Esikoishaaveista syksyllä 2010 plussanneet

Noniin, koitetaampas uudemman kerran. Laitoin ekan viestini väärään esikoispinoon :D

Elimä tuun taas vähän tänne taas vilkuilemaan. Plussasin viimeviikolla. Viikko sitten tuli haamujen haamu, jota hädin tuskin testiliuskasta erotti, aina välillä sen sai näkyviin ja välillä katosi. Keskiviikkoja ja sunnuntaina viivat oli jo huomattavasti vahvistunee kais se pitää tänään käydä vielä ostamassa läjä noita puikkoja ja yks digi. Mulla on niin vaikee uskoo et oon taas raskaana kun mulla ei oo oikeestaan minkääntason oiretta. Lähinnä tulee ravattua vessassa hyvin aktiivisesti ja toiseksi tulee juotua enemmän vettä, mikäli ei juo niin pää alkaa kuivumaan kuin rusina (=päänsärky). Päänsärky siis tuntuu siltä kuin aivot kutistus rusinaksi tms

Onnea meille kaikille juuri plussanneille :heart: ja onnea jo jakautumisen suorittaneille ja sitä jännääville :heart:

Memelisa rv4?
 
Ihanaa, varovaiset tervetulotoivotukset siis Memelisalle! :) Mahtavaa kun tulee lisää plussanneita, mä oon välillä käynyt siellä aina teidän kuulumisia lukemassa siellä kuumeilupuolella. Aika paljon siellä on plussanneita tässäkin välissä ollut, mutta tähän pinoon eivät ole tietään löytäneet.

taiskalle hauskaa reissua! :wave: Kestoliivinsuojat on ollut mulla käytössä koko ajan, tosi mukavia ja aika söpöjä. Kaikkein mukavimmat mun mielestä on ne, missä on coolmax ihoa vasten. Myllymuksut Oy: Imetys ja odotus - Liivinsuojat - Liivinsuojat

Mulla on noi pääkallokuosiset joustofroteena ja öttömönkiäiset coolmaxina. Kannattaa pestä pesupussissa ja "kuositella" kun otat koneesta, eli vähän venytellä muotoonsa.

Jostain just luin että joku oli tehnyt noita itse ja tehnyt semmoset täyttömalliset, eli että saa lisäimua sitten kun tarvii, kuulosti tosi hyvälle.

MJ & Väiski-boy 40+6
 
taiska mä tilasin sellaisesta kaupasta kun royalkestot 2,5e pari. Ja oli siellä 5 paria 11e paketti.´, kivoja kuoseja. En ainakaan mistään ton edullisemmin löytänyt.

tekisi mieli lähtee alennusmyynteihin.....joo paistelen täällä possupaistia, mitähän tulee..en osaa käyttää tota lihamittaria.

memelisa onnea plussasta. Ja toivotaan tähän raskauteen kaikkea hyvää :heart:

on siis eilen luulin, että nyt meni vedet. Sillä nousin sängystä pissalle ja tuli tosi iso aivastus yhtäkkiä, ja en kerenny jännittää paikkoja, ja sitten valui ihan hallitsemattomasti pitkin reisiä. Pissaa se oli, ei ole vielä noin käynyt. Siis mulle ei tule pissa hätää ollenkaan vaan pelkkä kipu ja paine alamahaan. Taitaa olla kaveri hinannu itseensä vielä alemmas.
 
  • Tykkää
Reactions: Mary Jane
Tervetuloa Memelisa! :heart:

Pian täältä taitaa useampikin lähteä vauvanhakureissulle. Mä täällä jännään ja ootan innolla sitten niitä synnytyskertomuksia!

Laretzki Mulla oli kans alkuun väsymys ihan mahdottoman kovaa. Nyt on vähän helpottanut onneksi, enää ei oo pakko nukkua päikkäreitä joka päivä, kunhan vaan yöllä saa nukuttua mielellään 9-10 tuntia :ashamed: Ja tissit on olleet niin turkasen kipeät, että vatsallaan nukkumisesta on saanut vain haaveilla plussaamisesta saakka :D Joten jos sitä seuraavan kerran kokeilis vaikka joskus ensi vuonna…

taiska87 Mukavaa reissua! :wave:

ON Kävin tänään verikokeissa. Multa on yleensä tosi vaikea löytää suonta (viime kerralla tosiaan tuosta ranteesta ottivat ja siihen tulikin sitten ihan kiitettävä mustelma moneksi viikoksi), mutta eipä ollut tänään mitään ongelmia. Oli kyllä tosi ammattilainen verikoetta ottamassa! Suoni löytyi heti eikä pistäminen tuntunut juuri missään. Kuus putkea verta köyhdyin, mutta selvisin hengissä, vaikka jännittikin ihan pirusti :D Yks pieni mutka tuli matkaan kylläkin, nimittäin mun olis pitänyt saada neuvolasta joku paperi, joka olis pitänyt olla labrassa mukana. Enpä mä mitään semmoista oo nähnytkään… Täti sanoi, että voidaan ottaa veri nyt ja haet paperin huomenna neuvolasta ja kiikutat tänne tai sitten tulet paperin kanssa huomenna verikokeeseen. Päädyin siihen, että otetaan ne kokeet nyt saman jännityksen piikkiin. Huomenna täytyy sitten puoleenpäivään mennessä taikoa se paperi ja viedä labraan. Toivottavasti onnistuu :whistle:

Jomi & Samu-Sirkka 10+1 :heart:
 
Laretzki
Olisi tuo väsymys riittänyt suurimmaksi päänvaivaksi tähän asti ihan hyvin mutta ei...Mä en pysty vastaamaan miehelle enää lainkaan normalilla äänen sävyllä, kun aina tulee ärästyä jotain negatiiviseen sävyyn ja kaikki mitä mies sanoo/tekee ärsyttää mua ihan suunnattomasti...Tulee vaan hiton pitkä odotusaika jos en saa ärsyyntymiskynnystä nostettua :D

Lare ja Spyro 5+1(?)
 
Mulla pahoinvointi on tosissaan helpottanut, tilalle tullu hullu väsymys ja vaihtelevat mielialat. Eniten kiukuttaa ja itsesäälityttää vuorotellen :) Äitin kanssakin juttelin niin hän sanoi että muistaa itsekin raskaudesta hillittömän väsymyksen. Ou jee jos tää ei helpotakaan :D

Namppis ja edelleen se Predator 9+1

PS. Keksikää nyt joku parempi työnimi meidän pienelle :D Kauhea tuo Predator mut sopi niin hyvin alun oloihin :D
 
NiQ
Namppis mulla ainakin kesti se aivan jäätävä väsymys vaan pari-kolme viikkoa, oisko ollu rv:t 7-10 tai jotain sinne päin. Ja vieläki on muuten ihan pirtee olo, mut öisin menee helposti se 12h ja pikkupikku päikkärit sit päälle :D

NiQ & Pena 37+4
 
Neuvolassa eilen käyty ja lähete tuli kokoarvioon, kun veikkas että on jo 4kg:a, jos niin on niin varmaan käynnistetään jo ensviikolla! Tänään tuli sitten jo tieto että perjantaina saapi mennä!! Eikös sinne ihan voi miehen ottaa myös mukaan? Viimeksi ollaan vauvaa nähty melki 20 viikkoa sitte rakenneultrassa, niin uskon että haluaa mukaan lähtiä!!
 
NiQ
Saa ottaa miehen mukaan. Ne siellä todennäköisesti ottaa ensin vähä käyrää ja sit tekee alatutkimuksen ja ultraa lopuks ja sit kattoo noi lantion luut. Tosin mä en ainakaa enää mitää tajua siitä ultrakuvasta ku vauva on nii iso jo, että ei mahdu ruudulle...
 
Joo toi alapäätutkimus on nyt kyllä jo enemmän kun tervetullut... Koska supistuksia nyt ollut 1.5 viikkoa todella paljon, niin tietää että onko siel tapahtunut mitään!!! Kyllä mua jänskättää jos tosiaan ensviikolla jo käynnistetään!!! :O Huh huh!!!
 
Laretzki
Ihana kun voi vain olla ja loikoilla päivän auringossa lueskellen. En siis saanut tälle kesälle kesätöitä, joten ei ole mitään minne pitäisi mennä tai olla. Joten voi ottaa ihan rauhassa :)
 
Heippa naiset!

Oon harmitellut mielessäni sitä, kun ei oo pahemmin ollut huonovointisuutta enää, siis sellaista aaltoilevaa ällötystä lukuun ottamatta. Toki on ihan kiva, kun ei okseta, mutta samalla se luo entistä enemmän epävarmuutta… No, tänään se paha olo taas iski, kun tulin koirien kanssa ulkoa. Piti käydä jälleen halailemassa vessanpönttöä, mutta ei tullut oksu sitten kuitenkaan. Tuon pahoinvointikohtauksen jälkeen olinkin sitten ihan hiestä märkä ja vapisutti. Söin väkisin vähän paahtoleipää ja se helpotti. Vieläkin on tosin vähän heikko olo, mutta onneksi mäkin oon nyt kesätyöttömänä (taas kerran, olosuhteiden muututtua), niin saa olla ja öllöttää kotosalla :)

Se mystinen paperijuttukin selvisi eilen ihan ongelmitta. Soitin neuvolaan ja terkka sanoi, että ei se lappu muhun vaikuta millään lailla, vaan se liittyy johonkin kansanterveystutkimukseen. Siksi sitä vertakin otettiin vissiin se kuus putkea, kun moni muu tuolla tammikuisissa sanoi, että heiltä otettiin vaan tyyliin kolme. Terkka lupasi hoitaa asian ja lähettää sen paperin sisäisessä postissa labraan, joten mun ei tarvinnut lähteä juoksemaan ympäri pitäjää.

anu84 Hui miten jännää! Sulla voi jo ens viikolla olla vauva sylissä :heart:

Laretzki Kesätyöttömyys on erittäin jees ;)

Jomi & Samu-Sirkka 10+3
 
Laretzki Mulla sitä väsymystä taisi olla reilu eka kolmannes ja sitten helpotti. Sitten raskaus tuntuikin niin ihanalta ja helpolta. Ja alussa siitä pahoinvoinnistakin nautti, sillä tiesi että "kaikki kunnossa". Ja kun olen kaksi kesää kärsinyt selittämättömästi pahoinvoinnista, niin nyt siihen oli syy :D
Noh nyt viimeset viikot alkaa olla pientä remppaa, mahakipua liikkuessa, rakkoo ei meinaa saada tyhjäksi, vatsatoiminta takkuilee, yöunet menee :) Voin kuitenkin sanoa, että helpolla olen päässyt, toivottvasti se ei enteile kamalaa synnytystä :(

Jomi Mullakin se pahoinvointi helpotti jo rv 9´. Tietysti osaksi johtui siitä, että rv 6 asti oli ollut 2 kaveria masussa, joista toinen menetettiin, joten väkisin hormoni tason laski yhden tasolle. Älä huoli, se pahoinvointi muutenkin vaihtelee päivittäin. Meidän muuten piti viedä täällä paperi versiot srp:n veriryhmää varten ja kansantereyslaitoksen äitiysseulaa varten, missä ne kuppa, hepa, hiv. Ja vielä paperi sikiöseulontaa varten. Eli kolme paperia mukana, muuten eivät ota kokeita. Kun ne kokeet kuulemma tutkitaan muualla.

anu84 Hyvä, että pääsit kokoarvioon. Vaikka itse olin viikon seuraamassa harjoittelun puolesta ultria, en ymmärtynyt siitä rv 36:n ultrasta kun, että välillä näkyi pään luut ja välillä reisi. Minuakin pelottaa, että jos LA:n kokoarvio oli 3600g, niin jos hirveesti menee yli niin 4-kiloa ei ole kaukana. Ite kun olen syntynyt 37+4 ja painanut 2500g, istukassa olikin häikkää.

on Lähden kaupungille, vaikka eilen tuli suurin piirtein itkukurkussa pois, kun koski mahaan niin paljon. Pitää kuitenkin liikkua, että tilanne etenee....

keiju ja hippiäinen rv 39+1
 
Keiju123: Noi sukkapuikkokivut on aika inhottavia! Kiva lukea sinun tuntemuksia, kun meillä on la niin lähekkäin! :) Itse en ole vielä tiedostanut supistuksia, mutta muutaman kerran on alavatsa tullut kipeäksi hetkellisesti vähän kuin kuukautisten aikaan. Ja tuo on mulla kanssa, että yöllä kun herää, niin ei varsinaisesti ole hätä, vaan tuntuu paineena ja tietää, et pakko mennä vessaan. Liikkuuko vauveli kovin?

memelisa: Onnea kovasti! :flower:

MJ: Jännittää niin kovasti sun puolesta! Onnea jo valmiiksi pikkuisesta! :heart: Toivottavasti me muut päästään pian perässä!

on: Eilen oli uus kokoarvio/seurantaultra, kolmessa viikossa pojulle tullut arvion mukaan painoa lisää vain 200 g, eli olisi nyt 2,5 kg. Mutta ultraava lääkäri sanoi, ettei ihan aina luota siihen ultraukseen, kun munkin masu on kumminkin ihan hyvän kokoinen ja mulle painoa tullut, vaikkei kauheasti näy muualla kuin mahassa. Ja lapsukaisen sydänäänet ok, liikkuu paljon ja napanuoran virtaukset oli hyvät. Istukan reunat kuulemma ovat kalkkeutuneet, mutta kaiken pitäisi olla ok. Kohdunsuu oli auki 1 cm, joten nyt odotellaan sitten vaan…

espe ja poju 39+1
 
NiQ
Keiju ja Espe mulla kans on alkanu olee aika kovana noi sukkapuikot, välillä vihloo aika lujastikin ja monta kertaa peräkkäin ja sitten taas rauhottuu. Ja koko ajan ne on vaan koventunut mitä lähemmäs loppua mennää. Tai mulla lähinnä tuntuu koko alamahalla noi kivut, että en sitte tiedä onko ne sittenki lyhyitä supistuksia :eek:

mä pääsin osastolta kotiin lepään <3 pari kertaa viikossa nyt sit seurata neuvolassa/äpolilla jos tilanne pysyy samana...


NiQ & Pena 38+0
 
espe Mulla on ainakin supistusten lisäksi myös, sellasta jomottavaa menkkamaista kipua. En ole nyt vielä varma, liittyykö tuo jotenkin vatsantoimintaa, sillä usein kipu helpottaa kun päästää kaasuja ulos tai vatsatoimii. Uskon suolen ja virtsarakon olevan ihan litussa, sillä terkka sano eilen, että vauva niin alhaalla kuin vain voi olla. Se vaikeuttaa ulostamista ja pissaamista :( Päästäs jo espe toimiin. Liikkuuhan tuo, mutta eritavalla ja pitkiä hetkiä, lähes tunteja ettei tule montaa liikettä. Pääasissa jaloissa potkii kylkeenja pyörittää pyllyä.

Niq toisilla supparit voi olla vaan sellasia, että vaan alamaha kovettuu tai sitten tulee vaan kipu.

Mä epäilen, että mulla on kohdussa aika vähän vettä, tunnen vauvan niin hyvin vatsan päältä, kun istun tai olen kylellään. Missä selkä, missä raajat yms. Terkkkina vähän niin sanoi. Kuhan riittää loppuun asti.

malttamaton keiju ja hippiäinen rv 39+3
 
Noniin reissu takana ja vauvan painoarvio oli 3600g!! Eli kyllä sillä jo kokoa on mukavasti!! Oli sitte hiukan kovakouraane sisätutkimus.. ja sitte vielä sen lisäksi katto että mahtuuko vauva syntymään alakautta ja teki mieli potkasta, kyllä jumaliste otti kipiää!!!! Kohdunkaulaa vai mikä se on niin ei ollu jäljellä ku nimeksi enää ja sormelle oli auki!! Sanoki et tekee kovemman tutkimuksen että jos vaikka käynnistyys!! Ja sukupuolikin selvis nyt!! poikahan se sielä!!!! <3
 
Kyllä vieläkin mietin tuota poikalupausta eilen, että aika hassua kun kaikki unet missä vauva ollut niin ollut poika, ja mä oon vaatteita ostellu ihan hirveästi kirppareilta yms, niin oonkohan varmaan 3 punaista vaatetta ainoastaa, sairaalakassin pakkasin niin sinne ainoastaan valkoista ja sinistä.... Että kyllä vaan näköjään sen on osannut jotenkin vaistota että poika siellä on!!

Tänään 38+0 ja sen "kunniaksi" tuos miehen kanssa hommailimme aika rajustikkin aamutuimaan, saas nähdä tuottaako supistuksia!! :D
 

Yhteistyössä