~*Esikoishaaveista syntyneet vol3*~

Zoe-F
vilmav Oi vitsi kun pääsiskin muuttamaan :) Uutta kotia on aina niin kiva laittaa, mä taidan olla vähän muuttohullu :ashamed:

EM Mansikkahan on kans tosi helposti allergioivaa. Mutta eiköhän se siitä, niitä voi sitten myöhemmin koittaa varovasti uudelleen ja jos tule jotain niin taas vähän myöhemmin :)
Roni haroo korviaan väsyneenä vaikkei mitään sen kummempaa olisikaan.

DsariaL
Sepä se, kun ei aina osaa sanoa että mikä pikkuisella on. Mä kanssa huomasin että kantoliina on tosi kätevä, Roni ainakin rauhoittuu siihen ja voin tehä kotitöitä tai vaikka käydä kävelyllä :)

TA
Sama homma, en osaa ajatella mitään, että mitä kukakin muutamasta sukulaisesta kelle meinasin lahjaa ostaa, niin haluaisi/tarvitsisi.
Meil on tää olkkari sellanen oleskelupaikka pojan kanssa ja tääl on aika paljon kaikkea mikä ei ole hyvä juttu. Tuli huomattua kun kaveri oli lapsen kans kylässä, niin kirjahyllystä lähti Aku Ankat ja lasiovet helisi :D
Johdot on aika ongelma tän hetkisen tv-tason kanssa, kun niitä ei saa piiloon, samaten kun mulla on läppäri olkkarin pöydällä niin johtoja löytyy, siks meinattiin vähän vaihtaa kalustusta, ettei ole mitään lasiovien hajoamis- tai sähköiskuvaaraa.

Roni nukku viime yönä heräämättä leikkimään tai kirkumaan :) Jes! Tänään heräsi kyllä edelleen aikaisin, noin kahdeksan aikaan (sen takia laitettiin myöhemmin nukkumaan kun oli kellojen siirto) mutta on jaksanut ihan hyvin olla hereillä ja leikkiä ja menee nyt vasta normaaliin aikaan päikkäreille.
Eilen tehtiin sellainen temppu miehen kanssa, että päikkäriaikoihin puin pojan ja mies lähti tunniksi ajelemaan. Ja sitten vielä kuuden aikaan kolmannet päikkärit niin, että Roni meni vasta yhdeksältä yöunille :)

Zoe-F onhan se tosiaankin hyvä hieman muutella kotia jos huomaa selvän vaaran jossakin. Meillä on aika minimaalinen sisustus ja missään ei oo johtoja näkyvillä. Tietokoneen piuhat hieman näkyy pöydän takaa, mutta tietokonehuoneen oven saa sit tarvittaessa kiinni jos näyttää siltä että poitsu on jatkuvasti piuhoissa kiinni. Olkkarissa meilläkin enimmikseen oleskellaan pojan kanssa ja siellä ei pitäis olla mitään muuta kun muutamia koriste esineitä aika matalalla...noo sittenhän sen näkee vasta ku pikku vilpertti alkaa joka paikkaan koskemaan.

Luin kyllä, mutta en muista juuri mitään :ashamed: Täytyy huomenna lukaista uudestaa.

DsariaL Et ole huono äiti. Ne alkuviikot on todella rankkoja imetyksen ja kaiken suhteen.Hyvä vain, että isäkin osallistuu hoitamiseen ja vauva tottuu molempiin vanhempiin. Ja isin sylissä ei tuoksu maito, joten rauhoittuminen voi olla helpompaa senkin takia.

Joululahjoja ei varmaan osteta. Tai ehkä uusi istuin autoon, syöttötuoli tms. tarpeellista, joka muutenkin ostettaisiin. Tai sitten mummi ostaa jotain noista isommista. Vaatteita varmaan toivotaan kummeilta jos kysyvät toiveita. Tyttö kasvaa vaatteistaan pihalle niin nopeasti.
Kummilapsille kyllä pitäisi jotkut joululahjat ostaa.
Meillä onkin koko perhe koossa jouluna, kun miehen poika tulee meille jouluksi. Hänelle kyllä ostetaan jotain isompaa toiveiden mukaan.

Anoppilan reissu meni ihan hyvin. Nuppu nukkui siellä suhteellisen hyvin ja oli muutenkin iloinen. Päiväunia ei vain meinannut sisällä nukkua ja ulkona olisi saanut vaunuilla koko ajan.

Kotona Nuppu kääntyi nyt toisenkin kyljen kautta mahalleen kun otti kotona ilmakylpyä.

Meille oli perjantaina tullut jo se haalari takaisin. Tai siis uusi haalari sen rikkinäisen tilalle.

Nyt iltapalalle ja koittamaan tyttö unille :wave:

Atte oli taas avovaipan päällä ja kakkahan sielt tuli taas :p Mut ehin viedä pöntölle ni miltei kaikki tul siihin! :heart:

Ja mie tissittelin n.5min ja jätin Aten matkasänkyyn (ollaan muutost asti sitä käytetty ku se o vaa jääny ku eka ei pinnasänkyy tuotu ku muutettiin pikkuhiljaa) rauhottuun ni tajusin sit, et sehän nukahti ehk 5 minuutissa!! :heart: :heart: Jo toinen ilta kun rauhottuu yksin nukkumaan! Ennen AINA alko huutaan kunnolla jossai vaiheessa ku oon jättäny yksin nukkuun. Onkoha meidä pojast ny tullu jo iso mies ko ei ennee tarvihe nukuttajaa :heart: :heart:

SuukkoSuulle hienoa että oppinut omaan sänkyynsä nukahtamaan. Mekin ollaan nyt koitettu omaan sänkyyn laittaa nukkumaan ja yleensä ei tarvitse kuin 1-2 kertaa mennä tuttia ja peittoa laittamaan uudestaan. Yöllä kun herättää ekan kerran ni nappaan viereen nukkumaan. Herättää kuitenkin yöllä vielä ainakin 3-5kertaa.

Heips kaikille.. :)
Tulin tänne puolen kurkkimaan et mitäs jo vauvautuneiden arkeen kuuluu.. :) Kun tuo odotuspino aikas hiljentynyt.. :/

Sellasta myös kyselisin, jos joku osaisi vastata.. :attn: ällöteksti varoitus..
Et onko jollain teistä tullu veristä vuotoa peittojen heilutuksen jälkeen? Sellasta tuhruttelua ei mitenkää runsaasti, onko ihan normaalia? Kipuja ei ollut, ei aikana eikä jälkeen.. vaavikin liikkuu normisti..
Kiitoksia jo etukäteen.. :)

edelleen pähkäilevä TB 37+6, ottaako vai eikö ota possurokotetta huomenna...

Mulla sillo joskus raskauden alkupuolella tuli veristä tuhrua seksin jälkeen, sittemmin ei.

Nyt mie havittelen tota Baby Pom M kestovaippaa (AIO eli kaikki yhessä vaippa), josko sen ostaisiiiin :xmas: En mä yhtään vaippafriikki oo.. eeeen... Nii ja sit anopin kans juteltiin, et se tekis meille AIOja sienet ja siilit sekä peikot PUL-kankaista.. Niitä odotellessa :heart: (ku tekee niist eka avovaippoja yhet kumpaistakin).

TA juu meilläki heräillään sen 4-6krt keskimäärin yössä ja neljän tai viiden aikaan herää nykysi aina riehumaan tunniks.. Jospa se siitä joskus. Mut toi ainaki ol tosi hyvä edistys, et oon jo kahesti saanu itekseen rauhottuun unelle. Kumpa niin ois jatkossakin B)

tb mulla ei muistaakseni ollu mitään vuotoja missään vaiheessa... jaksuja loppupäiviin(-viikkoihin), toivottavasti niitä ei oo montaa!! ;)

Dsarial mä itekki muistan kuinka kuluttavia noi ensimmäiset viikot oli. oot ihan varmasti paras äiti! :hug: hormonit on vielä ihan pinnassa ja yövalvomiset on oikeesti tosi kuluttavia, ei sitä tuolloin tajuakaan, vaan vasta sitten ku ne alkaa vähentyä/ovat ohi! voi että, miten sitä osais tsempata ja sanoa just oikeet sanat. kliseetä sitten kirjoitan, mut aivan varmasti pian huomaat, että yöllä ei välttämättä tarvitsekaan vaihtaa vaippaa, alat tunnistaa vauvan itkujen sävyt ja tiedät mikä on hätänä, vauva alkaa ottaa kontaktia ja seurustella... jne. :) ja imetyksestä ei tarvitse pitää. omakokemukseni nyt reilu 4kk ikäisen tytön kanssa, alkuun 2,5kk täysimetystä, sitten ollaan pikkuhiljaa siirrytty tämänhetkiseen 50-50 osittaisimetykseen. imetän öisin, mut en päivisin (päivällä lypsän niin paljon ku kerkiin ja saan irti) mut joskus tulee imetettyä päivällä jos ei ehtiny lypsää. ja ihan mieletöntä, miten siinä saa itelleenkin lepohetken :saint: et ota imetyshetket ihan rennosti vaikka sängyllä ja lepää yön univelkoja pois. vauvan kädet heiluttaa vispilöinä siinä imetyksen alkaessa, mut eihän ne siinä koko aikaa heilu.. niidenkin tarkoitus on vaan saada rinta herumaan paremmin...

Suukkis tänään piti taas laittaa yöks kesto mut ei mun sovellukset oikee istunu :/ mul oli tos viikolla työn alla hahtuvat, sain ne eilen valmiiks ja tänään olivat kokeilussa. ja en tee kyllä yksiäkään hahtuvia enää, ku en saa niistä millään semmosia loistavia :headwall: yövaihtoehtona tänään oli siis semmone samanlainen r&r tuplis lisäimulla, ja ulommaiseks piti laittaa hahtuvaimu ja tunkea koko komeus Bumby yökuoreen, mut ei ne mahtunu :kieh: :kieh: :kieh: sit Minja hermostus jo niin paljon ku oli nälkäne ja en lähteny ettii ruskovilloi yläkerrasta. no, ens illaks varaan ne tänne olkkariin... onko sulla muuten ruskovillan villiksiä? meil on se koko 60 (0-1v) ja mietin että oisko jotkut villikset melkein vastaavan kokoiset mut korkeammat...

nyt ruokaa ->

Suukkis Kokeilitko sinä sitä Pantleyn ehdottamaa rinnasta irrottamista ennen nukahtamista? Mä olen sitä kirjaa tässä lukenut muutamana päivänä ja tullut siihen tulokseen, että mun tarvitsisi saada Nuppu nukahtamaan ilman tissiä niin osaisi sitten yölläkin nukahtaa yksin. Ainakin joskus. Kun meillä syödään 1-2 kertaa, mutta sitä tutin laittamista on sitten riittävästi :kieh:
Mitä muuta hyödyllistä sinä siitä sait irti? Mä en tosissaan ole vielä kokonaan lukenut ja osa lukemisesta meni ohi kun anoppi höpötti koko ajan :saint:
Onnea Aten nukahtamisesta :heart:

Nuppu saa 5kk:n syntymäpäivänään bataattia lahjaksi. Taas päätin aloittaa kiinteät :p Mennään nyt vielä toiseenkin mummolaan muutamaksi yöksi niin ei sitä ennen vielä aloiteta.

TB Mulla oli vuotoja, mutta ne ei liittyneet seksiin ja olivat vaarattomia. Ei sinullakaan toivottavasti enään kauaa mene :hug: (tai sitten kuukausi, tosi lohdullista :D )

Talvis meil on öisin aina tsi-hahtuvat (anopin tekemät, joku kaava niihin oli.. oiskohan se ollu Titityyn ohjeella -kävi käsityömessuilla ja sielt sai kaavan) tai sitten Hahtuvahullun hahtuvat ja sit edessä on villaimu -hahtuvaa tai merinovillaa- kaksinkerroin taiteltuna (10cm x 35cm kokosia on noi meidä imut), ku poika nukkuu masulteen ni se paino sit helposti sais aikaan sen, et kosteus hiipis unipussiin asti. Ja sit meil on öisin R&R tuplista tai sit Apilakuun yövaippaa, Onnikkaan yövaippaa.. mitä milloinkin :) suosikki on ehk toi Apilakuu tai Onnikas :heart: Ja Ruskovillan villiksii meil ei oo laisinkaan.

Sompio koitin ja varmaan saatto sekin edesauttaa tota itekseen nukahtamista ees vähäsen. Nykysi kyl laitan pojan ain kylelteen ja ison peiton siihi selän taakse ettei pyörähä selälteen tai pääse punkeen itteesä masulteen. Et josko seki ois auttanu toho nukahtamiseen. Mut muutoin en kyl kauheesti siit kirjasta hyötyny.. ehk sen vuoks, et mussa ei oo pitkäjänteisyyttä nii paljon et jaksasin askel askeleelta niit noudattaa.. Et ehk me toteutetaan vaan se unikoulu jahka miehel on pitkät vapaat tossa vkon parin päästä :)

Hoksasinpa muuten, et ny on parina yönä tosissaa poika nukkunu vaan tuollain kylelteen ni eihää sinne enää tarvis ees tunkee sitä villaimua tuoho yöpakettiin :LOL: Liian tottuna siihin, et ain oon laittanu ku ennen ain nukku masultee. Nooh, pitää muistaa ens kerralla :)

Pikaisesti käymässä (ja hakemassa/etsimässä netistä apua imetysongelmiin). Ensinnäkin kiitoksia kaikille tsempeistä... Myö siis päivisin hoidetaan poikaa ihan fifty-fifty miehen kanssa ja tänään on poika selvästi rauhoittunu myös miun syliin/hoivaan, että kaipa se on vain pojan tuulesta kiinni, kummalla on parempi syli... Että huoli tuosta on varmasti ihan turha, vaikka aina pahalta tuntuukin, kun ei saa poikaa rauhoitettua aina...

Tuosta imetysongelmasta, että voiko poika hylkiä tissiä siinä olevan haavan takia? Huomasin tänään, että vasemmassa tississä nännin alapuolella on pieni haavauma, joka aukeaa aina, kun ottaa liivinsuojan pois (ei kuitenkaan vuoda verta). Ja siis tämä on se tissi, jossa noita raivareita aina tulee (paitsi tänä iltana on tullut toisellakin tissillä, kun sieltä ei tule maitoa niin nopeasti, kuin mihin poika on tottunut, kun alkaa olemaan sen verran tyhjänä)... Mutta niin siis, onko ihan järjetön ajatus, että pojan rintaraivarit johtuis tuosta haavasta?

Dsaria en pitäis tuota mahdottomana mutten myöskään todennäköisenä. Mut laita ihmeessä bebanthenia siihen ni eiköhän se pian parane =) Miula ol imetyksen alussa haavauma ja bebanthenia ku laitoin ni parani jo seuraavaan imetyskertaan mennessä. Mut uskosin kyl rintaraivarin johtuvan jostain muusta.

Dsarial, tuleepa sun tekstistäsi ihan omat alkuajat mieleen. Moni varmaan muistaa kuinka rikki olin. Tervetuloa äitien kerhoon! Mä olen ainakin todennut, että tuo syyllisyys on tullut jäädäkseen. Se kai kuuluu tähän työhön :) Luota siihen, että lapsi rakastaa sinua ehdoitta juuri tuollaisena. Ja valitsisi sinut äidikseen aina! Parhaasi teet ja se riittää. Googlaile juttuja riittävän hyvästä vanhemmuudesta, mä sain niistä teksteistä voimaa :heart:

TB, tsemppiä viimeisiin viikkoihin :heart:

Suukkis, kuulostaapa hyvälle Aten ilta! Jospa ne vaikka nyt sitten rauhoittuisi :hug: Vaikka ainahan sekaan mahtuu niitä huonojakin. Siitä yritän itseä muistutella aina välillä ;)

Kiitos kun huomioitte meidän muuttokuulumisia :) Ollaan nyt täällä Seinäjoella pakkaamassa. Kauhee läävä tää kämppä kun kaikki on vinksinvonksin. Eilen pakkasin Elmuskaisen vaatteita ja aloitin oman kaapin raivaamista. Yritetään saada kaikki tavarat nyt tän puolentoista viikon aikana kasaan, et sit muuttoviikolla vaan siirretään kaikki autoon. Mua ei kyllä edes rasita muuttaa nyt kun sitä on niin kauan odottanut. Ja saapahan tehdä inventaarion tavaroista :D

Asiasta viidenteen... Hitto soikoon just kuulin, et siinä meidän talossa, samassa rivissä asuu ihminen jolla on kissanpentu. Asunto on siis ihan taajamassa ja tää tyyppi pitää sitä kattia irti siellä. Se on seikkaillut vilkkaan tien yli ja tunkenut vieressä asuvan tutun kotiin. Tuttu on palautellut sitä koko ajan takaisin kotiinsa, mut paljon se auttaa kun tää ihminen pitää ikkunaa auki koko ajan et kissa saa kulkee vapaasti. Tuo touhu loppuu justiinsa kunhan mä ilmestyn sinne tontille, koska ensinnäkin on vastuutonta pitää eläimiä taajamassa vapaana ja toiseksi mä en ala koko ajan vahtimaan Elman vaunua, ettei se mene sinne lämmittelemään. Ihmiset on typeriä :kieh: No joo, jatkanpa tätä kahvin juomista :LOL:

Suukkis Ei mullakaan varmaan pitkäjänteisyyttä ole varmaan muuta tehdä kuin tuo tissille nukuttaminen lopettaa. Ja jos oikein hankalaksi menee illat niin varmaan alan nukuttamaan taas tissille :saint: Jos sitten parin kuukauden päästä yrittää jotain muutakin jos ei yöt ala paranemaan.

DsariaL Tämä ei yhtään auta eikä lohduta, mutta kaikkiin tissiraivareihin et tule syytä löytämään. Vaikka tekisi mitä niin niitä raivareita meillä ainakin tulee vieläkin välillä. Yritä vain tehdä oma olosi mahdollisimman mukavaksi ja onneksi mies hoitaa päivisin apuna niin saat levätä. Oletko käynyt siellä maitolaiturin keskustelupalstalla? Siellä on ainakin vinkkejä kuinka voit nopeuttaa herumista itse käsin niin vauvalla ei ehkä mene sitten hermot siihen herumiseen. Sieltä voisit saada muutenkin jotain apua, tai tsemppiä ainakin.
*muoks* Kiireessä äsken kirjoitin vähän mitä sattuu. Eli siis maitolaituri on imetysaiheinen keskustelupalsta ja imetystukilista.net on sitten imetystietoa.
Ja äsken imettäessa taas muistin, että meillä on koko ajan ollut vasen tissi inhokki ja jouduin taas siitä syöttämään väärältä puolelta, eli olin itse kiertyneenä yli. Unisena syö myös vasenta, mutta mä itse yöllä pöpperöisenä mokasin ja en muistanut syöttää yöllä vasemmasta. Niinpä se taistelu jäi tähän aamupäivään.

Vilma Jäikö sun opiskelut nyt kesken muuton myötä vai voitko jatkaa samaa sitten siellä keski-suomessa?
Meillä kanssa kulkee tässä muutama kulkukissa. Tai siis ovat kyllä jonkun kun ovat hyväkuntoisia ja hyvin ravittuja. Mutta pelkäsin kanssa, että menee vaunuihin yms. kun tuossa terassillakin istuskelivat. Soitin jo kunnallekin ja kysyin mihin soitan jos täällä kulkevat että saa joku tulla korjaamaan ne talteen. Mutta sen jälkeen ne kissat on kiertäneet meidän pihan kaukaa, naapuritalon puolella kyllä käyvät :D

Meillä sitten käännyttiin koko viime yö :kieh: Aamuyöstä pikkaisen paremmin Nuppu nukkui kun otin kainaloon ja ei päässyt kääntymään. Mutta kauhea rauhaton oli siinäkin ja olisi pitänyt saada touhuta.

Sompio, ei jää kesken :) Mulla on opari viittä vaille valmis, sen palautan joulukuulla. Sit pari kurssia teen verkossa ja yhden harjoittelun ensi kesänä. Ja yhden kurssin voin suorittaa keski-suomessa omalla ajalla spr:ssä :) Valmistun vasta 2010 jouluna, pitkitin sitä reippaasti sinne, koska Elma menee kuitenkin vasta sitten hoitoon. Ja näillä papruilla mitkä mulla nyt on niin pystyn tekemään sijaisuuksia ihan hyvin jos vaan haluan. Ajattelin ilmottautua tammikuun alusta sijaiseksi oman paikkakunnan tk:seen ja kotihoitoon. Vuoro silloin toinen tällöin olis ihan kivaa vaihtelua ja pysyis tuo koulutuskin hallussa :)

Zoe-F
Huomenia!

Roni nukkuu vielä, vaikka kahdeksalta oli ihan sen oloinen, ettei varmana nuku enää yhtään :) Alkaa näyttää siltä, että meillä on palattu takaisin totuttuun päivärytmiin :)
Alustavasti nyt käännettiin olohuoneen sohva toisin päin niin, että sen taakse jäi vitriinit ja koiran punkka. Saavat sitten ne nyt olla rauhassa ennenkuin tässä keksii parempaa ratkaisua asialle.
Tulostelin eilen Ronin kuvia ja huomasin, ettei mulla ole kehyksiä enää. Viime Ikean reissulla tuli ostettua läjä valkoisia leveä reunaisia kehyksiä, eikä niitä tietenkään mistään tiimarista tai sellaisesta löydy, noh, hyvä syy lähtä joku päivä Ikeaan :D

TA Juu meil on vaikka mitä sälää, sitten ku toi koira omine leluineen kiinnostaa kans tosi paljon niin piti sillekkin vähän omaa rauhaa suoda.

Sompio Ei se yöllä tohottaminen kestä kuin pari kolme yötä kun on opittu jotain uutta :hug: :)

^mulla olis siis ollut mahd. valmistua nyt maaliskuussa, mut koska haluun tehdä kaikki tehtävät kunnolla niin suosiolla pitkitän. Kun en haluu, että Elma kärsii mun koulusta ja niin siinä kävis jos apinan raivolla yrittäisin nopeeta valmistua.

Jei! Aamuinen erävoitto takana! Sain pojan syömään vasemmasta tissistä ilman mitään ongelmia! Miten hieno fiilis...! :D Kuten Sompio jo varoitteli, niin harmi vain, etten taida koskaan saada tietää, mikä aiheutti nuo rintaraivarit vasemmalla rinnalla...

Mutta tulin vain hehkuttamaan erävoittoa, sain pojan aamu-unille ja nyt kokemuksesta viisastuneena painun itekin pehkuihin...

Vilma Hyvä juttu, että saat kuitenkin koulun päätökseen. Ja ei sillä tosiaan kiire ole, hyvältä kuulostaa tuo joulukuu 2010 =)

Zoe Ei varmaan kestäkään. Tähän samaan tohinaan mennään toiseenkin mummolaan vielä yökylään niin jos sitten rauhoituttaisiin taas kotiin nukkumaan ja ehkä sitä tissille nukuttamistakin saisi vähennettyä. Mummi haluaa Nupun heidän huoneeseen nukkumaan mutta mä en tiedä pystynkö mä antamaan :ashamed: Mä olen oikeasti niin kiinni tuossa pikkuisessa, että ei tosikaan.

heippati rallaa...

enpä oo taas aikoihin käynyt palstalla...

oltiin kimpsun kanssa viimeviikko lomailemas :D ja viikko kimpsun kummilla sujahti aika vauhdilla :D
kotiin tultiin viikonloppuna... ja rytmit on taas hakusessa sekosi tuon viikonaikana poika totaalisesti.
yöpulloa on poika vissiin jättämässä pois... nyt ei oo kelvannut enään kuin satunnaisesti.
ja tänään näyttää muutenkin olevan superhuono pullo päivä :(
juotava ei vain kelpaa :( ei auta kuin sinnikäästi tarjota ja tuputtaa että sitä nestettä menisi alas.

itse odottelen menkkoja alkavaksi, tai sitten sitä plussa testiä...
olo on väsynyt ja pahoinvoiva :(
mutta kyllä tämä tästä :D

DsariaL, tässä sinulle muutama linkki imetysasiassa:

http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_frontpage&Itemid=140

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/42/viestiketju/99777/apua_imetykseen_matalat_rikkinaiset_nannit_ym_onge

http://maitolaituri.imetys.fi/index.php?sid=f755b13f1d82b73fd89280eb38874a1a

Sit kommentoin sen verran, et toki myös Bepanthenia voi käyttää rikkinäisiin rinnanpäihin, mut mulla on PALJON paremmin auttanut Lansinoh, eli lampaanrasva =)

http://www.lansinoh.fi/tuote.php?id=1

toiveilija iteki ton lansinohin tiesin ja oisin sanonuki sen, mut ku se on niin turkasen kallista, et mie ainaki luotan ennemmin bebantheniin..Ja bebanthen ku on paljo halvempaa ja auttaa myös ni miksipä ei sitä laittamaan :) Tosin yksilöllisiä juttuja toki, joillain ei auta edes lansinoh, joillain auttaa jo maitopisaran jättäminen nännin päähän :)

meillä rytmi hieman meni sekaisin kellojen siirrosta, mutta ei onneksi pahasti.Tänään onneksi jo pikku hiljaa palattu tuttuun rytmiin. Kyllä se on vaan helpompaa ku on tuttu rytmi. pystyy suunnittelemaan menot paremmin.

Kaupassa tänään joku mummeli tuli pojalle juttelee. Voi meidän pientä vierastajaa...meinas rupee itkemään. onneksi tyyntyi mun rauhoittelevaan ääneen.

Yhteistyössä