Esikoista yrittämään 2012!

  • Viestiketjun aloittaja Sennay
  • Ensimmäinen viesti
(mä aina vaan roikun täällä)

Kotidopplerin ostin tän foorumin kautta käytettynä, just ton Angel soundsin. Ainakaan vielä ei olla mitään kuultu sillä ja voi hyvinkin olla, että jos kohtu on tarpeeksi syvällä ja vauva vähän oudossa paikassa niin ei niitä kuulu pitkään aikaan. Voi liikkeetkin ilmaantua jo ennen sydänääniä... Että sillai en tiedä tarpeellisuudesta, mutta itse en oo stressaillut siitä ettei mitään kuulu. Ja nyt Vernan kertoman perusteella mietin nykyistäkin tarkemmin kuinka usein sillä yritetään, viikon välein ollaan nyt kokeiltu.

Toivottavasti kukaan ei pidä tunkeilevana kun tänne välillä käyn jotain kirjottelemassa, ei ole ainakaan tarkoitus kenenkään mieltä pahottaa. Sanokaa heti jos tää "raskas ämmä" käy hermoon :D
 
Täällä on nyt tikutettu ovista kaks päivää (nyt kp 11) raskauskeijusta tilatuilla David-ovistesteillä. En tiedä sitten, enkö osaa niitä käyttää vai onko ne muuten vaan ihan pyllystä. Kontrolliviivat ollut tosi hailukoita verrattuna niihin mitä tulee raskaustesteihin. Eilen testiin tuli kontrollin lisäksi jonkinlainen viiva ja tämän viivan ympärille levisi paljon väriä. Tänään taas ei tullut viivaa ollenkaan. Onko kenelläkään noista testeistä kokemusta, miten ne on teillä toiminut? Lämmöissä en oo vielä havainnut nousua, lima on yhä tahmeaa ja valkoista, joten kai sitä pitää vaan tikuttelua jatkaa. Saa nähdä kuinka pitkään sitä saa jatkaa, kun primokierrot tosiaan oli sen 26 päivää ja edellinen kierto ilman primoja 37 päivää, sitä ennen jotain tyyliin 30-200 päivää... :headwall: Aiemmin keväällä yhdessä kierrossa tikuttelin Pregcheckin liuskoilla ja niissä kontrolli oli aina räikyvän punainen ja viivat järkeviä, eikä mitään levinneitä väriläisköjä! Täytyis varmaan hakee niitä. Sori tää omanapainen avautuminen, mutta menee hermot noihin testeihin ja omaan kroppaan! :mad:

Muoks. Kävin äsken katsomassa testiä uudestaan ja siihen oli ilmaantunut samanlainen viiva kuin eilen. Siis vaan sellainen tosi kapea tumma viiva. Vähän niinkuin sen viivan toinen reuna vaan olis saanut väriä. Onkohan joku viivan paikka vaan tai jotain. Ota näistä nyt selvää. :kieh: :headwall: :mad:
 
Viimeksi muokattu:
Tänään kp 12 ja tikutin ovista aamulla, vaikka niin ei vissiin sais tehdä. Testiin tuli testiajan sisään jonkinlainen viiva. Vielä yks tollanen David jäljellä, joten testaan sen huomenna ja se saa olla viimeinen tota merkkiä. Tuolta ovistestiketjusta luin, että joillakin muilla ollut myös Davidin testien kanssa ongelmia, jotkut taas saanut ihan selkeitä viivoja niillä. Mua vaan ärsyttää kun toi kontrollikin on aina niin hailukka, että sitäkin melki saa etsiä. Ehkä tää oviksen tikuttelu ei sovi mulle, kun pukkaa niin stressiä tästä. :LOL: Onneks jo ens viikolla aika sinne lapsettomuusklinikalle. Toivottavasti antaisivat heti ne Clomit, niin sitten varmaan niitä plussia vois alkaa tuleen. Clomien kanssa ainakin jossain paikoissa on kontrolliultrat ennen oletettua ovista ja joskus kai jälkeenkin, niin siellä varmaan sitten pääsis näkeen tapahtuuko mitään, niin ei tarvis noiden tikkujen kanssa hermostua. Monet myös käyttää tuota Clearbluen hymynaama testiä liuskatestin plussan varmistamiseen, niin ehkä vois itekin harkita, että sellaisen hankkis seuraavaan kiertoon. Voihan taas olla, että tästä tulee taas joku superpitkä kierto ja ovis on joskus paljon myöhemmin, mutta en sitä jaksa enää stressata ja testaan nyt vielä vaan huomenna (mutta pidätän oikeuden muuttaa mielipidettäni :LOL: )
 
Hydrangea: ite ajattelin kans ens kierrosta koklata noita ovistikkuja. Hyvä tietää, että eipä valitse ainakaan tota merkkiä. Luulin, että ovistikut ois helppoja ja varmoja…toivottavasti niistä ei saa harmaita hiuksia :|

Tarpeeksi kun pyörii netissä, niin löytää syyn "oireelle" kun "oireelle". Varsinkin Amerikkalaisilla sivuistoilla mainittiin, että kiinnitymisvuoto voi olla myös ovisliman kaltainen ”limatulppa” joka irtoaa kiinnittyessä. Voinko siis elää hetken siinä uskossa, että edes kiinnittymisyritys olis tapahtunu? :cool:

lauwra: Et sä vielä oo onnistunu olemaan rasittava ;) Mukavahan tuo on, että jaksat täällä meijän murheita kuunnella. Joko sulla on ruvennu maha näkymään?

Ite näin viime yönä unta, että olin raskaana ja vedet meni. Jostain syystä en jännittäny synnytystä yms. Ainoostaan harmitti älyttömästi, että en ollu tajunnu koko raskauden aikana ottaa yhtään mahakuvaa! Pyysin siinä sit vielä vesien mentyä miestä ottamaan edes yhen kuvan mahasta :D Todellisuudessa kyllä varmaan tulis otettua kuva/viikko vaikka muutosta ei olis ollenkaan :whistle:
 
LittleOne, Pregcheckin ovistestejä, joita saa ihan ruokakaupoista, voin sen yhden kierron tikuttelujen perusteella suositella. David-raskaustestit on ihan jees, mutta noita ovistestejä en kyllä osta enää. Parempaa oviksenbongausonnea sulle! :) Ja toivotaan, että sinne seuraavaan kiertoon ei tarvis mennä, vaan toi mainitsemasi lima oliskin jotain kivempaa. :)
 
Menee nyt taas vähän yksinpuheluksi, mutta tulin taas tänne omanapailemaan. :)

Koska näin naisena mulla on oikeus muuttaa mielipidettäni, niin ostin sitten eilen niitä Pregcheck-liuskoja. :LOL: Testasin niillä eilen kp 12 illalla haalean viivan ja tänään kp 13 aamulla vahvemman viivan, mutta ei vielä ihan kontrollin vahvuisen. Täytyy kyllä kehua noita testejä, että ovat paljon parempia kuin Davidin! Mukana niissä tulee joka testiä varten näyteastia, joka helpottaa hommaa. Kontrolliviiva on myös selkeästi luettavissa. Ohjeen mukaan testikellonajalla ei myöskään ole väliä, joka on itelle hyvä, koska parhaiten ehdin aamuisin testaamaan. Viikonlopun suunnitelmat myös muuttui, että ollaan miekkosen kanssa vain vuorokausi erossa, joten tallettelut onnistuu hyvin. :p

Tässä kierrossa noi nippailut muniksien kohdilla on mun mielestä ollut voimakkaampia kuin aiemmin. Myös kohdun tietämillä on ollut nippailuja. Voiko kohdun nippailut liittyä jotenkin ovikseen? Millaisia ovistuntemuksia teillä muilla on limojen lisäksi?

lawra, senkun roikut, ei haittaa. :)
 
Viimeksi muokattu:
Hydrangea korjaan...kaksinpuheluksi :D

Mulla jo vähän ennen ovista alkaa nippailu, mutta oviksen aikaan ollu kunnon kramppeja toisella puolella muniksien kohalla. Nännit on myös just oviksen aikaan tosi herkillä. Niin ja järettömät seksihimot ;) Kuulemma kohdun nipukka muuttuu myös oviksen aikaan, mutta en kyllä yhtään oo perehtyny miten.

Ovistesteistä - Donna testi kuulostas mukavalta. Onko kellään kokemusta? Ei tartteis kuseskella purkkiin, kun se tehdään syljestä. Tossakaan ei oo kellonajalla väliä. Eikä tartteis hamstrailla niitä tikkuja, kun toi kestää jopa 2 vuotta. Toivottavasti tää yritys ei sentään kahta vuotta kestä : / Näyttäs maksavan n. 40e netissä.
 
Viimeksi muokattu:
LittleOne, aivan. ;) Mutta kai se on ihan hyvä, että jotkut jaksaa täällä höpistä. :)

Donna testi ei oo mulle tuttu, mutta pikaisella googlettamisella vaikuttaa kyllä helpolta ja varteenotettavalta vaihtoehdolta! Itsekään en nauti noiden pissapurkkien kanssa touhuamisesta. Täytyypä tutustua asiaan vielä paremmin. Luin että Clomien kanssa se ei toimi ja voi olla, että ne ens viikolla saan, joten täytyy sitten katsoa asiaa uudelleen.
 
Ovulaatiostesteistä kannan korteni kekoon ja suosittelen näitä:
Puikko
Apteekista ostetut Onni-ovulaatiostestit olivat ihan paskoja, eivät koskaan näytteneet edes kunnon kontrolliviivaa vaikka halpa-testin testeihin tuli joka kerta todella selkesti. En ole ennen kuullut noista Donna testeistä, olipa erikoisia :)

LittleOne todellisuudessa ei näy vielä paljoa, mutta turvotus pitää huolen että näytän ihan siltä kuin olisin jo puolivälissä :D
 
LittleOne, ymmärsinkö nyt oikein, että toi Donna testi on joku minimikroskooppi, jolla tarkastellaan sylkeä ja vertaillaan joihinkin mallikuviin? Tarvitaanko siinä liuskoja tai jotain mihin näyte otetaan? Hmmm... mulla on töissä mahdollisuus käyttää ihan oikeita mikroskooppeja... :rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:
Hydrangea: Näin itekin ymmärsin, että se laite itessään on kuin mikroskooppi. Sunhan tarttee sit vaan hommata ne "mallikuvat" ja sit vaan töihin syleskelemään lasille :)

Ite luin tosta testistä ekan kerran yhessä blogissa. Kehu kovasti, etenkin kun heillä yritys oli venähtäny vuoden mittaiseksi. Oli aina testi valmiina ja tulee pitkällä käytöllä paljon edullisemmaksi.

lauwra: Kaikki lasketaan. Turvotusta tai ei, niin se on sun vauvamaha! :heart:
 
Hydrangea: Ite nyt en oo mitään ovistestejä tehnyt, niin en tiedä ovuloinko edes todellisuudessa. Mutta valkovuoto tosiaan lisääntyy siinä oletetun oviksen aikoihin (mitään erillisiä kananmunalimoja en ole bongannut kuin ihan 1. kierrosta pillereiden lopettamisen jälkeen). Ja munasarjanippailujakaan en ole tuntenut kuin 1. kierrossa. Luulen, että se 1. kierron mahdottoman selkeä oireilu kaiken suhteen johtui vaan niistä pillereiden hormonijämistä. Himot tuntuu olevan isot oviksen aikoihin ja ne sitten vähenee oletetun oviksen jälkeen. Plus et nännit tulee aroiksi sen jälkeen. Joka kuukausi on myös ollut sellaista outoa ja hyvin epämiellyttävää tuikkivaa/vihlovaa sukkapuikkomaista kipua, muissa kierroissa kp 25, mutta viimeksi kp 18. Tässä kierrossa kp 25 on maanantaina, katsotaan tuleeko kipu taas silloin kylään. Tätä kipua en ole osannut vielä yhdistää yhtään mihinkään. Se on outoa.
 
Verna, mulla on myös ollut tässä kierrossa ekaa kertaa sellaista sukkapuikkomaista tuikkivaa kipua. Toivottavasti se kertoi oviksesta! :) Limat on nyt kp 13-15 ollut kirkkaampaa ja liukkaampaa, mutta kananmunalimoja en ole bongannut ja aamulämmöt on toistaiseksi ollut normaaleissa lukemissa (35,8-36,1).

Osaako kukaan sanoa, että onko joku näistä plussa vai onko mikään? Liuskat siis Pregcheckin ovistestejä.

kp 12 ilta:
katso liitettä 16835

kp 13 aamu:
katso liitettä 16836

kp 14 ilta:
katso liitettä 16837

kp 15 aamu:
katso liitettä 16838

kp 15 iltapäivä:
katso liitettä 16839

Omaan silmään tuo kp 14 illan tai kp 15 aamun testi näyttäis parhaimmalta, mutta epäröin onko kumpikaan kuitenkaan plussa. Kp 15 iltapäivän (siis tänään iltapäivällä) viiva oli jo hailukka 4 tunnin pidättelyn jälkeen. Toiveet olis korkeella, että joskus sen plussan edes näihin testeihin sais.
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy
Hydrangea: Miten saat noi kuvat laitettua noin hienon kokosena ja nätisti kasaan? Opasta vähän ku oon niin tyhmä :D Ite en osaa laittaa muutaku aijaa.comin kautta silleen perinteisesti.

Musta tuo 15 pvä aamu ois aika lähellä plussaa? Mutta en tiä varmaksi, ite ku oon kans huono noita ovistestejä analysoimaan.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
miss_piggy, tossa vastauskentän yläreunassa hymiövalikon vieressä on tollainen klemmarikuva (tuli mulla esiin vasta, kun painoin "muotoile ja esikatsele"). Niin siitä kun klikkas ja sitten kun klikkas "lisää tiedostoja" + "valitse tiedostoja", pääsi valitsemaan koneen muistista kuvia. Sitten kun ne valitut kuvat raahas "liitteet" laatikkoon, ne ilmesty tekstin joukkoon. Hetken aikaa tota jouduin itekin säätään, kun en oo aiemmin tänne millään tavalla lisänny kuvia. :)

Vähän jännittää, että olisko noista nyt joku plussa, kun sillo aiemmin keväällä tikuttaessa en muistaakseni saanut ihan noin selviä viivoja. Tänään aamulla kp 15 pupuiltiin. En tiedä osuko mahdollisen plussan kannalta oikeaan aikaan. Ehkä sitä vois vielä huomenna varmistella. :p Masu on ollut myös eilisestä lähtien oudon kipee. On tuntunut vähän siltä kuin olis menkat alkamassa.
 
Viimeksi muokattu:
Hydrangea: käväsin eilen puhelimella selaamassa tän meijän ketjun… Vähänkö yllätyin, että oot tehny positiivisen testin ja siis raskaana =) Tihrustelin puhelimen näytöltä, että eihän noissa oo mitään epäselvää... Mutta nehän olikin ovistestejä :) Mun mielestä toi KP14 on selvin.

Menin jo tonne oireet oviksen jälkeen ketjuun päivittelemään mun ”oireita”. Saannu ajan kulumaan paljon nopeemmin :p Ainut vaan ,että nyt ei kyllä enään löydy vahvaa uskoa raskaana olemiseen. Pah. Nyt siis dpo10...
 
Viimeksi muokattu:
LittleOne, oliskin ollu raskaustesti. :) Innostuksissani laitoin kuvani myös tuonne ovistesti ketjuun ja sielläkin veikkailtiin, että kp 14 olis ollu plussa. Sulla on jännät päivät käsillä, koska testaat?

Kp 15 aamulla pupuiltiin, että toivottavasti ei myöhästytty. Edellinen kerta oli kp 10 illalla. Tänään kp 16 oli lämmöt noussut hitusen, siis 36,4 asteeseen. Tässä kierrossa ollut 35,6-36,2. Joten kai se sitten olis voinut ovis olla. :heart: Sehän tarkkoittais sitä, että kierto tuskin venyy kauheisiin mittoihin ekaan kertaan sen jälkeen vuosi sitten lopetin pillerit, vaikka primoja ei nyt ollutkaan käytössä. Oi jännää! Niin ja nyt ehkä ekaa kertaa vois olla mahdollisuus siihen raskaustestiplussaankin! Nyt täytyy vaan hillitä itseni ja malttaa ainakin sinne dpo 10 asti ennen kuin testaan. Jos ovis olis ollut kp 14 ja tänään kp 16, niin tarkkoittaako se sitä, että toi kp 14 on dpo 0 ja tänään dpo 2? Heh, nää on ihan uusia juttuja mulle! :)
 
Hydrangea: Hyvältä kuulostaa sullakin =) Pitäs sulla kyllä kaiken jären mukaan olla kierto nyt max 30 joku 30 päivää. Nyt ei tosiaan auta kun oottaa. Eli aika kuluu hyyyvin hitaasti :) Niinhän sitä sanotaan, että hyvää kannattaa odottaa :D

En todellakaan uskalla tehä testiä vielä. En haluu taas nähä sitä negaa! Ennemmin leijun pilvissä vielä hetken ja kuvittelen oireita. Haaveilen siis pystyväni odottamaan testaamista perjantai aamuun (eli dpo14). Kyllä myös hajottaa jos menkat ehtii yllättämään ennen sitä... |O
 
LittleOne, toi sun testaussuunnitelma kuulostaa hyvältä. Luulis, että dpo 14 näkyis jo plussa jos on näkyäkseen. Sekin harmittaa jos testaa liian aikaisin ja tuleekin hoppunega. Mä oon kyllä sellainen hätähousu, että epäilen, että testaan jo aiemmin. :D Toivottavasti meillä molemmilla olis nyt tärppikierto, niin voitais yhdessä siirtyä odottajien puolelle. :) Oli pakko jo kiusata itseäni ja katsoa raskauslaskurista, että koska olis LA. Voih, kyllä mä taas tipun korkealta pian, kun plussaa ei kuulu ja kierto venyy...

Meneekö se sitten näin:
dpo -1 = päivä jolloin ovulaatiotesti näyttää plussaa (ovis tapahtuu n. 24 h kuluttua plussasta)
dpo 0 = päivä jolloin ovulaatio tapahtuu
dpo 1 = ovulaatiosta seuraava päivä

Eli jos plussa kp 14, niin kp 15 dpo 0 ja tänään kp 16 dpo 1 (eikä dpo 2, kuten tuossa aiemmassa viestissä laskeskelin)?

Ja jos normaali luteaalivaihe 12-16 päivää, niin tästä kierrosta tulis noin 27-31 päivää?

Huomaa, että taas jotain ihan muuta mielessä kuin työt... :D
 
Viimeksi muokattu:
Hydrangea: Töitähän tässä koko ajan tehään :p

Joo dpo0 on tosiaan se ite ovispäivä. Mulla luteaalivaihe on ollu joka kierrossa 12 päivää. Kuulemma yleensä yhdellä ihmisellä on aina saman pitunen tuo luteaalivaiheen pituus. Mulla rupes taas heittää epäilykset, jos ovis onkin ollu vasta pari päivää myöhemmin. Senkään takia en uskalla vielä testata.
Tosin mulla on nykyään aina 2 päivää ennen menkkoja ruskeaa limaa, mutta eipä oo ainakaan vielä ollu :) (Koputan puuta)

Todellakin oon jo kattonu mahollisen LA:n. Ja ehtiny jo näkemään päiväunia omasta maailman ihanimmasta vappupallosta :heart: Tiputaanpahan sitten yhessä korkeelta!:whistle:
 
Hei! Uusi kuumeilija liittyy taustalta myös kirjoittelijaksi! Toivottavasti sopii tulla. :wave:

Pitkään olen jo seuraillut taustalla, mutta nyt rohkaistuin myös kirjoittamaan mieltä painavan asian edessä..

Olemme yrittäneet vauvaa nyt muutaman kierron ajan pillereiden lopettamisen jälkeen ja kierron pituus ollut nyt (ja myös aiemmin ilman pillereitä) aina 30 pv paremmalla puolella. Nyt kuitenkin sitten alkoi menkat kp 25 ja olen aivan ihmeissäni, että mistä nyt tuulee. Toiveissani tietenkin olin jo ajatellut tämän kierron olevan thö tärppikierto. Oireita olen jo (kuvitellut ainakin) olevan yhtäkkiset finnit osassa (joita ei ole normaalisti ikinä) sekä turvonneisuus ja jatkuvat mielialan pomppimiset.

Voisiko olla kiinnittymisvuotoa (tuli kahtena päivänä ja siinäpä se..), vai olenko nyt vain aivan liian raskaustoiveiden sumentama? :headwall:
 
Tervetuloa Reissulainen. Ihana saada lisää porukkaa jännäilemään :flower:

Todellakin voi olla kiinnittymisvuotoa. Mutta itelläni toka kierto pillereiden jälkeen oli aika lailla prikulleen sama. 1,5:n päivän mittaiset menkat kaikkinensa ja alkoi jo KP26. Taisin tehä muutaman testin vielä tuon vuodon jälkeen kun en uskonu todeksi. Eli valitettavasti voi siis vaan olla lyhyempi kierto ja niukempi vuoto. Siihenhän voi vaikuttaa kaikki stressistä jännittämiseen. Mutta toivotaan ehdottomasti parasta! :)
 
Reissulainen, tervetuloa! Mukavaa saada uusi kuumeilija joukkoon! :) Jos vuoto oli hyvin niukkaa, niin kyse voisi olla ihan hyvin kiinnittymisvuodosta. Yksi vaihtoehto voi myös olla se, että kroppa vielä "heräilee" pillereiden jälkeen, jos lopettamisesta lyhyt aika ja ne olikin menkat. Itellä myös joskus ollut tiputtelua oletetun oviksen ja menkkojen välissä ja ite olen ajatellut sen johtuvan mun pco:sta ja keltarauhasen vajaatoiminnasta. Ehkä voisit testata mielenrauhan saamiseksi muutaman päivän päästä. Tsemppiä piinailuun! :)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä