~*Esikoishaaveista syntyneet vol3*~

EM sama meillä, eli on kärttynen ja järsii.. et josko sielt olis sit tulossa kolmas hammas het perään.. Ku nytkii o heränny puolen tunnin välein. Mut oisha se hienoo jos kaikki hampaat tulis kertarytinällä :D Tosin oletettavastikin aika turha toivo..
 
toiveilija82 onneksi olkoon ensi askelista...siitä se lähtee! :heart: :heart:

SuukkoSuulle wau, siellä jo konttaillaan. :) meilläkin ottaa muutaman konttaus "askeleen" ja sitten läsähtää mahalleen.käsissä ei vissiin tarpeeksi voimaa... ryömien mennäänkin sitten tuhatta ja sataa! :D ihania lahjoja olitte Aten kanssa saanut. :)

ElinaMaria pikaista paranemista pikku prinsessalle!!! :heart:
 
joulu sujui ihan hyvin. Oli kyllä hieman erinlaista tänä vuonna. :) :heart: kyllä lapset tekee joulusta ihanan. <3 Poitsu sai monen monta lelua,cd:n,heijastimen, rahaa ja muutaman vaatteen ja me aikuisetkin vissiin oltiin oltu aika kilttejä kun lahjoja saatiin vaikka kuinka paljon. mm. astioita, rahaa,rasvoja, kahvia, karkkia, yövaatteita, kirjoja, leffoja...kissakin sai herkkuja ja muutaman lelun. :)

Ei me olla juuri kotona oltu ku tänäänkin käytiin mun kummitädillä kylässä ja sitten mentiin anoppilaan syömään loppuja jouluruokia. Poitsulla edelleen hampaat vaivaa, vaikka edelleen vaan neljä hammasta on näkyvillä. ylös hampaiden tulo näköjään kestää kauemmin ja vaivaa enempi. Kypärää ollaan ahkeraan pidetty ku poika nousee joka paikkaan seisomaan. ja kuinkas ollakkaa unohtaa pitää kiinni ja kaatuupi. Illalla yö unille ei meinaa rauhoittua vaan nousee kokoajan pinnasänkyyn seisomaan...vierelle oon nyt nukuttanut ja sitten siirtänyt omaan sänkyyn. päivä rytmi meillä on kadonnut kokonaan...ehkäpä semmoinen saavutetaan kuhan joskus oltais vaan kotona. Nyt pari päivää ollaan menty kahdilla päikkäreillä jotka on max. 40min/päiväuni.
 
Moikka!

Täälläkin joulut mallikkaasti juhlittu :) Tyttö oli ollut ilmeisesti kilttinä kun sai vaikka mitä lahjoja. Vaatteita, cd levyjä, leluja jne :) Me saatiin myös ihania lahjoja, pakasti mm oli tosi tarpeellinen!

Joulun kunniaksi meillä on sitten toistaiseksi lopetettu yösyöminen. Nyt on jo viikon verran mennyt niin, että tyttö nukahtaa illalla joskus kahdeksan aikaan ja aamulla herää 7-7.30 :) Kertaakaan ei tässä välissä syö. Joskus neljän maissa aamuyöllä alkaa ährääminen ja tutia saa välillä antaa, selkeästi vähän miettii että söisikö vai eikö. Velli pisti masun kovalle joten sitä ei enää iltaisin anneta, mutta ei ole vaikuttanut öihin. Annan yleensä iltaisin vielä kuuden maissa sosetta niin sekin tietysti voi vaikuttaa.

Eipä tässä kummempia, palataan taas :)
 
toivis ihana lahja... onnea askeleista.

em hienot lahjat olette saaneet... ja kiva että pieni ehti parantuakin ainakin osittain ennen aattoa. :D

alley toi lupaus lasten hoidosta on ehkä paras lahja jonka voi saada :D

suukkis onnea pienelle miehelle hampaista... ja sunkin lahjat kuulosti kivalta.
 
niin joulu olisi sitten juhlittu tällä erään...
on kierretty suku ja oltu päivystyksessä... mini mies taas toosi kipeä... aivot valuu nenästä pihalle ja yskiessä sisuskalut lentää... saatiin yskänlääkettä pitäis kuulemma parantua.

poika sain lahjaksi, kävelytuolin, vaatteita, turvaistuimen, leluja, pulkan sekä "osta mitä tarvitsette"-käyttörahaa :D
joten taidetaan mennä ostamaan pottaa, ja lodgeria sekä lautasia pienelle ja muutama lusikka :D

itse saimme lastenhoitoa, hoteli vuorokauden :D kylpylähotellissa... pyyhkeitä vuodevaatteita yhteiseksi...

minä sain puhelimen ja lukemista :D

joulu oli jees... ainoastaan anoppi otti taas pattiin...
se tunki kyllä pojalleen joululahjarahaa OMAAN käyttöön satkun verran... mutta minä en saanut edes toivotusta... ei yllättänyt mitenkään... mutta se yllätti ettei ollut ostanut pojanpojalleen mitään... sentään tähän asti lahjonut ex miehensä tyttären tyttären joka juhla, hyvin arvokkailla lahjoilla (ja ei siis ole tälle pienelle neidille mitään sukua)
 
HanTa kivoja lahjoja olette saaneetkin. :)
harmi että anoppi on tuollainen. luulisi nyt että lapsenlapselleen ees jotain ois ostanut. Meillä anoppi muistaa aina meitä aikuisiakin. Saadaan lahjoja ja rahaakin. Omat vanhemmat muistaa vaan lapsenlapsia. Kaikille tasapuolisesti yhdet lahjat. :) :heart:

miedänkin poitsu sai kävelytuolin. Jokos teillä osataa sillä mennä?
Meillä ei kauaa siinä viihdytä. hieman eteen päin päästään, mutta ei oikein olla vielä hoksattu että miten sillä kuljetaan.
 
vilmav2 meilläkin yritetään maidotonta yötä, mutta ei kunnolla olla siinä onnistuttu.
Vielä syö kerran yössä siinä 03.00 tienoilla. herää yöllä kuitenkin aina n. 01.00, 03.00 ja sitten kolmannen kerran joskus 05.00-06.30 tienoilla...silloinkin annan vähän maitoo, et saan nukahtamaan ihan hetkeksi...ku itse en jaksa millään nousta. :ashamed: mutta aika hyvin ollaan edistytty ku vajaa kuukausi sitten söi 3-4 kertaa ja herätti yöllä aina ainakin viisi kertaa.
 
en sitten ehtinytkään ennen aattoa toivottamaan hyvää joulua! no, hyvää joulua vähän myöhässä sitten :heart: aatto vietettiin miehen suvun kanssa meillä kotona, ja joulupäivät ja tämäkin päivä meni sukulaisissa sukkuloimassa joulupöydissä. Minjalla meni noiden sukkuloimisten myötä päiväunirytmit vähän sekaisin, mut muuten oli todella reippaana tohinoissa mukana :heart: lahjoja saatiin sekä vanhemmat että lapsi todella paljon, melkeen liikaa mun mielestä, ku mietin meidän antamia lahjoja.. :snotty: pukkikin kävi mut lähinnä isompien lasten takia. Minja ei koko pukkia nähnykkää, ku veteli hirsiä vaan :LOL:

Hanta mäkin mietin että vietettäis ens joulu ihan kotosalla. joulu- ja tapaninpäivinä sitten voitais käydä sukulaisissa. ja niinku Vifslan sano ni mäki haluaisin luoda meidän perheelle omia jouluperinteitä niinkun omasta lapsuudesta muistaa. ja opetella jouluruokien laittoa :)

minäkin sotasin tytölle hiukan soseita tänään. kasvissoseesta tein annoksia pakkaseen ja lihaa soseutin myöskin 1tl-annoksiksi. huomenna vois jatkaa kasvissoseiden osalta, kun ei noista nyt niin paljon tullutkaan. piti nähdä yks kaveri pitkästä aikaa huomenna, mut hän joutukin töihin :(

soseista vielä, mites ootte kalaa tehnyt? ja mitä kalaa? (pakastekalasta en halua tehdä.) huomenna otetaan nauta maisteluun, broileri ja possu on jo tuttuja, mut kalan tekeminen arveluttaa. uunissa, liedellä? vois sitäki jo harjoitella.

edelleen joulufiilistelyissä Talvis ja Minja
 
Nyt on sitten varattu aika Atelle 10 kk neuvolaan uuteen kotikuntaan :heart: Ois eka menny samalle pvälle ku raskauden verikokeet (veriseula), jotenka en sitä voina ottaa, mut aika on sit sitä seur. pvälle :) Myös ultra pitäis varmaan sit varailla.
 
Aivan IHANA joulu takana, vaikka vähän epäröinkin, saadaanko me omissa oloissamme sellaista "oikeaa" joulutunnelmaa aikaan, ilman sukulaisia ympärillä jne. No saatiin. :) Kynttilöitä poltettiin ja oli jouluherkkuja sopivasti. Käytiin hautausmaalla viemässä kynttilä ja oltiin vaan. Onnin nukkumiset meni aattona niin loistavasti, että saatiin miehen kans syötyä ja saunottua ihan rauhassa. Luksusta! Onni on muuten sit vissiin ollut tosi kiltti poika, sillä pukki toi lahjoja yllin kyllin. Nyt nurkissa kilisee ja kolisee ties mitä vimpaimia, huh huh... Onneksi ei itse ostettu pojalle juuri mitään, sillä sukulaiset innostuivat meidänkin puolesta. :D

Joulun aikana alettiin meilläkin vihdoin tavuttelemaan. Vau-vau-vau:ta tuo hokee nyt sitten aivan koko ajan. :heart: Ja kieriskelee nurkissa jo vauhdilla. Ryömimisyritykset sen sijaan ovat edelleen toivotonta sätkimistä. Masulla ollessa potkii ensin jaloilla vuorotahtia, ja kun se ei auta, vaihdetaan tasatahtiin, siis molemmat jalat yhtä aikaa. Lopulta palaa aina käämit ja alkaa valitus. Voi hupsua... :heart:
 
Neuvolassa käyty, paino oli 5440g, pituus 59,2 ja py 39,7. Pituus menee yläkäyrällä (+1) ja paino siihen nähden nollakäyrällä. Meillä on pitkä hoikka tyttö :D Ensi maanataina mennään neuvolalääkärille näyttämään mansikkaluomea mikä on tuonne hiusten alle ilmestynyt. Muuten kaikki oli hyvin. Oppi kääntymään vatsaltaan selälleen siellä, ei meinannu yhtään pysyä mahallaan vaan pyörähti aina jompaan kumpaan suuntaan selälleen :)

Nyt kauppaan.

Alley ja Niia 2kk
 
ta ei meillä osata vielä kulkea sillä...
mutta se on silti jotein elämää suurempaa ja hienompaa... kun saa päristää autolla vääntää rattia tarkkailla peiliä ja kaikkea muuta mukavaa... laitan illalla kuvan meidän autosta ja pojasta :D

suukkis te ootte muuttamassa... saako udella että minne pitkälle???
jäättekö kutienkin näille nurkille...

meil on kohta entinen jukkapalmu... poika harrastraa sen harventamista ja kaatoa juuri... hei haittaa isänsä kukka... isäänsä saattaa harmittaa ;)
välillä tekis mieli liimata toisen napa lattiaan... ootan jo kauhulla milloin tuo lähtee tuosta kävelee... yritys on jo kova.


alley hieno neuvolla käynti... onnea pikkuiselle...

omanapa takkuaa taas... tai enemmänkin Kimpsun napa...
joulu oltu hirvees röhäs ja nuhas... tapanina käytin pojan lääkärissä... on kuulemma ihan vain flunssa ja yskänlääkettä kotiin... lääkäri viittas kintaalla sille että sanoin pojan syövän vain 300 milliä maitoa päivässä ja just just puoli purkkia hedelmä sosetta.

noh tänään käytin pojan uudelleen lääkärissä... saatiin suomalainen lääkäri kun avauiduin kunnolla maahantuontilääkäreiden kielitaidosta :D
noh meidän poika on sitten kriittinen kuten olin varma aijemmin...
kuivunut kovasti, ei kuitenkaan vielä niin pahasti että tarvitaan suonensisäistä nestäytystä...
kaksi päivää aikaa yrittää nesteyttää kotona...
mutta tuo köhiminen joo ei ole flunssaa vaan keuhkoputken tulehdus...
saatiin avaavaa keuhkolääkettä ja ohjeet mennä heti sairaalaan jos yleiskunto romahtaa nopeasti... tai jos kunto ei lähde kohenemaan vaan junnaa vielä neljä päivää paikallaan...

mutta muuten voidaan mennä ja touhuta pojan voinnin mukaan.

mutta me käytiin pulkkailemassa haettiin apteekista lääkkeet pulkalla... ja poika oli kuin hangonkeksi kun maisemat vaihtui ja näki kunnolla... alkuun ihmeteltiin kovasti ja kotiin tulo matkalla jo pyydystettiin lumikinoksia kyytiin ja naurettiin ääneen...

meillä on myös muuten isopoika joka pissasi pottaan eilen... huimat neljä tippaa ja varmasti vahinggossa mutta pissaspa kuitenkin pottaan :D ylpeä äiti täällä siis :D

mitäs mammoilla, lapsilla ja iseillä on suunnitelmia uudeksivuodeksi???
 
Ihania kuvia HanTa!! :heart:

Me muutetaa iha vaan tästä mis ny asutaan ni 10km päähän eli ei laisinkaa kauas :) Tänää mies hakee isänsä kans muuttolaatikot.. Ehk vähä aikasta, mut ei se onneks oo ku joku 4,5? pvältä 30 laatikkoa, ni eipä se nii kauheesti tunnu tässä kaikessa.

Jee, saatiin ostettuu tänää neljät pussilakanasetit, yht. meni niihi 80? noin pyöreesti.. Noh, tulipaha kerranki ny sit hankittua! Ja jos vaihtelis jatkossa niit lakanoit useemmin ni ei pääsis nii kellastuun ja ummehtuunki.. Tai no lähinnä meil on joitain tyynyliinoi jotka haisee iha ummehtuneelle, jotka aion heittää hevon kuusiin.. Ja sit mua ahistaa sekin, et meil o lautasia määrä x ja niistä ehk 2 + 4 on samaa sarjaa ja muut jotai muuta. Enkä siis tykkää yhtää et on erilaisia paljon. Ja sit on myös ollu kahvikupit jne. ni jotain mukeja vain. jotenka ny ostettii sit 8 kahvikuppia+ asettia ja 6 pullalautasta. Pullalautasia ei samaa sarjaa ollu ku noi 6 :/ Mut jos myöhemmin tulis. Kuppi ja asetti ei maksanu ku 1,25? :) Ku viimekski ku Aten kummit tuli käymää ni ärsytti tarjoilla niille mitää ku ei meil ollu ees pullalautasii tarpeeks, sit mie vaa sanoin et no mie en tartte ku jäi yhellä vajaaks :D No ny sit on ja samaa sarjaaki ni jo helpottaa :)

Ja sit aion hankkii myös ihania verhoja, sohvanki haluan uusia mut se ei oo niin kriittinen juttu. Päiväpeittokin ois kiva saada uus, mut tää vanha on ihan kiva. Haluis vaa välil uutta ilmettä ku tää on vaa tämmönen sininen finlaysonin peite. Tosi laadukas kyllä, mut haluisin silti välil uutta ilmettä ja eri väriä.
 
no sehän ei sitten suukkis ole muuta kuin onnea uudesta tulevasta kodista :D
ja löydöistä :D

joo toi sisustusvimma vaivaa täälläkin aika ajoin... kun tahtoo muuttaa kaiken mahdollisen... ja yleensä aina muuton yhteydessä.
 
Toiveilija82 Onnea askelista. Siitä se pikku hiljaa lähtee menemään.

HanTa Ihania kuvia. Toivottavasti poika paranee pian.

Alley Mukavia neuvolakuulumisia. Meillä oli kans tänään neuvola. Paino oli 6316g, pituus 60.8 cm ja py 40.7 cm.

Vifslan Onnittelut tavuitteluista.

Suukkis Mukavia hankintoja oli tehnyt. Nyt pääset sisustamaan uutta koti. Odotan, kun päästään muuttamaan omaan taloon, niin sit pääsee sisustamaan sitä. Vielä pitää vähän aikaa jaksaa odottaa.

Mukavia joululahjoja olitte saaneet.
Joulu tuli täälläkin juhlittu mukavissa merkeissä. Vähän oli suruakin ilmassa, kun miehen pappa kuoli juuri ennen joulua. Iloa toi meidän neiti. Kyl pienikin lapsi voi tehdä joulusta erilaisen ja ihanan. Mun vanhemmat kävivät aattona meillä, kun menivät viettämään joulua mun veljen perheen luo. Aatto oltiin miehen vanhempien luona. Joulupukki ei käynyt, mut oli toimittanut lahjat kuusen alle. Joulupäivä oltiin kotona oman perheen kesken. Tapaninpäivänä mies oli iltavuorossa töissä ja me käytiin neitin kanssa mummulassa. Neiti oli ollut kiltti, sai monenlaisia lahjoja mm. leikkimaton, pinnasängyn, syöttötuolin,vaatteita, leluja, kirjoja ja korurasian. Vanhemmatkin oli ollut kilttejä. Itse sain Kalevalakorun Lapsikorun, joka li paras lahja, muitakin lahjoja sain ja sitten saatiin miehen kanssa yhteisiä lahjoja.

Nyt ollaan neitin kanssa kahdestaan yö kotona, kun isä on yövuorossa.

Nasuli08+Milla 2kk
 
Hanta kivoja kuvia olit Kimistä laittanu.. :heart:

Nasuli harmi että teillä liittyi jouluun surua. :hug: mä kävin aatonaattona hautausmaalla viemässä äitille ja isomummolle kynttilät ja poiskävellessäni alkoi kellot soittamaan hautajaisia. ajattelin sillon et oispa ikävää jos pitäis ennen joulua hautajaisiin mennä.

Suukkis muutossa on kyllä se kiva puoli että pääsee heittämään turhaa rojua pois ja ikään ku alottaa puhtaalta pöydältä. mekin kun syksyllä muutettiin, ni taloyhtiön roskis oli 3vko ennen muuttoa koko ajan täynnä (1krt/vko tyhjennys) ku heitin surutta "roskaa" pois. ja sama sillon ku muutettiin miehen kans yhteen pari vuotta sit, ni keräsin meille tusinan verran iittalan laseja ja kahvimukeja sekä täydennystä Arabian Arctica-sarjaani, ja sainkin seuraavilla synttäreilläni arcticastakin tusinan täyteen. mua kans risoi kun oli vähän sitä sun tätä ja satsasin sitten kerralla kunnolla astioihin. miehelle oli kerätty teema-astiastoa, ja siel oli ärsyttävästi pikkulautasia ja kuppeja vähän sitä sun tätä ja viel semmosta väriä mitä ei enää tehdä, mut onneks leipä- ja ruokalautasia on puol tusinaa ni saa niilläkin välillä katettua :heart:

tänään mennään serkun kanssa vähän ostoksille, Minja lähtee mukaan ku mies on töissä. oon niin kalkkeutunut näitten vaatteitteni kanssa, et josko 15v osais olla mulle vähän avuksi vaatteiden ostossa :)

uudenvuodensuunnitelmatkin alkaa olla selvillä. meiän kummityttö vanhempineen tulee meille viettämään rauhallista perheiltaa ja todennäköisesti Minjan kummisetäkin avokkinsa kanssa. meiän koira lähtee mökille paukkuja karkuun, se on niin säikky niille...

Talvis ja Minja 6kk+
 
talvis mä tuun kuokkii teidän uudenvuoden pilleisiin... kuulostaa kivalta... mä varmaan kökötän yksin kotona (pojan nukkuessa)
ja sairastan...

toi pojan tauti tuntuu tulevan mullekin päälle... paleltaa ja päätäsärkee... äänikin jäi jonnekkin kaupoille, pitää varmaan laittaa etsintä kuulutus.

täällä taas sattuu ja tapahtuu...autoillessa meinaan... nyt vain läheltä piti...
joku prkl.n umpisokee vanhus oli ajaa mun ja pojan päälle, siis me peruutimme ruudusta pois ja sen hetken kun vaihdoin pakilta d.lle auton päätti naapuriruudusta oleva pappa lähteä peruuttamaan painelin vihasesti tööttiä ja tyyppi pysähtykin sitten viis senttiä ennen kimin oveen kolahtamista... jos mun perässä ei ois ollut kunnon jonoa parkkipaikalle tulijoita olisin mennyt karjumaan sille kuljetttajalle, että ottaa silmät käyttöönsä tai alkaa kulkemaan vähemmän vahinkoa aiheuttavilla väleineillä jaloillaan meinaan...


mut onneks kauppareissulla oli ihaniakin ihmisä... mä meinaan kadotin kännykkäni... ja sitä autosta penkoessani tuli täti kysymään mitä puuttuu, ja soitti sitten mun puhelimeen mikä löytyikin hoitolaukusta :D
suuri kiitos siis auttavalle täti-ihmiselle
:heart:
 
HanTa vähäks makee kävely auto!! meillä ei oo tommosta peilii eikä torvee. Tänään poitsu on hoksannut miten sillä kuljetaan. No välillä pitää mennä jeesaamaan ku ei noista ovista pääse kauheen hyvin ja mattoon jää joskus jumiin.

toivottavasti et sinä tuu kipeeksi. :heart: Meilläkin eilisestä lähtien pikku mies on ollut nuhassa. Ensimmäinen nuha, voi pikkuista!! Onneksi teillä jo lääkkeet/ohjeet miten toimita, kauhea miten huonon lääkärin ekaksi saitte. onneksi seuraava lääkäri jo tieskin miten ollaan lääkäri!!!Parantukaahan pian!! :heart:
onneksi teille ei käynnyt mitenkään siinä parkkipaikka jutussa. Välillä liikenteessä on kyllä puolisokeita kuskeja ku meinataan peruuttaa eikä katsoa yhtään peileistä.
 
SuukkoSuulle
onnea muuttoon! silloin on helppo uudistaa kodin ilmettä ja heittää kaikki turha roina pois!
Meilläkään ei aikoinaan ollut mitään yhtenästä astiasarjaa. mutta anoppi on näiden vuosien aikana kerännyt meillä arabian lumi sarjaa ja nyt onkin aika hyvä sarja koossa.
 
ta ostin ton auton huutiksesta... suolanen oli hintavieläkin... mut mummo maksaa ja se oli pakko saada ABC.n kävelykärry ovh 130e....
mut kyl se on ollut rahansa värtti...
niin tää äiti on hulluna ralli-autoiluu... ehkäpä siksi siis pojankin oli oma-auto saatava ;)

joo onneks selvittiin taas säikähdyksellä... ja näitä läheltä piti tilanteita on ikävä kyllä usein... jos ei itse osallisena niin silminä kuitenkin paikalla...

:( valitettavasti taidan vaan kipeeks tulla kunnolla :( paleltaa täällä sohvalla istun peiton alla... parit housut ja parit sukat ja villapaidat päällä :( ääni on jossain tuol kaupassa vieläkin, en ehtinyt käydä hakemas takas...
mut pitää toivoo parasta, jos tää menis ohi yhtä nopeesti kun on tullutkin.
 

Yhteistyössä