~*Esikoishaaveista syntyneet vol. 2*~

huomenia!

Sompio meijän tytöllä oli molemmissa peukaloissa ja etusormissa sellaiset tummat pienet patit vähän aikaa. Luulen et oli tulehtunu kynsinauha. Mut ne meni ittekseen pois... olisko teil sama? Ja pienen suolisto on niin kehittymätön et ilmavaivoja voi tulla muutenki vaan, ei välttis mistään mitä sä syöt. :/ Et jos se hotkii ruokaansa ja menee ilmaa masuun niin sekin riittää.

Siis meilläkin kyl SELLANEN yö takana et huh. Tyttö heräili koko ajan, ähki ja ähisi ja piereskeli, ja kitisi. :( voi pientä. Eipä enää anneta pierulääkettä illalla... :/

Kyl mäkin välillä mietin et voi miten jännää ja ihanaa aikaa se raskausaika olikaan. :LOL: Mut en silti ihan vielä kyl haluu uudestaan. Vaik mulla se synnytys oli sinänsä eri juttu kun tuli sektiolla... et sen puolesta kyl voisin uudestaankin. :D Olis se ihan jännää kokea se alatiesynnytyskin. :)

Nii ja sompiolle piti viel sanoo et mä oon koko ajan kans huolissani tytöstä. Mut oon nyt tajunnu et joka päivä on vaan erilainen, et joskus se on ihan nuutunu koko päivän ja nukkuu vaan, joskus virkeä, joskus kiukkuinen... ja joskus jotain ihan muuta taas.

HanTa mä uskon että teillä kaikki järjestyy. :hug: :heart:

sekavaa tekstiä... :whistle: :LOL: vähän uneton yö takana.

EM ja typy 5 vko + 5 pvä :heart:
 
huomenta
VÄSYTTÄÄÄ... en tiedä väsyttääkö enemmän väsymys, vain mikä.
Nukuttiin kuitenkin liki kellon ympäri pojan kanssa... kolmella syötöllä.
Mutta silti sellainen olo että vois vain nukkua...
Toivottavasti sairaalas ei menis sika myöhään et ehtis ottaa ne päikkärit kunnolla.

Eilen ei ehtinyt, kun vartosin koko *painokelvoton* päivän iskää et mennään ostaa ne vaunut... yllättäen isästä ei oo kuulut vieläkään mitään.
kävin sit iltapäivällä hakee taas naapurista vaunut pariksi päiväksi lainaan, et päästiin hakee lääkkeet apteekista ja tänään sairaalaan.

Hemmetti kun vois ilmottaa jos tulee jotain esteitä... ja vois yrittää ymmärtää että me tarvitaan OMAT vaunut OIKEASTI... tääl neljän seinän sisällä tulee höperöksi, kun ainut ulkoilu mahdollisuus on postilaatikolle (kolme metriä) ja takas.
 
suukkis taitaa kohta löytyä tuolta plussailu puolelta ;)
No juu nyt kun miettii... niin ei se ihan niin kauheaa se raskaus ollut... vaikka se ihan hirveää olikin. Mielelläni kärsin ne kaikki oksetukset ja kipuilut, tuon pienen rakkaan takia.
Hullua mitä kaikkea sitä onkaan valmis tekemään oman lapsen takia...
Voisivat lääkärit viedä mun sydämen vaikka heti, että pieni olisi täysin terve :D

sompio mä voisin synnyttää uudelleen, mutta en haluaisi olla raskaana...
Synnyttäminen vaikka sekin kipeää teki... oli paljon helpompaa.

soitin polille ei kuulemma ole hätää... tässä vaiheessa värin pitääkin muuttua... ja kuulemma aina vähän tuoksahtaa.
Kun ei ole kuumetta eikä kipuja, niin rauhassa vain. Noh minä olen rauhassa... omasta puolestani.

onko sompio selvinnyt jo mikä pikkuisen sormissa oli?
 
Iltapäivää...

Tulin nyt uudelleen yrittää,jos nyt kirjoitus pysyisi tallessa.Eli tänne ei kummosia.Nyt tyttö alkanut nukkumaan hyvin päiväuniakin.Ottaa 2-3 päikkäriä.Aamupäivät meillä menee tytyön kanssa nukkuessa :DIllalla valvotaan,nukutaan pikku pätkiä ja siinä klo 0.30 mennään nukkumaan.Pari kertaa herättänyt 6-7 aikaan.Viime yönä herätti 5 aikaan.Vielä vähän hakusessa rytmi siis :D

Mulla meinaa mieli olla vähän maassa.Parisuhteesta johtuen.Tuntuu etten haluaisi olla koko parisuhteessa,ja että miten helppoao lisi olla yksin.Ei tarvitsisi koko ajan miettiä toista tai pyytää kotiin utlemaan,kun tarvitsee apua ym ym.Tässä oli myös taas kerran juoma häslinki miehen kanssa.Mutta sanoin suoraan asiat,ja juominen loppui. Ei siis juonut itseään humalaan,mutta joka päivä tissutteli kaljalla :(
Koko ajan haaveilen omasta kodista,jonka saisi sisustaa miten haluaa.Ja tehdä miten haluaa asiat.En miestä kaipaisi ollenkaan siihen.Minulla kuitenkin on läheisiä jotka haluavat auttaa ja olla tukena.Mutta en uskalla puhua miehelle asiasta.Pitäisi ottaa itseään niskasta kiinni.Pelottaa että menen vielä masentuneemmaksi jos ero tulisi.Mutta ajan myötähän siitäkin pääsee yli,ja jos on jolle puhua asiasta.

Tulikin mieleen,että onko täällä nyt muita jotka ovat eronneet raskauden aikana tai kun lapsi tullut?

Maria 1kk 3vko 1pvä :heart:
 
Mä en oikeastaan kyllästynyt raskaana olemiseen. Mä olisin voinut kyllä sen mahan kanssa jatkaa :whistle: Vaikka niitä vaivoja olikin ihan tarpeeksi niin silti oli ihanaa kun pikkuinen kasvoi masussa. Monta kertaa olen jo haikeana mahaa silitellyt ja kaivannut potkuja.

Nupun peukalossa on kynsivallintulehdus. Pitää kylvettää käsi kolme kertaa päivässä ja laittaa rasvaa. Ja pitää tumppua, että ei syö sitä :heart: Mentiin vaunuillen lääkäriin ja Nuppu nukkui koko ajan. Lääkärikin sai rauhassa tutkia sormen ja tyttö veteli vaunuissaan sikeitä :heart: Tod.näk. omalla kynnellään painanut ihon rikki ja se tulehtunut.

HanTa Uskon, että ketuttaa toi vaunuasia. Nytkin ilmat olisi antanut myöten vaunuilla vaikka joka päivä.

Zoe Hyvä, että äiti on pysynyt ruodussa :heart:

EM Juu, mä vahdin koko ajan Nupun vointia ja kaikkia ääniä. Pikkaisen jo osaa rentoutuakin, mutta ekat yöt kuuntelin kaikki ähinät ja puhinat. Nyt uskalsin jo yhtenä yönä laittaa korvatulpatkin kun mies kuorsasi niin kamalasti. Sitten kun Nuppu alkaa kovan huudon, niin se kuuluu tulppien läpi tai sitten mies herättää minut :D

*muoks* Voimia Sannyalle oikein paljon :heart: En oikein tiedä kuinka osaisin auttaa ja lohduttaa :hug: Kyllä miehen pitää tehdä nyt valinta, että ottaako alkoholia vai pitääkö perheen kasassa. Kuinka mies suhtautuu vauvaan ja hoitaako häntä yms.? Yksin varmaan loppupeleissä on sitten parempi olla jos ei parisuhde toimi. Mutta älä liian hätäisiä päätöksiä tee. Saisitko neuvolan kautta keskusteluapua tilanteeseen?
 
Sannya :hug: :hug: voi kurjuus... :( Ymmärrän et pelottaa, mut mun neuvo olis että mieti tarkkaan ja RAUHASSA sitä teidän tilannetta, ota sitten asia puheeksi miehen kanssa. Ja tuosta masennuksesta kannattaisi ehdottomasti puhua neuvolassa. Soita vaikka sinne joku päivä kun on soittoaika ja sano että haluaisit tulla juttelemaan asiasta. :heart:

No NYT mä sen sain! EKAN OIKEEN HYMYN!!! :heart: :heart: :D :D
 
Kiitos Sompio ja EM :flower:

Olen neuvolassa jutellut masennuksestani ja jälkitarkastuksessa juttelin lääkärin kanssa.Sainkin lääkkeet takaisin käyttöön.Minulla oli ennen raskautta siis masennus lääkkeet käytössä.Pitää tosiaan miettiä tätä tilannetta vielä kai vähän lisää.Olen jo aika pitkään miettinytkin. Ja raskaus aikana meillä oli myös ongelmia parisuhteessa,ja pari kertaa ollaan meinattu erotakkin.Mutta aina olen sitten miehen halunnut takasi kotiin.En tiedä johtuuko siitä,että haluan miehen aina takasi tai että ero olisi hankalaa,kun ion tottunut jo olemaan yhdessä ja ett' ehkä pelottaa se yksin jääminen. Tiedä sitten.... En vaan osaa päättää.Välillä myös tuntuu,että yritän hakea tällä asialle lohtua siitä että hankin jotain tekemistä tms.Että unohtaisin koko asian.Tai sitten jään miettimään,jotain aivan tyhmää.Että ei me voida erota,kun kun kun. blää blää blää. Huh huh.
 
Sannya Anteeksi, jos utelen. Ei ole pakko vastata. Tiedätkö mistä alunalkaen masennuksesi johtui silloin ennen raskautta? Onko ne syyt kunnolla selvitetty ja yritetty niihin paneutua? Jos nyt oireilet sitten miehen takia mutta onko se perimmäinen syy masennukseesi? En nyt oikein osaa muotoilla asiaani, mutta jos siis syy on joku muu, mutta ajattelet masennuksen ja ongelmien johtuvan miehestä. Tottakai sekin vaikuttaa olotilaasi kun parisuhden on rempallaan, mutta onko muita syitä tällä hetkellä?
 
Sompio Syitä masennukseen ei tiedetä. Olen ollut myös nuorisokodissa 2 puolivuotta asuin siellä.Ja sielä käytin mys lääkkeitä. Itsetuhoisuutta ym ollut aikaisemmin.Nyt ei todellaakn ole tullut mieleen mitään sellaista onneksi :) En usko että pelkästään miehestä johtuisi masennukseni.Mielialatkin mulla vaihtelee tosi usein. :/ Mutta yritetään pärjätä.Kunhan tuo lääke alkaisi vaikuttamaan.
 
Sompio on on ihanaa! :D Oon tänään jo saanut useammankin hymyn. :) :heart: :heart: :heart:

Sannyalle voimia ja tsemppiä kovasti. Pura meille tänne vaan aina pahaa oloa vaikka YV:näkin voit laittaa. :) Mielelläni "Kuuntelen" jos kaipaat jotain kenelle purkaa tuntoja. :hug: Kaikki varmasti järjestyy parhain päin. :)

Nyt nukkumaan. :wave:
 
Zoe harmi ko nii huonosti nukuit :/ Mie nukun huonosti jos poika on vieressä (ellei sit oo kauempana mut jos iha siin liki ni en kyl nuku hyvin). Mut kertaakaan en oo menny koittaan ja tarkistaan hengittääkö. Mä jotenki uskon siihin, et kyl se hengittää. Ja sit taas joskus jos jotain tapahtuis ni tuntuu, et ei sillon vois enää mitään tehdä. Hyi kamala, haluu tommosii aatellakaan..

Koht lähetään mun porukoide luo Keski-Suomeen. Juhannus meneekin sit sil reissulla, mut sit Imatran likel. Semmosia.. Mukavaa juhannusta siis kaikille!!

SS/ Atte 10vkoa ja 1pvä
 
talvikselle paljon onnea tytöstä!!!!! :flower: :flower: :flower: :heart: :heart: :heart: Ihanaa!!!

Pikku kakkosesta täälläkin ollaan puhuttu, mutta ei vielä..ootellaan että Miia kasvaa pikkasen isommaksi. Loppu vuodesta voidaan alkaa ehkä suunnitteleen ;)
Mäki odotan sitä raskauden tunnetta ja synnytystä...oli niin mahtava ja ihana kokemus! Kuten suukkis sanoikin.... :wave:
Tiiä vaikka ollaan samassa kuumeilu/odotus pinossa pian!! :LOL: :LOL:

vauvis ja Miia kohta 5.5kk :heart:
 
kirjoittelen myöhemmin ja luen sitten tarkemmin kuulumiset.

Olemme TAAS vaihteeksi kotona... juhannuksen yli kotilomalla... sitten taas osastolle.
Poikka priimatavaraa ;) lääkettä vain nostetaan turvallisessa ympäristössä tarkkailun alaisena.
 


Juhannuksen sääennuste: Koko maassa kohtalaista tai navakkaa viinan hajua. Päivällä mölinä on vaihtelevaa, ja jossakin päin maata saattaa tulla joitakin järkevänkuuloisia lauseita. Käsivarren seudulla ja napapiirin molemmilla puolilla humala voi nousta kolmeen promilleen. Loppuviikosta selviää tai melkein selviää. Älykkyysosamäärä on koko jakson ajan hieman nollan alapuolella. Hauskaa Juhannusta! :LOL:
 
omanapa näin alkuun

Juu tosiaan keskiviikkona menimme käymään siellä sairaalassa
Poika näkee ja kuulee ihan normaalisti ;) eli turhaan olin huolissaan.
Sydänkäyräkäppyrät olivat hyviä... Delta-aalto löytyi, eli se oikorata/hermorata mistä on koko ajan ollut puhetta.
Sydän ultrassa oli KAIKKI HYVIN, ja poika todettiin priimatavaraksi...
Ultralääkäri, naureskeli meille... ollaan kuulemma paljon suuremman oloisia... poika käyttäytyy kuin kolmekuinen, ei n. kolme viikkoinen.
Suuttui oikein todenteolla ja karjui kuin leijona vetäen itsensä karrelle... siinä ei sokerilla eikä tissillä lepytelty.

Noh sitten me jäimmekin sairaalaan, ja äiti sai hysteria kohtauksen...
ymmärsin kyllä että pojan on jäätävä lääkkeen noston takia, osastolle... mutta HETI...
eikä kukaan puhunut mulle että saan jäädä sinne pojan kanssa (jopa yöksi) eli kahden tunnin itkemisen jälkeen... kauhea migreeni, ja tieto meille molemmille on peti.

Nyt ravaamme seuraavat pari viikkoa sairaalassa, nostamassa lääkettä oikealle tasolle... jotta rytmit pysyy kunnossa.

Mamma on iloinen...

VAikka sairaalassa vietetty aika oli yhtä helvettiä...
poika oli rauhaton kuin mikä, ei nukkunut eikä syönyt kunnolla...
itsellä meni taas usko rintaruokintaan... kun poika vaan huutaa ja räyhää... tyydyin sitten pumppaamaan ja antamaan pullosta.

Äsken tajusin kotona koittaa rintakumia, ja jihaa ensimmäisen kerran kahteen päivään poika söi kerralla napansa täyteen ilman raivoomista.

Mulla noi tissit suihkuu kuin suihkulähteet... taitaa siis tulla liian kovalla vauhdilla pojalle syötävää...
Kuinkas paljon kumien kanssa saa syötellä... kun paketissa luki, vain väliaikaiseen käyttöön???
 
zoe miltäs juhannus näyttää???
saitko siivottua :D Juuh uskon että pyllysi on sitä mieltä, kiitos ei autoilua hetkeen ;)

zoe ja nibbler :wave: ei ole täälläkään kiire odottajien joukkoon :D yritetään nauttia tästä esikoisesta ensin :D kovasti... mutta ehkä sitä joskus taas... onnistuisko niin et joku odottais mun puolesta, mä voin sit synnyttää???



suukkis mukavaa reissua.

kyllä sä olet oikeessa... jos jotain sellaista tapahtuisi... todennäköisesti mitään ei olisi enään tehtävissä.
Mutta minä ainakin olen vielä sen verran hermoheikko, että vahtaan lasta säännöllisesti ja pikkusen kutitan niskasta jos en ole satavarma että hengittää :(

em onnea hymyst'ä :heart:

sanya *hali* jutellaan tuolla pikaviestimellä kun osutaan koneelle yhtä-aikaa???
koita jaksaa :D tiedän että pärjäät aina jotenkin... tapahtui mitä tahansa.!!!

sompio ei näy vaunuja ei...
 
Nibbler Mä en ole menossa takaisin kuumeilupuolelle :wave: Täällä olen ja pysyn, että tervetuloa vain ajallaan tänne =)

HanTa Onnea hyvistä kuulumisista :heart:
Mä en ole huomannutkaan, että rintakumeissa lukee väliaikaiseen käyttöön. Meillä on käytetty sairaalasta kotiutumisen jälkeen koko ajan. Kun ei Nuppu tunnu saavan nännistä enään ilman otetta. Tai siis nyt en ole kokeillut viikkoon :ashamed: Ainakin sisko ja neuvola lohdutteli, että ei kumista ole haittaa ja hyvä jos imetys sen kanssa onnistuu. Kumista pääsee kuulemma helposti eroon. Täytys taas kokeilla, että saisiko Nuppu otteen. Mulla on niin jotenkin matalat rinnanpäät, että nyt kun maito on noussut kunnolla ja rinnat on niin pinkeänä niin pitävän otteen saaminen ei ole onnistunut.

Hyvää Juhannusta kaikille :wave: Me ollaan kotosalla ihan rauhassa. Päivällä käytiin mun porukoilla mutta yöksi haluttiin kotiin.
 

Yhteistyössä