Esikoista yrittämään 2012!

  • Viestiketjun aloittaja Sennay
  • Ensimmäinen viesti
Tänään jo kp 27/26-? ja dpo 12, eikä mitään uutta. En uskaltanut tänään aamulla testata, kun aamulle oli tiedossa jänniä juttuja töissä, että en olisi sitten vaan stressannut tuloksesta ja pystynyt keskittymään oleelliseen. Teroja en oo vielä hakenut apteekista, kun ajattelin että katselen nyt ainakin sinne lääkärin määräämään sunnuntaihin asti miten käy.

Catida, joko menkat on alkanut? Ootko testaillu uudestaan?

*Stiina, joko tikut tuli ja ootko päässy tikuttamaan? Miltä on näyttänyt?
 
Ovistikut hain tänään (oli eilen menny postiin asti, kun ei mahtunut postiluukusta :headwall:)..
Tikuttamisen tuloksena oli aika hailakka viiva, toivotaan siihen vahvistumista viikonlopun aikana. Netin syövereistä luin, että limatulpasta menisi ainakin muutama päivä, kunnes ovulaatio tapahtuu. Lämmöt vielä tänä aamuna aika alhaiset.

Ajattelin, että vielä tämän kierron tulos katsotaan ja jos onnistumista ei tule, niin täytyy olla johonkin suuntaan (perhesuunnitteluneuvola, yksityinen gyne tms) yhteyksissä, että mistä päin lähdetään purkamaan tätä ongelmaa. Ainakin kierrot on aika epäsäännölliset ja pitkät, että ihan hyvä nyt tikuttaa ovista, että näkee tapahtuuko edes sitä kierron aikana.

Hydran testailuja jännitetään, meinaatko testata lauantaina vai sunnuntaina?
 
Hydrangea: Ei oo alkanu. En oo tehny toista testiä, mut en kyllä enää usko raskauden mahdollisuuteen, kun kerta niinkin myöhäsillä kiertopäivillä tuli se nega. Nyt vaan toivon että ne menkat alkais pian, tää on pisin kierto pillerien lopettamisen jälkeen ja alkais jo riittää... (nyt kp 41)
 
*Stiina, viivanvahvistumisia! :)

Catida, voi harmi! Toivotaan pikaista menkkojen alkua, niin pääsisit uuteen yritykseen. :)

ON: Täälläkin odotellaan tätiä saapuvaksi. Tänään kp 28/26-37 ja dpo 13. Aamulla testattu taas nega. :ashamed: Huomenna vielä varmistus ja sitten terot käyttöön.
 
Ilokseni (kyllä luit oikein :) ) huomasin äsken, että vessassa pyyhkiessä paperiin tuli hieman rusehtavaa vuotoa. Olisko se täti sieltä sittenkin tulossa! Tänään kp 29 ja dpo 14. Kierto olisi ensimmäistä kertaa kun vuosi sitten pillerit lopetin järkevissä lukemissa ilman lääkitystä! :) Jään seuraileen tilannetta. Oliskohan niistä kevään ja alkukesän primokierroista sittenkin ollut jotain iloa. Viime kierto ilman niitä oli 37 päivää ja nyt tulossa joko 29 tai 28 päivän kierto, riippuen siitä aukeeko hanat kunnolla tänään vai vasta huomenna. Ehdin myös testaamaan aamulla negan, mutta mitä muutakaan sillä mun 4 mm limiksellä oliskaan voinu tulla. Se pettymys tuli jo käsiteltyä useaan kertaan tässä kierrossa negoja testatessa, niin nyt ei enää harmita. Päinvastoin, oon iloinen jos vuoto alkaa nyt kunnolla, niin tietää että jatkossa jotain toivoa on! :)
 
miss_piggy
Minä nappaan tänään viimesen terolutin tästä kuurista, ja sitte jännäilen tuleeko menkat parin päivän päästä kuten yleensä on tullu...jos huomenna uskaltais jo vähän tikutella..
 
miss_piggy, testaa jo! :p

LittleOne, alkaako ovistikuttelut pian? Mäkin taidan hommata lisää testejä ja tikuttaa taas tässä kierrossa.

Niin tai en mä tiedä vielä onko ees uus kierto alkanut. Eilen punaista lähinnä vain pyyhkiessä, eikä hanat oo vieläkään auennut, pienen pientä tiputtelua vaan. Alkais nyt kunnolla, jos on alkaakseen. Terot hain varmuuden vuoksi jo eilen, mutta en uskalla niitä aloittaa, että en sekoita hommaa entisestään. :headwall:
 
miss_piggy
Hydrangea: Niin testasinki :D Ja arvaa mitä tuli, NEGA:LOL: Voi elämän käsi... jos sitä malttais vielä pari päivää ennen seuraavaa tikuttelua, ja sitte ne menkat pitäs jo tullakki jos on tullakseen. :p
 
miss_piggy, no voi harmi. :( Mutta ehtiihän sitä vielä plussata, jos menkkoihinkin vielä pari päivää. :p Malttia! (Paraskin puhuja... :kieh:)

:attn: Onko ihan turhaa toiveiden herättelyä, jos hakisin vielä tänään apteekin oman (tänään dpo 15)? Vuotoa ei nyt viime vessareissulla tullut edes pyyhkiessä. Mutta kai se plussa olis Davidin erittäin herkällä (herkkyys 10 sitä jotain yksikköä) näkynyt dpo 14? Ei kai kukaan voi ekaa kertaa plussata vasta dpo 15? Ja kun se limiskin oli vaan 4 mm... Että onko nää sitten vaan superniukat menkat...? Se aukkariaikakin pitäis varata kun menkat alkaa (että osaa ottaa ajan oikeella kp:lle), mutta onko ne nyt alkanut ja voinko jo varata...? :headwall:
 
Hydrangea: Ite kahlailen aina noita vanhoja viestiketjuja esim. mikä dpo testasit plussan tai milloin vielä sait negan ennen plussaa. Niitä lukiessa toiveet aina nousee myöhäisestä plussasta. Yllättävän moni ainakin noilla palstoilla kertoo plussaneensa vasta dpo14 jälkeen ja esim valemenkkojen jälkeen. Ei kyllä pitäis lueskella noita kun rupee vaan mielikuvitus laukkaamaan liikaa.

miss_piggy: Tympeetä!

Roikutaankohan me täällä vielä ens vuoden puolellakin?

Stiina: Ite ajattelin kanssa tän kierron jälkeen varata ajan yksityiselle gynelle. Ei vaan jaksa oottaa ja kattella toista puolta vuotta...

Tänään alkais sit se oviksen tikuttelu.
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
LittleOne, noita ketjuja oon itekin käyny lueskelemassa. Ei kyllä pitäis. Toivotaan sulle hymynaamoja testiin! :)

No jos vuoto ei ala kunnolla iltapäivään mennessä, niin voisin sen testin hakea. David testit ehdin jo hätähousuilla loppuun. :( Jos testi nega ja vuotoa ei yhä kunnolla, niin pitäisköhän vaan ottaa ne terot? Vai pitäiskö varmistaa vielä asia lääkäriltä?
 
miss_piggy
Hydrangea:
Itehän alotin ne terot sillon ku sain reseptin, ihan kesken kierron, eli menkoista ei tietoakaan. Ja just ku ei tienny millon menkat tulee, niin aloitinkin ne lääkärin ohjeistuksella keskellä kiertoa.
Eli söin sen 10 pvää, ja sitten ne menkat tulla tupsahtikin ihan oikeaoppisesti kolmantena päivänä ekan kuurin loppumisesta.
 
miss_piggy, tuollain juuri mäkin oon aloittanut primot sen kaks kertaa. Taidan tehdä nytkin niin. Odotan vielä aamuun ja otan sitten ekan teron. Tuskin tässä sen pitempään kannattaa arpoa. Mietin vaan, että jos tää tiputtelu enteilee menkkoja, niin saanko homman ihan sekaisin, jos aloitan terot vai alkaako menkat kuitenkin jos ne on alkaakseen?

Poikkesin apteekissa vielä. Siellä ei ollu sitä apteekin omaa ja erehdyin ottaan sitten clearbluen +/- testin. Siihen tietenkin tuli sitten se viivanpaikka, mutta luin että ei se kai mitään merkkaa. Joten nega oli taas. Sen puolesta ainakin voin ne terot aloittaa.

Lisäys. Oviksen mielestäni bongasin testeillä ja ultrassa gyne sanoi, että ovis on hyvin todennäköisesti tapahtunut. Voiko kuitenkin olla niin, että menkat ei ala vaikka ovis on tapahtunut ja ei ole raskaana? Olen aina luullut, että jos ovis tapahtuu, niin tulee myös menkatkin. Vai ollaanko ollut gynen kanssa molemmat väärässä ja ovista ei olekaan tapahtunut? Äh, mä mietin näitä asioita ihan liikaa...
 
Viimeksi muokattu:
Jee, mulla alko eilen viimeinkin menkat! Olen helpottunut. Kierron pituudeksi tuli 42pv, uusi ennätys :|
Nyt pistän ovulaatiotestit tilaukseen, tässähän menee muuten (kirjaimellisesti) ikä ja terveys |O Haluun nyt tietää että tapahtuuko sitä ovulaatiota ylipäänsä.
 
Catida, hyvä että menkat tuli, niin pääsette taas uuteen yritykseen! :)

ON: Täällä ei menkkoja näy. En tiedä mitä ihmettä se pienen pieni tiputtelu oli sunnuntaina, enkä jaksa jäädä asiaa arpomaan, vaan otin ekan teron tänään. Nyt sitten odotellaan noin pari viikkoa menkkoja. Toivottavasti ne tulee, niin voidaan jatkaa näillä teroilla, niin kauan kun saavat vuodon aikaseksi. Lääkäri määräsi niitä nyt heti vuodeksi. Todella kannustavaa... LittleOne kun tuolla aiemmin kyseli, ollaankohan täällä vielä vuoden päästä, niin mä ainakin taidan olla. Ajattelin myös pitää hieman palstailutaukoa ja ehkä vaan käydä silloin tällöin lukemassa teidän ihanien kuulumisia, kun tässä tuskin mitään mielenkiintoista tapahtuu seuraavan parin viikon aikana, niin saa välillä ajatella muitakin asioita ja panostaa välillä muihin tärkeisiin juttuihin. Katsellaan kuinka kauan mun tauko pitää. :p Toivottavasti sinä aikana LittleOne ja miss_piggy olis saanut sen kauan kaivatun plussan r-testiin ja Catida olis bongannu oviksen. :)
 
miss_piggy
Hydrangea: Ihan hyvä varmaan että alotit nyt ne terot, ja jos ne menkat nyt alkaiski, niin en usko että haittaa mitään, syöt vaan sen ekan kuurin loppuun ja sitte oottelet niitä seuraavia menkkoja...tai näin ainaki oisin varmaan ite tehny jos se vuoto ei ois alkanu sillon heti terojen jälkeen vaan kesken sen kuurin.
Ja jotenki luulen,että nyt ne menkat sulla pysyy pois tuon terokuurin ajan, ja tulee sen jälkeen niinku kuuluuki :)
Mun r-testit loppu, postia ootellessa :D Vähän himokkaana testaillu ennen aikojaan.
 
Ite oon kanssa päätyny tähän ”palstalakkoiluun” lähinnä sillä ajatuksella, että todellakin käyn lukasemassa teidän kuulumisia, edes puhelimella kerran päivässä (löytyy suosikeista) ;) Oon kuitenkii jättäny turhat märehtimiset kirjottamatta. Kun ei tää asian vatvominen tunnu mitään auttavan... :|
Kirjottelen kun on kirjottamista tai uutisia. Kuten tänään :D

Mulla on nyt niitten CB:n digitestien lisäksi liuskoja. Oon nyt sit kikkaillu niillä pari päivää harjotuksen ja mielenkiinnon vuoksi. Liuskan ohjeessa painotettiin, että virtsan tulee olla huoneen lämpöstä. (Näytti lukevan myös raskaustesteissä, mutta en oo tähän kiinnittäny huomiota).

Nyt siis mun tieteellinen koe =) Kusin purkkiin ja tein samantein siitä ovisliuskatestin. Testiajan päätyttyä liuskassa oli vain yksi viiva (kontrolliviiva) ja tuokin viiva oli todella todella todella hailakan värinen. Annoin tämän samaisen virtsan seisoskella 20 min, jonka jälkeen tein uuden samanlaisen liuskaovistestin. Testiajan sisällä kontrolliviivasta tuli kirkkaan punainen ja toisesta viivasta hailakan punainen. Eli näköjään sillä virtsan lämpötilalla on väliä. Mielenkiintosta.

Tämmöstä täällä…ja siis ovista odotellessa.
 
  • Tykkää
Reactions: Hydrangea
Mulla on ollut hyvä yritys päällä täältä pois pysymisessä, mutta se taitaa kyllä loppua alkuunsa. :) Yritän kuitenkin hieman vähemmän näitä sivuja lueskella ja hieman vähemmän tänne kirjoitella. Tuntuu, että viime päivinä kaikki ajatukset on vaan pyörinyt tämän vauvaprojektin ja oman kropan toimimattomuuden ympärillä. Parina iltana pettymykset on myös purkautunut itkuna, mutta onneksi mies ymmärtää ja kannustaa. :heart: Illat on myös mennyt lähinnä sohvalla maatessa, mutta eilen olin ylpeä itsestäni, kun sain kiskottua itseni pitkän harkinnan jälkeen raittiiseen syysilmaan. Piristi kummasti ja tänään on osannut katsoa asioita jo hieman positiivisemmin.

Eilen laitoin myös tilaukseen Pregchekin liuskaovistestejä, jotka totesin mulla toimiviksi tässä kierrossa. Tilasin samalla myös CB:n hymynaamatestin, niin voin sillä jatkossa "tarkistaa" tulokset, niin ei tarvi niitä murehtia. Sen verran luottavaisemmin mielin nyt mennään, että laitoin tilaukseen myös CB:n viikkonäytölisen testin, kun tuli edulliseksi samassa testipaketissa hymynaamatestin kanssa.

Tänään aamulla meni siis toka terolut naamaan ja onneksi ne ei ole ainakaan vielä aiheuttanut mitään inhottavia sivuvaikutuksia. Varmaan viimeistään tän kuun vikan viikon alkupuolella alkaa menkat. Vielä on pitkä aika niitä odotellessa ja sitä kun pääsee taas ovista bongaileen. Aukkariin varaan myös heti ajan kun vuoto alkaa.
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy
Mulla ei oo noista teroista tullu juuri mitään oireita... Nyt ei oo myöskään menkkatuntemuksia, vaikka jos menee niinku ennen, niin huomenna/ylihuomenna ois pitäny alkaa kunnon vuoto. Vaan kuivaa on ku saharassa :D Jos se ois hyvä merkki =) Posti ei vielä tuonu mun tilaamia r-testejä niin kävin kaupasta ostamassa yhen paketin noita Pregcheckin testejä (ja kusasin saman tien:LOL:) No, negahan sieltä tuli, mutta en masennu vielä, niin kauan ku menkkoja ei tuu, on toivoa :rolleyes: Mua vaan nyt jänskättää se, että ku se koulu alkaa ens viikolla, että tulis nyt ees sitä ennen menkat tai se plussa testiin niin vois vähän suunnitella jatkoa että miten tässä sitte toimii.
 
  • Tykkää
Reactions: Hydrangea
LittleOne: Kiitos tuosta "tieteellisestä" tutkimustuloksesta :) Tilasin juuri ovulaatiotestejä, ja ohjeissa tosiaan sanotaan, että virtsan pitäis olla suunnilleen huoneenlämpöistä. Toisaalta lukee myös, että testin voi tehdä suoraan virtsasuihkusta. Ihmettelenpä vaan, keneltä tulee huoneenlämpöistä pissiä :confused: :D Ehkä siis varminta käyttää kuppia...
 

Yhteistyössä