Esikoista yrittämään 2012!

  • Viestiketjun aloittaja Sennay
  • Ensimmäinen viesti
nallukkan Mäki oon aikoinani syönyt pillereitä sen muutaman kuukauden, jotta menkat tulis vähän säännöllisemmiksi. No, sitte lopetin ne, koska sillon niitä menkkoja ei tullut ollenkaan. Ja ku olin ne lopettanut, niin meni yli 9 kk, että ne ilmesty ollenkaan. Mutta se kait onki normaalia, että kestää niiden tulo lopettamisen jälkeen.
 
Täällä on testattu tänään negatiivinen, hivenen itkin tulosta pohtiessani ;( Kuukautisia ei vieläkään näy, alhaalla tuntuu kipua jonka toivon olevan jo kuukautiskipuja jotta saisi jotain kiertoa aikaiseksi ja kropan toimimaan.

Toivottavasti joku saisi kohta plussan!
 
Pahoittelut negoista niitä saaneille! :(

Enpä ole nyt vähään aikaan kirjoitellut, mutta kuulumisia lueskelemassa oon käynyt kylläkin.. Täällä on tänään saatu tosi vahva ovulaatioplussa, joka piirtyi melkein heti testiin. Olin kyllä itekin ihan ihmeissäni, kun en olettanut ovulaation tulevan vielä pariin päivään. Selkeys kyllä ihmetytti, kun tavallisia oireita ei ole ollut yhtään.. Ihmeellinen tämä naisen kroppa!!

Näin hieman myöhässä, oikein hyvää uuttavuotta kaikille!!! Tästä se sitten alkaa.. :D
 
lumihiutale92 kävitkö lääkärissä ton 9 menkattoman kuukauden aikana?

bambi90: :hug: Mulla huomenna testauspäivä. Saas nähä. Mikä kp sulla on menossa? Luulenpa, että saadaan yhdessä odotella niitä menkkoja.. Hieman pessimistinen tunnelma siis on. Noh, pessimisti ei pety.. :)

Nyt kun miehen jalka on paketissa, minä olen sitten kuskina. :ashamed: En ole koskaan tykännyt autoilusta, varsinkaan talvella kun on pimeää ja liukasta. Ruuhkat pelottaa, peruutukset ei onnistu, parkkeeraus vaikeaa. Nyt sitten vielä kaiken huippuna auton talliin ajo, joka ei sekään liene ihan simppeliä kun saa peruutella ja tsuumailla että "osuu" eikä peilit lähe matkassa. Pieni panikointi :D Onneksi ei hirveesti kaupungissa tarvihe näillä näkymin ajaa, mutta pikkumatkoja muutamasti viikossa.. Huh.
 
nallukkan mä pidän sulle peukkuja pystyssä huomiselle! :) kp 35, tiedän että se ei vielä ole edes pitkä kierto mutta mulla on teinistä asti ollut säännölliset kuukautiset kerta kuukauteen ja nyt jo harmittaa jos e-pillerit on tähän vaikuttanut. Miksei pillereitä hankkiessa voitu kertoa tästä hormonitoiminnan palautumisesta lopetuksen yhteydessä? :D
 
nallukkan jäi vielä kirjoittamatta että täällä toinen autoilukammoinen! Onneksi asun niin pienellä paikkakunnalla että täällä ei paljoa muuta liikennettä ole, eikä parkkeerauksienkaan tarvitse olla niin priimaa :D Kaupungeissahan en sitten ajakaan kun pakon edestä.
 
nallukkan Kyllä kävin ja sanoivat, että johtuu niistä pillereistä, että aikaa menee, kun ne tulee takaisin. Välissä siis saattoi tulla jotain ihan pientä, mutta en sanois ees menkoiksi. Nyt kuitenki viimeisimmät ollu marraskuussa, joten en tiiä, mitä tässä taasen tekis :S
 
Vähän kyllä jännittää ja mietityttää, kun mulla lämpö on yleensä 34-35 astetta (joo, tiedän, aivan mahottoman vähän!) Joskus oon mitannut alle 34:kin. Nyt oon kahtena iltana mitannut ja lämpö pn yli 36 :eek: voisikohan se olla jotain..
 
Mua niin jännittää, että saatteko te muut plussia! Aika kylmähermoisia olette, itse sorruin testaamaan jo kp 24 :whistle:

Sunnuntaina päivällä olin vielä innoissani ekoista luomumenkoista, mutta en sitten enää illalla. Kivut oli jotain ihan tajuttomia, luulin että pökerryn kun selkä, jalat ja vatsa sattui niin kovin. Lisäksi olin tosi huonovointinen. Maanantaina aamulla meinasin jo soitella YTHS:n terkkarille kun vuodot oli käsittämättömän runsaat, n. 3 x normaalit. Mulla ei edes pillereiden myötä niukentunut menkat joten en tiedä millaiset voisi olla niukat menkat. No, taisin selvitä säikähdyksellä, koska tänään on ollut normaali runsasvuotopäivä. Toivon kovasti, että olisivat jo ohi. Onko muilla ollut jotain tavallisuudesta poikkeavaa?
 
bambi90 kyllä, olisivat voineet pillereitä harkitessani kertoa myös tästä ikävästä puolesta (kuten myös siitä, että halut häviää xD). Varmastikin tän vauvaprojektin jälkeen saa miettiä muuta ehkäisyvaihtoehtoa.. Ja aivan loistavaa tietää, että muitakin autokammoisia on :) Joku viisas (mies) sanoo, että kammo häviää kun harjoittelee mutta miten helppo onkaan istua aina vaan apukuskin puolelle kun mahdollista! Hyvänä uutisena se, että talliin ajo onnistui, tosin miehen suurella avustuksella :D Mut ehkä mä joskus ihan ite.. tai sit en :p

lumihiutale92 oliko teillä sitten puhetta lääkkeistä, jotka turvaa kierron? Eikös esim. Terolut ole sellainen... Mietin et missä vaiheessa ne sit alkaa noita suositella ja onko jotain tekijöitä että eivät määrää.

Typy85 en ole todellakaan kylmähermoinen testailun suhteen :) Tää on nääs toinen, vai kolmasko lie, testi tällä kierrolla.. Nyt testaan ihan vaan sillä, että kp38 on käsillä ja jos olis pillerit käytössä niin viikko sitten olis pitänyt alkaa vuodon.. :headwall:
 
nallukkan Ei ollut mitään puhetta sellaisista. Mulla siis oli ne ehkäisypilleritkin sen takia, että tulsi säännöllisiksi.. Ajattelinkin, että jos ei kohta kuulu, niin lekurille kait se täytyy mennä, jos asialle jotain voisi tehdä :/
 
Kuinkahan helposti lääkäri alkaa esimerkiksi juuri niitä Teroluteja määräämään? Nyt kun luin kyseisestä lääkkeestä, niin tekisi kyllä kovasti mieli sellaisia kokeilla. Muutenkin inhottavaa, kun ei tiedä, millon ne menkat tulee ja joskus töissäkin alkaa ja ei tietenkään ole siteitä mukana.. Viime kerran jälkeen oon pitänyt niitä aina käsilaukussa, vaikka eipä niille oo ollu juurikaan käyttöä :ashamed:
 
Määkin täällä jännittelen muiden plussien toivetta, kellä on ilo olla ketjun ensimmäinen! :)

Sen sijaan ikävä, että on noin paljon lopetteluongelmia "liikkeellä". :( Itsekin jo huomaan, miten hermot lämpiää tässä odotellessa niitä kuuluisia ensimmäisiä luomuja, vaikka juuri pääsin edellisistä puolukoista. Pelottaa ja jännittää miten myöhässä ovat, ja kuinka kivuliaat. Ja kun ovulaation ajankohdastakaan ei voi tietää..

Kaikkea sitä rupeekin miettimään kun ajan päälle pääsee! Mun ei pitänyt ollenkaan miettiä mitään ovulaatioita, ja vauvaakin ajattelin realistisesti? tulevaksi joskus ensi vuoden puolella. Ja nyt ei sitten malta yhtäkkiä mitään..vaikka luulen että kehittäisin kyllä pienen paniikin siitäkin, jos olisinkin jo nyt kohta raskaana...

Muita kaikkea koko ajan pelkääviä? :D

Muoks. Kannattaa kyllä olla herkästi yhteydessä lääkäriin, jos oikeasti tuntuu että on ongelmaa! On normaalia, että kuukautiset on epäsäännölliset, mutta se ei, että ne ei tule ollenkaan! Ja voihan sitä aina soittaa ja kysyäkin. :)
 
Viimeksi muokattu:
Aunilotta Kiitos rohkaisustasi! Taidampa heti huomenna aamulla soittaa terveyskeskukseen :) Se vain pelottaa, että eivät ota tosissaan ongelmaa ja ohjeeksi saan "odotteleppa vielä muutama viikko ja katsotaan sitten". Mutta minähän kyllä olen sellainen, joka laittaa vastaan niin kauan, että saan sen mitä haluan ;) Osaan kyllä pitää puoleni!

Osaako joku muuten sanoa, mitä ihmettä se tarkoittaa, kun mulla on nyt näkynyt 2 viikkoa kokoajan ovisplussa, kun oon aika ajoin testannut? Aina vain pärähtää kaksi viivaa testiin? Muistan jostain kuulleeni, että se voi myös ennustaa tulevia menkkoja, vai oonko väärässä? Kiitos jos joku osaa ottaa kantaa tähän, onko muita, jolla ollut joskus samanlainen ongelma?
 
Tosiaan pahottelut että ongelmia on liikkeellä pillereiden lopettamisessa. Toivottavasti nyt lääkäri ottaa tosissaan lumihiutaleen ongelman. Välillä tuntuu että saa tosiaan tapella että saa edes ajan lääkärille kun tonne kunnalliselle puolelle soittaa.

Mulla nää ekat pillerittömät menkat on ollu melko kivuttomat ja niukatkin. Tosin sellasia ne oli myös pillereitä syödessä. Tuntuu että pahin hössötys tän asian ympärillä on rauhottunut, kun on toi eka kierto ohi. Ehkä ihan hyvä. :) Nyt on oikeesti rento fiilis tän asian suhteen (saa nähdä mitä se on loppukierrosta taas :D).
 
No niin, eilen valitin, että onpas kauheat menkat, että ihan hirveetä! Nyt on sellainen olo, että eihän tää niin kamalaa ollutkaan :D Meinaan, että aamulla kun kävin vessassa niin sain ilokseni huomata menkkojen loppuneen jo!! Eli ei ne tainnutkaan olla yhtään sen runsaammat. Ne vaan kesti sen edellisen 5-7 päivän sijaan 3 päivää! Kivut kyllä oli kovat, mutta rauhoittui lääkkeellä eli mä voisin jopa tottua tällaisiin menkkoihin, joita ei tartte kauaa kärsiä :) Tää on niin ennenkuulumatonta..

Aunilotta mä niin tiedän tuon tunteen paniikin kehittämisestä aiheesta kuin aiheesta! Toisen raskaustestin kuin tein niin keittiömme valaistus teki tepposet ja näytti siltä kuin siihen testiin olisi piirtynyt toinenkin viiva, varjohan se vain oli. Mutta olin jo ihan sydän kurkussa, että "voi ei, mä olen raskaana", enkä tarkoita silleen iloisesti vaan ihan kauhuissani! Heh, mitäköhän tapahtuu kun ihan oikeasti saan sen kaksi viivaa :D
 
Typy85 ihanan lyhyillä kärsimyksillä selvisit! Mullaki loppu eilen ekat luomut ja tosiaan kivut oli kyl kauheet siinä ekoina päivinä, mut sellast se vissii sit oli enne pillereitäki, ei vaa haluu muistaa, onneks kumminki ainaki viel oli suht niukat ja sen 4pvää, kun muistan et on ollu ilman pillereit 5-6 pvää ja osittain runsaat.
Nyt ku ei pääse ens viikol siel levin lomal esitteleen sitä plussaa mikä oli tossa aikasemmin ylioptimistisesti haaveissa, nii pääseepä toteuttaan sitä lomaa niinku se mulle miehen puolesta markkinoitiin eli "mennään leville kutemaan" :D:LOL::heart:
 
En soittanutkaan tänään aamulla vielä sinne terveyskeskukseen. Kaksivuorotyö kun on, niin on vähän hankalaa sumplia sitä aikaa.. Ajattelin nyt katsoa ensiviikkoon ja odotella niitä menkkoja.. Ensi viikolla on useampi vapaa päivä putkeen, niin menen sitten käymään. Illalla ja yöllä oli menkkamaisia kipuja alavatsassa, tulispa ne sieltä! En oo varmaan ikinä toivonut menkkojen tuloa näin paljon.. :/
 
Rone
Lumihiutale92 tekee nyt heti sen raskaustestin jos kerran ovistesti antaa vahvat viivat! Se saattaa merkitä että olet raskaana!!!!! :p

Paljo on taas tullu tekstiä, mutta en jaksa alkaa kommentoimaan. Vuosi on alkannut hurjalla kiireellä kun pitää opinnäytetyötä vääntää,käydä töissä ja siellä koulussakin. Ei paljon vapaa aikaa ole ollut ja tässä kuussakin on vain 1 viikonloppu vapaana. Ei saisi kyllä valittaa kun rahaahan se vaan tietää. :D

Ensi viikolla alkaa taas pilleritauko ja teen raskaustestin, jos vaikka se mun unohdus olisi tuottanut tulosta. (Epäilen kyllä että turha toivo) E-pillereitä on enää jäljellä 2 laattaa!!! Se tarkoittaa että yritys voi sen jälkeen alkaa :rolleyes:
Jos siis ei jostain syystä päätetä lykätä vielä. Itse en kyllä kestäisi lykkäystä, koska en pysty enää odottamaan. Ahdistaa kuulla muiden raskautumisista tai nähdä kavereiden vauvoja/lapsia...
 
Onnea Piikikäs!!! :heart: :)

Täällä tuli eilen aamulla puhdas nega, eikä menkkoja kuulu... Kp39 menossa. Ajattelin ens viikolla käydä tk:ssa kysymässä lääkäriaikaa, tai viimeistään seuraavalla viikolla.. Tai en tiiä kannattaako vielä, että eivät naura mua pihalle sieltä.
 
Mä olen ihan sekaisin :D. En tossa aamulla osannut kirjoittaa muuta kun tuon lyhyen viestin. Nyt vähän tarkemmin:

Siis se mun edellinen kiertohan kesti 39 päivää, kun kaikki aiemmat oli olleet tasan 33. Sen takia otettiin tuo varaslähtökin sitten kun ei jouluun varmoja päiviä oikein pystynyt laskemaan.
Testasin negan jouluaattona kp 30 (joka tietty kaikin puolin oli liian aikaisin), ja sitten odottelin vaan menkkoja. Olen elellyt ihan normaalisti, uutena vuotenakin otin muutaman kaljan. Koko ajan joulusta lähtien ollut sellainen olo että menkat alkaa minä hetkenä hyvänsä. ei käynyt mielessäkään että olisin raskaana.
Tänään oli sitten suunniteltu yhden kaverin kanssa, että lähdetään istumaan iltaa ja ottamaan kuppia yhdessä. Ostin eilen testin ja ajattelin nyt aamulla sen kanssa poissulkea raskauden, että voin sitten ilman pelkoa ottaa illalla. Tänään siis menossa laskujeni mukaan kp 42.
Aamupissassa otin testin ja pesin siinä hampaita samalla kun katsoin miten se viiva siihen saman tien piirtyi. Meinasin tukehtua hammasharjaani :LOL:
Ja sitten menin herättämään miehen joka ei eka tajunnut ollenkaan mistä puhuin vaikka tiesi että aion testin tehdä. Raukka oli ihan kuutamolla.
Siinä sitten hetki sulateltiin ja päätettiin että huomenna tai maanantaina viimeistään teen vielä toisen testin (varmaan sen cb digin, jossa lukee selvällä suomen kielellä tulos että sitten varmana uskon :D), ja sitten pitääkin varmaan soittaa sinne lääkäriin.

Mä olen osittain kauhuissani, osittain paniikissa ja sitten kuintekin ihan sairaan onnellinen. En ihan vieläkän tätä usko, mutta kyllä se niin selkeä viiva oli siinä testissä että totta tämä taitaa olla...kunhan ei mene kesken.

Olin aiemmin ihan varma että sitten kun plussa tulee, itken varmaan hysteerisenä, mutta nyt oli vaan jotenkin niin hämmentynyt olo ettei tajunnut edes pillittää :D

Nyt kun mietin niin olen koko tämän viikon vetänyt ihan hirveät määrät meetvurstia, jota en yleensä voi sietää. Pari päivää on ollut vähän etova olo aina välillä, mutta senkin ajattelin johtuvan nälästä tai ähkystä kun tässä on vähän syöty miten sattuu. Mitään muuta oiretta, näiden jatkuvien "menkkaoireiden" lisäksi en ole keksinyt.


Toivon sormet ristissä että moni muukin tästä nyt lähtis mun "peesiin" ja saataisiin hyvä alkurykäisy vuodelle. Tsemppiä kaikille :heart:
 

Yhteistyössä