Esikoista yrittämään 2012!

  • Viestiketjun aloittaja Sennay
  • Ensimmäinen viesti
Meillä on ollut aika itsestäänselvää, että mä jään kotiin ja mies käy töissä. Ei ole pahemmin tarvinnut keskustella asiasta. Koti-isäksi mun miehestä ei ole. Kun mä palaan töihin, niin lapsi menee sitten päivähoitoon. Vielä ei oo tietoa kuinka kauan olen sitten kotona, riippuu rahatilanteesta. Oon kyllä miettinyt sitäkin, että jos tekisin kotoa käsin jotain pieniä hommia ja ansaitsisin siten vähän lisätienestiä. Haluaisin olla pienen kanssa kotona niin kauan kuin mahdollista, ne vuodet kuitenkin vilisee niin nopeasti ohi...

(Ihanaa, just kun olin päässyt herkkään mielentilaan näissä tuumailuissani, niin teeveessä alkaa laulaa Jope Ruonansuu :D tipaton tammikuu, mikset sä jo tuu...)
 
Hei!
Vieläkö mahtuisi yksi kuumeilija mukaan. Taustalla olen seuraillut keskustelua jo jonkin aikaa ja nyt tuntui siltä että uskallan "tulla kaapista ulos".


Olen kaksi pientä poikaa synnyttänyt kun menivät kesken viikolla 24+3 tämä on kummitellut pitkään takaraivossa enkä ole uskaltanut ajatella vauvan saantia. Nyt olen kuitenkin jo päässyt jossain määrin yli siitä pelosta että mitä jos taas kun alkaa nauttimaan raskaudesta ja suunnittelemaan vaunuja yms. se kaikki haihtuu pois. Kuitenkin pitkän harkinnan ja mieheni loistavan tuen tuloksena vuoden vaihteen jälkeen olisi tarkoitus alkaa yrittämään lasta, tosin sillä meiningillä että tulee jos tullakseen eli en ainakaan heti ala ovulaatioita tikuttamaan.

Ikää on itsellä 25 ja miehellä 34, mies on vakitöissä ja minä teen keikkatöitä. Naimisiin mentiin viime kesänä.
Asutaan taajamassa omakotitalossa johon mahtuisi kaksikin lasta.
Karvainen "vauva" jo on eli 7kk vanha sekarotuinen koira, ainut joka koirassa on huolettanut on se että miten koira ja vauva mahtuu autoon samaan aikaan, vaikka auto farmari onkin=) Enempää en kuitenkaan uskalla ajatella ennenkuin kaikki on vakaalla pohjalla.

Vauvakuume on vaan kasvanut kun ystävä on raskaana ja vauvasta tulee kummilapseni, kaksi tuttavapiiristä on raskaana ja muutama yrittää lasta joten äitikavereita löytyisi. Kaupungilla katselee vauvoja ja raskaana olevia naisia, ajatellen että minäkin joskus=)
 
EHaavi tervetuloa :)

Täällä kun oli jotkut jo aikaisemmin lopettanut e-pillerit, niin millainen oli ensimmäinen kuukausi ilman pillereitä? Minulla loppui kuukautiset sunnuntaina ja nyt on ollut kolmatta päivää ihmeellisiä tuntemuksia alavatsassa, onkohan tämä ihan tavallista? Tuntemukset on paineen tunnetta ja kipuja. Vai kyttäänköhän jo liian tehokkaasti kroppaani ja kaikki pienimmätkin muljaukset tuntuu suurilta :D
 
Sennay
Tervetuloa Ehaavi mukaan kuumeiluun!!

Täällä kierto huitelee jo päivässä 43, että se sitten siitä tasoittuneesta kierrosta. :( Alamahaa hieman kyllä tänään juilinut, mutta sitten toisaalta limat taas muistuttaa enemmän ovislimoja. Anteeksi hieman suora ilmaisu. Pitäisiköhän tehdä testi raskauden poissulkemiseksi? Jos vaikka perjantaina tekisi, ellei siihen mennessä ala menkkoja näkymään. Vauvakuume suht alhainen tällä hetkellä ja edelleen koulu ja valmistuminen epävarmalla pohjalla. Eivät tiedä koulullakaan, että milloin mahdollisesti valmistuminen tapahtuu. :(

Mitäs muille kuumeilijoille kuuluu? Ilmoitelkaahan hiljentyneetkin jäsenet välillä kuulumisianne. :)
 
Bambi90 mullakin on ollut omituista tunnetta alamahassa, menkkamaisia tuntemuksia lähinnä vaikka tyhjennysvuoto loppui vasta perjantaina ja nyt 6. pv ilman pillereitä. :D Muuta uutta en ole itsessäni havainnut vielä.

Sennay kyllä minä ehkä tekisin sinun tilanteessa testin, kierto on kuitenkin pitkä ja vatsaa juilinut.

Täällä sujuu hyvin, nyt lähinnä nuo omat työasiat olleet itsellä pinnalla. Mainitsinkin et mahdollisesti aloitan sit täydennyskoulutuksen helmikuussa, mikäli työt jatkuu ja työnantaja maksaa koulutuksen. Näillä näkymin siihen on pieni mahdollisuus. Mut en missään nimessä unoha vauvahaaveita, pitää vaan olla muitakin suunnitelmia ^^

Ja Ehaaville tervetulotoivotus :)
 
Tervetuloa EHaavi! :wave:

bambi90, lopetin e-pilleri heinä-elokuun vaihteessa, enkä kyllä muista mitään erikoisia tuntemuksia alavatsalla ensimmäisestä kuukaudesta. Näppylöitäkin alkoi kasvoihin, selkään ja rintakehään muodostua vasta tokasta pillerittömästä kuukaudesta eteenpäin enemmän... mutta ei niistä sen enempää :D

Sennay, tee ihmeessä testi. On se aika halpa hinta kuitenkin mielenrauhasta. (Meillä päin saa ainakin Cittarista 2,99 e / 2 kpl.)

Olen ollut kovin hiljainen tällä palstalla viimeisen viikon, koska huoli alkamattomista menkoista on jäytänyt mielessä niin kovasti. Tänään sitten kävinkin yksityisellä gynellä. Enhän mä millään jaksanut odottaa tammikuun loppuun kun olisi ollut julkisella puolella aika. Olo on nyt kovin helpottunut, koska gyne ultrasi kohdun ja munasarjat ja havaintojen perusteella menkat ovat tuloillaan 2 viikon sisällä. Näin nyt sitten uskon ja toivon tapahtuvan. Eli on kiitollinen olo siitä, että mun kroppa näyttää sittenkin toimivan!
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa keskusteluun EHaavi ja suuret pahoitteluni kokemastasi menetyksestä:hug: Kiva, että rohkaistut kuitenkin jakamaan siitä meidän kanssa. Itseltäni se ei välttämättä onnistuisi..

Sennay ettei sinulla olisi sitten ovis menossa? Jos kierto on pitkittynyt niin oviksen ajankohtakin voi olla vaikka nyt..? En tiedä vielä näistä jutuista kauheasti, mutta tämmöinen tuli mieleen.

Vem vet hyvä, että sait mieltä rauhoittavia tietoja! Joskus oman mielenterveyden kannalta on hyvä maksaa hiukan enemmän :)

Noita hoitovapaita olen minäkin hiukan miettinyt. Me olemme keskustelleet siitäkin mahdollisuudesta, että mieheni jäisi kotiin. Tällä hetkellä hän ei kuitenkaan tee koulutustaan vastaavaa työtä vaan hiukan "rahakkaampia" hommia (ei kyllä siltikään rikastuta!:D), joten ainakaan nyt se ei ole vaihtoehto. Minä taas haluan panostaa myös työuraani, edes jonkun verran, joten en varmaankaan jäisi kotiin lapsen kanssa.

Nykyäänhän on hirveän yleistä (esim. verrattuna Ruotsiin), että pikkulapsien vanhemmista toinen on kotona. Ja usein myös töihin lähteviä äitejä syyllistetään tekemästään valinnasta. Siksi olenkin jo miettinyt mitä sitten haluaisin tehdä, sosiaalinen paine kun tuntuu olevan kotihoidon suuntaan. Luulen, että nielen kuitenkin mahdollisen kritiikin ja menen töihin. Mutta tämä nyt voi muuttua kun sellainen vauva meille joskus suodaan :D
 
Mä olen myös (ainakin tässä vaiheessa) niitä tulevia äitejä, jotka haluavat panostaa omaan uraan. Mulla on tavoitteena edetä ja päästä eteenpäin uralla, ja tuntuu että kolmeksi vuodeksi kotiin jääminen (mahdollisesti useamman kerran) olis ihan tappoisku mun pyrkimyksille.

Ihan pientä lasta en mielelläni laittais kuitenkaan tarhaan (perhepäivähoito olisi parempi), mutta jos isä voi jäädä kotiin lapsen kanssa ja tekee sen vielä mielellään niin tottakai mä sen vaihtoehdon käytän.

Mä olenmyös miettinyt, että kuinka paljon sitten näistä ratkaisuista tulee pahoja katseita ja puheita. Toisaalta olen aikaisemmistakin elämäni valinnoista saanut kritiikkiä ja aina ollaan jaloille pudottu. Mä luotan omaan intuitiooni eniten.
 
Tervetuloa Ehaavi

Itse olen ollut nyt runsaan viikon ilman pillereitä ja en ainakaan vielä ole mitään havainnut. Mut odottelen tässä koska niitä näppyjä alkaa ilmaantumaan, nimittäin viimeksi kun lopetin pillerit niin selkään ja kasvoihin alkoi ilmestymään runsaasti. Järkytys oli suuri, koska mulla ei sillon koskaan aikaisemmin, kun en vielä pillereitä syönyt, niin ollut selässä finnejä. Turhamaista ehkä vähän :D

Nyt on kuume tullu uniin, nimittäin olin viime yönä ostamassa vaunuja vanhempieni kanssa. He halusivat välttämättä, että ostetaan mustavalkoruudulliset 900e maksavat vaunut, kun taas itse katselin jotain ruskeita, yksinkertaisia ja halpoja vaunuja. Mutta sitä en muista, tuliko vaunuja ostettu ollenkaan :D
 
Clavel minullakin tuli vauvat viime yönä uniin asti, kaupantäti pystyi skannaamaan viivakoodinlukijalla että olin raskaana :D

Nyt minulla on jo uusia "oireita", eli röyhtäilyä (yleensä röyhyt tulee siis limpparin jälkeen mutta nyt tulee ihan ilman "syytä") ja kohdun tuntumilla jatkuvaa ääntelyä, sellaista mitä minulla on ennen kuukautisia. Toivottavasti nämä olisi vain merkkejä että kroppa alkaisi heräilemään.

Miten te olette valmistautuneet yrittämiseen? Itse ostin tänään greippimehua ja sitten niitä foolihappoja olen syönyt vähän aikaa :)
 
Höh.. Ei tule meille plussaa ainakaan tästä kierrosta. :( Ovuloin luultavasti huomenna ja joudun tänään lähtemään reissuun. Ei enää nähdä miehen kanssa tänään ja uskon, ettei Simot pysy hengissä edelliskerrasta siihen asti. Damn! Muutoinkin pitkähkö kierto tiedossa. Mutta nyt pidennetyn viikonlopun viettoon! :)
 
bambi90 Mä oon ollut kohta kolme viikkoa ilman pillereitä ja vieläkään ei mitään oireita mihinkään suuntaan tai edes näppyjä tullut tavallista enempää. Mulla oli kuitenkin aknea ennen pillereitä. Maha on välillä tosi omituinen, mut voi johtua jostain ihan muustakin.

Karole Ettekö tänään ehtis vielä tallettaa? Siittiöthän voi olla jopa kolme päivää ihan taistelukelpoisia tantereella eli ei muuta kuin hyökkäys kohti munasolua vain ;)

Vitsit et odotan jo ens viikon viikonloppua niin vois jo alkaa testailemaan huvikseen jos ei menkat vielä ole alkaneet! Vaikka en kyl tiiä kuinka kivaa on sit testailla negaa, kun ei muutenkaan kierron pituudesta oo hajuakaan.. No mut silti! =)
 
Heippa! Täällä kans kovasti odotellaan yrityksen alkamista, iihh enään 2 kuukautta:D Ihanaa ei malttais odottaa, mutta kyllä se tästä. Jouluakin kovasti jo odottelen:xmas: Raskauteen aattelin valmistautua mm. niin että aloitan raskausvitamiinit joulun jälkeisinä päivinä. Ulkoilua täytyy alkaa enempi harrastaan ja ja...sillee:D
 
Viimeksi muokattu:
Mä olen aloittanut nyt myös raskausvitamiinit. Ja pari testiä ostin "varastoon" odottamaan... Lähinnä sen takia, kun tarkoitus on tehdä testi jouluna ennen joulun viettoon lähtöä (Ts. tarkistan voinko ottaa ruokajuomaa, saunajuomaa jne.). Ja kun siinä ennen joulua teen yövuoroja niin olen silloin sen verran hönö etten varmasti muistaisi hakea sitä testiä. ostin ne samalla kun hain vitamiinitkin vähän aikaa sitten. :xmas:

Ei varsinaisesti liity yrittämiseen, mutta sellaisen uudenvuodenlupauksen olen itselleni jo tehnyt, että ensi vuoden alussa alan taas kuntoilemaan enemmän. Taka-ajatuksena se että sitten mahdollisesta tulevasta synnytyksestä ja vauva-ajasta selviäisi paremmin jos fyysinen kunto on kohdillaan.

Mulla päällä kauheat ovulaatio-oireet. Oon ihan kiukkupussi ollut koko päivän ja alavatsa on ihan tulessa. Vituttaa kaikki, ei tee mieli seksiä ja sit kuitenkin ärsyttää kun mies on töissä iltaan asti eikä varmaan sitten saada enää aikaiseksi petipuuhiin ryhtymistä, ja sitten menis tämä ovis ohi. Ja ennen kaikkia ärsyttää kun piti tän vauvajutun olla sellainen tulee jos tulee meininki ja nyt jo ekasta yrityskierrosta oon "suorittamassa" vauvan tekoa.
Anteeksi tämä purkaus. Vihaan hormoneja. :ashamed:

Yritän nyt kerätä itseni ennen kuin mies tulee ja jos vaikka saiskin vähän romantiikkaa viritettyä ja siinä ohessa sitten "panokset viritettyä" tässä kierrossa jo :D
 
Ihanaa kun täällä jo muut ovuloi! Tulee sellaista tekemisen meininkiä:p Mahtavia myös noi teidän unet :D

Voi kun itsekin saisin tuon kuntoilun aloitettua. Sille kun olis tarvetta. Ruokavaliota olen jo onnistunut muuttamaan monipuolisemmaksi, mutta kuntorääkkiin en ole vielä pystynyt. Yritän nyt ihan tosissaan pudottaa muutaman kilon ennen raskautumista, jotta en sitten paisuisi ihan muodottamaksi. Nytkin kun on muutama kilo ylipainoa. Olen todella perso makealle ja mies ihan hämmästyi tässä eräänä päivänä ja sanoi, että taidan olla ihan tosissani tän vauvajutun kanssa kun olen lopettanut herkuttelun ja alkanut syömään terveellisemmin. Niinpä! Olen todellakin tosissani :D Minä kun en koskaan ole liiemmin kiinnittänyt huomiota siihen mitä syön..

Täällä mä nyt odottelen, että menkat loppuis. Viides turhauttava päivä menossa. Mutta positiivista tässä on se, että eilen olisi pitänyt jatkaa pillereitä tauon jälkeen, mutta minäpä en sitä ihmenappia ottanut! Jihuu! :D
 
Noniin. Ehkä avaudun sitten koko tapahtumaketjusta niin jos se vaikka helpottais. Vauvakuume on korkealla, edelleen. Olin jo kuukauden ilman hormonaalista ehkäisyä. Alapäässä on ongelmia, tulehduksia ja hiivoja. Joten ei tullut peittoja heiluteltua. Sitten päätimme mennä naimisiin ensi kesänä, ja koska mies ei halua lapsia ennen avioliittoa saan sitten odottaa kesään. Hirveältä tuntuu, kun kaverit joka puolella on pieniin päin. Tämän lisäksi olin nettikatveessa pitkän aikaa, ja sen jälkeen masensi niin en päässyt tänne kertomaan kuulumisia.
 
Fairytonia, onnittelut naimisiinmenosta!! :) Reilu puol vuotta on onneks lyhyt aika. Yritä jotenkin päästä positiivisemmalle tuulelle niin ei mee hääsuunnittelut ja juhlat ohi, jos murehdit vauvantekoa. Kuitenkin paljon positiivista suunnittelua ja pähkäilyä niin saat muuta ajateltavaa!

Ite oon kipeenä (jo toista kertaa) tänä syksynä, ties mikä pöpö iskenyt : ( Enää kaks laattaa täällä popsittavaa, jee!
 
Tervehdys pitkästä aikaa. En ole ehtinyt käydä lueskelemassa, enkä nytkään ehtinyt ihan kaikkea lukea. Meillä on tilanne muuttunut, ja yritys on jo alkanut :D Viimeiset pillerimenkat alkoi marraskuun lopulla ja nyt sitten jännätään. Tästä ekasta kierrosta tosin tuskin tärppää, koska on ollut vähän hiljaista sillä suunnalla, kun molemmilla muista syistä vähän mieli matalalla. Ostin jotain raskausvitamiineja ja niitä olen nyt syönyt, mutta mitenkään muuten ei olla "valmistauduttu" tähän. Nyt sitten jännätään, että tuleeko luomumenkat ihan "ajallaan", mikäli kierto samaa luokkaa kuin ennen pillereitä, niin joulun tienoilla voisi odotella alkavaksi. Eli ovulaation pitäisi olla ihan näinä päivinä, jännää :D

Meillä on sellainen tilanne, että mies on vakituisissa töissä ja minä määräaikaisessa, mikä varmaan tarkoittaa sitä, että minä jään lapsen kanssa mahdollisesti hoitovapaalle, mikäli en sitä ennen vakituisia töitä saa. Mikäli molemmilla on vakituinen työ, niin ollaan mietitty että mies olisi ainakin hetken hoitovapaalla, jotta myös lapsen ja isän välille kehittyisi vahvempi side. Mutta en ole mikään uraihminen, joten voin hyvinkin kuvitella olevani lapsen kanssa kotona pidempäänkin. Se aika, kun lapsi on pieni ja oppii uusia juttuja päivittäin on niin lyhyt, että ainakin nyt tuntuu, ettei raaskisi ihan pientä mihinkään hoitoon laittaa. Mieli voi tietysti muuttua sitten kun tietää mitä se äityis oikeesti on. Toisaalta jos ei oo vakityötä, niin töiden saaminen voi hankaloitua jos on monta vuotta kotona eikä ole työpaikkaa mihin palata.

Nyt pitää taas juosta. Tsemppiä kaikille joilla yritys on jo alkanut, ja muille yrityksen odotukseen :)
 
Sennay
Päivitykset tehty. :) Tarkistakaa kaikki kuumeilijat tietonne, että pitävät paikkaansa. :)

Onneksi minulla on yksi palokunnan kurssi juuri nyt käynnissä. Saan muuta ajateltavaa kuin vauva- ja hääasiat. Kummastakaan ei siiis vieläkään mitään varmaa tietoa, mutta eipähän tarvitse niistä nyt murehtiakaan. :) Menkkoja ei ole vieläkään näkynyt, eikä kuulunut, joten kai se on testi tehtävä jossain välissä. Jospa tänään ehtisi ennen kurssillelähtöä käydä apteekissa. : /

Täällä kuntoilu jatkuu taas uuden vuoden jälkeen tehokkaampana, koska yleensä silloin olen motivoituneempi ja jouluna tulee kumminkin ahmittua kaikkia herkkuja. Nyt toistaiseksi tyydyn torstain kuntopiiriin ja koulumatkan kävelyyn. :)

Olen yhdessä toisessakin ketjussa mukana, mutta jotenkin siellä on hirveän ulkopuolinen olo, kun lähes kaikki siellä jo yrittävät. :( Puheet pyörii koko ajan ovulaation tikuttamisen, kiertopäivien ja dpo:n laskemisen ja raskaustestien tekemisen ja tulosten ympärillä. Me aiomme aloittaa ihan rauhallisesti, ilman mitään ovulaatiotestejä, koska PCO saattaa vääristää tuloksen. Myöskin kaikki ilmaukset, kuten plussatuulia, vauvaliimaa ja tarrasukkia jne. ovat minusta hieman kuluneita ja jopa ärsyttäviä. Onhan se kiva, että kannustetaan, mutta se saattaa joskus aiheuttaa pahaakin oloa, jos on vaikka pitkään yrittänyt ilman tärppiä. : /

Hyvää viikonloppua kaikille ja varaslähtijöille tsemppiä! :)
 
Hei kaikille! Ja PikkuB, me ollaan aivan samassa pisteessä ;) Mullakin siis tyhjennysvuoto loppui viime pe ja nyt on oltu ilman pillereitä viikko ja ja.. Epäilen itsekin tätä ekaa kiertoa, voi venyä piiiitkäksikin. Mutta jos olettaa normikierron olevan niin ensi viikolla pitäis alkaa rytistä ;)

Fairytonia onnea naimisiinmenopäätöksestä :heart: Koita nauttia suunnittelusta ja muusta, älä murehdi liikaa. Toki ymmärrän pettymyksen, en voi edes kuvitella omaa reaktiotani jos mies nyt pistäis jarrua silmään.. Ehkä siinä on hyväkin puolensa, että vähän jouduitte asiaa lykkäämään. Ehtii ainakin elimistö käynnistellä itseään rauhassa. Voimia kuitenkin :hug:

Sennay minä oon kans lukenu muita keskusteluja, mutta oon päättänyt pysytellä tässä. Kuitenkin meille on kehittynyt se "oma" juttu ja tietää toisten tilanteet :) Ja siinä vaiheessa kun joku meistä plussaa niin toki tehdään oma ketju tonne Odottajiin, vai mitä? Jatketaan siellä sitten :) Ja sanokaas joku tyhmälle, mitä dpo tarkoittaa? Kun ei voi kaikkea ymmärtää... Ja ilmoita sitten tänne, kun testit on tehty! :)

Mä nyt sitten hain siihen koulutukseen... Vaikka on riski että joudun sen itse maksamaan tai että koulutus keskeytyy mikäli elämäntilanne muuttuu. Mutta se ajatus siinä on se, että elämässä olisi muutakin suunnitelmaa kuin lapsi. Jos kävisikin niin, että sitä vaan vuosia odottasi sitä plussaa jota ei tule, ja seisoo paikoillaan. Ymmärrättehän mitä meinaan?

Pakko purkautua noista pillereiden lopetuksen merkeistä. Mielialat vaihtelee ihan hirveesti! Oon nykyisin paljon enempi kuin perseelle ammuttu karhu.. :ashamed: Miehellekin vaan kiukuttelen, syytän siitä työtä joka on ollut viime aikoina raskasta ja tokihan se kotirintaman vika on juu-u. Tänäänkin piti oikein skarpata, kun tiedän että eihän tuo ukkeli mitään ole tehnyt ja se vaan pahottaa mielensä ja suuttuu jos mä päästelen pahoja suustani. Ärsyttää!!!

Vaan joo.. nyt on mentävä, yötyö kutsuu :) Pitäis muuten miettiä sitäkin että lopetanko yötyön heti raskauden alussa vai katonko miten jaksan.. Hmm..
 
Fairytonia. Onnea tulevista häistä, ja myös halaus yrityksen lykkääntymisen takia. Olisitko itse valmis nyt heti vauvahommiin silläkin tiedolla, että olisit sitten hyvinkin raskaana häissä? Muista että miehet on kummalisia olioita, ne saattaa muuttaa mielipidettään ihan yhtäkkiä ja varsinkin silloin kun vähiten odottais. Älä siis ihan totaalisesti luovuta asian kanssa ;)

PikkuB Onnea yrityksen alkamisesta. Me taidetaan mennä aika pitkälti samoilla päivillä kierron kanssa. Jos omiin tuntemuksiin on uskomista niin mulla on ovulaatio menossa parhaillaan.

Ja Sennay. Testiä kehiin vaan :D ... jännää.

Mä käväisin joku aika sitten myös toisessa ketjussa mukana, mutta jätin sen sitten kokonaan kun oli juurikin tuo ulkopuolinen olo. Ja sitten tosiaan ne oviksen tikutukset, kp- ja dpo-päivien laskemiset ja lässytykset oli ihan kamalia. En ihan istunut siihen joukkoon. Tämä ketju on huomattavasti parempi, ja tykkään kun täällä puhutaan asioista niiden oikeilla nimillä, ei ihan totaalisesti päästetä kuumeilua lapasesta, mutta silti on sallittua hömpötellä ja jauhaa ihan älyttömistä jutuista. Ei olis tullut mieleenkään siellä toisessa ketjussa jutella asioista joita me täällä ollaan käyty läpi.

Sitten jos ja kun tästä ketjusta alkaa ihmiset piakkoin plussailemaan, niin aiotteko jäädä tähän ketjuun, siirtyä johonkin muuhun, vai pitäisikö perustaa oma odotusketju johon sitten täältä voisi siirtyä sitä mukaan kun plussataan?

Meinaan vaan että kuten olen aiemmikin sanonut, niin mä en ainakaan haluaisi teistä luopua :heart:. Olisi kiva jos olisi sovittuna joku tietty odotusketju jossa voitaisiin laittaa omia kuulumisia ja seurata myös muiden meininkejä. Kuitenkin ollaan jaettu paljon asioita jo ennen yrittämisen aloitusta, mikä on kuitenkin aika aikaisin :D, olis ikävä sitten "hajota" eri paikkoihin.
Itse siis olen sillä kannalla että tehdään sitten uusi ketju odotuspuolelle. Sen lisäksi varmaan alan kirjoittelemaan sellaiseen ketjuun, jossa on suurin piirtein samalla lasketulla ajalla olevia odottajia.

Näköjään tulikin paljon samaa kirjoitettua, mitä nallukkan tuossa edellä
:D

Mä teen myös kolmivuorotyötä ja oon miettinyt että mitäs sitten kun plussa napsahtaa... Varmaan teen yövuoroja niin kauan kun jaksan. Ja voi olla että niitä yövuoroja jaksaa jopa päivävuoroja paremmin. Ainakin yksi työkaveri joka odotti, teki mielellään paljon yövuoroja, koska ne on työtehtävien puolesta todella paljon kevyempiä. Riippuu varmaan paljon sit siitä että miten kroppa jaksaa yövalvomiset.
 
Viimeksi muokattu:
Nallukkan jos olen oikein ymmärtänyt niin dpo tarkoittaa days past ovulation eli kuinka monta päivää on ovulaatiosta. Muissa ketjuissa puhuvat myös jostain luteaalivaiheesta, siitä en tiedä... Osaako joku auttaa?

Ymmärrän sua nallukkan muuten kun lähdit siihen koulutukseen mistä olet puhunut! Me olemme myös pyöritelleet kotimme remontointia tässä viime päivät. Suurin osa talostamme on hyvässä kunnossa, mutta remontoitavia huoneita olisi silti vielä. Tarvitsisimme kuitenkin lainaa sitä varten. Nyt mietimme, että uskallammeko ottaa lisää lainaa, jos minä jään äitiyslomalle, jossain vaiheessa. Nyt olemme kääntymässä sille kannalle, että teemme sen remontin, koska se raskautuminen voi tapahtua nyt tai vuoden päästä (tai joskus..), joten emme voi kaikkea muuta elämää suunnitella yksin sen perusteella. Luulisin, että selviämme silti rahallisesti vaikka tiukempaa tekeekin. Eli ymmärrän täysin, että haluat riskeistä huolimatta jatkaa muutakin elämää ;)

Ja olisi todellakin ihanaa perustaa oma ketju sitten niille plussaaville! Tällä hetkellä itsekin kirjoittelen vain tänne kun tunnen teitä parhaiten ja olemme samassa tilanteessa. Se uusi ketju saattaa olla ajankohtaisempi nopeammin kuin oletammekaan, kun olen tuota varaslähtijöiden listaa katsellut. Pelkästään todennäköisyyksiä tarkastelemalla voisi olettaa, että vähintää yksi meistä plussaa jo tästä kierrosta tai jo seuraavasta! Jännää!

Tästä palstasta on muuten ollut todella paljon iloa ihan muissakin asioissa kuin vauvakuumeessa! Ihanaa huomata, että muutkin ikäiseni naiset pohtivat aivan samoja asioita kuin itse ja en todellakaan ole itse murheideni kanssa (muidenkin kuin raskausmurheiden) :D
 
Sennay
Teen testin luultavasti sunnuntaina, vaikka ei minulla kyllä pahemmin ole raskausoireitakaan. : / Voin myös sitten siinä vaiheessa tehdä sen ketjun odottajiin kun se on ajankohtaista, niin pysyy suunnilleen sama porukka kasassa! :) Nyt nukkumaan ja aamulla taas kurssille!
 
  • Tykkää
Reactions: Piikikäs
Täähän alkaa käydä jännäksi... :)

Hyvällä lykyllä Sennay olet ensimmäinen plussaaja tästä meidän poppoosta (olisi hauska juttu siinä mielessä, että sinä tämän koko ketjun olet aloittanutkin).
Kuinka paljon mahdollinen plussa nyt "sotkisi" teidän suunnitelmia? Koulua ym. siis?

Toivottavasti sitten kun ensimmäinen plussaa, tulee edes jokunen pian perässä, jotta ei tarvitse sitten ihan ypöyksin siellä odotuspuolella olla :D
Tosin niinkuin tossa Typy85 sanoikin, niin kaiken järjen mukaan pitäisi tässä tai viimeistään ensi kuussa muutaman ainakin plussata. Joulu- ja tammikuussa yrittämisen aloittavia on kuitenkin aika paljon.

Elämme jännittäviä aikoja.
 

Yhteistyössä