~*Esikoishaaveista syntyneet vol3*~

huomenna ollaan menossa leffaan ja syömään mieheni kanssa. Eipä oo koskaan ennen jänskättänyt leffaan tai syömään meno. :D Poitsu menee siis ekaa kertaa hoitoon ja minä pääsen ekaa kertaa vähän tuulettumaan sitten pojan syntymän. Poitsu menossa mummolaan noin viideksi tunniksi, eiköhän kaikki suju hyvin, mutta vähän jäskättää kuitenkin :heart: =)

TinyAngel ja Poitsu 6kk 1viikko :heart:

TA ensimmäistä kertaa hoitoon? Miten ihmees ei oo ennen ollu hoidossa? Tai nii no, kullakin perheellä toki omat tapansa :) Kuulosti vaan niin oudolta mun korvaan, meil Atte o ollu hoidos jo kuukauden vai kahen ikäsenä, tunnin tosin aluks mut silti. Enimmillään o ollu hoidos 3h, toki isänsä kans on kaksin ollu paljon kauemminkin. Mut mukavaa leffareissua jos en muista huomen toivotella! :hug: :heart:

TA no on se jo korkea aikakin vähän tuulettua! :D Hauskaa iltaa huomiselle! :) Koittakaahan nauttia, eiköhän se hyvin mee ku poika on hoidossa.

istumisesta... meijän on pakko syöttää syöttötuolissa kun ei neiti suostu olemaan enää sitterissä. :ashamed: :eek: Ja uusinta huvia on tosiaan lattialla istuminen ja siinä leikkiminen. Ei kauaa pidetä siinä mutta istuu meijän mielestä ihan suorassa siinä niin ollaan aina vähän aikaa leikitty siinä. Ei muuten, mutta... kun tuo tyttö ei viihdy sitten missään! Ei selällään ellei saa olla alasti, ei masullaan kovin kauaa, ei hyppykiikussa... koko ajan pitää olla hyppyyttämässä, laulamassa, leikkimässä, seisottamassa ja vaikka sun mitä. Siks leikitään vähän aikaa aina niin et tyttö istuu siinä jalkojen välissä. Siinä viihtyy hetken. Nyt on oikeesti sellainen vaihe menossa et Myy haluis selvästi liikkua ja mennä mut ei osaa. Ja siitäkös se turhautuu!! huh... :snotty: Mä oon ihan puhki! :LOL:

EM ja elohopea-Myy 5,5 kk ja rapiat :heart:

SuukkoSuulle kiitos, mukavaa se on päästä pitkästä aikaa leffaan :)
on poitsu ollut isänsä hoidossa muutaman kerran ku oon käynyt hammaslääkärissä ja pikaseen lastentarvikekirpparilla. Muuten poika onkin ollut vaan mun hoidettavana. Mutta hyvin ne mummon kanssa pärjää. :)

ElinaMaria joo eiköhän poika ja mummo pärjää :heart: ja tämäkin äippä koittaa nauttia vapaasta ajastaan. :) :heart:

Meilläki välillä istuu just noin, et on vähän eteenpäin kallellaan. Mut en mä kyllä uskalla istuttaa kovinkaan paljoa, ennen ku ite suunnillee menee istuma-asentoon. Sylissä voi istuttaa, ku siin on pehmosempi eikä selkä rasitu niin paljoa.

TA kiitos. :D

Suukkis no toihan on oikein tukeva istuma-asento! Ja tuossa sillä on käsi siellä varpaissa, eihän sitä koko aikaa leikin lomassa voi tikkusuorana istua kun kaikki mielenkiintoiset tavarat (ja varpaat) on siellä lattialla. :D Jos Atte noin istuu tukevasti niin kyl mä uskaltaisin istuttaa vähän. Eihän mekään paljoa istuteta. Vähän harjoitellaan vaan. :)

Jepjep. Mut nyt nukkumaan. Huomenna mennään sukuloimaan. :)

EM ja Myy 5 kk ja päälle joitain viikkoja :heart:

Zoe-F
tyty86 Ronilla on aina kanssa sormet ja varpaat ihan kylmä vaikka laittais parikin sukkaa jalkaan :)
Paljon jaksamista :hug: miä en osaa neuvoo, mutta kyllä sen pitäis alkaa hiljakseen helpottaa :)

Sannya
Ihania kuvia :heart: Roninkin herkkua on kurkku, imuttelee sitä ihan antaumuksella :D

TA Kiitos :) Mun mies on ja lähteny aikasin kävelemään, en muista nyt tarkkaan, mutta siinä 9kk:n paikkeilla se taisi olla, ja itse oon lähteny kävelemään 10kk:n ikäisenä. Mieki toivon ettei Roni lähtis vielä pitkään aikaan kävelemään, nytkin se tuholainen on jo niin nopsa :D Ja mitä pienempi käveliä, sitä vähemmän järkeä ja sitä enemmän vaaratilanteita :/
Hyvää leffareissua :)

EM Söpö tyttöinen siellä istuksimassa :)

Ootteko miettiny jo joululahjoja? Meinaatteko ostaa useita ja mimmosia lahjoja, lapsille siis?
Itte ajattelin että jonkun kivan lelun tai pari ostaisin, riippuen siitä mikä sillä hetkellä näyttää kiinnostavan. Vaatteita en ajatellu ostaa, eikä just mitään muuta tuu mieleen paitsi kävelytuoli, jos Roni ei kävele vielä jouluna. Ja sit taas onkohan se kovin pitkäkäyttöinen lelu sitten kuitenkaan, en osaa sanoa etukäteen.

Mies lähti Ronin kanssa mummilaan, kun Roni heräs tänäänkin jo ysiltä ja mä olisin saanut nukkua pitkään, mutta enhän mä osannut. :D
Roni heräsi taas viime yönä joksikin aikaa rellestämään, mutta rauhoittui kyllä tunnin päästä takaisin nukkumaan. :/
Nyt on opittu niin paljon rytinällä ja hammaskin vielä tullut, että kuinkahan monta yötä tässä saa heräillä :D
Eilen Roni oli jotenkin niin kipeän oloinen, vaikkei kuumetta ollutkaan (Roni sai nimppaarilahjaksi kummiltaan korvakuumemittarin, jolle onkin ollut käyttöä :) )
että annoin sitten ensimmäistä kertaa Ronille särkylääkettä. Tuntui kyllä, ettei sillä ollut vaikutusta lainkaan, taisin ihan turhaan antaa lääkettä :/
Ostin apteekista Panadolin oraaliliuosta, se oli aika näppärä antaa sillä annosteluputkella :)

Eilen olin Ronin kanssa mun tädillä käymässä ja siinä kun hän ruokaa laitto ja pilkko sipulia, niin ajattelin piruuttaan kokeilla mitä Roni tykkää sipulista. Suikaleen otin sormien väliin ja Roni imeskeli ja mutusteli sitä ihastuksissaan, pois kun otin niin suu aukesi ammolleen oottamaan :eek: :D
Hyvin pojalle kaikki maistuu :D Joku aika sitten annoin puolukkasosettakin lusikallisen, niin ilmekkään värähtänyt :D

Meil ruvetaa täs pikkuhiljaa värkkäämää kämppää vähän turvallisemmaks. Vitriinit lähtee pois ja laitetaa tv seinätelineesee ja sen sellast :) Ei ole kovinkaa lapsiystävällinen tää meijän asunto :/ , ei oo viittiny etukätee kaikkee roudata pois, kun ei oikein osattu ennakoija et mitkä on pahoi paikkoi ja mitkä ei :)

Täytyy kohta lähtä kauppaaki ostamaan ruokaa ja ruuan lisukkeita. Eilen tuli leikattua ja laitettua marinoitumaan monta siivua hirvifileestä :p

Moikka!

Tyty, vatsavaivat helpottaa vauvoilla varmasti yksilölliseen tahtiin. Meille ainakin lastenlääkäri sanoi sairaalassa, että tämän ikäisillä lapsilla kuin Elma on usein vielä vatsan kanssa ongelmaa. Meillä vaivat helpottui tuossa reilun kahden kuukauden iässä. Nyt oli viikko hulinaa antibiootti kuurin takia, mutta niinhän se on aikuisillakin kun vatsa sellaisilla sotketaan. Jos epäilet allergiaa niin se toki kannattaa tsekata, mutta voihan se olla että teidän neidillä vaan ottaa tuo homma enemmän aikaa. Varmasti raskasta sulle. Voimia :hug:

TA, oikein mukavaa kahden keskistä aikaa teille miehen kanssa! :heart:

Joululahjoista, mä oon hommannut jo suurimman osan :D Elmalle on ostamatta ja parille ystäväpariskunnalle, sekä mun siskolle ja veljelle. Elmalle meinataan ostaa joku iso pehmolelu.

Meillä alkaa olla muuttohommat pulkassa. Huomenna lähdetään Seinäjoelle kahdeksi viikoksi vielä pakkaamaan ja sitten loppuaika ennen muuttoa ollaan mun vanhempien luona. 1.12 saadaan avaimet ja aloitetaan remontti :) Ikean reissu olisi tiedossa, meinataan ostaa suurin osa kalusteita uusiksi kun edellisen asunnon tavarat ei oikein käy tähän uuteen. Ihana päästä kotiin, tää edellinen ei koskaan sellaiselle tuntunutkaan.

Elma voi hyvin, lämpöä kontrolloin edelleen välillä. Muuten on iloinen oma itsensä, juuri nukkuin reilun neljän tunnin unet vaunussa :)

zoe kiitos. :D Vai että Ronille maittaa sipuli. :D :D

Vilma voi miten IHANAA päästä sisustelemaan ja ostelemaan ja suunnittelemaan... :heart:

No nyt tuolle tytölle on tullut punaisia näppylöitä naamaan. :x Veikkaan mansikkaa tai vehnää. Jätetään ne nyt muutamaksi viikoksi pois ja katotaan katoaako näppylät. Ei ne kyllä näytä mitenkään kovin kutisevilta. :/ Lääkärisukulainen sanoi että vauvaiän pienet allergiset reaktiot usein katoaa muutaman vuoden sisällä et vaikka oliskin esim. vehnäallergiaa niin ne usein katoaa ajan myötä. Voih... toivottavasti ei ois vehnäallergia. Se olis NIIN rasittavaa... :( Mut katotaan nyt. Aika pitkälle päästiinkin ilman mitään oireita.

oivoi ja nyt se sitten itkee ja haroo niitä korviaan. :( :( Päikkäreiltäkin itkee unen läpi. :'( Jos ei tuosta iltaa myöten rauhoitu niin pakko viedä päivystykseen. Mutta kun kaikkialla lukee että korvien harominen ilman yskää, nuhaa ja muita oireita ei tarkoita korvatulehdusta. Mut pakkohan se on tarkistaa. Mä luulen et se ehkä itkee niitä hampaitaan, mut kun ei sitä voi tietää. :(

höhö. mä kirjottelen ittekseni. :D

Käytiin tytön kans päivystyksessä kattomassa korvat, ihan varoiks. Ei ollu mitään. huh. Eli nyt mä kyl syytän sit niitä hampaita. Mut jos niitä ei vaan näy niin mitähän toi sit voi olla?? :eek: miks ei toi tyttö vaan vois vaikka puhua niin vois kertoo et mikä on vialla...
unen läpi nytkin on vähän itkeskellyt tuolla. :(

Näppylöistä lekuri sanoi että jos kerran tytöllä on atooppista ihoa niin jos reagoi johonkin ruoka-aineeseen niin se voi vaikuttaa myös korviin... ja mä mietin tarkemmin niin tulinkin siihen tulokseen et se on varmaan paprika. Tein sellasta pasta,kesäkurpitsa-paprika ateriasosetta ja perjantaina söi sitä ekan kerran ja sen jälkeen tuli näppylät! Ollaan nyt syömättä sitä ja katsotaan...

Kantoliina on ainakin tän illan ykkösjuttu! TYKKÄÄN! Pienimies kiukkus meidän illanratoksi ja lopulta rauhottu sitten kantoliinaan, ihanaa!!! Nyt on miullakin aikaa hieman istua koneella... Rankkoja hetkiä nuo äidille, kun ei tiedä mikä pienellä on hätänä :(

EM: Hienoa, ettei Myyllä ollut mitään korvissa, vaikka toisaalta inhottavaa, kun ei tiedä mistä johtuu... Ja jos se nyt on niistä hampaista, niin toivottavasti pian puhkeaisivat, niin ei tarvii noista kiukuista teidänkään sen enempää huolestua...
Kuinka teillä tuo atooppinen ihottuma alkoi ilmestymään? tai minkä ikäisenä? onko reagoinut aikaisemmin ruoka-aineisiin? Mie niin pelkään, että poika perii miun atopian. Hieman on jo nyt kuiva iho pojalla...

Ainiin, kiitos kaikille noista lattialla leikitys kommenteista...

ON: mie oon pari päivää kokenu jatkuvaa "huono äiti" -fiilistä. Poika kun tahtoo aina helpommin rauhoittua miehen syliin/käsittelyyn... Tunnen huonoa fiilistä myös siitä, kun mies niin paljon hoitaa poikaa, kun mie oon niin väsyny yövalvomisista (poika heräilee 3 tunnin välein, johon sisältyy tunnin "ruokailu, vaipanvaihto, uudelleen nukutus" -hetket, 6 jälkeen aamulla herää useammin). Tunnen myös huonoa omaatuntoa siitä, etten erityisesti nauti imettämisestä, ei se oo kauheaa, muttei miusta mukavaakaan ja nyt on tänään ja eilen poika vielä kiukunnu aina rinnalla... :( tiedän, että tunnen ihan turhista asioista huonoa omaatuntoa, mutta en vaan voi omille tunteilleni mitään. Iltaisin aina itken miehelle sitä, kun tuntuu, ettei miusta oo tähän hommaan tai lähinnä etten ole tarpeaksi hyvä. Vaikeaa tää äitiys...

Anteeksi purkaus... :ashamed:

Dsaria ja Jätkä 2,5 viikkoa

DsariaL otat vaan rennosti ni kyllä kaikki siit lutviutuu :) :hug: Et sie huono oo, mut onhan se toki luonnollista et pieni rauhoittuu miehen kanssa paremmin jos kerran mies häntä enempi hoitaa. Sie teet kummiskii arvokasta työtä siin, et heräilet ain öisin ja hoijat poikaa sillon :heart:

meil poika rauhottuu ain ku otan hänet syliin vaiks ois eka suoraa huutoa huutana miehen sylissä. Mut niinhän se on, ku mie hoidan aina jokaisen yön ja sit ko imetän ni tulee hoidettua poikaa päivisinkii tosi usein. Ja mies töissä ni siten oon usein pojan kans suurimman osan hänen valveillaoloajasta :heart:

Kyllä se siulakin se väsymys aikaa myöten helpottaa :hug: Eikö miehes vois ain öisin vaihtaa vaipan? Meil sillo alus ku mie olin nii kipee alapäästäkin, ni mies ain nosti öisinki pojan rinnalle ja vaihto vaipan jne. Eli teki miltei kaiken siin alus pari vkoa ku miula ol nii kippee alapää etten juuri viihtinä ylimääräsiä tehhä. Kunnon vaunulenkilleki muistaakseni kykenin vast kolmisen vkoo tai sit kuukauden jälkeen synnytyksestä.

Ja rintaraivarit on yleisiä, kaikilla vauvoilla niit taitaa olla jossai vaihees ainaki, elä sie niistä ressiä ota, se kun ei mitenkään oo siittä johtuvaa et hoitasikko poikaas täydellisesti vai et :) :hug:

Zoe-F mä en oo viel ees miettinyt joulua. joka vuos oon ostanut kaiken tosi aikaisin, mutta tänän vuonna on tuo ihana pikku prinssi sotkemassa mun ajatuksia. Jospa kuitenkin saisin aikaiseksi jotain ostettuu. Pojalle vois ostaa jonku kivan lelun. tais sit jotain hyödyllistä ku kuitenkin kaikki muut ostaa leluja. :D ja pojalla on jo nytkin vähän liikaa lelui :D :D

meillä ei oo aikomusta muuttaa kodissamme mitään. no ehkäpä takan reunalta kivikoriste vähän ylemmäksi. sillä ku voi satuttaa itsensä tai tuhota laatta lattiaa.

ElinaMaria voi ei, onneksi ei korvatulehdusta kuitenkaan. meilläkin näppylöitä naamaan tuli porkkanasta. pienistä määristä ei tullut mitään mutta kun viikon syötiin ni tuli näppyjä. porkkanaa kun on noissa melkein kaikissa kaupan liha-ja kanapadoissa ja niin mun omissakin porkkanaa on sekoitettu bataattiin ja perunaan...nyt ei olla syöty porkkanaa ja kasvot taas hyvät. toivottavasti teilläkin löytyy syylilinen! ja näpyt katoaa.

kaikki sujui eilen hyvin mummolla ja pojalla.Hieman oli itkeskelly, mutta pääasiassa hyvin. Ei soitettu kertaakaan ja kysytty miten menee. vaikka kyllä mietittiin yhdessä että kuinkakohan siellä sujuu. :D oli mukavaa käydä mieheni kanssa pitkästä aikaa jossain kaksistaan. :heart:

DsariaL älä murehdi, oon ihan varma että teillä tulee se äitionparasaina -vaihe myös. :) Ja voi olla siitä kyse et jos mies hoitaa enemmän mut se voi olla et poika vähän vaistoo sen et sä jännität tai jotain.. Ja yhtälailla se lapsi on isänkin. :) Pitääkin hoitaa lasta - ei siitä kannata huonoa omaatuntoa potea että isä hoitaa vauvaa. Sä teet tosi arvokasta työtä kun imetät ja hoidat öisin!!!! Se on vaan oikeus ja kohtuus että isä hoitaa enemmän päivisin. JA toisaalta se voi olla että maidon tuoksu tisseissä hermostuttaa poikaa et senkin takia rauhottuu isänsä syliin paremmin. Mistä noita tietää. :heart: Ja mä oon ihan varma että sä pystyt siihen! Sä oot varmasti ihan loistava äiti! Eikä kukaan ole seppä syntyessään et pikkuhiljaa sitä jokainen oppii tuntemaan lapsensa ja hoitamaan. Teillä on yhteistä eloa takana vasta muutama viikko, joten tutustukaa rauhassa toisiinne. :) :heart: Onneks meijän tytöllä atopia on aika lievä toistaiseksi. Lähinnä alkukuukausina iho oli tosi herkillä ja punoitti ja oli paljon näppyjä. Reagoi kaikkiin uusiin pesuaineisiin tms. tosi herkästi. Nyt on selvästi helpottanut ja iho on tosi hyvänä pysyny, paitsi nyt nää näppylät. Aiemmin ei oo mihinkään ruokaan reagoinut. Eikä nääkään isoja ja pahan näköisiä oo, tänään aamulla ne oli jo sellaisia pieniä punaisia ja kuivan näköisiä näppyjä. Me tosiaan jätetään nyt vehnä ja paprika pois muutamaksi viikoksi. Uskon että se on jompi kumpi niistä. Kokeillaan vehnää uudelleen muutaman viikon päästä sitten. PAprika nyt on muutenkin kovin voimakas kasvis että se saattoi senkin takia vaan aiheuttaa näppyjä, vaikkei varsinaista allergiaa oiskaan.

joululahjoja en oo viel yhtään ostanu. Tytölle ostetaan ehkä muutama pieni lelu, mut ei paljoa kun eihän se vielä mitään ymmärrä niistä... :)

TA tuo porkkana on vähän inhottava. :( Kun sitä tosiaan on joka soseessa melkein. joo, ollaan nyt muutama viikko ilman vehnää ja paprikaa ja kokeillaan sit toista uudestaan ja sit toista. Eiköhän se selviä. :) ja onneks ei ollu korvatulehdusta! Me muutetaan asunnossa jotain, kun en jaksa olla sit koko ajan kyttäämässä et mitä se tyttö milloinkin renklaa. :D Enkä haluu olla koko ajan sit kieltämässäkään. Mä en tykkää sellasesta ei saa ei saa ei saa-kasvatuksesta. RAjat pitää olla mut tyhmäähän se on jos koko ajan joutuu kieltämään.

meni ihan hyvin, kunhan tyttö nukahti kunnolla. Heräsi kyllä jo kuudelta kun ei varmaan tiennyt että kelloja siirrettiin... ;) TAi sitten ne eiliset kiukut oli jotain ihan muuta...
mistäpä noita tietää. :) Huolestuin vaan kun ei tuo lapsi sillälailla koskaan oo itkeny nukkumaanmennessä tai unensa läpi. Ihan muuten iloinen ja pirteä näyttäisi olevan. :)

EM ja Myy :heart:

ElinaMaria toivottavasti ei ois ainakaan vehnä. sekin on semmoinen jota on sit vähän jokapaikassa ainakin isompana. vaikka tosiaankin ei nää vauva "allergiat" yleensä enää isommilla lapsilla oo.

No enhän mäkään ihan varma oo siirretäänkö/muutellaanko jotain. pitää katsoo sit erikseen ku poika oppii liikkumaan, mut näin etukäteen ei ainakaan muuteta mitään. Ja joka tapauksessa Ei sanaa joudun käyttää aika paljonkin ku meillä kissa, joka on hieman arvaamaton ja mun vanhemmilla viimeistään ku siellä ei saa ees nostaa mitään tavaroita ylemmäksi ja arvatkaas kuinka paljon siellä on sitä pikku roinaa/lasiesinettä. Et parempi ku poika oppii jo kotona ettei koristeisiin saa koskee, ku muuten kyläreissut muuttuu ihan hirveisksi painajaisiksi. Mekin ku käydään mun vanhemmilla 1-3kertaa viikossa.

ElinaMaria meillä on monestikkin itkenyt unessä(ja kyllä paljon hymyileekin) aika monesti oon kiiruhtanut vaunuille ku itkuhälytttimestä kuuluu itkua ja poika vaan vaunuissa nukkuukin. ja samoin yöllä joskus itkee vaikka on ihan täydessä unessa. ei tee onneksi joka päivä/yö, mut joskus. vissiin jotain jännää tapahtunut silloin ja tulee uniin. :heart:

Yhteistyössä