Esikoishaaveista syksyllä 2010 plussanneet

ONNEA ZANNULILLE pienestä prinsessasta :) ihanaa, kun pääsette kotiin tutustumaan kunnolla pikkuiseen.

Omaan oloo ei mitään kummempaa, inhoon helteitä ja ei merkkejä synnytyksestä.

malttamaton keiju ja hippiäinen rv 39+5
 
Onnea Zannuli pienestä prinsessasta!! Ja siis koko perheelle onnea :) Toivottavasti pääsette kotiutumaan pian ja tutustumaan pieneen ihan omassa rauhassa :)

ON: Mä täällä reissussa vieläkin! Huomenna pääsen kotiin ja alkaa kyllä tuntumaan siltä,että en yhtään enempää jaksaiskaan. Omaan sänkyyn nukkuun,syömään omasta jääkaapista ja kissanrakastarunttia kattoo,miten se on siellä anopin kanssa pärjänny :)

Mites muut voi? Onko helteet ollu huonoa vaiko hyvää? Ja ylipäätänsä vointi??

Taiska ja napero 33+2
 
Paljon onnea Zannulille ja Mary Janelle!!! :heart:

on: Saisi helteet helpottaa, turvottaa kamalasti ja olo ei ole parhain... Tänään on alavatsaa juilinut vähän niinkuin kuukautisten aikaan, toivottavasti pian tapahtuu..! :)
 
NiQ
Joo menkää vaan Keiju ja Espe ihan rauhassa, mä en ainakaa ala etuileen teitä arvojärjestyksessä ;) mullei oo mikää kiire :D Mitkäs on loppumetrien fiilikset? kolottaako, ärsyttääkö, kiukuttaako?

Samaa mietin kans joku päivä että mitä mahtaa Hypylle ja Mimmulle kuulua?

ON: Mua ärsyttää ku koko ajan itkettää! argh! Mieskin lähti työreissuun aamuyöstä, mä en ala. Perun koko homman, pelottaa ettei se ehdi synnytykseen mun tueksi. Työreissussa menee kolme viikkoa, tulee onneks viikonlopuiksi kotiin.

NiQ & Pena 38+4
 
TUNTEMUKSET no helteet kyllä otti päähän olo oli tukala isolla T:llä. Nyt taas parempi, kun sai viime yön nukkua paremmin kun viileää. Ja turvotuksetkin hävisi silmissä :) Aika rauhaisa olo, tuntuu, että kyllä tässä ylimennään ja reilusti. Tai sitten kaikki oireet tulee ihan puskista.,...Toivon, että tällä viikolla oltas tosi toimissa.
Toivon niin sydämeni pohjasta, että synnytys sattuisi sellaiseen saumaan, että miehesi pääsisi mukaan.

rv 39+6, huomenna?
 
Täällä mie oon! :wave:

On ollu taas huolentäyteistä aikaa ettei oo oikeen jaksanu kirjotellakkaan mitään. Me ollaan rampattu ultrissa nyt tuon huulihalkion takia, ja siellä huomattiiin että napasuonivirtaukset on kireitä, ja siksi sydänkäyrää ja sydämentoimintaa seurataan nyt tarkkaan. Vauva on kasvanut hyvin ja liikkunutkin paljon, joten sen puolesta kaikki ok. Mutta nyt lääkäri soitti mulle kotiin että täytyisi mennä aijemmin käymään siellä (aika oli sovittu loppuviikolle) mutta menemme jo huomenna kun hän haluaa kattoa sydämen rakenteen vielä kerran, kun viimeksi oli näyttänyt siltä että vauvan sydämessä saattaisi olla aortankaaren ahtauma. :'( ja jos näin on niin minut laitetaan synnyttämään aivan eri sairaalaan, kuopioon koska siellä on ammattitaitoisempaa henkilökuntaa :(

Jotenkin tuntuu että kaikki kaatuu niskaan ja tää odotus aika on ollu yhtä ***** . Toivoisin että tää synnytys käynnisettäs pian, koska stressaan ihan älyttömästi ja tää kaikki vaikuttaa varmaan myös vauvaan... jotenki tuntuu ettei nyt osaa enää nauttia tästä ajasta..

Mutta onnnea kaikille vauvan saanneille! :flower:

Hyppy ja poikanen 34+3
 
Hyppy Voimia. Voin vaan kuvitella nillainen huoli ja stressi teillä. Toivotaan, ettei lääkärin löydös olisi tuo mitä epäilty. Ja hyvä, että tutkivat todella tarkkaan ja pääset yliopistolliseen sairaalan synnyttämään, jos tarve vaatii. Voimia koko perheelle :hug:
 
Yritä jaksaa Hyppy loppuun asti! Ei varmasti ole helppoa, mutta lähetän voimahaleja reilusti!! :hug:

NiQ: Toivotaan, että teidän pikkuinen viihtyy yksiössään vielä vähän, niin kerkee isi mukaan!

Keiju: Sulla olis vähän niin kuin etuoikeus kuitenkin päästä mua ennen! ;) Pian se nähdään! :)

( . ) Täällä kuulostellaan kovin kaikkia pieniä signaaleja, mutta ei mitään… Pientä jomotusta satunnaisesti, mutta muuten olo ihan normaali. Saisi poju jo kyllä tulla! Isi on yrittänyt kovin vatsan läpi suostutella pojua syntymään tämän viikon aikana, kun isi olisi kesälomalla, mutta saa nähdä. Meillä mies ei saa pidettyä kuin ehkä pari päivää lomaa sitten tämän viikon jlk, kun työkaveri on itsekäs ääliö! :D Oli ilmoittanut olevansa heinäkuun kesälomalla ilman mitään neuvotteluvaraa, vaikka tietää, että meille tulee esikoinen. Kai sitä olisi voinut mies oikein hankalaksikin ryhtyä, mutta ei ole luonteeltaan sellainen, että viitsisi riitaantua esimiehensä kanssa, jos toinen on oikeasti niin ääliö, että vuodesta toiseen haluaa sen heinäkuun, eikä voi tällaisenkaan asian takia yhtään joustaa! Pahoittelut vuodatuksesta, mutta kun ottaa päähän. :headwall:

espe ja poju 39+5
 
espe No ei mullakaan kovin ennakoivia oireita. Menkkajomottelua välillä ja näitä kivuttomia suppareita, ihan yksittäisiä jotka tuntuu. Luotan siihen, että lähtö tulee puskista. Niin tää kaveri ollut kyllä päivän rauhallinen, että jouduin ihan lasku hommiin. Siis tosi paska työkaveri sun miehellä :(. Niin tyhmä....

Mun ala- ja yläasteen kaveri, joka asuu tällä hetkellä myös täällä opiskelukaupungissa sai tänään tytön, rv 35+5 :)

keiju ja hipsu 39+6
 
NiQ
Hyppy iso voimahalaus :hug: raskasta aikaa, kun ei oikein jaksa iloita tulevasta. Ja teille on vielä sattunu ne kaikki maan paskimmat lääkäritkin :(

Espe mulla keittää kans toi miehen työmaan äijät! joten kaikki sympatiat sulle!

Lueskelin jostain ensisynnyttäjän oireita ennen ku on lähtö tullut, tosi moni on sanonu ettei oo tuntenu mitää ennakoivia supistuksia tms vaan lähtö on tullut ihan oikeesti puskista... :)
 
Hyppy voimia ja kyllä kaikki vielä hyväksi kääntyy!!! Sinulla on siellä asiantuntevat lääkärit!!

Onnea kaikille vauvautuneille!!!!

Täällä yöllä heräsin muutamaan suppariin, mutta nyt on muutaman päivän olo ollut mitä parhain.. Ei puhettakaan että tekee nyt pihalle tuloa!! Tänään neuvolaan!!

Eilen aamulla heräsin sellaiseen päänsärkyyn 7 aikoihin, ettei ikään ole ollut pahimmassakaan krapulassa tuollasta särkyä, tänään heräsin puol 6 ja vähän niinkuin jomotti jo, mittasin verensokerin niin oli 4.0, eli oliskohan voinut eilen laskea liian alas ja siitä särky?? Nyt söin heti leipää niin lakkas se vähäinenkin!!
 
Laretzki
No niin, nyt on sitten eka neuvola takana ja lasketuksi ajaksi annettiin 25.2. Verinäyte otettiin ja pissanäyte pitää huomenna käydä kipasemassa labraan.

Kaikista eniten vituttaa se, että toi mun paino nousi niiden pillereiden lopettamisen jälkeen (kyllä, valitettavasti se meidän vaaka onkin oikeassa) joten tällä mun nykysellä painolla BMI on 26, joka meinaa sitä saakelin sokerirasitusta, kun aikasemmin mulla on ollut BMI 25, joka olis ollut vielä hyvä. Ei valmiiksi kyllä jo yhtään inspaa toi.

Muuten ei oikeestaan yhtään mitään vielä. Seuraava lääkäri aika saatiin 1.8. ja silloin kuulemma voidaan kuunnella jo sydänääniä! Ja siitä sitten hieman eteenpäin niin tulee olemaan ultra. Saa vaan nähä kun osuu kouluviikoille että miten sen kaa tulee sumplittua...

Nyt koetan syödä jotain taas vielä vähän lisää ja sit voisi harkita päikkäreitä, koska viime yö tuli nukuttua tosi huonosti.

Lare ja Spyro 6+3
 
Hoi!!

Kotona taas ja huomista neuvolaa odotellessa,jonka jälkeen taas reissuun!!

NiQ Täällä toinen itkijä. Itken millon mistäkin.. Tai siis huonona päivänä kaikki pistää itkettään ja sit kun on hyvä päivä,niin fiilis on ihan toisenlainen..

Hyppy ihan superpaljon voimia loppuodottamiseen!! Ei varmasti paljoa sanat lohduta,mutta toivon,että kaikki vielä menisi parhainpäin!! :/

Lare Juu,se sokerirasitus ei oo mikää mukava,mutta jos ekasta selviät,niin voisin kuvitella,ettei sun tarvii mennä toiseen?? Puhuttiinko toisesta mitään? Siis itehän kävin,mutta mulla tota painoo on siis ihan reippaasti yli sallitun.. Mutta molemmista onneks selvisin puhtain paperein... Mua säikäyttää joka kerta toi sun lääkäriaika,kun menee tajuntaan,että mun pitäis elokuussa mennä synnytään.. Alkaa liikaa jännittää :eek:

ON: Täällä tosiaan reissusta palattu ja ei ollu niin ihana paluu kun luulin.. Kissa kadoksissa ja se aiheutti harmaita hiuksia ja supistuksia kun ei kissaa missään ja minä vain vollotan ja vollotan!! No sit kävin lenkillä katteleen ja tulin kotiin.. Huusin kissaa takaovelta ja sit alko aaaaaaaivan älytön marina!! Mä luulin,että se on joko naapurin kissa,tai sitten meijän kissalla on joku niin hätä,että ei pääse kulkemaan.. Anoppi onneks tuli pelastamaan mut ja käytiin joen toisella puolella kysymässä,että saako kulkee joenrantaa pitkin,kun sieltä se ääni kuulu.. Siellähän se meijän karvainen herra sitten oli täysissä sielun ja ruumiin voimissaa,loukkaantunu vai siitä,kun on jätetty kotia anopin hoitoon.. Kivi putos sydämeltä,kun mun karvanen poika onkin kunnossa <3

Anteeks,tää ei edelleenkään oo eläinpalsta,mutta tämmösiä kuulumisia tälle päivälle. Ja olo on huojentunut!! :)

Taiska ja napero
 
Onnea anulle poikalupauksesta! :flower:

Hyppy Voi kurja, miten teille noita huolia on sattunut odotukseen :hug: Voimia!

Uuden pinon voisin laittaa pystyyn ja alkaa sitä päivitellä nyt kun Mary Janekin on nyyttinsä saanut syliin! Tämä siis siinä tapauksessa, että ensi tiistain nt-ultrassa löytyy masusta elävä vauva.

Lare Mullakin on edessä sokerirasitus joskus rv 26 kuulemma. Odotan oikeastaan mielenkiinnolla sitä, vaikka kaikenlaisia kauhutarinoita oon kuullutkin :D

taiska87 Ihanaa, että kissa löytyi ehjänä!

Meillä on siis tiistaina nt-ultra ja mä alan olla jo vähän tulisilla hiilillä täällä… Välillä pelottaa ihan mahdottoman paljon se, että siellä todettaisiinkin sikiön menehtyneen. Mitään mahdollista niskaturvotusta tai muuta en osaa vielä edes ajatella, toivon vaan koko sydämestäni, että kyytiläinen on elossa. Kotidopplerilla en siis oo vieläkään saanut vauvan sykettä kuuluviin eli ei edelleenkään oo mitään ”oikeita todisteita” pikkuisen olemassaolosta. Siksi varmaan niin jännittää ja pelottaakin. Onneksi me lähdetään viikonlopuksi mun vanhempien mökille, niin saan muuta ajateltavaa pariksi päiväksi :) Vaikka puheenaiheena sielläkin on varmasti vauvajutut.

Tuntuu muuten jotenkin hassulta, kun tuota maha-asukkia voi nykyään oikeasti sanoa vauvaksi :heart:

Jomi & Samu-Sirkka 11+3
 
Mä en enää tiedä että pitääskö soittaa pian synnärille, makaaminen on ok, mutta jumaliste ku nousee ylös tai puhumattakaan ottaa askelia niin otta niiiiiiin kipiää tuonne alas että jalat lähtee alta. Mitä tämä on??? Sitte tulee päälle vielä sellaisia napakoita supistuksia, mutta ei nuo kivut kyllä supistuksia kai oo??? Tää on niin tätä kun ensimmäistä odotan ja mistää ei oo mitää tietoa mitä mikin tarkoittaa!! Jos on pakko kävellä niin tuolta mistä karvoitus alkaa niin väkiste nostaa ylöspäin niiin jotenki pääsee edes liikkumaan!!
 
Mary Janen kuulumisia olis kiva kuulla, kun en itse siellä facen ryhmässä ole :) Onnea joka tapauksessa vauvasta :)

Hypylle jaksamisia :hug:

anulle onnea poikalupauksesta!

Taiska87, voin uskoa huolen, onneksi kisu löytyi :)

Lare, meillä joutui sokerirasitukseen vaikka painoindeksi 22, jotain siksi että olin sitten niin "vanha" jo, eli ikää kun yli 25 joutuu rasitukseen vaikka bmi olisi mitä..

jomille tsemppiä odotukseen, toivotaan parasta!

Täällä tosiaan sairauslomaillaan kesäloman alkuun saakka ja tuntuu ihan hyvältä vaihtoehdolta. Jaksaa paremmin ja saa tehdä omaan tahtiin asioita kotona.

Zophie 29+1
 
NiQ
Anu luulisin että kyse on ihan vaan liitoskivuista kun tuo häpyliitos venyy vauvan laskeutuessa ja painessa siihen päällä. Mulla on ollut nyt tuota samanlaista monta päivää jo ja voin kertoo että päivä päivältä pahenee xD

Sokerirasitus ei se oo oikeesti niin paha mitä ihmiset mainostaa sen olevan :D ottaa vaan kirjan tms mukaan niin aika kuluu eikä tuu koko ajan mietittyä että onko nyt huono olo vai eikö oo :) vauvan parhaaksi se kuitenkin loppupeleissä on sekin...

Jomi Voi mä niin muistan miten piinaavalta tuntui odotella sitä nt-ultraa. ja sitten alkoi rakenneultran odottaminen, joka oli ihan yhtä piinaavaa sekin :D sit vähä helpotti stressi. Nyt se on alkanu uudelleen. Eikä varmaan helpota 20 vuoteen. Tsemppiä ultraan, jos en myöhemmin enää muista tulla toivottelemaan! (Tänäänkin unohdin tarjota vieraille ostamani pullat :( )

NiQ & Pena 38+6
 
Kiitos kaikille tsempityksistä, välillä on parempia päiviä jolloin ajattelen että asiat menee omalla painollaan ja toivon että kaikki on hyvin. Mutta välillä taas niitä päiviä kun seinät kaatuu päälle ja mietin että miks just meille sattuu kaikki huolet samaan aikaan :( mutta ei olis enään pitkä aika kun vauva syntyy ja sit nähdään miten asiat on.

Jomille tsemppiä np-ultraan! muistan miten piiinaavaa se odottaminen oli. Tuuhan kertomaan uutisia kun siellä oot käynyt! :)

MaryJanen vauva kuulumisia kaipaillaan! miekään ku en siellä fb ryhmässä oo...

NiQ Täällä ilmottautuu yks pillipiipari! :D ei vaan, itken herkemmin mitä ennen..joskus pienikin asia saa mut vollottamaan mutta välillä sit on parempia päiviä ja ei itketä.. Mutta nooh, hormoooonit :D

HUH hellettä! kuuma.. ja tukalaaa...

Terkuin hyppy ja poitsu 34+6
 

Yhteistyössä