Musta tuntuu, että tässä kun aikaa kuluu ja asioiden kanssa tulee tutummaksi, niin sitä enemmän alan lipsua tuolta eko-luomuilupuolelta siihen perusjoukkoon.
Vielä pari vuotta sitten ajattelin, että todellakin ja ehdottomasti käytetään sitten
kestovaippoja, eikä mitään kertiksien kemikaaleja vauvan iholle (käytän itse kuukuppia menkkojen aikaan ja en voisi kuvitellakaan takaisin siteisiin siirtymistä, vähän sama ajatusmalli siis vauvan vaippojen suhteen). Nyt on kaveriperheen kestoilua seurannut sivusta ja tajunnut, että tosiaan siinä joutuu ensin kokeilemalla selvittämään, mikä kestovaippamalli juuri omalle vauvalle sopii ja kestoja joutuu vaihtamaan yleensä heti jos pienetkin pissat sinne lirahtaa, kun tuntuvat märemmiltä jne. Plus se pyykkäys päälle, niin alkaakin tuntua että onhan ne kertakäyttöset vaan aika helppoja. No saa nähdä mikä on kanta sitten kun vauvan tulo lähempänä on. Sama homma on synnytyksessä luomuilun suhteen.
Uusille tervetuloa!
Clavel, mä olen samalla tavalla vähän taustalla kun ei mitään tarkkaa ajankohtaa ole. Toisaalta en edes tiedä miksi palstailen, kun ei mulla nyt ole mitään kovaa vauvakuumetta tällä hetkellä. Sellainen olo on, että ehdottomasti lapsia haluan, mutta onko se aloittamisen ajankohta esim. parin kuukauden päästä vai 1-2v päästä, niin en oikein tiedä. Vuosi sitten oli kamala kuume ja laskeskelin koska saisi tulla raskaaksi että ehtii valmistua ja koska voisi raskautua, että ehtisi olla sen puoli vuotta töissäkin ennen äippälomaa. Hohoh.
Sennaylle tsempitys, pakostihan sitä ajoittain tulee noita tuollaisia tuntemuksia. Tuskin kenenkään suhde on 24/7 yhtä ilakointia ja ruusuilla tanssimista.
Sukulaisissa nyt ei hirveästi vauvoja tällä erää ole. Pari opiskelukaveria on raskaana ja toisella näistä on jo parivuotias lapsikin, niin siinä on päässyt vähän vauvajuttuja sivusta seurailemaan. Opiskelu-/työjuttujen puolesta tuleekin sitten vauvakiintiöt täyteen. Ehkäpä mun vauvakuumeen hiipuminenkin vähän johtuu siitä, että tulee noin muuten niin paljon oltua tekemisissä vauvojen kanssa, että täyttää pahimman kuumeen.
Henrietta: Itse en suurta painoarvoa noille hedelmällisyystesteille antaisi. Eihän noita ole mitään syytä alkaa tekemään, ennenkuin on se noin vuosi yrittämistä takana (hedelmällisyysongelmien suhteen riskiryhmillä puolen vuoden yrityksen jälkeen) ja silloinhan nuo testataan ihan luotettavasti julkisellakin. Epäilen, että noilla kotitesteillä on suurempi todennäköisyys, että teet jotain väärin ja et saa luotettavaa tulosta. Ja joku väärä negatiivinen esim. spermatestistä voi sitten aiheuttaa ihan turhaa stressiä. Ja mitäpä sitten teet, jos saatkin testistä 1kk yrittämisen jälkeen tuloksen, ettei kaikki olisikaan kunnossa? En pistäisi päätäni pantiksi, että noiden perusteella julkiselle puolelle otettaisiin noin pian tutkimuksiinkaan. Ja naisillahan hedelmättömyyttä tutkittaessa verinäytteistä tutkitaan muutakin kuin pelkkä FSH.