Esikoista yrittämään 2012!

  • Viestiketjun aloittaja Sennay
  • Ensimmäinen viesti
miss_piggy
Kyllä muakin ärsyttää ku ei vaan sitä plussaa tuu, ja nyt on niin vittuuntunu niihin ovistesteihin etten enää niitä hommaa, kun näyttää mulla plussaa ihan läpi kierron..
 
miss_piggy
Hydrangea: Niimpä! Toki sitä on ilonen toisten puolesta mutta toisaalta taas katkera, ku itellä ei ilmeisesti sitä ovistakaan kovin hevillä tuu... Välillä mulla onki päiviä etten viiti käydä täällä koko palstalla kun alkaa vaan ketuttaa kaikkien r-testi ja o-testikuvat ja hehkutukset raskaudesta...toki se on aivan mahtavaa, mutta kun itellä vaan yk:t lisääntyy ja kroppa toimii ihan oman halunsa mukaan eikä niinku pitäis, niin ei se kyllä mitenkään mieltä nostata :(
 
Minäkinpäs nyt ilmoittaudun mukaan, kun palstaa olen sivusta seuraillut.
Haaveuni, 27-vuotta ja ensimmäinen lapsi toiveissa. Yritys aloitettu heinäkuussa.
Kolmas kierto on nyt menossa, kun vauvelia yritetään. Nyt on ollut ihmeellinen kierto. Mulla ei oo vuosiin ollut mitään hormonaalista ehkäisyä käytössä. Kierto on seilaillut 30-39 paikkeilla. Tässä kierrossa sitten viikko sitten perjantaina kp18 alkoi verinen vuoto. Kerran tuli enemmän ja sen jälkeen pari päivää tuhruilua. Limat ja himot oli kohillaan, joten mietin, josko ovulaatiovuoto olisi ollut kyseessä. Petipuuhat sattui siis hyvin kohilleen, kun kerrankin ajattelin niin, että en kalenteria kummoisesti ala vahtaamaan ja yritän olla stressaamatta. Minä stressaan reippaasti enemmän mitä mieheni. Nyt keskiviikkona tuli punertavaa valkovuotoa pyyhkiessä, eli olisiko kiinnittyminen voinut tapahtua, jos ovulaatio oli perjantaina? Kaikenmaailman oireet on tietenkin päällänsä. Ja ihmeissäni olen sitä, että linea negra näkyy haalena alavatsalla melkein napaan saakka. Koskaan aikaisemmin en ole sitä huomannut. Onko teillä tuosta linea negrasta kokemuksia? Muutoinkin vatsaa nipistelee. Eilen en esimerkiksi voinut alkaa vasemmalla kyljelle nukkumaan, kun vihloi jatkuvasti ja aivan kuin joku olisi kaivautunut sisäpuolella. Tuntui melko ihmeelliselle ja luulin jo oikeasti että kuvittelen. Vihlonta helpottui kun käänsin kylkeä. Toivotaan nyt, että pikkuinen siellä olisi aluillaan. Jos mulla siis oli ovulaatio perjantaina, niin sillon kierrolle ilmeisestikin tulee 32 päivää, eli nyt olis dpo 7. Ensi viikolla pääsee testailemaan :)

Lisättäköön vieläs se, että itsekin ajattelin, että vakipaikka ensin jne. Mutta siskoni saatua kaksi lasta, jotka ovat aivan superihania ja minullekin niin rakkaita, niin vauvakuumehan siitä tuli sitten itsellekin. Olin sisareni toisen lapsen synnytyksessä mukana ja siitä se ajatus alkoi pikkuhiljaa nousemaan, että minäkin haluan äidiksi. Miestä sai hieman lämmitellä ajatukselle, mutta ei kuitenkaan mitenkään hirmupaljoa. Nyt ollaan yhteistuumin sitten jännäämässä ja pettymykset ovat olleet kummallekin todella inhottavia. Sitä niin raskausoireissaan luulee, että heti tärppää, vaan ei tämä nyt niin helppoa olekkaan.
 
Viimeksi muokattu:
Esikoista yrittämään 2012!



Tervetuloa mukaan kaikki jo esikoista yrittävät tai yrityksen aloitusta odottavat!
Jos haluat mukaan listalle tai haluat tietojasi päivitettävän, niin laitathan tiedot punaisella.

Esikoista yrittävät:

haaveuni................27............... ya 7/2012
eläväinen...............19................ya 8/2012
Mary Ann................29...............yk 3
*Stiina...................24...............yk 6
miss_piggy..............31...............yk 6
Catida....................27................ya 3/2012
Hydrangea..............26...............yk 9

Yrityksen aloistusta odottavat:





Plussanneet:
LittleOne..................yk 6
kukkurukuu...............yk 3


Plussainneiden ketju:

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2146826-esikoista-yrittamaan-pinosta-plussanneet-2011-ja-2012-a/sivu12.html

Hyödyllisiä linkkejä:
Ovulaation tunnistamisesta juttua
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa haaveuni. :wave: Alkio kiinnittyy noin 5-7 vrk kuluttua hedelmöittymisestä, joten kyseessä voisi hyvinkin olla kiinnittymisvuoto. Mulla ei ole koskaan ollut linea negra näkyvissä. Tuokin voisi hyvin viitata raskauteen. Dpo 10 alkaen yleensä saattaa jo saada jonkinlaisen viivan testiin, joten eipä mene enää kauan, kun pääset testaamaan. :)
 
Jotenkin vain tuntuu, että ei haluaisi testata ennenaikojaan, niinku viime kierroilla tehnyt. Pettymys on ainan niin suuri, kun nega tulee kuitenkin. Tai sitten jos tulee haamu edes niin mitä sitä sitten tekee :D Testaa koko ajan vai? :) Noh, katsotaan josko tässä oireita tulisi vaikka lisää. Kertokaahan muutkin, näkyykö teillä linea negraa?
 
Ja minä täällä vauvakuumeisena katsoin vain, että kaksi viivaa ja raskaanahan sinä olet :ashamed: Onko sulla siis ollut ovulaation kanssa jotain ongelmaa? En ole näitä ketjuja täydellisesti läpi lukenut.

Niin ja tuskin valehtelee ja onhan sulla liuska tuossa rinnalla. Usko nyt pois vain :)
 
haaveuni, mulla on selkeät pco-tyyppiset munasarjat, joten en ovuloi (juuri koskaan) luomusti. Hieman siis hämmästyin tuosta hymynaamasta! :) Ens kierrossa olisi tarkoitus aloittaa Anazolit ovulaatioinduktioon.

*Stiina, hyödynnettyä tuli! ;)
 
Hei mä voisin tulla mukaan kirjotteleen :D
Eli eläväinen.............19.........ya8/2012
Eli nyt olis yk3 mutta pari kiertoa on nyt menty tulee jos on tullakseen tyylillä. Nyt tilasin ovistestejä ja ajattelin että nyt on periaatteessa yk1. Tajusiko kukaan :D

Hydrangea onko pco kovin yleinen? Täällä sitä tuntuu olevan monilla?
 
miss_piggy
eläväinen: Pco on tosi yleinen, eikä moni edes tiedä sitä sairastavansa. Yleensä ensimmäiset merkit pco:sta on epäsäännölliset kuukautiset, itelläni on ollu nuoresta asti epäsäännöllinen kierto, ja kun lopetin pillerit viime helmikuussa, ei menkkoja meinannu tulla sen jälkeen millään, saattoi tulla parin kuukauden välein. Sitte yksityisellä gynellä ultrattiin munasarjat ja kohtu, ja pco:han sieltä löytyi.
Terolutit sitte määrättiin puoleksi vuodeksi, ja jos tammikuuhun mennessä en ole raskautunut tälleen "luomuna" niin sitten varmaan jatkohoitoihin.
Itellä yks oire on myös se, että kärsin liiallisesta karvankasvusta, mikä liittyy pco:hon, eli kaulan alueella on tummia "partakarvoja" joita joutuu pinseteillä nykiä...tääki on ollu nuoresta asti mulla riesana.
Pco voi myös antaa ovistesteihin vääriä positiivisia tuloksia, itelläni esim. saan yleensä kp 11 eteenpäin vielä samana päivänä kun menkat alkaa plussaa noihin ovistesteihin, joten sellanen jolla on pco, ei voi täysin luottaa ovistesteihin, ei ainakaan noihin tikkuihin. Digeistä ei oo kokemusta, en oo raaskinu ostaa. Ja täällä siis menossa nyt yk 6, ja terolut kuureja on nyt syöty muistaakseni 5...
 
eläväinen, lisäsin sut mukaan. :) miss_piggy sulle vastailikin jo hyvin tuohon pco:seen liittyen. :) Pco on yleisempi ylipainoisilla ja siihen tosiaan saattaa liittyä ylimääräistä karvankasvua, aknea ja ongelmia sokeriarvoissa. Mä taas oon ihan normaalipainoinen. Ainoat oireet on ultrassa todetut monirakkulaiset munasarjat, jotka aiheuttaa ovuloimattomuutta ja sitä kautta pitkiä kiertoja. Monirakkulaiset munasarjat saattaa olla jopa 20 % naisista ja se on yleisin lapsettomuutta aiheuttava vaiva naisilla, mutta myös helpoiten hoidettavissa.
 
Siis pco eli munasarjat kystiset?? Mulla nimittäin ultrassa todettiin yks kystä toisella puolella mut ei se mistään pcosta puhunu. Mulla kuitenki menkat epäsäännölliset luomuna mut pillereillä ja nyt teroilla säännöllisesti. Ja ovuloin luonnostaan. Me ollaan yritetty vauvaa jo huuhtikuusta.
 
Onpa harmi juttu tuo PCO :( Mutta jospa nyt hydra tärppäisi ja luotetaan nyt noihin testeihin :) Ite oon toki siitä joskus lukenut, kun sitä alkaa kuvittelemaan ja pelkäämään kaikkea. Itsellä tosin on ylipainoa.. mutta muita noita oireita ei ole. Ovulaation olen tunnistavinani, mutta en ole sitä koskaan tikuttanut. Limat/himot saa kertoa puolestaan. Mikä sitten on pitkä kierto? Mulla on pyörinyt nyt siinä 32-39. Joskus on saattanut olla maks. 42. En ole oikeastaan aikaisemmin niin kiertojani seuraillut, kun olen vain odottanut, että kyllä ne menkat sieltä tulee.. siis silloin kun vauvaa ei yritetty. Papassa kävin reilu kaksi viikkoa sitten ja siellä ei kommentoitu ainakaan mun kiertoa pitkäksi.

Täälla vatsan vihlailut ovat jatkuneet.. oli tänään jo iltapäivästä ja nyt rauhoittui. Saa nähä aloittaako kohta taas, kun pitäisi mennä nukkumaan :) Verisuonet näkyy rinnoissa todella selvästi hieman nänneistä ylemmäs, onko tämä joku oire :D Mielestäni, ne ei ole aikasemmissa kierroissa näin hyvin näkyneet, mutta tiedä sitten, kun tässä itseään niin nyt tuijotteleepi. Muutapa ei ole kerrottavana ja tässä dpo8 menossa.
Tsemppiä ja vauvatuulia kaikille! :)
 
tarana, mun käsittääkseni noi yksittäiset kystat on vähän eri asia kuin pco. Pco:ssa niitä on useampia (yli 10-12 kpl) ja ne on kaikki pieniä ja tasakokoisia. Näkyy selkeästi ultrassa helminauhamaisesti mustina palloina. Munasarjakasvaimet :: Terveyskirjasto

haaveuni, mun käsittääkseni normi kierto on 24-35 päivää. Mutta pitkä kierto ei välttämättä tarkoita aina sitä, että ei ovuloisi. Tsemppiä piinapäiviin! :)
 
miss_piggy
Hydrangea: Mullakaan ei tota ylipainoa oo silleen kauheasti, muutamia kiloja, mutta painoindeksi on normaaleissa lukemissa. Siks tuo pco omalla kohdalla onki myös aika erikoinen juttu...
 

Yhteistyössä