~*Esikoishaaveista syntyneet vol3*~

Sompio kiitos kysymäst, surkeasti :LOL: Poika oli ekan yön levoton ja heräili 0,5-1h välein ain klo 1 asti. Sit heräs kolmelt ja neljält otin sit viereeni (eli siirryin petarille Aten huoneeseen) ja nukkui kolmisen tuntia.

Viime yö eli toinen yö omassa huoneessa: Heräili 5-15min välein ekan puoltoist tuntia, sit nukku kaks tuntia. Söi eikä meinannu rauhoittua. Jossai vaihees sain sit nukahtaan kylelleen ja nukku öö.. ehk tunnin. Sit taas joku kaks tuntia ja söi, nukku pari tuntia ja söi + puklas niin et meni se petari sit niin, etten voina siin imettää (oli aiemmin yrjönny jo ni se petari ol toisest puolest jo kelvoton kunnes se päälinen menee pesuun). Joten sit otin pojan viereen. Nukahti ehk tunnin päästä ja nukku kolmisen tuntia. Et juu.. EI hyvin.

Mut ehk toi nuha sit vaikuttaa. Tosin ny ei enää henki rohise niinko pari pvää on aiemmin rohissu. Et josko se nuha ois sit menos ohitte. Tiä hänt.

Minen tiiä miten mie sitä päätyä ees nostasin.. joku tyynykö sinne pitää tunkasta? entä ku ei oo ku tavallisia aikuisten tyynyjä, eihä semmone käy? Vai laitanko sen sinne patjan alle siihi pään puolelle?

Ja ekaan yöhön vaikutti varmaan ku kämpäs oli aika kylmä. Sehä oli ollu tyhjillään ni patterit pois päältä. No, me ny sit eilen ilmattiin ne, mut eipä se paljoo auttanu. Eli ei ne patterit kauheesti lämmenny. Noh, viime yönä laitoin kummiski atelle oman peittoni ja otin itelleni ohuemman peiton ku ei ollu muita. Mut jospa ens yö menis jo paremmin ku tosissaa ei enää rohise et jospa toi nuha ois paranemaan päin..
 
suukkis mä laitoin sellaisen suht kovan sohvatyynyn pojan alle, siihen se ei pääse "uppoamaan", mutta myös just patjan alle kun laittaa vaikka pyyhkeen yms. niin nousee pää sen verran että tuntuu ainakin hieman auttavan. voimia muuton ja nuhaisen lapsen hoitoon :hug:
 
Moikka kaikille! :wave:

En ole aikoihin käynyt kirjoittelemassa, mut melkeen joka päivä käyn kuitenkin lukemassa teidän kuulumisia =)

Suukkikselle halusin kertoa, et kun Eetulla on ollut nuha, meil on ollut käytössä Nasolin 0,5mg/ ml tipat, käy 3kk->1v., avaa hyvin tukkoisen nenän, sit nenäfriida, jolla voi "niistää" lapsen nenän tyhjäksi räästä, tai ainakin vähemmäksi, sit makkariin ilmankostutin ja pinniksen pääty kohotettuna muutamalla kirjalla tai kansiolla, tai vastaavasti nukkunu sitterissä ( saa paremmin pään koholle, mut ei kuitenkaan olla laitettu ihan istuma-asentoon ) Toivottavasti näistä vinkeistä olisi apua =)

Onnea uusille vauvautuneille :flower: =) :heart:

Tääl on Eetulla kova vauhti päällä =) Konttaa ja ns. konttaa, riippuu onko kauhee kiire päästä eteenpäin vai ei :D Jos on kiire, niin sit toisella jalalla konttaa ja toisella potkii sivusta vauhtia :heart:
Hampaita on ollut 6 jo pitkän aikaa, saas nähdä millon pukkaa seuraavat =)
Kivasti sattuu välillä nänniin, kun ottaa edelleen kiinteiden päälle tissimammaa =)
Kuukauden päivät on noussu seisomaan. Nykyään jo irrottaa otteen ja seisoo ilman tukea, ja kävelee tollasella taaperokärryllä muutamia askelia =) :heart:

Mut nyt täytyy alkaa syömään, ite kullakin :D

Jakselkaa hyvin ja voimia kaikille mammoille tasapuolisesti :hug:

Toivis & Eetu 9,5kk :heart: :heart: :heart:
 
Nuppu kääntyi tänään mahalleen ekan kerran :heart:

Tai silloin aikaisemminhan meni sängyllä kun mä tulin siihen viereen niin patja antoi hieman periksi. Äsken meni tuossa lattialla tosi nätistä että hups vaan. Mutta oli ilman vaippaa, eli taisi olla helpompaa niin.

Kiva kuulla Toiviksen ja Eetun kuulumisia :heart:
 
Kiitos kaikille onnitteluista :heart:
Aika menee kyllä tosi nopsaan, meidänkin Janette-neiti on jo torstaina 1kk ! Tuntuu siltä ku just oltais sairaalasta päästy kotiin! No tyttö pitänyt huolen että mamilla ei tekemiset lopu kesken! On tä niin ihanaa olla äippä! Ei sitä osannut kuukausi takaperin vielä kuvitellakkaan millaista elämä on kun on oma pieni pallero!
 
Sompio en kokeillu toista rintaa. ihme kyllä Minja ei hermostunu sitä et joutui niin kauan imuttelee eikä mitään tullu. onnea kääntymisestä :heart: sekin voi olla et ilman vaippaa köllöttely virkistää vauvaa niin paljon, että liikkuu paljon enempi. Minja ainakin innostuu nakuillessaan niitä polvia kiskomaan mahan alle oikeen urakalla.

toivis kiva kuulla teistä =)

Suukkis toivottavasti siellä pian nuha helpottaa :hug:

sit mul ois kestoista yks kysymys!! ku mulle tuli tänään ekat villikset (ruskovillan). pidettiin niitä päivällä, ja nyt laitoin ne yöksi ensimmäiseen yökestokokeiluun (apua! :D). ku villiksethän ns. imee sitä kosteutta, ni miten monia villiksiä teillä on käytössä ja vaihdatteko uudet aina jokaisen vaipanvaihdon myötä? meil kävi meinaa sillai, et Minjal ehti olla 2 sisävaippaa+villikset ennen ku meni päikyille. laitoin kolmannen sisävaipan ja ku tyttö tuli 1,5h päikyiltä, ni villikset oli haaroista hiukan kosteat ja haalari kans. sillee ihan vähän, mut laitoin housut tuulettumaan. saattaa olla, et johtui siitä, ku haalari on vähän nafti ja ehkä kireä paketti haaroista. mut oisko mun pitäny laittaa toiset villikset sinne unille? olik ne ottanu kosteutta jo niistä kahdesta aiemmasta sisävaipasta?

ja sit viel hehkutus!! Minja mätti oikeen kunnolla sitä maissisosetta tänään :heart: tämä äiti oli onnellinen ja ylpeä :D mul oli kaupan sosetta ja mätin sitä ihan reilusti siihen lautaselle, varmaan 4-5 kukkurallist teelusikkaa, ku ajattelin et kuitenkin se pitää 3pv jälkeen heittää loput pois, et sama se jos sitä nyt jää. ja Minjahan söi kaiken!! :eek: aluks katto et apua, mitä tää on, mut sit hamus lusikkaa niinku rintaa/pulloa! ja maitoa kelpas soseen jälkeen vaan pari imaisua, et ilmeisesti riitti hyvin. ihanaa :heart:
 
Talvis Meillä ainakin auttaa välillä vaihto toiselle rinnalle. Tai siis Nupulle ei aina kelpaa se eka tarjottu, herumisesta en tiedä kun neiti ei suostu aina edes kokeilemaan. Mutta toinen sitten yleensä kelpaa tai sitten vaihdellaan monta kertaa jos ei muuten kelpaa.
Onnea soseen syönnistä :flower:

Jontzki Niin se aika menee alussa ihan tosi nopeasti. Ihana kuva :heart:

Yö meni kohtuuhyvin yhdellä syötöllä, mutta ähinää ja puhinaa riitti. Nukuin kerrankin niin sikeästi, että mies heräsi minua herkemmin. Tainnut tulla hieman univelkaa vaikka eilen päikkärit nukuinkin.
 
Zoe-F
EM Onhan se tietysti kiva vertailla silleen kevyesti että miten päin toisilla on opittu esimerkiks kävelemään ja puhumaan, mutta eihän se mitään meinaa. Koska toiset lapset harkitsee ja miettii asiaa kauemmin ennen kuin lähtee tekemään ja toiset harjoittelee tehdessään :)

Sompio Onpas ollu hyvät päikkäri :eek: Passais välillä tännekkin tollaiset, kun Roni nukkuu tunnin päikkäreitä :)
Onnea kääntymisestä :)

toivova-84 :hug: Paljon paranemisia pikkuiselle. Kiva kuva :heart: (Jos haluat sen kuvan suoraan tähän tekstiin näkymään, niin kun olet ladannut sen aijaa.com:iin, niin kopio kuvan alle tulevista joko "iso kuva" tai "pieni kuva" tekstin jälkeinen teksti :) )

Cham :) Miä en osaa nukkua samassa sängyssä Ronin kanssa, ollaan molemmat niin levottomia yöllä ettei siitä mitään tule.

Pinniksenpäädyn kohottaminen hoituu meillä sellasilla puupalikoilla jotka laitetaan jalkojen alle.

jontzki Ihana kuva :heart:

Täällä ei kummempia, Roni nousee jo tosi hyvin istumaan ja istuu selkä ihan suorassa. Etenee karhunkävelyllä ja osittain edelleen sillä mittarimatoilulla. Ja Roni puree ihan kaikkea mahdollista.
En muista että Roni olisi kertaakaan ollut kipeäni, hetkittäin on rohissut ja aivastellut, mutta luulenpa että on johtunut siitä puklailusta.
Minä ja mieskin oltiin kunnon flunssassa joku aika sitten, mutta Ronille sitä ei tullut :)

Mulle kävi sitte vähän kehnosti tossa viikonloppuna, nimittäin toinen läppäri kömös sitte ihan kokonaan. Kuvat olin onneksi sieltä pelastanu(kopioin aina muistitikuille, etteivät katoa jos jotain käy) vasta pari päivää aikasemmin, mutta Ronin päiväkirja jäi :headwall:. En ollu muistanut kopioida sitä muistitikuille, onneks joitain asioita on ylhäällä neuvolakortissa ja vauvakirjassa, muttei kaikkea. Harmittaa niin hemmetisti, etten oikein tiedä miten päin pitäisi olla. Vakuutusasioita selvitellään tässä nyt, että saako viedä korjaukseen ja kuka maksaa, mutta tuskin saa enää mitään koneelta pelastettua.

Zoe ja Roni 7kk! :heart:

*muoks* Roni putos sitten pinniksestä äsken :( Onneks putos kuitenki maton päälle, mut pelästyin silti niin et meinasin oksentaa. Tänää siirretää pohja sit alatasolle. Mulle ei tullu mieleenkää, et Roni nousis pinnikses seisomaa jo nyt. Tarkotus oli täl viikol nimittäin laskea sitä pohjaa ettei näin käy, mutta näinhän sitte kävi :(
 
Zoe Voi ei, onhan Roni kunnossa? Siis että ei ole vaaraa aivotärähdyksestä tai muuta?
Ja hemmetin tietokoneet on sellaisia, että varmuuskopio pitäisi aina olla kaikesta. Meilläkin meni kaikki mitä on skannattu. Koko kansio hävisi :( Tosin se oli miehen syy, mutta kun ei ollut niitä millään tikulla. Meni tosi paljon kaikkia askartelu- yms. ohjeita ja virallisia papereita. Aina kun jotain miehen sairasjuttujakin lähetetty niin ne on skannattu itselle, mutta ei tulostettu :/

Meillä on äp:n toppapuku rikki. Siinä lahkeessa on pieni viilto :/ Soitin äsken kelaan ja selvitellään miten toimitaan. En ole sitä ennen huomannut, mutta periaatteessa se ei ole meilläkään voinut tulla. Ei tuolla kaapissa ainakaan ole mitään terävää missä sitä on säilytetty. Oli muuten hassun mallinen haalari. Yläosa kauhean kapea ja vaikea laittaa käsiä.
 
Zoe-F
Sompio Luulen että Roni taisi vain säikähtää tosi pahasti. Rauhoittui heti syliin, eikä ole ollut mitenkään erilainen (esimerkiksi väsynyt tai oksentanut) sen jälkeen. Ihan normaalisti on leikkinyt eikä ole mitää hälyttävää.
En vain pysty vieläkään ymmärtämään että miten tässä näin kävi, tosi huono fiilis :(
Yleensä meen hakemaan Ronin pois kun on herännyt mutta tänään oli taas niitä hiljaisia aamuja, että Roni oli tainut olla jo hetken hereillä yksin.
Pinniksessäkin niin korkea reuna, että vaikka Roni siinä laidan vieressä seisoisi, niin pelkkä pää tulis reunan yli, joten tämä on tosi outoa :/
Ja vielä kun Ronia ei ole kiinnostanut mikään tukea vasten nouseminenkaan niin en voinut ees kuvitella että hän tost vaan nousee seisomaan.
Sit jos olis vielä menny tietokoneelta kaikki kuvat (4gigaa) niin olis ollu niin onnistuneet pari viimest päivää että olisin varmaan tuolla kerrostalojen välipihalla hyppimässä tasajalkaa ja repimässä hiuksia ja kirkumassa.
Olin onneks muistan kopsaa aikasemmast haverist viisastuneena edes kuvat tikuille, mut kyl se Ronin päiväkirjaki harmittaa vielä, kun siihen olin kaikkia fiiliksiä kirjotellu ja pieniä asioita sieltä täältä. No mut onneks noi kuvat jäi, niitten avulla pystyn muistelemaan osan. :)
Myö ei olla äp:n toppapukua sovitettu edes vielä enkä tiedä mahtuuko. Luulisin että alkutalven menis, saatiin tutulta vielä toinenkin niitä että voi välillä pestä :) Lopputalvesta varmaan joutuu kuitenkin ostamaan toisen.
 
Chamorphis
zoe auts! :hug: Onneksi Ronille ei käyny kuinkaan. Turhaa tunnet morkkista siitä, noita sattuu aina kelle tahansa. Me kans laskettiin pohjaa sängystä pykälällä viikonloppuna. Ei poika nyt oo sit taas noussu edes pystyyn tukea vasten sen jälkeen, mutta kuitenkin... Nii joo ja onnittelut täysistä kuukausista! =)
Toivis kiva kuulla susta pitkästä aikaa!
Meillä alkoi kans nyt aamusta se ph-mittaus. Poika itki hysteerisenä kun se letku laitettiin. :'( Mut rauhottu heti sit rinnalle, kun se oli ohi. Nyt on niin reipas poika ei letkuista paljon piittaa! :heart: On niin suloisen näkönen kun konttaa pitkin tupaa reppu seläs! :D
 


katsotaan osasinko :) mä oon muodostanut päähänpinttymän tästä kuva hommasta.

zoe voi kamala, uskon että säikähti sekä äiti että poika :hug: mutta onneksi ei käynyt pahasti. sehän näiden pienten kanssa on haastavaa, kun ei tiedä että koska ne keksii/oppii uusi juttuja.
cham voi pientä :hug: mutta hyvä jos ei toista sen enempää häiritse.


meidän poika käänty eilen selältä mahalle. makas lattialla ja ensin oli kyljellään ja yritti saada lelua ja sitten kun tarpeeksi sähläs niin käänty kokonaan, vahinkohan se oli mutta kuitenkin :heart: oli jo parahtamassa itkuun, mutta rupeskin sitten nauramaan kun tajus että näkeehän sitä näinkin :D


*muoks* jee mä sain sen kuvan, kiitos zoe :)
 
Zoe Hyvä että selvisitte säikähdyksellä :hug: Ja niitä kolhuja tulee niinkuin Chamkin sanoi.
Meidän tarvitsisi kanssa nostaa laitaa. Mutta laita alhaalla on niin hyvä nukuttaa ja yöllä tuttia laittaa. Aina se on periaatteessa meidän sänkyä vasten, että tippuisi sitten meidän sänkyyn. Mutta aina siihen voi rako jäädä tms. Ei ole vielä ollut tilannetta että olisi siitä yli ollut tulossa mutta jos nyt alkaa kääntymään oikein urakalla yms. niin helposti tulee vaaratilanne :ashamed:

Toivova Ai että miten suloinen vauva :heart: Onnea kääntymisestä.

Cham Voi reppanaa. Mutta onneksi helpotti heti tissillä :heart:

Vein haalarin postiin asiakaspalautuksena ja tilalle tulee uusi. Ja saan vielä sen saman äp:n haalarin, ei siis tän vuoden mallia. Mä tykkäänkin siitä enemmän.
 
Pikaseen tulin kyselee tämmöstä kuin että: MIllon ootte alottanu antamaan iltavelliä? ite en vielä ajatellu antaa, mutta sitten kun tyttö on isompi..mutta tästä kun ollaan niin montaa mieltä, osa antaa aijemmin ja osa myöhemmin.. :attn: eli koske teillä on alotettu jos on alotettu?
 
moi!

Haipakkaa on ollu, en oo tänne ehtiny kirjottelemaan. :)

zoe huh! Hyvä ettei käyny kummemmin. Mä luulen et jokainen lapsi putoaa jossain vaiheessa joko tuolilta, sängyltä tai hoitopöydältä.... Sellaista sattuu. Varmasti säikähditte molemmat! :hug: :hug:

toivova ihana kuva! :heart: ja onnea kääntymisestä!

Talvis hienoa että sose maistui! :heart: :D

jontzki ihana kuva! :heart:

EM ja Myy 5,5 kk :heart:
 
Tyty Mielipiteitä vellistä tosiaan on monia. Mä ajattelin skipata vellit kokonaan ja siirtyä sitten suoraan puuroihin (kun ensin ikä riittää puuroon ja muutenkin aloitellaan kiinteät).
Mutta sitten taas kun ilta on oikein takkuamista tissillä niin mä uhkaan mennä aamulla vellikauppaan. Mutta en ole vielä mennyt :D
 
Zoe-F
Juu sattuu ja tapahtuuhan sitä kaikkea, mutta mä jotenkin ajattelin, että siltä voisi yrittää parhaansa mukaan välttyä :/

toivova-84
Ihana kuva :heart: Onnea kääntymisestä :flower:

Sompio Hieno juttu että haalariasia selvisi :)

tyty86 En muista ihan tarkkaan, mutta olisikohan alettu antamaan illalla velliä pojalle kun oli noin 3kk.

Roni on ottanut tänään konttausaskeleita :wave:
 
isänpäivästä jäiks! mä olin ihan unohtanut että semmoinenkin lähestyy...pitää siis muistaa omaa isää ja vissiin tota omaa miestänikin ku Poitsu ei vielä osaa mitään isälleen tehdä. :) Ei kyllä mitään tietoa mitä ihmettä hankkisin miehelleni. Ainakin kunnon aamupalan aijon tehdä...pitäisköhän leipoo vaikka aamupalaksi sämpylöitä. ja vois tehdä kyllä kakunkin, mutta veis sen sitten mukanaan vanhemmille, ettei meidän nyt tulis ihan kaksistaan syötyy koko kakkuu :D ois kiva neuloo sukat isälle ja miehelleni, mutten mä nyt tällä aikataululla ehdi mitään neuloo...noo jospa jouluksi... :whistle:


mä oon kokopäivän soitellut ja selvitellyt hoitovapaa (raha)asioita, huh,huh!!! ei sitäkään oo tehty kovinkaan helpoksi, mut onneksi nyt kaikki suht selvää ja huomenna saan ainakin yhden hakemuksen eteenpäin. :p
 
Ronille hyviä konttauksia :wave: :heart:

TA Annappa pikaselvitys hoitovapaa-asioista. Kuinka kauan ennen pitää hakea kuin haluaa jäädä? Miten sitä haetaan? Mulla nyt ei vielä ole ajankohtaista, mutta tietääpähän vähän aikataulua =)

*muoks* Tein äsken tosi "hienon" jatkopalan bodeihin. Mä olen kyllä tosi hyvä ompelija :/ Ja viellä tuollaista joustavaa kangasta, joka karkaa multa jatkuvasti ja venyy ja vanuu miten sattuu. No, kai se asiansa ajaa vaikka ei nätti olekaan. Kokeillaan aamulla kun laittaa bodyn =)
 

Yhteistyössä