Esikoista yrittämään 2012!

  • Viestiketjun aloittaja Sennay
  • Ensimmäinen viesti
Mun oli kans tarkotus tulla nostamaan ja pelastamaan meidän pino :)

Stiina: Mulla on kans joskus heikoilla hetkillä tarttunu alennusmyyneistä pari iiihanaa pikkusta vaatetta ja todellakin oon myös ite kätkeny ostokset kaapin perälle. Mies jo muutenkin aina kiusaa mua mun malttamattomuudesta… :whistle:

Hydrangea: Toivotaan, että pääset äkkiä uuteen kiertoon...ja hymyä mahdollisiman pian testiin!

Täällä dpo2…ja ylihuomenna lämmittelemään Välimeren rannikolle. Takasin dpo13 :eek: Mikähän masis sitä sit vielä iskeekään kun tulee takas tänne sateeseen ja kylmyyteen ja saman tein vielä menkat päälle : /

Pitäkää tytsyt pinkka ylhäällä ;)
 
  • Tykkää
Reactions: *Stiina
miss_piggy
Täällä oltu nyt toka päivä koulussa, koko tää päivä oli aika intensiivistä fyysistä harjottelua, vielä ollaan elossa, ja jotain hyötyä näytää olevan tosta bodypumpista ja balancestakin :D
 
LittleOne ihanaa ja aurinkoista sekä erityisesti rentouttavaa reissua! Jännityksellä odotan "lomatuliaisia"!
Hydralle tsemppiä uuden kierron kännistymiseen ja hymynaamoja toivotaan!

Eilen aamulla sain ovistestiin tähän saakka vahvimman viivan, ei aivan kontrolliviivan vahvuinen (kuin ehkä pienesti reunasta), mutta vahva oli. Muutkin oireet viittaisivat ovulaatioon. Nyt jännään lähteekö lämmöt nousemaan. Tänään oli ovistestissä jo hailukampi viiva kuin eilen, mutta mulla on kyllä yövuoro takana, joten "normaali" testausrytmi sekoittui. Vielä olis ens yö valvottavana.. Aamulämpöjä mittailin päivällä "yöunien" jälkeen, mutta suhtaudun niihin vielä varauksella, kun en tiedä miten kroppa reagoi valvomisiin..
 
*Stiina, pidän peukut pystyssä, että se olis ovis ja tärppi kävisi. :) Musta noitten ovistikkujen tulkinta on välillä tosi hankalaa. Siksi mulla onkin nyt digi jo odottamassa, että vois sillä "tarkistaa" liuskojen tulokset, jos epäilee plussaa.

Nyt on 10 päivän terokuuri takana ja tänään eka päivä ilman niitä. Toivottavasti menkat alkais pian, niin pääsisin kanssa pian tikuttaan ja koittaa, miten toi CB:n digi toimii. Uutta kiertoa on taas ootettu ihan tarpeeks pitkään (tänään kp 41)! Jos nyt mennään samaan tyyliin kuin primojen kanssa, niin sunnuntaina pitäisi alkaa menkat tai ainakin jo tiputtelu. Maanantaina sitten uskaltaisin jo soitella aukkariin aikaa. Mutta katsotaan ensin miten käy. Hieman kyllä jännittää toi aukkari, kun menin lukemaan pari juttua, joissa sanottiin, että se sattui kauheasti. Mulle sanottiin, että ennen sitä voi ottaa varmuuden vuoksi särkylääkettä ja tuntemukset korkeintaan menkkajomotusten oloisia. Mielestäni mulla on kuitenkin aika korkea kipukynnys, mutta kai sitä vois varmuuden vuoksi jotain särkylääkettä ottaa.

Mukavaa viikonloppua! :)
 
Viimeksi muokattu:
Tein tänään (kp12) elämäni ensimmäisen ovulaatiotestin. Siihen tuli hailakka viiva. Voiko siitä päätellä, että ovulaatio ois lähestymässä, vai onko haalea viiva sama kuin jos ei näkyis mitään? Siis toimiiko noi testit niin, että viiva vähitellen vahvistuu ja vahvistuu, kunnes tulee varsinainen plussa, ja sit taas seuraavina päivinä heikkenee vähitellen. Vai näkyykö siinä suunnilleen aina jonkunlainen haamuviiva?

Niin ja hyvää lomareissua LittleOnille! :)
 
Viimeksi muokattu:
Catida, mun kokemusten perusteella se menee juurikin noin. Lähtee siis vähitellen vahvistuun, sitten tulee plussa ja lopuksi viivat taas heikkenee. Joten jatka vaan tikuttelua. Siitä sen pitäis alkaa vahvistua. Ovisplussaonnea! :)
 
Takaisin täällä.. Yk2 ja kp24 ja perjantaihin pitäis odottaa, et uskaltaa ekan testin tehdä. On ollu jotain tuntemuksia, mutta ainakin paleltamiset saattoivatkin viitata tähän flunssaan, mikä päällänsä..
LittleOne, voi onnellista! Toivottavasti rentoudut siellä hyvin :) Kyllä kelpais ainakin tänään aurinkorannat, kun ulkona satelee (varmaankin koko päivän). Muuten kyllä nautin täysin rinnoin syksystä, se on lempivuodenaikani!
Mun ei oo tähän mennessä tarvinnut tikutella ovista, oon ollu sinänsä onnekas, koska ihan selkeet limat on nähtävissä oviksen aikaan. Mut saa nähdä miten tulevaisuudessa. Tyhmä kysymys, mutta voiko ovis olla aina näin selkeä vai muuttuuko se? Ehdin käyttää vain vuoden hormonaalista ehkäisyä ja palauduin siis aika nopeasti niistä. Sitä ennen olin monia vuosia ilman hormonaalista ehkäisyä ja kyllä mä pidän vain luomukierrosta enemmän.
Oireita, mitä mulla on ollut: Heti kohta (n. puoli viikkoa) oviksen jälkeen menkkamaisia alavatsakipuja, aamulla hyvin vahva pahoinvointi (juoksin koulussa vessaan, mutta ei onneks kuitenkaan lentäny oksu), samana päivänä myös turvotusta vatsassa sekä palelua ja pahoinvointi jatkui iltaan saakka. Seuraava yö olikin "liskojen yö". Pyörin sängyssä ja mitenkään päin ei ollut hyvä, tärisin peiton alla kylmyydestä, vaikka musta tuntui et hehkuin kuumuutta (mittasin lämpöö, mutta mittari näytti alilämpöö..). Sit on ollu näitä alavatsanippailuja, myös vatsalihakset on olleet kipeet, vaikka en oo edes tehnyt aikoihin vatsalihasliikkeitä. Sit tää kuuluisa "pitkät päällä", eli nännit kovina ja välillä tuntuu ku joku nipistäis niitä kynsillään :D
Toi eka pahoinvointi ei voinu olla ainakaan ihan kuviteltua, koska mä en ajatellu silloin edes tätä "raskautumisasiaa". Sen jälkeen kyl oon ajatellu, eli saattaapi olla kuviteltua. Välillä on vähän hiljaisempaa...
Onnea kaikille tikutteluihin ja pupuiluihin! Muistakaa pistää kynttilöitä tunnelmaa luomaan pimeisiin iltoihin! ;)
 
Mary Ann, sulla onkin jännät paikat taas käsillä! :) Mä en osaa sanoa tohon ovisoirekysymykseen mitään, kun mulla ovis tulee vaan tosi harvoin, niin oon vieläkin hieman pihalla siihen liittyvistä tuntemuksista. Noi sun oireet kuulostaa kyllä vahvasti raskausoireilta. Toivotaan, että oliskin sitä. :)

Ja sitten taas omaanapaa: Tänään kp 1! Jes, terot teki tehtävänsä ja menkat alkoi. Vuoto ollut heti kohtalaista, joten eiköhän se täti oo tällä kertaa täällä ihan oikeasti. Pelkäsin hieman, miten noiden miedompien hormonien kanssa käy, mutta onneksi taisin murehtia turhaan. Samalla kaavalla mennään siis kuin primojenkin kanssa ja vuoto alkoi taas kolmantena päivänä niiden lopettamisesta. Kierto tulee ainakin toivottavasti oleen jatkossakin sen 26 päivää, kun mulla nyt noita vuodeksi eteenpäin. Toivotaan, että terot toimii jatkossakin, kierto ei lähde pidentyyn ja että niitä ei oikeesti tarvis syödä sitä vuotta ennen tärppiä. Huomenna täytyy uskaltaa ottaa puhelin käteen ja soitella aukkariin aika, hui.
 
Viimeksi muokattu:
No nyt on aukkariaika varattu. Meen sinne noin 1,5 viikon päästä, jolloin on kp 12. Ohjeissa sanotaan, että se pitäis tehdä sitten kun vuoto on loppunut, mutta viimeistään kp 12 ja ennen ovista. Toivottavasti toi aika ei sitten ole liian myöhään, että ei häiritse mahdollista ovista. No, ei kai ne mulle tollasta aikaa olis antanut, jos on huono ja onneks mulla on ovis (tai kuviteltu sellainen) ollut aina kp 14-15 tienoilla, niin eiköhän se ole ihan ok. Hieman jänskättää, mutta toisaalta kiva päästä taas kuulemaan, miten hommassa jatketaan. :)
 
Hydrangea: Ei. Sen ekan haalean viivan jälkeen on tullut vaan vielä haaleempia. Olen vähän kummissani. Ei kai se ovis voinu olla jo ennen tota kp12 kun alotin testaamisen?! Kuitenkin mulla kierrot ollu aina pitkiä tai vielä pidempiä.. Oon kuvitellu että se aika oviksesta menkkojen alkamiseen ois aina suunnilleen saman pitunen, eli että jos kierto on pitkä niin ovis on myöhemmillä kiertopäivillä kuin lyhyessä kierrossa.
 
Catida, noin se munkin mielestä menee. Oon kyllä lukenut, että joskus ovis voisi tulla päivän tai pari myöhemmin, jos on esim. stressiä. Normaali luteaalivaihe on noin 12-16 päivää. Voisiko ovis olla kuitenkin vasta tulossa? Eikä se välttämättä kauheen harvinaista tai "vaarallista" ole, jos joskus ovis jää välistä. Normaalistihan ovis tulee sen 10-12 kertaa vuodessa. :| En oo kyllä mikään asiantuntija näissä asioissa, kun en oo varma olenko edes ikinä ovuloinut. On alkanut hieman epäilyttää, että oliko viime kierrossa ovistestit sittenkään plussia ja oliko myös gynekin väärässä oviksen suhteen, kun menkat ei alkanutkaan ajallaan tai r-testiin ei tullu plussaa... :(
 
miss_piggy
Hydrangea:

Kyllä tässä oon tikutellu vaikka koulu imeeki aika lailla kaikki mehut :D Pitää silti välillä vähän heilutella peittoja ku eihän sitä ikään tiiä ;)

Nyt ois kp 13, aloin tikuttelemaan kp 11, nyt ku tässä näitä testejä kattelen, niin omaan silmään se ainaki ois vähän vahvistunu päivä päivältä ( en jaksa nyt kuvia alkaa tänne laittelemaan mutta eniveis :D )
Täytynee tänään siispä alkaa taas tuumasta toimeen niin sanotusti, hihhih...nyt on tuota uutta siittiöystävällistä liukkariaki kerta hommattuna.
 
Jaaha, jotain tuhrua näkyvissä, vaikka vasta pitäis viikonloppuna menkat alkaa jos on alkaakseen. Toivottavasti jäiskin pelkiksi tuhruiksi... Saa nähdä. Lauantaina ois pippaloita et perjantaina toivon mukaan saa selkeän tuloksen. Korostan, etten enää jaksa uskoo plussaamiseen. Mut oishan se mukava ylläri.
Moniko vannoo täällä vitamiinien ja greippimehun nimeen? Mulla on ollu gelee royal käytössä mut greippimehua oon tässä miettiny kokeilla, kun oon joistakin keskustelupalstoilta lukenu sen vaikutuksista plussaamisissa :)
 
Tällä suunnalla ei mitään uutta. Vetisen harmaa sää yrittää ankeuttaa, mutta koitan tsempata.

Tänään näin kaupassa hyvin pienen ihmisenalun, ei voinu olla monta viikkoa vanha. Niin pienet vauvat ei juuri herätä mussa suuria tunteita, totta puhuen ne on minusta yleensä aika rumia punoittavine naamoineen. Vasta sitten puolen vuoden tienoilla kun lapset alkaa näyttää enemmän omilta itseltään kuin vaan vauvalta, niin ne alkaa herättää sellasia "tällasen mäkin haluun"-fiiliksiä.

Kerratkaapa nyt mulle, että mitä hyötyä siitä greippimehusta piti olla? Tunnustan että mäkin ostin sitä tässä joku aika sitten kun oli tarjouksessa, vaikken edes muistanu miksi sitä piti juoda :p
 
Catida, greippimehun pitäisi kai vahvistaa kohdun limakalvoa ja lisätä hyviä limoja. :)

Tänään kauppareissulla bongasin teehyllystä Clipperin vadelmanlehtiteetä tai oikeestaan yrttijuomaa. Lähti paketti mukaan ja sitä juuri tässä juon. Yleensä tykkään vaan ihan kunnon mustasta teestä mausteilla ja myös matee kuuluu mun suosikkeihin, enkä ole mikään yrttitee fani, mutta tää vadelmanlehtitee on oikeastaan ihan ok. Aika miedon makuista ja mukana vadelman esanssi. On vielä kofeiinitonta, niin menee mukavasti tällaisena iltalämmikkeenä ulkoilun jälkeen. No tulipas mainospuhe. :D Se miks menin tällaistakin ostamaan, niin johtuu lukemastani kikkalistasta:

Jalat/lantio ylös pupuilun jälkeen

Tyttösiittiöt (eli siis x-kromosomilliset) ovat hitaampia, mutta elävät pidempään kuin poikasiittiöt (siis y-kromosomilliset). Siispä tyttöä tehdessä, pitäisi rakastelun ajoittua juuri ennen ovulaatiota tai sen aikana ja poikaa tehdessä vaikka päivän kaksi oviksen jälkeen

Greippimehu/greipit - Greipit, greippimehu ja greipinsiemenjauhe lisäävät limakalvon paksuutta ja täten edesauttavat alkion kiinnittymistä ts. luovat optimaalisen alustan alkiolle kiinnittyä.

Vehnänalkioöljy sisältää E-vitamiinia sekä linoli- ja linoleenihappoja. E-vitamiini toimii antioksidanttina ja sitä pidetään hedelmällisyys- ja nuorekkuusvitamiinina.

Siveydenpuu-uute/Menstruasan - Siveydenpuun hedelmäuutteen vaikutusmekanismia ei tunneta, mutta kasvista on eristetty muun muassa rakenteellisesti sukupuolihormoneja muistuttavia ainesosia. Todistettavasti saa aikaa kierron tasaantumista!

Sinkki

Magnesium

Gelee Royal -kapselit eli kuningatarmehiläisen ruokamehu - Nuorten työmehiläisten valmistamaa kuningatarmehiläisen ruokkimiseeen tarkoitettua ainetta, jota ei anneta muille mehiläisille. Gelee royal sisältää A-, B-, C- ja E-vitamiineja sekä entsyymejä, 18 erilaista aminohappoa, ergostrolia ja erilaisia hormoneja, kuten sukurauhasten toimintaa aktivoivaa gonadotrooppista hormonia sekä androgeenejä ja estrogeenejä. Vaikuttaa elimistösssä monin tavoin, mm. aktivoi elimistön omaa hormonituotantoa, vilkastuttaa aineenvaihduntaa, kohottaa yleiskuntoa ja parantaa elimistön suorituskykyä.

multivitamiinit

Foolihappo -(M-vitamiini) on vesiliukoinen vitamiini joka lasketaan kuuluvaksi B-vitamiinikompleksiin. Foolihapon muuttamiseksi elimistössä toimivaan muotoon tarvitaan B12-vitamiinia. Foolihappoa saa kasviksista, hedelmistä ja marjoista sekä täysviljatuotteista. Sisältyy mm. Multi-tabsiin ja Multi-vitaan. Saa myös Kevyt Olo Plus kivennäisvedestä.

Maitohappobakteerit

Vadelmatee/Poimulehtitee -Apteekin vadelmateetä kp1:stä ovikseen, apteekin poimulehtiteetä luteaalivaihe

Kalkki

Vihreä tee

Punaviini, lasi päivässä

Suklaa, päivittäin

Kuoritut auringonkukan ja kurpitsan siemenet. Käytetään luonnonmukaisessa hoidossa kun hoidetaan lapsettomuutta

Absolutismi, alkoholin välttäminen

Clomit

Terot

Vyöhyketerapia

Shiatsu

Energiahoito oviksen aikaan ja kiinnittymisen tienoilla

Hiivadieetti (ei sokeria, maitoa, vaaleaa leipää, sianlihaa)

Ovistikut

FF/lämpöjen mittaaminen

Ei orgasmeja luteaalivaiheessa!

Ei saunomista ennen ovista

Kunnon yöunet/STRESSITTÖMYYS

Säännöllinen liikunta

Painon pudotus

Avannossa käynti

Kofeiinin jättäminen

Tupakoinnin vähentäminen/lopettaminen

Ovulaatiota edeltävien limojen tutkiminen

Kohdunnapukan tutkiminen

Eli nyt on kyllä kikkoja käytössä. :D Ajattelin litkiä tätä ovikseen asti, kun paketin kyljessä lukee, että ei saisi juoda raskaana ollessa. Tässä teessä on myös malvaa, jonka sanotaan lisäävän kohdun supistuksia. Vadelmanlehtiteen uskotaan vahvistavan kohdun ja lantionpohjan lihaksia. Sitä on käytetty myös lievittämään erilaisia raskausajan vaivoja, kuten pahoinvointia ja jalkakramppeja. Jotkut asiantuntijat suosittelevat teen juomista läpi koko raskauden, jolloin se saattaa vähentää keskenmenon riskiä. Toiset ovat varovaisempia sen käytön suhteen raskauden ensimmäisen kolmanneksen aikana, ja ovat sitä mieltä, että se saattaisi lisätä keskenmenon riskiä.

Niin ja ostin myös pullon luomupunkkua, jota kannattais kuulemma juoda lasi päivässä oviksesta noin dpo 5 asti (lopettaa ennen kiinnittymistä). Lisää kai kohdun verenkiertoa ja helpottaa siten kiinnittymistä.

Ei mulla muuta... :D
 
Viiltelymeiningit.. No eikun uutta matoa koukkuun! Pyysin miestä ostamaan Valion greippimehua. Ei tuntunu oikein uskovan tähän hömpötykseen, mutta kattoo miten suu kääntyy jos tämä ihmemehu toimii. Pitäis kai muutenkin vähän muuttaa elämäntapoja. Kun osais vaik luopua kofeiinista. Tai edes vähentää.
 
Mary Ann, menkat sitten alkoi kunnolla? :hug: Mä en tiedä uskonko välillä oikeen itsekään noihin Gelee Royale/greippimehu/vadelmanlehtitee hömpötyksiin, mutta ajattelin että ei siitä kai haittaakaan voi olla jos kokeilee. Sen verran pitkään tässä jo kuitenkin on yritetty, että pienet lisäavut ei ole pahitteeksi. Elättelen tässä myös toiveita, että sinne inssiin ei tarvis mennä, vaan tässä kierrossa tärppäis. No, vielä muutama päivä, niin sitten alkaa oviksen tikuttelut. Katsotaan nyt edes, että tuleeko sitä ovista tälläkään kertaa. Toisaalta jos ei oo kerta tähänkään mennessä tärpänny, niin tuskin niin hyvä tuuri nytkään käy.
 

Yhteistyössä