mimmilii: Kauhean mukavia uutisia, toivottavasti se plussa siitä vahvistuisi!
Lapsimäärästä. En oikein edes itsekään tiedä montaako lasta toivon, ajatukset kun heittelee kaikkea väliltä 0-7 mielialasta riippuen.
Yleisin ajatus kait on, että joku 2-3 voisi olla kiva. Ja kolmella kun vielä jotenkin mahtuu yhteen autoonkin. Todellisesta mahtumisesta en kyllä oikeasti tiedä, sillä tuntuu meillä ihan kahdestaankin olevan tavaraa aina hirmuna mukana, ja siihen jos päälle tulee vielä meidän kaksi kissaa reissuun mukaan, niin johan on täyttä.
Vici: Mun mielestä on aivan luonnollista hoitaa lapsia kotona. Mielipiteeseen varmasti vaikuttaa se, että sekä minä sisaruksineni, että mies sisaruksineen on kotona hoidettu kouluikään asti. Ja ihan tavallisia tallaajia meistä kaikista on tullut. Liekö meillä johtunut maatilasta, mutta koen kyllä että mulla on ollut todella hyvin virikkeitä lapsena. Paljon paremmin, mitä näillä nykyisillä tuntuu olevan, kun vain tietokoneella/pelikonsoleilla pelailevat. Ainoa mistä lapsena haaveilin enkä saanut, oli leikkimökki. Mutta tuskinpa kukaan on lapsena saanut kaikkea mitä on halunnut, eiköhän se ole ihan tervettä vain. Ja toki liukumäet yms. leikkipuistovälineet sitten olivat aina jänniä, kun harvoin sellaisiin pääsi.
Olen kyllä kotihoidon kannalla, jos siihen resursseja ja kiinnostusta on. Haluaisin itsekin olla lasten kanssa kotona vähintään nyt siihen asti, että lapsi olisi 3v. Kehityspsykologian mukaan kun tuota ennen lapsi ei edes toisten lasten seuraa niin paljon kaipaa ja tietoisuus ei ole kehittynyt niin, että lapsi ymmärtäisi vanhemman tulevan takaisinkin. Nykyään asia aiheuttaa kyllä ristiriitaisia ajatuksia, koska toisaalta nautin myös työstäni ja pelottaa hieman kuinka työuran sitten kävisi, jos on välissä tyyliin 10v pois. Että kuinka muistaisi mitään, miten asiat on ehtineet muuttua jne. Mutta uskon kaikkien näiden ajatusten selviävän sitten, kun niitä lapsia oikeasti on. Voihan olla, että vaikka nyt kuvittelen kovasti olevani kotiäiti-tyyppiä, huomaan lasten synnyttyä etten olekaan yhtään moinen.
Meillä sorruttiin eilen ehkäisyttömään seksiin ja jälkeenpäin rupesin miettimään, että mitä jos ne kropan tuntemukset ei olleetkaan silloin aikaisemmin ovulaatiota. Ja laskinpa vielä, että jos olisikin se joku 33pv kierto mikä on ollut edellisellä pilleritauolla vuosia sitten, niin nyt on kaikkein riskaabelein ajankohta. Vaikka järki sanoo, että tuskinpa nyt kerrasta tärppää, niin silti vähän jänskä fiilis. Varsinkin kun en oikein itsekään tiedä mitä haluan...