~*Esikoishaaveista syntyneet vol3*~

Heippa vaan tännekin pinoon :wave:

Optimistisena tuli ilmoittelemaan alustavasti, että huomenna siirrytään tänne teidän seuraan. Mennään hakemaan nyyttiä suunnitellun sektion avustuksella. Tämä aamu on vietetty polilla, jossa todettiin perätila. Kohdunsuu/kaula sen verran hyvällä mallilla, että sektio otettiin heti kun mahdollista. Eli mikäli Vilpertti ei nyt käänny illan/yön aikana niin huomenna saadaan pikkuinen syliin. Viikonlopuksi varmaan päästään kotiin niin sitten lisää tietoa.

Alley ja Vilpertti 39+6
 
alley tsemppiä huomiselle! Mulla kävi sama juttu et viime metreillä huomattiin perätila... sektio on helppo homma, sit vaan mahdollisimman nopeesti liikkeelle niin vetreytyy. Ekat päivät on aika kipeitä mut äkkiä se helpottaa. :heart: :heart: Ihanaa! Tervetuloa pian tänne! :heart:
 
Dsarialille tsemppiä imetykseen! :flower: Kyl se siit. :heart:

mä mietin että ottaakko tytölle possurokotetta vai ei.... juorut kulkee että ei oo tarpeeks testattu, lääkärisukulainen sanoi että se on sama lenssurokote jota on tutkittu jo vuosikymmeniä ja että vaan viruskanta on muutettu ja et parempi saada vähän sivuoireita kuin itse tauti... mut silti vähän mietityttää. :/

 
Mä taasen en jaksa uskoa, et ne juorut ois ihan tuulesta temmattuja. Mut jokainen kai uskoo mihin uskoo. Ja uskon myös siihenkin, et lääkärit on suuresti myös lääkefirmojen talutettavissa, jollonka useimmat heistä puhuu rokotteen puolesta. Toki ajattelet, ettei sukulaislääkärillä ole mitään aihetta väittää toisin kuin totta ois. Mut niin.. kinkkisiä juttuja.. Varmaan tuossaki on, et teit niin tai näin ni aina voi olla et sit mietityttää jos oiski ollu järkevämpi tehdä toisin.

alleylle tsemppiä sektioon ja onnea jo etukäteen! :heart:

Juupa, jos menis välil haukkaan raitista ilmaa :)
 
Zoe-F
Sompio Eihän sun mikään pakko ole antaa Nuppua mummin huoneeseen nukkumaan, pidät vaan viekussas jos siltä tuntuu :)

HanTa Olisko se sitten maata kaatavaa jos plussa tulis? Mulla oli jossakin vaiheessa tosi huono olo vähän väliä ja väsytti niin maan pirusti, en tiedä mikä hormoonihärö oli meneillään, mutta testi näytti negaa :)

TA Älä muuta sano, kun on tuttu rytmi niin on ihan erilaista hoitaa lasta, alussa vaikka Ronikin nukkui ihan hyvin, niin ikinä ei tiennyt mitä voi tehdä milloinkin, kun ei tiennyt että monelta toinen nukkuu päikkäreitä tai mitään sellaista.

alley Paljon tsemppiä sektioon, mullakin "huomattiin" perätila vasta 39+6 ja sektiohan siitä seurasi. Hyvin se menee :) Rohkeesti jaloilleen vaan kun hoitajat sanovat että saat mennä suihkuun tms. Pahalta saattaa ekoina päivinä tuntua, mulla varsinkin lyhyenä ihmisenä se sängystä alas tulo ja sinne kiipeäminen sattui, mutta mitä enemmän liikuin niin sitä vähemmin kipu tuntui.

SI-rokotus
Enpä tiedä.. mielipitetä puolesta ja vastaan ja molempia niin paljon, etten tiedä mitä uskoisin.

Meni sitten ihan ketuiksi tän päivän päikkärit. Piti mennä mun vanhemmille, joten en laittanut Ronia nukkumaan kolmelta kun ajattelin että nukkuu sitten autossa 16-17 kuitenkin. Noh, vähän ennen neljää tuli ilmoitus ettei äiskä jaksa vieraita (hirvimettällä olleet viikonlopun) ja Roni oli sitten jo niin väsynyt, ettei pinnikseen suostunut nukahtamaan. Mies yrittää nyt vuorostaan nukuttaa, mutta luulempa, että joutunee auton kohta starttaamaan. :/
*muoks* Ei onneksi tarvinnut miehen ajelemaan lähteä, sai Ronin taputeltua ja paijailtua uneen. :)
 
suukkis :LOL: no ei kyllä oo minkään lääkefirman edustaja tämä lääkäri. Ihan kyllä on luotettava. Kuitenkin johtavassa asemassa on tämä nainen ja en muutenkaan usko et lääkäri suosittelis jotain vaarallista rokotetta... Ne sivuoireet mitä siitä tulee johtuu siitä tehosteesta, ei itse rokotteesta. :) mut kukin uskoo mitä tahtoo. :D Mut en mä silti tiiä et otetaanko vai ei. :/

höh! tyttö on päikkäreillä!!! tähän aikaan! :eek: nyt on taas ihan uus rytmi menossa... kohta pitää käydä herättelemässä neitiä että nukkuu vielä joskus yöuniakin! :x
 
zoe ei todellakaan ole maatakaatavaa jos + tulisi... hyvin toivottavaa ;) enemmän ne menkojen tulo surettaisi :D

alleylle suuret zempit sektioon menolle... eikö parasta kuitenkin ole turvallisesti saada vauva maailmaan???

 
Juupa juu, tää tykkäs heittää mut pellolle ja hävittää mun viestin samalla :D

EM en taida kommentoida mitään :) sovitaan vaan, et me ei olla missään asiassa samaa mieltä ni päästään kaikkien kannalta helpommalla B)

Atte o keksiny ny tavan päästä eteenpäin, semmonen mittarimato menetelmä :) eli pistää ittesä ihan myttyyn, jalat masun alle kokonaan ja sit ponkasee eteenpäin. Tapahan se on sekin :heart:

Jaahas, itku pitkästä ilosta.. Aattelin, et voi jee ku menee kivasti ko sain Aten syömään 2 purkillista sosetta tänää! Eli yhen päärynäsosepurkillisen ja sit yhen makaronia ja kanaa- sosepurkin. Noh, tossa se sit avovaipan päällä rymys aikasa ni ylöshän se tuli vaikka syönnistä ol aikaa tunti. Ja ton 2 purkillista söi siis kahella aterialla. Noh, ei tuoho muksuun vaan taida määräänsä enempää ruokaa mennä..

HanTa toivottavasti tulis plussa! Millos aattelit testailla?
 
Suukkis jaa. no sovitaan vaikka niin.

HanTa voi vitsit! Jännää! :D :D

kylläpäs taas on levotonta tuo tytön nukkumaan meneminen. :eek: söi hirmu innolla koko puurolautasen ja viel purkillisen hedelmäsosetta siinä... mut nyt vaan hihkuu tuol sängyssä. Ja rapsuttelee reunapehmusteita, yrittää syödä varpaitaan... *huokaus* No ehkä se siitä. Meni kyl vähän myöhäseks tää nukkumaan meneminen kun meni päikkärit niin hassusti...

Mul ois mansikkarahkaa iltapalaks. Voi mua herkkusuuta.... :snotty: :ashamed:
 
Merkkailen vaan.. täällä äippä on jostain syystä nyt niin väsy :( neidin vähäisetkin rytmit heittäneet nyt ihan häränpyllyä kellon siirron yhteydessä et huhheijaa.. illalla pitäis jo klo 18 olla laittamassa unille ja sehän sit tietää vaan klo 4 ylös nousua aamulla.. :headwall: ja sit on lisäillyt yösyöntejä ja sitä rataa.. ja tulihan niitä hammaskitinöitä sit tännekin, onneks on nyt jo toi eka puhjennut mut milloinhan seuraava sit onkaan vuorossa.. no, se siitä, kirjoittelen enemmän joskus kun on enemmän energiaa :ashamed:
 
Alleylle tsemppiä koitokseen :heart: :hug:

Miten toi possurokote on edes mahdollista ottaa? Saako sen vauvalle halutessaan vai onko se paikkakuntakohtainen? En kyllä ole ollenkaan varma että otettaisiin, mutta kun täällä kerran puhetta oli.

Zoe No meidän äitin kanssa asiat ei ole niin yksinkertaisia. Kun kaikki muutkin lapsenlapset on nukkunut heidän kanssaan niin täytyy Nupunkin. Ja äiti luulee, että mä saan levättyä paremmin kun nukun ilman Nuppua. Ja varmaan sitten koko yön kuuntelen että koska se herää syömään ja sitä tuotaisiin tissille.

HanTalle peukut pystyssä, että tärppi olisi käynyt :heart:

Väsy äippä täälläkin ja asuntoasiat ei taas mene niinkuin piti. Masentaakin ne.
Mummilaan lähdetään huomenna ja ei tule taas siellä varmaan käytyä netissä. Palaillaan perjantaina :wave:
 
SuukkoSuulle kiitos kysymästä hyvin meillä menee. Tyttö kasvaa hurjaa vauhtia. Puolen vuoden neuvolan mitat oli 9,5kg ja 71cm :) Vielä ei liikuta eteenpäin, mutta taaksepäin hän osaa itseään työntää. Kovasti odotellaan, että lähtis konttaamaan. Konttausasentoon menee kuitenkin jo.

Luen aina välillä teidän kirjoituksia, mutta sitten ei vaan jaksa ite kirjoitella.. On niin ihana seurata pikkuisen kehitystä ja kasvua :heart:

Pirtsi meilläkin ollaan vähän sekaisin tuosta kellon siirrosta, mutta täytyy aatella että onneks se on vaan kaks kertaa vuodessa :)
 
Sompio en tiiä muuta ku et mu ymmärtääkseni possurokote annetaan 6kk iässä jos annetaan. Meil ainaki neuvolassa kysyttiin halutaanko ja oltas laitettu jos ois haluttu. Mikä teil asuntoasioissa mättää, onks miula menny jokin ohi?

Suunnistaja hienot ol mitat tytöllä! Vähä toista luokkaa ko Atella :D :)

jee, mie pääsen 14. pvä iha kaksistee kaverin kanssa vaippahulinoille =) Ja 6.11 Apulannan keikalle =)
 
Suukkis En muista olenko asuntoasioita manannutkaan täällä viime aikoina. Pitkä juttu. Mutta meillä on siis 3-v sitten valmistunut rivari, ja rakennuttajan kanssa tapellaan vieläkin remonteista. Ja nyt oli ulkopuolinen tarkastaja ja sen mielestä tämä lattia on ok. Vaikka vetää ja on muhkuraa ja ratkennutta ponttia yms. Ei ymmärrä tätä nykyajan rakentamista, että tällaista sallitaan. Varsinkin kun tämä oli valmistuva talo niin ostettiin tavallaan sika säkissä. Eihän me tiedetty että rakennuttaja on niin p...a. Muutakin olisi vaikka kuinka, mutta yritettiin edes tämä lattia saada kuntoon. Mutta se siitä lyhykäisyydessään.
Jos se rokote on yli 6 kk, niin eipä meiltä sitten vielä mitään kyselläkään. Ensi viikolla on neuvola niin kaippa tuo siellä selviää.
 
alley tsempitykset huomiselle! :heart: :heart:

ElinaMaria Neuvolassakos ne sitä suosittelee vai oisitteko muutenkin sitä harkitsemassa?
Mua kyllä kieltämätttä pelottaa tommoset rokotteet. varsinkin jos oisin raskaana en varmaan uskaltais ottaa rokotetta. Vaikka luulis sen nyt olevan hyvin testattu ja turvallinen!! Muistan vaan kuulleeni jostain joskus aikoja sitten annetusta rokotteesta minkä piti olla myös turvallinen mut sit syntyikin lapsia ilman raajoja tms.
 
Alleylle tsempitykset ja onnea jo etukäteen :flower: :heart:

SI rokotteen annan laittaa Elmalle. Ja otan itsekin heti kun vaan rokotusten siihen vaiheeseen päästään. Mä luotan länsimaiseen lääketieteeseen ja suomalaisiin lääkäreihin, vaikka nyt tyhmäksi mut haukkuisittekin :D
 
TA ja sompio ihan vaan siksi asiaa pohdin kun Myy on pian 6kk ja asia tulee eteen... tultiin mekin siihen tulokseen että otetaan rokote. Mies on kuitenkin sellaisessa työssä missä tapaa ihmisiä päivittäin ja on fyysisessä kontaktissa myös. Eli me otetaan se kyllä tytölle, ja varmaan kausi-influenssakin. Mä kyl luotan kans niinkuin vilmakin tähän länsimaiseen lääketieteeseen ja lääkäreihin. :) Toivotaan vaan ettei ehi tulla sitä possunuhaa ennen kuin ehitään rokottaa. :) Ja tosiaan, kun vähän oon tehny galluppia ja kyselly asiantuntijoilta niin uskallan kyllä ottaa sen. En näe siinä mitään vaarallista.

suukkis kuulostaapa mukavalta! Me yritetään kovasti löytää sellanen viikonloppu et päästäis miehen kans leffaan ja ravintolaan ja et sais myös hoitajan tytölle... miten se muka onkin niin vaikeeta löytää???

mikä siinä on et kun laps menee normaalia myöhemmin nukkumaan niin se herää myös aikaisemmin??? eihän siinä ole mitään logiikkaa.... joku vois selventää meijän Myylle... :LOL:

EM ja Myy 5,5 kk ja rapiat :heart:
 
suukkis loppuviikosta, ennen viikonloppua... ihan tarkkaa päivää en oo viel päättänyt...
yritän testailla harvakseltaan, et jos sit kuitenkin tulee miinus, niin sit kuitenkin harmittaa... vaikka tässä plussaa ei todenteolla tehdäkkään... lupa vain on annettu kakkoselle tulla maailmaan... mut kyl sitä jotenkin odottaa tooosi kovasti :D

suukkis voi itku Anten ruuan kanssa... harmi että tuli ylös, ei se pojastakaan varmasti kivaa ole.
Mutta jos kaksi purkkia uppos ainakin hetkellisesti, niin voisin päätellä pitkän palstapimentoni aikana, että ruokailu on alkanut sujumaan paremmin päin :D

em uni asian kun osaisi selittää... meillä sama juttu...
mut kuinka pitkiä yöunia lapset yleensä vetelee???
Meil on se maksimi yöunta 10 h.... ja kaksi herätystä vakiintunut.
mut sit aamu ja aamupäivä meneekin nukkuen heräten nukkuen... siis valvoo tunnin ja nukkuu kaks ja taas valvoo tunnin ja nukkuu kaks :D (yleensä)

suukkis tapa se on kaikilla... Ja Aten tapa on mittaroida eteenpäin ;)

suunnistaja :heart: nätit oli mitat pikkuisella ;)

Jaha kai se on alettava touhuumaan Kimin kanssa, koska se pölli multa koneesta jo nettipiuhan ;)... eli äiti pois palstalta prkl :D

HanTa ja Kimpsu pian 5kk
 
HanTa voi vitsit, toivottavasti tulee plussa! :heart: Meillä Myy nukkuu useimmin klo 19-07, herää kaks kertaa syömään yön aikana. sit ottaa päpivän mittaan neljät 30-60 min unet. En mä enää jaksa ees yrittää saada sitä nukkumaan pidempiä päikkäreitä. ehkä se siitä oppii joskus...
 
Hantalle plussaisia tuulia :whistle:

Meillä aletaan nukkumaan illalla puoli kahdeksan ja yhdeksän välillä. Herätys on aamulla kuuden ja puoli kahdeksan välillä. Elma ei koskaan nuku pidempään. Jos on hyvä päivä, eli ei koske mahaan tms. niin nukkuu päikkäreitä aamulla 3-4h ja iltapäivällä ekojen unien pituudesta riippuen 2-4h. Sit illalla nukkuu vielä 45min-tunnin. Yöllä syö nykyisin kerran. Saattaa tehä joskus niinkin että syo vaikka 1-2 aikaan ja sitten kuuden pintaan, mut torkkuu puoli kahdeksaan saakka. Yöstä riippuen on sit enemmän ja vähemmän äheltämistä. Viime yö oli huippu! Meni kahdeksalta sänkyyn ja söi vasta puoli neljä! Muutaman kerran ennen sitä annoin tutin ja kerran käänsin kylkeä kun siihen usein rauhoittuu. Öisin Elmalla vielä masu vaivaa, pieree varsinkin aamuyöllä kauheesti ja vähän örisee ja itkee unensa läpi.

Odotan ens viikkoa mielenkiinnolla kun saadaan ekat rokotteet ja toka annos rotaa. Mulla olis vielä koululla olemista ma-ti-ke päivät ja tiistaina on neuvola. Sinne meen ja oon loppupäivän kotona, muuten isi hoitaa Elmaa. Toivottavasti kaikki sujuis hyvin, koska yleensä hädän hetkellä Elma ei huoli kuin äidin ja niin se oli viimekin rota rokotteen jälkeen :|
 
Alley Tsemppiä ja onnea!! :flower: :flower: :heart:
Hanta Ihanaa!!! plussa tuulia!!!!! :whistle: :whistle: :whistle: :heart:

Pikaisesti vain silmäilin....

Mä en oo ottanu Miialle possurokotetta, vaikka on tullu kotiin rokotetutkimuksesta postia..jotenki ei vaan luota :/

vauvis ja Miia 9kk 3vk
 
EM meil taasen se hoitoon saamisen tuntuu aika helpolta :) Ku miehel on suht paljon vapaata ja anoppi +appi hoitaa mielellään kuten myös sylikummi eli miehen sisko ja kaks muuta kummia, (alkujaan miehen) kavereita. Ni aika hyvin saadaan sumplittua joku pvä. Yleensä kyllä vkolle, koska miehel on enempi aina vapaata arkipäivinä. Mut mulleha se on se ja sama ku ei mullakaan ne vloput mitenkää poikkea muista päivistä.

Juu, en miekään luota. Ihan samal taval ku on joitain mukamas olevinaan luotettavia rokotteita tai muita lääkkeitä, ni sit ne onki aiheuttanu esim. jalkojen kuolioon menemistä sun muuta. En siis sano, et tuo possurokote niin tekis, mut ainaha noit on et luullaan turvalliseks ja sit ei ookaan. Mä ku en siihen usko, et jos hiiren pennut ei sais vaurioita ni se täysin pätis sellaisenaan ihmislapsiinkin. Mut kinkkisiä juttuja ja jokainen tekee niinku parhaaksi näkee. Enkä mä tuomitse toisten rokotteen ottamista enkä aio syyttää itteenikään jos jotain tuliskin siittä et en ota. Täl hetkel teen niinku parhaalta tuntuu. Neuvolatäti sanokin, et vain 15% kaikista ottaa influenssarokotteen ja uskosin kyl possuinfluenssarokotteen ottamisen olevan viel harvinaisempaa.
 

Yhteistyössä