~*Esikoishaaveista syntyneet vol3*~

Cham ja HanTa onnittelut ja paljon tarrasukkia! :heart:

EM onnittelut uusista taidoista.

Paranemista lapsille, jotka on ollut kipeitä.
Hyviä neuvolokuulumisiakin oli.

Meille on mennyt mukavasti. Ennen neiti söi vain kerran yössä, mut nyt on tullut tavaksi syödä kaksi kertaa. Ei taida saada illalla maitoa tarpeeksi tai sit on niin väsynyt ettei jaksa syödä kunnolla. Neiti ei ole enää rinnalle nukkunut, vaan syömisen jälkeen nukkuu omaan sänkyyn tai viereen, josta nostetaan omaan sänkyyn. Välillä nukkuu omassa sängyssä paremmin, joskus pitää ottaa viereen, kun ei tutilla rauhoitu.
Soseiden aloittamista olen harkinnut, mut vielä on menty pelkällä maidolla. Pullosta on muutaman kerran saanut, kun olen ollut jumpassa tai asioilla. Viime viikolla neiti ei ollut huolinut pulloa, kun isä oli sitä antanut. En tiedä eikö ollut nälkä vai mikä oli. Ei heti huolinut rinnastakaan. Nyt vähän mietityttää, kun olin menossa kaverin synttäreille lauantaina ja neitin pitäisi mennä mummulaan hoitoon, että miten pärjäävät, jos ei neiti suostu ottamaan pullosta maitoa.
Muskarissa ollaan käyty. Neiti tykkää kovasti lauluista ja leikeistä. Lauantaina olisi tarkoitus mennä ekaa kertaa vauvauintiin. Saa nähdä mitä neiti tykkää. Kylvyssä tykkää ainakin käydä.
Työkaverini tulee tänään Millaa katsomaan. Vielä pitäisi hetki sitä ennen jaksaa tehdä opiskelujuttuja.


 
Chamorphis
Kiitoksia naiset! :D Mullakin rupeaa pikkuhiljaa tuo pelko häviämään tälle onnen tunteelle. Kyllähän mä vieläkin pelkään jonkun verran, että menee kesken, mutta en anna sen pilata tätä odotusta. Tein tässä alkuillasta testin ja se viiva oli vahvistunut! Ei vieläkään mikään supervahva, mutta selvästi vahvempi kuin pari päivää sitten tehty. :heart:
Tässä on kuva mun testistä... Ei mikään paras mahdollinen laatu jälleen kerran, mutta selvästi kyllä näkee mistä on kyse. :p
[URL=http://www.aijaa.com/v.php?i=5694344.jpg][IMG]http://i3.aijaa.com/t/00515/5694344.t.jpg[/IMG] Cham 5+2 ja poika 1 v.
 
Ei vaan ehdi kirjoittaa, vaikka lukemassa oon käynyt.

Mansikkatee Meillä on muskari tiistaisin ja se riittää meille pakolliseksi menoksi. Sitten käydään mun siskolla, mummilassa, kummitädillä, muutamilla kavereilla, kaupoilla milloin missäkin. Perhekahvilaan voisi mennä, mutta kun se on just Nupun aamupäiväpäikkäreiden aikaan niin ei oo tullut käytyä. Muutenkin rytmi menee kivasti kotosalla. Aina se menee päivä jostain päästä pieleen kun lähdetään johonkin. Vaunujen kanssa käydään kaupassa ja kirjastossa yms. ja usein tässä tuttuja näkee ja jää aina suustaan kiinni :saint:

Suukkis Tosi kiva, että Atte on alkanut nukkumaan hyvin :heart:

Talvikselle onnea Minjan hampaista :heart:

Vilma Toivottavasti Elma pysyy nyt terveenä ja korvat kunnossa :heart:

Cham Onnea 1-vuotiaalle ja onnea pikkuisesta ja tarrasukkia :heart:

HanTalle tännekin onnittelut :heart:

Onnea kaikille uusista taidoista ja hyvistä neuvolakuulumisista :heart: Oli niin paljon, ettei tullut lueteltua kaikkia nimeltä :p

Mulle voi laittaa yv:tä jos haluaa fb:n puolella kaveriksi.

Meillä on yöt olleet tosi hyviä nyt. Yötissi jäi helposti pois ja nyt ei tarvi tutinkaan kanssa veivata juuri ollenkaan. Pari kertaa yleensä tutti suuhun ja hyvin nukkuu. Toki on vielä vähän levottomampiakin öitä joukossa.

8 kk:n neuvolassa käytiin ja kaikki hyvin. Mitat oli 70 cm ja 10,3 kg.

Ihottumaa meillä on edelleen johtuen jostain ruoka-aineesta tai jostain. Lievänä tosin, mutta on kuitenkin jatkunut jo pitkään. Just neuvolalääkärillä ollessa oli pari päivää iho ollut hyvä ja sanoin, että ei tarvita lähetettä mihinkään. Ja nyt taas on aika laikuilla. Varasin maanantaille lääkärin ja katsotaan mitä sanoo.

Muuten tänne ei kummempia :wave:
 
Heippa vielä...
Anteeksi että mainostan, mutta mä olen tehnyt tuollaisia sorminukkeja ja myös myyn niitä halukkaille. Pistä yv:tä jos kiinnostaa. Ja lorukortteja olisi myös :whistle:

http://www.aijaa.com/v.php?i=5700032.jpg

Täällä ollaan jäämässä hoitovapaalle, vaikka siihen ei kovin hyvät rahalliset mahkut oo. Teen kaikenlaista pientä ja jos niistä tulisi paljon rahaa :LOL:

Niin, ja mies on menossa selkäleikkaukseen tiistaina, jännittää :/
 
En mä ny tiiä nukkuuks Atte ny nii kauheen hyvin edelleenkään.. Ja herää aina viideltä :( Viime yönä ei rauhottunu kolmen mais enää ku vast puol kuudelta. Sit nukku n. tunnin. Kasilta taas tunnin päikkäreille. Ny nukkunu kasista saakka. Jos sitä iteki menis unelle ni sais ees vähä nukuttuu... Mies yön töissä, tulleepi sit joskus puol kasin mais kai.
 
EM eiköhän se hampaita kiukutellu.. Noi yöt o mulle nii tuttuja et minen jaksa enää ees valittaa :D Mut oha se tietty jos o nukkunu muutoin hyvin ni aika rankkaa äkkiseltää. Meil ny muuten nukuttii taas ok, mut sit puol kahelta heräs ni sen jälkee heräiliki sit tunnin välein. Annoin itkee ku ei ollu hätäitkua ni kylhä se siit ain rauhottu, mut ottaaha se itellä aikansa ennen ku saa taas unta :/ Mut ny meet vaa päiväunille ni jaksat paremmi :)
 
Suukkis No hö, mä satuin just huomaamaan sitten sellaisen viestin, missä Atte oli nukkunut hyvin. Jaksuja :hug:
Meilläkin alkaa aamu nykyään varttin yli kuus. Ja hetken Nuppu jaksaa leikkiä sängyllä mutta sitten menee hermot ja pakko nousta sen kanssa. Haluaa olkkarin lattialle leikkimään ja siinä sitten viihtyy ja mä torkun sohvalla :D

EM:llekin jaksuja :hug: Jos ne olisi ne hampaat.
 
EM:lle ja Suukkikselle jaksuja öiden kanssa. Toivottavasti nyt paranisivat. :hug:

Me kokeiltiin tänään porkkanasosetta :) Vähän ajoissa ollaan, mutta kun nuo yöuni pätkät lyhenee ja tuntuu että maito ei riitä pitämään tytön nälkää. Aikasemmin nukkui aina ekan pätkän 6-7h nyt on ollu 3-4h. Eihän Niia tienny mitä sille soseelle pitää tehdä ja suusta se pursus ulos :) onneks laitoin ruokalapun muuten ois ollu kaikki paikat ihan oranssina.

Meillä on myös alkanu tulla raivareita. Jos tyttö on liian väsy niin ei syö nälkäänsä eikä nukahda vaan huutaa. Eilen illalla oli ennätys, tunti pelkkää huutoa ennen kuin rauhottui. Ei mielestäni ollut kipeä eikä mitään vaan selkeästi yliväsynyt. Mutta kun tuo pieni ei osaa nukkua päikkäreitä kunnolla... Välillä viikolla nukku tosi hyvin 2-3h, mutta sitten on niitä päiviä että nukkuu kolmet 30-60 min unet. En tiedä miten saisin noihin päiviin jotain rytmiä, jotta illat ois mukavampia.

Alley ja Niia
 
Alley Kuulostaa niin tutulta mitä meillä oli n. 4 kk:n aikaan. Tosin meillä nukuttiin päikkärit hyvin, mutta niiden rytmitys ei auttanut yhtään sinne iltaan. Mutta meilläkin siinä hyvät yöunet muuttui ihan olemattomiksi pätkiksi. Mutta kyllä se siitä helpottaa, usko vaan :hug:

Vauvikselle onnea ultrakuulumisista :heart:
 
suukkis no joo, nyt mä ymmärrän miten kamalaa ois jos meijän Myy ois alusta saakka ollu tuommonen huono yönukkuja! huh! Kamalaa ois!! Ei se teilläkään oo helppoo ollu Aten kans... Mut no, kukapa lapsia tekiskään siks et se ois helppoo. :) Ehkä seuraava lapsi onkin sitten unelmanukkuja! :D

Levottomat yöt jatkuu. :headwall: Mistäpä sen tietäis mikä valvottaa, hampaat, eroahdistus, uudet opitut taidot... oli mikä oli niin sais loppua kyl jo. Taitaa osiltaan kuulua ikäänkin tämä yöheräily. :/

Alley meillä oli kans siinä 3kk iässä sama meininki et piti huutaa illalla itsensä uuvuksiin ja sit pikku nokosten jälkeen suostui ottamaan iltavellinsä. Mut se meni ohi parissa viikossa, se oli vaan joku Vaihe... :) Toivottavasti loppuis huutokonsertit. JA eipä meilläkään tyttö nuku edelleenkään kunnon päikkäreitä.

Vauvis onnea! =) :flower:

EM ja Myy huomenna 9kk!!! :heart: :heart: :heart:
 
EM juu, toivoa sopii :D mut mie otan sen asenteen, et seuraavakin on yhtä huono nukkuja ku Atte tai pahempikin.. Ni eipähän sit tiputa nii korkeelta :LOL: Nytki viime yönä nukku 20-1.30 (juu, tää on hyvin, mut kuka vanhempi haluaa mennä unelle kasilta jos haluis sitä omaa aikaakin vähän?), sit heräs 2.30, 3.00, 4.00, tais olla 5.00kin ja sit kuudelt noustiin. Tai siis pistin miehen nouseen Aten kans. Eli mie en jaksa enää ees aatella, et jospa se siitä :D

Ku ain sanotaan, et elä mee sen muksun luo het ku se kitisee ja itkee yöllä. No en menekään. Sit kahtelen ja kuulostelen, et no rauhottuisko. Joskus joo. Mut sit ny se on keksiny (ku huomas, et pelkällä pään kopsimisella sängyn päätyyn ei saa mua tulemaan sinne) aina kääntyä poikittain ja selälteen. Ja siihenhä se ei rauhotu millään. Ku tykkää nukkua mahalteen ja sillain on rauhallinen. Ni sit huutaa nii kauan et tuun. Ja pakkohan se on mennä ku alkaa hätähuudoks yltyä :/

Et juu.. mä en ainakaa keksi mitä sitä tekis. Kai se on vaa ooteltava, et se joskus murkkuna sit nukkuis paremmin. Neuvolantäti sano, et tää aika ei ehk otollisinta oo unikoululle, et sit ku Atte on 1v, ni sit pitää pysyä tiukkana et ny nukutaan. Niin, mitenhä se mahdollisesti tehdään? Kuulema pitäs tiukalla äänellä sanoa,et ny nukutaan eikä nostella syliin tai muitakaan palveluja antaa öisin. Mut ku eihä me anneta nytkään. Enkä nostele syliin. Rauhottuu heijailuun, mut menee se 10-30min. siinä pepun hytkyttelemisessä.

Noh. Aikansa kutakin. Kyl ton on joskus pakko loppua, ees sit tosissaa ku se on aikuinen ja muuttanu kotoa pois :LOL:
 
Suukkis huh, teillä heräillään aika usein. :/ Harmi! Olipas tosi hyvät neuvot neuvolasta... :whistle: Minkäs teet jos lapsi ei vaan nukahda. Meilläkään ei mitään ylimääräistä tehdä öisin, mut pakkohan se on ottaa syliin jos huutaa vaan eikä rauhoitu. :) Mä meen kans varmaan liian helposti lapsen luo öisin... :snotty: Mut siinä on ihan oma lehmä ojassa ku en haluu et se herää "kunnolla" vaan haluun heti laittaa tutin sen suuhun et jatkais unia vaan... ennen se onki toiminu mut nyt ei toimi enää. :eek: Nyt pitää ihan kunnolla lohduttaa ja hyssyttää. Höh. No, tää on vaan väliaikasta. Niin mä uskon.

Mut enkat tuli tänään päiväunissa: aamupäivällä 1h45min ja iltapäivällä vähän yli 2 h!!! :)
 
Maanantaita!

Nyt ollaan oltu ilman yö maitoa yli kolme viikkoa ja poitsu herättynyt ihan normaalisti 3-4kertaa joka yö paitsi vihdoinkin viime to-pe välisen yön poitsu nukkui aika hyvin. 22-03.00 ilman herätyksiä. WAU!! mutta kolmelta sitten päättikin, että nyt on aamu ja oli pakko nousta. ZZZzzz Sain sentään nukkua ekaa kertaa 5h yhteen putkeen, mutta ois kyllä uni maittanut vielä kolmenkin jälkeen.

Ihanaa, ihanaa!! Ekaa kertaa elämänsä aikana poitsu nukkuin 8h yhteen putkeen pe-la välisen yön :D Kylläpäs olinkin aamu kuudelta ihmeissäni, ettei ollut herättänyt kertaakaan. Nukkui siis 22-06.00 ja onneksi minäkin menin kymmeneltä nukkumaan niin saikin sitten ekaa kertaa n.10kuukauteen nukkua noin pitkään.
No sen jälkeen on herättänyt normaalisti sen kolmisen kertaa/yö...no hyvä ainakin tietää, että hyvät unet on mahdollisia.


TinyAngel ja Poitsu 9kk3vko2pv
 
SuukkoSuulle harmi että vieläkin herättää niin usein. (no niin meilläkinvälillä )Onneksi teillä mies joskus nousee pojan kanssa ni saat vähän nukkuu. Lepo kuitenkin tekee sinulle ja massussa olevalle vauvalle hyvää. Hyvä että olet asennoitunut että tulevakin vauva huono nukkuja. Mutta toivon, toivon että nukkuisia vähän paremmin, että sinäkin sitten saisit levähtää ees yöllä. :heart: :heart:
 
TA hienosti nukkunu! Onnee hyvästä yöstä! :flower:

Meilläki ny meni yö oikee kivasti, nukku 20-04.15 ainaskii. Sit kitis loppuajan etten ennee saanu unta.. Mut noustiin sit 6.40. Aika hienosti!!! :heart: Mie en menny kertaakaan ennen sitä 6.40 huoneeseen, siel se kopsi joskus päätään (tuskin se kovin sattuu ku ei kerran huuda sen kovemmin sittenkään, semmost pientä itkua ja kitinää vaan) ja itki, mut rauhottu sit ain :)

Ja meil mies nousee aina jos vaa on kotona (usein onkin) eikä oo ollu yössä. Joskus niinkin, et tulee kuudelt ja ottaa aten ja nukkuu sit vast pvällä ku mie nousen :heart:

Atte onki ny jo 10kk tasan!! Pieni kasvaa niin nopiaan.. Onnea myös EM:n Myylle! :flower:

SS/ Atte 10kk ja mörrikkä 13+4
 

Yhteistyössä