~*Esikoishaaveista syntyneet vol3*~

voi tyty :hug: :hug: :hug: saisitko ketään muuta sinne avuks et pääsisit vähän vaikka nukkumaan tai muuten vaan olemaan rauhassa? Minusta sun pitää vaan ojentaa tyttö miehelle ja sanoa että vaihda vaippa, meen viemään roskat. Se on tärkeetä että lapsella on myös isäänsä suhde, ihan noin lapsen psyykkisen kehityksenkin kannalta. Mä peesaan ihan Talviksen kommenttia!!

Suukkis onnea Aten hienosta uudesta taidosta! :D

HanTa voi eeeeeiiiiiiii!!!!!! :heart: :heart: IHANAA! :D Kyl se varmaan on ihan oikee.... :D :D pidän kovasti peukkuja et viiva vahvistuis!

meijän Myy sitten tänään oli kääntynyt kuulemma ekaa kertaa itte. :D Olin käymässä kaupassa ja mies oli Myyn kans kotona niin oli ensin kiljunu turhautuneena vähän aikaa ja sit oli kuulunu että kops ja mies oli vilkassu nii tyttö oli mahallaan ja hölmistyneen tyytyväinen ilme naamalla. Yritin saada sitä tänää tekemään sen uudelleen sillai et mäkin näkisin mut eihän se enää kääntyny. Tais olla vaan vahinko. :snotty: :LOL:

tein just äsken vähän naudanjauhelihasosetta tytölle sapuskaks...

EM ja Myy :heart:

Talvis annan osan pois (ne anopinki tekeleet ni osa niistä on kokeiluja, ku eihän hänkää oo ennen vaippoja tehnä ja muutenki me täs yhes kokeillaan mitkä toimii ja mitkä ei :)), osan myyn varmaan ja sit ison osan säästän. Ku meil on toiveissa se pien ikäero, mut eihä toki tiiä saako sitä. Mut mun vaippa-addiktoitumisellani on vähä pakko joitain myydä eteenpäi ku muute me hukutaan vaippoihi :LOL: Just tilasin ipanat AIO helppovaipan :ashamed: :heart:

EM oi ihanaa! siittä se kuule kääntyminen alkaa! Hienoa, et Myy alkaa sisäistää kohta ne kääntymisen salat, vaikka ny oiski eka ollu vahinko! Meil ainaki ku käänty ni aika nopeeseen tahtiin sit hoksas sen, et miten se homma hoituu :heart:

Juu kyllä munki mielestä tyty siun pitää ny pistää kova kovaa vasten. Ei tuost tuu mittää. Sie ite palat loppuun, tuut hermoraunioks ja suhde pian kaatuu. Ja ennen kaikkea Saana ja isänsä eivät isä-tytär-suhdetta pysty luomaan ollenkaan. Nyt keskustelemaan perinpohjin miehes kanssa ja tsemppaamaan sitä olemaan lapsensa kans. Ja sit jos ei tuu mittään ni tosissaa ite vaa häivyt ja sanot eka miehelles, et ny sie hoidat ja mie meen johki. Tsemppiä :hug:

nii ja tyty tuli mieleen et pelkääks sun mies Saanan kans oloa? Siis kokeeko se et kaikki mitä se tekee tytön kans on väärin? Kun mä oon välillä liian hanakka neuvomaan tuota miestä vaikka sitä ei kyl tarttis neuvoa.... :snotty: Mut keskustelun paikka kyllä munkin mielestä. Oot kyllä ajatuksissa nyt. :hug: koitahan jaksaa. :heart:

suukkis kiitos! no toivotaan et se nyt vihdoin hokais sen homman. Ei siinä muuten mitään mut kun se turhautuu siinä lattialla kun mitään ei tapahdu ja sit sitä pitää koko ajan viihdyttää ja leikkiä ja touhuta... :snotty: ei tänää oo yhtään viihtynyt lattialla. Sylissä tykkää pomppia ja temppuilla... ja istua lattialla vaik mun jalkojen välissä. aikamoista. huh. :D :D

mies lähti töihin.. Tai siis on varavuorossa nykysin ni sit meni sinne nukkuun ku voi käry käydä (=tulla töitä) neljänki aikaan yöllä ku sillo muistaakseni alko varallaolo. Mulle tuli kauheen surullinen olo ku en ollu varautunu ku muistin, et oli joku muu yö ku on poissa. Noh, onneks tulee jo huomen yhen mais takas.

Mut ny unille. Taidanki Aten ottaa viekkuun het ku herää seur. kerran. Joha se on nytki jo ehtinä herään jo kolmesti.. :headwall: :kieh: Nooh, ei se ees kyl kenkuta. Varsinkaa ku mietin, et ens vkol on sit unikoulu. Jospa sen jälkee nukkuis sit ain koko yön :heart:

Voi perse. Mä oon ihan poikki. Mä niin nostan hattua teille jotka jaksatte iloisena ja pirteenä olla haastavienkin vauvojen kanssa. Elma nyt vaihtaa tuota rytmiään ja sen seurauksena eilinen meni 45min unta 1,5h valvomista. Illalla sit simahti ja kuuden aikaan hienovaraisesti nostin sisälle, lisäsin valoja jne et ei nukkus sitä neljää tuntia. Yö meni aluksi tosi hyvin, mut syönnin jälkeen valvo tunnin. Se tekee tuota toooooosi harvoin, mut tottakai se piti sit sattua viime yönä kun mä olisin tarvinnut unta.. Tuossa varttia vaille kuus heräsin sellasiin ääniin, et tiesin heti sen olevan hereillä. Onneks nukahti heti kun käänsin sen kylkee ja laitoin tutin. Itse nousin jo kahvin keittoon, koska musta on kauheeta ellen ehdi herätä ennen tyttöö, oon niin töttöröö et hyvä kun jaksan nostaa sen sängystä. Parempi saada kuppi kahvia ja nörtätä hetki niin sit jaksaa.

Kuten jo aiemminkin sanoin niin täällä Pohjanmaalla kaikki sit oikein kärjistyy kun ei oo paikkaa minne mennä tai ketään kelle puhua. Just tuollaisina eilisen kaltaisina päivinä olis ollu kiva mennä vaikka porukoille ja siellä sit nukutella tyttöö pihassa vaunuun. Tai pyytää kaveri mukaan veivaaman tyttöö ympäri kylää et nukkus. Mut täällä vaan tuijottaa samaa seinää ja kävelee tuhat kertaa samoista liikennevaloista jnejne. Paskaa. Luojan kiitos enää viikko ja päästään pois :heart: Kiitos kun olitte taas huomioineet tän meidän suuren tapahtuman :D

tyty se on ihan normaalia et vauva protestoi välillä iskälle. Meillä tehdään sitä ajoittain myös. Mut siedätystä se vaan vaatii. Me tehtiin yhtenä iltana niin, et kun mies nukutti Elmaa ja se meinas kilahtaa niin en ottanut tyttöö syliin. Mies osaa hoitaa elmaa hyvin, mut sen kestää pikkusen kauemmin tajuta mitä kannattaa tehdä. Mä istuin koko nukutuksen ajan samassa huoneessa ja sanoin miehelle mitä sen kannattais millonkin tehdä. Mä olisin saanut tytön ehkä 5min nopeemmin unille, mut onko sillä merkitystä?Ja noita ohjeita annoin siks, et mies oppis tunnistamaan vähän nopemmin esim. just nuo kilahtamisen merkit.

Mut sä tarviit nyt omaa aikaa ja lepoa. Makso mitä makso! Mä en oo tätä paras sanomaan, mutta silti. Komppaan kaikkea sitä mitä muut on sanoneet. Saana ei mene rikki jos huutaa isänsä sylissä. Isä on hänelle tuttu joten ei varmasti tunne turvattomuutta.

Mulla olis ens viikolla vähän koulua ja Elma saa rokotteet. Viimeks rotan jälkeen oli ihan kauheeta kun sai tunnin huutokohtauksia ja ei puhettakaan et isänsä syliin rauhoittuis. Tiistain pidän vapaata kun haluun seurata sen neuvolan jälkeen ite tytön vointia. Mut keskiviikko on herran haltuun ja jos se täällä karjuu niin voi voi. Iskä on turvallinen hoitaja ja ei se määräänsä enempää jaksa huutaa. Parhaansa kun tekee niin se riittää. Tähän mun täytyy miestä tsempata koska sitä aina niin kauheesti harmittaa ellei saa tyttöö rauhoittumaan.

No joo, nyt sitä kahvia koneeseen! Voimia kaikille päivään!

suukkis on varmaan vähän rankkaa kun mies on öitä pois. :hug: Meil on iltatöissä ja sekin on välillä tosi rankkaa. Ai ens viikolle päätitte sen unikoulun? Hienoa! Toivottavasti toimii! :)

Vilma toivottavasti Elma nyt pian saa rytminsä kohilleen. Meilläkin herättiin tänään 6.20. |O Ja kiitos kääntymisonnitteluista. Saa nähä tekeekö se sitä enää ollenkaan... :D Vai oliko ainutlaatuinen tapahtuma. :LOL: Mut joo, meijän syliapina on muutaman viimeisen päivän ollu koko ajan vaa sylissä. JA koko ajan pitäis olla kaiken maailman sirkustemput!! hohhoi. :whistle: Ja niinpä, miehen pitää vaan tajuta et ei se siihen huutoon hajoa ja et se vauva luottaa isäänsä et isä hoitaa. :) Eihän siinä silloin auta mikään muu kuin hoitaa parhaansa mukaan. :D Meil onneks tyttö rauhottuu molempien syliin, mut kyl sil on vähän alkamassa sellanen äiti-vaihe...

viime yönä Myy nukkui ilman heräämistä 19.30-2.30 ja siitä suoraan siihen ku heräs 6.20. :D hirrrrmu aikaseen se herää mut eipähän yöllä huutanu yhtään! :heart:

EM ja Myy :heart:

EM, toivon tosiaan että sais tuon rytminsä nyt katseltua. Ei tässä sinänsä mitään pahaa ole, koska suunta on se, että yöllä nukutaan yhdellä syötöllä. Tottakai se sit päivästä unta vähentää. Mut kun tuo tarviis ainakin ne yhdet pitkät 3-4h unet päivässä tai sit kahdet 2h unet että jaksaa. Tottakai vauvoilla on tollasia huonompiakin päiviä ja ne kuuluu asiaan ei siinä mitään, mut tää nyt musta selkeesti liittyy rytmiin.

Ja miehen kyllä pitää kans kovettaa itsensä. Niin mäkin oon joutunut tekemään. Jos vauva on sylissä ja silti huutaa niin ei sille vaan voi mitään. Mä vaan huomaan, et kun ollaan täällä pohjanmaalla niin en yhtään antas miehen pitää tyttöö kun se kiukkuaa. Ihan siks että musta tuntuu etten täällä jaksa sitä yhtään jos se saa kilarit. Ne muutamat kerrat kun tyttö on huutanut urut auki niin oon ollu ihan rikki ja itkua vääntänyt. Pari kertaa on räjähtänyt keski-suomessakin mut ei se mua oikeestaan liikauta suuntaan eikä toiseen. Ja siellä tyttö on ollut isänsä kanssa toisessa mummolassa käymässä monta tuntia eikä mua edes huoleta pärjääkö ne. Samoin saatan siellä lähtee kauppaan kesken tytön kiukkujen. Huomaa niin miten tää paikka vaikuttaa... Tulipas taas tilitys :LOL:

talvis ei kaikkee voi aina heti huomata ;) varsinkin jos on paljon jotain kivaa mielessä... niin kuin sulla ompelukset eilen ;)
Mut katsotaan nyt sen kuvan kanssa... kunhan teen sen seuraavan testin :D
mut hei viimeistään sitten ultrasta kun sellainen joskus tulee :D

vilma :hug: onneksi pääsette muuttamaan kotiin, jos se sitten helpottaisi teidänkin tilannetta... mutta muuten kyllä ottamaan omaa aikaa kiitos, että jaksat... äitien on pakko olla joskus myös itsekkäitä, helpommin sanottu kuin tehty. tiedän. ja tunnustan että usein itsekkin unohdan olla itsekäs...

em hienosti myy nukkui.... onnea

suukkis saaks udella mitä miehesi tekee???
ikävää nuo yön yli poissa olot... mutta töitä on tehtävä niin kurjaa kuin se onkin.
noh tuliko Atte äitin viereen unille????
unikoulu tahtoo tietää sit heti mitä tehtiin ja millaista oli :D

em ja suukkis täälläkin opittiin kääntymään... nyt masulta selälleen... ja tuota pientä pyöriää ei pidättele sängyssä mikään... leikkii olevansa jonkin asteinen hyrrä joka pärisee kun pyörii edes takas...
nyt yrittää mittaroida eteen päin onnistumatta.

tytylle myös pikkusen itsekkyyttä kehiin... ja miehelle vain hoitovuoroja... tytsy ei rikki mene vaikka vähän huutaiskin... tai vähän enemmän... mutta miehen on vain oltava pikkusen kanssa, ihan niinkuin sinunkin...
vai meinasiko isi kadota seuraavaksi 18 vuodeksi aina kiukun kohdatessaan???

Kiitos kaikille lohdutuksista :hug: !! Ne tuli tarpeeseen :( ..en muista nyt mitä kaikkee ootte kysyny, mutta toivottavasti tää antaa jonkilaisen vastauksen ainakii joihikkin kysymyksiin.

Eilen mies duunissa 8-15 sit kotia, hää syö ja sanoo et oikasee sohvalle ja ottaa pienet ruoka torkut ( aha, no eipä semmoset kuulu miun päiväohjelmaan ) sitte sanon jossai vaihees et ottasko tytön syllii et mie maksan laskuja " laita se toho leikkimatolle, kyl se siinä pärjää " ( vainiin, no ei tartte ottaa..tyttöhän ei siinä nyt tuu viihtyy ku on jo väsyny ja nukkumaan pitäs käydä )

Illalla ukko sano et hää lähtee kaverisa luo saunoo ja juhlii synttäreitä ja on kuskina muille ( vainii, no enpä mie moisiin kekkereihin koskaan tulis pääsee ) ei siis ees kysyny et voisko lähtee..( oon jo nii tiiättekö väsyny et en ees viiti sanoo sille mistää ku vituttaa nii kovasti ) Tänään sitte ukko tuli klo.7 aamulla kotia |O |O :kieh: !! Sii mitä vittua! Kuulema vähä venähti..AIJAA!! Myö tytön kaa herättii siihe aikaa..nyt se maata losottaa sohvalla ku ei oo nukkunu..

Meillä aamulla ku laitan tytön puettuna, pestynä ja syötettynä sen viereen patjalle ( mies siis edelleen nukkuu olkkarissa ) ni tyttö on ehkä 5min siinä ja ukko sanoo et pitää päästä kuselle tai paskalle..otahan tyttö..mie hyssytän tytön uneen ja kävelen sen kaa aamupäikkäri aikaan ja koitan samalla vauhissa juua kahvii et pääsen hereille taas valvotun yön takia --> mies juo sohvalla kahvii ja lukee tietokoneelta iltalehtee tai istuu paskalla.

Sit se sanoo et nuku sillo ku tyttö nukkuu ( eli siis miulla ei oo mahista nukkuu muulloun ku va sillon ) Mutta sillon ku tyttö nukkuu ni tää mamma tekee ruokaa, pesee pyykkii, tiskaa, siivoo tai koittaa käydä vessassa..meillä siis mies imuroi vaan, ja miehän tykkäisin imuroida, MUTTA kun sanon miehelle et ottasko tytön ni mie voin imuroida ni mies vaatimalla vaatii imuroida ( eli siis taas ei ota tyttöö ) . Ruuan laitossa ukko auttaa taas sillä verukkeella et ei tartte tyttöö pitää ku hää voi paistaa esim.jauhelihat jotta äitin ei tartte ( eli äiti on siis tytön kaa taas )

Sanoin joku aika sitte vitsinä et koha saan yhen kirjan postissa ni meen koko päiväksi lukee sitä ja tuota vaa tytön tissille, no hää oli et "mitä, millo hää muka ois tommosta aikaa saanu" ( aha..noh eikö 1,5viikkoa lapissa metällä ollu sitä, ja lukusat muut mettä reissut ) MIun ainuut käymiset on kaupassa ja parturissa. Sit jos parturin yhteydessä sanon käyväni jottai muualla mies tokasee " ai sieläkii viel käyt, no elä oo pitkää " tai sit jos oon kaupalla ostanu jotai muuta ku ruokaa ni mies siihe " eikö siel kaupas pitäs vaa ruoka ostokset tehä"

Sit jos hää on tytön kaa ni ei se leiki sen kaa leluilla..laittaa leikkimatolle, sit jos se kärisee siin ni eiku tutti vaa suuhu..sit jos ei onnistu ni tuuha isin sylii ja sit kahotaa tietokoneelta jotai tai telkasta..taaskaa ei leikitä.

Mie olen muka opettanu tytön siihe et iltasin sen kaa joutuu/pitää kävellä et se rauhottuu tai nukahtaa..no ei se ihan nii mee..se nyt vaan on tottunu jo kohdussa siihen et kävely rauhottaa, ja ei se aina sitä kävelyy tartte..

Nukuta se ei tyttöö olleskaa...mie ku laskin tytön sänkyy sylistä ja se avas silmät, sanoin miehelle et tyttö jäi hereille et mee si nukuttaa se jos se rupee kärisee " mikset jääny sen vieree vähäks aikaa" ( no vittu ku miula on nälkä..en oo syöny kuutee tuntii mitää )

Sit ku piti kaupalle lähtee ni ukko oli ollu duunissa aamun, sano et ottaa pikku päikkärit enne kaupalle lähtöö et herätä hänet sitte--> kysyin et voisko olla tytön kaa että mie saisin syönee " laita se laikkimatolle, kyl se siin on sen aikaa" ( no mie leikitän tyttöö ja syön lattialla sen vieressä )

Tänne ku oli tulossa kummeja kylään hoitaa tyttöö ja aloin väsy ni ukko sano et hyö hoitaa tyttöjen kaa tytön et mie voin kahtoo vaikka jonku leffan iha omassa rauhassa--> seuraava päivä ku tuli ni ukko sano " hää vois mennä tonne makkarii kahtoo leffaa kaikessa rauhassa ni olkaa työ tytön kaa " :eek: no mie aattelinkii et kuulin väärin edellis päivän lupaukset..

Paljo ois viel kerrottavaa mutta nyt tyttö jo alkaa taas herätä..Nii ja siis miehän käyn joka päivä lenkillä tytön kaa ettei pää levii..mies käy omia aikojaa hölkköö..ei lähe mein kaa.. :ashamed: joko haluu käydä hölkkää iteksee tai sit on liian väsyny lähtemää..se ei oo kertaakaa hoitanu tyttöö yöllä ku se täytti 2viikkoa..vaipan vaihatanu viimeeks kaks viikkoo sitten..

Oon jo jotekii liian väsyny ruetakseni tapelee..kun tuon miehen tuntien se ei koe tekeväsä mitää väärää ja ei tuu ymmärtää jos sille asioista sanon..tiiän jo ite et alan kohta palamaa loppuun..miulla ei oo täällä sukulaisi/kamuja joilta sais apuu..oma äiti on 140km päässä missä kaikki muutkii..mutta sinne ku menee ni sieltä saa apuu mutta myös alkkis äidin harteilleen sillon ku se ei oo selvin päin.. :headwall: et tämmöstä paskaa tänne..

Todella omanapasta tekstii mutta nyt ei oo muuhu aikaa ku pitää jo mennä..

Suukkis Onnea kierimään oppineelle :flower:

Talvis Sama juttu, et kyl keittäis kii ja pahast jos tosiaa ihan kaiken joutus itte tekee. Joskus oon miestä vähän koulinukki, ku ollaan oltu molemmat töissä ja silti mulle on jäänyt kaikki kotityöt niinku silloinki ku oon ollu koulussa. Oon vaan jättäny siivoomatta ja heitelly itte samal viistee kaikkee pitkin poikin :D Ja sit just pessy vaa omaa pyykkii :D Joten Tyty86 Jos mies ei kerran hoida lasta nii pistä edes tekee kotityöt. Ja vaik sä oot paikalla niin ihan hyvin mies voi hoitaa sitä lasta, sanot vaik et sul on selkä tosi kipee ettet voi kanniskella, mut oot siinä lähellä jos mies tarvii apua :)
Voi jum**auta mikä äijä :kieh: |O Tosta hyvästä mä lähtisin kyllä kiitää pariks päivää ja jättäisin skidin miehelle... Huhhuh.. kävi kyl keittää toi sun ukkos viimesin käytös. Jos olis mun ukko ni eipä olis kauaa tol käytöksel |O

EM Onnea kääntymään oppineelle :flower: Mites meni viime yö? Heräskö teijän Myy kääntyilemään? :)

Vilmav No ei ole kyl kiva tolleen, mut onneks pääsette koht muuttaa :) Mulle se et Roni valvoo tunnin yöllä on kyl suht rankkaa, koska en ole tottun siihen ja miä oon pihalla ku ankka ja saatan tehä mitä sattuu :)
Mul sama juttu, et jos Roni meinaa vetää kilarit isukin kaa ni miä meinaan saaha kilarit :ashamed: Minuu korpee ku Roni ei itke oikeestaa yhtää jos on mun kaa, ni sit jos mies hoitaa ni vähän väliä jotain kitisee kun on jo nälkä/väsy/märkä vaippa tai muuta.

Eilen Roni ei sitte huolin käyä aamupäikkäreille millää vaik nukutin tunnin melkein. Luovutin ku tää sankari pää punasena pusas löysät pöksyy. Roni nukku sitte yhet kahen tunnin päikkärit :eek: Saa nähä miten tänää menee :) Meil meni pitkää samas rytmissä mut nyt Roni on jotenki muuttelemas sitä rytmiä. Vaikka näyttää silt et Roni olis jo väsyn ku yrittää päikkäreille ni hetken se jaksaa siellä pinniksessä ja sit käy leikkimää ja sen sellast :)
Tänää pitäis mennä anopillle tekee soseit ja huomen markkinoille :)

tyt :hug: :hug: :hug: en paljoa muuta osaa sanoa... kuin jaksamista ja jaksamista...
sekä nyt vain itsekkäästi sitä omaa aikaa...
koita selittää sille miehellesi, miltä sinusta tuntuu hänen käytös, ja kysyä miltä hänestä tuntuisi jos itse tekisit samalla tavalla???
ja sen että nyt isi luo suhteensa tyttäreensä nyt eikä myöhemmin... nyt täytyy tehdä se pohja turvalliselle vanhempi lapsi suhteelle, jossa on luottamus kohdallaan.
ei sitten kun lapsi on viisi.

tyty, mun tekee ihan pahaa lukee tuota sun tekstiä. Mä tiedän mille tuntuu asua noin kaukana suvusta ja kavereista. Jos vaan voisin niin tulisin ottamaan Saanan hetkeksi ja pistäsin sut nukkumaan. Ei miehes voi olla noin hölmö!! Olisko mitään paikkaa tai ihmistä jolle voisit siellä puhua? Tai ketään kuka edes hetken pitäis tyttöö jos kerta isä ei suostu? Halaus :hug:

Zoe, mulla vaikuttaa tää paikka niin tähän jaksamiseen. Kun ei mua Keski-Suomessa edes kiristä jos tytöllä on huono päivä. Kun sillon vaan kutsuu kaveria kylään, lähtee mummolaan tms. Mut täällä sitä sit vaan vatkaa koko päivän, että no niin nyt se ei nuku ja nyt se kitisee jne. Siellä mä teen sitäkin et jos mies menee hyssyttää vaunuja niin isken itkuhälyttimen kiinni. Luotan siihen et kyl se osaa niinkuin osaakin. Mut täällä mä oon heti ite kärppänä heijaamassa vaunuja kun en kestä jos tyttö kerkee hermostuu liikaa. Mä oon varmaan ihan sairas :LOL:

Tyty :hug: :hug: Paljon voimia ja jaksamista sulle! Mullakin, samaten ku Vilmalla, ihan pahaa teki lukea tuota tekstiäs, on kyl melkoinen törkimys suoraan sanottuna se sun miehes |O

HanTalle onnittelut, jospa se viiva vahvistuis :) :flower: :heart:

Enpä taaskaan ennätä enempää kirjotella, kotityöt kutsuu :( viime päivinä ei oo paljoa saanu mitään aikaan ku on saanu koko ajan vaan leikittää ja sylittää neitiä kun on kitissy hampaansa kans.. niin ja iltapäivät onkin sit kierrelty taloedustajien luona ja suunniteltu rakennusurakkaa ja sen ajan neiti on ollut mummolla hoidossa.. onneks näyttäis et se toinenkin hammas ois nyt puhjennu et jospa se nyt alkais helpottaa taas :) toivottavasti ylähampaat ei aiheuttais yhtä paljon kiukkuilua..

ja taas mä meen :wave:

tyty :hug: kyl mä ymmärrän ettei sitä jaksais oikee enää sanoakaan mitään, ku ei tunnu menevän millään perille.. mut nyt sun tarttee ryhtyy joihinkin radikaaleihin toimiin ja herätellä miehes kunnolla... toi sun teksti oli niin järkyttävää luettavaa. ei pysty sanoo mitää, sanat ei riitä. mä en olis enää järjissäni tuollaisen jälkeen!! lähen pian hakee sua ja Saanaa tänne!

olitte rytminvaihdoksista puhuneet... täälläki jotai pientä havaittavissa.. Minja nukkuu nykyään aika usein päivällä 2-3h unia.. ennen meillä nukuttiin kolmet lyhyemmät unet, yöunille n klo 20, aamulla ylös n klo 8-9, yöunia 11-13h. nyt Minja on ilmeisesti hakemassa rytmiä että nukkuis kahdet pidemmät unet päivällä, ja sitten lyhentää yöuntaan, äitinsä mielestä vähän epämieluisasta päästä: aamusta. eilen meni nukkumaan klo 20 ja sammu ku salama (oli ollu 3,5h hereillä). aamulla heräs syömään klo 6, ja ois varmaan noussu ku silmät oli ihan auki mut mä lykkäsin takasin pinnikseen... ja lopulta herättiin klo 7.15 heh heh :D et yöunia ilmeisesti riittäis 10h, 12h on ihanihan maksimi määrä. päiväunia nukkuu sit x määrän. tänään nukkui jo yhdet 45min unet, ja nyt on toisilla unillaan jo 1h 15min.

ja tänään tuli vaippuleita, ihanaaaa :heart: :heart: r&r aio omput-kuosilla, r&r yövaippa pinkit perhoset-kuosilla, ja thirsties-vaippakuori (helvatin iso..). ja kummitytölle r&r minipupu oliivi-kuosilla :saint: vielä odottelen made by riina aio-vaippaa...

tyty tuli mieleen, et kun teillä ei siellä ilmeisesti paljoa tuttuja ole, niin pyydä MLL lastenhoitoapua? saat lastenhoitokurssin käyneen hoitajan, edullisella taksalla... Saana tuskin osaa vielä vierastaa, ni voisit hyvin käyttää semmosen tilaisuuden hyödykses. vois olla miehellä ihmettelemistä töistä tullessaan ku kattoo et kuka toi on ku pitää mun lasta sylissä.. :LOL:

Tyty Sinuna minä juttelisin neuvolassa asiasta ja pyytäisit kodinhoitajaa Saanaa hoitamaan. Saisit itse nukkua tai tehdä kotitöitä.
Ja nyt jätät miehen pyykit pesemättä yms. Meillä oli alussa samantyyppistä, mutta ei ollenkaan noin pahana. Esim. päiväunia mä sain nukkua muka vain kun Nuppu on vaunuissa. Ja mies halusi mieluummin tehdä kotitöitä kuin hoitaa Nuppua. Ja leikkimatolle vain, kyllä se viihtyy kun isi lukee kirjaa vieressä sohvalla. Mutta onneksi niistä on päästy eroon ja mies itse tajusi kanssa asiat. Ei se oikeesti edes tajunnut tekevänsä niin ennenkuin sanoin =) Nyt nukun ihan silloin kun väsyttää ja mies vie vaikka vaunulenkille Nupun. Mutta meillähän mies tekee lähes kaikki kotityöt (tehnyt koko ajan), niin ei se Nupun hoitaminen liian raskasta ole ollut. Ja mitä isommaksi Nuppu tulee, sen enemmän mies sitä hoitaa kun viihtyy jo ilman tissiä pari tuntia hereillä ja juttelee isille kovasti yms. Mutta on se äiti silti vielä paras, jonka syliin rauhoitutaan paremmin. Taitaa nuo Saanojen isit olla tuollaisia :LOL:
Mutta ihan vakavasti otettuna nyt haet itsellesi apua jostain niin miehesi ehkä ymmärtää asiat. Ja sitten menette vaikka niin älyttömään systeemiin kuin siskoni, että jääkaapin ovessa on rastilista roskien viennistä, imuroinnista yms. Eli että kumpikin tekee asioita yhtä paljon :headwall: Älytön systeemi mun mielestä, mutta joidenkin miehet vaan tarvii näköjään jotain potkimista.

Rytmitys meillä on ihan hukassa näiden mummola-reissujen jälkeen. Nyt ei kyllä mennä mihinkään moneen päivään vaan yritetään taas luoda päivärytmi kotona ollessa kuntoon. Ja kokeilen nukuttamista illalla niin, että en antaisi nukahtaa tissille.
Mummilassa meinaan nukuttiin taas 5 h heräämättä vaunuissa ja yöt kukuttiin. Ja kauanko lienee neiti olisi vaunuissa nukkunut, mutta nostin sitten jo pois. Molempina päivinä sama juttu.

HanTalle tännekin vielä tsempityksen uuteen testiin ja peukut on pystyssä Nupullakin vaunuissa :heart: =)

Oli niin paljon taas tekstiä, että en muista muuta :ashamed:

Mä järkytyin kyllä täysin luettuani tyty siun viestis.. Ja menin hetkeks aika sanattomaks. Miehelleki näytin, ni hää sano, et voi mies olla ihmeissään jossai vaiheessa ku ei perhettä enää oo. Niinpä! Et sä tyty tuota menoa jaksa. Ja muutoinki sillon on se ja sama olla yh jos meno on tuollasta. Nyt teet oikeesti jotain, sie jaksat kyllä! Puhut puhut puhut, jos ei toimi ni sit teet kotitöistäkin VAIN ne mitkä hyödyttää sua ja lasta, ei niin mitään miestä varten. Jos sekään ei hetkauta, ni sit kyl muutat kotikonnuilles vaiks jokskin aikaa. Ei toi peli vetele yhtään! Ja neuvolast tosissaa saa kans apua kuten Sompioki sanoi! Mulleki ne ihan sano siel, et haluanko jonku avuks et voin joskus nukkua tai vaik käydä kaupungilla. Mut ite en kokenu tarviivani. Mut usein neuvolatäti ainaki kysyy miten jaksan ja on ihmeissään ku poika nii usein herää ja syö.

Miula on kans perhe ja ystävät 220km päässä. Eli tiiän mistä puhutto! :) Mut en koe sitä niin kauheen raskaaks ku on netti kummiski ja kännykkä. Jos ei ois ni sit mie en varmaa jaksais yhtää. Ja on mul täälläki ees yks kamu, toinenki suht likellä vaikken häntä usein nääkään. Enkä nää tätä toistakaan, mut jutellaan meses päivittäin. Se piristää jo kovin :heart: Ja miehen peräs ku tänne muutin ni toki tiesin mitä tuleman pitää. Mut jospa sitä pikkuhiljaa sais ain enempi kavereita täältäki :)

Unikoulu eli sitä tassuttelu-unikoulua koitetaan. Mies ainaki tekee ekan yön ja kahtotaan sit sen jälkee. Ja unikoulu siirtyy vkolla ku miehen työvuorot muuttu ku on koulutuksia. Veturinkuljettajahan hää on, mut onneks ei oo usein yötä poissa :)

Hampaista tuntuu ny et Atelle vois tulla alas hammas! Ainaki vähä tuntuu ja näkyy semmonen pienen pieni valkonen piste. En oo varma, mut sithä sen näkee B)

tyty mullakin oikein pahaa tekee... :hug: :'( Se on teidän molempien lapsi! Kohta sun pitää laittaa kova kovaa vastaan ja sanoa että haluat yksinhuoltajuuden tytöstä kun mies ei ilmeisesti halua lastansa hoitaa. Jos hän ei lasta hoida lainkaan niin ei hänellä mun mielestä ole ees mitään oikeuksia lapseen, vaikka kuinka oma onkin. Mua NIIN kiukuttaa sun puolesta!! |O |O Ai että ku pääsisin ukolles sanomaan muutaman sanasen.... :kieh: :kieh: :kieh: Mä oisin ihan samaa mieltä, et teet vaan ne hommat mitä jaksat ja mitkä on teijän tyttöjen hyväks. Muutoin annat olla. Et tee miehelle ruokaa, et pese sen pyykkejä jne.

Mä just sain kans vähän murista miehelle et mä oon kotiÄITI en kodinHOITAJA! Täällä asuu kolme ihmistä joten ei oo reilua että mä teen kaikki kotihommat. Piti vähän saarnata. Sit se onneks imuroi. Kyllähän tuo mies tekee kun pyytää mut mua nin ahistaa et miks AINA pitää huomauttaa ennen ku tajuu! Ei ollu taaskaan pedannu sänkyä, eikä pessy tytön pulloja, ei mitään!!! OIkeesti. Onks kaikki miehet sellasia et ne ei oma-aloitteisesti siivoa ellei siitä huomauta tai pyydä??? Tahallaanko ne haluaa että naiset alkaa nalkuttamaan.... pöh. Miehet on vaan just niin MIEHIÄ. :LOL: :LOL: :kieh: :headwall: Nii ja sit (lisäpurkaus) miten on mahollista et sillon ku mä oon tytön kans kaksistaan pystyn samaan aikaan pesemään pulloja, laittamaan ruokaa, pesemään pyykkiä, tyhjentää astianpesukonetta... mut sit kun mies on kotona nii hän "voi ottaa tytön nyt" niin että MÄ SAAN SIT SIIVOTA! No aikun kiva. hohhoi. Noh. On se ihana vaik välillä osaa olla aika rasittavakin.

zoe ei kääntyilly yöllä... mä en oikeesti usko et se on oppinu sen. Se oli varmaan niin vahinko... :LOL:

Mä oon varmaan samanlaine ku EM sun miehes :D mä en hirmusti kotitöitä tee. Tai no, kyl mä ny pyykkii pesen mut esim. ne usein jää sit lojumaan pariks päiväks johki pyykkitelineelle ennen ku hoidan ne pois. Ja me siis rummutetaan kaikki vaatteet. Ja joskus kyl tiskailen ja imuroin sun muuta. Mut en säännöllisesti. Ja viel vähempi teen jos mulle koko ajan huomauttelis asiasta :D Siis jos toinenkaa ei tee. Mut joskus sit teen hirmu paljonki ja leivon sun muuta. Et kyl mä teen joskus hyvinki enemmän ku mies (joka se on ehk siistimpi ko mie), mut usein menee niin, et mies on et ei hitto tääl pitäs kyl siivota ku o nii läävä. Sit mie saatanki joskus siivota koko kämpän ku se o ollu töissä. Mut esmeks sukkia sun muuta jätän lojumaan ja mul o siis se paha tapa et myös jätän vaiks astioita mihkä sattuu. Lapsuuden kodis opittu ni hankala oppia siit tavast pois. Mut oon mä ees vähä petrannu ja parantanu tapojani :D

Talvis oi ihanaa, vaipattimia!! :heart: :heart:

EM:lle piti sanoa, että meillä käännyttiin eka pari päivää vain ilmakylpyjen aikana. Ilman vaippaa ja vaatteita oli helpompi oppia. Oletteko pitäneet lattialla? Ja nyt meillä mennään leikkimatollakin ympäri niin että lelukaari vain kolisee :D

Meilläkin alaientä kutittaa jatkuvasti, liekö hampaita kanssa odotettavissa.

Niin ja eilen mummilassa Nuppu löysi varpaansa :heart:

Huolettaa tuo tytyn tilanne.. Juttele miehes kans ja tuu sit kertoileen miten meni! Oot ajatuksissa :hug:

No ny Atte ulvoo sängyssä.. Ikenet ärsyttää ainaki selvästi ku o levoton ja yritin nukuttaa ni järsi vaan nyrkkiään ja mun sormiaki. Jospa se siit taas rauhottus ku menis uudellee imettää..

sompio meillä tuo neiti on joka päivä ilman vaippaa ja vaatteita monta kertaa päivässä. Pidetään niin kun tyttö nauttii siitä! Mut aina kun ei oo vaippaa ja vaatteita niin sen varpaat on suussa. Melkein koko jalkaterä! :LOL: Pidetään lattialla niin paljon ku malttaa olla. Tai siis maton päällä, huovan päällä... masullaan ihan paljaalla lattiallakin. No toivotaan et kääntyy uudestaankin vielä. :D

Nyt meen tekee sellasia suolaisia kinkkukierteitä ja ottaa jäätölöö.... :D

Yhteistyössä