Esikoishaaveista syksyllä 2010 plussanneet

Anu Menitkö näytille? Onko supparit kivuliaita?

mimmu1984 Laita MaryJanelle yksäriä, jos haluut ryhmään, se on jo kasassa.

NIQ Minusta niska-hartia hieronta on ok. Alaselän hierontaa ainakin alkuraskudessa ei niin suositeltu, toisaalta ei siitäkään loppuraskaudessa varmaan haittaa ole...tiedä sitten.
 
NiQ
Kysyin äsken vielä neuvolassa että onko ok toi hieronta, kuulemma on ja oikein suotavaaki ku mulla on nyt ollu tosiaan 5. päivää pää kipeä, että saa yhden huolen pois jos tuolla lähtee päänsärky :)
 
En sitten lähtenyt, eilen ne tosiaan oli kivuliaita, samoten niinkuin maanantainakin!! Tänään ei ole tullut onneksi ainuttakaan supistusta, mutta meinasin jo huolestua kun vauvan liikkeitä en tuntenut, mutta äsken kun tein ruoan ja söin niin johan alkoi myllerrys!! Taitaa ne supistukset väsyttää vauvankin?? Ite heräsin tänään vasta viimesen kerran vähän ennen klo 13, joka on TODELLA outoa!! :)
 
Otokka, paljon onnea pienestä :flower:

Ihanaa, miten pitkällä monet jo on! Jännää, koska seuraava "esikoishaavelainen" jakautuu :)

Namppikselle ja jomille tsemppiä alkuun ja pitkiin viikkoihin, kuten NiQ sanoi, hauska muistella nyt noita aikoja ja miten pitkiltä ne viikot ennen ekaa ultraa yms. tuntuivat :) Ja miten sitä mahan kasvua odottikaan :)

HennaN, no seuraavaksi olisin ehdottanut Kustavin/iniön suuntaa ;) Kiva kun sait luvan lähteä juhannusreissulle!

Tuota FB ryhmää kovin mietin, toisaalta kun ns. anonyymiys on ihan mukavaakin, toisaalta sinne tulo kutkuttaisi...

Täällä ollaan supistusten ja selkävaivojen takia sairauslomalla, kotona ja vapaa-ajalla kun sopii tää mummokävely tahtiin, töissä tahti koitui turhan kovaksi ja parin viikon aikaiset alamahakivut ja paineentunteet osoittautuivat supistuksiksi. Onneksi eivät alhaalla olleet saaneet mitään aikaan, joten liikkua saan omaan tahtiin, ja laskimotukoksen takia pitääkin liikkua niin paljon kuin mahdollista. Muuten kaikki ok, vauvalla ainakin, kasvaa hyvin ja on vilkas :) Joskus tuntuu, että voisi möyriä vähemmänkin, on ihan oikealla puolella ja päänsä painaa virtsarakkoa vähä väliä ;)

Oikein hauskaa juhannusta kaikille ja jaksamista mahojen kanssa :)

Zophie ja muru 27+1
 
anu Itsellä ainakin vaikea välillä tunnistaa liikkeitä, kun kivuttomia suppareita tulee lähes koko ajan 5-10 minuutin välein. Tänään taas ollut niitä pitkiä suppareita, jotka kestää jopa 5 minuuttia, ne ainakin väsyttää kaveria.
Onneksi nyt sinulla helpotti.

Zophie Nyt otat kevyesti ja oman tunteen mukaan.
 
Niq: Pitkään mietittiin, mutta sitten lopulta päädyttiin siihen että annetaan pysyä sukupuolen salaisuutena loppuun asti. tosin kovasti meille poikaa veikkaillaan :)

Keiju123: ai se onkin jo kasassa. Pitääpä laittaa viestiä :)

Zophie: Miulla on kans ollu semmosta paineentunnetta alamahalla, miettiny oon et onko ne supistuksia, aika usein tulee ruokailun jälkeen kun lähtee liikkeelle. Onko ne siulla kivuliaita? Yritähän tosiaan lepäillä!
 
NiQ
Mimmu Meille on pari kertaa tosiaan ultrassa arvioitu tyttöä, mutta kaikki sukulaiset, työkaverit ja tutut on sitä mieltä että poika :) Ihan pari on tutuista sanonu että tyttö. Jotenkaan en ihan kympillä uskalla luottaa tuohon ultraan. Yhdelle kaverille kävi niin, että 4 kertaa oli eri kätilö/lääkäri sanonu että tyttö tulee ja nyt niillä on pikkuinen poikavauveli tuhisemassa kotona :)

NiQ & Pena 37+0 (jeeee! täysaikaisuus <3)
 
anu84 Siellä onkin sitten mahdollisesti hyvinkin jännittävä juhannus edessä! Tsemppiä kovasti :)

mimmu1984 Kiva lueskella sunkin kuulumisia pitkästä aikaa :) Ihanaa, että rakenneultrassa oli kaikki kohdallaan.

Zophie Kiitos tsempityksistä! Samoin sulle jaksuja supistusten ja kremppojen kanssa :hug: Muistahan olla rehkimättä.

NiQ Mä oon jotenkin koko ajan ajatellut, että teille on tulossa poika. Nyt meni pasmat ihan sekaisin :LOL:

Täällä vietetään kaupunkijuhannusta. Melko tylsää, etenkin jos tuota vettä meinaa tulla koko viikonlopun. Särkänniemeen ollaan kylläkin menossa miehen kanssa, jotta olis vähän jotain normiviikonlopusta poikkeavaa toimintaa! Mies-parka ei oo koskaan päässyt Särkkään, vaikka ollaan viitisen vuotta jo Tampereella asuttu… Korkea aika siis. Rentouttavaa juhannusta kaikille!

19 yötä ultraan on, laskin aivan itse… :xmas:

Jomi & Samu-Sirkka 9+4
 
Niin täälläkin vietetään kaupunkijuhannus, huonoa keliäkin luvannut, ei viitti kauemmas lähteä. Pitää alkaa kirjotellan ostoslistaa ja keksiä kaikkee överiruokaa millä sitten herkutella. Yksi maailman huippu kesäruoka on kukkakaali-viinirypäle-sinihomejuusto-salaatti, nam :) Otan riskin ja syön nyt raakaa homejuustoa, viimeisiä kun viedään :D Ja grillatut herkkusienet, koskenlaskijalla ja pekonilla, ei vaan ole grilliä :(

kesto-siteet ja -liivisuojat Oli pakko eilen tilata kestositeitä, hyvät jälkivuotoon. Mulla on jo hyvä arsenaali kotona, niin vähän lisäystä ja sitten noita liivinsuojia otin samalla.

kestovaippailu[/B Löysin eilen hyvän hahtuvahousu ohjeen kestovaipojen ulkokuoreksi. Jee tänään googlettelin sen langan hintaa. Niin löysin yhdestä nettikaupasta lankaa 1,9e/kerä, kun normaali hinta 6,5e/kerä. Pääsee tuleva isoäiti ja isomummo neuloo villiksiä :)


Mies lähti uhmaa ruuhkaa. Lähti tästä 40km etelään pelaa frisbeegolf, voi olla tuskainen takaisin taikaisin tulomatka, sillä tuo tiepätkä on tällä hetkellä suomen ruuhkaisin :D
 
Meidän juhannukseen tuli pieni muutos tuon sään takia. En uskalla lähteä tänä iltana veneilemään, joten lähtö siirtyi huomisaamuksi. Toivottavasti tuo myrsky menee yön aikana ohi. Mäkin olen hamstrannut kaupasta vaikka mitä herkkuja mukaan :) Myös Keijun mainitsemat herkkusienet pekonilla ja mustalla koskenlaskijalla kuuluu juhannusherkkuihin. Meillä on täällä yksi Turun alueen suosituimpia lihakauppoja ja minä fiksuna tyttönä menin sitten tänään siine vähän yli 10 ja arvatkaa oliko mua ennen jonossa 75 muuta lihansyöjää :D Noh, tunti siinä vierähti, mutta nyt on sitten hyvät lihat lähdössä mukaan mökille.

Kestovaipoista mä voisin olla ehkä hiukan kiinnostunut, mutta kun tuo mies ei ole pätkän vertaa, niin taitaa jäädä meillä väliin :( Kestoliivinsuojia tein itse 10 paria, toivottavasti niillä + äp:n suojilla pärjäis. Tietty reissun päällä tarvii olla kertiksiä, mutta noin muuten sitten ajattelin noilla kestoilla mennä.

Jomilla on vielä tuo niin ihanan jännä aika menossa. Itse kun vaan kokoajan odottaa, että milloin tää loppuu... Toisaalta, en mä vielä ole valmis synnyttämään ja luopumaan tästä mahasta :D

Mä uskallan luottaa kahteen ultraan tuon sukupuolen kanssa. Ensimmäinen oli Tyksin ultra ja vaikka tyttöä veikkasivat, niin en oikein siihen luottanut. Toinen käytiin yksityisellä 4D:ssä ja lääkäri jopa kirjoitti paperille "tyttövauva", niin pakkohan sitä oli uskoa. Tuo lääkäri on kuulemma kerran erehtynyt sukupuolesta ja hänellä taitaa olla jo kymmenien vuosien kokemus tuosta hommasta.

Jos joku haluaa FB-ryhmään, niin myös minulle voi laittaa yksärillä nimensä. Jos nimittäin sattuu niin että MJ pääsisi hakemaan nyyttiään ;)

( . ) Tämä viikko on mennyt kyllä ehkä vähän liikaa touhutessa. On tullut juostua kaupoissa, kaupungilla ja vaikka missäm alkaa pikkuhiljaa ottaa voimille... Tänään oli kuitenkin siitä ihana päivä, että pääsin käymään agilityhallilla 1,5 kuukauden tauon jälkeen tuon meidän koiran kanssa. Koira on siis ollut saikulla, minähän olisin touhunnut sen kanssa vaikka vauvan syntymään asti :D Oli ihana nähdä miten tuo nautti siitä tekemisestä. Eipä se nyt mitään ihmeellistä vielä saa tehdä, mutta saipahan vähän juosta siivekkeiden välistä ja putkia. Nyt se sitten makaa reporankana omassa punkassaan :D

Oikein ihanaa Juhannusta kaikille! (me lähdetään heti aamusta liikenteeseen, mutta puhelimen kautta käyn kuitenkin seurailemassa tilannetta)

HennaN & Onerva 36+6 (huomenna täysaikainen :heart:)
 
NiQ
Jomi ehkä toi meidän työnimi vähä hämää :D :D Pena eli Penttiina tai Pentti :) Tällä hetkellä siis Penttiina.

Mukavaa juhannusta kaikille! Meitsi viettelee sen maaten joko sohvalla ja sängyllä ;)
 
  • Tykkää
Reactions: HennaN
Täällä taas tänään supistellu, aamulla tosi voimakkaana, nyt ehkä pari tuntia sitten tapahtui jotain ja vauva painaa tuonne alas niin että pakko väkisin "nostaa" karvoituksen alkamiskohdasta ylöspäin jos meinaa saada käveltyä!!! Mitä tämä on???? Itku jo tuli kun niin sattuuu!!!!

Anu ja pikkuinen <3 36+5
 
Joo niin pitää tehdä, se ihan hirveä kipu onneksi meni ohi, mutta sellainen kokoaikainen pieni vihlonta on joka on enemmän oikealla puolen ja sitten kun liikkuu niin ihan hirveä painontunne, ja välillä ihan tuntuu sellane outo vihlasu persreikään asti!! (tosi nopea ja kipeä)
 
Laretzki
Näin juhannuksena täällä ei ketään taida olla, mutta naputtelenhan aikani kuluksi tännekin puolelle jo, kun mies on päättänyt käyttää vapaapäivänsä pelaamalla. Eilen tuli sitten plussattua tuolta esikoishaaveet pinosta ja pitäähän se nyt (varsinkin) jatkaa täällä palstailua, varsinkin kun sieltä on nyt muitakin siirtymässä tänne. Tänään tehty vielä Clearbluen digi, jossa sitten lukeekin komeesti raskaana 3+. Ja tää plussa oli aikamoinen ylläri, ihan puun takaa, koska eka luomu kierto oli 33pv ja sen mukaan laskettuna ovis olisi ollut niin ettei miehen kanssa samassa taloudessa kahteen viikkoon. Nyt se on sitten selkeesti ollut aiemmin, koska muuten tässä ei olisi ollut yhtään mitään järjeä :D

Vielä ei oikein kunnolla ole hajua että mitä tehdä, mutta taitaa olla viisainta aloittaa soittamalla ensi viikolla tonne terveyskeskukseen ja kysellä sieltä tyhmiä :)
 
Ihanaa Laretzki, lämpimät onnittelut! :) :flower: Mulla kanssa CB digi näytti 3+ vaikka olin 2+, oletan että raskaushormonin määrä vaikuttaa tuohon viikkolukuun. Mulla ei siis oviksen paikasta epäilystäkään, voin suunnilleen kertoa kellonajan ja asennon, jossa muksutin on tehty. :D

Kiva kuulla että sieltä on muitakin tulossa. Olen tässä ehdotellut sellaista, että kun olen päivittäjä ja poksahtamassa (toivon mukaan) hetkenä minä hyvänsä, että perustettaisiin vol. 2 pino, ja sen tekisi sitten joku muu kuin minä, eli siis joku jolla on raskaus aika alussa.

Että miettikeepä sitä sitten keskenänne. :wave:

anu Mikä meininki?

MJ & Ikuisuusprojekti 40+4...
 
Laretzki Paljon onnea plussasta :) Nyt vaan masua kasvattelemaan..... itselläkin heitti kierrot silloin härän pyllyä, siis olivat pitkiä yli 40 päivää. Ja sitten tärppikierto oli oudon lyhyt 30pv, joten en uskonut plussaan :) Kyllä ne asiat pikku hiljaa selviää, jännää tuo alkuaika.

omaa täällä on siis mielialat ihan sekaisin, ekaa kertaa koko raskaudessa, jos se ennakoisi jotain :D

keiju ja hippiäinen rv 38+4
 
Laretzki
Mary Jane Mä ajankohdan perusteella uskoisin kyllä tuota 3+ tekstiä, että se tosiaan ainakin kävisi järkeen. Koska silloin tietäisin suunnilleen ajankohdan. Ja muutenkin sen on melkeinpä pidettävä paikaansa, ja kerran oltava se vkl mille toi testi sitä näyttäis, koska sen viikonlopun jälkeen meni kaksi viikkoa, niin ettei miehen kanssa oltu samassa taloudessa lainkaan, enkä mä nyt neitseelliseen sikiämiseen usko :D. Ja jos se olisi tän tauon jälkeen tapahtunutta, ei se näkyisi noin selkeesti testeissä.

Mä voin kyllä vaikka jo heti ilmottautua päivittelijäksi, kunhan joku muu sitten sen pinon avaa.

Keiju123 Valitettavan paljon tota mahaa on jo ennestään omasta takaa, kovat kuntoilut ollut tässä että josko sitä saisi hieman pienennetyä. Pitääkin varmaan tuohon liikuntapuoleenkin hieman tutustua ja varmaankin jättää se painon pudotus ja keskittyä lihaksiin ja niiden treenailuun vähän enemmän nyt kun tässä näin kävi...

Joo, kyllä se aikalailla koko ajan on ollut mielessä toi homma, kun on vapaa päivää (tai no, mulla koko kesä vapaa, joten en sit varmaan mitään muuta mietikään :D)
 
NiQ Tosiaan, Penastahan se varmasti johtukin!

Laretzki Onnea! :heart: Ihana plussamyrsky siellä haaveilupuolella on käynnissä :)

Mary Jane Kyselit mua aiemmin päivittäjäksi vol. 2 -pinoon ja se passaa kyllä oikein hyvin, kun vielä (toivon mukaan) piiiitkääään saan olla odotuspuolella. Toki jos on muita halukkaita, niin saa mun puolesta ottaa tehtävän haltuunsa. Tässä pinossa ei niin hirveä homma varmastikaan oo päivittäjällä.

(.) Särkänniemestä kotiuduttiin juuri. Ei käyty missään laitteissa, mutta delfinaariot sun muut kierrettiin ja kyllähän tuolla vierähti aikaa mukavasti. Sen hattaran olis voinut jättää syömättä, örks...

Jomi & Samu-Sirkka 9+6 (iih, huomenna mulla on masussa sikiö :heart:)
 
Mary Jane täällä nyt 37+0, ja hirveä kipu tuolla alhaalla häpyluun kohdilla ja siihen vielä ihanat sukkapuikkokivut suoraan ite värkkiin!!! Supistuksia ei oo tänään ollu vielä ainakaan!! itku tulee kun kävellä yrittää, mutta eiköhän siellä kokoajan jotain synnytykseen liittyvää tapahdu!!
 
NiQ
Laretzki Paljon onnea plussasta :hug: Mullaki oli muuten kierto "vakiintunu" siihen 31-35 päivää, mutta tää josta plussasin oli tulossa joku 42 tai jotain ku ovisplussa tuli vasta kp27. Mut hyvin näköjään se pitkäkin kierto teki tehtävänsä :) Toivotaan, että sun vauveli on tarttunut tiukasti kiinni :)

MJ sä et oo sit varmaan tarpeeks ässäilly ku ei tapahdu mitään, eli siis nyt kaupan Suklaahyllylle vain ;) ;)

Keiju toivotaan, että se olis sitä THE mielialojen heittelyä :) Itellä on ollu koko raskausaika oikeastaan samaa tasapaksua, josko sitä pian tarviis alkaa käyttää kaikki kiukuttelut mitä on jäänyt väliin kun vielä raskaushormonien varjolla sais :D

Mä en oo ihan varma että tuntuko mulla eilen ihan ihka ekat kipeähköt supparit. Toisen puoli alamahasta vihloi jännästi ja kesti jonku aikaa ja sitte helppas ja taas alko uudelleen. Tosin tätä tapahtui vaan kaks kertaa :D Sillä nyt ei vielä kuuhun mennä. Ja sit yöllä heräsin siihen, että vihlo tuonne alakertaan kovasti, tuntu tuonne pyllyreikään saakka ja sit taas helpotti ja tää toistu pari kertaa. Tosin en mä nyt niin kovasti niitä vielä tässä vaiheessa odottele, mutta jos jotain tekis tuonne kellariin, että ei olis sit mitää käynistyksiä tai nopeita avautumisia edessä :)

NiQ & Pena 37+2
 
Heips Mammat!

Tervetuloa ja onnittelut uusille mammoille plussauksista.

Jiiiiihaaaaa nyt tuli supisteltuu viime yönnä 1½h Jeeeeee, supistuksia!! Jotain merkkejä siis siitä et tää mahdollisesti olis tulossa joskus uloskin :)))) Kivuiltaan vaihteli ja kaiken tuon supistelun jälkeen koko masua särki vartin verran ja mikä paine tuli jalkoväliin,hihiiii aattelin et joko se pää sieltä tulee :) Tästä on hyvä jatkaa, lenkkeilyä ja saunaa siis tänään ohjelmassa!

Se taitaa olla Mary Janen vuoro seuraavaks lähtee hakee nyyttiä ;)

Tsemppiä ja jaksamisia mammat!!

zannuli & pallero 39+3
 
NiQ ja Zannuli Hyvä hyvä, lisää noita vaan teille :) Zannulillakaan la:han ei ole montaa päivää :)

Täällä supparit edelleen kivuttomia, mutta ehkä yöllä kivullisia, sillä herään niihin ja ne kestääkin sitten sen minuutin. Alamahankipua kyllä päivittäin ja niitä sukkapoikkokipuja kun kaveri myllää tonne alas.

keiju ja hippiäinen rv 38+5.
 
Laretzki
Tänään on kyllä väsyttänyt ihan mahdottomasti, vaikka yö nukuttu melkein normaalia paremmin. Kävin sängylle lukemaan ja simahdin siihen. Et kyllä ne oireet ilmeisestikin nostaa päätään jo, koska huonoa oloakin on ollut, yleensä heräämisen yhteydessä. Puhumattakaan siitä kuinka kipeät tissit oikein on. Ei tunnu yhtään kivalta kun nuoremmalla kissalla on tapana kiivetä rintaa vasten ja leipoa siinä :D
 
Voi VEEEEE! Kirjotin pitkät pätkät ja sitten painoin läppärin jotain nappia ja kaikki meni -.- Ihana. En jaksa kaikkee uusia,joten pikana:

mimmu ihana kuulla sustakin ja onko teille veikkailtu poikaa mahan muodon perusteella? Mukava,että rakenneultrassa kaikki hyvin!!

namppis kiva,että eka neuvola meni hyvin! Se on aina plussaa jos ensimmäinen neuvola on positiivinen kokemus,jospa sitä ei seuraavalla kerralla sitten niin jännittäis (niin varmaan :D)

kestoliivinsuojat vinkkejä kellään,mistä niitä saa tilattua? Mielellää ihan edullisesti.. Tulevat varmaan halvemmiks kun kerttikset,joita meinaan reissuissa käyttää..Mutta multa puuttuu vielä paljon noita tollasia pieniä ja vähä isompiakin tavaroita.. :/ Aikaa on hetki,mutta sekin kuluu niin nopeesti.

Onnea hurjasti Laretzki Mukava saada tänne uusia ihmisiä. Vielä kunhan ne loputkin plussanneet saapuis,jos he haluaa tähän pinoon liittyä ^^ Ja muistan kyl iteki tos alussa väsytti ihan koko ajan!! Nyt kun sais nukkua,niin ei taho saada nukuttua..

keiju,NiQ ja zannuli toivottavasti noi on niitä oireita,millä pääsis tositoimiin! :p

ja MJ:lle paljon jaksamista. Odottavan aika on pitkä,niinhän ne sanoo :D

ON: Viime neuvolassa oli taas leukkarit plussalla,ja nyt aamulla ketoaineet. Juoda pitäis muistaa,mutta kun ei taho toi vesi olla sellanen,mitä muistais hörppiä. JA sit kun närästää nii paljon ni ei tee edes mieli tukkia mahaansa yhtään enempää täytettä kun on pakko.. :/

Tänään alkaa mun reissuputki!! Ilman isäntää kylläkin. (katkera vieläkin :D) Äiti,iskä,sisko ja siskonpoika lähtee mun mukaan reissuileen ja pikkuveljenkin nään sitten helsingissä!! Joten nautin nyt vielä kun pääsee yksin kulkemaan vähemmällä matkatavaralla mitä sitten vauvan kanssa! :)
 

Yhteistyössä