Esikoista yrittämään 2012!

  • Viestiketjun aloittaja Sennay
  • Ensimmäinen viesti
LittleOne, oi, sullahan on ihana juttu tiedossa. Itekin kaipaisin jonnekin lämpimään, kun kesä nyt oli mikä oli. Toivottavasti teitä säät suosii! :) Epäilen kanssa, että loppuviikosta hypin seinille, jos sinne kuvittelin odottavani. :D

Toisaalta taas mulle näitten pitkien ja epäsäänöllisten kiertojen kanssa taistellessa menkat ei aina välttämättä ole ihan maailmanloppu, joten ehkä mieluummin niitä odottelisin kuin testaisin sen negan. Tänään jo hieman houkutti raskaustestit siellä vessan laatikossa, mutta maltoin mieleni, kun tiesin että joka tapauksessa näillä päivillä siellä ei mitään näkyis. Voi voi... Ehkä mä sitten testaan keskiviikkona dpo 10, kun noi mun testit niitä erittäin herkkiä. :D
 
Nyt tilattu 7kpl Clearblue digi-ovistestejä + 2 liuskatestiä = mielenrauhaa pienelle ihmiselle :saint:

On ne menkat aina vaan niin perseestä, että sitä unohtaa esim olla tyytyväinen siitä, että ne tulee ajallaan tai että kierto vakiintunu 28-30 päivään.
 
LittleOne, noi digitestit on varmasti hyvä idea. Itekin niitä harkitsin. Olis ollu kiva sellaisella ainakin varmistaa tässä kierrossa se ovisplussa, kun niiden viivojen tulkitseminen oli musta jotenkin hankalaa. Bongausonnea. :) Niin, on ne menkat joka tapauksessa aina perseestä, niin toivotaan, että pysyy meillä jatkossa poissa. Tai ainakin sen 9 kk ajan. :D
 
eläväinen: Testasitko sunnuntaina? Miten kävi?

Täällä kp 37/?? (lyhin 31pv, pisin 38pv). En oikein tiedä testaisinko vai odottelisinko vaan vielä. Uskaltaisko toivoa, vai onko mun kroppa vaan totaalisen seonnu (mullahan oli aiemmin tässä kierrossa sitä outoa ruskeaa tiputtelua, jota jatkui kaikkiaan pari viikkoa..) :$
 
Catida, mä en ainakaan pystyis olla testaamatta. Testaa vaan. :)

Mä tunnustan, että oli pakko testata tänään jo kotiin tullessa. :D No negahan sieltä tuli, mitä muuta sitä vielä näillä päivillä oliskaan voinu tulla. Täyty dipata myös ovistestikin. :p Siihen tuli aika vahva viiva. Luulin, että limat olis alkanu kuivaan oviksen jälkeen, kun tossa oli välissä jo pari hieman kuivempaa päivää, mutta tänään on oikeen kunnolla lorahdellu. Mun kroppa ei näköjään toimi ollenkaan oppikirjojen mukaan. Yritän malttaa huomenna aamulla mieleni ja testata vasta keskiviikkona aamulla. Mitään erityisiä oireita ei ole. Maha on vaan niin turvoksissa, että näyttää että olisin jo pidemmällä raskaana. :D Pientä painontunnetta on alavatsassa ja välillä on ollut pieniä nippailuja, mutta yleensä ne mulla kertoo vaan lähestyvistä menkoista.
 
miss_piggy
Hydrangea: Mikä kp sulla on menossa? Mulla on tänään kp 18 ja tuli aiiiika vahva ovisplussa! Oon ihan öönä, voiko se olla tässä vaiheessa mun terolut-kiertoa? Laitoin siitä kuvanki tonne ovistesti pinoon :D No, peitot kyllä heilui heti ku plussa pärähti tikkuun.
 
miss_piggy, kävin ihailemassa sun plussaa. Hyvä, että tuli hyödynnettyä. :p Tänään kp 24/dpo 9/yk7.

Tää typerä hätähousu testas taas tänään aamulla negan. :ashamed: Huomenna aamulla testaan vielä (kuten alkuperäisen suunnitelmaan mukaan pitikin testata ekan kerran) ja seuraavan kerran vasta dpo 14, kuten lääkäri kehotti, jos sinne asti täytyy ees mennä.
 
miss_piggy
Hydrangea: On kyllä niin ärsyttävää ootella, että päivät kuluis sen verran jotta vois testailla.. Ja melkein kyllä arvaan, että täti tulee koputtelemaan kuiteski taas tossa 8-9 päivän päästä:headwall:
 
miss_piggy, ärsyttää kyllä niin kun menin jo testaileen. Ei olis pitäny hankkia niitä halpistestejä isoa nippua. Jos olis apteekkiin asti täytyny mennä, niin en varmana olis testannu. No huomenna uutta yritystä. Ei oo kyllä mitenkään sellainen olo, että sieltä plussa tulis. Ei oo selkeää lämmönnousua, limis ultrassa vain 4 mm... Silti sitä jotenkin ei halua uskoa totuutta, kun niin kovasti sitä plussaa toivoo. :ashamed:
 
miss_piggy
Niinpä, mulla tais muuten olla joku yhtä paksu tuo limakalvo sillon ultrassa, ja toisella puolella tais olla joku 3mm ja jotain...en vaan sillon oikein tajunnu että onko se hyvä vai huono juttu..
Toivon kyllä että nuo terolutit on asiaa korjannu.
 
miss_piggy, jotkut sanoo, että se rakenne olisi tärkeempi kuin paksuus. Tällain mulle vastailtiin tuolla lapsettomuus-puolella: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2182662-kohdun-limakalvon-paksuus/ Toivottavasti terot olis auttanut siihen asiaan sulla. Harmittaa, kun ne ei ollu itellä mukana vielä tässä kierrossa. :( Laittelin lapsettomuusklinikalle kysymyksiä viime perjantaina mm. tuosta limakalvon paksuudesta ja ne lupasi soitella mulle ylihuomenna ja vastailla mun kysymyksiin. Siellä ensikäynnillä kun en osannu kaikesta kysyä. Täytyykin miettiä kaikki kysymykset valmiiksi.
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Hydrangea: Persiistä! :(
Tosin kai sitä tossa vaiheessa saa vielä uskoa, että toivoa on?

Catida: Varmasti tympeitä tommoset megakierrot... En pysty ees kuvittelemaan.

Eilen tuli jo ne ovistestit. Mukavan selkeet ja yksityiskohtaset ohjeet oli kyllä pakkauksessa mukana ja myös auttavan puhelimen numero :D Mukana piti tulla ilmaseks 2 liuska -ovistestiä. Tuli kuitenkin kolmen paketti One Step raskaustestejä. Mukava yllätys. Ens viikolla alkaa sitten hymiön metsästys… :)
 
Catida, voi ei, tsemppiä sinnekin. :hug:

LittleOne, niin kai tässä vaiheessa vielä toivoa on. En vaan enää jaksa uskoa plussaan.

Toivottavasti ne menkat alkais pian... Ei kiitos taas mitään 120 päivän kiertoa. Onneks on se teroresepti valmiina. Eilen illalla alaselkä oli kipee. Lämmöt ollu aika tasaisia oviksen jälkeen, siinä 36,2-36,3 tienoilla. Ihmettelen yhä, miksi ne ei noussu oviksen jälkeen (kuin ehkä 0,1-0,2). Eikö se sittenkään ollut ovis vai eikö keltarauhanen kehittynyt irronneen munasolun tilalle. Ultrassa gyne vaan sanoi, että vatsaontelossa on hieman nestettä, joka viittais tapahtuneeseen ovikseen, mutta ei puhunut keltarauhasesta mitään.
 
Turhauttaa kun tein maanantai iltana testin noin 4 tunnin pidätyksen jälkeen ja negaa näytti. Tai siis ehkä joku haamujen haamu, mut nega niinkauan kunnes saa kunnon viivan :D Tätiä ei edelleenkään näy ja alavatsa kipuilu jatkuu.
Tänään on lääkäri ja pissanäyte täytyy antaa. Ehkä tänään selviää meinasko ne ohuen ohuet haamut m itään :D
 
Pakko tulla hehkuttamaan, että taisin juuri bongata elämäni ensimmäisen ovulaatio-limatulpan! :wave: Juuri olisi vaihtumassa kp 12, eli jos ovulaatio olisi oikeasti tulossa, ei tästä kierrosta tulisikaan niin megakiertoa mitä ehkäisyn lopettamisesta tähän saakka on ollu (32-47).. Tilasin viikonloppuna kotitesti.fi:stä ovulaatiotestejä, toivottavasti huomenna olisi postilootassa odottamassa! Taitaa greippimehu tehdä tehtävänsä :p
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
*Stiina, onnittelut limatulpasta (jos nyt niin voi sanoa). :D Toivottavasti ovis tulee hyödynnettyä ja tuleekin sen megakierron sijaan plussa r-testiin. Mä en enää elättele plussatoiveita vaan toivon kanssa lyhempää kiertoa.

ON: Tänään kp 26/dpo 11. Myös eilen illalla alaselkä oli kipee. Enteilisköhän tädin tuloa... Toivotaan niin, koska olis mukava saada tästä vähän lyhyempi kierto. Pisin tosiaan ollu viime syksynä se 121 päivää, jossa vuoto viimein käynnistettiin primoilla. Parin tunnin päästä pitäis lääkärin soittaa ja vastailla kysymyksiini.
 
miss_piggy
Mulla tuli eilen eli kp 20 pupuilun jälkeen vessassa pyyhkiessä paperiin ihan hippasen jotain rusehtavaa...luulin jo että ei kai menkat tuu, mutta ei sieltä oo ton jälkeen kyllä mitään tullu, mitä lie tuo nyt sitte oli? Ei kai kiinnittymisvuoto tollasta voi olla? Ja oletettu ovishan oli sitte sillon kp 18.
 
Nyt on jutskattu puhelimessa lapsettomuusklinikan lääkärin kanssa. Sain vastauksia mua askarruttaneisiin kysymyksiin. Mulla oli keväällä käytössä primot ja käyttöohjeissa sanotaan, että niitä ei saisi käyttää raskautta yrittäessä. Lääkäri sanoi, että jos mulle niitä on määrätty raskausmielessä, niin niiden käytöstä EI ole mitään haittaa. Lääkeyhtiöt haluaa vaan näillä varoituksilla pestä kätensä pelistä pois. MUN tapauksessa niiden käyttö on ollut perusteltua kauan kadoksissa olleiden menkkojen ja kiertojen epäsäännöllisyyden takia. Jos primojen käytön aikana olisin tullut raskaaksi, niistä EI olisi ollut haittaa sikiölle (kun en niiden käyttöä olisi jatkanut), eikä ne olis käynnistänyt vuotoa raskaana ollessani. Ne (samoin kuin terot) jäljittelee kehon omaa keltarauhashormonituotantoa, joten lääkärin niitä määrätessä ovat turvallisia. Lääkäri myös sanoi, että primojen/terojen ensisijainen tarkoitus on saada kierrot säännöllistymään. Ne ei siis vaikuta kohdun limakalvoon tai saa ovulaatiota tapahtumaan. Näihin ongelmiin on omat lääkkeensä. Ajattelin nyt jakaa nämä asiat teidänkin kanssa, jos näistä tiedoista on jollekin iloa. :) Muistutan kuitenkin, että nämä asiat sanottiin nimenomaan mun tietojen perusteella. Uskon kyllä, että tässä maassa lapsettomuuteen erikoistuneet lääkärit osaa työnsä ja jos ne jotain lääkettä määrää, niin parempi totella. :D Suosittelen myös olemaan omaan lääkäriin yhteydessä, jos joku asia mietityttää.
 
miss_piggy
Hydrangea: Jotain suttua joka tapauksessa :D

Ja kyllähän sullakin on niin kauan toivoa saada plussa testiin, kun menkkoja ei näy :) Kaikillahan se plussa ei näy edes vaikka ois jo dpo 10 menossa, tai näin oon ainaki kuullu. Ei muutaku kustaan tikkuihin vaan ja jatketaan touhuiluja :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Hydrangea

Yhteistyössä