niin joo, kirjottelin eilen ehkä vähän epäselvästi. ei Minja syö siis kahta purkillista ruokaa ja jälkkäriä päälle, vaan 1prk ruokaa+ 1prk hedelmää tms.
mut hyvä ruokahalu on kyllä! tänäänkin illalla meni koko purkillinen vadelma-kaurapuuroa!
niin, eihän se syyllisyyden tunteminen oo järin fiksuu. :ashamed: en mäkään mikään ylisiisti ole, tykkään että keittiössä on sen verran puhdasta et ilkee laittaa ruokaa paljaalle tasolle, vessankin tykkään pitää puhtaana, ja lattioilta koirankarvat pois nurkista ettei Minja mee niitä tutkimaan. en tiedä asennoidunko jotenkin väärin, mut mä tarviin päivässä jonkin verran aikaa olla "omassa tilassa" eli yksin tehdä jotain omia juttuja. muuten tulee pöpipää. Minjan kanssa olo on aika intensiivistä, hänen hereilläoloaikansa kun menee perässä juoksemiseen, syöttämiseen, kakkavaippojen vaihtoon. vaikka viihtyy yksinäänkin aika paljon, ni tykkään leikkiä hänen kanssaan. siinä on niin mukavaa olla vieressä katsomassa toisen touhukkaita ilmeitä, ja kun kaiken toiminnan takana näkee selvästi olevan jonkun ajatuksen. ja toisen ilo kun saa vaikka jostain lähtemään jonkun hauskan äänen :heart: kun Minja nukkuu, siinä ajassa ehdin tehdä kotihommia, syödä itse/laittaa ruokaa, tehdä omia juttuja jos ei oo paljoa kotihommia.
oikeastaan, mitä mä suoraan kaartelen. mua jurppii toi ukko eniten :headwall: |O meiän kommunikointi ei tunnu pelaavan yhtään... en jaksais nalkuttaa koko ajan. alan olla jo epätoivoinen, en tiedä mitä mun pitäis tehdä/sanoa että menis jakeluun ja kans pysyis siellä. esimerkki tästä päivästä:
- mies lähti pitkästä aikaa yövuoroon. meni eilen nukkumaan 20.30, heräsi 2.15, kotona klo 11
- me herättiin Minjan kanssa hiukan ennen kahdeksaa. tyttö oli valmis päiväunille jo yhdeksän jälkeen. päiväunien aikana minä tein itselleni aamupesut, join kahvin, pesin tuttipullot, siivosin keittiön, vein roskat. tyttö heräsi hiukan ennen klo 11
- Minja oli hereillä klo 11-13. tuosta hereilläoloajasta äijä istui sohvalla pelaamassa jotain kännykkäpeliä joku ½h, ja sitten "leikki" Minjan kanssa eli istui lattialla ja möllötti telkkarista emmerdalen uusintoja. ai niin, kyllä hän Minjan syötti ennen päiväunia. mä hoidin kaikki vaipanvaihdot, 2xsosesyömiset, pukemisen ja ulosviemisen.
- klo 13 jälkeen ku Minja oli nukkumassa, mies makas sohvalla ja mä siinä odottelin postia, ku pitäis tulla paketti. no 13.20 sit lähdin kauppareissulle ja työpaikalle hoitovapaasta sopimaan. Minja heräsi päiväunilta 14.40 ja herätti miehen. (olin jo aiemmin kysyny että väsyttääkö, ei kuulemma väsyttänyt, ja sai tässä välissä nukuttua.)
- klo 16 jälkeen tulin kotiin. purin kauppakassit ja tarkkaan en muista mitä hetken aikaa touhusin. kävin varmaan vessassa ja vein kauppakassit ja lompakon paikoilleen. mies oli tytön herättyä vaihtanu hälle vaipan, syöttäny, vaihtanu taas kakkavaipan.
- ennen 16.30 aloin laittaa meille ruokaa ja Minja touhus keittiössä mun kanssa. ennen viittä syötiin, mies oli koko tän ajan maannu sohvalla. sitten menin vaihtamaan Minjalle vaipan ja mies syötti tytölle puuron. mä menin tällä aikaa sohvalle makuulle. syöttämisen jälkeen hän olis tuonu tytön mun syliin siks aikaa et hän korjaa jäljet (en mä vaan tartte toista syliä jälkien korjaamisen ajaksi. ihme kyllä et korjas jäljet, tää on myös ollu motkotuksen aihe, ku jättää kasan talouspaperia pitkin pöytiä ja ruuat kuivumaan Minjan ainoaan silikonilusikkaan ja mä kun en halua sitä fairyllä pestä, ni tulee pöpöjä...) niin siihen syliintuomiseen. totesin et nyt mä en jaksa vaan haluan vähän aikaa olla. jotain siinä lauseita vaihdettiin ja mies totes "mistä sä nyt sit muka niin rasittunu olet"
OLENKO MÄ JOTENKIN KOHTUUTON??????? huh. anteeks, mut kiehuttaa vieläkin. nyt se on sitten harrastuksessaan, mut koko loppuilta meni kinastellessa. sillon, ku se ei oo kotona, ni ikävöin ja harmittaa, mut sitten ku on kotona, ni en jaksais koko äijän naamaa kattoa.
niin ja on täs nyt muutaki, mist en viitti täällä avautua, ku mut kerran on tunnistettu täällä.