Esikoista yrittämään 2012!

  • Viestiketjun aloittaja Sennay
  • Ensimmäinen viesti
Täällä ilmottautuu yksi himoliikkuja. Intohimona vähän kaikkea zumbasta hiihtoon. Raskausaikana toivottavasti kaikki lajit pysyis samoina. Kroppa varmasti kertoo milloin pitää pienentää painoja salilla tai hidastaa tahtia. Pitäähän sitä tosiaan olla lihakset kunnossa synnytystä varten…onhan se elämän tärkein ja ehkä rankin urheilusuoritus :D

ruokavaliosta. En oo koskaan juonnu kahvia, joten… Vihreestä teestä en luopuis. Enkä ylipäätänsä rupeis miksikään totaalikieltäytyjäks. MUTTA oispahan kerrankin oikeasti hyvä syy tarkistaa omat ruokatottumukset kovalla kädellä. Haluisin yrittää jättää herkuttelut (karkit, sipsit, suklaan yms) täysin minimiin. Siirtyä lounaalla nykyistä enemmän pelkälle salaattilinjalle. En kuitenkaan lähtis ruoskimaan itteäni jos joskus sortusin sushiin tai homejuustoon yms.

Nyt KP24 pillereiden lopettamisen jälkeen…ja johan alkaa mielikuvitus laukkaamaan. Eilen ja tänään oon keksiny itelleni niiin varmoja raskausoireita :whistle:
 
Ihanaa, täällä Vapun ja kesän kunniaks alkoi viimein emsimmäiset luomumenkat. Kolme kuukautta meni odotellessa. Oon iloinen, ehkä kroppa alkaa heräilee ja toivottavasti on iskukunnossa syksyllä kun yritys alkaa : ) Toivottavasti pysyis kierrot tasaisina tästä eteenpäin!
Meille on tulossa reilun kuukauden päästä cockerihauvavauva, kyl joo mietityttää että mites sit kun tulee vauvakin mutta eikohän kaikki suju hyvin ku vähän ees totuttaa lapsia näkemään : )
Mulla meni vappu ikävissä merkeissä, oltiin syömässä illalla ja en tiiä sainko ruokamyrkytyksen tai jonkun muttaa syömisestä 6 tuntii niin oksensin ja sitä oksentamista kesti monta tuntia ja sit nous kuume. Tänään onneks jo parempi olo, ei voi olla pahalla tuulella ku aurinko paistaa : )
 
Vici nyt olis kp31 menossa. Eka kierto oli pisin eli 30päivää ja sen jälkeen on ollut lyhyempiä 26-28. Nyt siis menossa kp31 eli virallisesti myöhässä tuon pisimmän kierron mukaan. Viime yönä heräsin menkkajomotuksiin (mulla menkat yleensä aina alkaa yöllä), mutta vielä ei ole mitään näkynyt.

Meillä kanssa kaksi pientä koiraa ja hieman mietityttää miten vauvaan suhtautuvat. Vanhemman kanssa tuskin mitään ongelmaa tule, mutta tuo meidän kakara on aika sählä. Hyppii syliin ja ei kauheasti osaa varoa ainakaan vielä. Vähän jännittää oppiiko se olemaan vauvan kanssa nätisti ja varsinkin pikkuisen ollessa lattialla. Nähtäväksi jää...

Mä olen myös harmitellut noita ruokarajoituksia. Itse olen ihan hulluna salmiakkiin ja sitä menisi vaikka kuinka paljon. Salmiakin pois jättäminen tulee olemaan se vaikein juttu. :D Kahvia en juo ja kalat ja muut äyriäiset on pois suljettu muutenkin allergian takia, niin ei tarvitse huolehtia noista vakuumipakatuista kalatuotteista. Ulkomaalaiset akastevihannekset ja marjat tulee kuumennettua muutenkin, kotimaisia ei yleensä.
 
Täällä kans yks wannabe himourheilija. Kahvia en kyl voi noin vasn lopettaa. Juon 1-2 kuppia päivässä ja jos en juo niin migreeniä pukkaa. Täällä siis meneillään kp2. Kierto oli lähes kellon tarkka 56päivää ja dpo 16. Nyt tasan kaks viikkoa terolle. Ja samalla starttaa pitkä viikonloppuloma kylpylässä. Nams! Sanoin miehelle et terokuurit tarkottaa sitä et koko kesä on on sit pupuiltava paljon. Sitä nauratti et onpa kamalaa! :D vaikka täysin luomuraskaudesta meni en jaksa murehtia. Eikai tuo tero niin kamalaa oo. :) vappu meni muuttaessa. Et eipä paljon jaksanut tai ehtinytkään juhlistella.
 
Noista ruokajutuista vielä et se yrttitee kai kielletään vähän siksi et jossain maissa tiettyjä yrttejä käytettään raskaudenkeskeyttämiseen. Mut luulis et jos tietää mitä juo ni ok. Itselle nuo luontaistuotteet on niin lähellä sydäntä et niissä saa olla skarppina.
 
koirasta vauvan kanssa. Me on annettu meijän corgille (1,5v) pennusta asti ”lapsisiedätystä”. Testattu että ei suutu vaikka vetää korvista, herättää säikäyttämällä, varastaa ruoat nenän edestä. Todettu, että ei villeinkään lapsi saa tuota meijän poikaa ärähtämään. Tietty tiukka sääntö, että vauvaan ei saa koskea ollenkaan ilman lupaa. Ite toivon kuitenkin muistavani vauvasta huolimatta helliä ja lelliä edelleen myös koiraa entiseen malliin. Ettei vaan synny sitä mustasukkasuutta. Onhan se meijän esikoinen ;)

Kääpiövillakoirat :heart:

P.S takana tuhti aamupala ja keittolounas. Silti joutuu nieleskelemään koko ajan kun nousee ”palaa” kurkkuun. Inhan etova olo. Oon viimeks oksentanu 14 vuotta sitten, joten jos oksennan niin se on kyllä jo varma raskausoire. Tai ruokamyrkytys :LOL:
 
Meidän koira on myös kovin lapsiystävällinen. Yleensäkin paimenkoira on lempeä ja perhekeskeinen :) Tuosta tulee vielä hieno hoitotäti vauvalle ja ollaan naureskeltukin, että opetetaan koira heiluttaa sitteriä :D

Ruokailusuosituksista raskausaikana... Aion pelata maalaisjärjellä. Alkoholi ja raaka liha/kala jääköön pois, kaikkea muuta aion syödä FIKSUSTI. Itse nauran ihmisille, jotka nouduttaa näitä sääntöjä pilkun tarkasti..
YRTTITEESTÄ piti sanomani, että tiedossa on ainakin että VADELMANLEHTITEEssä ainakin varoitetaan keskenmenon/ennenaikaisen synnytyksen riskistä. Ystäväni jopa joi tätä paljon raskauden loppuvaiheessa kun toivoi synnytyksen käynnistyvän :D

ja liikkumisesta vielä; aion aivan normaalisti liikkua mikäli raskaus sen sallii. Itsekin käyn jumpassa 3-4 kertaa viikossa ja lenkillä joka päivä. Ajattelin myös, että kun tieto raskaudesta tulee, pyydän saliltani uuden kunto-ohjelman. Alkuaika on varmaan hyvä keskittyä kunnolla vatsa- ja selkälihasten voimistamiseen, koska näitä ei sitten enää loppuraskaudesta pysty juuri harjoittamaan..

Täällä peukutetään LittleOnille sekä muille piinailijoille! :)
Itsellä ovulaatio nyt varmaankin jo ohi ja piinaillaan sitten parin viikon päästä...
 
Olin typerä pelle ja menin testaamaan tänään aamulla kp 25 ja dpo 11 oletetusta oviksesta. Olihan se liian aikaisin ja sitten itkeä pillitin ja kieriskelin itsesäälissä kun negaa näytti. Mutta kun halusin testata kun lähden huomenna kotiin takaisin toiselle paikkakunnalle ja mies jää tänne..niin halusin yhdessä katsoa tuloksen.

Ongelma on vaan siinä että tein tuon First Signalin herkän 10 testin jota ei saa tulkita 10 minuutin jälkeen. Katoin testiä 4 minuuttia ja laukasin menemään. Sitten (klassisesti) katoin testiä myöhemmin,ehkä noin kahen tunnin jälkeen ja siinä on toinenkin viiva,heikko mutta selkeästi nähtävissä. Ja nyt mä en tiedä, että tuliko se toinen viiva sen kymmenen minuutin sisään vai vasta myöhemmin jolloin sillä ei ainaskaan oo mitään merkitystä.

Selkää särkee ja mahaan koskee...joten kai ne menkat sieltä sitten joskus pamahtaa. Rinnat ja nännit on myös ihan tajuttoman kipeet joten sillä jo vähän toivoa elättelin... tyhmä apina.No,ehkä testaan viikonloppuna vielä uudelleen ja nielen pettymyksen :<
 
muksutar: mitä oon näitä lukuisia palstoja selaillu niin todella todella harva saa dpo 10 vielä plussaa näkyviin. Ota tää testi siis harjotuksen kannalta ja seuraava viikonloppuna tai ens viikolla antaa sit sen oikean vastauksen. :hug:

Mä saan juosta pissalla tunnin välein. Töissä tänään 7 kertaa! Ja joka kerta aivan kuin ei ois koko päivään käynny. Lueskelin, että virtsatientulehuksessa on koko ajan hätä, mutta sit ei välttämättä tuu mitään. Tiedä häntä. Ei oo koskaan ollu.

Ehkä myös vähän ruokin taas tätä luulotautisuutta ja mittasin ruumiin lämpötilan :p Oli asteen koholla normaalista. Ehkä vaan menkat on tuloillaan...
 
Voi apua LittleOne kyllähän noi sun oireet jo kuulostas ihan oikeilta raskauoireilta eikä miltään virtsikseltä :heart: Mäkin sanoin tänään miehelle, että on kyllä hemmetin epäreilua jos tää mun hirvittävä tissikipu johtuu vaan hormoneista eikä raskaudesta sillä sitten tämä kärsiminen on ihan turhaa!Sais tällaset vaivat pysyä muualla ellei ole tosi kyseessä :D

Joo,onhan se harvinaista että sais plussaa noilla päivillä mutta siltihän se ärsyttää kun tajuaa ettei niitä lapsia tehä noin vaan. Vaikka tietty olen sen tiennyt aiemmin,niinku varmaan jokainen meistä, mutta silti vanne kiristää päätä : /

Kassellaan viikonloppuna uusiksi...nyt on jo parempi mieli...kyllä tää tästä..en taitas olla ensimmäinen ihminen joka ei tuu pelkästä toiveesta raskaaks ;)
 
Minäkin tein tänä aamuna testin. Kuten aiemmin kirjoitin, ei ollut tarkoitus vielä, mutta sitten mulle määrättiinkin antibioottikuuri. Lääkkeen tuoteselosteessa luki, että käytöstä raskauden aikana pitää keskustella lääkärin kanssa, joten sit piti varmuuden vuoksi testata. No, negatiivinenhan se oli. Nyt vaan sitten odottelen, että meinaako menkat joskus alkaa vai venyykö tää tauko kovinkin pitkäksi.
 
En ole kirjoitellut, koska meillä vauvan yritys ei ole vielä ajankohtainen. Lueskellut olen kyllä päivittäin.

Itse en ole mikään himoliikkuja. Ei ole aikaa, eikä kyllä innostustakaan liikkua sen suuremmin. Koirien kanssa kävelen, mutta en oikeastaan muuta. Nyt kun ilmat paranee, niin voisi liikkua enemmän ja syödä terveellisemmin. Mitenhän saisin itseni liikkumaan enemmän ja syömään terveellisemmin? Hyviä vinkkejä? :)
 
Viimeksi muokattu:
LittleOne, toivotaan parasta! Itsellänihän tuli pissatulehdus yk1:ssä, olin aivan varma raskaudesta... Jos sulla on kierron loppuun/testin tekemiseen vielä matkaa niin suosittelen kyllä sen pissatulehduksen testaamaan terveyskeskuksessa/työterveydessä. Saat siihen antibiootit ajoissa ja tauti ei pahene jos siitä on kyse... Ja mikäli vastaus pissatulehdukseen on nega niin siinähän on sitten vinkkiä taas vaikka kuinka ;)
 
lauwra: Viikonloppuna dpo 14, joten silloin vois jo testailla. Pissatulehduksesta ei oo kokemusta, siks etin eilen netistä oireita kyseiseen vaivaan. Kun muistelin, että olit maininnu täällä tuosta. Ei onneks mitään kirvelyä yms. Vaan se, että pissaa riittää vaikka muille jakaa :D Voihan tuota ens viikon alussa käydä työterveyslääkärillä.


Mielelläni kestäsin pahoinvoinnin, vessassa ravaamisen yms., JOS tietäsin niiden olevan raskausoireita. Hävettää ihan älyttömästi jos täällä ”sairastan” oireita, jotka on oikeasti vaan mielikuvituksen tuotetta :ashamed:

Toisaalta en kyllä tiiä haluunko tehä testiä edes vielä viikonloppuna. Sais elää vielä hetken pidempään siinä uskossa, että on raskaana. Se negatiivinen testi sitten vaan palauttais takas maan pinnalle :)
 
Heipähei taasen! Täällähän on jänniä paikkoja useammallakin.

Liikunnasta: Adalinan tavoin mullakin on kilpaurheilutaustaakin. Tosin oon aina ollut sellainen laiskanpulskea ja kilpailemisen lopettamisen jälkeen liikunta on ollut kovin kausittaista. Nyt on ollut sellaista hiljaiseloa, että koitan taas ryhdistäytyä. Ostin crosstrainerin kotiin hetki sitten, jos sillä saisi edes vähän liikuntaa. Kävelylenkkejä olen jostain syystä aina inhonnut. Ja salijäsenyydenkin irtisanoin, kun totesin ettei siellä tule käytyä. Työpaikalla on kuitenkin kuntosali, jota voi käyttää ilmaiseksi. Ei huvittanut maksaa siitä kuukausittain, varsinkin kun en sen salin kuntosalista tykännyt oikein yhtään. Opinnäytetyönikin itseasiassa koskee aihealuetta raskaus ja liikunta. Oli ihan opettavaista tehdä se. Ja hirmuhankala oli löytää kunnon materiaalia! Suomenkielellä ei meinannut löytyä paljon mitään! :O

Täällä sitä ihmetellään pilleritöntä elämää. Tuntuu kuin olisi jotenkin paremmilla mielin, ja eilen huomasin mun käsittämättömän makeanhimonkin laantuneen. En nyt tiedä johtuuko se sitten hormoneista/pillereistä vai mistä, mutta saisi olla pysyvä olotila! Migreeniä on meinannut olla parina päivänä, vaikka toivoin että ne olisivat vähentyneetkin pillereiden lopetuksen jälkeen. Kun selkeästi hormoniriippuvainen migreeni on ollut ja aina loppukierrosta tullut ne päänsäryt. Ja sain ystäväkseni ilmeisesti hiivatulehduksen! :$ Oon aina ollut huono tunnistamaan noita oireita itselläni, mutta toivotaan nyt että lääkitys puree.

unelmavauvasta: Voi jos joku keksisi hyvät niksit siihen, että söisi ja liikkuisi hyvin, niin olis kyllä mahtavaa. Itestäni ainakin huomannut, että motivaatio ei vaan riitä. Poikkeuksena oli aika ennen häitä. Silloin jaksoin juosta jumpilla ja kiinnittää huomiota syömisiini niin, että laihduin 8kg! Nyt on kaikki tullut jo korkojen kera takaisin. |O
 
Täällä menossa dpo 9 eikä edes mitään etäisesti raskausoiretta muistuttavaa. No joo, valkkaria tulee aika runsaasti, mutta niin mulla aina tulee muutama päivä ennen menkkoja. Pitänee lisätä Tampaxit ostoslistalle, niitä ei näyttäis kylppärin kaapissa enää montaa olevan.

Mä en ole mikään himoliikkuja, mutta en onneksi ihan sohvaperunakaan. Koiran kanssa tehdään päivittäin yksi pitkä lenkki ja 1-2 lyhyempää. Lisäksi koiruus juoksuttaa mua agilitytreeneissä kerran pari viikossa ja hevosen selkään yritän kammeta itseni vähintään kerta viikkoon.
Koira on kyllä ainakin mun kohdalla osoittautunut hyväksi liikuttajaksi, yksin ilman sitä tulis varmaankin rojahdettua työpäivän jälkeen sohvalle ja lojuttua siinä nukkumaanmenoon saakka :D
 
Oma napailua: tein tänä aamuna kp 27 Predictor varhainen testin jossa kovasti lupaillaan että voi tehdä jo 4 päivää ennen menkkoja.

Tulos viidessä minuutissa ja viimeistään 3O minuutin kuluessa.Ohjeessa sanotaan että vaikka viiva olisi erittäin heikko, mutta tullut 30minuutin sisään, niin luetaan positiiviseksi. Mä sain ehkä jonkun haamujen esi-isän n.15 minuutin kohdalla. Toisaalta oiskohan se todennäkösemmin (fucking) viivanpaikka? Viiva näkyy kun testiä kattoo läheltä ja se on yhtä leveä kuin kontrolliviiva mutta mun mielestä siinä ei kyl oo vaaleenpunasta väriä. Onko teillä kokemuksia Predictor varhaisen haamuista tahi viivanpaikoista? Sanonpa taas kerran että on jännää...Todennäköisesti oon kyllä luulosairas ja kyseessä todella viivanpaikka. Onko mitään järkeä tehä huomen aamulla jo uusi testi? (Tai no vaikka ei ois järkee ni teen varmaan silti...kaikki mun rationaalinen ajattelu on kyllä kadonnut täysin...)Niin,tosiaan, mies toisella paikkakunnalla vielä tiistaihin asti ja siksi täällä ihan yksin tulkkaan näitä viivoja :whistle: Kuvaa en voi teille laittaa kun en tiedä missä kameran piuha on :<

Mites LitteOnemillon testaat? Ja entäs Regalojos valkkari lupailiskin hyvää?
 
Muksutar: Kääk, miten jänskää =) Olin aikonu tehä testin sunnuntaina. En sit tiiä maltanko sinne asti, koska oireet vaan jatkuu. Sit taas toisaalta voisin myös siirtää sen testaamisen ens viikkoon.

Osaan suhtautua negatiiviseen tulokseen, koska siihenhän tässä on varauduttu. Osaan todellakin suhtautua plussaan, koska sitähän tässä toivon. Mutta en todellakaan tiedä kuinka suhtautua haamuun. Zoomailenko sitä tikkua sit taskulampun kanssa ja teen vääriä johtopäätöksiä ja juhlinko jo ennen kun on mitään aihetta juhlia. Siks haluaisin malttaa odottaa…

Mut jänskäähän tää on! :D
 
Rone
Hello taas!

Vaput on ohi ja tulihan sitä juhlistettua,mutta maltillisesti kun piti tiistaina mennä töihin. Kuulin kyllä taas vauva-uutisia ja meinas mennä vappu pilalle, mutta onnistuin unohtamaan koko asian.

Liikuntaa en ole harrastanut monenn vuoteen. Kävin joskus tosi paljon salilla ja lenkillä, mutta silloin se oli jo pikkasen sairasta touhua. Nyt en ole liikuntaa jaksanut/viitsinyt/ehtinyt harrastaa. Alkukeväästä jumppailin 2 kuukauden ajan,mutta sekin jäi... :/


Ens viikolla alkaa menkat, jos kierto on tasaantunut. Ei kyllä ole mitään oireitakaan ollut, että eiköhän ne sieltä tule. Enempää en jaksa nyt kirjoittaa, joten kivaa viikonloppua kaikille!! :)
 
Muksutar Hitsi kun jännää!!! Teet nyt vaan joka päivä niin kauan että viiva vahvistuu ;) Huh,huh...

Ihanaa jos tänne tulee nyt taas pitkästä aikaa plussia! Mulla on tänään ollu vähän huono olo, joka helpottanu ku syöny tai juonu jotain. Semmonen epämääränen kuvotus!? Yritän koko ajan ajatella että onhan mulla ollu ennenkin ja kirkas auringonpaiste saattaa aiheuttaa vähän huono oloa mutta mutta tänään kuitenkin dpo 10 että sopivastipa osuu pahat olo. Jännää täälläkin :) Ajattelin kuitenkin yrittää testaamisen kanssa odottaa ens viikkon (jos pystyn)

Rone kasvattaa kyllä luonnetta kuunnella toisten vauvauutisia ja katsella toisten kasvavia mahoja. huoh. mut oon yrittäny ajatella että jonain päivänä oon ite raskaana ja toivosin että kaikki vois olla mun puolesta onnellisia sitten. eli yritän olla nyt toisten puolesta niin onnellinen kuin vaan kykenen. yhelle kaverille sanoin ihan suoraan että oon kamalan kateellinen, mut se kyllä ymmärsi.

LittleOne Mikä dpo??? Testiätestiä!!!
 
Ensimmäinen luomu-täti pärähti tänään kylään!

Tietty harmittaa mutta toisaalta yritän ajatella niin, että hyvä kun edes menkat tulivat =) Kierto oli siis 27 päivää eli kai aika normi. Kerkesin aikasin aamulla tehä (ennen menkkoja siis) viel r-testin ku se eilinen Predictorin haamu/viivanpaikka jäi vaivaamaan mutta viivanpaikkahan se siis oli. Hassua et ihan vasta pari tuntia ennen menkkoja tuli sellaset varotuskivut selkään ja mahaan ni tiesin mitä odottaa. Huh,oli kyl voimakkaammat tunnot kuin pillerien kanssa. On myös hyvä tietää että se aivan järkyttävä tissi ja nännikipu ovulaatiosta menkkoihin oli ihan normisettiä. Saa nähä onko sitä herkkua luvassa joka kuukausi |O

LitteOne nyt sitä testiä kehiin!! ;) Saatasko sulta parempia uutisia?

Hei semmonen kysymys vielä, että mistä sitä tietää että ovuloi? Siis et mitä jos nyt yritetään ja odotellaan tärppiä ja mä en ovuloikkaan?Mistä sen tietää että paikat pelaa niinkuin pitääkin? Voiko limat tulla vaikkei itse ovulaatiota tapahtuisikaan? Aattelin et teillä vois varmaan olla tietoa?

Huh hei...ostin tänään greippimehua ja ei muuta kuin tyrskyjä päin!
 
Muksutar, veikkaisin että selvä plussa ovistestissä tai gynen havainnot ovulaatiosta on niitä varmoja.. Itse en luottaisi "alavatsa nippailuihin ja limoihin". Ovistesteissä ne haamutkaan ei vielä oikein tarkoita mitään, vaan pitää olla se selkeä plussa..

LittleOne, täällä odotellaan sun huomisia uutisia! :)
 
En mä sit tehny sitä testiä tänään... Yleisön paineesta huolimatta :)

Pissalla ei tarvi enään ravata jatkuvasti. Oiskohan ollu vaan joku vihreen teen yliannostus :whistle: Etova olo esiintyy vaan silloin tällöin. Kuten aamulla kun haistoin paistetun pekonin. Ainut, että röyhtäyttää vähän väliä. Tänään aamulla tuli kuitenkin kunnon menkkakivut, joten päätin odotella menkkojen alkamista. Tuntus kyllä todelliselta ihmeeltä saada samat kiertopäivät kun 10 vuotta sitten ennen pillereitä. Haaveilen siis saavani myös kierron pituudeksi 27, kuten Muksutar.

Mies sano osuvasti kun kysyin haittaako sitä jos jätän testin tekemättä. "Yhtä todennäköstähän se ois olla nyt raskaana kun saada lottovoitto, eikä me sitä lottovoittoakaan olla vielä koskaan saatu" :saint:

Vici: kai mulla ois nyt dpo14...tai sitten vasta dpo12. En tikutellu, joten vaikea varmaks sanoa. Sähän pääset jo kohta testaamaan.
 
Viimeksi muokattu:
en malttanu olla testaamatta ja negahan sieltä tuli. petyin jotenki tosi kamalasti. höh. ärsyttää ku pitää rakennella kaiken maailman pilvilinnoja ja sitten siihen testiin ei vaan tuu haamun haamua :( pitää vielä viikolla testata uudestaan. Perjaintaiksi ollaan suunniteltua hurjaa tyttöjen iltaa ni ennen sitä pitää vielä varmistella että voiko juoda. jotenki vaan tuntuu että ei tärpänny. kyllähän dpo 12 näkyis jo haamu. voi kun ottaa päästä. aaaaaaaaaaaaaaaarg. tulis ees menkat.
 

Yhteistyössä