~*Esikoishaaveista syntyneet vol. 2*~

suukkis toi kuus kuulostaa hirveen aikaselta... mulle passais herätys 8 ja sen jälkeen...
mut jotenkin noi 6.30 herätykset ei oikein oo mun juttu... ei vain jaksa herätä viel niin aikasin :(
mut meillä poika tulee usein tuolloin puol seiska seika melskaamaan viereen, melskaa sitten sen puoltuntia tunnin ja uinahtaa taas tunniksi...

Ja kohta meistä puolet on taas raskautuneita...
varsinkin kun vauva-kuume on tarttuvaa.
 
Suukkis juu, en oo muita käyttänykkää oikeestaa ku sisätaskui+pul-kuorii. mun ongelmaks tuli, et kun olin kaappiin ostellu kaikenlaisia vaippoja, ni ku plokkasin sieltä pienet vaipat ja kaikki taskut pois, ni ei jääny ku vissii 4 sopivaa sisävaippaa ja niidenki kans saa kuorta asetella ja asetella ku sisävaippa on iso. eli s-kokosii meni pieneks ja m-kokoon hukkuu vielä.. tai ei m-kokosiin sisävaippoihin vaan kuoriin, tajusiksä mun selityksist mitää :ashamed: pitäis tilata imsevimsen soft-kuorii m-koossa, mul on pari bumbyy m-kokosii mut tykkään softeist enempi...

ja Suukkis kyseli myös ehkäisystä... minipillerei oon syöny nyt 2,5 viikkoo. mä niin tunnen, kuinka mun kuukautiskierto on ihan käynnissä!! sanosin miehellekki maanantaina et katotaan vaan ni kahden viikon päästä mul on menkat.. luulin siis tunnistaneeni ovispäivän. jotenki jännittää tää ehkäisy... täytyy varmaan vaihtaa johonki toiseen ehkäisyyn jahka imetys jää taakse, en kestä tällast epävarmuutta. (ai miten ni rivien välistä luettavissa että mulla EI ole vauvakuume :LOL: ei.. meille ei vois tulla toista lasta aikoihin..)

Hanta meilläkin nukuttiin tänään vähän pitkään.. likka itki, märis, nukkui klo 8-10 välillä vaihtelevin väliajoin mun vieressä, mut just sellasin välein et mä olin ihan sekasin siit jatkuvast torkahtelust/heräämisest. :LOL: noustiin sitten 11.15

TinyAngel onnea kääntymisestä :heart: :flower:

Suukkis luin uudestaan sun kestokommentin.. tajusin, että nyt ku heivasin taskut pois ni meil ei oo yhtään vaippaa mis ois jotakin kuivana pitävää kangasta peppua vasten :eek: on flanellia, bambua, joustofroteeta. ja ei oo ollu ongelmia :heart: ehkä sanoinki jo aiemmin mut huusin Minjalle semmosen r&r tuplaläppävaipan ja odotan sormet syyhyten et saan sen käyttöön :p se on kokoa m ja pienimmillä säädöillä sopii vatsan kohtaa, mut reidet ei oo tarpeeks pullukat vielä :(
 
ja tänään tuli postista pikkuinen paketti meandi-vaatteita tytsylle :heart: en oo siis todellakaan mikään snobbailija vaatteiden kohdalla, en omien enkä tytön, mut olin semmosilla kutsuilla ja se esittelijä kehui vaatteita kestäviksi ja laadukkaiksi, ja helposti keskenään yhdisteltäviksi.. ja kyllä se niin niitä venytteli ja vanutteli meiän nenän edessä et pakko niiden on kestää :eek: olivat kyllä käteen todella hyväntuntuisia...

Zoelta piti kysyä neuvoa luumusoseen tekoon? nyt kun tässä ollaan talonomistajia ni katseeni osui tänään puutarhaan ja menin sit ja keräsin kipollisen luumuja ja sylillisen omenoita. teen niistä hiukan soseita pakkaseen jos osaan :heart: tell me how!! ne pitää siis vissiin keittää jotenkin ensin, ja mitä se kalttaaminen on? käyks sauvasekoitin? moon pihalla :LOL: nimppareista, ei meilläkään niitä sen suuremmin muisteta, mun siskon ja parin serkun nimiä ei löydy kalenterista, ni ei olla sit vietetty kenenkään nimipäiviä, ettei tuu katsos paha mieli. :)
 
Pikaisesti! :wave:

Onnea Jossulle ja Vilmav :flower: :flower: :heart: !
Hanta Eikun uutta pikkuista vaan yrittelemään ;)
Suukkis Häh?? Joko siellä yritellään pikkuista alulle? :heart:

Meillä on enskuussa 9kk neuvola :D Mihin tää aika menee :eek: Kohta saadaan jo viettää 1-vuotis synttäreitä =)
Miiallekki mummu osti jo ensiaskel kengät...tai oikeestaa kahdet :) Ja vähän muutaki syyskampetta!
Ollaan jo käyty ensimmäisiä kertoja puistossa kiikkumassa :D

Ja täällä myös yks vauvasta haaveileva :wave: :D


vauvis ja Miia kohta 8kk :heart:

 
mä ootan vielä mun tilaamia fuzzeja. viikonloppuna tilasin ku halvalla sain ( 6 kpl 99?) pitäs alkaa ostaa vaippoja jostain ihan oikeesta paikasta, siis kaupasta, ku ei jaksa aina odottaa. :)

ilmoittaudun vauvakuumeisten joukkoon :D heti kun synnytys oli turvallisesti takanapäin aloin jo uutta raskautta suunnittelemaan. hullu mikä hullu :D saadaan laittaa vauvakuumepuolelle pino "esikoishaaveiden pikkukakkoset" :LOL:

Suukkis muksun ensipuuroa saa antaa 5 kk ikäsestä.

zoe voi ei. toivottavasti tauti menee nopeesti ohi. ei oo mitään kamalampaa ku kunnon lenssu. :hug:
 
HanTa vellejä ei varmaan oo
listassa just sen takii ku ne on niin lirua(melkein ku maito)
ja monet neuvolat suosittelee et siirrytään
maidosta suoraan puuroon ja vellit jätetään
kokonaan väliin. Meillä poika saa kans illalla velliä
60-130ml riippuen paljon syö ja sitten lisäksi
rintaa, jos vaan enää maistuupi.Me alettiin antaa
sen takii et alkais nukkuu vähän paremmin ja ettei
puklais niin paljoo. ja auttoihan se. mutta tosiaan
nukkuu yöt heräen 3h välein, mut parempi sekin
ku 1-2h välein mitä teki ennen ku annoin velliä. ja
nukahtaakin jo 20-20.30 tienoilla yö unille ennen vellejä vasta
22-23.00 tienoilla.
 
Talvis mullakaan ei oo vauvakuumetta, ei...
ja minipillerit lopetin ku aloin hälyyttävästi lihota.
Nyt pelkät kumiukot käytössä ja pakko myöntää
ettei huvita touhut juuri ollenkaan ku pelkään kokoajan
et raskaudun, vaikka tuskin se tapahtuu ku imetän
vielä niin tiheesti...heti kun imetyksen lopetan niin
haen e-pillerit, niin eiköhän jo helpota :) :heart:
 
Mä vaan merkkailen. Elmalla vähän takkusta ollut kaksi päivää enkä ehdi oikein mitään... Mut josko se taas tästä :) Onneks mä oon jo vähän varmempi itsestäni niin ei tarvii sen jokaista tirausta miettiä, et mitä nyt tein väärin :D

 
TA Kiitos :heart:

Zoelle Oikein paljon paranemista :heart: :hug: Koitahan jaksella hoitaa Ronia.

Mä en ole oikein jaksanut palstailla pariin päivään. Ajatukset vähän muualla :/

Meillä oli 3 kk:n neuvola ja kaikki hyvin :heart:
Mitat olivat seuraavat:
Paino 7500 g :D
Pituus 61,5 cm
Pipa 40,7 cm
"Hyväntuulinen tyttö. Hieno kasvu. Iho upea."

Rokotuskin saatiin ja pikkaisen itki, mutta rauhoittui pian ja nukahtikin syliin :heart:
Seuraava käynti onkin sitten lääkäri 4 kk:n iässä.
 
Chamorphis
Sompio onnittelut hyvistä neuvolakuulumisista!
Zoe pikaiset paranemiset! :hug:
Puntaroitiin poika tänään aamulla kotona et saadaan 7 kk painokin, kun seuraava neuvola vasta 8 kk neuvola. Vaatimattomasti 9,8 kiloa!!! Oli vähä vaikee uskoa ku viimeksi oli 8,765 kg et olis tullu kilo kuukaudes painoa ku keskimäärin vajaa puol kiloa pitäs tulla! No on ainaki poika ruoka-aikana ollu kotona! :whistle: :heart: Tänään onki ollu ihan mahdoton konttaustreeni. Nousee koko ajan konttausasentoon ja nytkyttää siinä! :D :heart: Ja vinkuu ko koiranpentu kokoajan! :LOL:
 
Talvis mä ostin kanssa ison kanssa tytölle Me and I vaatteita. Ovat todella laadukkaita ja pitkäkestosia. Ja niiiin ihania :) Toki myös hintavia :/

Tytöllä oli viime yönä kuumetta, sai eilen rokotuksia ja niistä varmaan johtui. Nyt onneks ei mitään enää.

Mihin ootte pakastanu soseita? Ei osanu silmään kun lueskelin. Jääpalapusseihin oon pakastanu maitoo, mutta ruokaa olis kiva pakastaa n. 1,5-2dl:n annoksia. Aattelin nyt ryhdistäytyä ja alkaa tekee ite kaikkee ruokia :D
 
Soseiden teosta vielä. Niin kun olen kypsentänyt esim. perunan ja porkkanan niin laitanko ENNEN pakastusta äidinmaitoa vai vasta sitten kun otan sen pakkasesta? Kuinka kauan ne säilyy pakkasessa. Ja kuinka montaa eri kasvista ootte laittanu sekaisin?
Kiitos jo etukäteen!
 
Hellou :)

Tulin kurkkimaan pikaseen mitä tänne kuuluu ja vähän kirjoittelee meidän kuulumisia.

Näin alkuun 4kk neuvola: Suluissa 3kk:n mitat.

Paino: 6020g (5505g)
Pituus: 63,5cm (59,1cm)
Pipa: 41cm (40cm)

Tällä käynnillä oli siis th ja lääkärin tarkastus. :) Reipas tyttö.Hienosti kasvaa ja kehittyy.Asiat kunnossa.
Seuraava käynti oiskin 29.9 klo 12.30. Ja arvatkee mitä!!?? Saatiin tytölle neuvola tädiksi miun entinen neukku joka seurasi raskauttani! Arvatkee oonko onnessani,kun mie niin kovasti tykästyihin tähän ihmiseen.Hoiti asiat tosi hienosti ja oli apuna ja kuunteli sekä huolehti minusta. :heart: Ihanaa.





Mahalteen nukkuminen kunniaan!! Neiti on vedelly sikeitä 1h 30min jo :D Mä oon ihan täpinöissäni täällä. Tyttö oli sillä aikaa kääntynyt masulleen nukkumaan,kun olin imuroimassa.Laitoin vielä makkarin ja keittiön oven kiinni,että saapi rauhassa nukuttua.Eli imuroin sit makkarin ja keittiön myöhemmin.Musta tuntuu siis,että toi mahalteen nukkuminen on nyt hyväksi päiväunilla.Nimittäin ku ei tosiaan ole nukkunut piiitkään aikaan nuin pitkiä päikkäreitä.
Suukkis oletko sie kokeillut mahalteen nukuttamista? Jos niitä päikkäri ongelmia ym esiintyy vielä niin kannattaa kokeilla.Tai tiedä vaikka,jos Atte hokaa itse kääntyä masulleen.Kun nyt niin hienosti kääyntyilee :D Hih varpit suussa sielä. Tääl kans ollaan huomattu jalat,mutta vielä ei suuhun mene.

Täällä kans kääntyillaan koko ajan. Ja eikös se niin ollut,että nukkuessaan vauvat toistaa oppimaansa tai jotenkin silleen? =)



Nyt en sit kirjota enenpää.Tuli soitto gynekologilta!

Solumuutos vaikea eli Cin3.Sähkösilmukka hoito on tulossa.Laittaa ajan mulle postissa. Hitto mä pirahdin itkuun! Mutta hyvä vaan kun pääsen hoitoon.Jos ton jättäis hoitamatta,sehän menis pahemmaksi.Mulla siis ennen raskautta oli keskivaikeaa tuo solumuutos ja nyt sit kaikista vaikein.Sovittiin,että saan spinaali puudutuksen.Mie nimittäin kammoksun pelkkää gyne käyntiä aina. Oon aina ollit herkkä ja kipu kynnys on kans aika herkka. Kokemuksista oppii kai...

Yritän kirjoitella lisää kun jaksan....
 
Kiitos Cham :heart: Meillä oli tullut kuukaudessa pyöreesti 1300 g lisää :D

Juuh, Suukkis, mä olen tosi tyytyväinen tuohon meidän palleron kasvuun =) Vaikka imetyksen kanssa takutaan, niin ainakin saadaan jotain aikaiseksi :D
Ei ole ainakaan paineita aloittaa kiinteitä tms. aikaisin.

Sannya Mä en nyt oikein ymmärtänyt mitä tuo tarkoittaa, mutta jaksamista ja haleja kuitenkin :hug:

*muoks* Niin ja käyrillä mennään yli ;) Paino 25 % yli ja pituus 10 % yli :p
 
Sompio Papa-näytteessä esiintyy usein hyvänlaatuisia solumuutoksia, jotka liittyvät esim. tulehdukseen.Jos solumuutoksia päädytään hoitamaan se voidaan tehdä esim. laser-hoidolla, jolloin laser-säteellä tuhotaan muuntunutta kudosta. Laserhoito edellyttää yleensä kuitenkin solumuutosten esiintymisen toistuvasti peräkkäisissä papa-näytteissä. :'(

Kävin tytön kanssa laittamassa pyykit narulle,ja lenkillä.Yritin saada ajatuksia vähän muualle. Kyllä tää tästä. Kunhan nyt vaan saan "terveen" paperit. Ärsyttää ja on surkee olo.
En tiedä miehestä,mutta kun kerroin asiasta.Niin oli vaan että voi *ittu.Ja lähte miltei samantien kämpilleen.Oli kuskina kaverilleen. Nyt sit sanoin,että sen on mentävä kans testeihin ja hoidattaa itsensä jos islläkin on jotain!! Nimittäin mie en halua että tää asia vaivaa mua enää ikinä!
 

Yhteistyössä