Esikoista yrittämään 2012!

  • Viestiketjun aloittaja Sennay
  • Ensimmäinen viesti
Sennay
Vici: Kestovaippailuista on ollut aikaisemmin keskustelua tässä ketjussa, kannattaa myös lukea niitä. :)

inq: Jos haluat mukaan listaukseen, niin kerro minulle ikäsi. Yritys teillä vissiin oli alkanutkin nyt helmikuussa?

Hääkeskustelua: Minkälaiset häät teillä oli/tulee olemaan?? Mies kieltänyt minua hössöttämästä hänelle häistä, joten häiritsen sitten teitä. :D
 
Vici. Mä olen ajatellut kestovaippatouhuun lähteä. Ajattelin tässä pikkuhiljaa alkaa tutustumaan asiaan ja ehkä jotain prototyyppejä itse tekemäänkin. Olen kuitenkin lukenut ettei ennen vauvan tuloa kannata kauhean paljon niitä hankkia, koska eri lapsille sopii eri tyyppiset kestot.

Vauvakuumeilun alusta. Mä olen ollut jo monta vuotta valmis perheenlisäykseen ja mies on tietänyt sen. Kauheasti ei kuitenkaan ole kuumetta ollut...paitsi viime keväänä alkoi ihan kauhea kuumeilu ja paniikki siitä että ei tässä enää nuorruta että en voi montaa vuotta enää odottaa. Siinä tuli jokunenkin itkupotkuraivari vedettyä. Lopulta toukokuussa miehen kanssa päädyttiin ratkaisuun että lopetan pillerit heti ja vuoden vaihteessa alkaa yritys (mentiin loppuvuosi siis kondomeilla ja varmoja päiviä laskemalla). No tässähän kävi sitten tosiaan niin että joulukuussa otettiin pieni varaslähtö ja mentiin tjot-meiningillä, ja heti tammikuun alussa pärähti plussa. Kauheasti ei siis yrittämään ehditty (ja tätä mies on puolileikillään harmitellutkin, kun jäi nyt se kaikista kivoin vaihe pois :))

Mulla on myös hääkuumetta olllut jo parikin vuotta säännöllisen epäsäännöllisesti. Nyt raskauden takia häät tulee siirrtymään ainakin vuoteen 2013, luultavasti 2014. Mutta kauhea hinku olisi päästä häitä suunnittelemaan. Jonkun verran olen saanutkin ukkoni jo huijattua näitä suunnitelmia tekemään ja eilen se ihan innostui miettimään häävalsseja :D...pikkuhiljaa hyvä tulee. Tää mun "väsytystekniikka" toimi lasten teon kanss, niin kai se häihinkin toimii :LOL:
 
Sitten häät. Suosikkisarjoihini kuuluu Satuhäät (paitsi että nykyinen kausi on osoittautunut pettymykseksi). Monenlaisia ideoita niistä on "löytynyt" että sitten kun... Kirkkohäät on aika ehdoton juttu mulle, paitsi jos isäntä haluaa maistraatin niin olen valmis joustamaan. Pukuni ei tule olemaan valkoinen, olen ajatellut jotain viininpunaista tai sinertävää, ei mikään tylliunelma todellakaan :D Prinsessahäitä en halua, ei tarvihe olla pinkkiä ja valkoista. Teemaa ei taida olla tiedossa, mutta huumori sais tulla ilmi. Ohjelmaa saa olla, häävalssia en tiiä mutta ainakin joku häätanssi ois kiva. Mietin kyllä toisaalta että vähänpä olis kiva sitten esikoisen ristiäisissä pamauttaa naimisiin, yllätykseksi kaikille, mutta se olisi suoraa matkintaa sukulaiseni häistä :D :D :D

Niin ja hyvät naiset, onhan karkauspäivä tulossa ;)

Mä rupesin tossa miettimään, että liekkö se ovulaatio ollutkin vasta tämän viikon torstaina eli kp45. Pari päivää ennen alkoi nipistelyt munasarjojen kohdalla, väsymys ja valkovuoto, joka vessareissulla paperiin tarttui kirkasta limaa + to-illalla vessassa tuli oikein reippaasti tuota limaa (sori nämä limailut :D). Nyt on kaikki oireet loppuneet kuin seinään. Silloin kun sain sen "ovisplussan" niin oireita ei hirveesti ollut ja testiin ei tullut aivan kontrolliviivan vahvuista viivaa.. Hmm.
 
Viimeksi muokattu:
Moi vaan kaikille :)
Liityin juuri tänne foorumille. Onkohan tähän ketjuun mahdollista hypätä messiin?

Olen 23v. nainen ja mieheni on minua vuotta nuorempi. Päätimme tuossa pari viikkoa sitten pilleriliuskan loppuessa, että nyt niitä ei enää osteta lisää. Sen jälkeen olen ollut aivan mielettömän innoissani. Jo se, että nyt vihdoinkin ihan oikeasti yritetään tosissaan saada vauva, tuntuu mielettömän jännittävältä.

Olen tässä mietiskellyt sellaista asiaa kun kiertopäivien laskeminen heti pillereiden lopettamisen jälkeen. Minulla kun ei ole pillereissäkään ollut tasaista kiertoa, vaan sen neljä vuotta kun niitä söin,vuosin melkeimpä koko ajan enemmän tai vähemmän pillerimerkistä riippumatta. Mistä siis laskisin kierron alkaneeksi kun oli jatkuvasti hanat auki? Nyt olen tosin ollut jo onnellisena ja vuodottomana reilun viikon, joka tuntuu ihanan vapauttavalta.

Minulla on myös epäilty kohdun väliseinämää tai jotain sellaista. Eräs gyne vaan kerran totesi että "Näyttää vähän kuin olisi joku väliseinämä, mutta palaa asiaan jos alkaa tulla keskenmenoja". Tuntuu vaan niin oudolta, että pitäisi odottaa että tulee keskenmenoja (sanat iskostuivat päähäni, ja kyllä gyne monikossa silloin puhui). Muut gynekologit ovat aina todenneet että normaalilta näyttää kaikki, tosin en ole itsekkään väliseinämää ottanut puheeksi. Voipi olla, että huomenna soittelen ja varailen aikaa tutkimuksiin.

Toivon nyt kuitenkin, että kaikki olisi normaalisti :)

Onnea yritykseen kaikille :D
 
Tervetuloa mukaan ninkku.

Tosi karulta kyllä kuulostaa, että pitäisi keskenmenoja kokea ennen kuin tuollaista asiaa enempää tutkittaisiin. Käy ihmeessa nyt jo tutkimuksissa. Ihan jo oman mielenrauhankin takia. Tuollasen infon jälkeen sitä voi olla kauhea pelot keskenmenosta kun plussa sitten (toivottavasti pian) tulee. Mukavampi saada vastauksia nyt jo ja sitten toivottavasti rauhallisemmin mielin olla heti odotuksen alusta. Toivottavasti selviää asia.

Sitten vähän omia kuulumisia (taas)
.
Me käytiin tänään nt-ultrassa. Kaikki oli oikein hyvin ja niskaturvotuskin milllin, eli ei sen suhteen huolta.
Olin tosi yllättynyt siitä miten paljon tuo ihmisen alku oli kahdessa viikossa kehittynyt. Kaksi viikkoa sitten se oli sellainen reilu 2cm (pää-perämitta) katkaravun näköinen möykky. Nyt oli pää-perämitta jo 4,5cm, kädet ja jalat erottui selvästi. Pään muoto, sivuprofiili ja sormet näkyi.
Koko vastasi viikkoja hyvin ja nyt siis menossa rv 11+1. Laskettu aika on 16.9.
Oli se ihan todella huikea kokemus.

Ja nyt jotenkin ihan oikeasti konkretisoitui se, että meille tulee ihan tosiaan syksyllä vauva.


Toivon että nämä meidän hyvät uutiset siivittävät nyt monta uutta plussaa tästä ketjusta pian :heart:
 
Vici: Kestovaippailu kiinnostaa kovasti minuakin, mutta en nyt vielä vanno mitään, arki sitten näyttää, miten paljon jaksaa panostaa. Kenties jonkinlainen välimalliratkaisu, jos kokoaikainen kestoilu tuntuu liian työläältä. Riippuu vähän millainen asuntokin on siinä vaiheessa, eli miten paljon on kuivatustilaa, miten likaisten vaippojen säilytys ennen pesua järjestyy yms. Aamulehdessä muuten oli tänään juuri juttu, missä esiteltiin (lyhyesti tosin) eri kestovaippamalleja.

Sennay: Meillä oli hyvin perinteiset häät. Vihkiminen kirkossa ja sitten juhlat, joissa oli puheita ja leikkejä, ruoka ja kahvit, otettiin ryhmäkuvia yms. Mulla oli kokovalkoinen hääpuku ja huntu. Häistä lähdettiin suoraan "häämatkalle" sukulaisen mökille. Vähäiset säästömme menivät itse hääjuhlaan, joten ihmeempään reissuun ei ollut siinä vaiheessa varaa. Mutta musta oli ihanaa häähässäkän jälkeen olla vaan rauhassa kahdestaan, joten mökkeily oli juuri hyvä. Myöhemmin käytiin sitten häälahjaksi saaduilla rahoilla ulkomaanmatkalla. Nyt kun lehdissä ja telkkarissa on usein juttua toinen toistaan erikoisemmista teemahäistä, niin meidän häät tuntuu näin kuvailtuina jopa tylsiltä :D Tällaiset häät me kuitenkin haluttiin, ja itse oltiin tyytyväisiä :)

Ninkku: Kiva kun tulit mukaan, ja toivottavasti kaikki on tosiaan kunnossa :)

Joku kyseli mistä päin kukin kirjoittelee. Minä olen Pirkanmaalta. Onko muita tältä suunnalta Suomea?
 
Catida, Pirkanmaalta minäkin :)

Kestovaippoja oon miettinyt, haluaisin ainakin osittain kestoilla, mutta ainakaan toistaiseksi en oo jaksanut perehtyä niihin tarkemmin. Aika näyttää.

Me mentiin naimisiin maistraatissa ilman hääjuhlaa, pidettiin vaan pienet kahvittelut/iltabileet kotona vähän myöhemmin. Mua ei oikein jaksanut kiinnostaa isojen juhlien järjestäminen, hermot meni jo kutsukortteja laatiessa. Olishan sellaiset perinteiset kesähäät ollut kivat, jos vaan joku muu olis tehnyt kaikki järjestelyt :D

PS. Mulla on menkat myöhässä... :saint:
 
Me mentiin maistraatissa naimisiin mun vanhempien hääpäivänä ja viikonloppuna oli juhlat. Teemana oli meidän elämäntyyliin sopien 50-luku ja Rock´n`roll. Perinteisiä hääjuttuja oli erilaisia leikkejä, mutta niitä oli myös polttariporukoille ja muillekin vieraille palkinnon kera. Ruokaa oli ja myös perinteinen hääkakunleikkaus. Häävalssia ei tanssittu kun ei osata. Illalla soitti rockabillybändi ja sen tahdissa sitten tanssittiin. Mulla oli valkoinen puku mutta teemaan sopien kellohame ihan morsiuspukuliikkeestä ostettu. Miehellä ei ollut pukua mikä oli ihan hyvä kun oli yli 30 astetta lämmintä=) Vieraissa oli sukulaiset(läheisimmät) ja loput meidän kavereita. Häät oli sellaiset kun me haluttiin ja niitä on ollut ilo muistella jälkeenpäin. Häämatkalle ei virallisesti menty mutta reissussa käytiin kaveriporukalla häiden jälkeen.
Häiden suunnittelu oli kivaa hommaa ja varsinkin morsiuspukuliikkeissä kiertäminen kun sai kokeilla kaikenlaisia pukuja.
Sennaynauti häiden suunnittelusta=)

Varsinais-Suomesta kirjoittelen.

Tästä on varmaan jotain juttua jo ollutkin, mutta olen vaihtamassa työpaikkaa ainakin syksyyn asti sain sijaisuuden, kysymys kuuluukin vaikuttaako tämä mahdolliseen äitiyspäivärahaan? Jos tulen raskaaksi ja jäisin vaikka loka-marraskuussa äitiyslomalle.
Mahdollisimman epäselvästi kirjoitettu:|
 
Pienen yllätyksen lykkäs, ku aamulla huomasin että on ovis. Luulin et on vasta myöhemmin, no problemo, tulee kyllä käyttöön, hieman hidastaa tämä 38 asteen kuume. Jospa se tästä tärppäis. :)
Itse en tiedä vielä tuosta kestovaippahommasta. Tuli muuten mieleen, että olette vielä miettineet miten aiotte synnyttää; alateitse vai sektiolla?
 
On noi terveyskeskuksen tädit taas niin ihania. Tänään soittelin papakokeen tuloksia, jossa kävin paria päivää ennen kierukan poistoa. No siellä se sano, että kaikki on ihan ok, mutta kierukka aiheuttanu jotain muutoksia. Ja eihän se sit kertonu sen enempää vaan huomiselle soittoaika lääkärille. Vähän taas ärsyttää, jos se vaikuttaa raskautumiseen..
 
No saisinkohan minäkin aikaiseksi jotain kirjoitella. Taustalla kyllä lueskelen lähes päivittäin uudet viestit, mutta sanomista ei paljon ole tai sitten sitä vähää ei jaksa kirjoittaa. Olen nyt tässä vähän mietiskellyt. Sennay, jos viitsit ottaa minut tuolta listalta pois tai laittaa aloitusajankohdaksi xxx. Olen sittenkin mieluummin vain taustailijana. Kun ei minulla nyt kuitenkaan ole mitään vauvakuumetta tällä erää, niin ei me mitään yritystä tulla todennäköisesti huhtikuussakaan aloittamaan. Kävin tänään just ostamassa kokeeksi noita Patentex oval -ehkäisypuikkoja, jotta voi kokeilla millaisia ne olisivat ehkäisynä. Varmaan kuitenkin taustaltakin mun sallitte kuitenkin kirjoitella? :)

Häistä. Meillä oli siviilihäät eli siviilivihkijä tuli juhlapaikalle meidät vihkimään ja siitä sitten jatkuivat hääjuhlat. Kovasti kehuttiin tunnelmallisiksi ja toivottavasti saatiin näytettyä, että siviilivihkimisen ei aina tarvitse olla mikään pikainen maistraattipiipahdus, jos muuta haluaa. :) Mulla oli punaisella maustettu valkoinen A-linjainen, olkaimeton hääpuku. Rakastuin niin suuresti siihen pukuun, oij! Se on mulla nyt vieläkin tallessa, kun en tiedä säilytänkö vai myynkö... Kun järjellä ajatellen eihän sitä nyt enää tarvitse. Hääjuhla oli varmaan sitten sangen perinteinen. Ruokailu, ohjelmaa, kahvit jne. Häävalssia ei tanssittu vaan meillä oli sellainen hidas tanssi vain minkä tahtiin huojuttiin. Vähän se tuntui kiusalliselta, että jälkikäteen ajateltuna oltais voitu sekin jättää pois. :D Vieraita oli sellainen vajaa 70hlöä.

Pohjanmaalta päin kirjoittelen.

Kestovaipoista. Aiemmin olin suvereenisti vain kestovaippojen puolella ja ajattelin käyttäväni niitä sitten ehdottomasti. Nyt kun sivusta olen tuttavan kestoilua seurannut ja toisekseen noita kertiksiä töissä käyttänyt, niin en ole niin ehdoton enää. Omaan silmään näyttää ajoittain sangen työläältä se sopivanlaisien vaippamallien löytäminen sille omalle muksulle. Ja kun ei siinä sitten välttämättä säästä rahaakaan, jos pitää seuraavalle taas ostaa sitten erimalliset. Ja siks toisekseen, käsityötaidoiltani olen niin peukalo keskellä kämmentä, etten osaisi niitä vaippoja itse tehdä, vaan kaikki pitäisi ostaa/teettää jollain.

EHaavi:
Ei kait tuon työpaikan vaihtamisen pitäisi mitenkään äitiysrahaan vaikuttaa, jos sulla ei tule mitään katkoa siinä työsuhteiden välillä, että voisi katsoa välissä olevan jotain tulottomia kuukausia tms.

Mainecoon: Tuossa synnytystavassahan nyt ei itsellään ole mitään valitsemista, koska oletuksena on aina alatiesynnytys. Sektioita tehdään, jos niihin jokin todellinen tarve on, ei vain siksi, että äiti niin haluaisi. Pelkosektioita tehdään joitakin, mutta kyllä siihen pelkopolitoimintaankin pyritään panostamaan niin, että niitä asioita käytäisiin käynneillä läpi ja selvitettäisiin sitä todellista hommaa, eikä automaattisesti vain leikattaisi, koska monestikaan se ei ole mikään ratkaisu. Sektiossa on kuitenkin moninkertaiset riskit esim. vuodon tai veritulppien suhteen, joten minä en ainakaan vapaaehtoisesti antaisi itseäni sektoida. Saatika sitten, kun sektiolla syntyneet vauvat ehtivät huonommin adaptoitua kohdun ulkopuoliseen elämään ja sektoiduilla vauvoilla on enemmän kosteakeuhkoisuutta yms. alkukankeutta. Mutta tosiaan asia erikseen, jos sektiolle joku todellinen lääketieteellinen syy on (esim. ahdas lantio, perätilat ainakin tietyissä tilanteissa, paha pre-eklampsia jnejne). Silloin se yleensä menee arvioinnissa yli noiden muiden sektioriskien.
 
Viimeksi muokattu:
Kestovaipoista vielä, huomasin juuri että mainitussa Aamulehden jutussa oli myös maininta: "Kestovaippayhdistys lainaa vaippoja tutustumista ja kokeilemista varten. Ison säkin vaippoja ja imuja saa lainaksi vähäistä käyttökorvausta ja panttia vastaan. Mukana tulevat pesuaineet ja käyttöohjeet."
Tuo kuulostaa todella kätevältä! Mutta itse yhdistyksen sivuilta en kyllä löytänyt tietoa tuollaisesta mahdollisuudesta, oli vaan kerrottu että voivat käydä pyynnöstä esittelemässä vaippoja esim. perhekerhossa tai muulle kiinnostuneelle porukalle.

Vinku85: Ohoo, jännittävää! Millon meinaat tehä testin?

Mainecoon: Sektiota ei kai kovin helposti pysty valitsemaan? Tai näin ainakin olen ymmärtänyt, että aika nihkeästi niitä ryhdytään tekemään muuten kuin pakon edessä. Itse en sitä haluaisi, vaikka olisikin valittavissa. Vaikkei alatiesynnytys ajatuksena järin houkuttelevalta tunnukaan, niin mielikuva vatsan auki viiltämisestä tuntuu vielä inhemmalta. :$
Alatiesynnytyksessähän on myös monta eri vaihtoehtoa, eri asennot, vesialtaat, kotisynnytys jne. Niitä en ole vielä pohtinut, enkä aiokaan turhan ajoissa :D Arvelen, että asian miettiminen saisi vaan turhaan ahdistumaan ja pelkäämään. Yritän ajatella vaan, että lukemattomat naiset ennen minua ovat siitä hommasta selvinneet, miksen siis minäkin :)
 
Voiettä! Saako tänne tulla? Itse olen kyllä jo varaslähdön ottanut. Mutta täällä puhutaan kestovaipoista ja vissiin pohjanmaaltakin väkeä. Itse siellä päin asustelen myös. Niin ja häistäkin! Itsellä pienet juhlat oli 2010.

Yrityksestä vielä että täysintyloksetonta takana pian puoli vuotta. Että sinänsä aika isosti suunnittelu kengissä ollaan.
 
Mirkkunen Lyhytkin odotus tuollaisten asioiden selville saamisessa voi olla piinaava. Veikkaisimpa, että muutokset eivät voi mitään kovin negatiivisia olla, en ole koskaan ainakaan kuullut kierukan aiheuttaneen mitään kamalaa.
Vinku85 Toivottavasti kuullaan pian plussaisia uutisia :)

Hää asiaa kommentoidakseni: Me ollaan vielä kihloissa, ja mennään naimisiin vähin äänin maistraatissa ennen Lapsen syntymään. Ei haluta laittaa rahaa eikä vaivaa hääjuhliin, ei vaan kumpaakaan kiinnosta.

Minulla saattaisi olla ovis nyt päällä (kp 14?) Mahassa on nimittäin vähän nippaillut ja halut ovat olleet kyltymättömät koko päivän. Ihanaa olla näin himokas, kun viimeksi olen kokenut vastaavaa noin neljä vuotta sitten ennen pillereitä. Piristää kummasti suhdetta hormoonimömmöjen lopettaminen. Vaikka ei tärppäisi nyt, niin olen iloinen, että jotain merkkejä luomukierron käynnistymisestä on havaittavissa.
 
Tervetuloa Ninkku ja pinna! :) Sekaan vaan.

Piikikäs ihania ultrauutisia :) Aina piristää kun kuulee, että elämä tosiaan menee eteenpäin omasta tilanteesta huolimatta! Kiva kun jaksat käydä tännekin päivittelemässä tilannettasi.

Täällä siis ei mene kovin hääppöisesti. Kp50 (jep!) nasahti tauluun ja mitään ei kuulu. Mahakipuilua ollut tänään runsaanlaisesti, mutta ei menkkakipujen vahvuista vieläkään. Testi nega, tosin tein sen iltapäiväpisusta eikä ollut kauaa rakossa ollutkaan (pissatti kerran tunnissa tossa päivällä :|). Tosin herättelen edelleen toiveita että ovis olikin vasta viime torstaina, kun niitä limoja niin reilusti tuli.. Siinä tapauksessa olisi pien toive ilmassa, en vaan jaksa enää ajatella mitään... Varmasti jo parin viikon kuluttua soitan lääkäriajan..

Muita kuulumisia.. Pitkästä aikaa kävin uusaamassa kuntosalikortin, jumpissa olis tarkoitus käydä silloin kun töiltä ehtii ja mieleisiä jumppia on (tykkään tanssillisista jumpista, esim. zumba). Tänään kävin zumbaamassa ja jo oli sielläkin joku ihanan vauvamasunsa kanssa :ashamed:

Työtilanne stressaa jälleen. Pesti, jota teen, oli auki joku aika sitten ja haastteluun ei kutsua käynyt vaikka hain. Nyt sitten todennäköisesti on työnhaku edessä, jahka uus valitaan. Huoh :/ Ja miehekkeen saikku jatkuu ainakin kuukauden (se jalan murtuma, jos joku muistaa?), eihän tuo olekaan kuin pari kk maannut tossa sohvalla :D

Ja tulipa taas murmatettua ja omaan napaan tuijoteltua. :D

Seuraako joku Satuhäät -sarjaa? Eilisestä jaksosta noussut älytön haloo ja arvostelu..
 
Viimeksi muokattu:
Lääkäri povasi menkkoja kahden viikon päähän! Ihanaa! Ultrassa näky iso follikkeli ja paksuuntunut kohdun limakalvo, jes. Olen just ovuloinu tai ovuloimassa. Anto Terolut-kuurin kaiken varalle et jos menkat ei ala/en oo raskaana. Kuulostelen tässä siis vielä kuukauden päivät. Minä toimin sittenkin!! :D

Ihmettelen vaan ku tein kotona heti ovulaatiotestin ni se oli nega, ihan vaan haamuviiva tuli. Viikko sitte testissä oli selvä viiva, mutta haaleampi ku testi viiva eli sekin ohjeen mukaan nega. Testien mukaan LH-piikki olis siis ollu ehkä puolitoista viikkoa sitten, mutta lääkärin mukaan ihan näillä näppäimillä??

Meillä oli oikein perinteiset häät, paljon vieraita, isot juhlat ja iso valkoinen mekko :) Oli kyllä ihan meidän näköinen päivä ja ihana muisto jäi!

Niin ja olen Oulusta :)

Miehen isä oli varannut kuukauden päähän mökin leviltä ja se mökki on 50 neliötä ja meitä on tulossa sinne 8 aikuista ihmistä...huoh. Oon varmaan jonku mielestä kiittämäntön diiva, mutta minä haluaisin kyllä jonku oman rauhan mökilläkin. Ei huvita nukkua koko porukalla samassa tilassa patjoilla niin ku jossain leirikoulussa. Jos mentäs kaveriporukalla ni olis ihan ok mut ei tällä porukalla...

Ja nyt mies vähän suuttu mulle ja pitäs muka houkutella sitä pupuilemaan. Ehkä huomenna.

Onko teillä lemmikkieläimiä? Mulla haukottelee tuossa vieressä pikkukoirakulta <3
 
Eiku 6 meitä onki sinne mökille tulossa. ja 60 neliötä, yksi makuuhuone. Silti, mun mielestä pitää olla kaikille oma makuuhuone. Eihän me nyt koko viikonlopuksi voida pupuilua jättää kuvioista pois :D
 
Joo, en yhtään tiedä noista synnytysjutuista et millaisia ne on. Pääasia että lapsi syntyy turvallisesti ja ite säilyy hengissä. Tulipas tänään ovista käytettyä hyväksi. ;)
Täällä pörräilee puolestaan muutama kissanroikale. :D
 
Rone
Mäkin olen joka päivä käynyt lukemassa, mutta en ole jaksannut kommentoida mitään... :ashamed: Eikä me olla vielä miehen kanssa puhuttu, koska ei yksinkertaisesti ole ollut aikaa. Oon nyt tehny iltavuoroja monta päivää putkeen niin ei kyllä olla nähtykkään miehen kanssa kuin öisin :D Eilen ois ollu aikaa mutta halusin vaan olla ja hengailla rauhassa miehekkeen kanssa.

Kestoilua olen miettinyt, että tulen sitä ainakin kokeilemaan. Lapsiperheellisistä tutuistani itseasiassa kukaan ei kestoile, joten käyttäjäkokemuksia olen lukenut vain blogeista/palstoilta.

Häät haluan joskus, mutta en oikein tiedä millaiset. Jotain perinteistä kuitenkin, mutta mulla on vähän hankala mies. Se ei haluis tanssia häätanssia, mutta aion kyllä pakottaa sen :D Sitte se ei halua bändiksi mitään perinteistä, eikä se tosiaan halua mitään "typeriä leikkejä". En itsekkään niistä leikeistä välttämättä välitä, mutta jos ne onnistuu hyvin niin mikä ettei.
Mut eipä ole hirveän ajankohtaista noita häitä miettiä kun ei se mies ole edes kosinnut! :mad: Ja ei,en tod. aio kosia huomenna, koska haluan että mies kosii...

Satuhäitä katson aina, mutta tällä kaudella parit ovat olleet... noh,mielenkiintoisia.. En viitsi sen enempää maanantaista paria kommentoida, mutta sen verran tarvii sanoa, että ne käytöstavat... En siis itse ole mikään käytöksen kävelevä käsikirja (vai miten se kirjoitetaan), mutta jotain rajaa hei. On ihan jees, että ei esitetä mitään ja ollaan aitoja, mutta pitääkö ihan oikeasti kiroilla koko kansan edessä noin paljon. Ja älkää nyt hirttäkö mua, mutta mua oksetti kun katoin maanantaisen jakson. Lähinnä nimenomaan ton käytöksen takia.
Mutta on kyllä osa täällä kaksplussassa mennyt ihan yli ton kommentoinnin kanssa, varsinkin nää ulkonäkö jne asiat mennyt joillain ihan överiksi.

Alateitse haluan synnyttää ja käyttää kivunlievityksiä. En synnytyksestä jaksa enempää kirjoittaa kun ei vielä ajankohtaista.

Hei käykö kukaan luovuttamassa verta? Itse pyrin suht säännöllisesti luovuttamaan ja tänään kävin taas. Jostain kummansyystä hb oli vain 128 kun se edellisellä luovutuskerralla oli ollut 135 (elokuu?) ja söin vielä rautakuurinkin.

Niin, ja Kymenlaaksosta kirjoittelen.Sen tarkemmin en mielelläni sano,tuokin tuntuu jo liian paljastavalta :D


Muoks. Meillä on 2 kissaa,tykkäävät olla ulkona paitsi ei niin paljo näin talvisin. Varsinkaan toi naaras :D
 
Viimeksi muokattu:
Ikäähän on 23 jos sitä tuonne tahtoo päivittää.

Nallukkan itsellä kans kp 50 tänään. Ovis bongattu 17.2 eli nyt vkonloppuna pitäis menkat alkaa. Kierto ollut aina pitkä mutta kyllä nyt ennätykset paukkuu. Toisaalta jaksaa vielä toivoa tärppiä tältä kierrolta mutta toisaalta ei mitään valtaisia oireita ole ollut. Paitsi kaikkea mahdollista jonka voi kyllä liittää ihan menkkoihinkin.


Mutta muuta asiaa. Miehen kans ollaan oltu yhdessä nyt 4 vuotta. Naimisiin menty 10.10.10. Oli pienet häät. 30 vierasta. Ensin suunnitteltiin sellasia 120 hengen häitä mutta ei meidtä kumpikaan pikein nauti sellasista tilanteista. Oli vain hyvää ruokaa ja rakkaimmat ihmiset.
Miehellä yksi kouluikäinen edellisestä suhteesta. Itselle lapsi olisi ensimmäinen. Ehkä siksi huonolla hetkellä soimaa itseään. Että vika on pakko olla minussa ja vain minussa kun ei onnistu.

Ja samaistun joka solullani tuohon kateuteen mistä täällä on keskusteltu. Lähipiirissä, sukulaisissa ja kavereissa on nyt ainakin viis raskaana. Kaikkien uutinen on ollut itselle lähinnä lyttäys. Tuntuu niinkuin joku kepillä työntäis johonkin pimeään luolaan. Ja niin ihania kun pienet lapset on. Tietysti omaa tunnetta on lietsonut sekin että kaikille ei todellakaan elämäntilanne " sallisi" ensimmäistäkään lasta. Siis että vanhemmilla ollut vaikeuksia ihan vaan olla ryyppäämättä esim niin sitten lähes joka mahassa roinen tai kolmas tulossa. Ja samaa mitä täällä on puhuttu. Eikö jo olisi meidän vuoro. :'(
Meiltä ei enää paljon kysellä että koskas teille tulee. Sillon kun sitä on kyselty se ei vielä ollut mielessä. Nyt suku tuntuu hiljentyneen. Luojan kiitos.

Mutta tässäpä omaa palstan avausta. Jään lueskelemaan lisää ja kerron viimeistään loppuviikosta että mitä täällä tapahtuu. :)
 
Pinna ihanaa et on muitakin joilla kp:t huitelee :) En haluais vielä stressata, että entä jos menkat ei tulekaan tai entä jos en ovuloi. Toinen kierto kuitenkin menossa vasta ilman ehkäisyä, joten kaitpa se on luonnollistakin että vähän huidellaan ensin. Ja muistan kyllä menkkojen olleen epäsäännölliset ennen pillereitäkin, niin ja kivuliaat! Koko ajan tulee kylläkin käytyä tarkistuskierroksella, että oisko ne menkat jo tulleet. Pöh. Seuraavalle kierrolle mulla onkin sitten varastossa muutama CB:n ovistesti, että tulee sitten varmuus sillekin asialle.. En hoksannut viime torstaina testata ollenkaan, kun elin siinä ajatuksessa että ovis on ollutta ja mennyttä. Silti oireet puhui puolestaan ja toivon parasta.

Tämä Satuhäiden kausi on ollut aikamoinen pohjanoteeraus. Oon vuosia seurannut sarjaa, yleensä ollut mielenkiintoisia häitä ja on kuvattu paljon itse suunnitteluvaihetta jolloin on saanut ideoita "sitten kun" -häihinsä. Mutta nyt.. Aivan uskomattomia tapauksia, kuvataan vaan kännisekoiluja tai kiroilua, ei paljoakaan sitä miten ihmiset keksii ideat hääkutsuihin yms. : / Eikä todellakaan ole aikuismaisia ne ketjut, joissa haukutaan aina jakso ja pari lyttyyn. Jokaisella omanlaisensa tavat ja omat häät, ei sen pitäisi olla muilta pois kuka menee kenenkin (läskin tai tylsän tai ruman) kanssa naimisiin mutta että kun yleiseen levitykseen haluaa häänsä niin vois vähän miettiä. Tai sitten se on ohjelman leikkaajassa se vika, mitäs laittaa ohjelmaan vain ne kiroilukohdat ;)

Kaikkeista mieluiten synnyttäisin alakautta ja kivunlievityksen kera. Mutta koskaanhan ei voi tietää, miten paras on.
 
Viimeksi muokattu:
Itse en ole koskaan pillereitä syönyt mutta kuerto ollut pitkä ja epäsäännöllinen. En ole sitä kummemmin laskenut ennenkuin nyt. Ja nyt kun kondomi jäi pois niin kierrot on venyvy vaan. Päivät tai kaks lisää joka kerta.

Ekoilla kierroilla oli toki sekin että menin raskautta odotellessa ja etenkin toivoessa aivan pitkin seiniä. Olin niin satavarma joka kerta että nyt!! Nyt on tärpännyt. Että on muka niin paljon ihmeellisiä ja uusia oireita joka kerta. Viime kierrossa tikutin ovista muutaman kerran. Nyt oon tikuttanu päivät 20-40. Ihan vaan jo senkin takia että kierrot heittelee eikä mitään hajua ovuloinko ollenkaan. Ja ainakin 90% varmuudella ainakin tässä kierrossa ovuloin. Saa nähdä koska se tuottaa tulosta. :)
 
Sennay
Tervetuloa pinna ja Ninkku mukaan kuumeilemaan! :)

Kiitos kaikille, kun kerrotte häistänne. Saan monenlaisia näkökulmia suunnitteluun ja hääkuumeiluun.

Tsemppiä kuumeiluun ja yritykseen!! :heart:
 
Käyn nyt vain pikaisesti täällä päivittämässä tilanteeni. Eli plussa saatu testiin ja raskaana ollaan! :heart: Ihan hullua, miten ikuisuudelta tuntuneen kuumeilun jälkeen nyt yks kaks ollaankin tässä. Toki tässä nyt vielä eletään riskialtista aikaa, mutta toivotaan että kaikki menee hyvin. Edellisten menkkojen perusteella LA olisi 4.11. ja viikkoja kasassa nyt 4+3 tai jotain sinne päin. Nyt suurimpana huolenaiheena tuntuu olevan, että miten ihmeessä onnistun salaa töissä varaamaan neuvola-ajan :D

Huhhuh. Aikamoinen myllerrys pään sisällä :D
 
  • Tykkää
Reactions: Piikikäs ja Typy85
Isot onnittelut Vinku85 ihanasta testituloksesta :heart: Tervetuloa uusille!

Onpas täällä paljon eilen keskusteltu. Ei meinaa perässä pysyä kun olen koko eilisen illan rempannut otsa hiessä. Laitetaan tosiaan talon yläkertaa kuntoon ja on tässä nyt vähän niin käynyt, että taitaa kaikki jo arvata meidän yrittävän jälkikasvua. Ainakin oma äiti puhuu koko ajan yläkerran toisesta makuuhuoneesta "lastenhuoneena". Miehen ystävä, joka viime viikolla kertoi isäksi tulemisestaan, totesi lähinnä, että "mitä siitä sitten?" kun mieheni kertoi hänelle, että mekin yritetään lasta. Ei siis päästä varmaan ketään yllättämään mahdollisilla positiivisilla uutisillamme...

Ihana kuulla, että emme ole ainoat kenellä on ollut epätavalliset häät! Meidät vihittiin maistraatissa ja sen jälkeen ruokailimme ravintolassa perheen ja lähimpien ystävien kanssa. Ilta jatkui isommalla ystäväporukalla toisessa ravintolassa rennon seurustelun merkeissä. Sen kummempaa ohjelmaa ei ollut ja hääyötä/seurannutta viikonloppua vietimme läheisessä, tasokkaassa kylpylässä. Ikimuistoinen päivä ja sitä seurannut viikonloppu! Minulla oli polvimittainen valkoinen kellohame, jossa oli mustat kanttaukset ylä- ja alareunassa. Panostimme häissämme kuitenkin esim. valokuvaukseen, josta saimme muistoksi todella kauniita kuvia!

Satuhäitä olen myös vuosia katsonut ja tuntuu, että sarja on mennyt vähän sellaiselle mässäily-linjalle viime vuosina. Haetaan oikein niitä ihmeellisiä pareja, jotta saadaan katsojia ja otsikoita. Häät jää vähän sivuosaan. Pidin itse enemmän Meidän häät ohjelmasta, koska siinä paneuduttiin myös itse valmisteluun.

Niin ja, Varsinais-Suomesta minäkin kirjoittelen. :D
 

Yhteistyössä