Esikoista yrittämään 2012!

  • Viestiketjun aloittaja Sennay
  • Ensimmäinen viesti
Hei kaikki
Täälläkin on kauhea vauvakuume ja tällä hetkellä on jännät paikat kp27/30 mitään olotiloja tai tuntemuksia ei kyllä ole suuntaan eikä toiseen :( Luulen, että jos nyt ei ole tärpännyt niin tilaan muutamia ovis testejä ja testaan ens kuussa, että ovuloinko edes.
Noin viikko sitten oli kyllä kaikenlaisia kipuja ja oireita, että täti tulee ennätys aikaisin kylään :D
 
Voi mikä ihana vastaanotto :flower: Kiitos!

Ja kiitos myötäelämisestä! Oma ajatus sanoo, että tuskinpa tässä vielä tärppiä olisi käynyt, että keho vain sekoilee omiaan, mutta kai vähän voi uskoa ja toivoa ja haaveilla? :whistle:

Ajattelin, että voisin testailla torstaina, jolloin siis oikeasti olisi pitänyt alkaa vuoto. Tai noh. Aikaisintaan olisi pitänyt alkaa :) kellontarkka en ole ollut kuin pillereiden kanssa, muuten heitellyt aina joillain päivillä, mutta tosiaan yli tuon 30 pv.

Ei-raskautumisen puolesta puhuu myös aika tavanomainen vuoto, eli niukkaa ja rusehtavaa. Ja eipä nuo nyt yleensäkään ole kestänyt kuin 2-4 päivä.. argh.. :headwall:

Mutta toiveissa on hyvä elää.. :ashamed:

Ainiin, pidetäänkö vielä alun listaa..? Jos, niin minun tiedot on... yritys aloitettu kesäkuussa 2012 ja ikä 27v. :wave:
 
eläväinen, tervetuloa jännäilemään! :) Toivotaan, että ovistestejä ei tarvis, vaan sieltä oliskin r-testi plussa tulossa.

Reissulainen, toi haaveilu on ihan normaalia ja niin tuttua. Itekin kuvittelen aina vaikka mitä, vaikka edes oviksen tapahtumisesta ei ole varmuutta.:D Torstaina testaaminen kuulostaa fiksulta. Pidetään peukut pystyssä! Taitaa olla niin, että listanpäivittäjä lykkäsi yrittämisen aloittamista ja kukaan ei ole ottanut sitä hommaa tehtäväkseen.
 
Tervetuloa eläväinen. Vaikka minkälaisella asenteella lähtis uuteen kiertoon ja vaikka mikä olis, niin aina sitä vaan tuntuu olevan piinaavaa jännitystä tää viimenen viikko. Kuuluu kai asiaan :)

Näytti Hydrangea olevan tosiaan prikulleen sama kellonaika. Vissiin kiirettä siis töissä edelleen ;)

Niin huvittavaltakun kuulostaakin, niin tota etusivia aijottiin päivittää jossain vaiheessa. Yleisön painostuksesta sitä vaan ei saannu päivittää :D Täällä on ollu tiukka kuri ennen meijän saapumista.

Ite oon siis lopettanu pillerit huhtikuussa. Ja siitä asti jokainen kierto on tuntunu siltä oikeelta :p
 
LittleOne, juu kiirettä piti. :D No olis sitä oikeesti ollu hommaa, mutta ajatukset ei pysynyt kasassa ja huomenna pitäis sitten yrittää painaa töitä tänkin päivän edestä.

miss_piggy, niin aioitko sä tikuttaa ovista tässä kierrossa vai muistanko nyt väärin? Mitä tikut on näyttänyt?

Mä testasin vielä äsken töistä tullessa ja haalenemaan päin se viiva on. Huomenna ei enää viitsi. Nyt vaan odotellaan niitä raskausoireita. :p
 
AnuT
Tuon Hydrangean laskelman mukaan mulla olis tänään dpo 9. Eli siis jos ovispäivä on dpo 0. En kylläkään testaillu sitä ovista, omien tuntemusten perusteella mennään. Ja vähän kalenterinkin. Muistelenkohan oikein, että joku tuolla aiemmin kirjotti, että dpo 14 pitäis jo plussa näkyä, jos sellasta on. Vielä olis siis ooteltava vähän aikaa.

Ovisoireista joku kyseli, mulla itselläni oli nyt viimeksi (ainakin omasta mielestä) aika vahvat oireet. Siis halut kasvo huomattavasti, limaa tuli älyttömästi ja alavatsassa oli selviä vihlasuja vasemmalla puolella. Lisäks tosiaan, niinkun jo aiemmin kirjotin, kävelylenkin loppupuolella alko sellanen omituinen tunne alavatsassa, vähän niinkun turvotusta ja kipua. Loppuvaiheessa piti jo pidellä mahaa kävellessä kun oli niin inhottava tunne.

Mulla ei oo omasta mielestäni ollu ennen näin vahvoja oireita, jotenka kun pupuilut osu just tuolle päivälle, niin toivon että se tärppäs. Ja samalla yritän olla toivomatta. Kyllähän te tiiätte.. :ashamed:
 
Minä täällä taas urkkimassa...kyl mä tätä ketjua luen kuitenkin jokapäivä :p Täällä on monella jännät paikat!

Miten sä LittleOnepystyt olemaan noin jämpti noitten testailujen kans?Et jos meinaat oottaa sinne dpo neljääntoista?Hyvähän se on, jos joillakin on itsekuria kun ite olin sellanen hätähousu-testailija :cool: Nyt toivotaan sormet ja varpaat kippurassa että tässä kierrossa olisi teijän vuoro saada pikkukyytiläinen matkaan :heart:

Sitä tulin tänne rienaamaan että oottakaa vaan ku tähän vaiheeseen pääsette ni sittenpä vasta odottamista onkin.Nimittäin sen, että onko mahassa ketään ja onko kaikki hyvin,plaah,kun en jaksas odottaa.Varhaisultraan vielä 2 viikkoa.Mutta mitäpä muutakaan tässä voi :confused: Ja jos pidätte salaisuuden....niin testasin vielä perjantaina raskaustestillä....oli varmaan kymmenes testi :ashamed: Tulipunainen se oli.

Ja uusia jännäilijöitäkin tullut,kivaa!Toivon ihan kamalasti teille kaikille sitä omaa toukkaa :heart: Käyn teitä täällä vakoilemassa...noh joka päivä :D
 
En nyt pysty Muksutar ihan samaistumaan tuohon pitkään odotukseen… Kohta yritetty puol vuotta, saamatta edes sitä yhtä hailakkaa haamuviivaa testiin. Eikä mitään takeita siitä, voiko ikinä tulla raskaaks. Ei tunnu hirveen pahalta parin viikon ultran odottaminen. Mielelläni vaihtasin paikkaa…

Hydrangea: Ite vetäsin eilen töitten jälkeen kunnon rääkkijumpan ja juoksulenkin. Sai hetkeks ajatukset muualle ja pysty hetken keskittymään töihin illalla kotona. Jospa tänään ahertais myös täällä töissä :whistle:

AnuT: dpo lyhennehän tulee englannin kielestä "päivät ovulaation jälkeen". Siis dpo10 sulla. Mehän saatetaan testailla samaan aikaan :) Dpo14 on varmaan se milloin oikee tulos alkaa olla jo aikasta varma (toki joillain voi näkyä vielä myöhemmin). Aikasintaan herkällä testillä voi jotkuu saada plussan jo dpo10.
 
miss_piggy
Hydrangea: Juu aloin tikuttamaan jo kp 9 :D Aattelin kerranki tikutella oviksen ahkerasti, että näkee itekki sen vahvistuuko vai ei, ja kyllä se on pikkuhiljaa vahvistunu jo tossa 3:n päivän aikana, nyt ois sitte kp 12, eli alkais varmaan parin päivän sisällä ovis olla ovella, jos ja mikäli mulla se oikea ovis on :)
 
Mäkään en pysty kyllä samaistumaan Muksuttaren odotukseen. Varsinkaan tänään kun kaikki ottaa päähän.

Eilen oli hitusen aamulämmöt koholla ja tänään ne oli taas normaaleissa lukemissa. Painontunne alavatsalta ja nippailut on häipynyt. Jotenkin tuntuu siltä, että se kp 14 viiva ei ollut tarpeeks vahva tai oli vaan virheellinen plussa. Pco:ssa noita vääriä plussia voi kuulemma tulla. :'( Kahden viikon päästä sitä pääsee sitten taas tekeen niitä nega testejä. Ens kiertoon otan kyllä Clearbluen digin avuksi, niin ei tarvi viivoja arvuutella. Tai kai sekin voi niitä vääriä plussia antaa...? Ikinä en oo saanut edes haamua raskaustestiin ja enkä vissiin edes plussaa ovistestiin, vaikka pillereiden lopettamisesta jo se vuosi, niin tuntuu noi ultranodottelut jotenkin niin kaukaiselta. Toki se odottaminen varmaan silloinkin hankalaa on, mutta... Torstaina sitten lapsettomuusklinikalle.

miss_piggy, ovisbongausonnea! Toivottavasti tulis pian oikein räikee plussa testiin! :)
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Lomat vietetty ja sen myötä myös palstalle palailen! Nyt menossa kp3, joka jälleen kerran romahdutti pilvilinnoista.. Kuvittelin jälleen jos vaikka mitä raskausoireita, mutta jälleen kerran ei pitänyt paikkansa. Syyskuussa tulee täyteen puoli vuotta yritystä. Jos positiivisesti ajattelee tuli kiertopäiviä täyteen "vain" 39, edellisen yli 40 päivän sijasta. Pitkien kiertojen myötä mietityttää, että ovuloinko ollenkaan, mutta ainakin lämmöt kohoavat hyvin oletetun ovulaation jälkeen ja pysyvät korkealla aina tätin tuloon saakka.

Kuumeilu on täyttänyt ajatuksia melko vahvasti ja palsta vetää puoleensa useita kertoja päivässä. Päätinkin näin syksyn tullen panostaa entistä enemmän liikuntaan, jotta sais kuumeilustressiä helpotettua (ainakin olisi hieman palstailuajasta pois).. Tässä kierrossa päätin myös ottaa greippimehun kokeiluun, saas nähdä onko mitään apua..:p
Onko muilla mitään "vippaskonsteja" käytössä?
 
Viimeksi muokattu:
Stiina: Ei varmaan mun vippaskonstit kiinnosta, koska selvästi niistä ei oo ollu apua :) koska täälläkin tulee syyskuussa puol vuotta täyteen. Oon kuitenkin siis juonnu greippimehua, syönny foolihappokapseleita ja nyt mietin teenkö itestäni naurettavan, jos sitä rupee oviksen aikaan makoilemaan seksin jälkeen takapuoli pystyssä?? Meneekö se jo vähän liian ”yrittämiseks”? :ashamed:

Hydrangea: Älä luota liikaa noihin lämpöihin. Jos huomenna taas koholla, niin voit unohtaa koko tän aamusen alemman lämpötilan. Ja voit taas hyvillä mielin uskoa siihen sun ovisplussaan :heart:
Fiilikset kyllä todellakin heittää päivästä toiseen. Ne päivät on kyllä ehottomasti mukavempia milloin uskoo tärppiin. Todellisuus ei oo niin mukavaa…ja se pirun nega joka oottaa taas edessä! :kieh:
 
miss_piggy
Voi hitto, tuo pco..mullaki on, jos tuleeki ovistestiin vääriä plussia :(

Mulla myös greippimehu ja foolihappotabletit.

Littleone: Just luin, että seksin jälkeen tyyny lantion alla ei auta mitenkään niiden siittiöiden menemistä oikeeseen paikkaan, ne ui sinne ilman sitä tyynyäki, eli periaatteessa tulos on +-0. :D
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Anteeksi, ei ollut tarkoitus todellakaan loukata ketään tai vähätellä tolla mun varhaisultran odottamis jutulla!! Pointti oli vaan siinä, että raskauden suunnittelu, ehkäisyn pois jättö, hedelmöittyminen, raskaus ja synnytys on kaikki ihan omat juttunsa joka on t-o-d-e-l-l-a pitkä aika jossa noh...kaikki voi mennä pieleen ja jokainen vaihe on käytävä läpi henkeä haukkoen. Siksi pyrin olemaan tassut maassa ja odottamaan sitä ultraa jossa vasta varmistuisi se, tuliko tästä mahdollisesta hedelmöittymisestä jotakin vai palataanko takaisin lähtöruutuun.
 
Viimeksi muokattu:
Muksutar, ymmärrän kyllä, että tarkoitit vain hyvää sillä mitä sanoit. Oot aivan oikeassa, yhtä odotusta vaan tää vauvanteko. Sitten vielä kun sen plussan joskus testiin saa, niin joutuu taas odottamaan, että oma pallero on maailmassa. :) Itseeni vaan ärsyttää, kun omalla kohdalla ei vieläkään varmaa todistusaineistoa, että koko homma vois joskus olla mahdollista. Tällaisina huonoina päivinä täytyy vaan yrittää muistaa ne ekan gynekäynnin sanat: "Kyllä me vielä sut jotenkin raskaaksi saadaan". :D Kuinka pitkä aika sulla olikaan sinne ultraan?

Ei oo muuten tullu vieläkään isännän simppatesteistä tuloksia, vaikka se niiden lupaama kolme viikkoa tuli juuri täyteen. No, kai sekin sitten viimeistään torstaina selviää, kun jaksaa vielä vähän ODOTTAA!!!
 
Viimeksi muokattu:
Nyt alan tosissani uskoa, että se kp 14 viiva ei ollut tarpeeksi vahva ollakseen ovis. Ennen oletettua ovista (joka olis pitänyt olla kp 15) lämmöt oli 35,6-36,2 ja nyt "oviksen" jälkeen 35,8-36,4. Limoja oli enemmän, ne oli kirkkaampia ja liukkaampia kp 14-16. Kananmunalimat kuvittelin bonganneeni kp 15. Nippailut oli mielestäni voimakkaampia ja terävempiä kuin aiemmissa kierroissa. Niitä oli myös enemmän vasemmalla puolella, kun aiemmin lähes aina oikealla. Ovistesti ja omat tuntemukset ja havainnot olis oviksen puolella, mutta kun lämmöt ei nouse. Tänään siis kp 18 (ja dpo 3?). Eikö kuitenkin lämpöjen tulisi nousta aina heti oviksen tapahduttua? Ajattelin, että voisin kuitenkin testailla tuossa oletetun dpo 10-14 paikkeilla, niin sitten saa taas rauhassa odotella menkkoja. Oikeestaan ei enää niin harmitakaan, kun sain kiukutella eilisen aamun. :D
 
Myönnetään. Olin väärässä (ehkä). Silloin dpo4 kun ihmettelin niitä kananmunalimoja, niin te veikkailitte ovista sinne. No niin kai se sit olikin.

En vaan uskonu ku oli muka niin varmat kaikki merkit/oireet. Tosin nyt ollu jo 8 päivää lämmöt todella korkeella (ei oo aikasemmissa kierroissa ollu näin korkeella). Joten nytpä taitaa ollakin vasta dpo9. Kai. Sitä paitsi tällä myöhemmällä oviksella kierrosta tulis myös prikulleen yhtä pitkä kun viime kierrosta. Joten ei siis edes mitenkään poikkeava aika.

Tähän lopputulokseen tulis siis sillä, että eilen olis jo pitäny olla ”ruskeaa lima” mikäli olis nyt dpo12 ja menkat alkais huomenna. Tein myös miehen toiveesta eilen testin, joka näytti siis kirkasta puhdasta negaa. Eli eipä tässä muuta kun tullaan pari askelta taaksepäin ja dpo9 nyt :)
 
Täällä aiemmin pohdittu erikoisia vuotoja, limoja, aamulämpöjä, ovismikroskooppia, jne. Ovistestiketjussa mulle suositeltiin Luomupimun blogia. Siellä on vinkkejä miten bongata ovis ehkäisymielessä, mutta näitä samoista vinkeistä käänteisesti vois olla iloa meille. Blogista löytyy tietoa erilaisista vuodoista: luomupimu: Mikä voi olla syynä oudoille, niukoille, ruskeille kuukautisille?. Täältä löytyy tietoa limoista ja erittäin havainnolliset kuvat: luomupimu: Ovulaatiolima ja muita valkovuodon ihania/ällöjä olomuotoja. Täällä aamulämpöasiaa: luomupimu: Kehon lämpötila ja ovulaatio ja täällä vielä ovulaatiomikroskoopista juttua: luomupimu: Laiskottelija. Kannattaa tutustua, jos ei ennestään tuttu! :)
 
miss_piggy: Eiköhän se plussa sieltä vielä löydy. Itellänikin oli toissakierrossa ovis vasta KP20 ja sitä edellisessä KP18. Malttia. Helpommin sanottu kun tehty… ;)

Hydrangea: Mies tulee huomenna reissusta, joten huomenissa sitten taas negatestailua :D
Mitkä fiilikset itelläs tänään? Todella henkilökohtanen (ja outo) kysymys, mutta ootko jo kuiva? :LOL: Meinaan, että voiko tulkita, että se ovis ois tosiaan jo ollu ja menny? Sori ja huomenta :)
 

Yhteistyössä