Esikoista yrittämään 2012!

• Viestiketjun aloittaja Sennay
  • Ensimmäinen viesti
Eipä täälläkään oikeastaan mitään uutta. Aukkarin jälkeinen vuoto taitaa olla vihdoin loppumassa. Nyt sitten jännätään, koska tulee seuraavat menkat. Toivottavasti ei nyt ihan heti perään, kun kolmannet menkat kuukauden sisään ei olis kovin kiva. Terot otan sitten varmaan taas siinä kp 15 alkaen (tai ehkä hieman myöhemmin, ehkä kp 16-17, että folliultrapäivät ei mee viikonlopulle), jos nyt sinne asti päästään vuotamatta. Gelee Royale annostuksen tuplasin. Tänään kai kp 8, niin alkuviikosta vois taas alkaa kiusaamaan itseään ja tikutella niitä negoja.

AnuT
Täällä on menossa yk ties mitä, en oo jaksanu laskee niitä enää aikoihin. Tänään kp1. Ensimmäistä kertaa pitkään aikaan se ei oo pettymys, koska tässä kierrossa ei oo ollu mahiksia tärppiin. Olipahan vaan aika pitkä kierto, 41 päivää. Mä jo kerkesin luulla viime kierrosta, että ne alkaa lyhenee ja tasaantuu, mutta ei. Nyt mä en enää jaksa piinailla ja tuskailla. Vauva olis edelleen ihana, mutta tää yrittäminen riitti mulle nyt, vähäks aikaa ainakin. Poistun taustalle, palaan ehkä joskus. Nyt pitää keskittyä muihin asioihin. Paljon onnea plussanneille ja tsemppiä teille, jotka jaksatte vielä yrittää! :wave:

• Tykkää
Reactions: LittleOne
miss_piggy
Hydrangea: Minä otan noita Gelee Royaleja 2kpl / pvä, ihan vaan luontaistuotekaupan tätin suosituksesta, ja tuleepahan ainaki otettua kunnon satsi :) Aattelin jatkaa noita myös terojen aikana, syön heti nyt kuukauden noita eli purkin tyhjäks ja ostan sitte lisää ehkä, jos ei tärppi käy.

AnuT, tervetuloa heti takaisin, jos siltä tuntuu. Kaikkea hyvää jatkossa ja toivottavasti se onni teille vielä suotais. :)

miss_piggy, kuulostaa hyvältä suunnitelmalta. Mäkin oon nyt nappaillu sitä kahta. :)

ON: Päätin aloittaa jo tänään kp 9 itseni kiusaamisen. Ei vielä plussaa, mutta katsellaan...

Esikoista yrittämään 2012!

Tervetuloa mukaan kaikki jo esikoista yrittävät tai yrityksen aloitusta odottavat!
Jos haluat mukaan listalle tai haluat tietojasi päivitettävän, niin laitathan tiedot punaisella.

Esikoista yrittävät:

Mary Ann................29...............yk 3
*Stiina...................24...............yk 6
miss_piggy..............31...............yk 6
Hydrangea..............26...............yk 9
Catida....................27..............yritys alkanut maaliskuussa 2012

Yrityksen aloistusta odottavat:

Plussanneet:
LittleOne..................yk 6
kukkurukuu...............yk 3

Plussainneiden ketju:

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2146826-esikoista-yrittamaan-pinosta-plussanneet-2011-ja-2012-a/sivu12.html

Hyödyllisiä linkkejä:
Ovulaation tunnistamisesta juttua

Viimeksi muokattu:
Tähän väliin kerron, että ikää rapsahti tuossa männä viikolla mittariin 29 et saa muuttaa sen halutessaan listaan. Muuten ei juuri kummempaa. Tässä kuussa tais mennä jo se aika ohi, kun ois voinu pupuilla.. Tosin ollaan oltu jotenkin molemmat tosi väsyneitäkin ihan näistä arjen riennoista.. Mut ehkä uudella puhdilla sit ens kierrossa tai sitä seuraavassa...

Synttärionnittelut, Mary Ann! :)

ON: Tänään yk 9 ja kp 10. Tällaista tuli äsken tikkuun. Ei auta kun jatkaa tikuttelua.

katso liitettä 17475 (klik isommaksi)

Jotenkin tää vaihe kierrosta aina luo odotuksia ja lisää innostusta tähän projektiin. Ensin ajattelin, että ottaisin vaan rennosti, pitäisin palstataukoa ja odottelisin rauhassa seuraavaa kiertoa ja Anazolien aloitusta, mutta tässä sitä taas olla tikkujen kanssa. :D

• Tykkää
Reactions: LittleOne
Kiitoksia Hydrangea!
Mä en oo vaan edelleenkään alkanu tikuttelemaan.. Oon mä joskus kaupassa katellu niitä mut en oo viittiny stressata miestä.. Tää puheenaihe on muutenkin hyvin herkkä täällä meillä päin.
Ai juma ku alkoi vihlomaan rintoja kauheasti... :D Ei liittyny tää nyt mihinkään mut toivoisinpa et joskus nää vihlonnat ois oikeasti merkki jostain!

miss_piggy
Hydrangea: Nyt on kp 8 ja aina vaan vuotaa.. ekat 3 päivää oli aika niukkoja, sitte ikään kuin loppu jo, ei tullu ku ruskeaa tuhrua, mutta kumminki joka päivä vähän jotain...sitte tosiaan eilen alko taas ihan kunnolla ja jatkuu edelleen :O Neuvolaan soitin niin eivät osanneet auttaa kyllä yhtään.
Taidan tehdä varmuudeks r-testin, ku ei tää oo normaalia, mulla ei juuri koskaan oo kestäny näin kauaa menkat tai ollu mitään välivuotoja..
Mietin vaan että alotanko nyt kummiski nuo terot taas kp 15 vai mitä tässä nyt sitte tekis... Ja sänkyhommiinki pitäs kohta päästä, jos se ovulaatioki ois tulollaan, vai tuleeko se ees nyt sitte ku menkat on edelleen, ja oliko tää nyt joku ovuloiva kierto ja jos siks ois menkat näin pitkät vai mitääääääää.... Hajoan :x

Kukkurukuulle onnittelut!
miss_piggy kuulostaapa kyllä oudolta toi jälkivuoto. Oliko sulla kuitenkin kunnon menkat sillon alkuunsa? Ettei nyt ole vasta "oikeat"?
Hydralla hieno viiva tikussa!

ON tänään kävin neuvolan lääkärillä näitten pitkien kiertojen takia. Sain Tero-reseptin sekä labralähetteen (peruskokeet, kilpparit sekä prolaktiinin). Jos vuosi tulee täyteen yrittämistä, laitetaan sit lähetettä tarkempiin tutkimuksiin. Spermanäyte tulisi yksityisellä teettää ennen lähetteen tekemistä, joten varmaan helmikuulla sitä tutkittais jos ei ennen tärppää. Terkkari suositteli ovistestailujen jatkamista. Jospa kierrot lähtis nyt tasoittumaan!
Tänään menossa kp 5/yk 6.

miss_piggy, mietin kans, että jos nää olis vasta oikeet menkat ja ne edelliset vaan loppukierron tiputtelua tai menkkoja edeltävää tiputtelua. Ite ehkä laskisin kierron siitä runsaammasta vuodosta ja ottaisin terot sen mukaan. Jaksamista! :hug:

*Stiina, hienoa, että sait jotain helpotusta pitkiin kiertoihin. Mekin aloitettiin tutkimukset mun ultrakäynneillä ja miehen simppatestillä. Toivottavasti teidän ei kuitenkaan tarvis niin pitkälle mennä, vaan tärppäis jo ennen.

ON: Tikutteluja jatkettu tänään, mutta ei ole vieläkään plussa. Iltapäivällä oli useamman minuutin ajan järkyttävää nippailua vasemman muniksen tietämillä. Toivottavasti se ovis sieltä tulis.

Tervehdys naiset. Täällä tänään nähty pieni (3mm:n ihme) varhaisultrassa :heart: Rv 5+6 ja nähtiin pikkuinen ja lepattava sydän. Ens viikolla saadaan käydä ilmaseks uudelleen, jotta saadaan ihan kuulla sydänäänet ja valokuvat pikkusesta. Itelle todella suuri yllätys, että näillä viikolla näkyi noinkin paljon ja että ultra tehtiin mahan päältä.

Mary Ann meillä mies erikseen toivoi, ettei halua mitään "vauvan teko höösäystä". Eikä todellakaan halunnu mitään paineita oviksesta. Viimesessä kierrossa siis tikuttelin oviksen ja paljastin sen miehelle vasta jälkikäteen.

Hydrangea on siinä oviksen tikuttamisessa vaan oma jännityksensä =) Ja helppohan se on aina sanoa, että lakkoilee täältä palstalta...vaikeempi toteuttaa :saint:

pitkään olen ollut kirjoittamatta,lukenut vain taustalla näitä juttuja.

ihanaa että osalla on tärpännyt!toivottavasti meillä muillakin pian! :) itelläni yk x menossa,juuri kuukautiset taas alkoivat :/ rupee tuntumaan kohta epätoivoiseltä tää homma..

Viimeksi muokattu:
miss_piggy
Kyllä minusta ne kierron ekat 3-4 päivää oli kans ihan menkkapäiviä, eli sillonki tuli vuotoa aivan kunnolla...taidan nyt kummiski sitte ottaa ne terot sillon kp 15-24, ettei mee ihan kierto sekasin.

miss_piggy, joo no siinä tapauksessa kuulostaa ihan fiksulta tuo sun suunnitelma. Toivottavasti seuraava vuoto tulis sitten oikeaan aikaan, jos et sitä ennen plussaa. :)

Na-nu, älä lannistu. :hug: Uskon, että kyllä me pitkään yrittäneet vielä joskus onnistutaan. Haluatko listalle?

miss_piggy
Nyt aloin kuitenki miettiin että jos otan nuo terolutit viikkoa myöhemmin, sillä muutoin pitäis menkat alkaa taas parin viikon päästä eikä nää edelliset oo vieläkään kokonaan loppunu.

miss_piggy, tuskin se on niin päivälleen, että koska ne terot aloittaa, joten hyvältä kuulostaa suunnitelma. Eihän siinäkään järkeä, jos koko ajan vuotaa. Monet aloittaa terot vasta sitten, kun kontrolliultrassa on havaittu, että ovista ei ole tapahtunut. Itekin ajattelin aloittaa ne varmaan vasta kp 17 tai 18, että folliultra ei menis viikonlopulle. Siinä pitäis käydä kp 10-12 ja just noi kp 10 ja 11 olis menossa viikonlopulle, jos aloitan ne normisti kp 15. Ajattelin, että sais lääkäriajoissa enemmän valinnanvaraa, jos vähän taktikoin.

ON: Meinaa kyllä nyt vähän ketutus, masennus ja ahdistus iskee. Tuntuu, että koko ajan kaikissa ketjuissa missä oon, niin joku plussaa. Ite ei ole edes vielä saanut ikinä plussaa ovistestiin. Ärsyttää, kun muut plussaa heti jo yk 1-3 tienoilla ja ite on ihan turhaan tässä jo pitkään yrittänyt, kun ei edes ovuloi. Pelottaa ja masentaa, kuinka pitkä yritys tässä kenties on vielä edessä. Olis jo molemmilla koulut käytynä, omakotitalo ja autot hankittuna, häät juhlittu jne. Joten ajoitus vauvalle olisi mitä parhain, mutta kun ei vaan ole tulossa. Mistäköhän meitä taas rankaistaan...

Voi Hydra :hug:
Tiedän niin tuon tunteen.. Vaikka etukäteen "tiesi", ettei tärppi heti onnistuisi, jollain tapaa silti toivoi ja suunnitteli elämää vauvan odotusta varten..
Mutta ei niin ei, joten oon yrittänyt suunnitella elämää myös vaihtoehdolla, ettei raskautuminen onnistu vielä lähiaikoina. Täytyis varmaan varata se kallis lomamatka loppukeväälle, eikös sen pitäis olla aika hyvä tärpin tuoja?? ;)

*Stiina, mä oon yrittänyt jatkaa elämää ihan normaalisti. Ostin myös vähän aika sitten ihanat supertiukat farkut ja muuta vaatetta piristykseksi ja niihin ei todellakaan mahdu vauvamahan kanssa. :D Meillä on myös nyt remontti menossa ja mietinnässä on vielä, kuinka monta väliseinää laitetaan makkarien kohdalle, siis kuinka monta makkaria tehdään. Sekin on vaihtoehto vielä, että tehdään vaan se yks (tai kaks ja laitetaan toinen vaikka työhuoneeksi), jos ei tärppää. Väliseinät joka tapauksessa tehdään myös mahdollisimman helposti purettavaksi, jos niistä ei olekaan iloa.

ON: Jokohan sitä voisi alkaa pitää itseään virallisesti lapsettomana. Pillerit lopetin kuitenkin jo 8/2011, mutta "varsinaista" yritystä on ollut kuitenkin "vasta" 10-11 kk. En olis kyllä ikinä uskonut, että tää tulis oleen näin vaikeeta. Lähipiirissä on kuitenkin tapauksia, joilla tärpännyt heti kerrasta.

Tikuttelua jatkoin tänäänkin sinnikkäästi. Jostain syystä saan aamuisin vahvempaa viivaa ovistestiin kuin iltapäivällä/illalla. Monissa testeissä sanotaan, että pitäis testata klo 10-20 välillä, mutta mulla on PC:n testejä, jotka voi tehdä mihin kellon aikaan tahansa. Musta aamulla testaaminen on helpompaa, niin ei tarvi kelloa vahtia ja miettiä kuinka kauan on edellisestä vessareissusta ja olenkohan nyt juonut liikaa jne. Tänään (kp 13) oli ehkä aivan hieman vahvempi viiva kuin eilen. Toivoa siis vielä on. Ajattelin tikuttaa sinne kp 16 asti. Kp 17 suunnittelin aloittavani terot.

Yhteistyössä