihmettelen jos oikeasti ovuloisin tähän aikaan, koska edellisellä pillerittömällä kaudella kierrot oli jotain 33pv muistaakseni.

Mä en ainakaan suoraan sanottuna tiedä, että minkälaisia ovisoireita kroppa voi lähetellä ilman ovulaatiotakin. Ainakin vatsakivut nyt voisi johtua ihan jostain kystistakin, mutta limoista en sitten tiedä. Muksuttaren tavoin vähän asiaa nyt tässä pohdiskelen. Toki sen tiedän, ettei yksittäisistä merkeistä voi mitenkään varmistua ovulaatiosta, vaan tosiaan joko ovulaatiotesti, verikokeet tai ultratutkimus sen voisi kertoa.

LittleOne: Voi kyllä olla, että sitten aikanaan ei malta odottaa sinne np-ultraan asti vaan pitää käydä varhaisultrassa. Koska onhan se tosi epävarmaa aikaa siinä alkuunsa, pahimmillaan pari kuukautta tosiaan saattaa olla siinä uskossa että on onnellisesti raskaana ja sitten voikin olla esim. tuulimuna vain. Mutta sen näkee sitten itse tilanteessa, että mitä haluaa tehdä.
 
mimmilii: Kiitos. Oon kattellu, että meijän paikkakunnalla noiden yksityisten hintahaitarikin on suuri. Taitaa kallein olla n.150e ja halvin 50e. Varmaan siis soittasin heti tonne halvimpaan, jotta sais vapaan ajan heti viikolle 7. Vähänkö taas mennään asioiden edelle :D

lauwra: niiin uskomattoman ihana kun oiskin pikkunen corgi niin en ite pystyis nyt :) Jotenkin ei jaksais näin äkkiä uudelleen sitä sisäsiistiks opettamista ja mattojen varjelua. Ja se kun ajattelen tänhetkisen karvamäärän tuplana :LOL:

Niin ihana keli, että pakko livistää töistä jo nyt. Pihahommiin… Ehtiihän sitä töitä tekemään sadepäivinäkin! :cool:
 
LittleOne onnea ekoista luomumenkoista. Muistan miten itsellä oli niin voittaja olo ekoista luomumenkoista. :D

Olen miettinyt myös tuota vrhaisultra-asiaa ja taidan itse ainakin sellaisen sitten aikanaan varata. Olen niin stressierkki, että hermoilen itseni kipeäksi, jos pitäisi sinne rv12 jaksaa odottaa. :)

Kerroin täällä joku aika sitten, kun mietin sitä uuden työpaikan hakemista. Hain ja sain. Työt vaihtuu nyt sitten kesällä määräaikaisista pätkähommista vakiduuniin! Palkka on vähän huonompi, mutta eiköhän se ajan kanssa nouse taas entiselleen. Tärkeintä on vakipaikka. Yksi nykyisistä työkavereista hihkaisi innoissaan, kun kerroin uudesta paikasta, että "nonni, nyt sitten perhettä perustamaan". Enkä edes ollut mitään meidän suunnitelmista töissä puhunut. Mikälie selvännäkijä. Tai sitten se on vaan tämä ikä, kun kolmeakymppiä kolistelee. :D

Ihana kevät! pihalla myllerrys on alkanut ja nyt alkukesästä on aikaa panostaa pihahommiin oikein urakalla, kun täytyy vähän pitää kertyneitä lomia pois ennen työvaihdosta. :)
 
LittleOne Onnea menkoista! Siitä se sitten lähtee! Oon kans ite kallistumassa varhaisultran puolelle. eihän sitä nyt hullukaan jaksa kolmea kk odotella...

lawra Voi iiihanaa, koiravauveli! oon vähän kade :) nii ja toivotaan tosiaan et kumpiki saa skipata vkl juomiset.

mimmilii elä vielä masennu... jospa se kierto vähän venyis. katoitko oviksen ihan tikuilla?

Täällä on myllerretty kukkapenkkiä oikeen urakalla ja haravoitu teepaidassa! ihana kun tulee kesä! huomenna pitää lähteä ostamaan orvokkeja ja multaa! ja ajattelin siivota varaston ja vaatekaapin ja sohvankin vois pestä! oon jotenki ihan täynnä energiaa! Tänään ulkona taas vähän yökötti ja pyörryttikin mut luulen et se johtu kirkkaasta auringon paisteesta. oon jo toipunu negasta. vauvakuume unohti ihan tyystin tänään tuolla pihalla! olipas vapauttavaa :)
 
Onnea Cumina vakkaripaikasta! Hieno homma :)

ja LittleOne, kyllä mekin sille karvamäärälle naureskeltiin, mutta karvalähtöaikaan imuroidaan kuitenkin joka päivä niin samalla imuroimisella kahden koirat karvat saa pois :) Meillä tuo eka oppi niin nopeasti sisäsiistiksi, että jotenkin se asia ei vaivaa... Mutta meneehän siinä aikansa käskyjen oppimisessa yms. Varmaan samanlainen fiilis kuin uuden ihmislapsen kanssa jos esikoinen on oppinut jo kuivaksi yms.. alusta aloittaminen :)

Vici
, joo todellakin! Yhteisjännittämistä :)

oma napa: kp 20/25-32 ja äsken ihme kouraisu alavatsasta. En osaa yhdistää sitä muuhun kuin menkkoihin, vaikka voihan se olla raskauteenkin liittyvää. Jotenkin hankala tajuta oireita, mitä ei ole koskaan ennen ollut :D Pahoinvoinnit yms. väsymykset kun pystyy itse itselleen keksimäänkin.
 
Viimeksi muokattu:
Te kirjoitatte niin hirmuisesti, että en pysy enää menossa mukana. Viikonloppuisin näyttää tulevan aika paljon tekstiä ja silloin me yleensä ollaan kotipaikkunnalla sukuloimassa.

Meillä jäi ehkäisy eilen pois. Ei me vielä varsinaisesti yritetä, mutta vauva saa tulla jos on tullakseen. Minulle kyllä kelpaisi, että tärppäisi vaikka heti. :heart:

Onnea kaikille vauvapuuhiin!
 
Rone
Joo,tekstiä vaan tulee ja mä en pysy perässä kun en ole koneella malttanut olla. Pihahommia siis täälläkin ihan innoissaan tehty. Varsinkin kun on aloittelija, on mahtavaa huomata, että viime vuonna istutetut taimet ja mukulat nousevat hyvin tänäkin vuonna. Ja ihan onnessani olen miekkaliljoista! Ostin niiden sipuleita ihan hirveän määrän ja laitoin osan kolme viikkoa sitten ämpäreihin. Olin jo ihan varma, ettei niistä mitään tule, mutta eilen huomasin alut!!! Siistii!!! :D

Varhaisultraan menisin minäkin, koska en pystyisi odottamaan np-ultraan asti. Sukupuolenkin selvittäisin heti kun se olisi mahdollista, koska olen aika utelias ja malttamaton :)

Menkkoja odottelen viikonlopuksi, vaikka mitään merkkejä ei kai ole vielä ollut. Nännit on ehkä vähän arat... Nyt siis kp26 ja viime kuussa kierto oli vissii 30 päivää... En myöskään usko olevani raskaana kun ei mitään oireita ole, enkä edes tiedä milloin ovulaatio oli. Tikuttelin vähän,mutta väärinä päivinä kai kun en saanut kuin yhtenä päivänä haamun ja muina negan. Mutta en nyt ihan tosissaan meinanutkaan vielä tikutella, kun se toisi liikaa paineita.
 
Cumina: Mahtavaa! Oikein paljon onnea vakipaikasta! :)

Mä tosiaan taisin ovuloida eilen. Tai ainakin se sitten oli äärimmäisen hyvä valeovulaatio. Tänään kun on ollut huomattavasti kuivempaa jo, ja joku mielenkiintoinen nännikipu on tullut kylään. On tämä vain niin jännää! (taidan toistella tuota jatkossakin ihan kyllästymiseen asti) Hassua vain, kun ei ole koskaan aiemmin elämässään kiinnittänyt mihinkään tällaisiin mitään huomiota. Toki mulla on pillerittömiä luomuvuosia niukasti ollut muutenkaan ja teininä en kyllä muista mitään huomanneeni.

Rone: Rakenneultrassahan sen sukupuolen yleensä näkee, jos ei sikiö pidä jalkoja ristissä. Oletko siis ajatellut, että käyt ylimääräisissäkin ultrissa niin monta kertaa, että masukki suostuu jalkansa avaamaan? Kun on kuullut stooria näistä, jotka eivät millään halua sukupuoltansa paljastaa. :D
 
Mulla tulee kelistä riippumatta luuhailtua täällä palstalla . Työpäivien ratoks :whistle:

Näköjään tää yrittäminen saa aikaan myös sen, että rupeaa luonnollisesti puhumaan kaista omista eritteistään. Eipä oo ennen tullu tulkittua limoja, kertoiltua pissallakäynneistä tai seurailtua vuodon väriä. Mikäs tässä jos viime kuukauden kohokohtiin kuulu ovislimojen bongaus ja menkkojen alkaminen :LOL: Köyhä elämäKÖ? :D

lauwra: corgikuulumisia… :) Tykkääkö teijän koiruli uida? Meillä kävi eilen poju uimassa ekan kerran tälle keväälle. Tykkäis kovastikin uida, mutta turkki painaa sen verran, että meinaa uidessa kellahtaa kylelleen.
 
Luulempa että palaankin takaisin tänne... :(

Kävin varhaisultrassa ja sielä todettiin siis että sikiö ei vastannut viikkoja ja että se olisi mennyt kesken :( minulla on siis pari päivää tullut vaaleanpunaista valkovuotoa ja eilen sitten tuli vähän kirkasta verta.. :( mutta kävin sitten lääkärissä ja se katsoi uudestaan mutta sykettä ei kuulunut ja oli kuulemma liian pieni jos nyt olisi menossa siis pian rv 9 se vastasi viikkoja 5-6 :(sanoi että ensi viikolla pitäisi mennä uudestaan ja katsoa onko tapahtunut muutoksia, mutta luulen että se on nyt näin.. :( Tää on vaan niin hirveetä tää odottaminen, kun haluaisi kumminkin päästä sitten eteenpäin ja yrittää mahdollisimman nopeasti uudestaan..

Ja se myös ihmetyttää kun kumminkin laskee kuukautisten ekasta päivästä ja vaikka kierto olisi kuinka pitkä niin pitäisi olla ainakin viikkoja 8 ja siitä oviksesta olen aika varma, koska tikutin silloin 25.3. ja silloinkin pitäisi olla ainakin viikkoja 8.. :(
 
Voi Miwwi! :'( surullisia uutisia. tähän ei osaa sanoa oikein mitään...

LittleOne, koirakuulumiset kehiin :) Meidän corgi tykkää KAHLATA. Heti jos joutuu uimaan, niin ei tykkää... Lenkeillä kaikki lätäköt, suot ja muut mutalammikot on lemppareita. Täytyy nyt tänä kesänä vähän opetella sitä uimista, jollain lelulla ehkä rohkaista :) Äsken taas imuroin kauheella vimmalla, ajatella että kohta tota karvaa on kaksin verroin :D :D

oma napa: mä oon aivan älyttömän turvoksissa. ÄRSYTTÄVÄÄ! Viime kierrossa tuli turvotusta kierron lopussa, että josko ois sama homma... En kyllä juhlisi, jos tää olisi raskaudestakin, koska sitten tätä ois varmaan luvassa vielä reilusti lisää : / Lauantaina sitten testaillaan.. tällä hetkellä mua jännittää työkuviot enemmän.
 
Cumina Onnea vakipaikasta!!!

Miwwi :hug:

lauwra Mä oon kans ihan turvoksissa!! Olin viimeksikin ennen menkkoja mut vaan yhen päivän ja seuraavana päivänä alko. Nyt tätä jatkunu jo koko viikon!

Testi on puhdas nega, tästä taitaa tulla piiiiiitkä kierto. Testailen vielä viikonloppuna. Parin viikon päästä onneksi gyne ettei tartte sitten taas miljoona vuotta odotella. Jotenki muka aattelin että kevään kunniaksi olisin ovuloinu ja jopa raskautunu mut ei vahvalta näytä...
 
No niin,pitkästa aikaa kerkeen taas kirjottamaan,hirveesti tullu lisää tekstiä. Huva huva =)

LittleOne odotinkin kuumeisesti sun testitulosta...mutta onneks olkoon tosiaan luomuista.

Aika tuntuu matelevan että olisi edes seuraava ovulaatio,voi kauhistus jos tämä yrittäminen kestää pitkäänkin :< Mutta toisaalta, pitää olla tyytyväinen koska täti tuli kylään ihan oikeaan aikaan, 12 vuoden pillereiden napostelemisen jälkeen!

Miwwi :hug: Ihan kamalaa! On todelle todella epäreilua että ihmiselle käy noin. Yritä jaksaa :heart:

Lauwra vkonloppuna sitten plussat kehiin,jookos? ;)

Plääh,tylsää tämä ovulaation odottaminen, kp 6 ja koko kierto vielä edessä.
 
Miwwi: jaksamisia :hug: Kamala ajatella miltä tuntuu odottaa sitä ens viikon käyntiä.

Mulla alko älytön turvotus KP26 ja alko helpottaa vasta eilen kun menkat loppu. Maha pömpähti aivan kun ois ollu raskaana viikolla 20. Piti ottaa oikeen valokuvakin :D Toivottavasti ei jokaisista menkoista tuu samanlainen

Mulla tuli sellanen tunne eilen, että tärppi tulee vasta syyskuussa. En tiiä mistä se tuli tai miks. Tuli vaan tunne :confused: Tietenkin toivon, että tärppäis jo tästä kierrosta! No onneks kevät ja kesä menee aina nopeesti. Ja jospa sais vähän ajatuksiakin pois yrittämisestä kun on paljon lomaa, reissuja ja juhlia. Onneks ens viikolla taas pyhäpäivä, eli hyvä syy tehä kolmepäivänen työviikko. Näin se aika kuluu nopeesti! ;)

Lähikaupasta oli greippimehu loppu. Emme ole yksin :)
 
Vici: juu katsoin tikuilla ovulaation, eli aika varma olen, että tuolloin oli. Nyt kp 27/28 ja alamasua vihloo menkkamaisesti.. Mitään raskausoireita ei ole ollut, ja en kyllä nyt tee mitään testejä, ennen kuin on kunnolla myöhässä, jos edes sitten on.

Miwwille paljon jaksamista.

LittleOne toivotaan, että tärppi tulee aikaisemmin kuin syyskuulla :). Onneksi on kesä tulossa, jos asia meilläkin antaa odottaa, niin ei vaivuta heti synkkyyteen aivan kokonaan. Tammikuun pimeydessä mua ainakin ahdistaisi enemmän.
 
Mä alan olla ihan pikkuriikkisen turhautunut kroppani toimintaan. Menkat on nyt viidettä päivää myöhässä, mutta raskaustesti toisensa jälkeen antaa pelkkää negatiivista tulosta.
Tavallaan kierron venyminen ei haittaa, me tuskin ehditään miehen kanssa tässä kuussa edes yrittämään, mutta jatkon kannalta olis kiva jos kierto olis säännöllinen.
Ja aiemmin on ollutkin, lähes kellontarkka.
Kai se pitää konsultoida terv.keskusta ens viikolla, jos menkat antaa edelleen odottaa itseään...
Sori, tuli taas pelkkää omanapaista rutinaa. Oon tällä hetkellä yhtä negatiivinen kuin noi saamarin testitkin :/
 
Tervehdys kaikille! Mullakin on pakko viimein liittyä tähän ketjuun, olen toki käynyt lueskelemassa täällä jo jonkin aikaa :) Elikkäs ikää mulla 26 ja ensimmäistä lasta lähdetään yrittämään tästä kierrosta. Nyt kp4 meneillään. Meillä oli tarkotus ettei vartavasten yritetä vaan lapsi tulee kun on tullakseen...mutta mutta aikakin mie olen niin kärsimätön etten malttais odottaa edes ovista saatikka sitten mahdollista tulosta :D :D Missiota vaikeuttaa miehen puolen vuoden työrupeama eri paikkakunnalla, mutta onneksi kesällä ehtii nähdä useammin..
 
miwwille voimia, surullista että kävi noin :(

Regalo: Mäkin odottelen edelleen kuukautisia. Viikko sitten tein negatiivisen testin, ja nyt on jo reilu 4 viikkoa viime kuukautisten loppumisesta. Mies on negatiivisesta testistä huolimatta vakuuttunut, että olen raskaana. Itse taas olen aika varma että en ole, kun ei olokaan ole mitenkään muuttunut. Ei vaan huvittaisi tehdä testiä, kun jotenkin se testin tekeminen kuitenkin nostaa toiveita, ja sitten harmittaa.

Tervetuloa panzkus :)
 
Miwwi: Tsemppiä ja jaksamista!

panzkus: Tervetuloa!

:confused:Onko täällä muilla ilmennyt tissi-/nännikipuja ovulaation tai oletetun ovulaation jälkeen? Jos on pidempään jo luomukierrolla olleita kipuilijoita, niin tuleeko se joka kuussa? :confused:

Toivon ettei tää olis jokakuukautinen vaiva! Heti seuraavana päivänä oletetun ovulaation jälkeen alkoi ja toki nyt en tiedä jatkuuko tämä ihan menkkoihin asti, mutta tähän asti ainakin. Nännit siis tosi arat ja kotona kun oleskelee ilman rintsikoitakin, niin sattuu/tuntuu ällöttävältä jos ne osuu paitaan jotenkin liikkuessa. Ei kiva, jos puolet kuusta on tällaista. :p
 
Verna-,mulla oli ihan sama juttu viime kierrossa (eka luomu kierto.) Oletetun ovulaation jälkeisenä päivänä pamahti nännit niin juuttaan kipeiksi ja pikkuhiljaa rinnat myös kipeytyivät. Molemmat oli ihan hullun kipeenä menkkoihin asti, rintsikoitten pois ottaminen sattui ja piti pitää käsillä kiinni titsuista :D Sitten menkkojen alettua kipu häipyi...mäkin päivittelin että voi veenus jos tätä herkkua on luvassa joka kuukausi.Voi myös kuulostaa tosi pervolta (koittakaa kestää pissaamatta housuihinne) mutta kun nännit oli kipeet ja turpeet ni oli sellanen oli että helpottas ku joku imis niitä :LOL: No en käskeny miestä tähän puuhaan mutta huvitti vaan omaa mieltäni!Eli innolla odotan millasta settiä on luvassa seuraavien oviksen/menkkojen aikaan,tänään kp 8.

Tässä mun mielestä hyvän tuulen biisi kun suhtautuu letkeästi: Soul captain - Vauvan Teko Homma - YouTube

Näillä mennään kun ei muutakaan voi =)
 
Muksutar: No mulla taas on sellanen olo, etten haluais miestä lähellekään mun tissejä kun ne on niin hellät. :D Naureskellutkin, että luonto näköjään järjestää sen, että aivan turha mitään vällyjen välissä puuhata ovulaation jälkeen, kun ei siitä raskaudu. Hoh.

Ja tuo kappale on kyllä hauska. Mukava letkeys jota on silloin tällöin kuunnellut jo ainakin puolentusinaa vuotta.
 

Yhteistyössä