~*Esikoishaaveista syntyneet vol. 2*~

heippa taas! :)

zoe no voi sentään... sun pitää äitilles sanoa tiukasti että SÄ päätät mitä sun lapselle annetaan... :kieh: koska sä olet äiti niin sä tiedät parhaiten!!! Argh. ymmärrän et ärsyttää. Uskaltaako sitä ees sitten hoitoon sinne viiä jos teijän äiti alkaa sille syöttämään ties mitä. :eek: Nyt vaan sanot tiukasti. Jos se siitä loukkaantuu niin ei se kauaa jaksa olla kiukkuinen. :hug: ja kyllähän niitä korvikkeita saa vaihdella ja kokeilla et mikä on paras!!! Jaksuja sinne ja nyt vaan kova kovaa vastaan! :heart:

sompio no täytyy sanoa et meillä on selvästi nyt helpottanut, eilenkään ei mennyt ku 75 ml alkuillasta ja hyvin riitti tissimaito sit illalla. Et meilläkin tyttö tankkaili ekat viikot mut nyt tulee tisseistä tarpeeks. Et meil oli kaamee tiheän imun kausi siinä 2-3 viikkoisena ja se oli rankkaa. :( Onneks meni nyt ohi. :) Ainakin toistaiseks!

Suukkis tuollanen itkuhälytin oliskin hyvä. :D Me saatiin ne philipsin hälyttimet lahjaks nii täytyy niillä pärjätä. Kyl ne toimii, mut vähän pilipali-hälärit ne kyl on... :/

Kuka opettais mulle harsojen reisitiukennokset?! :D :attn: yhen kerran kokeiltiin harsovaippaa ja tuli heti kakat ulos reiden kohalta... :( Imse Vimset on kyl toiminu ihan hyvin. :)

Meillä menee aika hienosti lukuunottamatta sitä pulauttelua. Se on tosi ärsyttävää! :headwall: Koko ajan kaikki ihan puklussa!! Oon jo miettiny et sit kun tyttö vähän kasvaa niin alan antamaan iltaisin vähän velliä tms. kun se vissiin pysyy vähän paremmin sisällä? Täytyy kysyy neuvolassa et missä vaiheessa sitä voi alkaa antamaan... :/

EM ja tyttönen 5 vk + 2 pvä :heart:
 
EM Meillä on nyt kaksi kertaa annettu pullosta ja en osaa sanoa vielä mitään tissihyljentään. Ainakaan heti ei minkäälaista vaikutusta ole ollut :D Päinvastoin, nyt Nuppu pysyy hereilläkin jo imetyksen jälkeen ja on alettu tänään syömään samalla syönnillä molemmista tisseistä. Aina ennen nukahti syömisen jälkeen vaikka kuinka kutitteli.

Miten te pesette tuttipullot? En halua niitä astianpesukoneeseen laittaa. Riittääkö kun käytön jälkeen huuhtoo kylmällä vedellä ja sitten pesee astianpesuaineella ja pulloharjalla ja huuhtoo hyvin? Keitetäänkö niitä vielä? Uutena kaikki keitin kyllä.
 
Meil poika ei suostu tuttia imemään ja hylkii pulloakin.. Vaivan kans saa annettua jonku 40ml ja senkin niin, et poika vaan inisee ja kitisee ain välissä jonkin aikaa enne ku imee taas jonkun 2ml :D

Mä pesen tuttipullot ihan vaan astianpesuaineella ja pulloharjalla ja sit ajoittain desinfioin keittämällä kuten muutkin rintapumpun osat =)

EM osta muotoonommeltuja sisävaippoja kuten esim nalle nöttösiä! Ne pitää ainakin kakat sisässään (pul kuoren kanssa)! Tosin me kyl kakatetaan vaavia ni aika harvoin tykkää kakata vaippaan :p Mut noi muotoonommellut o meil ainaki ollu paljo parempia ku harsot.. Tosin harsoja ei olla käytetty ku kerran :D Ne ol liian vaikeita mulle.. ja nalle nöttösen tapasia vaippoja saatiin anopinki tekeminä =)
 
suukkis no meil on noit imsevimsejä käytössä mut tuntuu et ne ei kamalasti kyl ime... :/
Täytyy ehkä ostaa jotain lisää... =)

pullot pesen tavallisella astianpesuaineella niinku myös tutit.. sit aina silloin tällöin keitän ne. Nyt oon keittäny kaks kertaa, eli ihan aluks ja kerran täs välissä. :) Vois taas tutteja vähän keitellä...

:kieh: :kieh: miks naapurit alkaa pelaamaan sählyä tuossa meijän oven eessä just kun tyttö nukkuu siinä... argh.
 
EM juu imsevimset onki hirmu monien kestoilijoiden mielestä aika huonoja :D Ja niit pitäis pestä sen viitisen kertaa ainaki enne ku imee juuri mitään. Ja meillä ne alko falskata aika pian reisistä, siten luovuttiin niistä kokonaan.. Mut noi muut muotoonommellut mitä meil o ollu (eli nalle nöttönen ja pikkumussu vaipat) ni onki pelittäneet tosi hyvin :) Ny kun poika on jo vähä isompi ni alkaa taskuvaipatkin toimia sekä nuo aiot myös :heart:
 
suukkis nii niihin pitäis sit vähän laittaa rahaa... mitä meil ei kyl just nyt oo. Vaik loppupelissä kestot tulee halvemmiks mut se on kertasatsauksena niin iso.. noh, pikkuhiljaa. Kauankohan ne s-koon vaipat menee? riippuu tietenkin vauvasta mut suurinpiirtein? Onks hajua? Kun mietin et pärjäiskö noilla imseillä tän s-ajan ja sit kun menis jo M-koko niin ostais niitä...

nojaa. Sain tänään ekaa kertaa aikaseks kokeilla kantoliinaa ja tyttö rauhottui siihen heti!!! :eek: :D sit laskin hetkeks vaunukoppaan kun korjasin sitä liinan sidosta ja tyttö nukahti siihen heti. :heart: nyt nukkuu sisällä mut vaunuissa. :D voi pientä.
 
EM en osaa noist imsevimseist oikeen sanoa ku meil ne tosissaan falskas jo jotain neljän vkon päästä.. En tarkkaan kyl muista. Mut aika helpolla niist luovuttiin.. Koska eka ne toimi ja sit sen jälkee falskas kolmesti tai neljästi peräkkäi ni jätin koko imset :D S koko taitais mennä johkii oisko öö.. 8 kiloon asti? En osaa kyl kunnol sanoa.. Koska meil esim. pikkumussu vaipois nb koko alkaa nyt olla koht puoliin liian pieni. Vielä menee jonkin aikaa ja poika on koht (ellei jo oo) viiskilonen. Anopin tekemät on hitusen reilumpia et ne on S-kokoo varmaa valmiiks. M:stä en tiiä et kuin iso se on. Mut onhan niis viitteelliset painoarvioit. Tosin ny ku kahtelin ni noit sisävaippoi ei oo ku nb ja S koossa. Sit on Ronjaa ja Roopea yms.. Esim. mie oon ostanu yhen ronja&roope sisävaipan (siin on reisiröyhelöt, jotka sieppaa maitokakat. Tuo on siis tuplaläppävaippa, sopii oikei hyvin yövaipaks etenki), jossa on lisäsäätötarra ja se on nyt jo pojalle ihan sopiva :heart:
 
Heip!

Zoe Koitahan sie pärjätä mamman kanssa.Täällä on ihan sama hössötys.Olen monesti sanonut,että kyllä mie tiedän mitenkä toimin lapseni kanssa. jne. Mut onneks pahimmat hössötykset on mennyt ohitse.Tänään äiti kävikin kylässä,ja hoiti vauvaa :) Että me saatin miehen kanssa siivottua asunto ihan kunnolla.Ja nyt on hiki.Ja viime yönä oli ihan kauhee ukon ilma.Yhes vaihees jyrähti niin kovasti että ihan pompahin sängys.Ja ikkunatkin täris.

Maria kasvaa silmissä.On ihan pian saman pituinen kuin miehen siskon poika (kohta 5kk) :D Että taitaa tyttö tulla äitiinsä.Miehän olin lapsenakin koulussa pisimpien joukossa.Välillä sillon vähän meinas ahdistaa,kun kaverit on lyhyempiä. :ashamed: Mut nyt oon sit jäänyt tähän 170cm.

Pulloista Pesen ihan käsin pullo harjalla,ja hajusteettomalla pesu aineel (LV).Huomasin,että ei tunnu pullosta menevän maito jos haisoo koko puteli niin voimakkaasti pesuaineelle.Meillä siis Sun Lightia käytössä.Joka on kyllä tosi voimakas hajuinen. :|

Mutta juuh.miepä menen tissittelee jne :)

Maria 1kk 2vk 5pvä.

 
Mul oli muute perin kummallisia raskausarpia.. Meinaa ne tuli synnytykse jälkeen!! :eek: Enne synnytystä ja synnytykse jälkeenki ain kahtelin, et ompas mukava ku ei mittää arpia tullunna, ni ny sit tänää kahtoin ni tuol alamasus on kolme pientä viirua.. Mite tää voi olla mahollista? Koska mie kummiski oon ainoastaan laihtuna, siihen -4kg lähtöpainoon ni ei kai sitä ny arpia pitäs tulla.. En tajua..
 
Suukkis Mie kans ihmettelin raskausaikana,että missä arvet.Ja sit raskauden jälkeen miulle oli selkään tullut viiruja. :D

Jippii tänään kahtoin vaakaa ja näytti 65,7kg.Eli nyt varmaankin lähtee taas kilot karisee.Mie jo luulin,että hitsi jääkö ne kilot siihen 67kg:een. :ashamed:

Täällä on kai tulossa jälleen ukonilma.Tosi tummat pilvet tuli tohon päälle.Mut vielä ei ole jyrissy "kai" :D Voiku tuliskin.Viime yönäkin oli kyllä kiva ukkonen.En tiiä mikä on mut mie tykkeen ukkosesta.Mut pelkään jyrinää enemmän ku salamointia :LOL:
 
zoe jaksuja mamman kanssa

suukkis meillä on varmaan samanlainen avent hälytin... hyvä huudella suihkusta sänkyyn "äiti tultt kohta" :)
meil tuli paketis mukana kaks tuttiakin... mutta nr on tooosi huonoja, poika sylkee heti suustaan... ei tykkää yhtään.
 
Me kanssa vaihdettiin tuttia ja tuo toinen "putoaa" huomaamatta suusta kun Nuppu nukahtaa. Siihen toiseen tuttiin vauva aina heräsi kun se tipahti suusta.

Meillä on öisin syöttävälit kohdallaan, mutta illalla nukkuminen ei meinaa onnistua :headwall: Eilenkin yritettiin varmaan 3 tuntia saada nukkumaan ja välillä kyllä syötiin uudestaan ja uudestaan. Mutta sitten kun yhden jälkeen nukahti niin nukkui lähes kuuteen ennenkuin söi :eek: Mä jo aloin itse neljän jälkeen torkkumaan ja kuuntelemaan että eikö se herää ollenkaan syömään. Ja nyt aamulla ei ole syönyt vielä ollenkaan.

Nuppu nukkuu päivisin niin paljon, että tarvitsisi alkaa pitää hereillä enemmän. Kahtena iltana olen yrittänyt pitää hereillä, mutta aina hän nukahtaa. Mitä konsteja olisi saada kohta 2-viikkoinen unikeko pysymään hereillä päivällä vai voiko vielä odottaakaan, että pysyisi? Vai nukkuuko silloin kun nukuttaa ja pysyy hereillä silloin kun valvottaa?

Mun ruokavalion karsiminen on selkeästi auttanut ja nyt ei taida masu pahemmin vaivata. Pierua kyllä tulee paljon, että onneksi se ilma poistuu ihan itsestään. Eli äiti ei syö nyt mitään kaaleja, herneitä, ruisleipää, suklaata, hapollisia juomia yms.

Nuppu täyttää huomenna jo 2 viikkoa =)
 
Sompio ei noin pienelle mittään rytmiä ole eikä kannata väkisin valvottaa. Isompana sitten vasta. Ei noin pieni vielä tiedä onko päivä vai yö. Se ottaa oman aikansa kunhan tajuaa, että yöllä nukutaan sitten :) Oo onnellinen noista viiden tunninkin unista! :D Meinaa viimeki yönä meil poika söi klo 11, 00, 01, 05, 06,07 ja 09.. Eli meil noi syötöt on aika tiuhaan edelleen :D Nooh, mut pojan rytmin mukaanhan tässä elellään muutoinkin ja annetaan sillon tissiä ku sitä haluaapi :heart:

*muoks ja vaiks sie Zoe annoitkin ohjeen et jos ei nuku yöllä ni vois herätellä ni ite en kyllä ihan noin pientä alkais herätteleen ja valvottaan. Sit eri juttu jos nukkuu liikaa ja verensokerit ehtii laskee liiaksi ja on vaiks niin pienikokonen, et pittäis syyvä kolmen tunnin välein.

EM tul mieleen, et jos teil ei liiemmin oo rahaa ni oottako koittanu naruvaippoja? Ne on ainaki koko vaippaiän meneviä, tosin sit isompana ku hyörii ja pyörii ni ei saa laitettua. Mut sen sidonnan ku kerran oppii ni ne on kyl tosi helppoi laittaa vaiks eka tuntuvatki vaikeilta. Eikä ne maksa ku noin 12?/3kpl (esim Disana) =)
 
keskiviikkona mennään... katsomaan näkö ja kuulo...
taas sydänfilmiin, ja siihen kauhulla pelättyyn sydän ultraan... toivottavasti siel ei löydy mitään vakavaa.

nyt vielä odotellaan lääkärin soittoa holtteroinnista
 
HanTa toivotaan, et kaikki on ok! =)

Zoe juu, tuntuu kyl aika oudolta jos joku on iha ohjeistanu, et on ok niin tehdä.. Siis noin pienen ihmisen kohdalla. Kyllä se rytmi siittä alkaa sit tasottuun aikaa myöten itestäänkin. Mut kyl kaksviikkonen on kyl ihan liian pieni et sitä pitäs mitenkää "opettaa" mihkään.. Eli siis mitenkään hienovaraisesti ohjatakaan. Nukkuu ku nukuttaa.. Se on kummiski niin pieni ohikiitävä hetki ku noi muksut on viel sen ikäsiä, et en kyl menis herätteleen. Ja tosissaa oudolta tuntuu, et nii ohjeistettais. Mut kukin kaiketi tekkee kute parhaaks näkkee.. Tosin jos laps on iha väsy ni se kyl nukkuu vaikka pitäis missä asennossa miltei :LOL:
 
Suukkis ja Zoe onkin ehtinyt asiasta käydä jo pitkänkin keskustelun :D Viime yönä tosiaan nukuttiin pitkiä pätkiä, mutta ei se vielä joka yö sillain mene :/ Itse täytyy vaan ottaa kanssa iltapäikkärit, että jaksaa kukkua sinne yli puolenyön. Sairaalassa pidettiin siitä 4 tunnin imetysvälistä kiinni ja kaksi kertaa pikkuinen jouduttiin herättämään. Ja sen jälkeen ei sitten meinannutkaan rauhoittua :headwall:

Nyt pikkuinen heräsi =)

*muoks* tulinkin jatkamaan kun isi rauhoitteli takaisin nukkumaan =)

Eilen katsottiin telkkaria ja yritin sinä aikana pitää sylissä hereillä. Mutta oli paikka ja asento mikä vain, niin kyllä se Nuppu siihen aina nukahti. Ei sitä väkisin saa hereillä pidettyä, jos haluaa kuitenkin pitää tyytyväisenä. Kai sitä huudon kanssa saisi, mutta kuka sellaista viitsii :eek:
Kai se tässä viikkojen myötä tasoittuu ja hyvä vain jos muuten pysyy unet tuollaisena, niin meillä on aika luksusoltavat öisin :heart:

HanTalle paljon tsemppiä keskiviikkoon. Hyvin kaikki menee :heart:
 
Suukkis joo mä muistelenki et oon joskus niitä nauhavaippoja kattellu... :) Täytyypäs pohtia vähän asiaa. :D

Sompio mä oon vähän samaa mieltä et ei kannata herätellä. :) Ja se on vissiin aika yleistäkin et ihan pienet nukahtaa yöunille vasta puolenyön aikaan. Meilläkin tyttö käy nukkumaan siinä 11-12 aikaan illalla. Mut se ei haittaa kun mekin kukutaan hereillä. Tyttö nukahtaa samaan aikaan kun me makoillaan jo sängyssä lueskelemassa. :) Ja kaksviikkosena meijän tyttö oli hereillä ehkä pari tuntia yhteensä koko päivän aikana... et nyt reilu viisviikkosena se on jo paljon enemmän hereillä, joskus pari tuntia kerrallaan. pariviikkoiset nukkuu vielä niin paljon...

HanTa toivotaan et kaikki olis hyvin. :)

).( tyttö nukkui viime yönä klo 24.00-05.10. Huh. :D Ihanata. Ja osaa jo vaunuissakin nukkua vaikka viel heräileekin ja pitää hyssyttää usein. :) Mut oppi siihen pikkuhiljaa...

EM ja Typsy 1 kk + 1vk :heart:
 
voi sompio toivottavasti kaikki menisikin silloin hyvin...

tuli aivan sika väsy ja epätoivonen olo lääkäri soitti äsken holtteroinnin tuloksen.
yksi tunnin mittainen sykkeen nousu... 260 oli plussi kiskonut...
epäili että kardeologi nostaa taas lääkettä.
no siis hyvä, jos sillä ei näitä nousuja tule... mutta viimeksi just laskettiin lääke määrää, koska lääke laski pulssia liiaksi...

Joten ihan sika epätodellinen ja toivonen olo... ett mitä nyt tapahtuu... joudutaanko taas osastolle päiviksi tarkkailuun...
miten itse jaksan siinä kohden jos poika on osastolla, ja minä joudun olee yöt kotona???

nyt vain itkettää
 
HanTa :hug: :hug: :hug: voi miten kurjaa. :( Toivottavasti ette joudu osastolle.... Hurjalta kuulostaa tuo pulssi!!!! Mitenkäs muuten, olikos teillä vakuutus vauvalle? Uteliaana vaan kyselen... :ashamed: ei ole pakko vastata näihin uteluihin... :ashamed:
 
HanTa no voihan :| Toivottavasti ei joutuis osastolle. Olis se kyllä rankkaa olla erossa vaavistaan, jaksamisia :hug:

Me saatii taas pari yhenkoon taskuvaippaa lainaan ja kokeiltavaksi :heart: Saadaan antaa sit mielipiteitä tutulle, et miten sopii ja mitä pitäs mahdollisesti muuttaa yms =) Kiva juttu! Ja ny on sit kokeilti anopin tekemät aiotkin ja tiedetään, mitkä niistä on parhaimmat ja joita anoppi sit voi tehhä lissää :heart:

Sannya juu toi ei oo kovin kivaa :D Mut koitahan saada ketutus pois ja kirjoita uudelleen :) Sit aina välissä kopioit sen ettei häviä kaikki B)
 
Kone heitti mutkin pihalle justiin kun olin lähettämässä :kieh: Pitäisi joka kerta kopioida se teksti :kieh:

HanTalle voimia ja jaksamista :hug: Se on vain luotettava tulevaisuuteen, että parempi aika vielä koittaa vaikka nyt on rankkaa. Pikkumies on kuitenkin osaavissa käsissä saamassa hoitoa :heart:

Meillä kävi vihdoin mun toinen sisko kylässä ja heistä tulee Nupun kummit :heart: Heillä oli kahden viikon vatsatautimaraton menossa kun jokainen sairasti vuoronperään. Ristiäispäiväksi sovittiin 5.7. ja huomenna varailen siihen papin =)
 
Hienoa Sompio ku saitte ristiäispäivän päätettyä =) mie muute sun tekstistäs bongasin ton ruokavalion karsimisen ja aloin miettiä, et oon kyl nyt nauttinu saunasiidereitä yhen ain välillä ku oon saunas käyny.. (yleensä en sauno juurikaan, mut ny oltiin miehen porukoilla noin vko ni siel tuli saunottua) ja kakka on ollu aikas vihreää.. Et pitäsköhä mu jättää noi saunasidukat kokonaa pois jos ne tekeeki ilmavaivoja pienelle.. Mihi se muute ees perustuu et se vaikuttais? Ku eihä se maito enää kupli :LOL: Kaikenmoisia mieki pähkäilen ja kyseenalaista :p
 
Suukkis Itsekin olen miettinyt, että mihin se hapollisten juomien poisjättäminen perustuu. Kun eihän se maito kupli :D Googletin ruoka-aineita, jotka aiheuttavat ilmavaivoja. Ja jostain listasta bongasin ne hapolliset juomat. Mä olin juonut aika usein limsaa, jonka jätin sitten pois.
 

Yhteistyössä