Esikoista yrittämään 2011 vol3

Mä päätin unohtaa koko oviksen testailun - ei sillä että oisin tähänkään asti kovinkaan aktiivisesti testaillut.
Lekurin mukaan saattas olla että mulla on pitkä kierto kun oon jo kp30:llä saattanu provosoida kierron alkuun, mutta ei myöskään pitänyt sitä pahana että oon toimunut ohjeen kp15 eteenpäin teroja-mukaan sillä mulla joskus on ollut säännöllinen kierto :)

Täällä oon aloittanut viikko sitten parannetun elämän. Pienentäny annoskokoja ja aloittanut liikkumisen. Kylkiäisenä tosin paripäivää pskataudissa, mutta kiloja on lähteny 2,9kg ja se ei ole huono kun tosiaan viikko vasta mennyt. Ja tässä huomioitavaa se, että oon kyllä syöny ihan samoja tuotteita kun ennenkin.
Kenties metformiini vaikuttaa tässäkin asiassa?

Tänne ei kuulu siis sen kummempia. Taustalla näitä teidän juttusia lueskelen aina välillä - omien hermojen takia vaan pidän vähän palstataukoa!

Plussatuulia ja tarrasukkia kaikille :heart:
 
Johan oli tietoa Miramei. Kiitos noista, ite ei osaa ettiä. Kyllä nuo koukuttaa, jotain voisin tilata, mistä noita saisi tilattua? Itse aina mietin yhteisvaikutusta muitten "mömmöjen" kanssa. Mutta isännälle alan syöttää kanssa, kun hää on niin stressihemmo ja väsynyt muutenkin.

Another Sen kun alat vaan napsia macaa, niissähän on vaikutusaika kuiteskin :)

Ambrosialle voimia...
 
Pionia miehille sinkki on kuulema ensiarvoisen hyvää..Lisää siittiöitä ja niiden liikettä.. (Siitäkin olen lukenut :D) Itse olen ostanut valmisteita ihan luontaistuotekaupasta. Toki netistäkin voi tilata, esim:
https://www.hyvinvoinnin.fi/cocovi-luomu-maca-jauhe
https://www.hyvinvoinnin.fi/natura-media-gelee-royale

..voin toki kertoa kokemuksia, sitten kun vähän karttuu ;) Oon jo siinä pisteessä, että haluan kokeilla JOTAIN ja kun lääkäriltä en rohtoja saanut, niin ajattelin turvautua luontaistuotteisiin..Enkä pidä niitä ollenkaan huonona vaihtoehtona.
Jos raskaudun niin sitten varmaan lopetan superfoodien käytön, sillä kaikkien vaikutuksia ei ole tutkittu sikiöön. Oon kyllä lukenu, että tuota macaa ois Perussa annettu raskaanaolevillekkin vuosikymmeniä.
Itse aloitin macan kesken kierron, sillä mietin ettei siitä voi haittaa olla, koska sehän on ravintoa..

Muoks. Gelee royalesta sen verran vielä, että ainakin olen pirteämpi ollut sen jälkeen, kun olen niitä alkanut nauttimaan.. En ole syönyt vasta kuin pari viikkoa.
 
Viimeksi muokattu:
Pahoittelut kaikille uuteen kiertoon joutuneille!

miramei tervetuloa! Mulla on kans pitkät kierrot niinkuin sullakin. Eikä tietoo onko ovulaatiota ollenkaan, en oo kauheen tarkkaan niitä tikutellu, joten plussaa en oo koskaan saanu...

puuhis mulla on yhellä kaverilla kans tollasia kramppeja aina sillon tällön, en tosin oo kysyny missä vaiheessa kiertoa, mutta kuulostaa samanlaisilta.

melassi kuinka sulla näin nopeeta tuli uus ovulaatio? mulla on vissiin ajantaju hämärtyny :D

omaa mulla kp2/30-36 ja yk 4. en oo jaksanu käydä palstailemassa kun oon ollut vähä huonolla mielellä viimeaikoina. jotain stressin ja masennuksen välimaastosta... oon kuitenki lukemassa käynyt täällä salaa :)
 
miramei ootko siis käyttäny macan kanssa samaan aikaan muita vitamiineja? se on ainoo mikä mua epäilyttää (kuten vissiin pioniaakin) kun siis itse syön tällä hetkellä monivitamiineja ja d-vitamiinia, että pitäisiköhän noiden käyttö lopettaa jos aloittaa macan syönnin vai uskaltaiskohan niitä syödä päällekkäin..
 
another syön foolihappoa (B-vitamiinia), joskus D-vitamiinia. En syö macaa päivittäin. Syön minimiannoksia 1tlk/kerta (ohjeessa: 1tlk-2rkl, joissakin 4rkl). Macan ohjeessa lukee, että macaa voi syödä 3 viikkoa - 1 viikko taukoa tai vaihtoehtoisesti 3 kk -1kk taukoa. Mitään monivitamiinilisiä en syö. En minäkään kaikkea sekaisin söisi, mielummin vuorotellen.
 
miramei hmm okei.. täytyy asiaa siis vielä vähän pohtia omalla kohdallani että miten mie tuon toteuttaisin!
voi että eikö voisi olemassa semmoinen yksinkertainen lääkepilleri mikä tepsisi kaikkeen ja siitä ois aina apua ja osaisi aina annostella sen oikein! *huoh*
 
Sinikalle tsemppiä uuteen kiertoon ja koita saada parempi mieli.

Another noissa näytti olevan aikapaljon kaikkia aineita, joten kannattaa perus vitat jättää ottamatta ja jatkaa sitten kun on raskaana. Se on totta ettei luontaistuotteita ole niin testattu. Mutta monethan saa niistä parempia apuja, ku lääkkeistä.

Miramei kiitti linkeistä, taidan kyllä huomenna tilata ja eritoten sinkkiä. Miehellä kun tuota ikää (38) jo on... :D
 
  • Tykkää
Reactions: Miramei
Keskiviikko 26.01.2012

Omaa nyyttiä toivovat:

nimim....................ikä.......YK...............KP............JÄNNÄPV

jenni_noora.........27........... 1............62/28..................24.12
anfia..................23............4..............51/30........................?
Nasulais.............30............-..............35/28....................?
millimolli.............26............18...........32/24-30................?

Puuhis25............25............6.............23/29-38..............31.1.
Ambrosia85.........26..........13..............21/26-30..................?
another..............25............4.............20/28?....................?
bonus87.............24............2............20/35-44.................?

lenkkari..............27........... 6..............18/32-33...............?
Tupu_................26............6....... ......15/28-32................11.2.
melassi...............29...........9..............14/28...................
~Vivianne~.........29..........14.............9/25-54..................?

Barbababy..........25............7.............9/25-29....................?
Miramei..............24...........8..............9/33-41....................?
Pionia................31............8..............6/24-31.................20.2.

Hennu86............25...........10.............5/35-42.................27.2.
pikkumy.............26...........18............4/25-28................?
Sinika................30............4..............3/30-36.................?

:heart:Plussanneet 2011:heart:
nimim.......................ikä..........plussa........LA.........monennesta tärppäsi

Madde84...........27............6.10...........13.6................YK 1
Poikkka.............21............13.10.........26.6................YK 14
Manda86...........25............25.10...............................YK 11
Tuikkiva............27............2.11.................................YK 4
Tuttava1985......26............12.11...............................YK 4
Esikko83...........28.............13.11...............................YK 4
Santski............. 28...........19.11................................YK 7
Selia.................25............3.12.................................YK 5
Lillimuks.............25............31.12................................YK1


Plussanneet vol1 & vol2
Tiipula, lumityttö78, Liisakaisa, Nannie, Popsis, ulleli83, Sassy, Lunea, jeeni, kais-a, Halin, Eireann, tsude, Tine, eltsu81,
Leeniliini, köppiäinen, Susimieli, milizza, jjuuli, LeenaT, {Anskutin}, namppis88, Heddy81, Line, MM-11, Kirskis, Bubble89, Epa_88, Kristiina84, Tuanni, Eskapismi, Suppis, Mehiläinen83, sindi^^, Juliane


Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2078803-esikoista-yrittamaaan-pinosta-plussanneet-2011-ja-2012-a/#post25375286


Kadonneet
Ninja09, Mustika, Eris, Lilly

Kaikki päivityspyynnöt punaisella, kiitos.

:attn: Jos kiertosi venyy yli tuplaten sen mitä pitäisi olla (tai ylittää 60pv) pyydä ystävällisesti tekemään kohdallesi erityismerkintä ettei sinua poisteta listasta. Näin vältyt listalta tippumiselta emmekä vahingossa erehdy sinun jättäneen listan.

Listan päivittäminen onnistuu "lainaa"-napin avulla Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.
 
Sinika Pahoittelut uudesta kierrosta :( Parempaa onnea tähän :) Mullaki noi YK 4-5 oli varmaan ne pahimmat henkisesti... Silloin yrittämistä oli takana se puolisen vuotta.

ON: Täällä alkaa menkat pikkuhiljaa loppumaan ja viikonloppuna kyllä kellistän isännän... Puutteessa olen :D Tässä justiinsa välähti mieleen, että vaikka nämä omat kierrot on nyt pidemmästä päästä, niin kuitenkin a) ovuloin b) kierrot on kuitenkin alle 70 päivää :D Ehkä tässä on vielä toivoa ;)
 
Mulla vuoto ei jatkunutkaan. Yleensä alkaakin vähän niukkana, mutta kyllä tähän mennessä pitäisi jo olla kunnolla alkanu... Nyt ihan minimaalista ruskeepunaista limaa... Katson vielä pari päivää jos ei alkaa niin pitää varmaan hypätä takas vielä kiertoon. Toivottavasti se tiputtelu ei nyt ala, kun meni jo muutama kuukausi hyvin :(
 
Kiitos hennu, mutta katsotaan nyt miten tää menee... Mä olin jo onnellinen siitä, että luulin menkkojen alkaneen kun toi kierto on vähä mitä on. Aina ollu epäsäännöllistä. Mutta kyllä se isännän kellistäminen aina kannattaa, vaikka ei mitään ovulaatioita oliskaan :D ;)
 
Olihan tullut valtava määrä tekstiä tänne!!

Sinika
mikäs sua nyt niin masentaa? Onko se tää kaamos ja kylmyys, vai joku muu? Jaksamisia, toivottavasti nyt on kuitenkin kyseessä oikeat menkat :)

Hennu hienoo, että täti on alkanut pakkailla laukkujaan. Sit vaan ukonkaatoon!! Se onkin hyvää lämmittelypuuhaa näillä keleillä ;)

ON dpo8
josko huomisaamuna testais ekan negan :D Toissayön jälkeen ei oo tapahtunu mitään kummallisuuksia :) Pionia tais kysyä, niin ei mulla tuollaisia kohtauksia ole koskaan ennen ollut! Saati, että olisin johonkin mahakipuihin joutunut heräämään!! Nyt jomottelee enää menkkamaisesti, kuten on tehnyt jo 3-4 pv..

Oikein paljon tsempityksiä kaikille omiin kiertoihinsa ja niiden eri vaiheisiin!! :)
 
puuhis mä en oikeen oo osannu eritellä mikä mua masentaa. täs on tapahtunu aika paljo viimeisen vuoden aikana ja en oo oikeen kerenny pysähtymään ja käsitteleen asioita. nyt tuli sellanen hetki, että pakko pysähtyä ja lähtee purkamaan tätä hetkeä...
 
Hei kaikikille ja tervetuloa :wave:Miramei

voimia uuteen kiertoon joutuneille ja kevät väsymyksestä kärsiville:hug:

Sinika taisit kysyä miten ovis taas tulossa? mulla on näemmä kierrot tasaantunut 27-28 päivään joten vuodosta pari viikkoo ja taas saa olla töissä talletusten parissa..voimia sinulle kiertosi kanssa


omaa: LH-huippu on saavutettu täysin selvästi.. ollut pari päivää nipin napin plussaa, mutta tänään ei jättänyt mitään epäselvää.. mun tapauksessa varmaan huomenissa ovis jo ohi ja lämmöt ylhäälllä
 
  • Tykkää
Reactions: Hennu86 ja puuhis25
Torstai 27.01.2012

Omaa nyyttiä toivovat:

nimim....................ikä.......YK...............KP............JÄNNÄPV

jenni_noora.........27........... 1............63/28..................24.12
anfia..................23............4..............52/30........................?
Nasulais.............30............-..............36/28....................?
millimolli.............26............18...........33/24-30................?

Puuhis25............25............6.............24/29-38..............31.1.
Ambrosia85.........26..........13..............22/26-30..................?
another..............25............4.............21/28?....................?
bonus87.............24............2............21/35-44.................22.2

lenkkari..............27........... 6..............19/32-33...............?
Tupu_................26............6....... ......16/28-32................11.2.
melassi...............29...........9..............15/28...................
~Vivianne~.........29..........14.............10/25-54..................?

Barbababy..........25............7.............10/25-29....................?
Miramei..............24...........8..............10/33-41....................?
Pionia................31............8..............7/24-31.................20.2.

Hennu86............25...........10.............6/35-42.................27.2.
pikkumy.............26...........18............5/25-28................?
Sinika................30............4..............4/30-36.................?

:heart:Plussanneet 2011:heart:
nimim.......................ikä..........plussa........LA.........monennesta tärppäsi

Madde84...........27............6.10...........13.6................YK 1
Poikkka.............21............13.10.........26.6................YK 14
Manda86...........25............25.10...............................YK 11
Tuikkiva............27............2.11.................................YK 4
Tuttava1985......26............12.11...............................YK 4
Esikko83...........28.............13.11...............................YK 4
Santski............. 28...........19.11................................YK 7
Selia.................25............3.12.................................YK 5
Lillimuks.............25............31.12................................YK1


Plussanneet vol1 & vol2
Tiipula, lumityttö78, Liisakaisa, Nannie, Popsis, ulleli83, Sassy, Lunea, jeeni, kais-a, Halin, Eireann, tsude, Tine, eltsu81,
Leeniliini, köppiäinen, Susimieli, milizza, jjuuli, LeenaT, {Anskutin}, namppis88, Heddy81, Line, MM-11, Kirskis, Bubble89, Epa_88, Kristiina84, Tuanni, Eskapismi, Suppis, Mehiläinen83, sindi^^, Juliane


Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2078803-esikoista-yrittamaaan-pinosta-plussanneet-2011-ja-2012-a/#post25375286


Kadonneet
Ninja09, Mustika, Eris, Lilly

Kaikki päivityspyynnöt punaisella, kiitos.

:attn: Jos kiertosi venyy yli tuplaten sen mitä pitäisi olla (tai ylittää 60pv) pyydä ystävällisesti tekemään kohdallesi erityismerkintä ettei sinua poisteta listasta. Näin vältyt listalta tippumiselta emmekä vahingossa erehdy sinun jättäneen listan.

Listan päivittäminen onnistuu "lainaa"-napin avulla Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.
 
Viimeksi muokattu:
Kai tuo päivitys oikein meni..
Mutta tuosta mielialasta;
Itse olin juuri kk sitten kanssa aika häntä maassa. Onneksi siihen tuli lomaviikko joka paisuikin 6vkolla. Eli olen yhteensä 7vko poissa töistä ja nyt 3vkon Täydellisen laiskotuksen (käsi kipsissä) jälkeen mieliala on kohonnut aivan merkittävästi. (en nyt halu muita masentaa) Mutta siis mullakin on pari viime vuodet menny aika haipakkaan ja en tiedä oliko tämä rannemurtuma nyt onni, kun sain "pakollisen" levähdys tauon. Ja onneksi on vielä tuo rakas koira, joka pakottaa aina tunnin lenkille. (muutenkin hää on aikamoinen ilopilleri) Siis kävely tuolla ulkona vaan ihan oikeasti saa huolet tuntumaan pikkuisen pienemmältä.
Niin ja onneksi on tällaisia tsemppiketjuja missä voi jakaa ilot ja surut! :heart:

Mutta mutta, kevääseen kohti mennään jo vauhdilla, pahin kaamos on jo ohi ja päivät vain pitenee, jota myöten ihmisetkin heräilee koomasta ja sittenhän meillä täällä on jo kunnon plussatili avattuna :):D
 
Pionia kuulostaa mukavalta tuo pakotettu laiskottelu! Vaikka itsekkin käden taannoin murtaneena tiedän, ettei se kipsi niin hauska ole.
Sellanen korjaus, että mulla menossa 9/33-41.

ON: Kolme päivää sitten päättyi menkat ja tänään on vuotanut ruskehtavaa valkovuotoa. Siis MITÄ ihmettä tämä oikeen on?!
Onko kokemuksia tai arvauksia?? Koskaan ennen ei ole ollut mitään välivuotoja. Johtuukohan tämä nyt niistä luonnonaineista, mitä syön..
 
miramei.. joko osa ei tullut heti vuodoon mukana pois ja tulee nyt kun keho alkaa valmistautumaan ovikseen kun luukut aukee tai sitten on oikeesti kyse välitiputtelusta ja paikat falskaa ennen ovista.. en kyllä ole nyt lukenut niin tarkkaan että tietäisin milloin yleensä sulla tulee ovikset..toivon mukaan joku pikku häiriö eikä tule suurempaa ongelmaa..
 
Torstai 26.01.2012

Omaa nyyttiä toivovat:

nimim....................ikä.......YK...............KP............JÄNNÄPV

jenni_noora.........27........... 1............62/28..................24.12
anfia..................23............4..............51/30........................?
Nasulais.............30............-..............35/28....................?
millimolli.............26............18...........32/24-30................?

Puuhis25............25............6.............23/29-38..............31.1.
Ambrosia85.........26..........13..............21/26-30..................?
another..............25............4.............20/28?....................?
bonus87.............24............2............20/35-44.................22.2

lenkkari..............27........... 6..............18/32-33...............?
Tupu_................26............6....... ......15/28-32................11.2.
melassi...............29...........9..............14/28...................
~Vivianne~.........29..........14.............9/25-54..................?

Barbababy..........25............7.............9/25-29....................?
Miramei..............24...........8..............9/33-41....................?
Pionia................31............8..............6/24-31.................20.2.

Hennu86............25...........10.............5/35-42.................27.2.
pikkumy.............26...........18............4/25-28................?
Sinika................30............4..............3/30-36.................?

:heart:Plussanneet 2011:heart:
nimim.......................ikä..........plussa........LA.........monennesta tärppäsi

Madde84...........27............6.10...........13.6................YK 1
Poikkka.............21............13.10.........26.6................YK 14
Manda86...........25............25.10...............................YK 11
Tuikkiva............27............2.11.................................YK 4
Tuttava1985......26............12.11...............................YK 4
Esikko83...........28.............13.11...............................YK 4
Santski............. 28...........19.11................................YK 7
Selia.................25............3.12.................................YK 5
Lillimuks.............25............31.12................................YK1


Plussanneet vol1 & vol2
Tiipula, lumityttö78, Liisakaisa, Nannie, Popsis, ulleli83, Sassy, Lunea, jeeni, kais-a, Halin, Eireann, tsude, Tine, eltsu81,
Leeniliini, köppiäinen, Susimieli, milizza, jjuuli, LeenaT, {Anskutin}, namppis88, Heddy81, Line, MM-11, Kirskis, Bubble89, Epa_88, Kristiina84, Tuanni, Eskapismi, Suppis, Mehiläinen83, sindi^^, Juliane


Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2078803-esikoista-yrittamaaan-pinosta-plussanneet-2011-ja-2012-a/#post25375286


Kadonneet
Ninja09, Mustika, Eris, Lilly

Kaikki päivityspyynnöt punaisella, kiitos.

:attn: Jos kiertosi venyy yli tuplaten sen mitä pitäisi olla (tai ylittää 60pv) pyydä ystävällisesti tekemään kohdallesi erityismerkintä ettei sinua poisteta listasta. Näin vältyt listalta tippumiselta emmekä vahingossa erehdy sinun jättäneen listan.

Listan päivittäminen onnistuu "lainaa"-napin avulla Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.
 
Pionia, olin jo päivittänyt tämän päivän osalta, mutta olin unohtanut vaihtaa viikonpäivän oikeaksi :) Äskeinen tekemäni päivitys on nyt todennäköisesti paikkansa pitävä :)

muoks. Huomiseen päivitykseen siis tuo tämän päivän uusin versio, kiitos.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä