Esikoista yrittämään 2012!

• Viestiketjun aloittaja Sennay
  • Ensimmäinen viesti
Hydrangea: ite varmasti malttamattomana menisin sinne aukkariin vaikka saisinkin ovisplussan. Tietenkin mainitsisin siellä sit asiasta. Tuntus vaan pitkältä odottaa taas yks kuukausi lisää.

Oon tyytyväinen, että on tosiaan jotain muutakin todisteita raskaudesta kun pelkkä viiva tikussa. Pahoinvointi onneks kestää kerralla vaan sen hetken, joten ei häiritse menoa :)

Ei sitä osaa edes kuvitella miltä tuntuis kokea ensimmäiset liikkeet mahassa tai nähdä ultrakuvassa pienet kasvot, jotka on sun sisällä.

LittleOne, onhan se perseestä odottaa taas kuukausi, mutta siinä samalla menis kaikki mahdollisuudet tältä kierrolta, jos keittosuolaliuoksella huuhdeltais munasolu jonnekin huitsin nevadaan. No, onneks en oo sitä ovista vielä bongannu. Tämmönen stressiperse vaan miettii aina ihan likaa näitä asioita ja varsinkin niitä pahimpia mahdollisia vaihtoehtoja.

Että tää elämä ei olisi ilman lisämurheitakin liian helppoa, niin hyvin suurella todennäköisyydellä mun työt loppuu vuodenvaihteessa. :( No onpa sitten työttömänä hyvin aikaa ravata kaikenmaailman lapsettomuushoidoissa, rahaa kyllä taas siihen ei varmaan ole. Ja jos sattuis tärppään, niin kuka mut palkkais, kun ilmestyisin työhaastatteluun maha pystyssä jonkun sovinistisian haastateltavaksi.

Yks kaveri näytti mulle sen kaverin ultraäänikuvaa. Oli ekasta ultrasta ja vissiin sellainen 4D juttu. Oli kyllä hurjaa, kuinka se pikkuinen näytti jo ihan oikealta vauvelilta, vaikka on vasta todella pieni. :) Mullakin vois olla sitten joskus mahkuja päästä 4D ultraan neuvolan puolesta, kun mun kotikunnassa ultrat on ostettu yksityiseltä lääkäriasemalta, jossa ainakin satunnaisesti käytetään normiultrissa noita uudempia laitteita.

LittleOne, ajattelitko mennä alkuraskauden ultraan? Joko oot neuvolaan soitellu? :)

Hydrangea: Enpäs tiennykään, että se aukkari on noin "kovakouranen" toimenpide. Etkös sä tänään sinne pääse? Mahtaa jo jänskättää.

Soitin itseasiassa tänään aamulla neuvolaan. En oo joutunu koskaan jonottamaan julkiselle puolelle puhelimessa ja nyt tiedän mistä ne ihmiset aina valittaa! 25 min jonotus, jonka aikana tiputettiin kerran linjalta. Nyt sain tietää kuka mun tuleva "neuvolan täti" on ja se soittaa mulle iltapäivällä käydäkseen asioita läpi ja silloin saan sen ensimmäisen ajan :rolleyes: Ajanvarauksessa jo kyseli heti vointia ja muistutteli kaiken maailman asioista kuten mitä särkylääkkeitä saa ottaa. Hyvää palvelua siis kuitenkin. Huomenna sitten soittoa varhaisultraan. Ei pystyis tämä malttamaton pyörittelemään peukaloita 12 viikolle asti :O

LittleOne, en mäkään pystyis odottaan sinne viikolle 12 asti, joten kuulostaa sun suunnitelmat oikein hyvältä. Kiitos siitä, että oon täällä saanut purkaa tuntemuksia sun kanssa ja oikein ihanaa odotusta. :) Älä unohda meitä täällä ketjussa, vaan tule sitten kertomaan kuulumisia. Ekasta ultrasta ja neuvolasta ainakin haluan kuulla.

ON: Aukkari meni loistavasti: torvet auki! Uusi lääkäri oli ihana ja tällä kertaa olin samaa mieltä kaikesta. Ens kierrossa kp 3-7 Anazol ja kp 10-12 tienoilla folliultra. Ei inssiä! JES! Jos aukkari kiinnostaa toimenpiteenä, niin käykää lukemassa tuolta The esikoisesta haaveilevat-pinosta mun sekava ja pitkä sepustus. En jaksa sitä tänne enää kirjoitella/kopsata. :)

Oon miettiny, että pitäiskö tännekin tehdä jonkinlainen lista? Vaikka vaan sellainen, että nimimerkki+ikä(+yk). Ei laskettais mitään kiertopäiviä, vaan jokainen sais ne halutessaan viesteissään aina ilmoittaa. Pidettäis yrittäminen tässä ketjussa rennompana, kuten se on aina ollut. Mä oon addiktoitunut tähän palstailuun niin pahasti, että voisin lupautua päivitteleen listaa vaikka kerran pari viikossa tai kun tarvetta ilmenee. :) Olis kiva tietää, että ketkä täällä yhä kuumeilee. Mä ainakin aion jatkaa täälläkin kuumeilua, jos vaan sallitaan, vaikka hieman olen myös tuolla lapsettomuus-puolella kirjoitellut, kun hoidot on nyt "tosissaan" alkamassa.

Mary Ann, 28, yk 3 :wave:

Eli täällä pysyn. Tosin tällä hetkellä ehkä hieman enemmän taustalla, koska alan kyllästyä projektiin... Tiedän, että tää ottaa aikansa, mutta minkäs sille voi kun on niin malttamaton luonne. Enkä osaa ottaa kantaa noihin aukkari/terolut-jutskiin... Se ei ole sitä, ettenkö haluis teitä huomioida, mutta kun ei tosiaan ole tietoo noista yhtään.
Ehkä tuun joskus taas huutelee tänne kuulumisia.

Tervetuloa mukaan kaikki jo esikoista yrittävät tai yrityksen aloitusta odottavat!
Jos haluat mukaan listalle tai haluat tietojasi päivitettävän, niin laitathan tiedot punaisella.

Esikoista yrittävät:

Mary Ann................28..............yk 3
*Stiina....................24..............yk 5
miss_piggy..............31..............yk 6
Hydrangea..............26..............yk 8 (tai 9?)
Catida....................27..............yritys alkanut maaliskuussa 2012

Yrityksen aloistusta odottavat:

Plussanneet:

Plussainneiden ketju:

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2146826-esikoista-yrittamaan-pinosta-plussanneet-2011-ja-2012-a/sivu12.html

Hyödyllisiä linkkejä:
Ovulaation tunnistamisesta juttua

Viimeksi muokattu:
Hydrangea: Hienoa että kaikki oli kunnossa :)
Minut voi myös lisätä listalle, Catida 27v. En oikein tiedä mikä yrityskerta on, kun on ollut niin ihmeellisiä kiertoja... laita vaikka et yritys alkanut maaliskuussa 2012.

Kuitenkin tuntuis, ettei tästä ketjusta nyt niin kovin monta oo plussannu, että onkohan ihmiset sitten vaan muuten siirtyneet muihin ketjuihin tai sitten yritys ei oo enää ajankohtaista.

*Stiina, inhottavia tollaiset pitkät kierrot. :( Toivottavasti sitä kuitenkin tulisi plussa testiin. :)

ON: Aukkarin jälkeinen pieni vuoto jatkuu yhä. :( Aukkarissa kaikki follit pieniä, ei ovistuntemuksia, vuotoa, vuodon takia ei uskalla pupuilla... Joten eiköhän se peli ole totaalisesti menetetty tämänkin kierron suhteen, joten otan terot kp 18 alkaen, niin uuden kierron folliultrapäivät ei osu viikonlopulle tai muiden menojen kanssa päällekäin. Jos tää vuoto jatkuu vielä pitkään, niin täytyis varmaan soitella klinikalle, onko normaalia... :(

Vuoto jatkuu yhä. Soittelin klinikalle ja sain kätilön kiinni, joka konsultoi jotain lääkäriä. Onneks ei tulehdusoireita, niin tilanne ei ole ainakaan vielä vakava. Mun oma lääkäri soittelee vielä huomenna mulle tarkemmat ohjeet. Alustavasti tarkkailen tilannetta ja meen heti lääkäriin, jos tulehdusoireita tulee. Joka tapauksessa soitan klinikalle viimeistään perjantaina, jos vuoto ei lopu. Saa nähdä kuinka pitkälle anazolien aloitus nyt siirtyy tämän homman takia. On varmaan sanomattakin selvää, että on paska fiilis. Tekis mieli luovuttaa. 1v 2kk jo pillereiden lopetuksesta ja aina viedään vauvahaaveet vaan kauemmaksi ja kauemmaksi. :'(

Viimeksi muokattu:
miss_piggy ja Hydra :hug:
Toivottavasti Hydran vuoto helpottuisi pian, eikä mitään infektioita tulisi. Aukkari oli sulle muuten niin positiivinen kokemus, ettei mitään ylimääräistä toivoisi.

ON: kp 45, sain vo ajan tiistaille :)

Hydrangea kuinka paljon voi yhdelle ihmiselle riittää epäonnea :hug: Toivottavasti jaksat pysyä positiivisena! :heart:

miss_piggy yk6 :mad: Itelle ainakin yk6:n alku oli yhtä kun isku kasvoihin!

Stiina sulla kyllä kunnon megakierto meneillään. Toivottavasti syy löytyy ja myös apu.

Kätilö soitteli äsken uudestaan, kun oli varmistanut asian vielä mun omalta lääkäriltä. Siis seurannalla jatketaan. Jos vuoto ei lopu, niin tarvii varmaan ens viikolla käydä selvittämässä syy. Jos vuoto loppuu ja kierto jatkuu normisti, niin kp 15 alkean taas terot ja ens kierrossa anazol. Näyttää siis siltä, että tästä alkoi yk 9. Taidan pitää hieman taukoa tästä palstailusta oman jaksamiseni takia, mutta listaa voin toki päivitellä silloin tällöin.

LittleOne, yritetään. :)

*Stiina, hienoa, että sait ajan. Toivottavasti saisit apua pitkiin kiertoihin. :)

Tervetuloa mukaan kaikki jo esikoista yrittävät tai yrityksen aloitusta odottavat!
Jos haluat mukaan listalle tai haluat tietojasi päivitettävän, niin laitathan tiedot punaisella.

Esikoista yrittävät:

Mary Ann................28...............yk 3
kukkurukuu.............23...............yk3
*Stiina...................24...............yk 5
miss_piggy..............31...............yk 6
Hydrangea..............26...............yk 9
Catida....................27..............yritys alkanut maaliskuussa 2012

Yrityksen aloistusta odottavat:

Plussanneet:
LittleOne..................yk 6............................LA ?

Plussainneiden ketju:

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2146826-esikoista-yrittamaan-pinosta-plussanneet-2011-ja-2012-a/sivu12.html

Hyödyllisiä linkkejä:
Ovulaation tunnistamisesta juttua

Viimeksi muokattu:
Jaksamista Hydrangealle...

Täällä myös kp1 :( Jos tässä nyt jotain positiivista haluaa nähdä, niin kierron pituudeksi tuli "vain" 32pv mikä on sentään jotenkin järjellistä edelliseen yli 40pv kiertoon verrattuna...

miss_piggy
Little One:
Joo ei tää tosiaan mieltä nostata ku kierrot vaan paukkuu, mutta ei auta ku mennä eteenpäin. Tiesin kyllä koko aika että ei oo tärpänny, jotenki oli vaan semmonen tunne, ja varsinki ku tissit tuli kipeäks muutama päivä ennen menkkoja, yleensä se on mulla varma merkki että täti kurvaa paikalle :(

Täällä olis seuraava sekopää listoille! :D Oon kuumeillu parisen vuotta ja nyt sitten päätettiin vauvaa alkaa yrittään.
Tää on niin hassua, kun menkat tulee, iskee pettymys, joka kestää päivän pari. Sitten ennen ovista hommat hoituu hyvin ja asiat sujuu ja pää on normaali, mutta sitten kun se ovis tulee... Totaalinen flippaaminen! Seuraavat 2viikkoo pelkkää vauvailua, mikään ei toimi tai onnistu, kun pää on sekasin vauvoista. Huoh..
Ajattelin, että jos sais vertaistukee täältä näihin sekoiluihin.. :D
Nyt siis kp 19/26-28 ikä 23 ja yk3.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä