Esikoista yrittämään 2011 vol3

noh eiköhän tämä tästä tasoitu kun mies alkaa pääseen joka viikonloppu lomille : /
harmittaa vaan se kun sattuu ovis oleen juuri tämän kolmen viikon kiinni olon aikana..ja sitten kun näin pitkä kiertokin niin saa odottaa taas sitä seuraavaa ovista ikuisuuden :ashamed:

no mutta mä täällä kotona vain köllin sohavalla vietellen leppoista viikon talvilomaa :popcorn: kyllähän sitä olikin jo loman tarpeessa !
 
pikkumy voimia uuteen kiertoon..

melassi t4v on ollut jotain 15 ja vasta-aineet kans ok. Mulla toi ths heitellyt 1.6-3 välillä. Pitää sitä seurailla.

bonus ja hennu toi on NIIN turhauttavaa, kun ei pysty hyödyntämään ovista. Se ottaa kyllä päähän, mutta jos ei muuta, niin saa vapaan kk "pakkohommailusta" :whistle:

kysymys: voiko neuvolaan mennä raskautta suunniteltaessa ja ottaa noita verikokeita? Tai vaikka ultraan? Tehdäänkö siellä gynetarkastuksia?
 
pikkumy :hug: Onneksi ihan pian pääsette aloittamaan hoidot!!

pionia 1-2 lasia päivässä sitä greippimehua tulee ainakin mun kiskottua! :) Tuohon neuvola-asiaan en osaa oikein sanoa, mutta onhan sulla jo yk8 menossa, että johonkin tahoon voisit ottaa yhteyttä. Onko se sit tk vai nla, en osaa sanoa kuntasi käytännöistä.

Bonus ompa kurjaa, että noin pitkään yhtä soittoa mies armeijan harmaissa!! Jos yhtään lohduttaa, mun sisko tuli 1. lapsensa kohdalla raskaaksi, kun mies oli ekaa kertaa pariin viikkoon lomilla intistä. Tuolloin hällä oli myöhästynyt ovis pahasti, ja siitä sit sattui tärppäämään! :D

jenni_noora Onnittelut gyneajasta :) Onneksi enää pari viikkoa siihenkin! :)

melassi kiitos kannustamisesta :heart: Toivottavasti sulla ovis nyt käsillä, tarttis saada valeraskauskaveri jännäilemään yhtäaikaa! :LOL:

Hennulle muuuten vaan halit :kiss:

ON dpo6 tänään astuneet kuvaan ajoittaiset repäisykivut molemmilta puolin, menkkajomotusten lisäksi. Nännien arkuus häipynyt, mutta liittyykin mulla aina oviksen jälkeisiin päiviin, joten ihan normaalia. Koko päivän oon ollut kiukkuinen kuin ampiainen, töissä yhtäkkinen pyörrytyskohtaus tunti ruokailun jälkeen, vaikka istuin sillä hetkellä. Huh, mitäs oireita vielä haluatte kuulla, kyllä tämä eukko niitä löytää :LOL:
 
pionia luulisi kai että voi mennä. ainakin mie kun asun pienellä paikkakunnalla niin kävin meidän omalla tk:lla neuvolan puolella ekan kerran tarkistuksessa ja sieltä sain lähetteen etiäpäin isommalle paikkakunnalle kun tuossa meidän tk:lla ei ole gyneä. en sitten jatkosta tiedä että tuleeko sitten tarkempia tutkimuksia suorittaa aina tuossa isommalla paikkakunnalla vai miten.
mutta kysymällä se varmasti selviää siullakin :)
 
  • Tykkää
Reactions: Pionia
Saiskos liittyä joukkoon? Täällä yksi 24-vuotias, ensimmäistä lasta kuumeileva. Tänään menossa kp7/33-41 ja yk 8. Pillerit jätettiin siis kesäkuun alkupäivinä.
Läärärissä oon käyny, toivoen kierron lyhentämistä, mutta lääkäri neuvoi vain tikuttelemaan ovista. Ollaan kuulema yritetty vasta verrattain lyhyen aikaa, vaikka ikuisuudelta tuntuu. Sinällään vauvalla ei ole kiire, mutta alkaa pelottaan että eikö se tärppi käy ollenkaan!
Tässä kierrossa syön macaa, gelee royalea, foolihappoa ja juon greippimehua :D Niin, ja ne ovistikut.
Nimimerkki:kaikki keinot käytössä!

Onko muut kokeilleet eri "kepulikonsteja"? ..pitääkin opiskella, mistä täällä on puhuttu.
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Miramei mukaan :)

Hennu en mä edes plussaa odottanut. Ei täs taloudes oo hetkeen ollut oviksia eikä sen myötä halujakaan. Nyt vasta alkaa olla oloja et hormonit heräilee eloon. Oon vaan tyytyväinen et kierrot on pysynyt suhtkoht kohdillaan eikä oo venyneet. Mut reilu kk kortisonia ja olo ihan erilainen kuin syksyllä, muutkin myöntää et näkyy ulospäinkin mun vointi :) Vaikka marisevat kun en lääkärin valvonnassa tuota lääkitystä syö (olkoot se nyt sit lapsettomuuspuolen lekurin ongelma). En mä edes odottanut et heti ekassa kokonaisessa kierrossa missä tuo kortisoni on mukana tapahtuis ovista tai muuta, tästä aikasintaan. Jalat maassa ja niinpäinpois.
 
Keskiviikko 25.01.2012

Omaa nyyttiä toivovat:

nimim....................ikä.......YK...............KP............JÄNNÄPV

jenni_noora.........27........... 1............61/28..................24.12
anfia..................23............4..............50/30........................?
Sinika................30............3..............36/30-36.................?
Nasulais.............30............-..............34/28....................?

millimolli.............26............18...........31/24-30................?
Puuhis25............25............6.............22/29-38...........31.1.
Ambrosia85.........26..........13..............20/26-30..................?
another..............25............4.............19/28?....................?

bonus87.............24............2............19/35-44.................?
lenkkari..............27........... 6..............17/32-33...............?
Tupu_................26............6....... ......14/28-32................11.2.
melassi...............29...........9..............13/28...................

~Vivianne~.........29..........14.............8/25-54..................?
Barbababy..........25............7.............8/25-29...............?
Miramei..............24...........8..............8/33-41......................

Pionia................31............8..............5/24-31.................20.2.
Hennu86............25...........10.............4/35-42.................27.2.
pikkumy.............26............18...........3/25-28...............?

:heart:Plussanneet 2011:heart:
nimim.......................ikä..........plussa........LA.........monennesta tärppäsi

Madde84...........27............6.10...........13.6................YK 1
Poikkka.............21............13.10.........26.6................YK 14
Manda86...........25............25.10...............................YK 11
Tuikkiva............27............2.11.................................YK 4
Tuttava1985......26............12.11...............................YK 4
Esikko83...........28.............13.11...............................YK 4
Santski............. 28...........19.11................................YK 7
Selia.................25............3.12.................................YK 5
Lillimuks.............25............31.12................................YK1


Plussanneet vol1 & vol2
Tiipula, lumityttö78, Liisakaisa, Nannie, Popsis, ulleli83, Sassy, Lunea, jeeni, kais-a, Halin, Eireann, tsude, Tine, eltsu81,
Leeniliini, köppiäinen, Susimieli, milizza, jjuuli, LeenaT, {Anskutin}, namppis88, Heddy81, Line, MM-11, Kirskis, Bubble89, Epa_88, Kristiina84, Tuanni, Eskapismi, Suppis, Mehiläinen83, sindi^^, Juliane


Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2078803-esikoista-yrittamaaan-pinosta-plussanneet-2011-ja-2012-a/#post25375286


Kadonneet
Ninja09, Mustika, Eris, Lilly

Kaikki päivityspyynnöt punaisella, kiitos.

:attn: Jos kiertosi venyy yli tuplaten sen mitä pitäisi olla (tai ylittää 60pv) pyydä ystävällisesti tekemään kohdallesi erityismerkintä ettei sinua poisteta listasta. Näin vältyt listalta tippumiselta emmekä vahingossa erehdy sinun jättäneen listan.

Listan päivittäminen onnistuu "lainaa"-napin avulla Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Miramei :wave:
Sullahan on kunnon troppiavustus meneillään, toivottavasti tuottaa tulosta!! Ootko saanut bongailtua ovista aiemmin?

ON dpo7 voi elämä mikä yö takana. Puoli kahdelta heräsin tajuttomiin kramppeihin alamahalla, siis menkkakivut potenssiin sata! Raahauduin vessaan, jossa istuin kippurassa pöntöllä puolisen tuntia. Ei mitään menkkoja kuitenkaan tullut. Sitten kohtaus meni ohi, ja menin takaisin nukkumaan. Näin ihan hämäriä unia loppuyön. Tyyliin että tein plussatestin, mutta en saanut pitää vauvaa ellen ottaisi testiä töihin mukaan ja näyttäisi sitä joka ikiselle firmamme työntekijälle :LOL:

Nyt mahassa jomottelee samallailla ku viimeset pari-kolme päivää. On tää ihmeellistä, mikä mua vaivaa..
 
puuhis25 Kiinnittyminen? ;) Dpo:t natsais aika kohdalleen ;) On tuo toisaalta niin jännää ja toisaalta hermoja raastavaa, kun odottelee ja tutkailee oireitaan ja toivoo niin kovasti sitä pientä nyyttiä :) Täällä tuleekin hyvin pidettyä "päiväkirjan" tynkää samalla, ja niistä voikin sitten tehdä yhteenvedon seuraavaa kiertoa varten, JOS ei tärppää. Ja jos tärppää, on omat tuntemukset valmiina seuraavaa raskautta ajatellen ;) Hali myös sinulle :kiss: Oon täällä hengessä mukana :heart:

pikkumy Hienoa, että kortisoni alkaa auttamaan ja hormonitoiminta pikkuhiljaa lisääntyy! :) Josko tämä kevät tois teillekin tärpin ;)

Miramei Tervetuloa!! :) Sullahan on kierrot aikalailla yhtä pitkiä ku mullakin. Viimeisimmän gynekäynnin mukaan sain ohjeistuksen, että tikuttelen ovista ja kun ovis tulee joskus ja lämmöt lähtee nousuun, niin sitten Terolutit kehiin loppukierroksi tukemaan luteaalivaihdetta. Mulla kun Terolutit eivät enää lyhennä kiertoa, ku mie perkele ovuloin kyseisen kuurin aikana (näin käyny nyt 2/3 kerrasta, mitä oon ovuloinut). :D

Pionia Minuu sillee vähän turhauttaa nyt, kun kolmesta oviksesta kaks on menny ihan ohi just sen takia, kun on Terolut-kuuri ollu loppusuoralla ja oon ollu siinä uskossa, etten enää siinä kierrossa ovuloi. Eikä kyllä ole silloin ollut minkäänlaisia halujakaan : / En tiedä, johtuuko haluttomuus sitten Teroluteista oviksen aikana? Nyt tässä kierrossa maltan mieleni ja odotan ainakin kp 35 asti, että ovuloinko vai en... Vasta sitten Terolutit kehiin.

ON: Tosiaan, nyt menossa VASTA kp 4 ja lämmöt nyt 35.7. Pikkuhiljaa laskusuunnassa siis. Ovis voi pahimmillaan tulla vasta neljän viikon päästä! Toivotaan, että tulisi vaikka ennen kp 25. Pidetää sille peukkuja, eiks jeh tytöt? ;)

Onneks helmikuussa on TODELLA paljon ohjelmaa, varsinkin viikonloppusin. Jokainen viikonloppu on jo buukattu täyteen. Saa siis muuta ajateltavaa. Ja jos vaikuttaa siltä, että ovis on tuloillaan juuri Levi-viikon aikana, niin aivan varmasti kellistän isännän parina yönä sen viikon aikana. Voi sitä hommailla hiljaakin ;)

muoks. Piti vielä kysymäni, pientä gallupin tynkää... Kun tässä nyt esikoista tahkotaan ja osa tahkonnut pidempään, osa (onneksi) vähemmän aikaa, kuinka monta lasta haluaisitte? Meillä isäntä haaveilee kolmesta, minä kahdesta, mutta tässä alkaa pikkuhiljaa tuntumaan, että riittää se yksikin... Haluanko tälläistä samanlaista paskaa kestää toista kertaa? Tuskin. Mieli tulee varmasti muuttumaan, mutta tällä hetkellä ajattelen näin. Isäntä kun välillä niin topakasta ilmoittaa, että hän haluaa 3 lasta ja kaikki poikia, niin mie yritän toppuutella, et kun saatais edes se yksi...
 
Viimeksi muokattu:
miramei tere tulemast joukkoon mukaan :wave: sulla onkin kohtalaisen sama kierto kun mulla ja helvatan raastavaa odottelua aina : /

puuhis25 kuulostaapa kivalta että joku on onnistunut intin aikana raskautuun :) ehkä en heitä sittenkään toivon kipinää roskakoriin :) kiitos sulle :heart:

gallup minä haaveilen 4 ehkä 5 lasta, itse olen "suur"perheestä..(5 lasta) mulla on 4 pikkuveljeä =) ja mies haluaa maximissaan 3 lasta ja miehellä toiveena että esikoinen olisi poika jotta voisi harrastaa poikansa kanssa samaa motocross lajia :LOL:
ja minä kun nii toivon tyttöä koska olen perheeni vanhin lapsi ja ainoa tyttö :D mutta loppu peleissä sillä ei ole mitään väliä vaikka kaikki olisi samaa sukupuolta kunhan ovat terveitä :heart: ja ilmottas se ensimmäinenkin nyt tulostaan ensin :p
 
puuhis, Ovista en oo aikasemmin tikutellut. Viimeisimmässä kierrossa mielestäni pongasin oviksen, sillä oireet vahvistuivat (macan myötä?) eikä siitä limatulvasta voinut erehtyä. :D Kuukautiset alkoivat tasan kaksi viikkoa oletetusta päivästä.
Lisäisitkös vielä viiva noiden kiertopäivien väliin, ettei näytä niin masentavalta ;)

Hennu, kävin vasta kunnallisella ja se lääkäri ei suostunu mitään määräämään! Ei verikokeita, ei mitään teroja.. sanoi, että kyllä se varmaan siitä tasottuu ja kannattee luomulla yrittää!! Sanoi, että kesällä sitten lapsettomuustutkimuksiin jos ennen sitä ei mitään kuulu : / Tästä syystä oon itse ottanut selvää, mistä "luonnonkeinoista" vois olla hyötyä.
Mennään nyt näillä eväillä. Maca lyhensi hieman (3 päivää) viimeisintä kiertoa verrattuna pariin edelliseen. Muut tropit oon aloittanu vasta tässä kierrossa.
Ennen pillereitä kierto oli aina 31-32 ja niitä söin vajaa kaksi vuotta. Toivon, että kierto lyhenisi noihin päiviin..

Galluppiin, meillä on kahdesta haaveiltu alunperin, mutta nyt on mies alkanut ehotteleen, että mitä jos kuitenkin kolme! :D
 
Viimeksi muokattu:
oma olen tainnut laskeskella väärin mutta jos ovis olisi myöhässä tässä kierrossa 2-3 päivää mikä tuskin on ihan mahottomuus, koska kiertoni mitä olen seurannut ennen tämän vauva projektin alkua on viimeisen 4kk aikana heitellyt muutamilla päivillä viimeksi kierto kun heitti 6pv... niin voisi sittenkin olla mahdollisuus alkaa kasvattaan massua tästä kierrosta :heart: taidankin tilata ovis tikkuja vaikka niin lupasin itselleni että tulee jos on tullakseen... :p HURAA !!! :D
 
oma mulle voi päivittää seuraavaan kertaan että JÄNNÄPV 22.2 otan varman päälle pisimmän kierron mukaan ja laitoin muutaman päivän viellä ylimäärästä ja yritän olla testailematta ennen tuota päivää :whistle: huhhuh kun tuleekin tekeen tiukkaa :LOL:
tilasin muuten Sofi One Step liuska ovulaatiotestejä 14 kpl kun tarjouksessa olivat 9,65€ + kaupanpäälle sai 2 raskaustestiä.
onko teistä kellään kokemusta noista ovis testeistä ?
 
miramei tervetuloa mukaan :wave:
miekin oon tuota macaa vähän mietiskellyt että ostaisinko. saat sitten kertoo miten pian se alkoi siulla vaikuttaa ja millä tuloksin ym ;)
ajattelin jos ja kun menen sinne gynelle ensi kuun lopussa niin voisin sitten siihen kiertoon aloittaa tuon macan kun tuskin sitä näin kesken kierron kannattaa aloittaa? vai mitä mieltä ootte?

gallup minullakin haaveissa olisi sen pari lasta, miehelläni myös!
mutta se on kyllä totta että parempi ois vain nyt lähteä liikkeelle siitä yhdestä että jos edes yhden saisi ja katsoa minne päätyy ;) miekin tuossa mietiskelin että en kyllä haluais enää ikinä käyttää mitään ehkäisyjä (eikä vissin tarpeenkaan kun ei tunnu muutenkaan nää kierrot sujuvan) vaan niitä vauvoja saisi tulla aivan niin monta kuin tahtoisi!

on: tajusin tuossa eilen että onpa tosiaan hurjan pitkä kierto tulossa jos kerta ei ovuloi ja ei oo terojakaan. tulisi nyt se kutsu jo sinne lääkäriin!! *malttamaton* :stick:
kun ajattelin jo tuossa että olispa hyvä jos ei pääsisi kierto venymään aivan äärimmäisyyksiin nyt kuitenkaan tauon aikana.
hmm. olisikohan sittenkin pitänyt tilata jo tähän (loppu)kiertoon sitä macaa!?
 
Tervetuloa Miramei! Kerroppas mitä maca ja gelee royalea lupaa tehdä?

Hennu86 kyllä sää ovuloit, piinaavaa odottelua vaan. Ja todellakin kellistät sen miehen reissussa, jos tilanne sen vaatii! Onko Terojen tarkoitus lyhentää kiertoa?

Gallup itse haluan 2 lasta ja viel mahd. peräkkäin. Pelkään että yhdestä tulee pilalle lellitty. Mulla on veljeni kanssa vuosi ikäeroa ja ollaan oltu niin paita&perse kakaroina.
Kyllä ne sieltä flikat tulee, se on nyt jotenkin tarkoitettu niin, että me joudutaan vähän oottelemaan.

Puuhis25 Siis noi sun oireet on kyllä jännät?! Ootko aikaisemmin tuntenut tuollaisia? Peukut pystyyn!!

Bonus87 Ei ole noista testeistä. Itse käytän vaan CB hymynaamaa, mulla ei hermot kestäisi arvuutella. Ja monet lekurit suosittelee kanssa niitä. Tilasin Amazonilta 20kpl n. 32€ (kun täälähän tuo on 7kpl hinta). Ja nyt toivon, et alan tikuttaa vasta ekoina "kipu"päivinä, viimeksi vatta oli kipeä 3pvä, ennenkuin hymynaama tuli. Eli jos nyt menee samoin, niin kipujen jlk on virallinen ovis. (kai se siel sitte kasvaa ja irtoaa)
 
pionia mietin ite kanssa noita CB:n hymynaamoja mutta tahtovat olla kovin kalliita.. joten jos nyt noita liuskoja kokeilen ensin kun ei tässä niin kauheesti noita oviksia kerkeä hyödyntään kuintenkaan kun ei se mies kotona ole muuta kun viikonloput.. mutta onhan se hyvä seurailla kierroista että koska se mahdollinen ovis on kuitenkin..niin pääsee vähän jyvälle tästä omasta kehosta :)
 
  • Tykkää
Reactions: Pionia
Pionia tässä juttua Gelee Royalesta -kapselit eli kuningatarmehiläisen ruokamehu Nuorten työmehiläisten valmistamaa kuningatarmehiläisen ruokkimiseeen tarkoitettua ainetta, jota ei anneta muille mehiläisille. Gelee royal sisältää A-, B-, C- ja E-vitamiineja sekä entsyymejä, 18 erilaista aminohappoa, ergostrolia ja erilaisia hormoneja, kuten sukurauhasten toimintaa aktivoivaa gonadotrooppista hormonia sekä androgeenejä ja estrogeenejä. Vaikuttaa elimistösssä monin tavoin, mm. aktivoi elimistön omaa hormonituotantoa, vilkastuttaa aineenvaihduntaa, kohottaa yleiskuntoa ja parantaa elimistön suorituskykyä.
Natura Media Oy - artikkelit - Gel
http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/1716254-onko-olemassa-jotain-luontaistuotetta-josta-olisi-apua-raskautumisessa/

Maca tukee ja tasapainottaa hormonitoimintaa.
SUPERFOODIT

Kummastakin olen lukenut kaikenlaisia positiivisia juttuja, joten olen ajatellut, ettei testaamisesta haittaa ole. =) Googlettamalla löytyy paaaljon juttua.
 

Yhteistyössä