Esikoishaaveista syksyllä 2010 plussanneet

Otokka Tsemppiä ison mahan kanssa kärvistelyyn! Ei oo varmastikaan helpointa hommaa tällä kelillä… :hug:

Mary Jane Mahtava juttu, että poika kääntyikin itse oikeinpäin! Ja sokerirasituksestakin selvisit, hyvä :)

HennaN Mukavaa äitiyslomaa :flower:

Aavistus Voi, jaksuja viimeisiin työpäiviin! Tiedän, minkälaista on tehdä töitä ilman mitään motivaatiota… Toivottavasti aika kuluu nopsaan. Ihan kohta pääset jo hyvin ansaitulle äitiyslomalle!

Hui kauhia, kun te kaikki ootte niin pitkällä jo. Eihän tässä pinossa oo kohta juuri ketään juttelemassa :) Toivottavasti uusia plussanneita pääsis pian odotuspuolelle sankoin joukoin.

Omaan napaan ei mitään ihmeitä kuulu. Päikkäreiltä tuossa vasta heräilin ja kohta pitäis lähteä käyttämään koirat ulkona. Trimmasin eilen ihan nakuksi yhden koirista ja jäljestä tuli aika mielenkiintoista, sillä lopulta jouduin ajelemaan sen ihan vaan hiustenleikkuukoneella. Koira näyttää oikeesti vähän tyhmältä nyt, mutta ainakin sillä on vilpoisa olo :D Meinasin, että saattais olla sama käsittely edessä myös tolla nuorimmaisella koiralla tänään, kun sillä takkuuntuu korva- ja rintakarvat niin perhanan helposti, että mulla menee hermo niiden selvittelyyn. Sillä on paksu turkki, joka on suurimmaksi osaksi musta, joten on taatusti tukala näin kesällä. Että semmosia iltapuhteita!

Jomi & Samu-Sirkka 7+4
 



Näinhän ei voi käydä kun mulle, että jättää ite sormen auton oven väliin ja lyö oven täysiä kiinni!! Mä luulin että taju lähtee, kyllä niin kipiää otti! Onneks olin eläinklinikan pihas et sain sieltä ensihoitoa!! Murtunut se on ja kynsi lähtee!! Ja aivan helvetin kipiä!!!
 
Heipss! Mulla jääny nyt palstailukäynnit vähäseen. On ollu juhlia ja mökkeilyä, mutta nyt kotona ja sitten vain odotellaan :)

Keiju onnittelut valmistumisen johdosta! Me tehtiin se! :)

Anu: onpa ilkeen näkönen sormi ja uskon et on kipeee :(

Huh huh tänään on kyl ollu tosi laiska päivä, sohvalla viettänyt enimmäkseen päivää. Pääsin mä kaupoilla käymään ja pikku lenkillä,mut siel on niin kuuma et ei jaksanut olla...nyt kun ei saa enää jätskiäkään syödä. Oltiin jorvissa kokoarviossa, meijän "pieni" pallero painaa joo 3475g, tiedossa semmonen 4300g syntyessään....iiiik. Sokruarvot on ollu aina mitattaessa ok, tietty onhan sitä tullu joskus herkuteltuu (valmistujaiset veny 3 päivän herkutteluks :( ....) ja eikä niitä nyt oo mittaillu...nyt sit se herkku pois ja juhannuksen jälkeen maanantaina käydään uudestaan kattoo ultrassa kokoa ja tehdään synnytystapa-arvio...vissiiin :)

Hui täälläkin kohta putkahtaa pian taas vauva joillekkin, jänskäää!!Mä niiiin en jaksa enää odottaa omaani :)

zannuli & pallero 37 poks poks :)
 
NiQ
Otokalla ja MJllä alkaa oleen jo jännät paikat. Keijukin on jo noin hurjan pitkällä...

Mulla on kans jäänyt vähä tää kirjoittelu, lukemassa oon kyllä käynyt joka päivä mutten oo saanu aikaiseksi mitään kirjoitella kun ei oikein oo mitään kirjoitettavaa :D Synnytys lähestyy ja sitä myöden myös pelko. Lisästressiä aiheutti myös tänään se, että miehen 4 viikon työkeikka siirtyi viikolla eteenpäin, joten paluu on vasta muutama päivä lasketun ajan jälkeen :( tulee kuitenkin viikonlopuiksi kotiin käymään, ajomatkaa on 6h kotiin. Mutta mistäs sen sitten tietää milloin on se oikeas aika toinen hälyyttää kotiin että synnytys alkaa..? :eek: Ens viikon tiistaina olis neuvola ja ihan hirvittävä stressi taas tuosta painonnoususta, on noussut varmaan nyt sen kilo per viikko viimeisen klome viikkoa. eli yhteensä joku 6kg alusta saakka, ei nyt kauheen paha, mutta kun kaikki on tullut rv 30 alkaen vasta. Niin, ja onnistuin polttaan tänään käteni ja olkapääni pahasti, ihana ensi yö tulossa :( viime yö oli muutenkin aika tuskaa, vaikka tuo ilmalämpöpumppu huusi punaisena kylmää... olipas taas aika vali-vali-viesti :D

NiQ & Pena 35+0
 
Kiva kuulla zannuli ja NiQ kuulumisia, ei me lasketa, itsehän olen ollut kanssa välillä kuukausitolkulla poissa kun ei vaan ole ollut mitään sanottavaa. :) Pääasia että on kaikki kunnossa, olosuhteisiin nähden vähintään. :D

Anu auts! :x Ei käy kateeks, kylmää päälle ja suosittelen jotain herkkua kyllä pahimpaan ketutukseen...

zannuli Mulle kanssa lupailtiin jotain 4,2 kg lasketulle ajalle, mutta kun olen pitkä (172cm) niin eivät meinaa synnytystapaa arvioida. : / Ensi viikolla mulla on kontrollikäynti ä-polille, ilmeisesti juuri tuon koon ja sokereiden takia. Mullahan on siis ollut erinomaiset sokerit koko ajan, mutta myönnän että itsehillintä on täällä ollut koko raskausajan kateissa, varsinkin mitä herkkuihin tulee...:ashamed:

( . ) Sokerit oli kaikkki kunnossa! :wave: Arvot oli 4.2, 5.8 ja 4.9. Nyt sitten yritän vielä relata tuon asennon suhteen, olen ihan hysteerinen tuon perätilan kanssa. :( Koko ajan kokeilen kun lapsi lähtee liikkelle että ei kai se käänny ja onko tässä ylhäällä nyt pää vai pylly. Viime yönä valvoin varmaan tunnin tai kaksi kun vauva innostui jumppamaan ja olin ihan varma että kääntyy, yritin pistää kädellä vastaan että älä vaan käänny. Voi huokaus. Kiinnittyisi jo se pää niin pääsisi tästä...

MJ & Väinö 38+2
 
NiQ
Mj Hyvä ettei lasketa :D Olipas sulla hyvät sokeriarvot! Mulle just yks sairaanhoitaja kaveri sanoi, että jos itsellä on sokerit pysynyt hyvinä niin sen ei pitäisi vaivaa kasvattaa jos syö sokeria. Toki rajansa kaikella. Itselläki on nyt muutaman viime viikon aikana ollut tuo ruokavalio niiiin retuperällä kun vaan olla ja voi. tänäkin aamuna aamupalaksi oli mehua ja 200g irtokarkkeja. Hyvä minä! Mutta siitä kyllä tuli niin huono olokin että meinas oksu lentää :( Ajattelin pyytää josko sitä pääsisi vielä uudelleen siihen sokerirasitukseen, vaikka rv24 tulokset oliki tosi hyvät (samoissa lukemissa kun sulla nyt)...
 
Zannuli Onnea sinullekin :) Ollaan me ne herkuttelut ansaittu :D

Anu84 Auts, voi olla kippee :(

NiQ Tällä kelillä osa painon noususta voi olla ihan turvotustakin.

Meillä kämpässä yötä-päivää 28 astetta. Viime yönä pidin makkarin ikkunaa auki muutaman tunnin ja tuulettiman siihen, niin laski 26-asteeseen. Meillä baarin terassi tossa tien toisella puolella, niin yleensä kova melu tulee siitä, mutta viime yönä häiritsikin lokkien kirkunta(?). Korvatulpat auttaa vähän.

Tytöt, muistakaa juoda, juoda ja juoda :)
 
Otokka: Eiköhän Pikkarainen ala pian itsestään ilmoittelemaan! :) Tulethan sitten kertomaan!

MJ: Meilläkin oli vaikeuksia saada mitat pojun asennon takia! Ei millään meinanneet saada päätä mitattua. Minäkin joudun menemään uudestaan vielä juhannuksen jälkeen, kun poju oli hieman pienikokoinen… Onneksi teidän kiltti lapsukainen kääntyi ihan itse! :) Mulle sanoi synnytystapa arviossa lääkäri kans, et kun olet pitkä (167 cm), niin ei tartte sen enempää miettiä sitä. Eli pitäisi mahtua alakautta. (Ja jos viitsit, niin tuonne alkuun voisi korjata, että LA on 6.7. ja poju tulossa. Mutta heittää vain muutamalla päivällä, ettei sen nyt niin väliäkään ole.)

Keiju123: Meidän on kanssa melkoinen nikottelija!

Anu84: Mä olen onnistunut tekemään saman! Tosin mulla jäi onneksi sormi niin, ettei murtunut, sattui kyllä aivan järkyttävästi! Koita kestää!

( . ) Hieman tuossa jo tulikin, eli keskiviikkona (rv 36+0) oli synnytystapa-arvio. Lapsukainen on hieman liian pieni viikkoihin nähden, painoarvio oli nyt 2300 g. Äiti käskettiin vuodelepoon, koska silloin istukan verenkierron pitäisi olla parhaimmillaan. Juhannuksen jälkeen keskiviikkona mennään sitten uudestaan katsomaan tilanne, onko poju kasvanut. Ihan hirveä huoli ei tullut, koska olen itse syntyessäni painanut vain 1900 g, joten isohan tämä meidän jo on! ;) Mutta yritän pysyä nyt paikallani. Pieni koko johtuu kuulemma matalasta istukasta, jossa oli havaittavissa muutamia kalkkipilkkuja. Toivottavasti poju vielä tuosta kasvaa ja istukka jatkaa toimintaansa! Ainakin isille ja minulle vilkutteli ultratessa!

espe ja poju 36+2
 
Viimeksi muokattu:
Laitetaanpas teillekin masukuvaa pitkästä aikaa (vai olenko mä tänne laittanutkaan?).
Eli rv 35+1


Hui tota anun sormea. Itsekin joskus jättänyt sormet pahasti auton oven väliin ja se kyllä sattuu. Toivottavasti paranee pian.

Onkohan Otokka päässyt jo vauvanhakureissulle?

Mulla on hurjat suunnitelmat juhannukseksi... Meinataan lähteä mökille jos lääkäri antaa luvan. Ei siinä muuten ole mitään ihmeellistä, mutta kun yhden suuntainen matka koostuu 1h autoilusta, 25min lautalla, pieni pätkä autolla, sitten lossilla, vielä vähän autolla ja lopuksi n. 20min veneellä. Eli ollaan hyvin pitkälti sitten lauttojen aikataulujen varassa, jos tulisikin sellainen olo että tarvitsee lähteä sairaalaan. Juhannusviikon perjantaina mulla on viikkoja tasan 37, joten kuvittelen että saman viikon maanantaina lääkäri osaa jo sanoa onko mökille lähdössä mitään järkeä. Olenkohan mä hullu jos lähden?

Minkälaisia muiden juhannussuunnitelmat on?

HennaN & Onerva 35+1
 
HennaN, onpa pieni ja sievä maha :) Saako muuten udella, onko mökkihode jossain Paraisten/Nauvon tms. suunnilla? Matkoista päätellen ;) Mä lähden mökille kyllä juhannuksena, tosin, eipä liene niillä viikoilla riskejäkään :D

Zophie 25+4
 
Täällä poksutaan!!! 35+0!!!! <3

Tämä helle sais loppua ihan oikeesti, hyvä ei oo olla kun kylmän suihkun alla, ihan kamalaa!!! Yöt on yhtä helvettiä, nyt jo toivon et olis aamu, kun ei tiedä missä olis ja miten päin!!
 
NiQ
MJ ja espe Siis onko toi joku automaatio, että jos ihminen on pitkä niin lantio on aina niin tilava että sieltä mahtuu tulee vauva ku vauva? Vai miksi sitten pitkille ei tehdä synnytystapa-arviota? Ite oon kans 173cm pitkä, ja vauvan ei PITÄISI olla kovin suuri (28+5 ultrassa kokoarvio oli 1,2kg, ja kuulemma laskettuna aikana 3,4kg... MUTTA viimeksi terkkaritäti sanoi käsikopelon perusteella ettei vauva nyt ainakaa pieni oo... eli lisäpaniikkia!)

Keiju Kyllä varmasti osa painonnoususta on turvotustakin, sillä kihlasormus joka on ennen ollut väljä ei meinaa enää mahtua sormeen. Vettä oon kyllä juonu ku joku kameli (kai ne paljon juo :p ) ja vessassakin käyny sitä tahtia mutta tulee sitä turvotusta vissiin silti.

Hennalla on kyllä ihan ylisuloinen masu <3 On vielä sen verran sopusuhtaisen kokoinen, ettei taida ihan hirmukauheesti ahdistaa?

Juhannussuunnitelmia ei oo, tekis mieli lähteä jonnekin ja tehdä jotakin, mutta mitä ja minne? :D Miehen kaveriporukka asustelee 500km päässä, sinne saakka ei ihan viitsi viikonlopuksi ajella ja musta tuntuu että mä oon erkaantunut mun kavereista sen verran etten viitsi alkaa kyselee mitä kukakin tekee. Tulis vaan ulkopuolinen olo kumminkin...

Synnytys lähestyy Milläs mielillä mammat odottaa synnytystä?

NiQ & Pena 35+3
 
NiQ Itsekin luovuin sormuksista tällä viikolla, vaikka varmaan ei ole raskaus turvotusta, mutta nää helteet turvottaa käsiä, en riskeeraa, että jää vielä kiinni sormiin. Kannattaa sitä juomista harrastaa.i Itsee tuntuu, että kokoajan lasi kädessä ja yölläkin juon lasin, kun käyn pissalla.

Juhannus Varmaan kotosalla ollaan, tai jos kovat helteet mennään porukoille evakkoon 90km päähän.

synnytys Kyllähän tuo jännittää, jotenkin sellanen ristiriitainen ajatus. Kyllä siitä selvitään tai sitten toisaalta iik, mitenkähän menetän itsehillintäni. Olen miehelle kertonut toiveita ja juttuja, mitä muistaa sanoo kätilölle, jos ite en "kykene".

Anu ensi viikkohan on kylmenpää...Saatiin jopa kämppä 26 asteiseksi yöllä :) Meillä makuuhuoneen puolella tien toisella puolella terassi ja pizzapaikka, johon porukkaa jää hengaa baarien sulkemisen jälkeen, joten näistä tulee öisin hirvee melu, joten ikkunan pitäminen yön kylminpinä hetkinä mahdotonta.

keiju ja hippiäinen 36+5
 
Ihania masukuvia Henna ja NiQ. :heart:

NiQ En osaa vastata tuohon pituuskysymykseesi, mutta näin mulle sanottiin että ei ole syytä epäillä etteikö mahtuisi ulos. Mullakin on kyllä mennyt reisiin ja hanuriin näistä kiloista ainakin puolet, ja kilojahan on kertynyt jo komiat 20 kpl...

espe Minäkään en ole tuosta vauvan koosta sen kummemmin stressannut, ollaan miähen kanssa molemmat oltu nelikiloisia syntyessä, samoin molempien sisarusten lapset, että meillä nyt vaan ei näemmä kursailla. :D

Toivottavasti Keijua ja anua on nukuttanut paremmin kun viileni ilmat, itse olin viime yönä nukkunut niin "täysii!!!" että mies pakeni vierashuoneeseen puoli viiden maissa...

Juhannus Toivon olevani joko synnärillä tai vauvan kanssa kotona. :) Ei siis olla tehty suunnitelmia, normaalitilassakaan niitä ei varmaan olisi kun ei kellään tutulla tai sukulaisella ole mökkiä tms. : /

Synnytys Odotan mielenkiinnolla. Eniten mua hirvittää ne jälkijutut, että onko sitä kuinka piesty ja kipeä olo. Mutta nyt kun H-hetki on jo niin lähellä ja olo jo aika turkasen tukala, haluaisin vaan että tulisi se huojennus siitä että tää projekti on ohi ja uusi elämä alkaa.

Fantasioin siis siitä että olen synnyttänyt ja se lapsi on siinä ihan omissa nahoissaan eikä enää mun, siitäkin huolimatta että raskaus on ollut helppo ja olen voinut tosi hyvin ja nauttinut tästä ajasta suunnattomasti. :)

( . ) Odotellaan odotellaan. Kaikenlaisia tuntemuksia on, supistuksia tulee ja menee niin että alavatsa on kokoajan kipeänä, mutta ei ne vielä mihinkään johda. Jotenkin tosi sisäänpäin kääntynyt olo, ei oikein huvita puhua kenenkään kanssa tai tavata ketään. Ehkä tää on nyt se viimeinen pesintävaihe. :) Taidan alkaa tekemään vielä vikoista kamoista ostoslistaa, jotain pientä pitäis vielä itselle saada ennen vauvautumista.

MJ & Väinö 38+6
 
Tässä muuten vielä minunkin mahakuvaa parin päivän takaa, vk tais olla 38+2.




Vauvajuttuja jatketaanko?
Nyt kun tässä alkaa olla jo h-hetkeä lähellä yhdellä jos toisella, esitin tuolla kesäkuisiss -jossa on kanssa aika vähän kirjoittajia kun suurin osa on kerhossa- että laitettaisiin sellainen pino, jossa olisi kesäkuisia ja sitten täältä niitä jotka haluaa tulla jakauduttuaan sinne. Voidaan toki tehdä ihan oma Esikoistenkin pino, ihan miten vaan. Että tällainen galluppi tähän väliin. Mitäs sanotte? Mikä tuntuisi luontevalta? Haluatteko jatkaa ihan vaan omissa kuukausipinoissa?
 
Viimeksi muokattu:
NiQ: Mulla ainakin ylilääkäri niin väitti, et kun on yli 160 cm, niin pitäisi mahtua aina tulemaan. Ja mullekin sanoi tän heti alkuun, ennen kuin oli edes mitenkään tietoinen, että meidän poju on pikkuinen. Mut kai ne vähän ehkä kattoo vartalon malliakin, ehkä? Mulla ainakin on suht levee lantio ollu aina, vaikka muuten olen hoikka.

Juhannuksena ollaan varmaan kotona. Tekis mieli lähtee johonkin, mut ei oikein oo paikkaa…

Synnytyksestä, välillä ihan rauhallinen olo, et kyllä ne siellä sitten tietää mitä täytyy tehdä ja naiset on maailman sivun synnyttänyt. Ja sitten iskee taas paniikki ja kaikki kauhukuvat, et mitäs jos jokin menee pieleen tai jos repeen pahasti jne..

MJ: Mä olen kirjoitellut vain tänne esikoista odottavien pinoon. Mulle sopii kaikki vaihtoehdot, mut olis kuitenkin kiva, että olisi tuttuja samassa pinossa! :)

espe ja poju 36+5
 
NiQ
Espe ai siis kaikilla oli 160cm ei pitäis olla huolta vauvan mahtumisesta...:eek: no enpä usko! yks kaveri on 165cm pitkä, eka raskaus päättyi kiireelliseen sektioon pahan raskausmyrkytyksen vuoksi, toinen raskaus päätyi käynnistyksen kautta (ennen LA) myöskin kiireelliseen sektioon, koska synnytys pysähtyi kun tuo 3,4kg vauva ei vaan mahtunut ulos.... Ja siis mä ainakin näin maallikkona olisin menny väittään että tän kaverinkin lantio on aikas leveä, vaikka muuten on suht hoikka. No joo, en tiiä, antaa viisaampien hoitaa nää jutut :D
 
Jomi minkä rotusia koiria teillä on? Mua vaivannu aivan kauhee koirakuume!! Tahtoisin niiiiiiin kovasti mäyräkoiran.. Lyhytkarvaisen. Mutta kaikki vaan jankuttaa,että "ei nyt kannata,et sä jaksa kuitenkaan,teillehän on tulossa jo yks hoidettava" mutta.. :'( tahtoisin niin kovin.. Kait se täytyy ottaa sitten kun ensin pääsee alkuun vauva-arjen kanssa.

anu voi ei! Näyttää kyllä pahalta,toivottavasti sulla sallitut särkylääkkeet auttaa kipuun.. ! Tai kipuja ei kauheesti olisi.. Mikä on aika epätodennäköistä.

Zannuli eihän sullakaan enää ole kun noin 3viikkoa!! Äkkiäkös se menee! ;p vaikka voihan se kärsivällisyys itelläkin loppua ihan lopussa.. Nyt kun tuntuu vielä siltä,että tää viimonen 10viikkoo hurahtaa liian äkkiä.. En kerkee tehä kaikkee mitä suunnittelin,että kerkeen viel yksin tekemään..

MJ hyvä että sokerit kunnossa!! Eipä ainakaan niiden kanssa enää tarvii värkätä! :)

espe jos ei lapsella ole hätää pienen kokonsa vuoksi,niin eikös se ole vain parempi? :D Ei tarvii mitään jättiläistä synnyttää! Mulla kamala pelko,että meijän poika on ihan valtava! Ei muuten,mutta ko miehen veljen lapset syntyessään 57cm pitkiä ja yli 4000g! Mut onneks ite oon ollu ja mies on ollu ihan "normikokoa" syntyessämme:p

Henna ihana massu !! :)

juhannus suunnitelmia on joko viettää juhannus miehen kanssa,kun niiden työmaalle tulee "pakkokatko" eli kerrankin eivät tee pyhänä töitä tai sitten lähden päiväksi kotipaikkakunnalle mökille moikkaamaan vanhoja kavereita.. En tiedä vielä,sen näkee sitten kun juhannus on ja mitä ukko tästä asiasta tuumailee :)

Synnytys ei varsinaisesti se kipu pelota,vaan ne vieraat ihmiset, se outo uusi tilanne tuo ahdistusta ja se,että siellä sairaalassa sitten pitää olla yötä ja varsinkin kun täytyy olla riippuvainen niistä toisista ihmisistä.. Ei saakaan tehdä niinkuin omapää sanoo.. Ja pelkään,että jos siellä on joku "elämäänsä kyllästynyt" kätilö,joka on pahantuulinen ja vain tiuskii kaikesta :ashamed: onhan niitä sellasiakin..

NiQ ja MJ ihanat massut teilläkin <3 Ite en oo ottanu yhtä ainutta masukuvaa,kun en tykkää noista omista makkaroista tossa "alapuolella" Ne roikkuu silleen tyhmästi ja nolosti.. En osaa siksi vieläkään nauttia,vaikka mun vauvamasu näkyykin,kun myös nuo omat makkarat on tuossa.. Ehkä mua kaduttaa sitten vanhempana kun en ottanu,tai sitten otan vielä ihan viimesellä viikolla edes yhden muistokuvan..

Mut nyt ON: Tilaamani rattaa tuli tänään! Rakastan niitä jo nyt. :D Vaikka en metriäkään oo työntäny,että täytyy toivoo,et ne on tän kaiken rakkauden arvoset,kunhan päästään tositoimiin :p
Firkon f7 metallilime/musta..

Ja tää viikko enään töitä jonka jälkeen pääsen kesälaitumille ja sitten siitä äippälomalle! Ihmettelen vain,etten vieläkään oo saanu kelalta päätöstä,että paljonko sitä rahaa nyt sit tulee. Mutta kaippa ne sieltä sit ilmottaa kun on ajankohtaista.. Alkaa vain epäilyttää,että onko meidän palkanlaskija unohtanu laittaa mun palkkatodistuksen kelalle.. Kun sen halusin siis laskettavan viimesen puolen vuoden ajalta.. Ei muuta tällä kertaa. Kiitos ja hyvää yötä ^^

Muoks* piti vain kysellä,että miten namppis jakselee,vieläkö voit huonosti?
Taiska ja napero 30+3
 
Viimeksi muokattu:
Pitkästä aikaa..oon ollu vähä laiskamato kirjottelee, ja ku toisaalta ei ihmeitä oo tapahtunu.. noo, yritetääs skarpata. :)

NiQ ja Mj ja henna Ihania massuja! :heart: oi...

Juhannus menee varmaan kotosalla.. ei oikeen oo mitään erikoista suunniteltuna. Ihana ois olla kesämökillä tai jossain jos semmonen ois!

Synnytys pelottaa, että menee taju ja pelottaa jos oksennan.. (mulla on oksennuskammo..) :$ mutta toisaalta, "kiva" kokeilla omia rajojaan, kun tietää että on hyvissä käsissää (kadun tätä lausetta vielä...) ;)

Se pÄska lääkäri mistä aijemmin kirjottelin, määräs mut sokerirasitukseen.. ja omasta mielestäni mulla ei oo mitään syytä siihen mennä - ei ylipainoa, ei vauvan kokokaan ole ylisuuri, ei sokeria pissassa tms oireita.. se varmaan haluaa ärsyttää mua tahallaan että saisin stressin joka asiasta.. No, tiedänhä mä että vauvan terveys on tärkein joten kävin neuvolasta sokerimittarin kotiin ja mittailen nyt viikon pari useemmin päivässä.. jos on häikkää nii sit sokerirasitukseen..

Tän päivän arvot on kuitenkin ollu ok..

paasto : 4.4, aamupalan jälkeen 4.9
Ennen lounasta: 4.. lounaan jälkeen 7.2... (taisimpas juoda limua ja syödä keksejäkin... ;) )

ja nyt mittailen sit iltapalalla.. mutta ei nuo mun mielestä kovin korkeita arvoja ole..

Hyppy ja poitsu 31+3
 
NiQ
Hyppy Älä stressaa sen sokerirasituksen kanssa, hyvähän se on vaan tietää että kaikki on hyvin :) Mä ajattelin huomenna neuvolassa kysyä, josko sinne rasitukseen pääsis uudemman kerran vaikka arvot oli rv25 tosi hyvät. Mulla meinaan on nyt paino noussu aika huimasti rv29-35, ja pelkään että se lihottaa liikaa vauvaakin. toivottavasti muistan kysyä huomenna onko siitä mitää apua :D mulla on kauhee deme! Sulla on hyvä asenne synnytystä kohtaan (tai siis toi että pääsee kokeileen omia rajojaan) :) Ite toisaalta odotan sitä synnytystä, ja toisina päivinä taas saan hirvittäviä paniikkikohtauksia kun pelottaa. Eniten kai pelottaa että mun mies ei ehdi sinne (työreissu 6h päästä kotoa) mun tueksi. Pitäis varmaan alkaa asennoitumaan että mies ei sinne pääse ja oon siellä yksin, mutta jos se pääseeki niin se oliskin sitte iloinen yllätys. Tyhmää stressia tulee tosta aiheutettua itselle vaan, mutta minkäs teet. Mies on mun tuki ja turva ja sielunkumppani.

Taiska Mun mielestä kannattaa ottaa omiin arkistoihinsa masusta pari kuvaa, ei sitten jälkeenpäin harmita kun ei oo tullu yhtää otettua :) Kyllä mullakin tuolla alamahalla on semmonen löysä löllökerros, ei toi vauvamaha tuolta alhaalta asti tuu. Mut synnytyksen jälkeen se on varmaan vielä hirveempi toi mun mahaläski :LOL: Voi olla että työnantajasi ei oo vielä lähettäny sitä palkkatodistusta sinne kelaan, vaan odottelee sitä viimeistä tiliä vielä siihen...? Voishan kai sitä kysyä niin ei tuu mitää ikäviä yllätyksiä, kun ei äippälomaan mennessä tuukaan rahaa mistään. Tsemppiä viimeisiin työpäiviin! :)

IIIIX!!! huomenna aamusta neuvolalääkäri. Meisti on vetäny ananasta, mansikoita ja kahvia. Pitäis ainakin tällä dieetillä tää mamma kusta ainaki kilon pois ennen huomista puntaria :LOL: Hirvittää taas se vaaka, ja nyt vielä on eri neuvolantäti ku se mun ihana oma :(
 
NiQ Mä vaan inhoon yli kaiken huonoa oloa ja oksentamista, jos sokerirasituksessa se tulee.. ja meillä tkssa ei ees pääse pitkälleen ellei haluu kävellä koko taloo läpi. :LOL: mut pitää nyt ihteesä reiïttää ja kirjata sokerit ylös sille lääkärille nii saa vaikka perseensä pyyhkiä sillä lapulla. :mad: :whistle: anteeks, mulla vaan tulee jo korvista se lääkäri :D
Niii! ja tulee mullekkin paniikkikohtauksia joinaki päivinä että en mä voi synnyttää ku en mä osaa ja se koskee ja ja ja .. :D Eikö sun miehes sais pidettyä jotenkin lomaa siinä la:n seudulla? tai pystyykö hän olla menemättä töihin jos sairaalaan tulee lähtö..?

Taiska Mäkään en oo saanu päätöstä kelalta äippärahasta, ja ä-loma alkaa mulla nyt torstaina varhennettuna! ja ei mitään tietoo mistään rahoista.. kyllä v*tuttaa.. ja äitiyspakkauksen tilaamisestaki on yli 14 päivää eikä ooo tullu...

Hyppy ja poitsu 31+4
 
Hyppy Mä saan ainakin ekat ä-rahat vasta päivää ennen laskettua aikaa, vaikka ä-loma alkoi jo viime kuun lopussa. Perkele, siksi otin opintotuen kesäkuulta, kuuluu meillä vuosittaisiin tukikuukausiin. Ja kun valmistuin viime kuussa, tiesin, että se pitää palauttaa. Oletin, että sen voi palauttaa samalla kaavalla, kun jos tulorajat ylittyisi, eli ensi vuoden maaliskuuhun mennessä, mutta ylläri se pitääkin maksaa takaisin tässä kesän aikana :/

Tänään neuvola...

keiju ja hiipiäinen 37+0, POKS!
 

Yhteistyössä