Esikoishaaveista syksyllä 2010 plussanneet

Hyppy Oon ymmärtänyt, että jos ei ole kovin kokenut mittaaja, niin ultrallakin kohdunkanavan pituus voi vaihdella.
Multa maanantaina salissa vaan kokeili, onko kohdunsuu kiinni. Saa nähdä synntystapa-arviossa ensi viikolla, onko nuo supistukset vaikuttanut kohdunkanavaan.
 
Keiju123: Onnea valmistumisesta! :flower: Mulla oli alkuun sama ajatus, et jos 70 kg ei menis rikki, mut ei oo kun neljä kiloo jäljellä tähän rajaan ja vielä olis monta viikkoo jäljellä… Yritä ottaa rauhallisesti, ja hyvä jos lääke auttoi!

HennaN: Ihana isyyspakkaus, taidan ottaa muutaman idean sinulta! :) Itse olen nyt ostanut BabyBlues-sarjiksen, kylpyöljyä, miehen harrastukseen liittyvän bodyn pikkuiselle ja niitä lakritsipiippuja (mies on kovin koittanut lopettaa tupakoinnin, niin korvaan sikarit lakritsipiipuilla).

Namppis88: Onnea sinullekin valmistumisesta!

Taiska87: En minäkään ole herännyt pikkuisen potkuihin, vaikka aika mojovia alkavat olla jo! Mulla on kyllä erinomaiset unenlahjat! :D

Hyppy: Yritä kestää kammottavaa lääkäriä, jos vielä hänelle joudut!

Imetysliiveistä, kun melkein kaikissa opuksissa lukee, et pitäis pakata sellaiset mukaan, kun lähtee synnyttämään, mutta aiotteko te hankkia jo etukäteen? Mun on rinnat paisunut koko ajan vaan lisää siitä asti, kun plussasin, niin tuntuu tosi vaikealta miettiä, minkä kokoiset ostaa. Kun varmaan hieman vielä muuttuu sitten, kun maito nousee…

Entä vauvan petivaatteet? Kuinka paljon olette hankkineet vai teettekö itse? Luin jostain, että olisi hyvä olla joko unipussi tai toinen täkki varuiks, jos peitto sattuu sotkeentuun. Itse ajattelin, et kun tulee kesävauva, niin luulisi, että riittää kun taittelee fleecehuovan, jos täkki tahreentuu.

espe ja poju 35+4
 
Espe Mulla on näitä: Pienten Parhaaksi - Carriwell Seamless Nursing Bra, Saumattomat luukkuimetysliivit Joustavat tosi hyvin, ja mukana tulee vielä jatkopala selkään, kun tuo koko saattaa tosiaan vaihdella aika paljon. Olen ollut ihan hirmu tyytyväinen. Jos olet tottunut käyttämään kaaritukia ja muita kovikkeita, niin saattavat tuntua alkuun oudolta, mutta minusta nuista saa ihan hyvin tukeakin (D-kuppi).

Petivaatteita Sain kälyltä ä-pakkauksen peittoa varten vaihtolakanan, ja pinnistä varten on oma täkki ja lakanoita pari kappaletta. Mutta meillä varmaan kanssa ensi sijaisesti alkuun käytössä harsot, fleece-peitto ja uniliina sekä unipussi.

ON: Niin se taas perhana on poika perätilassa ja ti aamuna 8.30 menen ulkokäännösyritykseen. Jos ei onnistu niin viikko siitä ja sektioon. Olen tosi pettynyt. :( Möö.

MJ & Väinö 37+5
 
En ole siis ainut,joka nukkuu niin ettei potkuihin herää.. Kait se sitten on sekin yksilöllistä.. :)

MJ Harmi jos et pääse synnyttämään alakautta.. Toivotaan,että poju käännöksen jälkeen pysyis oikeinpäin... Ja että sen saa käännettyä oikeinpäin :)

Imetysliivit ostin,kun tissit alko vuotamaan öisin niin paljon,että jotain on pakko olla.. Joten kaarituettomat liivit,joiden kanssa on helppo nukkua.. Ja ne oli niin halvat (12e) keskisellä,niin ajattelin,että sama kait se on ostaa nyt,vaikka joutuiskin ostaa uudet.. Mutta noi tuntuu ihan tukevilta ja hyviltä vaikka ei ihan pienet rinnat olekaan.. (D-kuppi täälläkin)

Petivaatteet Sain kaverilta kaks peittoa eli,mulla siis kolme,oma äitiyspakkauksesta saatu ja kaksi äitiyspakkauksesta saatua,mutta siis ne kaverin vanhoja. Ja lakanoita ja pussilakanoita sain kans.. Niillä lakanoilla pärjään varmasti,mutta jos vaihtoväli tulee olemaan tiuhempi,niin sitten pitää jostain hommailla pari lisää,en oo kovin ahkera pyykinpesijä.. Kait sekin pitää opetella,että pesis joka päivä :D (pyykit siis)

ON: Nyt se kamala pelko ajatus on iskeny. En tiedä johtuuko se väsymyksestä vai mistä,mutta aina aamuisin,kun menen töihin,alan miettimään (typerää kyllä) että MILLÄ MÄ SINNE SAIRAALAAN MENEN.. Ukko voi olla töissä,eli ei kerkee viemään (välimatka 700km) ja entäs jos menee taksilla ja vedet menis vaik taksissa? Ambulanssi mua hirvittää ihan siitä tyhmästä syystä,että jos siellä on se yks tuttu mies töissä,niin en halua sille jalkojani levitellä.. Vaikka työtäänhän se vain tekee.. Mut silti.. Synnytys on vielä suhteellisen kaukana,mutta silti jo mietin kaikkia näitä. Että se siitä stressittömyydestä. Toki mulla voi väsymys aiheuttaa stressiä,että sitten kun pääsen lomalle,niin voi olla,että en niin paljoa edes murehdi :)

Väsymyksestä vielä sen verta,että tietääkö kukaan voiko hempan lasku 20 vaikuttaa siihen,että väsyttää? Mulla siis normisti hb on jotain 140 ja nyt neuvolassa ollu sen 123-128.. Mut silti on sanottu,ettei vielä tarvii lisärautaa.. Mut mua väsyttää!! Nukkuisin koko ajan ja sit en jaksa tehä mitään kotiaskareita.. Multa puuttu kokonaan tää energinen keskiraskaus,kun nythän oon jo viimesellä kolmanneksella.. :eek:

Ja otokkaa taas huhuilen ?? :) Lisää iloisia uutisia?

Taiska ja napero 29+2
 
MaryJane, onneks ne on PS:ssa aika taitavia niin ehkäpä teidän pieni suostuu kääntymään ja pääset alateitse synnyttämään :) Tsemppiä sinne!!

Taiska, onko varma ettei sun mies voisi ottaa vaikka palkatonta lomaa lasketulle viikolle? Sitten pääsisit hänen kyydillä ja hän pääsis mukaan synnytykseen? (Jos siis haluat). Vai onko ajatus ihan mahdoton?

ON, varhaisultra varattu 16.6 ja ensimmäinen neuvola 20.6. Terkka ilmoitti heti että joudun sokerirasitukseen ainakin kaksi kertaa pco:n takia, hurraa! :( Lisäksi tää pahoinvointi on ihan mahdotonta! Piinaa etenkin työaamuina kun joutuu aikaisin heräämään ja vaikka syön heti jotain niin kyllä se tunnin sisällä oksu lentää... :x Toivottavasti se kertoo siitä että masussa on tyyppi ja vielä oikeassa kohtaa kun näin voimakkaana kerran pahoinvointi piinaa. Mä mietin vaan että onko noissa hormonimäärissä minkälaisia eroja ihmisten välillä? Mullahan toin cb digi näytti raskaana 3+ vaikka olisi pitäny olla vasta 2-3. Ja pahoinvointi alkoi alkuviikosta tosi kovana vaikka viikot vasta 5+. Voiko korkeat hormonimäärät suhteessa raskausviikkoihin kertoa jostain?

-Namppis 6+0 ja ällötysolo
 
Namppis oon varma,ettei voi ottaa.. Yrittäjä kun on.. Joutuu muutenkin kaikki lomansa palkattomana pitämään ja siihen vielä päätteeksi palkkaamaan kuskin ajamaan sen puolesta. Toki sille viikolle millon on LA pitää sen vapaansa,mutta eihän sitä voi tietää,että onko poju niin täsmällinen,kuin pitäis.. :/ ja kurjaa toi sokerirasitus,ite käyny kaks kertaa ylipainon takia.. Ettei vain olis kaksoset tulossa,kun on noin paljon hormonia? :) En voi siis tietää,kun en noista lääketieteen kiemuroista mittää ymmärrä :D

Piti äsköseen tulla muokkaamaan,mutta vastasin samalla namppikselle,joten lisätään tähän!

Eli sokerirasituksesta selvisin puhtain paperein! (JEEE) ja painokaan ei ollu noussu yhtään! Mut pakkohan pojan on ollu kasvaa? Eli meinaisko tää nyt sitä,että oma paino on tippunu? Jos niin on,niin tosi hyvä :p ja Rattaat tilasin eilen !! Firkonin f7 malli värillä metallilime/musta.. Ihastuin niihin.. Isäntä olis tykänny niistä oranssi/musta,mutta mulle tulis liikaa mieleen sen turvatakit (ei taida omistaa paljoo muun värisiä,ko neonkeltanen/musta neonoranssi/musta takkeja :D)

Mutta nyt pakko jo kiirehtiä,etten myöhästy töistä! :)
 
Noita kaksosia mäkin oon mietiskelly mut eikö se tälläselle pco-ihmiselle ole aika haasteellista kun jo yhden muniksen irtoaminen on vetten päällä kävelyyn verrattava ihme? Etenkin kun ei minun eikä miehen suvussa ole kaksosia kun toooodella kaukana. :D No 16.6 selviää onko ketään ja jos on niin missä ja kuinka monta :).

Kiitos taiska vastauksesta ja onnea hyvistä sokerirasitustuloksista. :)
 
Mullakin on toisessa munasarjassa pco.. Mulla oli riski saada kaksoset,mutta siis toki,mun raskaus alotettiin clomifenilla.. Ja Namppis,mikään ei oo mahdotonta ;P Kiitos onnitteluista :D
No jospa sä oot vaan hormonaalinen ihminen. Kyllä mä uskoisin,että masussa kaikki on kunnossa :)
 
espe Kiitos onnitteluista. Kävin keskiviikkonakin uudestaan tarkistuksella, kun suppareita tuli 2 min. välein. Vauva kuulemma kestää ne, vaikka varmaan luo sille stressiä.

taiska Voi tuollainen hempan lasku väsyttää, sillä jokainen ihminen on tottunut omaan tasoonsa. esim. mulla oli ennen raskautta yleensä 160 ja välillä kun se tippu 140 tuntu et olin ihan poikki, siis ennen kun olin raskaana. Nyt pysynyt raskausajan tuossa 145-135 välillä.

imetysliivit En ole löytänyt sopivia. Mulla on kaksi hm:n toppia, joissa sisään rakennettu imetystoppi. Saa aluksi kelvata.

Namppis88 Mulla oli aluksi ne kaksoset, ja toisessa munasarjassa oli tyrkyllä kolmas munasolu, joka olisi voinut myöskin hedelmöittyä :D Gynen mukaan.

omailua: Pelättiin, että auto pimahti kokonaan ja korjaus oli maksanut maltaita. Sillä tuota autoa ei kannata ruveta satasilla korjauttaa, onneksi vaan joku hihna rikki ja korjaus maksoi 45e. Joten saatiin lisäaikaa löytää uusi :)

kestovaipat Nyt on kasassa pariksi ekaksi kuukaudeksi kestovaipat. Imsevimsen sisävaippoja 22kpl ja kuoria yli kymmenen ja kaiken maailman muita pul-vaippoja. Ja 5-9kg on täyttövaippoja ja pulleja, niitä äitiyspakkauksen mioja :) Imuja vielä pitäs vähän metsästää, vaikka löysinkin kirpparilta ei eilen isot pinot lisäimuja. Ommellutkin olen niitä itse. Olen siis ostanut kaiken kirppareilta tai tehnyt itse :)
 
Viimeksi muokattu:
Onnittelut valmistuneille! :flower:

HennaN Upean isyyspakkauksen oot väkertänyt, vautsi!

Hyppy Olipa karmaiseva lääkäri :( Tsemppiä seuraavaan kohtaamiseen!

MJ Mites meni, onnistuiko kääntöyritys?

(.) Mies meillä keksi aika hirveän projektinimen vauvalle. Samu-Sirkka :LOL: Kuulemma on kauhean kätevä, kun siinä on sekä pojan että tytön nimi, jos Sirkan kirjoittaa isolla ässällä. Mä en sille kauheasti lämmennyt, mutta jotenkin se on nyt jäänyt elämään ainakin noihin allekirjoituksiin… Vaan eiköhän tuo jossain vaiheessa vaihdu. Ja ei ole kyllä vauvan nimeksi tulossa kumpikaan noista :D

Uhhuh, miten on jo kuuma… Eilen käytiin ostamassa kattotuuletin olohuoneeseen ja mies sen illalla asensi. Siitä asti se on ollutkin päällä ja kyllähän tuo tuntuis viilentävän. Meillä on tämä asunto ihan tajuttoman kuuma kesällä, mut jospa tuo tuuletin estäisi lämpöhalvauksen.

Jomi & Samu-Sirkka 7+2
 
Kiitos tsempeistä kaikille. Toivottavasti seuraava kerta sen lääkärin kanssa sujuis paremmin.

Mj Minuaki kiinnostaa onnistuko kääntöyritys, ja millanen kokemus noin muuten oli?

Otokka Joko sie oot synnyttämässä!? :) :heart:

Jomi Samu-Sirkkahan on just hyvä! :p passeli nimi..

Piti jotain muutahi vielä kirjottaa mut nyt ei muistu mieleen.. Palailen siis paremmalla aikaa taas :D

Hyppy ja poitsu 30+4
 
Otokka
Mä en synnytä varmaan ikinä... Tuntuu siltä, että viime viikolla oli lupaavia oireita, suppareita ja vatsan tyhjentymistä ja kaiken näköistä. Sitten mitään ei tapahtunutkaan ja tavallaan synnytyksen "mahdollisuus" meni vähän niin kuin siinä. Varmaan istun täällä sohvalla hikoilemassa käynnistykseen asti :mad:.

Eilen oli neuvola 40+2, jossa kaikki hyvin. Seuraava neuvola perjantaina ja ensi viikon tiistaina voi varailla aikaa äitiyspolille.

Paino: -980g/vko
RR: 110/85
Pissa: puhdas
Turvotus: +/-
Liikkeet: ++
Tarjonta: RT
Sykkeet: n.150
Sf: 35cm

Otokka ja Pikkarainen 40+3
 
Kiitos rakkaat mielenkiinnosta, käännös meni erinomaisesti, sitä kun ei tarvinnutkaan tehdä! *bailabaila* :) Tunsin eilen myöhään illalla kun poitsu alkoi hivuttautumaan alemmaksi ja oli sitten osannut samalla kääntyä jotenkin niin vaivihkaa ettei tehnyt höpöä, toisin kuin se perätilaan kääntyminen viime viikolla. Lääkärit lupasivat ettei sen nyt enää ihan oikeasti pitäisikään mahtua kääntymään takaisin perätilaan, joten sen puoleen saan huokaista helpotuksesta. Kiltti lapsi. :heart:

Tekivät samalla kokoarvion, joka oli kokolailla kummallinen operaatio: Muksu oli selkä mun vatsanahkaa vasten niin tiukasti että eivät meinanneet saada sen vatsamittaa otettua (koko siis mitataan ultralla päästä, vatsasta ja reidestä). Säätivät ainakin 10 minuuttia sen vauvan vatsan ultrauksen kanssa ja välillä vaihtoivat lääkäriä, ja lopulta sitten saivat luvun joka poikkesi jotenkin "normaalista", joten joudun nyt vielä viime metreille menemään uuteen sokerirasitukseen...:kieh:

Kyllä mä ymmärrän että vauvan parasta tässä ajatellaan, mutta kun se sen luvun ottaminen oli jo niin epämääräistä, niin jotenkin epäilyttää koko homma. Ja näillä helteillä olisi ihan kiva vaikka maata kotona viileässä, eikä ravata eri puolilla kaupunkia labroissa ja sitten taas äitiyspolilla, mutta ihan nyt hei miten vaan. :) Pääasia että Hän on Kääntynyt.

Jomi Ihana työnimi, Samu-Sirkkahan on mahtava. :)

Keiju Mä en ole uskaltanut hankkia reippaammin kuin harsoja, ajattelin sitten kun lapsi tulee kokeilla ensin että minkälaiset viritykset hänelle käy. Saahan noita nettitilauksia tehtyä vielä myöhemminkin. Eikä meillä täällä oikein ole kirppiksiä voita kestoja silmällä pitäen. :( Tai sitten en vaan osaa etsiä.

Otokka Jouluksi kotiin? ;) Ei vaan, varmasti alkaa olla jo kypsä fiilis, mullakin on eikä laskettu aika ole vielä lähelläkään. Tsemppiä! :hug: Mulla oli kanssa noita kaikenlaisia oloja ennen sitä perätilaa, mutta hävisivät taas. Tosin harkkasuppareita tulee taas, pääsee kokeilemaan tuon jumppapallon kanssa puhaltelua. Mulla se auttaa kaikkein parhaiten kipuun! :wave:

MJ & Ihana kiltti poika pää alaspäin 38+0
 
Neuvolassa käyty!

viikot 34+3
paino +1.3kg/viikko ( mutta on turvotustakin kyllä sitte)
turvotus +
verenpaine- 104/84
pissa -
hb -131, viimeksi oli 125, noussut ihan itsekseen
kohdunpohjan korkeus- 33, sama kun viimeksi
tarjonta- rt
 
MJ Hyvä, ettei käännöstä tarttettu. Itellä taas tuntuu, ettei olisi kääntymässä perätilaan. Kokoajan paine mahassa ja tuntuu taas että enemmän poikittain kuin yleensä, maha ihan pötkö-sivuttain. Lisäksi sydänäänet kuului dopplerilla melkein navankorkeudelta, kun pitkään kuulneet ihan lantioluun reunan kohdalta. No torstaina näkee ultrassa.

Niin eihän niistä tiedä mitkä sopii kellekin. Olen saanut niitä niin halvalla, että jos myyn ne eteenpäin saan ainakin rahani takaisin ja vaikka tuplana, jos jaksan nähdä vaivaa. Suuri kiitos kuuluu äitilleni, joka on himokirppiskiertäjä ja otti näinn vaipat asiakseen.

hikka onko teidän vauvoilla usein hikka? Meillä ainakin pari kertaa päivässä

Otokka Kolmen S:n ohje, saunaa,seksiä ja siivousta :D Stemppiä viimeisiin päiviin.
 
MaryJane No hyvä kun ei tarvinnu ruveta vauvaa kääntelemään! :flower: Ja varmasti ärsyttää mennä sokerirasitukseen näin viime metreillä, kun minuaki jo ärsyttää mennä tällä viikolla sokerirasitukseen korkean sf mitan takia. huoh.

Otokka Varmasti oot kypsä jo ootteluun! mutta usko pois, pian se sieltä tulee <3 eihän tässä oo ku päivistä kyse. Tsemppiä matkaan! :heart:

Hikka en oo tuntenu ku kerran varmaksi.. ja sen näin myös ultran kautta, ku sillon pienellä sattu olemaan hikka <3 :D mutta pitää kuulostella vielä jos tuntisin sen..

Hyppy ja muru 30+5
 
Huh, noita kääntöyrityksiä. Mä olen kuullut vain huonoa niistä, joten ihanaa MJ, ettet siihen joutunut. Toivotaan että vauva pysyykin nyt sitten loppuun asti oikein päin.

Otokalle tsmppiä, kyllä se vielä sieltä ulos tulee, keinolla millä hyvänsä :) (Näin mä olen itsellenikin luvannut)

Meillä on hikkailtu jo aika pitkään noin 5krt/päivässä, nyt se on onneksi hiukan vähentynyt, ehkä 2-3krt/päivässä. Mitä isommaksi vauva kasvaa, sitä voimakkaampi tuo hikka on ja samalla tietysti hiukan häiritsevä :kieh: Varsinkin töissä ollessa vauvan hikka vei multa keskittymisen aivan kokonaan.

Se olisi sitten tänään ensimmäinen virallinen äitiyslomapäivä ja pitihän sen takia sitten nousta jo ennen seitsemää... Taisi olla Onervalta ihan suunniteltu juttu ;)

HennaN & Onerva 34+6
 
Aurinkoista päivää kaikille :)

HennaN Onnea äitiysloman alun johdosta, kelejä ainakin piisaa :)

( . ) tänään on se synnytystapa-arvio. Mua siis oikeesti jännittää se, mies tulee mukaan. Tulen kertomaan iltapäivällä mitä sanottiin.

sukkapuikkokivut onko teillä noita, tuntuu kuin joku tökkisi tikulla kohdunsuuta? entäs menkkamaisia alavatsakipuja? niitäkin on ja ei liity supistuksiin.
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikille pitkästä aikaa! Olen täällä lueskellut vaan taustalla, enkä edes muista koska viimeksi jotain kirjoittanut.

Tervetuloa uudet ja onnittelut plussista!

Otokalle tsemppiä viimeisiin päiviin!

Hieno juttu MJ, että säästyit käännöltä. Meikäläinen täällä odottelee, että joutuuko itse menemään käännättämään vauvaa. Edellisillä neuvolareissuilla, kun kaveri on ollut ensin ns. oikeinpäin sitten väärinpäin ja viimeksi vinottain väärin päin. Seuraavan neuvolan piti olla ensi maanantaina, mutta menenkin jo huomenna, kun välillä kumartuessa tai kyykistyessä kirpaisee vatsaa tuolta yläoikealta. Laitoin eilen neuvolaan viestiä kirpaisuista ja tänään soitti neuvolan täti, että tulepas käymään. Aikoo ilmeisesti tarkastaa onko vauva siellä nyt toisin päin vinottain (edelleen väärin päin) ja pää mahdollisesti painaa tuota kohtaa, kun kumartelen. Saas nähä tuleeko passitus polille kääntöön...toivottavasti ei!

Hikasta...pikkukaveri taitaa nikotella juuri tälläkin hetkellä. En välttämättä huomaa ihan joka päivä hikkaa, mutta kyllä sitä aika usein tapahtuu. Vähän kuin olis elohiiri vatsassa.

Tällä olis vielä tämän päivän jälkeen 5 työpäivää ennen äitiyslomaa. Työmotivaatio on lähes olematon, asiakkaat ärsyttävät ja melkein toivoin, että olis joku pieni vaiva minkä varjolla vois jäädä jo pois....tiedän olen kamala, mutta ei vaan jaksaisi kiinnostaa asiakkaiden tempaukset ja meillä on muutenkin kauhea kiire päällä koko aika.
 
HennaN Miten säkin olet jo noin pitkällä! :O Ihanaa äitiyslomaa. :) Ja nythän voit mennä nukkumaan takaisin vaikka Onerva halusikin herätä aikaisin. Päikkärit. <3

Sukkapuikkokipuja on lähinnä tuolla b-loosterin puolella, epäilen että liittyvät enemmän siihen, kun kertyy ilmaa vatsaan ja vauva painaa päällä sinne samalle osastolle. :kieh:

Menkkakipuja on ollut nyt muutaman viikon, tymäkämmät kipukohtakset ovat kuulemma mulla ainakin supistuksia, ne aiemmat kevyet versiot olivat kohdun kannakkeiden venymistä vissiin.

Hikka On meillä vakkarivieras, vähintään 2 kertaa päivässä naputtaa. :) Välillä tulee jo ihan epätoivoinen olo että lopettais jo kun koko maha nytkyy ja hyllyy. Toisaalta mulla ei itselläni ole ollut hikkaa koko raskausaikana.

( . ) Sokerirasitus lusittu, ei ollut muita odottajia niin sain vallattua sohvan itselleni ja nukuin sen ekan välin, toinen väli olikin vähän lyhyempi kun labratäti meni ekalla kierroksella sekaisin kellojensa kanssa. Ukkokin ajoi juuri sopivasti labran ohi kotiin ruokikselle niin sain kyydin kotio. Iltapäivällä tulee sitten tulokset, niitä odotellessa taidan kaivella pakkasesta oikein tuhdin jätskiannoksen. :p

MJ & Väinö 38+2
 
Lääkäri kuulumisia:
36+2 painoarvio 3kg, eli laskettuna aikana sellainen 3600g, eli peruskokoinen. Ei estettä alatiesynnytykselle. Kohdunkanavaa jäljellä, ja kohdunsuu sormenpäälle auki eli siis pehmentynyt, mutta takana. Eli on siellä jotain tapahtunut viikossa.
 

Yhteistyössä