Esikoista yrittämään 2012!

  • Viestiketjun aloittaja Sennay
  • Ensimmäinen viesti
Hei tytsyt....neuvokaan mua tai mitä mieltä olette?

Eli nyt kun vappua pukkaa niin uskaltaako sitä alkoholia nauttia vai istunko Tähtitornenmäellä pommakki kourassa? Eli tällähetkellä kp 20 ja ehkä dpo 6 mikäli ovis oli sillon kuin limat :) ja eihän tosta mun kierron pituudesta (eikä myös oviksesta) oo vielä mittään varmaa tietoa. Mutta uskallanko juoda parit siiderit vai mitä häh? Voin kyllä olla juomatta,ongelma ei ole siinä, mutta en haluais elämää vielä liian tiukasti määritellä sen mukaan, että on teoriassa mahdollista, että olisin joskus raskaana. Hitsi ku tietäs varmasti et mikä määrä alkoholia ja missäkin vaiheessa tekee mitäkin.Ku ettei elämä mene ihan pelkäksi vauvan yrittämiseksi...vaikka sitähän se on mutta saisi välillä muutakin mietittävää kuten vaikkapa iloinen kevätjuhla nimeltä vappu :)

Ja hei huippua,parikin teistä oli saanut iloisia uutisia työrintamalta.Se on aina plussaa :heart:

Ja hei vielä,mua on koskenu jo monta päivää ylämahaan,vähän navan yläpuolelle oikealle puolelle? Ja ihan ku oisin treenannu vatsalihaksia monta päivää vaikka todellisuudessa en oo nähny kuntosalia moneen kuukauteen..:LOL: inhottava pistävä kipu.
 
Onnea lauwra työpaikan johdosta!

Muksutar,mitä nyt olen täällä palstalla lueskellut,niin tuntuvat olevan sitä mieltä, että plussaukseen asti voisi hillitysti alkoholia nauttia oviksen jälkeenkin. Itse en koskaan juo alkoholia muutenkaan, niin ei ole sitä päänvaivaa, heh.

Tervetuloa unelmavauvasta :) Miten teillä on ehkäisy hoidettu tähän mennessä/ miten meinaatte menetellä siihen asti kun yrityksen aloitatte? Jos pillereitä popsit, niin suosittelen lopettamaan ne jo nyt,vaikka lääkärit aina muuta väittävätkin :kieh:

Pinna ja muut jotka ovat teroja saaneet, minulla olisi kysymys niihin liittyen. Eli onko teille tehty mitään testejä/ultraa ennen niiden määräämistä, vai onko resepti vaan nakattu kouraan? Minä taisin jonkinlaisen vastaavan kuurin, liekkö juuri terolut, syödä teini-iässä kun toiset kuukautiset eivät koskaan tulleet luomusti, mutta silloin sain ihan koululääkäriltä ilman testejä tai muita.

Vielä 7 viikon odotus ennen lääkäriin pääsyä. Nyt kp 74 tai 57. Asenne onneksi pysynyt rentona, ja tuntuu jotenkin nyt oikeasti siltä ettei ole kiire raskautua. Vähän tosin jännittää että onko aikaisemmat pelot nyt käymässä toteen, eli se että juuri minun kroppani on jotenkin erityisen huono toimimaan jne.. Pääsen onneksi hedelmällisyystutkimuksiin puolen vuoden kuluttua jos ei raskaus ala, kun minulla on se "vois ehkä olla myooma tai joku" ja sitten lisäksi syömishäiriöhistoria. Pelot eivät kuitenkaan ole kasvaneet painostaviksi :)Onko täällä kukaan muu sairastanut anoreksiaa? Viimeisimmästä vaikeasta kaudesta minulla on jo 2,5 vuotta, ja vuosi on mennyt jo ilman minkäänlaista kituuttamista. Pääni sisällä tauti on selätetty, mitänyt jättänyt vielä hieman ahmimistaipumuksia, mutta sekin vähenee jatkuvasti itsestään kun vaan ruokkii itseään :LOL: Normaalipaino jo parisen vuotta pysynyt. Pahoittelen avautumista... Toisinaan sitä vaan miettii, että entä jos sairaus kusi kroppani lopullisesti.

Muoks: Piti vielä kysyä teidän mielipidettä testejen tekemiseen. Eli olen nyt tehnyt yhden negan silloin kp 61 tai 44, ja mietin, että pitäisikö testailla parin viikon välein (joka tarkoittaisi testaamista huomenna) vai antaa vaan olla lääkärikäyntiin asti? Onko testaaminen ns. rahanhukkaa vai mahdollisesti ihan aiheellista?
 
Viimeksi muokattu:
Ninkku olen syönyt reilun vuoden pillereitä ja suunnitelma olisi lopettaa pillerit tähän liuskaan (2½ viikkoa jäljellä). Kuukautiset saa sitten rauhassa tasaantua, niin on helpompi alkaa yrittämään sitten myöhemmin. Tälläistä olen pohdiskellut.

En osaa tuossa anoreksia asiassa auttaa, mutta suurien asioiden kanssa siellä painiskelet. Toivottavasti saat vastauksia kysymyksiisi. Eiköhän se teidänkin pienokainen löydä pian tiensä tähän maailmaan, kaikesta huolimatta. =)
 
Unelmavauvasta, mullakin on kihlattu, kaksi koiraa ja aloitamme kans yrityksen loppukesästä tai alkusyksystä. Minä vaan oon jo 26 -vuotias.
Minkäs rotuisia karvakuonoja teillä asustelee? :)
Ja mikä on teillä syynä että juuri tuolloin aloittelette yritystä?

Meillä on häät alkusyksystä, ja oikeastaan joudutaan nyt odottamaan sen takia, että mä mahtuisin mun ylitiukkaan hääpukuuni jonka oon jo aikoja sitten ostanut :)
 
Adalina meiltä löytyy kaksi chihuahuaa, narttu ja uros. Minkä rotusia koiria teillä on? Aloitetaan yritys aikaisintaan loppukesästä muutamastakin syystä. Aiomme muuttaa takaisin kotipaikkakunnallemme touko-kesäkuussa 2013 ja haluaisimme vauvan syntyvän siellä. Emme voi muuttaa aiemmin miehen töiden takia. Lisäksi minä aion opiskella vielä ensi vuoden, tai ainekin niin pitkälle kun pystyn. Siinä nyt ne suurimmat syyt. Meidän hääsuunitelmat saa nyt hieman siirtyä vauvan takia. :)
 
Ninkku mulla kyllä ultrasi. Ja sanoi että vatsaontelossa "luvattoman" paljon nestettä. Mikä johtunee siitä että kun on pitkä kierto ni kun rakkula lopulta pamahtaa niin se jättää jotain roisketta jälkeensä. Ja anoreksiaa ei mutta sen suuntaista vänkäystä ruoan kans ollut. Nykyisin jo paljon vähemmän.

Tervetuloa joukkoon uudet!! :)
 
Moi vaan pitkästä aikaa!
En ole jaksanut itse mitään kirjoitella, koska ei ole ollut oikein mitään asiaakaan. Mutta oon lueskellut useamman kerran viikossa teidän kuulumisia. Töissä on ollut kamala kiire ja mulla tietenkin järjetön stressi, etten oikein ole ehtinyt miettiä vauvajuttuja. Mutta nyt kun aurinko paistaa ja katon ikkunasta kun naapuri lullaa vauvaansa vaunuissa, omakin vauvakuume pukkaa päälle :D. Tämä kevät on niin ihanaa aikaa <3. Mulla kierron puoliväli menossa, ja toiveet korkealla;).

Onko kellään menossa piinailupäiviä? Positiivisia raskaustestejä tänne nyt!

unelmavauvasta meillä on kans uros-chihu :)
 
Tervetuloa uudet!

Ihana ilma ulkona. Olin aamun töissä ja puolilta päivin iski huono olo. Menkkamaisesti maha ja selkä kipeenä, ruokahalua ei ollenkaan ja vähän kuvottaa. Nyt kp 17 ja nyt oikeesti jänskättää! :) Oon myös ihan väsyny. Miehen kaverit tule grillaileen ja viettämään vappua ja mua ei yhtään kiinnostais liittyä joukkoon.huoh. hihkasin että katon nopsaa sähköpostin ja oon nyt piilotellu täällä ruudun takana jo puolituntia. Miehen parilla kaverilla on tosi nuoret ja lapselliset ja ah nii teinit tyttöystävät että en oikeen jaksais nyt kuunnella niitten juttuja.... Mulla onyt samat mietteen ku muksuttarella. uskallanko juoda vai en? jos muutaman lasin viiniä ottas? en tiedgä :)
 
Mulla menossa nyt dpo 5, mutta niin vähän ehdittiin oviksen aikaan pupuilemaan, että ihme on jos tärppäsi. Vappu menee töissä, joten ei tarvii pohdiskella ottaisko vaiko eikö ottais :)
Vicille peukutus, lupaavia oireita sulla. Teinityttöjen seuraa en kadehdi, mulla menis hermot alta aikayksikön :D
 
Mimmilii ja Unelmavauvasta meilläkin on kaksi chihua, uros ja narttu, maailman ihanimpia otuksia, mammam vauvakuumeen "hidastajat" :whistle:

Mulla alkaa olla ensimmäiset piinapäivät käsillä,tänään kp 22 ja dpo oletetusta oviksesta 8. Ainaski pupuiltiin sillon mutta tiedä nyt häntä oliko se ovis sillon ja niin edelleen...tietty silti toivo elää. Sanokaas nyt kokeneemmat millon vois aikaisintaan testata? Mulla on kaapissa First Signal r-testi jonka herkkyys on 10 (mitä onkaan yksikköä:) eli kai kaikista herkin saatavilla oleva testi. Mä oon jo päättäny et nyt ekassa jännäilykierrossa testaan varmaan aika aikaisin,mutta kuinka aikaisin on liian aikaisin? Proviisori sano, että päivä pari ennen menkkoja vois antaa plussaa mut kai se on tosi henk.koht.Ja juu,tiedän kemiallisen riskin aikasin testailussa mutta ei se asia miksikään muutu siitä testailusta,tärppää kun on tärpätäkseen :)

Vicivoi ei,voin kuvitella teinityttöjen seuran,varsinkin kun omat ajatukset pyörii jossain ihan muualla. Mut sitää pitää aina muistaa et kyl sitä on itekin ollu joskus enemmän tai vähemmän aivoton teini :LOL:

Tosta juomisesta vielä, mä just join lasillisen siideriä enkä tunne siitä huonoa omaa tuntoa. Tiistaina vappupiknikillä aion juoda 2-3 annosta siideriä jos mieli tekee.
 
Muksutar: Mulla edellisessä kierrossa kemiallinen haamuili herkässä testissä neljä päivää ennen menkkojen alkua. Nyt en varppina testaa ennen kuin 8.5 aamulla jos täti ei oo sitä ennen jo poikennut kylään.
 
Tervehdys vapun vieton keskeltä. Pakko oli tulla kommentoimaan kun kävin kännykällä lukasemassa teidän juttuja :)

Täällä ei päänvaivaa juomisesta. (Kun ei nykyään tuu oikeen krapulaakaan :D)

JOS olisin tullut tästä kierrosta raskaaksi niin kiinnittyminen tapahtuisi varmaan näinä päivinä. Tuota jossittelua ja yritystä kun voi kuitenkin kestää vaikka vuoden. Joten elän tällä hetkellä täysin samoilla elämäntavoilla kun ennenkin...aina plussaan asti. Nyt jos koska kaipaan irtiottoa arjesta. Ja mikäs tässä oman kullan kanssa terassilla kuoharilasi kourassa :heart:

muksutar: me tosiaan samoilla päivillä mennään. Ite oon päättäny jo etukäteen, että ensi sunnuntai on mun testauspäivä. Mun oletettu ovis ois ollu kaks päivää sua myöhemmin. Tosin vaikea sanoa kun limaa on ollu vähän joka toinen päivä ja vatsalihakset ollu urheilusta jumissa, joten vaikea erotella mitään "nippailuja". Tässä uskossa elän kuitenkin :)

Ja uusille tervetuloa mukaan!
 
Tervetuloa uusille ja kaikkea hyvää vaan kaikille.. Ei ole ollut oikein mitään kirjoitettavaa, joten olen vaan lukenut teidän juttuja. Täällä hyvä fiilis edelleen, vauvajuttuja ei ole liiemmin ehtinyt miettiä, kun työt ja harrastukset pitää kiireisenä :)
Edellisten (superpitkien) menkkojen loppumisesta on nyt kulunut kolme viikkoa, joten mielenkiinnolla odotan alkaako kuukautisia kohta kuulua. Jos ei, niin täytyy varmaan jossain vaiheessa varmuuden vuoksi tehdä testi. Mitään kiirettä en aio sen kanssa pitää, koska niin epäsäännöllisellä kierrolla kuin mulla (ainakin silloin muinoin ennen kuin aloitin pillerit..) on hyvinkin pitkä tauko vielä "normaalia".
 
Tässä kierrossa dpo15 päätin ottaa niin varman päälle että en testaa ennenku loppuviikosta. Menkat pitäisi alkaa tiistaina. Eipä ole ollut suuremmin oireitakaan. Joten tuskin ketään on paikalla. Mut nyt en jaksa sitä miettiä. Terot odottaa noutajaansa ja raskaustestejä mulla ei edes ole enkä aio hakeakaan ennenku tositilanteessa. Yritän pitää muut asiat enempi mielessä ettei turhaan keksi oireita itselleen ja tipahda korkeelta.
 
Tännehän on ilmestynyt melkein sivullinen tekstiä! :)
Tervetuloa uusille.

Testailemaan mielestäni ei kannata vasta kun kuukautiset on myöhässä... Helpommin sanottu kuin tehty.

Ja juomisasiasta; itse aion juoda normaalisti (eli ehkä muutaman siiderin/lasin viiniä) kunnes plussa testiin tulee. Turha sitä on liikaa elämäänsä säännöstellä etukäteen, kun ei voi tietää jatkuuko sitä "säästöliekillä" elämistä vuosikausia.

Puolikas päivä töissä ja takaisin vappusäästä nauttimaan! :) ovulaatio on/oli juuri käsillä, joten piinailu alkakoon jälleen.
 
Täällä taas pienen tauon jälkeen. :) Muutama viikko ollut niin haipakkaa ja muuta stressattavaa, että on tämä jännäily jäänyt taka-alalle. Mikä on ollut aika ihanaa. :)

Onnea lauwra työpaikasta ja tervetuloa mukaan unelmavauvasta. :)

Ninkku: olen myöskin sairastanut anoreksiaa. Omasta sairastamisesta on tosin lähes 15 vuotta aikaa. Sairaus kesti muutamia vuosia ja sai alkunsa koulukiusaamisesta ja jonkin asteisesta masennuksesta. En koskaan ollut sairaalahoidossa, vaan enemmänkin sain perheen ja tahdonvoiman avulla anoreksian selätettyä. Halu elää oli voimakkaampi... Aikuisiällä sairaus ei enää ole elämääni varjostanut. Edellisen parisuhteen päättyessä tosin pääsin taas laihtumaan hieman enemmän kuin olisi ollut tarve, mutta nekin kilot on taas tulleet takaisin. Mulla selkeästi tuo laihtuminen liittyy masentuneisuuteen tai alakuloisuuteen.

Mimmilii: Täällä yksi piinapäiviä viettävä. Nyt menossa kp29 ja ei minkäänlaisia menkkaoloja. Ei kyllä oloja muutenkaan. Ehkä väsyttää tavallista enemmän, mutta ei oikein muuta. Kovasti mietin, että kävisikö tänään ostamassa testin vai odotteleeko vielä ja katsoo loppuviikosta, jos menkkoja ei siihen mennessä kuulu. Kierrot on olleet siis 26-30päivää joten vielä ei menkat ole virallisesti myöhässä. Pääsiäisen raju flunssa ja antibioottikuuri voi nekin venyttää kiertoa... Vapun suhteen ei ainakaan tuota ongelmaa kumpikaan vaihtoehto. Simaa väkevämpää ei tule kuitenkaan nautittua. :D ääääh...

Kävin viime viikolla nyt sitten siellä työhaastattelussa ja loppuviikolla lupasivat ilmoittaa kuin käy. Jännittää ihan hirveästi! Olin kuulemma vakuuttava ja haastattelijoiden sanojen mukaan kisassa vahvoilla. Mietin sitä testin tekemistä myös siltä kannalta, että haluanko tietää asian ennekuin puhelu paikasta tulee. En tiedä vaikuttaisiko tieto raskaudesta siihen otanko paikan vastaan vai en. Ja jos taas tietäisin olevani raskaana ja sen paikan saisin, pitäisikö uudelle työnantajalle ilmoittaa samantien. Tiedän, että se ei saa vaikuttaa valintaa, mutta jotenkin tuntuu siltä, että reilua olisi kertoa.... Mutta jos itse en tiedä, niin ei ole myöskään mitään kerrottavaa. :D
 
Sorruin sittenkin ostamaan testin kauppareissulla... Ostin oikein CB:n digitestin, niin ei tartte sitten viivanpaikkoja tihrustella. Nyt pinnistelen hetken kintut ristissä ja odottelen, että mies tulee töistä ja sitten testaamaan. :D

En kyllä yhtään usko, että plussaa tulee, mutta kun laitoin nyt kuitenkin viinipullon jäähtymään vapun kunniaksi, niin varmistelen...
 
Cumina ja pinna, kuinka teille kävi :wave:?

Hyvää vappua kaikille! Kuinka teidän vappu on sujunut? Täällä hyvinkin rauhallisesti, kotosalla ollaan vaan oltu. Ei oikein enää vappuhuuma iske, kun opiskelut on takana päin :). Mutta vapusta alkaa mun mielestä kesä, joten mikäs sen parempaa :).

Onko täällä muuten aktiivisia liikunnan harrastajia? Mä käyn kuntosalilla 2-4 kertaa viikossa ja lenkkeilen päivittäin koiran kanssa. Oon paljon miettinyt liikunnan harrastamista sitten tulevana (toivottavasti pian :heart:) raskausaikana. Kuntosalilla voi tehdä monenlaista treeniä, mutta kun tykkää oikein kovasti haastaa itseään, niin varmasti pitää paljon löysätä. En siis ole mikään bikinifitnesbeibe todellakaan :p, mutta tykkään liikkua ja siitä saa mun mielestä paljon hyvää itsetuntoa ja joskus jopa hyvää fiilistä. Raskausaikana haluaisin pysyä kunnossa ja yrittää syödä terveellisesti, katsotaan sit kuika käy. Raskauskiloista en niinkään stressaa, mutta haluaisin välttää mahdollisimman paljon kaikkia kolotuksia, joita tietenkin raskausaikaan kuuluukin, mutta mä uskon, että liikunta voi helpottaa niitäkin :).

Mutta jottei menis liian terveelliseksi tämä elämä, otan simaa ja munkkeja :)
 
Viimeksi muokattu:
unelmavauvasta, meillä on kaks kääpiövillakoiraa :)
Mulla myös opintoja olis vielä kaksi vuotta, ja osasyy meilläkin tähän odottamiseen on se että minä saan vähän ees pidemmälle opintojani. Ties vaikka ehtisi ne suorittaa loppuunkin kun eipä se baby sieltä välttämättä heti tule vaikka niin tahtoisi ;)

mimmilii....täällä yksi liikunnan harrastaja! Aikaisemmin tullut kilpa-urheiltuakin, mutta nykyään liikun kyllä aivan omaksi iloksi ja terveyden ja hyvinvoinnin takia.
Mulla olis myös ajatuksena mahdollisen raskauden ajan liikkua paljon.
Kyllä mulla on vahva uskomus, että mitä paremmassa kunnossa on, niin sitä "helpompi" raskaus...ehkei tulis just niitä kolotuksia niin paljon... minä ainakin erityisesti vatsa ja selkälihakset tahdon pitää kunnossa (toki kaiken muunkin) sekä tietty ne LANTIONPOHJALIHAKSET :LOL:
 
Negan testasin kuten arvelinkin. Ehkä pienoinen pettymys, mutta parempi tähän saumaan näin. Oli muutes elämäni ensimmäinen raskaustesti. Miestä tosin tuntui jännittävän testin tekeminen enemmän kuin minua. :D Menkat antaa odottaa vielä itseään, uusi testi sitten ensi viikolla, jos ei vielä siihen mennessä ala.
 
Olin koko vapun sukuloimassa, niin en ole tänne päässyt kirjoittelemaan. Vietin paljon aikaa parin kaverini kanssa, joilla on kahden kuukauden ikäinen tyttö. Aivan miellettömän ihana tapaus ja kyllähän te tiedätte mitä semmoinen tekee vauvakuumeiselle ihmiselle.. Kuume vaan kasvaa! :heart: Ylipäätänsä oli tosi rauhallinen vappu, tein ihan samoja juttuja kuin aina muulloinkin.

Onpas täällä paljon chihujen omistajia! On kyllä aivan ihana rotu. :) Oletteko muuten miettineet miten sitten joskus tulevaisuudessa koiranne (etenkin chihujen omistajat, mutta muidenkin rotujen omistajat saa vastata) suhtautuu vauvaan? Luonnettahan noilta löytyy aika reippaasti ja ainekin nuo omat ovat jo nyt mustasukkaisia minusta.

Adalina mulla on nyt opintoja noin 2,5v. jäljellä. Keskenhän ne toivottavasti jää siinä vaiheessa kun olis semmonen reilu 1,5v. jäljellä. Samassa oppilaitoksessa en aio opintoja enää jatkaa, koska tosiaan muutetaan toiseen kaupunkiin (jossa ei kyllä valitettavasti voi opiskella kyseistä alaa..). Pitää sitten joskus tulevaisuudessa katsoa milloin ja missä jatkan opintoja.

Tsemppiä Cuminalle, kyllä se plussa sieltä vielä rapsahtaa!
 
Cumina Ei kai nyt tartte siitä raskaudesta työnantajalla kertoa. tai kerrot sitte ku alkaa maha näkyä. Minusta. Nii onko nyt paljonki menkat jo myöhässä?? voi ku jännää!! :)

mimmilii Täälläki yks himoliikkuja! Oon koukussa urheiluun sillain hyvällä tavalla. Käyn jumpassa/salilla/lenkillä n. 4 krt viikossa ja sinne puran pahan olon ja sieltä saan hyvää energiaa. Heti jos oon esim viikonlopun yli liikkumatta ni selkä kipeytyy, niskat menee jumiin... Haluan raskausaikana liikkua niin normaalisti kun vaan pystyn. Ja muutenki elää terveellisesti.

Aioitteko raskausajaksi jättää kaikki kofeiinin, karkit, pakasteherneet yms mitä niitä nyt sillä mustalla listalla onkaan. Mulla on yks kaveri joka jo yritysaikana alko noudattaa kaikkia nuita, siis jätti kahvitauolla teenkin juomatta koska siinä on kofeiinia!? En oikeen tajua tota. En oo koskaan ollu tommonen ehdoton asioitten kans. Jos kulkee sitä kultaista keskitietä eli lasi cocacolaa sillon tällöin ja kuppi kahvia päivässä ni ei siitä voi olla haittaa. Mitä mieltä ootte?

Adalina Kääpiövillikset on ihania!!! Mun vanhemmilla semmonen :) Haen sen aina hoitoon ku iskee älytön hoivaamistarve :)

Mulla on mun "oireet" loppunu ku seinään. Ei mitään nyt. Ja tuntuu et ne oireet mitä mulla oli ni voikohan ne edes olla mitään raskausoireita kun oli niin lähellä ovista?? Tai sit ne oli ovisoireta. Nyt siis viikko mahdollisesta oviksesta. Ei malttais odotella tota testaamista! ja vaikka menkat alkaiski ni seki olis tosi kiva, koska se tarkottaa että olisin ovuloinu ja kierto vois alkaa jopa tasaantua. odotellaan odotellaan...
 

Yhteistyössä