~*Esikoishaaveista syntyneet vol. 2*~

CAM ihanaa että kaikki hyvin pojalla.

taisin selittää tuon maidonnousun sattumisen huonosti...
se on enemmän sellasta kihelmöintiä kuumotusta pientä pistelyä... ei sattumalla satu... mutta tuntuu ikävältä.
tässä joku kuvasikin että oli ollut... ehdin jo unohtaa kuka... kun piti syötellä pientä miestä välillä.
Hän ei taas tiedä syödä vai nukkua.

Olen vetänyt linjan että tutti on leikkimistä varten ja tissit syömistä.
Kun lopettaa syömisen ja käy nukkumaan otan tissin pois... tai jos aloittaa leikkimisen rinnalla otan pois... syömään toki pääsee heti takaisin kun haluaa.
Sairaalassa ollessa oli yhtä tissileikkiä, ja se ei nyt ollut erityisemmin mukavaa.

sompio :D

Hehe meillä ei sitä lopputarkastusta ollut...
erikseen kysyin lääkäriltä, onko lonkat tutkittu... silloin lääkäri tutki lonkat, kävi läpi pojan refleksit ja tarkisti kivekset.

pari päivää olen miettinyt onko tuo lapsi kuuro??? tuntuu ettei hän reagoi ääniin lainkaan.
mulla pauhaa täällä telkkarit pyykkärit ja tiskikone... ovet auki...
ja jätkä ei tuumaa asioihin mitään. noh olihan hän niiden huutavien koneiden ympäröimänä ensimmäisen viikon... mutta silti.
Soitin osastolle ja kysyin kuulokokeiden tuloksia... vaustaus, ei muisteta onko sellaista tehty...
sanottiin että tehdään sydän uä.n kanssa sitten yhdessä... eli 2-3 viikkoa kun tiedän miten tuo pikkunen kuulee.

kiva meillä on nukuttu tänään päivällä niin hyvin että enään ei väsytä yhtään :(
paitsi äitiä.
 
zoe en ollut paikalla... ja näköjään ei ole testattu.

Meijän pikkunen kiidätettiin sen kahden tunnin ikäisenä synnäriltä lastenosastolle...
ja jostain syystä kuulo on jäänyt tutkimatta *ketuttaa kevyesti*
tutkitaan se sitten muutaman viikon päästä.

Siellä lasten osastolla olin eniten kiinnostunut sydän asioista ja sokereista (missä ei ollut kertaakaan vikaa) ja sen jälkeen keltasuudesta... etten tajunnut näitä perusasioita kysellä ja kyseenalaistaa :(
Silloin ekana koti iltana, soitin puol ykstoista paniikissa osastolle, et miten tää kaveri nukkuu öisin, uskallanko nukkua. herääkö syömään, vai pitääkö mun laittaa kello syötöillekin soimaan, vai riittääkö herätyskello vain lääkkeelle...
*hehe* kaikille kysymyksille onneksi sai rauhoittavan vastauksen, ja sen jälkeen ei yöt ole pelottaneet.

zoe hyvä että poika on saanut nimen, nätin nimen onkin saanut :heart: mutta tuo papin on kyllä ollut kummallista.
Meillä on ristiäiset itsellä vasta elokuun lopussa, kun en kelpuuttanut kuin yhden tietyn papin. ja hänellä ei ollut kalenterissa vapaata ennen tuota meidän päivää :(
Mutta luotan tähän pappiin kuin kallioon, tiedän että hän osaa tehdä tilaisuudesta rennon ja mukavan eikä liian jeesustelu juhlaa... meillä ei tuo miehen suku kuulu kukaan kirkkoon.
Enkä kyllä itsekkään mikään jeesustelija tyyppi ole. ennenmin "tapauskova" eli häät, hautajaiset, rippijuhlat sekä ristiäiset" siinä mun suuri uskonnollinen vakaamus.

sompio teillä on ollut reippaan kokoinen tyllerö :D
mä muuten sanoin et ollaan siel synnärillä yhdessä... monelta se teidän pikkunen muuten sitten synty... oon varmaan kysynyt / lukenut aijemmin, mutta on päässyt unohtumaan :(
 
HanTa Juu, kyllä kokoa neidillä oli :D Nuppu syntyi klo 5.27. Mä bongasin silloin teidän pojan syntymäajan, mutta en muista enään varmaksi. Mutta pari tuntia teidän poika syntyi ennen :D Samaan aikaan siis oltiin, mutta ei ihan samaan aikaan ponnisteltu :D

Meillä tutkittiin kuulo vasta ihan ennen lähtöä. Aamulla oli lääkärintarkastus, jossa kaikki oli kunnossa. Sitten harjoiteltiin vielä imetystä yms. ja haluttiin samana päivänä lähteä kotiin. Mutta sitten hoitaja huomasi, että olisi keltainen ja halusi ottaa kokeet. Niitä sitten odoteltiin jokunen tunti. Mutta väärä hälytys ja sitten saatiin lupa lähteä kotiin. Ihan siinä loppuvaiheessa käytiin se kuulo kokeilemassa. En minäkään sitä olisi tajunnut kysyä, jos ei olisi hoitaja tullut mittaamaan. Meillä reagoi vain astioiden kilahdukseen tai muuhun tällaiseen kun on hereillä. Nukkuessa ei reagoi mihinkään. Koneet saa pyöriä ihan rauhassa ja puhelimet soida.

Zoe Ikävä tuo nimisekaannus. Kaverille kävi niin, että pappi kastoi väärän nimiseksi :eek: Kaveri älähti siinä, että EIKÄ! Papilla oli oikea nimi papereissa, mutta luki väärin :/

Meillä nukuttiin hyvin ensimmäiseen yösyöttöön asti. Sitten kun oli syöty niin ei rauhoittunut millään ja sai jonkun raivokohtauksen, kun yritin uudestaan tissille. Siinä sitten käveltiin ja rauhoiteltiin monta tuntia kunnes nukahti. Ja nyt nukkuu kuin enkeli kun äiti haluaisi syöttää ja lähteä vaunulenkille.
 
zoe poika kävi mulla kaks kertaa osastolla kylässä...
niillä kerroilla yksi) hoitajat mittasi ennen ja jälkeen lääkkeen verenpaineen
kaksi) näytettiin kahdessa sekunnissa navan puhdistus...

sen enempää ei synnärin hoitajat lasta katsoneet saatika että lääkäri olisi poikaan koskenut.

 
sompio juu... poika syntyi 3.02 eli n. 2½ tuntia aijemmin...

mulla odotaa noi sairaalaan palaute lomakkeet täyttämistä... oon pettynyt kun en osannut vaatia ohjausta...
en saanut siihen imetykseenkään opetusta... kyllä sitä pällisteltiin mutta ei kommentoitu eikä kerrottu eikä näytetty... että kaipa olen sitten ollut "luonnonlahjakkuus" tässä osiossa...
mutta kun en saanut muutenkaan opastusta lapsen hoitoon...
siellä oltiin asenteella, teet tätä työksesi osaat...
on se aika eri hoitaa 2 vuorokauden ikäistä nappulaa jonka pelkää menevän rikki... kuin 10 kuista jäntevää kaveria joka ei niin herkästi enään säry.

nimisekaannuksesta eräällä tutullani, lapsi kastettiin väärin... *hih* syynä tosin se että isi oli tehnyt kirjoitus virheen paperiin :LOL:
Mutta lapsi tuli kastettua, ja sain kuitenkin ihan pätevän nimen.
 
zoe minäkin käytännössä asuin siellä lastenosastolla...
olin jokaisen hoidon paikalla... ja välillä kävin ylhäällä nukkumassa kun hoitajat patistivat lepäämään...
osastolla ei tullut oikein nukutuksia hyvin, kun kuunteli muiden äitien vauvojen ääniä ja äitien lepertelyjä... itsellä oli se surkea epätoivoinen olo yksin ja vain itketti.

ainut mikä auttoi, oli se että sai olla lastenosastol... ja ajatteli asiaa "ammatillisesti" kaikki tekee parhaansa... yritin alusta asti olla sotkematta tunteita tuohon sairauteen... etten sekoasi... se viimeinen ajatus "kaikki voisi olla paljon huonomminkin" auttoi jaksamaan.
ja auttaa edelleen.

tällä hetkellä on sellainen hukassa oleva olo, kun pikkunen vetää pitkiä päikkäreitä... ihan kun hän ei tarvitsisi minua :(
yritän siis tehdä jotain pientä itse ja lepäillä syödä ja juoda kunnolla.
 
meillä nukkuu mielettömiä päikkäreitä tuolla omassa sängyssään masullaan...
pitää vaan välillä käydä kurkkimassa että nenu on kunnolla ja henki kulkee ;)

haluan toki pitää häntä lähellä ja pidänkin... mutta on hyvä että ei ole koko aikaa iholla kiinni.
me sitten tankataa iltaisin ja öisin sitä läheissyyttä nukkumalla ja olemalla kylkikyljessä kiinni.

en oo itseäni syyttänyt kertaakaan pojan olosta...
se epätietosuus että pojalla on sydämessä jotain ja pulssi juoksee ja laskee oli pahimmat...
eikä sitä helpottanut se että mies oli vielä viikon töissä poissa ja vietin käytännössä kaiken ajan yksin.

ekana päivänä mulla oli kiva huonekaveri omanikäinen ensisynnyttäjä hänen kanssaan juteltiin toiveista ja haaveista ja kaikesta muustakin... mutta loppuajan oli sitten kolme muuta naista joilla kaikilla oli jo muutama lapsi entuudestaan... ja he höpöttelivät vain keskenään.
 
HanTa toiveesi listaa koskien on kuultu ja toteutettu :wave:

Tänne ei kummosempia.. Poika on hitusen paremmalla mielellä ollu mut sit onki pitäny pitää tissillä koko ajan.. Mut kaipa sekin on parempi kuin ainainen huuto. Eli että tissille sentään rauhottuu. Usein kyllä silloinki kitisee ja huutaa ensin, mut loppujen lopuks saan tyynnytettyä tissille. Muutoin sit itkeekin ain ku ei oo tissillä :D

Mulla oli synnäril hirmusen yksinäinen ja surullinen olo ekana yönä vaikka poika mulla huoneessa olikin. Olin ite niin väsyny synnytyksestä ja repeämistä (synnytyshä kesti sen 19h ja tuli 2. asteen repeämiäki), et en jaksanu pitää poikaa usein rinnalla tai vierellä. Aina vain silloin ku imetin. Ja ku mies meni kotiin sillo joskus kasin tai ysin maissa ni jotenki oli nii yksinäine olo. Tottunu niin nukkuu sen vieres ja sit ku oli muutenki outo ja uusi tilanne. Mul oli huonetoveri, mutten hänen kanssaan mitään jutellu. Sit onneks jo toisena yönä saatiin perhehuone ni sit olikin tosi onnellinen olo :heart:

Imetysohjaus oli mullakin siis tosi huonoa vaikka papereihin laitettiinkin, et on saanut imetysohjausta. Mut se oli siinä et laitettiin nänni suuhun ja sanottiin, et pitää olla oikee imuote. Jeehee.. Nooh, onneks mie olin lukena nii paljon imetyksestä, et osasin sit muutenkin. Ja onneks poika jaksoi imeä vaikka painoikin vaan sen 2620g.
 
Meillä oli alusta asti sairaalassa perhehuone ja se oli tosi kiva juttu :heart: Tosin ekana iltana mies oli heti monta tuntia pois, kun oli Pomon konsertissa. Ja musta oli kiva, että lähti sinne, että ei jättänyt menemättä. Kuitenkin olisi voinut myöhemmin harmittaa. Ja koska hän tuli kuitenkin yöksi meidän kanssa :heart: Itse olin kanssa ekan päivän tosi väsynyt ja huonovointinen sen verenmenon takia. En voinut yksin mennä vessaan ja en saanut edes vauvaa nostaa. Mutta aika paljon me oltiin mun sängyssä vierekkäin ja ruuan ajaksi hoitaja kävi sen nostamassa omaan sänkyynsä. Muutenkin sairaalassa ollessa tuntui, että sain riittävästi ohjausta kaikessa mutta kotona sitten iskikin kysymystulva päälle. Tuntui, että imetys alkoi takkuamaan ja napa haisemaan ja vaikka mitä :| Mutta ei tuollakaan niin kauheasti tultu sanomaan ja itse neuvomaan. Kelloa kun soitti, niin aina sai ystävällistä palvelua. Meillä oli esim. imuote alusta asti hyvä ja siinä ei ollut korjattavaa. Istualtaan en pystynyt repeämien takia syöttämään kun en pystynyt istumaan. Kotona sitten rinnat oli niin pinkeenä että imetysotetta ei enään saanut vauva pidettyä ja rintakumin kanssa syödään. Ja istualtaan on saanut opetella itsekseen. Näytettiin se sairaalassa, mutta eihän sitä kerrasta opi, kun hoitaja laittaa tyynyn ja vauvan oikein paikoilleen.
Siskoa odotan kovasti kylään, mutta heillä on perhe ollut vuoronperään mahataudissa, joten eivät ole päässeet meitä katsomaan ja neuvomaan. Mutta hyvin täällä kuitenkin pärjätään, kun imetys kuitenkin onnistuu, napa on hyvä tällä hetkellä ja kaikki muutenkin mallillaan =) Vielä kun yöt nukuttaisiin hyvin.
Käytiin äsken vaunuilemassa ja on siellä lämmin :p
 
menee hermo neuvola täti tuli ja meni... oli huimat puoltuntia täällä.
Poika voi hyvin, kun nukkuu ja on tyytyväinen. synnytyspaino ylitetty, eli näemmä syöhyvin... refleksit kunnossa... jaa jälkivuotoa tulee edelleen sinulla, tulee vielä muutaman viikon, ei koske mahaan hyvä homma... kiitos ja näkemiin.
Siinä oli käynti noin niinkuin lyhyesti.
Eipä ehtinyt puhumaan niistä asioista jotka omassa mielessä pyöri... saatika että olisi saanut tukea tähän yksin oloon ja ikävän tunteeseen.
Että kaipa mä sitten vaan yritän luottaa edelleen omiin taitoihini ja vaistoihini. että kaikki menee hyvin.

Toisekseen menee hermo... ne vaunut iskä ei vastaa puhelimeen... ja äitillä on taas liian kiire lähtee niitä ostamaan...
hemmetti mä haluan täältä kämpästä ulos vähän pyörähtämään...
ja ens viikollakin on pakollisia menoja lapsen takia, lääkkeet haettava jne..
millähän mä niitä haen, jos mulla ei niitä vaunuja ole... kun tuolla mun autollakaan ei voi ajaa :(
*painokelvotonta tekstiä* nyt vain itkettää.

noh kohta on juhannus, jouluaattona lupasivat vaunut ostaa... et eihän niillä silloin vielä kiire ollut... mutta nyt niitä tarvii OIKEESTI!!!
 
hei saako joka synnärille viedä kannettavan tietokoneen mukaan?Vai onko jonku kohalla se kielletty? Mietin vaa et jos ite joudun olee sen 4pv siel (minkä ne kuulema yleesä pitää tääl päi ) ni johan tuun hulluks jos lapsi nukkuu ja ihe pitää vaan jumittaa siel..tosin voihan se olla et nukun myös =) mutta olis kiva saada ottaa kone mukaa synnärille.
 
tyty mulla oli kannettava ja nettitikku sairaalassa ei kukaan sanonut mitään.
Varmistin hoitajalta että saa käyttää "nettiä varmaan saa käyttää, kun saa käyttää puhelintakin" kommentilla...
 
Harmi, että HanTan neukkutädin käynti oli ihan kökkö :kieh: :hug: Onko sulla mahdollisuus myöhemmin vaihtaa, jos et ala saamaan tarvittavaa tukea?
Toivottavasti saat ne vaunut pian :hug:

Mulla kai illalla loppui maito kesken. Nuppu söi illalla monta kertaa ja tuntui, että lutkutti lopulta tyhjää. Niinpä me sitten lämmitettiin hieman korviketta ja yritettiin hörpyttää. Mutta ei me saatu paljonkaan sitä Nupulle menemään. Ja ei saatu nukkumaan millään :headwall: Sitten lämmitettiin lisää ja annettiin pullosta 40 ml ja se meni kaikki. Lämmitettiin lisää ja siitä meni ehkä 15 ml. Mutta ei nukkunut vieläkään :headwall: Meni aikaa nukuttamiseen ihan hemmetisti. Rinnalle nukahtaa aina niin helposti. Täytyy tänään pitää varmaan iltapäivällä tai illalla hereillä että saataisiin menemään helpommin yöunille. Ekan kerran kun korvikkeen jälkeen heräsi niin saatiin taas rinnasta imettyä. Nyt täytyy taas maidonkerääjällä kerätä imetyksen aikana toisesta rinnasta ja jemmata ne iltaa varten jääkaappiin. Olisi meillä ollut pakkasessa omaa maitoa, mutta ei alettu sitä sulattelemaan.

Onko teistä joku hörpyttänyt vauvaa? :attn: Jos on, niin kertokaahan kokemuksia.

Mä en tiedä sairaalan systeemeistä ton tietsikan kanssa. Ei ollut meillä mukana eikä kyselty saako olla.
 
Hei semmonen tuli mieleen, että jos tuntuu että oma maito ei riitä aika ajoin..kuten sompio jo kertoi,niin mistä sen tietää kuinka paljon sille lapselle sitä korviketta tulis lämmittää :snotty: ? Ehkä tyhmä kysymys mut mie en tiiä.. :/ etukäteen tässä jo tietoja imen itteeni vauvaa varten.
 
Tyty Hyvä kysymys =) Oli eka kerta kun pullosta annettiin, niin oli kanssa ihan hakuammuntaa. Mutta ajateltiin, että lämmitetään ensin se 40 ml ja katsotaan sitten lisää. Tuon korvikkeen kanssa se on sillain helppoa, kun purkin avaa niin sen avaa. Mutta sitten kun alkaa pakkasesta sulatteleen omaa maitoa, niin ei sitä viitsisi ottaa liikaa sulaan kun ei se kuitenkaan säily jääkaapissa. Ja jos me toivottavasti päivät pärjättäisiin rinnalla ja tarvittaessa illalla vain lisämaitoa. Nyt ainakin aamuyö ja aamupäivä menty hyvinkin rintamaidolla.

Onko siis Nuppu vain syönyt illalla tavallista enemmän vai onko minulla maidon tulo jo vähentynyt? :attn: Haluaisin kyllä onnistua imettämisen kanssa vielä pitkään :/
 
Todella harvalla naisella ei maito riitä.. Ja siten joutuu helposti kierteeseen kun alkaa antaa korvikkeita. Eli pullosta saa helposti niin vauva alkaa usein liian helpolla hylkiä rintaa, mikä taasen saa aikaan sen, ettei sitä maitoa tulekaan enää samaan malliin kun ei sitä tarvitakaan. Kysynnän ja tarjonnan laki. Eli en kyllä lähtis korvikkeita kovin helpolla antamaan.

Sit vasta kun pissavaippoja ei tule sitä vaadittua määrää eikä paino nouse niin se on vasta merkki siitä, et maito ei riitä. Maitoa kyllä muodostuu koko ajan jos sitä vain tarvitaan. Kolmella sadasta naisesta maito ei riitä joten aika huono tuuri olisi jos ei meillä riittäis. Meilkin poika aika ajoin raivoaa rinnalle sun muuta mukavaa, mut mä luotan siihen et maito riittää. Kuten se riittääkin. Ja vauva myös imee välillä refleksinomaisesti. Eli ettei yritäkään saada maitoa, esim. siis sillon kun nukahtaa rinnalle yms. Se ei silti tarkoita sitä, et maito ei riittäis ja vauva vain jäis nälkäiseks. Kannattaa luottaa siihen, että(onko se sitten jumala vai kuka/mikä kenenkin mielestä ) luonto on sen järkänny noin ja on ne lapset ennenkin eläneet rintamaidolla, jo ennen korvikkeiden keksimistäkin.

Ja rintamaito kyllä säilyy jääkaapissa 3vuorokautta. TOSIN säilyykös kerran sulatettu maito? eipä oo tullu koskaan kysyttyä.
 
Suukkis Juu, en haluaisi kyllä korvikelinjalle alkaa :( Mutta pakko se on iltaisin sitten sitä antaa, jos ei rinnoista riitä siihen iltatankkaukseen. Meidän pitää harjoitella vielä sitä hörpyttämistä, mutta se meillä oli etukäteen ensisijaisena ajatuksena. Eilen vain meidän hörpytys ei oikein silmät ristissä onnistunut. Sairaalassa hoitaja näytti hörpytyksen ja Nuppu veteli lääkemitallisen mun maitoa siitä suhteellisen reippaasti. Me saatiin Nuppu ennemminkin muistuttamaan kissanpentua, kun se lipitteli sitä maitoa. Muutama onnistunut hörpytys kyllä tuli, että oltiin me oikeilla jäljillä.
Meille sanottiin sairaalassa, että rintamaito säilyy jääkaapissa vuorokauden. Säilyisisikö tosiaan sen 3 vrk?

Hmm, mä jäin nyt miettimään, että annettiinko me liian hätäisesti sitä korviketta :/ Kun kyllähän Nuppu itki ja imeskeli. Mutta imeskelee sormiaan melkein koko ajan hereillä ollessaan, että tuttia on nyt käytetty. Mutta olisiko vauvan pitänyt huutaa vielä enemmän jos olisi tosiaan ihan nälkäinen :| Täytyypä tänään tarkkailla hieman pidempään tilannetta.
 
korvikkeista: meille neuvolan täti sanoi että antakaa sille korviketta niin paljon kuin tyttö syö... eli kyl vauva tietää paljon se syö. Yks keino on antaa ensin vaik 50 ml korviketta ja sen jälkee viel tissille. Menee se pahin paniikki ja nälkä ohi niin jaksaa paremmin imeä taas. Toimii meillä. :) Ja maitoa tulee ihan riittämiin vaikka tyttö syö päivässä ehkä 50-150 ml korviketta päivästä riippuen. Ja sompio meillä oli ihan sama juttu että tyhjää tuntui lutkuttavan ja sai kaameita raivareita tissillä. Ja mä en jaksanut olla pelkästään maitokoneena. Isäkin pääsee hienosti osallistumaan välillä syöttämiseen. (Eli 1-2 krt päivässä jos tarpeen) Jaksaa ken jaksaa niitä tissiraivareita ja jatkuvaa rinnallaoloa, mut mä en. :) Ei siinä osaimetyksessä ole mitään pahaa, jokainen tekee niinkuin tekee. aamen. ;)

mut sompio kyl kannattaa mun mielestä itkuun melkein aina tarjota tissiä ensin huutoon. :) Ja sit jos tosiaan tuntuu et maito loppuu niin anna ihmeessä korviketta. Ei sitä lasta nälässä kannata pitää. Sinä olet Nupun Äiti, sinä mäet ja tiedät parhaiten. Luota vaistoosi. :) :heart:

EM ja tytsy 5 vk+1pvä :heart:
 
sompio minä "hörpytän" vauvalle, lääkkeen lopun aina mittalasista, mikä ei tule tuohon ruiskuun.
Hyvin on mennyt... mutta kyse on kuitenkin milli pelistä... etten voi kyllä kokemuksia sanoa. ;)

neukkutäti oli sijainen, luojalle kiitos... eli toivottavasti ei toista kertaa ole meitä "hoivaamassa"

vaunut iskä lupas lähtee ostaa ne mun kanssa tiistaina :D vihdoin ja viimein... pikkusen se oli äkänen mammalle, kun ei olla asiaa hoidettu.
kysy vaan että millaset pitää olla, sanoin että unelmat olis emmaljungan yhdistelmät mut hintaa on 950 e. noin... niin tuumas että lähdetään katsomaan :D

sompio ja suukkosuulle sain ohjeeksi, että oman äidin maito säilyy jääkaapissa 3 vuorokautta ja sulatettu oman äidin maito vuorokauden... oman äidin maito pakkasessa säilyy 6 kk.

hetki taitaa mennä ennen kun oppii tuntemaan oman rakkaan lapsensa...
väänsin kättä pienen miehen kanssa monta tuntia eilen... syötin ja röyhtäytin sylitin huudatin, syötin syötin syötin... ja toinen vaan karjuu... ja sitten annoin korvikettakin... että miksi ei nälkä mene ohi... :( ja höh toisella oli vain kovasti vatsan puruja... kunnon puklun jälkeen jätkä simahti ja rauha astui taloon :D
 
huh hellettä... voi ihanuus talo on hiljainen... meillä on ollut vieraita koko hiivatin päivän...
väsyttää, ja niin väsyttää poikaakin...
mikähän siinä on että ihanat sukulaiset eivät vain voineet antaa pojan nukkua...
ja kyse ei ollut lapsista vaan suvun vanhimmista ihmisistä...
toinen nukkuu rauhassa sängyssään kädet vähän unessa vispaten, niin heti mennään tökkimään ja juttelemaan niin että toinen varmasti herää kokonaan...
noh nyt on pieni ainakin niin väsy, ettei varmaan herää ennen aamua.
saanut ottaa koko päivän aikana käytännössä kahdet tunnin tirsat ja yhdet puolen tunnin nokoset... ja meillä oli vieraita 13-19 välin koko ajan :D
 
Hehee, me ollaa saatu aventin itkuhälytin ni ny Atte on aikas väsy ja silti ynähtelee ja huudahtaa välil jotain vaunukopassaan.. Ni sit hyssyttelen sitä kaiuttimen kautta ja se usein tepsii :D Saa nähä millo pitää mennä iha syliin ottamaan B)

Saatii (tai no ostettiin tutulta edullisesti) tänää kaks kassillista vaavin vaatteita, niit isompia kokoja. Noit pienii meil onki iha yllin kyllin. Sit myös emmaljungan yhdistelmät, ne o vanhat mut koppa on tosi hyväs kunnos ja aiotaan niit käyttää parvekevaunuina. Ku ykkösvaunuinahan meil on jo ne Briot. Ny on sit taas vaatteita ni ei ihan olla hukassa ku pieni kasvaa noista vaatteistaan yli =)

Saatiin kolme AIO vaippaa ku anoppi ol tehny. TOSI ihania! Kyl nyt Aten kelpaa olla esim. apinat ja nakkikoirat -kuosisissa vaipoissa :heart:
 
Jaksuja Zoe äidin kanssa :hug: Mä pelkäsin, että meillä äiti neuvoisi enemmänkin, mutta toistaiseksi on aika vähän neuvonut. Paitsi, että tuntuu että teen väärin. Jos on yksi kerros vaatteita, pitäisi olla kaksi. Jos on kaksi kerrosta päällä, niin pitäisi olla yksi. Ja sitten ihan älyttömiä neuvoja, että älä jätä lasta yksin hoitopöydälle ja älä jätä vaunuja aurinkoon :headwall: Noista voisi jo loukkaantuakin, että pitääkö äiti mua todella niin tyhmänä :/ Mutta tunnen oman äitini, aina ollut tuollainen. Meillä ei ikinä läheiset ja lämpimät välit ole olleet.

Kiitos EM tsemppaamisesta :heart: Jatkuva tissilläolo ei mua sinänsä häiritsisi, mutta kun jos sieltä ei tule syötävää :| Viime yö meni hyvin, kun annettiin illalla tissiä ja siinä välissä pullosta omaa maitoa 30 ml. Sitten vielä ennen nukkumaanmenoa tissiä. Tosin nukahtaminen vei aikaa, mutta vauva oli kuitenkin tyytyväinen. Ei siis itkeskellyt juuri laisinkaan illan aikana. Nukkui 4 h ja söi molemmista rinnoista ja sitten nukkuikin taas 3-4 h. En muista kuinka aamulla syötiin ekan kerran. Eli selkästi paremmin meni yö kun antoi pullosta illalla.

HanTa Saadaan mekin hörpytettyä pieniä määriä (max 5 ml). Mutta jos alkaisi kaiken lisämaidon jatkossa hörpyttämään, niin ei se oikein riitä :D
 

Yhteistyössä