Esikoista yrittämään 2012!

  • Viestiketjun aloittaja Sennay
  • Ensimmäinen viesti
Millinkäinen
Molemmille Muksuttarelle ja Ronelle onnea! :heart: ja valumattomia päiviä :)

äitiyspakkausta googletin viimeks lauantaina, niin jo on kerenny tässä välissä uus tulla :p ihana on ja kyllä pakkauksen ottasin ennemmin ku rahan. Kaupoissa tekis mieli aina jäähä vauvanvaateostoksille, vaikkei omasta pikkusesta oo vielä tietookaan :(

niin ja täällä tällä hetkellä kp22, mut vaikuttais siltä että ollaan pikapuoliin kp1:ssä menossa.. :O
 
Rone: Mun puhelimen laskee kiertopäivät mun puolesta :D Syyskuussa ois tulossa rantaloma miehen kanssa. Sitä yritän kovasti keskittyä suunnittelemaan, muutta jotenkii vaan ajatukset karkailee muualle :whistle:

Hydrangea: Kyllä mä voin ilmottautua vapaaehtosesti kolmanneks tohon plussalaisten ketjuun :p

lauwra: Ei järkee miten nopeesti aika kuluu! Vastahan sä plussasit, ja nyt jo rv12. Huh huh. Meijän corgi-pojukin ehti täyttämään viikonloppuna jo 2v. Ennen ku huomaatkaan niin sulla on jo nyytti sylissä. Toivon mukaan pääsen odottajien ketjuun ennen ku sä siirryt äiti-puolelle :) Mukavia mahan kasvatteluviikkoja sulle :heart:
 
Mitä Muksuttarelle ja Ronelle kuuluu? Onko täti pysynyt loitolla ja viivat vahvistunut? :heart:

ON: Täällä menossa kp 7 ja eilinen oli viimeinen menkkapäivä. Oli kyllä todella oudot menkat. Ikinä vuoto ei ole ollut noin niukkaa. Ennen pillereitä sai sidettä vaihtaa parin tunnin välein ja pillereiden kanssa vuoto oli suht normaalia. No vielä pari päivää ja sitten pääsee tikutteleen ovista. Toivottavasti sen tällä kertaa bongaisin.
 
Tänne kuuluu ihan hyvää ja hirvittävän jännää tietysti :p En oo vielä uskaltanu siirtyä plussanneisiin ja odotuspuolelle...Eilen viimeeks tein testin dpo 18 ja selvä punainen viivahan siinä on mutta ei edelleenkään ihan yhtä vahva kuin kontrolli.Mutta ehkä se on normaalia?Tiedä häntä.

Tänään meijän mökkiloma loppuu ja palataan kotiin ja arjen aherruksen piiriin =) Huomenna ajattelin soittaa yths:lle ja käydä tekee vaikka vielä siellä sen pissatestin jos se tois jotain mielenrauhaa :rolleyes:

Oireita on:pissahätä vähintään kahden tunnin välein,myös yöllä, tissit&nännit aivan tautisen kipeet,väsyttää ja alaserkää särkee.Lisäksi oikealla alamahassa pistelee.Olisivatpa kilttejä ja antaisivat mulle varhaisultran yths:ltä. En kyl tiiä miten he toimivat näis tilanteissa ku tällähän kertaa tämä raskaus vaikuttaa ainakin näin aluksi ihan normaalilta kun ei ole ollut (kop kop) vuotoja. Noh,se ollaan päätetty et jokatapauksessa varhaisultraan mennään, yksityiselle sit jos ei yths:lle päästä.

Miss_Piggy nauti nyt lämmöstä,lomasta ja omasta rakkaasta.Pian on menkat ohi ja lomalta palattuanne "pääset" jo ovista odottamaan :hug:

Äitiyspakkauksen kuvia olen katsonut,ihan jees pakkaus,ei viboja suuntaan eikä toiseen,ainoastaan oranssista väristä en hirvittävästi pidä, mutta ehdottomasta pakkaus otetaan, sen verran hieno juttu!Ai niin ja voi luoja,meijän äiti alko kutomaan vauvalangasta pikkusia sukkia ja lapasia,onhan se niiiiin ihanaa :heart:, mutta kun se huoli pikkuisen voinnista on vielä kovin kova.
 
Muksutar, ite oon lukenut jotain keskusteluja, joissa jotkut on sanonut, että ei saanut koskaan kahta tulipunaista viivaa raskaustestiin, vaikka nyyti jo vieressä tuhiseekin. Joten kai se ihan normaalia on. Noi sun oireet kuulostaa kyllä siltä, että oot vahvasti raskaana. :heart: Ite oon kyllä sellainen pessimisti, että varmasti kävisin kanssa pissatestissä ja menisin varhaisultraan. Oon ajatellu, että sitten kun tärppää ja jos neuvolassa ei suostuta varhaisultraan, niin sitten kyllä meen yksityiselle. Niin ja jos tässä sinne hoitoihin asti mennään, niin luulen että se varhaisultra vähän niinkuin kuuluukin asiaan siellä.

miss_piggy, voi harmi kun ne menkat tuli sieltä kuitenkin. :( Mutta nautipa upeista ilmoista! Täällä sataa...
 
Onnea plussanneille :)

Ja paljon voimia Ehaaville :/

("Limavaroitus")
Itselläni vähän outo tilanne nyt. Kp 20/? (viime kierrot olleet yli 30pv), ja noin viikon ajan ollut veristä/ruskeaa valkovuotoa, kuitenkin todella niukkaa oikeisiin kuukautisiin verrattuna. Nyt parina päivänä on välillä myös juilinut kevyesti vatsasta. Voisko tällaset oireet liittyä raskauteen/ovulaatioon, vai onkohan mulla joku tulehdus tai muuta "kivaa"? :|
Mietin pitäiskö hankkiutua gynelle vai odotella vaan mitä tulevan pitää. Lisäpohdintaa aiheuttaa vielä se, kun täytin kiertopäiväni ovulaatiolaskuriin ( ;) Perhesuunnittelun kotisivut ) ja sen mukaan hedelmällistä aikaa ois ollu just tää mennyt viikko (eli sama aika kun vuotoa on ollut), ja ovulaatio vasta eilen.
 
Viimeksi muokattu:
AnuT
Hellou

Kauheesti on tullu uutta tekstiä, viimeksi huhtikuussa oon käyny lueskelemassa ja kirjottelemassa tänne. En jaksanu kyllä kaikkee lukee. Päivitän vähän omaa tilannetta.

Meillä on oltu nyt vuosi ilman pillereitä ja vaikka ei mitään kovin aktiivista yrittämistä oo ollutkaan, niin alkaa jo turhauttaa. Tietystihän se on oma vika, olis pitäny pupuilla enemmän ja laskee kiertoja ja sun muuta, mutta kun en ole jaksanut hössöttää. Oon yrittäny mennä sillä asenteella, että "tulee jos on tullakseen". Ei vaan tunnu tulevan. No, nyt parissa viime kierrossa kroppa on antanu aika selvät merkit oviksesta ja pupuiltu on. Viimesimmät menkat oli tosi runsaat, kävi jo mielessä, että onko tää keskenmeno. En tiedä sitten, oliko vai ei. Nyt on siis taas ollu ovistuntemuksia, pitkin viikkoa on tullu limaa melko runsaasti ja nyt viikonloppuna oikein urakalla. Eilen kävelylenkillä alko tuntumaan turvotusta ja sellasta omituista kipua, loppuvaiheessa tuntu jo, ettei oikein voi kävellä kunnolla. Kuukautiskalenterinkin mukaan oviksen piti olla just eilen, joten melko varmasti olikin. Pupuiltiin eilen, pitäsköhän ottaa "varmuuden vuoksi" vielä uusintakierros tänään ;) Sitten vois alkaa jännäämään. Kun jotenkin nyt on semmonen olo, että vois tärpätä. En osaa selittää, miks. Ehkä sen takia, kun tuo ovis oli niin vahva.

Enpä ajatellu enää siirtyä pillereihin takas, vaikka niiden kanssa menkat oliki ihanan säännölliset ja finnit pysy kurissa, mutta niin pysy halutkin, vähän liianki hyvin. Ja muutenki on ollu mukavaa nyt kun en oo niitä syöny pitkään aikaan, niin tuntee paremmin kropassaan sen kierron. On tavallaan naisellisempi olo, oviksen aikaan varsinkin (himot huipussaan ;))
 
Rone
Mitenkäs Miss_Piggyn loma meni? Oliko hyvät säät jne?

Catidan oireet voisi ihan hyvin kuulua raskauteen, mutta jos ovis on vasta meneillään niin sitten se ei taida olla mahdollista :/ Aika jännä tillanne..

Mulla ei kyllä ole se viiva oikeastaan vahvistunnu, tai ehkä vähän, mutta ei se kontrolli viivan vahvunen tod. ole. Perjantaina näytti kuitenkin digitesti "raskaana 2-3". Kaikki raskauslaskurit antavat ihan eri tuloksen viikoista, mutta yhden laskurin mukaan nyt olis 5+2. Oireita ei oikein ole. Pissalla ravaan normaalistikin usein. Ainut on, että leuassa on 3 isoa finniä, nännit kosketusarat ja silloin tällöin menkkamaisia alavatsa jomotuksia. Tänään soitto neuvolaan...
 
Catida: Jostain oon lukenu, että joillain tulis ovislimat ruskeana? Kuulostaa vaan hullulta. Parhaimpaan seksin harrastus aikaan ruskeaa limaa? Ei kiva.

Miss_piggy: Varmasti ihana reissu ollu. Menkkojen alku toki tympeetä!

AnuT: Vuos on jo pitkä aika, olis yrittäny tosissaan tai ei. Tympeetä: / Mulla kolahti se, että ens kuussa tulee puol vuotta pillereiden jättämisestä. Ei voi enään olla pelkkää huonoa tuuria, että ei oo vieläkään tärpänny :(

Limavarotus->
Mistähän voi johtua, että heti pillereiden lopettamisen jälkeen ovislimat oli todella selkeesti bongattavissa. Nyt taas viimesissä kierroissa ei oo ollu niitä ”kananmunalimoja” vaikkakin muuten todella märkä. (Oviskipuja on ollu ja lämmöt noussu, niissä kierroissa kun oon mittaillu). Enkö siis enään ovuloi, vai mikä? Kertooko se ovislima mistään? Tämmöset maanantai aamun pohdinnat töistä...
 
Catida, Terveyskirjastosta kopsattuna: "Välivuodot voivat esiintyä normaalien kuukautisten välissä, esimerkiksi kuukautiskierron puolivälissä. Tällöin kyseessä on ns. ovulaatiovuoto, joka on niukka, päivän pari kestävä vuoto." Joten kyse voisi hyvinkin olla oviksesta. :) Toivottavasti pupuilu tuottaa hedelmää. ;) Itsellänikin oli viime kierrossa kp 17-19/37 paikkeilla muutama päivä ruskeaa tiputtelua, mutta luulen sen johtuneen mun näistä epäsäännöllisistä/pitkistä kierroista ja mahdollisesti keltarauhasen vajaatoiminnasta, kun ovista en lämpöjen ja muiden tuntemusten perusteella bongannut...

AnuT, tiedän tunteen... Ite lopetin pillerit kanssa vuosi sitten, siis 08/2011. Varsinaista yritystä tosin vasta jostain sieltä 12/2011-01/2012 tienoilta ja yk 7 nyt menossa. Itseekin hieman tää homma jo turhauttaa ja varsinkin kun tietää, että noi kevään primokierrot meni ehkä hieman persiilleen, kun talon remppa ja työt vei hieman innostusta pupuilusta. Mieleen on kans itelle tullu, että olisko noista primokierroista voinut tärpätä, jos olis enemmän jaksanut yrittää. Mutta eipä taida tää jossittelu enää auttaa ja on mietittävä vaan tulevaa. Oletko käynyt tai harkinnut mitään tutkimuksia/hoitoja, kun yritystä kuitenkin jo tuo vuosi takana?

Rone, onnittelut "raskaana 2-3" tuloksesta! :)

Täällä huomenna kp 10 ja taidan aloittaa oviksen tikuttelun. Jotain nippailuja ollut jo pari päivää tuolla munisten tienoilla, mutta eipä se aiemminkaan välttämättä mitään ole merkannut.
 
miss_piggy
Lomalla meni kaikki ihan hienosti, lämmintä oli joka päivä noin +32 astetta, eli hyvin tarkeni :D Meressä tuli polskittua joka päivä, aivan mahtavan lämmintä vettä, tosin vaan kamalan suolasta. Painoa tuli lisää varmaan 2kg ku jatkuvasti piti olla syömässä jotain :p
 
  • Tykkää
Reactions: Hydrangea
Hydrangea: Mulla on myös kiertojen pituus vaihdellut ja enimmäkseen olleet pitkiä (yli 30 pv), joten sekin pistää miettimään että tarkottaako tämmönen tiputtelu nyt sitten jotain vai meneekö se vaan yleisen epäsäännöllisyyden piikkiin. Mäkin oon nyt aatellu että ens kierrossa kokeilisin ovistikkuja, jotta näkisin tapahtuuko ovulaatiota ylipäänsä.
 
Mun piti tulla taas taustalta huutelee LittleOnille kun kuulosti niin huolestuneelta, että on ihan normaalia vaikka ei joka kierrossa ovuloisikaan :) ei hätiä mitiä, vaikka ärsyttäähän se jos jää yksi yrityskuukausi väliin.

Ja tietysti on nyt vähän hankala kuunnella tsemppausta joltain, joka on itse raskaana, mutta.. itse yritin aina muistaa, että jokaisessa onnistuneessakin kierrossa (ovis tullut ja hyödynnetty) raskautumisen mahdollisuus on "vain" 25%. Täytyy vaan ajatella, että teillä on loppuvuodelle paremman todennäkösyydet! Kohta oot jo odottajien puolella :)
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
lauwra: Niin kai se taitaa olla, että tässä iässä jo oviksen todennäkösyys saattaa olla 10 kertaa vuodessa. Jotenkii vaan tunutuu oudolta, että ei ois ollu ovista viimeseen kolmeen kiertoon peräkkäin. Ja kun muita oireita yms on ollu, mutta vaan se lima on kadonnu… :confused:

Joo, eipä se asia taida märehtimällä parantua. Päätin, että seuraavassa kierrossa lähtee ekaa kertaa käyttöön ovistestit. JA sitä seuraavassa kierrossa, jos en oo ovista bongannu testeillä, niin varaan yksityiselle gynekologille ajan ultraan. Jostain syystä nyt on vaan pakottava tarve tietää tapahtuuko tuolla mitään! Usko omiin tuntemuksiin ja aamulämpöihin ei enään oo kauheen suuri :headwall:
 
Munkin piti LittleOnia kommentoida. Nimittäin mulla oli ihan sama juttu et heti eka kierto pillereitten jälkeen oli hyvin limaisa (siis ovulaation aikaan) oli sellaset kanamunalimat ettei voinut erehtyä.Sen jälkeen liman eritys (ah mitä puhetta :whistle:) väheni huomattavasti ja esim. siinä kierrossa kun ekaa kertaa tärppäs niin en havainnut kuin ihan sattumalta vessapaperissa pienen limaviirun joka ois ihan hyvin voinu olla muutakin limaa kun ovislimaa ja siitä kierrosta kuitenkin tärppäsi. Eli en kyllä sinuna hirveen huolissani olis kuitenkaan limojen puuttumisesta,tai ainakaan vetäs sitä johtopäätöstä et ovulaatio jäis kokonaan välistä.Vieläkö oot juonu greippimehua?En tiedä onko se uskon asia mutta mulla ainakin tässä nyt tärpänneessä kierrossa oli taas paremmat ovislimat kun join sitä mehua jokailta.Limaisia päiviä ;) Kamalaa,saako näin edes toivottaa?

Ja sitten,tietysti on jokaisen oma asia, mut mä kyl uskon et sillä oli jotain vaikutusta et jätettiin liukkarin käyttö pois noin viikon ajaks ovulaation tienoilla ja hoidettiin kosteutus muilla tavoin.(Iik,kuka puhuu tällasia juttua netissä "ventovieraille" :LOL: ) Ja saahan netistä sitä siittiöystävällisemppää Pre Seed liukkariakin,tosin aika kallista.Mut toisaalta kai se tuubi nyt jonkun aikaa kestää :p

Nyt vaan ihan hirmuisesti taistelumieltä ja mukavia hetkiä kun ovisajankohta lähestyy.Kuka tahansa teistä tai vaikka useampi voi seuraavaks olla se joka jännäilee punertavaa haamua :heart:

Oma napa: soitin tänään neuvolaan ja sain ekan ajan rv9 eli mun mielestä aika pitkälle menee eka aika, tarkalleen ottaen 8+5 ja siihen on vielä aivan jumalattoman pitkä aika :x Sittenpä sovittiin miehen kans et maksetaan varhaisultran viulut yksityisellä ja varasin varhaisultran rv 7+3. Ja siihenkin on vielä pitkä matka jännätä. En tiedä onko muilla alkuraskautujilla sama juttu, mutta mä ainakin kokoajan pelkään että kohta holahtaa verta housuun ja et se on sitten end of the story. Mutta,siltikin yritän nauttia aina välillä,pelon sekaisin tuntein.
 
Millinkäinen
Muksutar älä huoli - mustakin tuntuu välillä ihan pöljältä puhua kaiken maailman limoista ja vuodoista yms täysin tuntemattomille :D mut toisaalta parempi näin, kuin tutuille kasvotusten :LOL:

enkä ihmettele tuota sinun pelkoa. Itse en ole siis vielä koskaan raskaana ollut, mutta jo etukäteen pelkään sitä, että jos joskus ne kaksi viivaa ilmestyy, ettei sitä iloa kuitenkaan kauaa kestä. Kaitpa se on se "pessimisti ei pety"-asenne.
Mutta toivotaan ja luotetaan siihen, ettei sinulle mitään ei-toivottavaa satu, vaan about 9 kk päästä on maailman suloisin asia sylissä :) :heart:
 
Muksutar, hyvä kun mainitsin tuon greippimehun. Mulla on sitä purkki jääkaapissa, mutta enpä oo muistanut juoda. Täytyypä ottaa iltapalaksi, kun tässä alkaa mahdolliset ovispäivät olla käsillä, jos sais kanssa kunnon limat aikaseksi. :LOL: Onpa pitkä aika odottaa ekaa neuvolaa. Tule sitten kertomaan varhaisultrakuulumiset. :heart:

Tänään kp 10 ja oviksen tikuttelu aloitettu. Viiva tuli testiin, mutta ei läheskään niin vahva kuin kontrolli, joten huomenna jatketaan hommaa. Ajattelin nää tikuttelut aloittaa jo nyt, kun ne lyhimmät kierrot ollut kuitenkin vaan 26 päivää. Varmuuden vuoksi voisi illalla houkutella miekkosen pupuiluhommiin. :p Toivottavasti ovis (jos sellainen edes tässä kierrossa on) olis ennen perjantaita, koska viikonloppu vietetään ainakin osittain erillään.
 
miss_piggy
Catida: Mulla ilman teroluteja kierto vois olla mitä vaan, vaikka lähemmäs 60 päivää. Nyt kun on terolutit, niin kierto on ollu aikalailla siinä 30 päivän kieppeillä.

Aina on ollu epäsäännölliset kuukautiset jo nuoresta asti, ja siks aikoinaan aloin syömään pillereitä. 10 vuotta söinki eri merkkejä ja nyt ku helmikuussa lopetin niin menkkoja ei kuulunu, lääkärissä sitten huomattiin pco, ja sain heti terot. Jos en puolen vuoden sisällä raskaaksi tule niin sitten koitetaan jotain muuta.

En tiedä sitte että ovuloinko edes ite, oon ovista koittanut tikuttaa, mutta en oo saanu siitä viivasta vahvempaa kuin testiviiva...paras tulos oli että lähinnä yhtä tumma ja yhtä paksu.

Mullakin kaapissa greippimehua ja joka päivä oon ottanu foolitabletin, limoja ainaki on enemmän ku ennen :D
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Tässä kierrossa oon juonnu greippimehua tunnollisesti 2dl/päivä KP1 alkaen. Myös foolihapot on tullu napsittua joka päivä. Märkää on kyllä riittäny tosissaan. Puuttu vaan ne surullisen kuuluisat ovislimat |O Ovis on kuitenkin bongattu tästä kierrosta kovien kipujen ja kovien himojen perusteella :p Myös lämmöt nous.

Niin, menin siis toivomaan niitä limoja… Kannattaa varoa mitä toivoo. Eilen dpo 4 ja vessassa käydessä tuli kunnon venyvä kananmunalima??? Ei kuitenkaan mitään ovisoireita. Ja välissä ehtiny olemaan jo kolme kuivaa päivääkin. Outo :confused:

Muksutra: Oon ite ajatellu (hyvissä ajoin jo :whistle:), että kuinka tuo varhaisultran odottelu tuntuu taatusti pitkältä ajalta. Mutta entäpä taas aika ekasta varsinaisesta ultrasta siihen, että rupeaa tuntemaan vauvan liikkeet? Sitähän ehtii tulla jo vaikka kuinka vainoharhaseks siinä välissä. Kuulemma kotidopplereilla pystyy kuulemaan sydänäänet n.rv12 alkaen, joten kai semmonen pitäs ostaa oman mielenrauhan ylläpitämiseks :)

Ootteko te miettiny hurahtasitteko ostamaan ton kotidopplerin?
 
Minä oon niin haksahtanut näihin kaikkiin vauvakuume- ja raskausjan vempaimiin että ostasin varmaan hiekkaa säkissä jos joku sen mulle sopivasti mainostais ;) Eli oon kyllä vakavasti harkinnu sen kotidoplerin hankkimista.En sitten laaduista tai eroista tiedä mutta olikohan se raskauskeijun sivulla ainaskin se perus Angel sound-dopleri (takuulla) oli jotain kolmen neljän kympin tienoilla. Siinä on vaan se vaara et jos ei jostain syystä niitä ääniä saakaan kuulumaan ni sit on ihan pimahtamisen partaalla,ainakin mä oisin. Ja pitää nyt kuitenkin ensin odottaa se loputtomalta tuntuva aika sinne varhaisultraan et selviää edes et pumppaako siellä kukaan :heart:

LittleOne saitko kellistettyä miehesi koska hyvät limat? ;) Mulla tuli muuten limat tässä kierrossa jo 2 päivää ennenkuin ovistikku näytti plussaa,hassua.Ei noista limoista ja oikeista päivistä ota kyllä erkkikään selvää.

Mun pitäs varmaan hengailla enemmän tuolla odottajien puolella,mutta kun täällä on tutut ihmiset ja itselläkin kaikki vielä niin alussa :rolleyes: Toivottavasti ei häiritse ketään kun täällä postailen öö...joka päivä :p
 
Heipähei taasen! Kylläpäs oli juttua tullut sitten viime käynnin! Mulla on ollut tässä ihanan rentouttava tauko tietokoneen suurkäytöstä loman ym. vuoksi. Mahtavaa. Monta uuttakin on näköjään tullut, huh! Uusille tiedoksi jos ei aiempia tekstejä jaksa lukea, että mulla ei oikeastaan tällä hetkellä niin vauvakuumetta edes ole ja minkäänlaista yritystä ei ole käynnissä. E-pillerit olen lopettanut huhtikuussa ja seurailen mielenkiinnosta täällä vähän taustalla ja vertailen millaisia tuntemuksia kroppaan hormonaalisen ehkäisyn lopettaminen on saanut aikaan. Ja Muksuttarelle onnea plussasta!

Verenluovutuksesta tuolla jokunen sivu sitten oli puhe. Itse käyn säännöllisesti n. 3kk välein luovuttamassa. Nytkin taitaisi päästä, kunhan flunssan jämät lähtee kropasta. Siihen on jäänyt kyllä koukkuun!

Kotidopplerista. Itse kätilönä suhtaudun vähän epäluuloisesti noihin kotidoppler-asioihin. Koulutuksessa kun on tullut ilmi, ettei me vielä täysin tiedetä onko ultraamisella, sydänäänien kuuntelemisella yms. jonkinlaisia vaikutuksia vauvaan. Siis jos verrataan, niin ennenhän röntgenkuvien ottaminenkin oli ihan jees raskausaikana ja nykyään tiedetään ettei se ole hyväksi. Eli itse ajattelisin parhaaksi, että käydä toki ne yksittäiset seulontakerrat mitä tarjotaan, mutta ns. turhanpäiten ei juostaisi ultrissa (eli vain siksi kun olisi niin kauhian kiva nähdä vauva taas kun edellisestä näkemisestä viikko jo olikin jne...) ja päivittäin kuunneltaisi sydänääniä kotona. Toki tässäkin on nyt niin hyvä vaan puhua, tiedän että varmasti itsekin sitten ainakin haluan varhaisultraan ja voihan olla, että tällaisena stressierkkinä tarvitsen myös sen kotidopplerin, etten ole aivan seinille kiipeilemässä raskauden jatkumisen suhteen. Kuka tietää, näin se on aina helppo kommentoida vailla omaa kokemusta.

Omasta navasta vielä sen verran, että ihanaa kun kroppa tuntuu lähteneen toimimaan ihan ok. Ainakin menkat on nyt tulleet 2x 33 kiertopäivällä ja kerran 37:llä. Pelkäsin, että ne katoavat kokonaan pillereiden lopetuksen jälkeen. Ja voi että kun nautin, kun on haluja!!! :D
 
Millinkäinen
Itse henk.koht. kuvittelisin, että jättäisin dopplerit sun muut suosiolla ostamatta.. Mutta todellakin KUVITTELISIN - ikinähän ei tiedä miksi mieli muuttuu "hormoonien" vaikutuksesta ;)

Ja Verna- minäkin oon niin mielissäni, kun pillereiden jälkeen oikeesti alko taas halut näkyä :D onpa eri rento/naisellinen/todellinen olo, kun ei tunne itseään ihan seniiliksi :p

ja tuosta verenluovutuksesta - kävin keväällä ensimmäisen kerran luovuttamassa ja tällä viikolla voisin käydä uudelleen, MUTTA nyt oonkin sit vuotanu viikonlopun/alkuviikon kuin seula, niin mietin mitenkähän hemoglobiinit lie päin honkia..? Siis edelliset menkat loppui 7.päivä ja nykyiset alkoi 17.päivä (terojen takia).. Ja kun 2003-2005 söin teroja, oli vuotokin sen mukaista ja hemoglobiini alle 100. Luulen vain, että nyt tekee samat temput.. :mad:
noh, pitänee käydä yrittämässä ja jospa ne ees rautapurkin matkaan antaisi, jos ei minusta hyötyä ole :D

ps. kiitos Verna "pikapäivityksestä" historiaasi :) nm. laiskalukija :D
 

Yhteistyössä