Esikoista yrittämään 2012!

  • Viestiketjun aloittaja Sennay
  • Ensimmäinen viesti
voi Ninkku! Toivotaan pikaista kropan heräämistä :)

Täällä kp1!! Jee :) Eka kierto kesti 25pvää, nyt tämä 32. Eli sille välille se nyt toivottavasti jää... Mulla on sellanen tuntu, että tää kierto vois olla meille se oikea!

Ja hei, aikaisemmin taisi joku kysäistä, että laitetaanko listaa pystyyn yrittäjistä ja yrityskerroista? tehdään simppeli, jota jokainen voi joskus päivitellä... Minä nyt voin alkuun sitä tehdä :) ilmoitelkaa vaikka näin:

(nimimerkki, ikä, yk)
lauwra, 24, yk3

ja jotka eivät vielä yritä, niin laitetaan yritystä aloittaville oma lista johon nimimerkki, ikä ja aloitusajankohta :)
Ja tehdään vielä plussanneillekin jos teitä vielä täällä näkyy, niin nimimerkki, ikä, plussausajankohta ja vaikka monesko yk oli :)
 
Esim. minä en tuolla etusivun listalla ole…
LittleOne, 27, yk1

Cumina: paha dilemma. MUTTA kuten itsekin mainitsit, että kyseiseen työpaikkaan palkataan ajatuksella ”eläkeikään saakka”. No jos tulisit olemaan siellä eläkeikään saakka niin yksi äitiysloma on todella lyhyt poissaoloaika siitä. Eivät saa koeajallakaan irtisanoa sillä perusteella, että olet raskaana. Yritä ehdottomasti kyseistä työtä. Huomattavasti mukavampi varmasti palata aikanaan äitiyslomaltakin takaisin mieluisaan työhön jossa etenemismahdollisuuksia. Ei ehkä jonkun mielestä reilua työnantajaa kohtaan, mutta elämässä kuuluu olla välillä itsekäs.
 
  • Tykkää
Reactions: Muksutar
Niin, onhan tuola etusivulla, mutta vähän sekava enkä tiedä moniko on aktiivinen enää... voin sieltä ne plussanneet ja tutut nimimerkit kopsata, mutta yk:t on varmaan jokaisella lisääntyneet, joten niitä saa päivitellä..
(paneudun asiaan illalla kotikoneella)
 
Ei tarvi minuakaan listaan laittaa. Muissa ketjuissa ärsyttää ne kiertojen listailut ja just siksi olen tähän ketjuun liittynytkin... Se mikä on etusivulla riittää mulle. Olen ymmärtänyt, että se kiertojen laskeminen ei tässä ketjussa nyt ole ollut se itse tarkoitus. Toki itsekin niistä kirjoitan, mutta ei se ole se pääasia, vaan se kaikki muu mitä tähän hommaan liittyy. Niitä perinteisiä "yrittämisketjuja" on muitakin...
 
  • Tykkää
Reactions: Sennay
Jätetään sitten listailut pois, jotta pysyy Cuminakin porukassa mukana vielä keskustelemassa. Ajattelin vaan, että päivitetty lista olis ehkä tarpeen kun alotussivun nimimerkeistä mukana on enää vaan kourallinen... Lähinnä myös uusien kannalta niin näkevät vähän edes tietoja nykyisistä yrittäjistä ja kohtalontovereista. Mutta eipä sitä tartte tehdä kun kannatusprosentti on sen 50 :)

On muuten tosi seksikäs olo kun menkkojen myötä on myös turvotusta, 3 mehevää finniä naamassa ja kaksi herpesrakkulaakin puhkesi tänään! :mad:
 
Juu minäkin tykkään tästä ilman mitään tarkkoja yk- ja kp-listauksia. Niistä kuitenkin jokainen puhuu omissa teksteissään, niin riittävästi pysyy kartalla. Ja tosiaan kun tarkoitus ainakin alunperin oli pitää tämä jotenkin ehkä rennompana paikkana ja pitää nuo ällöpyllyrepliikitkin tiettyyn pisteeseen asti ainakin muualla. :p
Ja ainakin mulle tää jotenkin sopiikin niin hyvin kirjoituspaikaksi, kun pääsee nyt ehkä vähän päivittelemään myös millainen ihminen sitä omilla luomuhormoneilla alkaa löytyä ja mietiskellä asioita, vaikkei ainakaan mitään aktiivista yrittämistä olisikaan. Kun tykkään silti välillä tänne kirjoitella. :)

Cumina: Kyllähän tuo hakemasi työ kuulostaa nykyiseen verrattuna kaikinpuolin paremmalta. Ja varmaan itsekin sen tiedät jo, kun olet noita asioita listannutkin. Se haluaako laittaa vauva-asiat vähän tauolle/taka-alalle muutamaksi kuukaudeksi jos työn saa, on varmasti ihan teistä itsestänne kiinni. Minkä painottaa tärkeimmäksi. Vaikka raskaaksi heti tulisitkin, niin ilman mitään raskausongelmiahan ehdit kuitenkin olla jo töissä ennen äitiyslomaakin. Ja suurinosa hedelmällisessä iässä olevista naisista kuitenkin jossain vaiheessa niitä lapsia tekee, niin ei se mitenkään törkeätä mielestäni työnantajaa kohtaan ole (ja mitäs sitten vaikka olisikin, sulla on sitten vakityö takataskussa, muah). Kuten LittleOne sanoi, parit äippä- ja perhelomat eläkeikään asti kestävällä työuralla eivät ole mikään iso asia. Ja eihän sitä tarkkaa vauvantuloaikaa kukaan pysty yleensä tarkkaan päättämäänkään. Ne tulevat kun ovat tullakseen.
 
  • Tykkää
Reactions: Sennay
Mä oon niin tykänny tästä näin mutta olen porukan mukana vaikka laittasittekin listan uusiks. Hämmentävää et muut täällä on jotain yk2. Mulla on yk6 tai 7. Ja sitten että kiertokin on ollut min 40päivää. Mutta nyt alkaa jo terokuuri häämöttää. Enkä jaksa sitä surra. Yritän nauttia että saan nyt urheilla ja ulkoilla niin paljon tai vähän kun sattuu huvittamaan. Olen onnellinen että vkonloppu alkaa ja mulla ihana mieheke. Hyvää viikonloppua kaikille!
 
Mun osalta tuo yk2 hieman hämää. Edellisen parisuhteen aikana yksi keskenmeno, nykyisessä yksi keskenmenoon päättynyt vahinkoraskaus (söin siis pillereitä vielä silloin) ja yk1:ssä kemiallinen. Oon siis varautunut siihen, että saattaa mennä aika monta kiertoa ennen kuin raskaus etenee loppuun asti, jos etenee koskaan.
Ja asiaa ei edistä se, että mies tuntuu aina olevan reissussa mun oviksen aikaan :p
 
Terveisiä kyläreissulta...ollaan täällä anoppilassa viikonloppu ja voi että miten teiniltä tuntuu täällä salaa ja hissunkissun harrastella seksiä :LOL:

Limavaroitus! Jee,kroppa antaa joitakin e-pillereistä toipumisen merkkejä, nyt ainakin sitä kuuluisaa ovulaatiolimaa on ilmaantunut =) Anteeks ku mä täällä vaan mun limoista huutelen, mutta onhan se vaan niin ihmeellistä...ei mulla oo ikinä pillereiden aikana ollu mitään vastaavaa. Tietääkö kukaan että voiko noita ovulaatio oireita tulla vaikka itse ovulaatio ei tulisikaan? Vai onko tässä nyt kyse ovulaatiosta? No,anyway,kiva että kroppa tuntuu toimivan, ehkä.

Mut saa laittaa sinne listalle (Muksutar 26 yk1mikäli sellasen teette mutta kelpaa näinkin hyvin =) Ai niin,vielä omanapailua....oli pakko kehittää anopille hirvee stoori että mulla on mahassa ongelmia ja sain antibiootin,sen vuoksi et nyt juo alkoholia.Eeh hoh he...olin niin vakuuttava että uppos kuin häkä!

Ihanaa että on viikonloppu ja pääsen tapaamaan kavereita täällä toisella paikkakunnalla joita en usein nää. Huomiseksi luvattu (ainakin pk-seudulle) upeaa säätä, nauttikaa naiset :D
 
Moikka tytsyt! En ookaan koko viikolla päässy koneelle kun töissä ja koulussa ollu niin hässäkkää, huh! nyt pitäs helpottaa. Aika kyllä menee nopeesti ku on tekemistä!

Pepsimax: Onnea onnea tuhat kiloa!! Voi että, ihana kuulla ilouutisia! <3

Cumina: Tottakai haet sitä työtä! ja enkä kyllä sinuna alkais siirtämään vauvahommaa koska siinä saattaa venähtää. Jos se vauva tulee heti ni kyllä sä kerkeet sen uuden paikan saada. Ja suomessa ei ole itsekästä saada lapsia, yhteiskunta vaan onnessaan ku tuleee uusia veronmaksajia. Että nii :D

Pinna: Mukava kuulla sulta ilonen kirjotus :) Ihana jos olet hyvällä tuulella. Mulla on kans nyt kevään myötä tullu niin ilonen mieli ja vähän enemmän semmonen tjottailu olo!

Noi yk:t hämää monesti. Meillä nyt ehkä yk 2?? en tiedä, mut yritystä takana 4 kk. Nyt tuli ehkä ekat oikeet kuukautiset. En oo varma...ota sitte selvää tästä.

Voi että toi Adele on niin hyvä! Fiilistelen tässä kotona viinilasi kädessä ja elämä hymyilee :) Chisulla kans kiva levy. Ja jukkapojalla...tittidiidiidiidi :)
 
Voi, kiitokset kaikille! :heart:
Varmasti seurailen vielä teidän kirjoittelua, musta tää on hvyä ketju, vaikka en kauaa mukana ole ollutkaan...

Ja Cumina: hae vaan rohkeesti sitä työtä! :D Mäki vasta pari kuukautta sitten sain toimen. Ymmärrettäväähän se on, että tämänikäiset naiset tulevat raskaaksi ja jäävät äitiyslomalle ym. ym.
 
Muksutar Toivotaan että on ovis kyseessä :) Itselläni (olen myös pilleripalautuja) oli vajaat 3 ja puoli viikkoa sitten muka niiin selvät ovis oireet että olin aika varma tapahtumasta: limat, vaemman puolen erittäin selkeät jomottelut, napukka nousi ylös ja on siellä pysynyt. Mutta ei kai se ollutkaan ovis. Ei nimittäin menkkoja kuulu, ja reilu viikko sitten tein negatiivisen testin.

Olen saanut täällä vähän rennompaa asennetta kehiin ainakin toistaiseksi. Menkat ei luultavasti ala ennen kun kesäkuussa pääsen lääkäriin,joten sitä ennen on yritys pakko työntää sivuun, kun ei kroppa skulaa niin ei voi mitään. Alkaa vaan stressi näkyä mun iltaisissa leivänmättö tuokioissa... Olen tosi "hyveellinen" ruokavalioni suhteen muuten, en syö epäterveellisiä herkkuja/lisättyä sokeria/roskaruokaa tms., mutta ruisleipä juustolla on paheeni. Ja liikahan on aina liikaa. Kieltäisin juuston kokonaan jääkaapistamme, jos mies ei olisi niin ohutvartinen, että tarvitsee juustoa leivän päälle :popcorn:
 
Muksutar: Toivottavasti oli ovis…ja tuotti myös tulosta :heart:

Mulle riittää tällä hetkellä pelkkä ajatus siitä, että mulla on ekan kerran elämässä edes mahdollisuus voida olla raskaana. Ja onhan tää ”yrittäminen” kivaa :saint: Lupa vietellä miestä oikeen urakalla :p

Kp16 ja löysin jo varman raskaus ”oireen”. Tosin se taitaa olla enempi ton viimesen kolmanneksen oire. Meinaan pesänrakennusvietti :LOL: Taaaai ehkä se on tää kevät. No aurinko saa jynssäämään kaappeja ja ostelemaan kaikkee ihanaa kotiin. Vielä kun pääsis joskus tota lastenhuonetta laittamaan… :whistle:

Onkohan nää mun jutut kiellettyjen listalla? Vai onko täällä vaan tietyt lauseet kiellettyjä? Hih. Rento meininki...
 
Ninkku Voi että kadehdin tuota sun asennetta! Mun piti kehittää itselleni naurettava "lapsettomuuskriisi" 2 kk jälkeen ennen ku pystyin tohon rentomeininkiin. Mut kyllä nyt on niin ihanaa ku en mieti aktiivisesti mitään kiertopäiviä tms. vaan nautin tästä elämästä! Kävin viimeviikolla kattomassa kaveria jolla on kolme pientä lasta ja olihan siellä aikamoinen kaaos :D Nyt haluan nauttia tästä kun voi mennä ja tulla miten haluaa. Lapsi sitoo sitten koko loppu elämäksi. Huh. on se melkomoinen vastuu. Kaveri oli kuitenkin sitä mieltä että musta tulee vielä hyvä äiti :)

LittleOne Ei kai täällä nyt mikään ihan kiellettyä ole?! Kunhan vaan otetaan vähän rennommin ku jossain muissa ketjuissa :) Mullakin on nyt ihan vasta viimeviikolla alkanu toi samanlainen jynnsäys ja puunaus! Ehkä se on tää kevät. tai sit ollaan kumpiki raskaana :whistle:
 
Täällä kans siivoillaan, sisustetaan ja suunnitellaan pihaa :)
Ja en tiedä johtuuko alkukierrosta vai mistä, mutta täällä mennään stressittömin mielin eteenpäin :) noh, eiköhän se hermoilu iske sitten muutaman viikon päästä...

LittleOne, minäkin oon nyt pitänyt hiljaiseloa kun en ole lukenut etusivun järjestyssääntöjä ;) toivottavasti kaikki ymmärsivät vitsin.
Niin ja corgikuulumiset, joko teillä alkaa karvanlähtö helpottaa? :D
 
Heh, mua meinasi aamulla alkaa väkiselläkin naurattamaan, kun olin napannut foolihappotabletin naamaan ja sen jälkeen kaadoin lasiini appelsiini-greippituoremehua, jota mies oli ostanut (todettakoon nyt, että ei sitä greippiä siinä toki ollut kuin 40%). Evääthän on kuin viimeisen päälle yrittäjällä, vaikka ehkäisyä on vielä tarkoitus käyttää. :D

Viimeinen e-pilleri (ehkä ikinä?) meni alas viime torstaina ja nyt tässä on alkanut sitten ihan ensimmäinen luomukierto. Odotan kyllä todella mielenkiinnolla, että huomaako sitä elossaan ja olossaan mitään muutosta. Kondomeitakin on yöpöydän laatikkoon ostettu, joskaan niiden käyttö nyt ei kumpaakaan erityisemmin innosta, mutta kun ei nyt kummallakaan juuri nyt ole sellainen olo, että lastakaan alettaisiin "tehdä". Olen kyllä mietiskellyt, että jos tässä alkaa kroppa toimia jotensakin säännöllisellä kierrolla ja ovulaatiota tunnistaisi, niin ihan loppukierrostahan sitten uskaltaisi hyvinkin olla ilman ehkäisyäkin. Ja kun on niin skeptinen olo, että vaikka nyt olisi ilman ehkäisyäkin, niin tuskin se nyt mitenkään heti tärppäisi kuitenkaan.
 
Rone
Miekin olen sisustanut ja puutarhaa hoidellut ni en ole koneellakaan kauheasti jaksanut olla. Kun vaan tulis lämpimät ilmat eikä mitään vesisadetta ni ois kivempi touhuta ulkona.

Tänään sitten "lintsasin" koulusta, koska mua närästää ihan hirveesti. Eilen jo alko kauhea närästys ja vielä jatkuu, vaikka olen samarinia ottanut. Taisin juoda liikaa kahvia eilen... Ärsyttävää kun mua ei yleinsä koskaan närästä ja nyt sitten närästää niin kauheasti. Nyt varmaan vielä pahennan asiaa kun laitoin kahvit tippumaan, mutta mun on ihan pakko saada sitä kahvia :p

Ovulaatio pitäs olla näinä päivinä, jos kierto on sama kuin ensimmäinen kierto pillereiden jälkeen. En ole onnistunut ovulaatiotesteillä sitä bongaamaan, paitsi juuri äsken. Tai en saanut kuin haamun siiihen testiin,mutta on sekin tyhjää parempi. Pitänee siis taas ahdistella miestä :) Halut ovat kyllä jotain ihan järkyttäviä. Siis ihan koko ajan tekisi mieli ja jopa hyvältä tuoksuva mies (tuttu/tuntematon) saa mut ihan sekaisin. Ihan kivaa muuten,mutta en oikein pysty keskittymään töissä/koulussa.

Ja noista yk-jutuista taisitte puhua jotain. Mä olen päättänyt, että tämä kierto on yk1 ja se eka pilleritön kierto oli vaan normikierto.
Muuten,voiko toi närästys ja mahdollinen ovulaatio liittyä toisiinsa? :eek:
 
lauwra: oon furminoinnu hyvin ahkerasti ja villahousut kaventunukin puoleen…silti talo täynnä karvaa :kieh: Kevät :heart:

Onpas ihanaa kun on vappu ja neljän päivän vapaa! Pitää (hyvä tekosyy) juhlia kunnolla…kun eihän sitä tiedä jos ens vappu menis jo vaippoja vaihdellessa :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: pinna ja lauwra
Rone, miksipä ei voisi liittyä toisiinsa. Toisaalta kyllähän närästystä tulee "ihan muutenkin vain". :)

LittleOne, meilläkin alkaa helpottaa harjattaessa, mutta sohva edelleen koko ajan karvan peitossa :D villahousut <3

oma napa: mä sain tänään tietää, että.. SAIN TÖITÄ!! Määräaikanen, mutten vielä tiedä miten pitkään. JEE! Tänään Alkon kautta pullo punkkua kotiin ja peittoja heiluttelee, tänään kun on kp9 eli ovulaatiokin voisi olla kohta jo ovella. Ikävää kun mun kroppa ei anna selviä merkkejä oviksesta ja päätin nyt luopua tikuttelusta, jotta tää stressitaso säilyis mahdollisimman alhaisena... Ihanaa vappua kaikille, se on luvannut lämmintä ilmaa :) nauttikaa!
 
Rone Mulla on nyt (oletetun) oviksen aikaan kans tota samaa halujen kans! Hulluilla päivillä olin ihan lääpälläni kaikkiin hyvän tuoksusiin miehiin :D oikeen naureskelin ittelleni että enpä oo ennen tämmöstäkään kokenu! Hassua tämä pilleritön elämä.

LittleOne Määki oon tässä haaveillu kuinka meille tulis vappuvauva :heart: Ehdotin jo miehellekin et jos nyt tärppäis ni päätettäs jo nyt et jos on tyttö ni annetaan nimeksi Vappu :D Mies tyrmäsi heti tän mun idean ku inhoaa vappu pimiää :D

lauwra Onneksi olkoon työpaikasta!! Mun mieski sai tällä viikolla tiettä että saa ainaki kesäksi työpaikan! Ihan huippua olla eka kertaa samassa kaupungissa töissä ja meillä on vielä täysin samat työajat! Ihanaa nauttia kesäillat ja vkl kullan kainalossa (kasvavan mahan kanssa?!) :)
 
helou naiset!
oon ny pitkään taas vaan lukenu teidän juttuja. ei oikein ollu mitään asiaa. eikä varsinaisesti ole vieläkään. täti tulossa ens viikolla. ei ole oireitakaan kummemmin joku puhui tuosta puhelimen womanlog sovelluksesta. sinne laittanu ylös oireita ni ei tarvi enää joka kierrossa kimpoilla että jku muka lilluis mukana kun ei kerta lillu.

eli tero alkamassa näillä laskuilla sitten toukokuun puolivälissä. oon yrittäny pitää itseni kiireisenä ja positiivisenakin hampaat irvessä. nyt ei jaksa masentua. muuttoa pukkaa. yksi työ loppui toinen selviää ens vkolla. eli keskityn kotihommiin välillä ja yritän unohtaa kaiken maailman tikut ja testit. jossain lukikin että ovistestit rahanhukkaa kunhan naisella on sisuksissa koko ajan toimintakykyisiä siittiöitä. eli pupua 2-3päivän välein.

että semmosta. ulkona pilvistä mutta onneks lämmintä. viikonlopun viettohon! ->
voimia ja reipasta mieltä kaikille! :)
 

Yhteistyössä