Esikoista yrittämään 2012!

  • Viestiketjun aloittaja Sennay
  • Ensimmäinen viesti
Mä suhtaudun aika skeptisesti useimpiin kikkoihin, mutta eipä ne kai haitaksikaan ole, ja jos toimivat edes mielialaa kohottavasti niin onhan sekin jo hyvä. Voihan noista poimia sellaiset itselle sopivat, kuten päivittäisen suklaan syömisen :D

Täällä on tikkujen kyttäily jatkunut. Kp 20 tuli ovistikkuun aika punainen viiva, ei kuitenkaan aivan kontrolliviivan vahvuinen. Sit lähdin kuitenkin reissuun ja erinäisistä syistä en siellä halunnu tehdä testiä, joten kp 21 jäi testaamatta. Seuraavana päivänä (kp 22) kun palasin kotiin niin testiin tuli taas vain aivan haalea haamu. Kuvittelen, että tuo kp 21 kun en testannu ois just ollu se varsinainen plussapäivä, ja siinä uskossa meillä myös peitot heilu heti mun tultua kotiin. Toivotaan nyt että ajoitus osui kohdilleen. Nyt sitten taas tiedossa odottelua...
 
Mäkin oon sitä mieltä, että jos noi kikat tuo edes itelle paremman mielen, niin onhan niistä sitten edes jotain hyötyä. Mitään erikoisia oloja en ole vielä tässä kierrossa huomannut. Tosin nyt taitaa olla vasta kp 8, joten niitä ovisnippailuja saa luultavasti vielä muutaman päivän odottaakin. Kp 10 ajattelin alkaa tikuttaan vaikka ovis (tai kuviteltu sellainen) on yleensä ollut tuossa kp 14-15 tienoilla niissä parissa kierrossa missä oon sen testien/tuntemusten/lämpöjen perusteella kuvitellut olevan. Kierto kuitenkin terojen avustuksella taitaa olla sen 26 päivää, niin sen perusteella en viitti lykätä tikutuksen aloitusta liian myöhään, jos ovis oliskin vaikka aikasempaan.

Catida, toivottavasti ajoitus osui oikein. Tsemppiä jännäilyyn! :)
 
Hydrangea: Juu, keskiviikkona tuli ruskeeta "tuhrua", torstaina jo hieman verennnäköistä, mutta loppui iltaan mennessä, joten olin ihan varma et se oli sit siinä (pieni toivo heräsi...), mutta to-pe-yönä heräsin kahdeltatoista aivan järkyttäviin menkkakipuihin ja luulin vuotavani kuiviin silloin perjantaina. :O Eilen ja tänään on tiputellu hyvin vähän. Tosiaan toiveet heräs tossa viikolla ku nukahdin melkein sohvalle keskiviikkona kymmeneltä ja torstaina olin valmis sänkyyn jo yhdeksältä. Ja mullahan on ollut tosiaan iät ajat nukahtamisvaikeuksia.
Onneksi viikonloppu oli oikein lemmentäytteinen. :) Kyl tää tästä. Alkutaipaleella ollaan tässä yrittämässä.
Jaksuja Catidalle odotteluun! Mul on jo nyt ikävä pupuilua ja nyt oikeasti yritän olla stressaamatta turhia (koulusta johtuva stressi riittää..). Siksihän me sitä tehdään, kun se on mukavaa :)
 
Mary Ann, voi harmi. :hug: Onneks kuitenkin oot jo paremmilla fiiliksillä. Kyllä se vauva sieltä vielä meillekin tulee! :)

LittleOne, no no? :)

ON: Huomenna pääsee viimein aloittaan oviksen metsästyksen, jei! :) Aukkarikin vaan lähenee, hui! Toivottavasti kuitenkin ovis olis vasta sen jälkeen. Pitäisköhän aukkari perua, jos bongaan oviksen ennen sitä? Ei tee varmaan hyvää pikkusolulle, jos sitä huuhdellaan keittosuolaliuoksella. :|
 
Argh.. mitä tämä nyt on..? :(

Aikaisemmin kirjoittelinkin ja ihmettelin lyhyttä kiertoa. Se todella taisi olla lyhyt, koska nyt raskaustestit edelleen huutaa negaa.

Nyt ongelmaksi heittäytyi ylipitkä kierto, eli pillereiden lopettamisen jälkeen ollut kp 30, 30 ja 25, nyt mennään jo kp 38. Raskaustestit näyttää negaa (testattu ko 37 iltapäivä ja kp 38 aamu), mutta menkkoja ei kuulu, ei näy.

Mistä nyt tuulee..? Onko vielä mahdollista, että joku kuitenkin matkailisi masussa..?
 
Reissulainen, tiedätkö mikä dpo on menossa? Ehkä tässä kierrossa sulla on ollut myöhäinen ovis ja siksi ehkä myöhäinen plussa on tulossa. :) Tai sitten kroppa vielä hakee omaa rytmiään pillereiden jälkeen. Oon lukenut, että joillakin siinä voi mennä jopa vuosikin ennen kuin kierto tasaantuu, vaikka mitään erityistä häikkää ei olisikaan. Toi menkkojen odottelu on ehkä rasittavinta, vielä kun ei edes tule sitä plussaa testiin. Toivottavasti asia ratkeasi pian jommalla kummalla tavalla, mieluummin kuitenkin plussalla testiin, niin ei tarvitsisi olla ärsyttävässä epätietoisuudessa. Tsemppiä! :)
 
Heii,

kiitos Hydrangea vastauksesta! :flower:

Dposta ei tietoa.. noin puolivälistä (kp 30 nähden) olin jotain tuntevani ja ajattelin, että ovuloin, mutta sen jälkeen ei ole tullut kuulosteltua, kun ajattelin jo menneen.. Eli toki mahdollista, että olisi tullu myöhäisenä ja nyt ei vielä näkyisi sitten testeissä.. TOIVOTTAVASTI! :)

Argh. On kyllä niin itkupotkuraivari olo. Kärsivällisyys on kuin 3 vuotiaalla uhmaikäisellä :headwall:
 
Kuinkas sattuikin, juuri tänä aamuna (kp37) testasin, mutta negan : / Katselen tilannetta vielä ensiviikkoon/tätin tuloon ja soittelen sitten kunnalliselle. Uskon vahvasti, että ovulaatio jäi tapahtumatta, kun kunnon tasavahvaa viivaa ei testiin tullut. Oireta ja limoja oli kyllä, eli jonkinlaista ovulointi-yritystä, mutta itse tapahtuma ei onnistunut. Jos ensi alkuun sais nämä kierrot lyhyemmäksi.

Suunnittelin lopettavani ns. yrityksen, ainakin jätän ovistikut pois seuraavasti kierrosta, ellei lääkäri niitä suosittele. Tuntuu, että "yritys" vaikuttaa aika negatiivisesti parisuhteeseen ja seksiin.. Jos sais ajatuksia vähän muualle, voisi tärppikin helpommin käydä =)
 
*Stiina, no voihan harmitus. :hug: Toivottavasti ne menkat tulis sieltä sitten pian tai saisit avuksi esim. terot lääkäriltä.

ON: Klinikalta soiteltiin, että meidän lääkäri on estynyt, eikä pääsekään tekeen aukkaria. Onneks ei kuitenkaan aika peruuntunut, vaan toinen lääkäri pystyy tekeen sen, jei! :) Voin sitten taas vänkätä vastaan ja kysyä toisenkin mielipiteen siitä inssistä. Muutan mieltä sen suhteen vähän joko päivä. No, ei kai sitä muukaan auta, jos lääkärit sitä mieltä, mutta kysytään nyt vielä kerran.
 
Taas Suomen kamaralla ja dpo14

Nopealla lukemisella käyty teidän jutut läpi…

Huh huh tuo sun lista Hydrangea :D Et kai ite noudata sentään ihan noita kaikkia? Ei saunaa puoleen kuukauteen tai orgasmeja… Eikö just nuo oo niitä joilla ehkästään sitä stressiä? :D Kerrohan sit siitä aukkari-toimenpiteestä. Kiinnostaa.

Tässä kierrossa tuli kyllä juotua lasi viiniä joka ikinen päivä oviksen jälkeen, kiitos loman ;) Pari uutta lomakohdetta, HELLE ja meressä pulikointi piti kyllä huolen siitä ettei tullu kertaakaan mietittyä menkkoja tai plussaamista. Pitäis siis joka kierron lopuksi päästä reissuun :)
 
LittleOne, en siis tosiaankaan noudata noita kaikkia! :D Kopsasin ton listan vaan tuolta toisesta ketjusta. Mulla käytössä vaan Gelee Royale+monivitamiinit+greippimehu+satunnaisesti vadelmanlehtitee. Sulla jo dpo 14, etkä ole vielä testannu? Ajattelitko pian vain odotteletko vielä? :) Kiva kuulla, että loma meni hyvin. Tollainen loma vois olla kaikille yrittäjille tarpeen aina kierron lopussa.
 
Taisin jättää edellisestä viestistä sen oleellisen tiedon… ;)



Pakkasin lomalle mukaan tamponeja ja raskaustestin (varautuneena kaikkeen).
Tuliaisena tuotiin kotiin raskaustesti, jossa komeilee kaksi viivaa :heart: :heart:

Tosin sitä, että oon raskaana…en oo todellakaan vielä tajunnu.

Olin varma, että kun joskus saan plussan, niin itken ilosta tai kiljun ääneen, hypin vähintään X-hyppyjä…

Tein testin yöllä, näin tuloksen, työnsin testin laukkuun ja menin takasin nukkumaan?? :eek: Aamulla heräsin ja olin varma, että olin nähny unta.

Reissussa toiseks viimesenä aamuna oli ollu paha ja heikko olo, joka meni syömällä ohi. Seuraavana aamuyönä heräsin taas pahaan oloon. Ajattelin, että teenpä testin, niin tietääpä myös tarviiko lentojen aikana varautua menkkoihin. Ja Plussahan sieltä tosiaan tuli! :)

Lentokoneessa ei koskaan tunnu nousut tai laskut mulla miltään. No nyt paluumatkalla molemmilla lennoilla tuntu kyllä todella paljon painetta mahassa ja rinnoissa. Menkat jo kaks päivää myöhässä, lämmöt koholla ja valkovuotoa runsaasti. Kai se on uskottava?

Mies on meidän perheessä se joka ei usko ennen kun näkee ja varautuu aina pahimpaan. Ite haluan nauttia jokaisesta hetkestä ja ajatella aina positiivisesti. Joten raskaana olen, kunnes toisin todistetaan! :heart:

Turha kai sitä on ”varautua” keskenmenoon. Eiköhän sitä osaa luonnollisesti uutiseen reagoida ja käsitellä sen omalla tavallaan.

Olo on nyt niiiin onnellinen, mutta eipä sitä teille tarvi kertoa. Jokainen meistä osaa arvostaa tätä hetkeä todella paljon, sit kun se vihdoin itelleen koittaa…
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
LittleOne, ihanaa! Isot onnittelut! :) Tätä hieman epäilinkin. ;) Äläkä siellä mitään stressaa, vaan nauti nyt alkavasta masunkasvattelusta. :heart: Äläkä unohda meitä, vaan käy välillä kertomassa kuulumisia. Voi, kun itsekin saisi joskus kertoa täällä tollaisia uutisia. Täytyy kyllä sanoa, että pieni kateus iski.

ON: Tänään kp 10 ja aamulla sain kohtalaisen vahvat viivat ovistestiin. Viime kierrossa ei tullu läheskään noin vahvoja näillä päivillä. Testiajan jälkeen testiviiva oli toisesta reunasta tummempi kuin kontrolli. Tulkitsin sen kuitenkin vielä negaksi. Asia jäi kuitenkin vaivaan ja oli pakko tehdä CB:n digi töistä tullessa. Pöh, siellä mitään hymynaamaa näkynyt. Toisaalta hyvä, että ei nyt tuliskaan plussaa ennen sitä torstaita. Muuten varmaan joudun peruun aukkariajan... Huomenna jatkuu tikuttelut.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: LittleOne
Kiitos kiitos älyttömästi teille :heart:

Mukava huomata, että Muksutarkin on vielä meidän luona pyörimässä :)

Hydrangea se aukkariko siirtyy seuraavaan kuuhun, jos nyt ehtii ovis olemaan ennen sitä? Toivottavasti nyt pääsisit sinne.

Tänään aamulla käyty jo hetki sylkemässä pöntön luona. Antaa tulla vaan kaikki mitä löytyy...en valita...ainakaan vielä :)
 
LittleOne, ainakin klinikalta saamissani ohjeissa sanotaan, että aukkari pitää tehdä ennen ovista. Joten kai se sitä tarkoittaa, että jos ovis onkin ennen sitä, niin se siirtyy sitten ainakin seuraavaan kiertoon. No, onneks ei ollu plussa tänäänkään. Huomenna aamulla täytyy vielä jännätä. Ei ne kyllä siellä ohjeistanu tikuttaan tai mitään, mutta ajattelin nyt ite varmistella asiaa. Ei haluis pilata nyt tässä yhtäkään mahdollisuutta, kun tässä yrittämisen aikana nää ovikset on ollu tosi harvassa, jos niitä nyt lopulta on ollu yhtä ainoatakaan. :( Voi harmi, jos siellä on jo pahoinvointi alkanut. Toisaalta varmaan kiva, kun saa todisteita siitä, että on oikeasti raskaana. Itelle varmaan näin pitkän yrityksen jälkeen iskisi ensimmäisenä epäusko asiasta. Toivottavasti pahoinvointi loppuis ja pääsisit nauttiin mukavemmista raskauden tuomista asioista. :) Olis se kyllä niin jännää, kun maha alkais kasvaa ja tuntis ensimmäiset liikkeet. :heart:
 

Yhteistyössä