Esikoista yrittämään 2012!

  • Viestiketjun aloittaja Sennay
  • Ensimmäinen viesti
Millinkäinen
Hydrangea kiitos tiedosta :) itse sain suoraan vuodeksi teroja, ohjeistuksena että "syöt niin kauan, kunnes tulet raskaaksi.." no jospa ne kierrot nyt menisi edes kohdilleen, niin sitten voisi alkaa muita toiveita taas paremmin herätellä.

EHaavi viikonloppuloma tekee varmasti hyvää :) itsekin toivon, että sellaiselle mies ehtisi viikon päästä..

Ja meiltä ei kyllä pahemmin oo kukaan kyselly, että joko olisi vauvoja tiedossa. Johtunee mahdollisesti siitä, että sekä minun että miehen vanhemmat sisarukset ovat niitä joilta enemmän kyselevät (osalla jo ennestäänkin lapsia). Että voisi olla aikamonelle lievä "järkytys" jos me ilmoitettaisiinkin yks kaks ilouutisia :D
 
Millinkäinen, toivottavasti teroista olis apua. :) Itselleni niistä ei ainakaan tuon 4 kk käytön aikana/jälkeen oikeen ollut. Epäilen, että en ovuloi ollenkaan tai vaan tosi harvoin, niin pelkistä primoista ei taida mulle olla apua. Lähete Ovumiaan jo on, niin ehkä pitäis soitella sinne aika, jos sais clomit avuksi.
 
KP12. Eilen käyty alennusmyyntien rippeillä ostelemassa hotteja alusvaatteita :p Jos miestä ei satukaan haluttaa, just ”oikeina päivinä”. Varaudun viettelemään ;) Vaikka edelleen tulee n. joka toinen pupuiltua, niin jostain syystä aina kierron puolessa välissä tulee tunne, että jos se ei haluukaan silloin…

Oonko ainut joka on yrityksen myötä villiintyny viettelyhommiin ja tuhlailemaan alusvaatteisiin? :D

Tai sit se on vaan tää kesä ja hyvä fiilis… :heart:
 
Tykkään, LitteleOne tykkään!! ;) Kyllä noilla eväillä teille kyytiläinen saadaan :heart: Siä oot panostanu. Mä en kyl valitettavasti hirveesti ajatellu kuin kivaa ois miehestä ehkä nähä vähän jotain seksikkäämpääkin välillä yllä. No,mut huippua jos sullekin tulee hyvä mieli ja tietty kaikille tuleekin kun pukeutuu nätisti ja seksikkäästi.Nauttikaa ny!

Aamun plussa vahvempi kuin toissapäivänä mut huolettaa ihan kamalasti kun nyt jo dpo14 26/27(28) eikä plussa oo vieläkään yhtä vahva kuin kontrolliviiva.Apuva.Menkkoihin max.3 päivää.Toivottavasti tikku paukkuis tulipunaisena viimeistään ylihuomenna koska muuten alkaa huolettamaan vähän lisää!Kunpa pikkuruinen ois nyt tehny pysyvän kodin muhun.

Kaikille ihanaisille hirvittävän suuri kesäauringon lämmittämä plussa:heart:tuulahdus!!!!! Kyytiläinen voi oottaa jo kulman takana.
 
LittleOne, ei yhtään hullumpi idea. ;) Ite jaksan panostaa tuollaisiin asioihin hävettävän vähän.

Muksutar, oon kuullu, että kaikki ei välttämättä edes saa räikyvää plussaa testiin, vaikka vahvasti raskaana onkin. Tsemppiä jännäilyyn! :heart: Tällaiset uutiset antaa ainakin mulle toivoa, että ehkä sitten joskus itekin on samassa tilanteessa. :)
 
EHaavi: julman nopeaa toimintaa :( Enpä pysty kuvittelemaan miltä susta tuntuu. Tosi ikävää. Koita jaksaa :hug:

Muksutar: Kiitos :saint: Itekin oon lukenu noilta lukuisilta palstoilta, että harva sitä kirkasta viivaa sieltä saa noilla viikoilla. Mun neuvo on vaan nauttia plussasta! :heart: Päivä kerrallaan... Ehtii kai sitä raskauden aikana murehtimaan vaikka ja mistä.
 
Millinkäinen
EHaavi en osaa sanoa muuta kuin paljon voimia tulevaan :hug:

Hydrangea toivon todella, että niistä jotain apua on :) ja lääkäri kirjoittikin ylös, että mikäli raskautta ei tule, niin sitten clomit avuksi. Hyvä sinällään että kirjoitti, niin jos uudelleen lääkäriin joudun, niin eipähän tarvitse sitten arpoa, että "mitäs nyt.."
että soittele vaan sinäkin aikaa, niin jos ne clomit sieltä antaa.

LittleOne ite en oo pahemmin tikutellu, niin en varmaks tiedä millon ovis on (jos on), enkä kyl oo shoppailemassakaan käyny. Mut kyllä niinä päivinä kun on tunne "et nyt saattas ovis kolkutella", niin katson tarkemmin mitä päälleni laitan.. kieroa :D mut ens viikolla taijan seurata sun esimerkkiäs ja laittaa rahaa sileäksi ;)

Ja Muksutar oli viiva sitten haalea tai tumma, niin se on silti viiva! :) yritä nyt vain rentoutua vielä pari päivää, niin vältät turhaa stressiä. Ilmoittelehan miten käy :heart:
 
EHaavi eikä,apua.Miten on nyt asiat noin ristiin menny,varmasti ihan kamalaa!Jos ja ilmeisesti kun nyt eroprosessin alette niin muista pitää huolta itsestäsi.Erityishyvää kohtelua itsellesi ja edes pientä hemmottelua silloin tällöin jos muuten elämä noin kovasti potkii päähän. Ja yritäthän jutella ystäville tilanteesta,kyllä puhuminen auttaa (edes vähän) ja tule vaikka tänne kertomaan kuulumisiasi,yksin ei saa jäädä. Voimahalaus :hug:

Nyt tuntuu vilpittömästi pahalle kertoa heti perään omista höösäilyistään kun toisella on paha tilanne : / Näin se elämä meitä kyselemättä kuljettaa. Eilen nimittäin,täysin puskista ja suunnittelematta kerroimme mun vanhemmille (tai äidille ja isäpuolelle) et mulla on toukka mahassa. Tämä lomaviikko vaan pakotti meijät tähän ratkasuun kun he ovat tos viereisellä mökillä ja ihmettelevät kovasti mun juomattomuutta (ja ehkä muitakin juttuja,väsymystä,turvonnutta mahaa ja varsinkin sitä ettei mun lempiruoka kylmäsavustettu lohi kelpaa!) Isäpuoli myös ihan suoraan ja innostuneesti kysy,ollen ihan varma et oonko raskaana. Saatiin oikein lämmin vastaanotto ja kaikki tuki ja turva mitä isovanhemmat voi antaa. Olivat tietysti innoissaan.Nyt vaan ei auta kuin toivoa parasta että kyytiläinen on päättänyt pysyä matkassa loppuun saakka :heart:
 
Millinkäinen, mullakin gyne laittoi paperille, että seuraavaksi clomit, jos pelkistä primoista ei apua. Eilen sitten soittelinkin lapsettomuusklinikalle aikaa. Siellä sanottiin, että olis hyvä tulla ensikäynnille yhdessä miehen kanssa. Mennään siis miekkosen kanssa yhdessä kuulemaan simppatestitulokset ja katsotaan tilannetta molempien kannalta, että miten edetään. Ajattelin siellä sitten pyytää clomit. Tuo käynti on vasta parin viikon päästä, että tässä ehtii vielä yrittää tikutella ovista ennen sitä. Olis niin kiva, jos ehtiskin tärppään ennen sitä ja sais perua sen ajan. :heart: No, toiveajattelua...

Tänään kp 4/yk 7 ja erittäin niukka vuoto jatkuu yhä. Varmaan tuossa kp 10 tienoilla otan ovistikut mukaan. Lämpöjen tarkkailu jatkunut tässä kierrossa ja lämpökäyrä ollut toistaiseksi tasaisempi (35,8-36,1) kuin viime kierrossa, jossa se seilas siellä jossain 35,9-36,6 välillä ja selkeää lämpöhuippua ei ollu.
 
Viimeksi muokattu:
Hydrangea ehottomasti ottasin äitiyspakkauksen. On se korvattava summakin sen verran pieni.

Ihan älyttömän ihania vaatteita tossa tän vuoden pakkauksessa! Ihania nuo oranssit ja turkoosit. Hyvät värit. Ja toi makuupussin siilikuosi, huippu :heart:
 
Rone
Sorry,mulla ei lihavointi yms napit näköjään taas toimi...

LittleOne: Mäkin olen aika usein ostellu uusia alusvaatteita, mutta nyt en kyl melkein puolee vuotee oo kun en oo oikein käynny vaatekaupoilla. Ens viikolla oon menossa ja pakko ostaa alusvaatteita :)

Muksutar ottaa nyt vaan rennostii ja nauttii alkuraskaudesta ;) Ja aivana ihanaa, että tulevat isovanhemmat ottivat uutisen iloisesti vastaan.

Hydrangea: Toivotaan että teillä on miehen simpat oikein priima kunnossa ja siä saisit clomit ja niistä apuja.

Äitiyspakkauksen ottaisin itsekkin ja tää uus on kyllä aika kivannäköinen. Oikeastaan ainut, mistä en tykkää on oranssi väri, muuten ihan jees :)

ON: Täällä ois kp33/33... Menkkakipuja on ollut jo lauantaista asti, mutta ne on välillä hävinneet. Koko ajan on ollut sellanen tunne, että nyt ne menkat alkaa, mut ei oo näkynny. Myös nännit on koskiessa arat, mutta niin on ollut aikaisemmissakin kierroissa ennen menkkoja. Toissapäivänä tein nega testin, mutta virtsakin oli aika laimeaa eli periaatteessa peliä ei ole vielä menetetty... Toisaalte, me ei kyllä oikein hommailtu oletetun oviksen lähellä... Eli lievästi sanottunu mä piinailen. Joka toinen minuutti oon sitä mieltä, että voisin olla raskaana ja joka toinen että en tasan ole. Huomenna aamusta testailen jos ei tänään ala. Toivottavasti tästä ei tuu vaan nyt mitään pitkää kiertoa...
 
Rone
En malttanu odottaa... puoltoista tuntia pidättelin ja tein ovis ja r-testin... ovis testi PLUSSA ja r-testi HAAMU!!! Kiva mennä töihin... oon nyt vähän ihmeissäni ja en kyllä oikein usko :O Mulla ois huomenna työterv. verikokeet,saakohan niitä ottaa ja voisko ne tehä r-testin?
 
Rone, ihanaa! Täällähän on oikeen plussa-aalto menossa! :heart: Toivotaan että sullakin viivat vahvistuu. Ei kai verikokeista mitään haittaa ole. Luulen, että raskaustestin tekeminen onnistuu, kun vaan pyydät. Onpa jännät paikat. :) Huomenna aamulla uutta testiä ja sieltä selkee plussa, eiks niin? :)

Ja sitten taas ON: Tuli postissa esitietolomakkeet ensikäyntiä varten. Plääh, en yhtään tykkää tollaisia täytellä... : /
 
Viimeksi muokattu:
Voi Rone maailman ihanin uutinen,onnea valtavasti :heart: Eikä oo ihme jos päiväpissasta tulee haamu.Huomenna tai ylihuomenna plussa varmaan hitusen vahvistunu.Kuinka ihanaa :flower: Nyt sitten ruokavalio&vitamiinit kuntoon niin saat mahdollisemman hyvän alun pikkuiselle.Ja mikä tärkeintä:nauti.

Itse täällä jännäilen kun huomenna pitäs alkaa menkat ja alaselkä on pelottavasti kipeä (kuten yleensä menkkojen aikaan).Hirmuisen pelottavaa aikaa,ja jos (ja kun) tästä plussasta lähtien alkaa huolestumaan ja olla pelokas niin kuinkahan sydän syrjällään sitä on sitten kun lapsi on 18 vuotta ja toikkaroi "muka aikuisena". :D
 
Rone: Ihan mieletöntä! Tälläsiä uutisia on ihana lukea heti aamusta :heart: Ootkohan jo ehtiny testailemaan uudelleen tälle aamulle? Hieman itsekkäästi kyllä ajattelen, MUTTA sytytit mussa toivonkipinän. Jos sulla tärppäs YK5 ja mulla on nyt YK5, joten toivoa on... ;)

Muksutar: Nyt relax! :heart: Vaikka sieltä ne "menkat" alkaa, niin älä heti masennu. Ton linkin jutun mukaan -Niukka alkuraskauden verenvuoto ajankohtana, jolloin kuukautisvuodon pitäisi alkaa ("valekuukautiset"), on tavallinen oire, sitä esiintyy joka neljännellä naisella.
Alkuraskauden vuoto :: Terveyskirjasto
 
Rone
No joo oon testannu jo tänää. Predictorilla aika vaalea haamu ja davidillä pikkasen tummempi haamu ku eilen. No huomiseks ostin sitte digitestin :)
Eikä ne siellä työterveydessä aio testata verestä raskautta kun se ei kuulemma kuulu niille.
 
  • Tykkää
Reactions: Hydrangea
Rone, digitesti kuulostaa hyvältä idealta. :) Toivotaan sitä ihaninta vaihtoehtoa ja raskaana-tekstiä. :heart: Tuu, sitten heti kertoon miten kävi. Tsemppiä!

Ja lisäykseksi vielä, että aika tyly kommentti työterveydeltä. Mutta joo, eipähän noi äitiysasiat oo oikeestaan työterveyden asioita edes, mutta kai se siinä samalla olis menny. :D
 
Viimeksi muokattu:
Rone
LittleOne: kiitos:) Ja tämä nimenomaan oli se kierto mistä ajattelin että ei varmasti tärppää eli en myöskään kauheasti miettinyt oireita tms. ELI nyt alat suunnittelemaan kaikkea kivaa tekemistä syksyksi ja jätät vaikka kokonaan ne kierto päivät laskematta. Alan uskoa että stressillä on ehkä jjotain vaikutusta asiaan, vaikka ei se aina niin mene että mitä vähempi stressaa sitä nopeemmin plussaa.
Huomenna digitesti ja jos se näyttää jotn niin soitto neuvolaan.


Nyt lisää plussia kehiin tytsyt! :heart:
 
Onnittelut Muksuttarelle ja Ronelle! Tulkaa pian odottajien ketjuun :)

Itse tulin "jättämään hyvästit" nyt tähän ketjuun. Tänään käyty nt-ultrassa rv 12+2 ja pikkuisella kaikki hyvin. Nyt jätän kaikki pelot taakse ja alan elämään täysillä taas.

Plussatuulia valtaisasti kaikille, etenkin LittleOnille. Kaipaan corgiseuraa tonne odottajien ketjuun! :D
 

Yhteistyössä