Esikoishaaveista syksyllä 2010 plussanneet

NiQ Kiitti! :LOL: Siitäkö se johtuukin että mua ei muuten jostain syystä jännitä synnytys yhtään. :D Ei vaan, olen jotenkin ajatellut että saahan sitä lääkettä sitten jos on kovasti kipeä. eniten pelkään sektioon joutumista! Ootko käynyt puhumassa pelkopolilla tai jossain, miksi sua noin pelottaa? :(

Pääsen kokoarvioultraan vielä, jos ei nyt siis tyyliin viikon sisällä tule ulos. Kaverin vauvalle tuli Erbin pareesi synnytyksessä kun ei mahtunutkaan tulemaan, niin olen kyllä sillä lailla varovainen.

PÄIVÄNSÄDETTÄ huhuilen, tule kertomaan meille vauva-arjesta jos ehdit vaipanvaihdolta. :)
 
Viimeksi muokattu:
NiQ
En mä oikeastaan edes tiedä miks mä oon näin paniikissa sen takia :( koko alkuraskauden oon lykännyt sen vaan tonne takaraivoon kauan koko synnytyksen ja nyt viimeiset pari viikkoa se on ollu koko ajan mielessä ja alkanu pelottaan tosi paljon. Eniten kai mä pelkään sitä, että mun mies on jossain kaukana silloin eikä pääse mukaan (tekee pitkääkin työkeikkaa monien satojen kilometrien päähän eikä kaikilla keikoilla voi pitää puhelinta päällä/ei työn melulta kuule puhelinta tai ei oo kuuluvuutta. ja noille työkeikoilla lähdetään aina työparin kans eikä se voi sieltä sit taas karata kesken homman firman autolla ja viedä työkaluja ja pakua ja jos ei satukaan junia kulkeen tänne moneen tuntiin sit ku tarviis... ym). Pelkään sitä että mä oon siellä ihan yksin ilman ketään tukea ja turvaa eikä kukaa oo pitämäs mun puolia jos onkin niin kipeä ettei saa sanaa suustaan. Sitä kipua en pelkää, koska mulla on yleensä tosi korkea kipukynnys. Ja sit pelkään sitä että vauvalle sattuu jotain (näin viime yönä unta että synnytin kuolleen vauvan :'( ) ja sit pelkään vielä sitä repeämistä ja epparia. huoh! sekavaa, pää on ihan jumissa :(
 
Heips taas pitkästä aikaa ja ONNEA PLUSSANNEILLE!!:):flower: kiirettä pitäny tosiaan :D kun pikkusta saa olla kantelee sylis kokoajan kun näyttää olevan rauhallinen vaan sylissä..;D öisin tulee valvottua ihan kiitettävästi..päivisin vauva nukkuu ja yöt tykkää valvoo..tosin eilen nukku yöllä ihan hyvin..sänkyyn nukuttaminen on vaan ongelma..tissille kun se aina nukahtaa ja sitten kun lähtee kantamaan sänkyyn niin kas kummaa ne silmät aukee aina sängyssä ja sit huudetaankin kun mikäkin palosireeni hysteerisenä ja sit pitää taas tarjota tissiä et pikkanen rauhoittuu...:eek: sitten hetken päästä tulee puklu ja sitten vaihdetaan vaatteet kun vaatteet ihan sotkussa ja sen jälkeen tulee hikka ja sitten pitääkin taas tarjota tissiä että hikka lähtee pois :LOL: :LOL: aika tyytyväisenä se kyllä nukkuu sängyssä meidän välissä..sellasta siis täälläpäin :D

NIQ seinäjoella kätilöt oli ihan mukavia..tosin olis ollu kiva jos siellä olis aina ollut oma kätilö auttaa kun apua tarvitsi eikä joka kerta olis tullut joku uus..
jotkut siel oli kyl ärsyttäviä esim siivoojat..kun suihkussa olin käynyt ja siinä kuivasin hiustenkuivaajalla hiukset ja sen jälkeen suoristimella suoristin hiukseni niin samalla huoneeseen tuli pari siivoojaa ja kuulin kun ne ovella supisi jotain että huvittavaa kun sairaalassa ei voi olla laittautumatta..saakelin ahdistavia!!ja teki mieli sanoo et painukoo helvettiin!:kieh:
yks norjalainen kaverikin synnytti tossa viikko sitten ja oon erittäin tyytyväinen et ite päädyin sektioon..:s koska hänellä meni niin että ei enää saanut epiduraalia eikä mitään kipulääkettä kun oli ehtinyt aueta jo 8cm..:/ ei uskaltanut aikasemmin kysyä piikkiä kun pelkäsi sitä ja sit kun olisi lopulta sen halunnut kun kivut olivat niin kovat niin se olikin sitten jo myöhästä..ja hänellä repesi paikatkin todella pahasti persuksiin asti..:/ ja oli kovat kivut ja pidätys vaikeudet pissaamisessa ja kakkaamisessa..:/
mulla itellä oli koko raskauden ajan ummetusta ja se ei vieläkään ole kadonnut mihinkään ja välillä joudun jopa syömään lääkkeitä että maha toimisi..:s en tiedä miten saisin mahani toimimaan normaalisti..fructolaxia olen ottanut ja se auttanut vähän..mut ei sitäkään viiti päivittäin syödä..luumuja olen laittanut lasilliseen vettä ja sekään ei pahemmin auta..ja lääkäriin mua ei huvita mennä tuon asian takia.. :S vaikka varmaa järkevää oliskin....
en tiedä meniköhän mulla sektiossa joitakin hermoja poikki ja välillä vasen jalka ei oikee kunnolla toimi..vasempaa jalkapohjaan sattuu aika usein..yhessä vaiheessa oli häntäluu erittäin kipeä ja en meinannut pystyä kävelee.. lantio vyötärö kipua mulla on ja sektio haavaa nipistelee mut se kai on normaalia..jälkivuotokin kestänyt jo 4viikkoa!ja ei näyttäis vielä ainakaan loppuvan..lukenut kylläkin et voi kestää jopa 12viikkoa? maha tosin on kadonnut tai pieni kumpu vielä jälellä..mutta vanhoihin vaatteisiin en todella ole mahtumassa..:S farkkuja en ainakaa saa jalkoihin..olis kiva jos pystyis käyttää farkkuja niinkun ennenkin mutta joudun valitettavasti pukeutumaan vieläkin löysiin oloasu housuihin..ja kesä tulee..not nice..


missäs muuten on Elinal23 ? :eek: eikös sillä laskettu aika ihan pian?30.5?
 
Viimeksi muokattu:
Päivänsäde Kuulostaa ihanalta tuo vauva-arki :) Kaikenlaista vaivaahan sitä varmasti synnytyksen jälkeen tulee olemaan, mutta yleensä ne tasaantuu ja häviää ajan kanssa. Pahasti kyllä käynyt tuolle kaverillesi. Kyllä se jälivuoto voi jopa kestää 12 viikkoa, mutta yleensä 4-8 viikkoa :(

synnytys Mulla kun on tuo lievä peräsuolen laskeuma, ja vaikka vatsa toimii lisäkuidulla päivittäin, silti ulostamaan joutuu ponnistaen, siksi kivat pukamat ilmestyneet tuonne roikkumaan. Niinpä pelkäänkin, että synnytyksessä ponnistusvaiheessa lörpsähtää koko peräsuoli ulos yms. Pitää kyllä sanoo tuosta vaivasta siinä synnytystapa-arviossa, koska siitä ei ole mun potilaspaereissa mainintaa koska yksityinen gyne on "diagnosoinut". Ja pelkään mä sitä kipuakin.

NIQ Uskon, että sinua pelottaa pääseekö miehesi mukaan synnytykseen. Oletkko miettinyt jonkun muun ottamista mukaan tukihenkilöksi? Itselläni se ainakin turvaisi mieltä. Mulla vähän sama siirrän synnytyksen ajattelemista kauemmas ja kauemmas...

Mitäs oloja Namppiksella ja Jomilla on?

isyyspakkauksesta vielä[/B Heh, pyysin äitiä tuomaan siihen steriilit pinkit hanskat, suuhengityssuojaimen ja suojalasit vaipanvaihtoa varten :)

Tällä viikolla en ole kyllä saanut mitään aikaiseksi, pelannut vaan netissä jotain tyhmiä pelejä. Kohta neuvolaan, huomenna valmistujaiset, JEEE ja lauantaina alkaa sitten oikea äitiysloma :)

keiju ja hippiäinen rv 34+2
 
NiQ
Keiju mulla on sellanen tilanne, että oon muuttanut tälle paikkakunnalle muutama vuosi sitten ihan selkeesti työn ja koulun takia. Eli täällä ei oikein kavereita ole, tai on mutta ei niin läheisiä kenet voisin kuvitella pyytäväni synnytykseen. Veljen vaimo olis yks sellainen kaveri kenet ottaisin ehdottomasti, mutta hänelläki on tänne matkaa 150km, 2 pientä lasta ja mies tekee reissuhommaa, joten hyvin suurella todennäköisyydellä hän ei pääsis millään lähteen silloin ku mulla tulee lähtö. Ja oisko sitte tyhmää juoksuttaa toinen noin pitkän matkan päähän mahdollisesti vaan muutamaksi tunniksi jos mun mies pääsiski sit lähes heti lähteen työkeikalta. vai voikohan siellä olla kaksikin tukihenkilöä? Ihana idea toi sun isyyspakkaus... pitäisköhän itsekin kehitellä jotaki tuolle ukolle <3 ainakin niitä pieniä viinapulloja vois olla pari (4-5cl tjsp) ja sit sikareita, niita kun hän tykkää juhlien kunniaksi poltella. Ja tietty joku isi-sytkäri ois kiva...

Päivänsäde elähän nyt mistään farkkujen mahtumisesta huoli, menee sitten kun menee, ehtii niitä syksylläkin pitää ;) ja sitä paitsi, kesällä on kuuma, silloin käytetään vaan hameita ;) kiva että teillä on lähtenyt hyvin arki rullaan, vaikka pientä tissittely"ongelmaakin" olis. Eiköhän ne aikataulut siitä vauvallekin muodostu pikkuhiljaa. Joko teillä on nimi päätetty vai vieläkö pitää kinata? :)

NiQ & Pena 33+0
 
Mary Jane Kiitos :heart: Listan tiedot on ihan oikein. Hui kun säkin oot jo noin pitkällä! Ihan pian vauva on jo täysiaikainen, ihanaa :)

Keiju123 Kivalta kuulostaa tuo isyyspakkaus! Mä oon kanssa mietiskellyt, että jos vaan suinkin loppumetreille saakka päästään, niin voisin jonkinlaisen pakkauksen koota miehelle. Varmaan tykkäisi, kun saisi vähän ekstrahuomiota itsekin siinä vaiheessa! Ja olot tällä hetkellä ei oo paljon minkäänlaiset :LOL: Muutama lyhyt ällötyskohtaus on ollut, mutta ei sen suurempaa pahoinvointia vielä. Tissit on kyllä kipeät etenkin öisin, kun ei oo liivejä. Kyljellään nukkuessa jotenkin aivan erityisen paljon sattuu. Mahallaan mä en oo plussan jälkeen voinutkaan nukkua, kun tuntuu et rinnat rusentuu :D Maha pömpöttää normaaliakin enemmän ja nyt turvotusta tuntuu olevan jo heti aamusta. Innolla ootan kyllä, että tää makkaramaha alkais näyttää vauvamahalta, mut saa nähdä missä vaiheessa niin käy (vai käykö ollenkaan).

NiQ Ihan hyvä varmasti, että sait purettua edes vähän tuntemuksia synnytyksen suhteen. Tsemppiä! :hug:

Päivänsäde Kiva kuulla teidän vauva-arjesta. Ja onnea vielä pienokaisesta, en muista kävinkö onnittelemassa aiemmin!

Jomi 5+4
 
  • Tykkää
Reactions: Keiju123
Jomi Joo mullakin oli sitä turvotusta, ekassa neuvolassa painoin 60kg rv 9 ja lähtöpainoni oli 57kg. Ja tänään painoin neuvolassa 67.5kg, eli ekaan neuvolaan olin hieman kerännyt nestettä. Mulla taisi alkaa pahointi juuri 6+ jotain, mikä olikin sitten ympärivuorokautista, jos et suuhun ollut laittamassa kokoajan jotain hedelmää yms.

neuvolassa kaikki ok, painon nousu 330g/vk. Eli yhteensä tullut noin 10kg, uhkasin alkuraskaudessa, ettei 70kg poksahda rikki. Saa nähdä.
Pissat ja paineet ok.
Tyyppi pää alaspäin ja sf 31cm, eli keskikäyrällä mennään.

namppis88[/B bongasin tuolta, et säkin valmistut huomenna! Onnea :) Mikä susta tulee? Musta tulee sairaanhoitaja/terveydenhoitaja :) Ihana saada pitkä urakka loppuun :)
keiju ja hippiäinen rv 34+2
 
Viimeksi muokattu:
Keiju123 Ei voi olla totta! Mustakin tulee th/sh huomenna :D Onnea sullekin valmistumisen johdosta. Itsellä neljän vuoden piina-putki "laatu-Laureassa" saatu päätökseen! Mistä koulusta sä valmistut? Onnea alkavasta mamma-lomasta :)

Isyyspakkauksesta, ajattelin kyllä jotain pientä väsäillä mut en vielä pitkään aikaan. Ehkä sit samoihin aikoihin kun tulee se äitiyspakkauskin niin sitten miehelle oma. HennaN, toi teidän pakkaus oli aivan ihana :heart:

Täällä turvotellaan sekä satunnaisesti nipistellään masua. Toivon ettei pahoinvointi iskisi, sitä olis aika hankala tuolla töissä piilottaa... Harmittaa kun pomo ei oo vielä antanu listoja niin en pysty varaamaan neuvolaa enkä varhaisultraa. Ajattelin että jos olis työpäivän lyhennykset kätevästi tiedossa kun varaa niin niille päiville sitten. Ei tarttis kesken päivää lähteä ja selitellä mihin menee ja miksi.

Kauniita kevät-ilmoja toivottelee Ilmapallo-namppis 4+4 :D
 
Pakko noista sokereista mainita sen verran vielä, et tänä aamuna oli tulos 4.3, oon vielä laittanu 10 jälkee karkkia napaani, ja muutenkin eilen syöny mitä sattuu, niin paras aamun lukema oli tänään!!! Eli mä sanon vielä kerran et mun sokereis ei kyllä oo mitää häikkää!! Ykskään kotilukema ei oo ollu lähellekkään edes ylärajoos!! :)
 
HennaN Mun pakkaus sisälsi samanlaisen tuttipullon, mutta eri tekstillä :D ja ihan samanlaisen tutin :)

Namppis88 Hyvin sattui :) Onnea meille :) Joo, minä valmistun mikkelin amk:sta, "laatukoulusta" :D

anu84 Onnea sokereista :D

Tämä mamma lähtee kohta sairaanhoitaja valaa vannomaan ja sieltä valmistujaisiin :)

keiju ja hippiäinen rv 34+3
 
Keiju123, onko teillä muka ihan valmistujais-juhlat? Meillä sai valita että käykö todistuksen hakemassa vai ottaako sen postilla kotiin :D Toki olis voinu ilmoittautua ennalta Laurean päätoimipisteessä Tikkurilassa pidettyyn Publiikkiin missä olis ollu enemmän "juhlameininki" mut en kyl ala ottaa töistä vapaata sen takia että saan ajaa toiselle paikkakunnalle. :)
 
NiQ Tiedän miten ressaavaa voi olla toi painosta murehtiminen.. Itellä menossa täällä samat kärvistelyt. Herkuttelen ihan liikaa ja tiedän sen itekin.. Mutta kun se on niin hyvää! :D Huono omatunto kaikesta mitä syö,mutta syönpä silti. Oon koittanu aatella sen niin,että kun se on jo loppupuolella( missä siis juu,tulee varmasti eniten painoa) niin annan olla.. Jonain päivinä onnistuu olla miettimättä ja jonain päivinä itken,kun piti taas syödä se jäätelö,tai muu.. :/ Ei oo helppoo ei...Ja eihän sulla ole paljoa noussut kokonaisuudessaan.. (vaikka tiijän,että se vähänkin harmittaa) Ja synnytyksestä viel.. Uskon,että harmittaa,jos mies ei pääse mukaan!! Peukut pystyyn,että onnistuu :) Itellä ei viel synnytys jännitä ja jostain syystä mä en edes tiijä haluanko miestä mukaan :eek:

nukkumisesta Herään yöllä ainakin kerran veskiin.. Asento on kylki-maha-asento.. Miten sen sanoo :D Mutta siis hyvin saa nukuttua.. Unia ihan joka yö,mutta ehkä johtuu mun työstäkin,että oon niin totaalisen väsy,että pakkohan sitä joskus on nukkua :eek: Ihmettelen vain,että oonko mä epänormaali,kun en vielkää oo heränny pojun potkuihin??!! Siis kun joillainhan se tuntuu niin lujasti jo varhaisemmilla viikoilla,että ne herää siihen.. Miks mä en herää :( En siis muuten mieti,mutta aattelin,että se kuuluu asiaan :eek:

Päivänsäde Voooooi,siellä on vauva-arki pyörähtäny käyntiin.. On varmasti mukava ollu päästä kotiin tutustumaan omaan prinsessaan :) Paljon tuntuu tissittelyä olevan.. Onkohan se sitten itelläkin noin.. No se näkee sitten kun alkuun pääsee :p

Onnea keiju ja namppis valmistumisen johdosta!!

Täällä ei mittään ihmeitä kummempaa.. Kotiin pääsen tänään äitin kans laulamaan karaokee :) Tiistaina olis taas lääkärineuvola.. En tiedä kyllä miks se uudestaan on,mutta mennään nyt kun kerran aikakin on annettu :p Olihan mulla paljon muutakin asiaa mutten taas muista.. No kerkeehän tuota.. Ainiin,uuden himon oon itelleni kehittäny.. Kala ja pommac!! Pakko saada kalaa aika useesti. (mutta ei haukia,en syö niitä,kun oon niin matokammonen :D)

Missäs otokka? Joko tullut lähtö synnyttämään? :)

Taiska ja napero *poks* 28+0
 
taiska Mä en herää vieläkään potkuihin, aika lailla kaikkeen muuhun kylläkin, mutta Mussukka antaa onneksi äiteen nukkua. :) Ainoa mihin olen herännyt oli ma-ti yönä kun kundi alkoi poraamaan itseään alaspäin nivusiin.

Henna Aivan ihana paketti, vitsi että oot jaksanut väsäillä. :heart: Mun isyyspakkaus kutistui nyt sitten tuohon HMn I <3 DAD bodyyn, mutta ihan ilahtuneelta tuo vaikutti siitäkin vähästä. :LOL:

NiQ Pidetään sormet ja varpaat ristissä että miehesi ehtii mukaan. Luulisi että voisi työkaveri vähän joustaa kun vaimoke on ensimmäistä lasta lähdössä synnyttämään, toivottavasti sattuu empaattinen kaveri reissuun jos reissunpäältä joudut hälyttämään. Mutta suurin osa synnytyksistähän kuulemma käynnistyy yöllä, toivotaan että teilläkin näin!

Onnea valmistuneille!

Tämä seuraava oma napa pätkä kopsattu tuolta kesäkuisista, en viitsi enää uudestaan samaa valitusvirttä runoilla. :D

Ei jumaliste mikä yö. |O

Eilinen päivä meni ihan mukavasti, muutenkin on vointi ollut nyt äitiyslomalle jäätyä oikein hyvä, mutta eilen alkoi JUST ennen nukkumaanmenoa ihan älytön menkkajuilinta. Jouduin hakemaan jumppapallon avuksi ja muistelemaan joogahengityksen ennen kuin vihdoin pääsin sänkyyn pitkälleen. Onnistuin nukahtamaan jotenkuten, mutta tunnin välein piti sitten hypätä vessassa. Sitten aloin miettimään kaikkea tooooosi relevanttia juuri siihen hetkeen ja onnistuin valvomaan kolmesta seitsemään. Pyörin täällä orpona ympäri kämppää ja aina kun meinasin nukahtaa, tuli joko mahan kiristyminen tai se saakelin menkkakipu takaisin. Tai närästys. Tai pissahätä. Tai nälkä. Tai muuten vaan huonous. :kieh:

Lupasin silloin alkuraskaudesta että mustahan ei tule mitään kärttyisää raskausmarisijaa, kun tila on kuitenkin ihan täydessä ymmärryksessä hankittu, mutta voi prkl mitä kuraa. Ja äitini iloisesti totesi tuossa puhelimessa että kuule, se pahenee vielä. Jes! :headwall:

Onko muilla ollut muuten nivelkipuja käsissä? Tää oli mulle ihan uusi juttu, mistään en ollut lukenut että tällaistakin voisi vielä tulla. Aamuisin on kädet niin kipeät etten meinaa voikkaria saada tehtyä. Käveleminen sattuu kanssa päkiöihin hetken aikaa kun nousee sängystä ylös, mutta loppuu onneksi aika nopeasti. Terkkarin mukaan ihan normaalia.

Kiukiu.

MJ & Väinö 36+4
 
Namppis88 Meillä oli sairaanhoitaja-vala kirkossa ja sen jälkeen iso juhla konserttitalolla, jossa siis kaikkien alojen opiskelijat.

Rankkaa tuo juhliminen, nyt kotiuduttu. Porukoiden luona oli siis eilen sukulaisille juhlat :) Eilen illalla supisteli tasaistestii 10 minuutin välein pari tuntia, mutta olen ymmärtänyt jos ei kivuliaita ei hätää? Vai?

MaryJane hmm...sun yöt kuulostaa samalta kun mun yöt :(
 
Viimeksi muokattu:
Otokka
Täällä yksi syksyllä esikoishaaveillut ei voi uskoa, että nyt on rv 39+1 ja pikkumiäs voi tulla maailmaan minä päivänä tai yönä tahansa :heart:. Oireina tällä hetkellä vähän turvotuksia ja ajoittain nivuset vaivaa, mutta juuri vietin superhauskan viikonlopun kaverin häissä bailaten pikkutunneille asti.
 
Supistelu Joo tuo supistelu jatkui sitten tänäänkin tasaiseen tahtiin. Soitin saliin ja pyytivät näytille. Käyrässä tasaisesti supistuksia, mutta vauvan vointi hyvä. Sain Prikanylia piikkinä, vähentämään supistuksia, ei ole sen jälkeen tullut. Pääsin kotiin ja takaisin pitää mennä, jos taas alkaa tulla sarjana. Lääkäri katsoi kohdunsuun ja se kiinni, ei puhunut onko kohdunkaula lyhentynyt. eli täytyy ottaa nyt sitten rauhallisesti, vaikka tänään siis niitä tuli levossakin.

keiju ja hippiäinen rv 34+6
 
Hei kaikille!
Saanko liittyä takasin seuraanne. Kirjoittelin jonkun verran tonne vauvakuume puolelle, mutta nyt tämä odotuskirjoittelu jäänyt:/ Ehkä osasyynä sekin että viikolle 20 asti oksensin joka käänteessä ja koneella olokin oli mahdoton ajatus. Kaikki sympatia siis oksentelusta ja 24/7 phv:stä kärsiville<3 Oon kyllä seuraillu teidän menoa ja meininkiä täällä säännöllisesti.

Nyt 34+6 ja aika menny ku siivillä. Mennään siis keiju123 kanssa ihan samoissa:) Jänskää kumpikohan pyöräyttää ensin pihalle:D Toivotaan ettei sulla kuitenkaan vielä synny, vaikka turvallisilla viikoilla jo mennäänkin.
MJ mulla on kanssa noita nivelkipuja käsissä ja nimenomaan sormissa. Ihan törkeen kipeet kun aamulla herää. Luulin pitkään et oon nukkunu sormet vinksallaan jossain mahanalla, mutta ei:D
Onnittelut valmistuneille <3 Itsellä jäi koulu nyt hetkeks tauolle, mutta perästä tullaan!
Suuret onnittelut myös pinon ekalle vaaville <3 Ihanaa!

Nuplu ja pikkunen 34+6
 
VAROITUS Nyt tulee vaan omaa napaa!

Mä niiiiiiin vihaan noita ultra käyntejä joensuussa! en haluu mennä enää ikinä sinne
eli siis meillä oli eilen kontrolliultra huulihalkiosta ja muista rakenteista kun olin sillon lapsivesipunktiossa, niiden löytöjen takia. No tämä "ihana" lääkäri aloitti.. " onko vauva liikkunut" johon minä vastasin että "on, paljon". Siihen lekuri oli ihan hiljaa ja kahto vaan epäuskoisena.. no ruvettiin ultraamaan..vähän ajan päästä lääkärin suusta kuului "LIIKKUUHAN TÄMÄ??!"
Olin jo siinä pisteessä niin kiukkunen ja vihanen että en voinu uskoa korviani, eikö se lääkäri tosiaan uskonu että vauva liikkuu vai mit' se ajatteli! kamala ämmä.

No, ei siinä kaikki.. lääkäri rupes tutkimaan vauvaa ja rakenteet oli ok. Kunnes päästiin siihen huulen alueelle..vauva ei suostunut näyttämään kasvojaan vaan piti nyrkkkiä siinä edessä. Joten hirveä vauvan kääntäminen alkoi, se muuten koski ja kovaa! lääkäri otti vauvan päästä kiinni ja yritti kääntää hänen kasvojaan paremmin näkyviin.. joka onnistui jotenkuten.. (ihan hirveä kokemus) meinasin jo sanoo sille lääkärille että anna niiden kasvojen olla, olkoot vaikka mikä halkio mutta nyt loppuu tää kiusaaminen... :I

No, kasvoista lääkäri nyt sitten ehkä huomasi molemminpuolisen huulihalkion.. lisäksi lääkäri sanoi "vauvalla on ihan oudon näköinen leuka, tommonen pieni ja taaksepäin menevä..ei tuollainen pitäisi olla".. no tietysti tästä tuli huoli nyt kuitenkin taas joissan profiilikuvissa leuka näyttää kuulemma normaalilta.. ota nyt selvää! olin ihan riekaleina jo tuossa vaiheessa.. vihaan tuota lääkäriä niin paljon! se oli viimeksikin sama lääkäri ja ei osannu ku pilata meidän päivät!

No, lisäksi hän halusi kattoa kohdunsuuntilanteen ultralla.. (mulla on kaks kertaa katottu ultralla...)

- eka kerta kiinteä kiinni ja 4cm
- toka kerta pehmeä kiinni ja 3,2cm
-eilinen reissu kiinteä kiinni ja 4.2 ???? miten voi olla? miten se pidentynyt rv 9+0 aikasesta kohdunsuu mitasta? en oikeen ymmärrä??

AINIIN! ja saatiin vauvan painoarvio.. joka oli 1390 kg (rv 29+3) ja tän takia se paska lääkäri määrää mut sokerirasitukseen??? miks ihmeessä.. mun mielestä toi vauva ei oo mitenkään iso kokoinen.. vaan aika keskikäyrällä menee.. herranjestas...

No, kahen viikon päähän seuraava ultra kerta! ja taas sama paska lääkäri jota joutuu kestämään...

Terkuin hyppy ja muru 29+4
 
Hyppy Voi ei, ei tuolla lääkärillä kyllä potilaan asiakkaan kohtaamista taitoja yhtään. Kokoarvio on kyllä Andrei Tekayn sivujenkin mukaan ihan keskikäyrää...kuulostaa oudolta. Koittakaa jaksaa vielä loput ultrat :hug:

p.s tänään ei ole supistanut kuin pari kertaa ja tosi lievässti. Jee!

keiju ja hippiäinen 35+0, POKS!
 
NiQ
Hyppy :hug: oisko mahollista päästä jollekin muulle lääkärille seuraavaks? jos avaudut oikein kovasti neuvolassa tuosta. Meillä oli 28+5 paino-arvio 1,2kg, ja meni alakäyrän ja keskikäyrän välissä. eli mun mielestä toi teidän luku kuulostaa hyvinkin normaalilta. oisko se lääkäri ollu puuttees tai jotain :stick: koita olla välittämättä <3

NiQ & Pena 33+5
 
Hyppy. Inhottava lääkäri tosissaan :( Tsemppiä seuraavalle käynnille, toivottavasti saatte jonkun toisen.

Täällä on alkanut virallinen ellotus-ällötys... tänään aamulla oli tosi paha olo ja se laukeasi niin että oksensin kaaressa keskelle kerrostalon takapihaa :x Onneks ei kukaan mummo kurkkinu ikkunasta ja seuraavaa satsia ennen ehdinkin juoksemaan roskikselle. Ja olin syöny pikkusen ennen lähtöä. Kammottavaa jos tää on noin voimakasta koko ajan, eihän töissä sit salaile mitenkään päin... Sympatiat samasta kärsineille, ei mikään kiva olo.

-Namppis 5+2
 
Namppis88 Koita syödä pieniä eriä ja juoda. Itellä ainakin auttoi, kun oli kokoajan hedelmä tai muu kourassa. Toivotaan, että sulla ei kestäsi tollaisena sinne rv 12 asti tai sitten loppuun asti. Pahoinvointi kuitenkin kertoo, että siellä joku köllii mukana :)
Kaikki ollaan niin yksilöllisiä :) Mulla helpotti jo rv 9, mutta johtui varmaan siitä, että toinen alkio oli menehtynyt, joten hormoni tasot tasottui yksösraskauden tasolle.

( . ) Täällä ollaan kotilevossa. Supistukset vähentyneet, ei tule enää kuin noustessa yms. Kaipa se lääke auttoi :) Tänään kyllä menen rauhallisesti ulos....

keiju ja hippiäinen rv 35+1
 

Yhteistyössä