´*- ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET -*´

Zoe-F
miracle Ootpas siä jukuri. Miä en oikein sisäistän asiaa ku sain gravidanilla haamun kp27 mutta labra sen todisti ja paksusti voin :D

Koskeeks ketää vähän välii päähän? Minuu ei kovast mut aika usein kuitenkin on vähän koskennu. Pari kertaa oon joutun lääkkeen ottaa. Normaalist hyvin hyvin hyvin harvoin on kosken päähän.
Zoe ja Öttiäinen 7+3 :heart:
 
nostelenpa ylöspäin taas, ku meinaa tippua tää pino aina tonne kauemmas :wave: Huomena alkais klo 18.00 KESÄLOMA!!..ja kyllä sitä on ootettukkin!! ja torstaina tosiaan se tähystys, kuhan ei menis loma ihan pilalle, että tuolla alakerrassa olis asiat ihan normaalisti, raskaudesta johtuvia muutoksia tj :snotty:
 
Zoe-F
miracle :wave: Hyvä homma!
vuvahaaveita mulla ei oo kesää lomaa ollu ku toissa kesän tais olla kaks viikkoa. ennen ja jälkeen kesän viikko. Opiskelen siis ja käyn kesät töissä.
Zoe ja Öttiäinen 7+ 4 :heart:
 
Täällä tänään saatu neidin painoarvio joka oli 2,6kg ja jos täysaikaiseks menee niin sellasta 3,4kilosta murusta meille ennusteltiin :heart:
Lääkäri antoi pikkuselle luvan tulla koska vaan ja kohdunkaula olikin lyhentynyt kahteen senttiin ja suu pehmeä, joskin vielä kiinni... nyt vain jännäillään että tuleeko neiti lähipäivinä vai vasta 6vkn päästä käynnistettynä :D

Onnea miraclelle vahvasta plussasta :flower:

Nyt lähtee tää yökyöpeli nugguilee kun saan viikot poksautettua uusille lukemille keskiyön ylityksen ansiosta :heart:


Tini+Pingu rv 36+0
 
Varasin kuin varasinkin varhaisultraan ajan!! 27.8 ois siis aika klo 15!! Sillo ois vkoja 7+6! Jännittää ja pelottaa jo nyt! Haluis niin kovin tietää, et siel ois kaikki hyvin! Ja sit ainakaan ei ehtis millekään 12 vkolle mennä jos se kesken meniskin aiemmin. Näin on parempi, on siel sit elävä tai kuollu alkio sitten. Mut kovasti uskon ja toivon, et tää mytty siel sydänääniään jumputtelis ja kaik ois hyvin äidin rakkaalla!! :heart: Ja tuol hämeenlinnas se on siis vähän halvempaa ko maksaa siinä kuuden kympin tienoilla kuulema ni sen vuoks kehtasin sen varatakin :)
 
Chamorphis
Tjaa pitää nostaa pinoa ylöspäin... Huomenna olis taas vaihteeksi kontrolli äitiyspolille. Olis ihanaa nähdä kuinka pikkunen on kasvanu, mutta tuskin ultraavat tällä kertaa. Rakenneultra luultavasti on vasta about kuukauden päästä...
Ah jotenkin ihana tunne, kun tänään on ollu jalat paljo vähemmän turvoksis ku eilen. Ne on ollu viimeset pari viikkoo jatkuvasti sellasetkin limput, että melkein kipeetä ottanu... Ehkä toi turvotus vähä helppais ku ilmat viilenee... Toivottavasti...

Chamorphis ja Nasu 16+1
 
miracle ja suunnistaja eiköhän tytöt siellä kaikki hyvin ole :heart: toivon ainakin ihan täydestä sydämmestä että näin on! Mutta onneksi molemmille tuli jotain odotettavaa... alkuviikot on kaikkein kauheimmat sen piinan kera!

Cham täällä ainakin helpotti turvotus heti kun lämpö tipahti. Nyt itseasiassa taa palelee koko ajan, onhan pihalla vaan 10 astetta!

Palaan tarkemmin asiaan kunhan ensi viikolla mies palaa töihin! harjoitus suppareita tulee jo päivittäin ja vauva tuntuisi olevan laskeutunut, sen verran kipiää tekee lantioon etten muuta selitystä keksi. Jaksakaahan paksusti!

Koiruus ja pentunen rv 35 :heart: poks :D



 
cham, noh, mutta onneksi sulla ei ole viime hetket käsillä elokuussa niin kuin eräillä täällä :D Oletko syönyt ananasta ja mansikoita niin että napa naukaa? Niiden pitäs saada turvotusta laskemaan, samalla iso kuppi kahvia vois tehdä terää pikku lenkin ja jalkojen nostamisen kanssa. On kurjaa kyllä ja ne on muuten kipeet jos oikein turpoo. Mulla tuli ihan semmoisia "ryyniä" jalkoihin kun turpos eli kipeet ja punaiset ja näytti siltä kuin olis jotain riisiä siellä ihon alla :x
 
täällä tähystys ohi, ja pieni muutosalue löytyi, ja napsas koe palan siitä, oman ymmärryksen mukaan ei ole kuitenkaa kyse mistään vakavasta, koska aluekkin oli pieni, missä muutosta oli. Nyt 3-4 viikkoa sais odotella tuloksia, ja sitä että pitääkö alueelle tehdä jotain, vai riittääkö pelkkä seuranta...
Yllätykseski lääkäri myös vähän katsoi ultrallakin pientä, ja merkkaili neuvolakorttiin sykkeet ja liikkeet plussalle :heart: :heart: Istukka mulla kuulema on edessä, joten siksi en vielä tunne välttämättä liikkeitä.
Kohdunkaulan pituudeksi saatiin ultralla 4.5 cm, ja viime neuvola-lääkäri käynnillä se terveyskeskus lääkäri oli merkannut 3cm, aika iso heitto.
Mutta onneksi nyt saa kuitenki ton tähystyksen puolesta hengähtää...seuraavaksi jännäillään rakenneultraa, mikä on sitte 18. päivä :heart:

vauvis 19+4
 
Chamorphis
Koiris en nyt mitenkään oo urakoinu sitä ananasta. Teen kyllä melkein päivittäin salaattia ja siinä mulla on aina purkillinen ananasta. Kahvia juon aika harvoin, kun sen haju meinaa edelleen yököttää! :x Varsinkin ne kahvin purut... Mansikka meinaa tulla kohta korvista pihalle kun omalta maalta on tullu niin älyttömästi sitä! :/ Pakkases on jo vaikka kuinka paljon talven varalle!
Mulla kans välillä tuntunu kun oikein turvoksis jalkapöytä ollu niin et ihan hölskyy kun heiluttaa jalkoja! :D
Ja sitten äitiyspoli kuulumisia. Eli olin tänään kontrollis ja kaikki on hyvin. Verenpaine oli ehkä aavistus koholla, mutta se tuppaa oleen aina lekuris! :LOL: Onnex sain neuvolasta viimex verenpainemittarin et voin kotona seurata... Tekivät mulle samalla ultran joka toimi jo rakenneultrana. En tiennykkään et ne ultraa joka kerta... No jokatapaukses vauvalla on kaikki hyvin ja edelleen vastaa viikkojaan. Sydän sykki oikein mukavasti ja kaikki kammiot ja eteiset on paikallaan. Virtsarakkokin sielä vilahti ja munuaisten pitäs olla kans ok. Oli niin epämääräsen näkönen klöntti tälläkertaa ettei oikein saanu paljo kuvaa vauvelin koosta... :ashamed: Se ultras niin vauhdilla, mutta onnex ehti kuitenkin jotain näkeen! :heart:

Chamorphis ja Nasu 16+2
 
Chamorphis
vauvis mulla on by the way kans istukka edes eli nähtävästi saan kans niitä liikkeitä odottaa vielä useampia viikkoja... :( Oon niin malttamaton et tahtois nyt jo tuntee vaavin liikkeet!! :D :heart:
 
Vauvikselle onnittelut hyvistä ultra kuulumisista :flower: ja oikein kiva ettei tähystyksesäkään kauhuskenaariot käyneet toteen. Pian pääset taas kurkkaamaan masunsisäistä elämää...

Chamillakin oli mennyt kivasti äitipolilla, hyvä, hyvä!

Liikkeistä mulla istukka takaseinässä ja tunsin ekat liikkeet rv 16+6 mutta nämähän on hirmuisen yksilöllisiä. Olen ymmärtänyt että reilun rv 20 pitäis tuntua vaikka oliskin etuseinämässä istukka. Kyllä niihin sitten kerkiää kyllästymäänkin :ashamed: mua ainakin välillä kiristää kun pentunen antaa tasan yhden asennon jossa voi nukkua ja paikat puutuu niin on oikeesti taidetta että saa nukuttua. Jos toisella kyljellä yrittää niin potkii niin lujaa sinne ettei sillein pysty olemaan ilman että sattuisi pirusti :kieh: muuten potkut ei haittaa vaikka kipeää välillä tekeekin.

Koiruus ja pentunen rv 35+1
 
kiitos, kiitos kaikille :heart: Kyllä tässä kivi putos sydämmeltä, vaikkakin siellä muutosalue olikin, mutta onneksi vain pieni alue.Saas ny nähä pitääkö sille alueelle jotain tehä, ja jos tarvii nii, tehdäänkö se nyt raskaana ollessa vai sitten vasta synnytyksen jälkeen =) Mutta pääasia ettei vielä ainakaa mitää vakavaa, ja vaavi voi hyvin.
Mutta se ultra oli kyl täysin ylläri, vaikkakin katsoi vain ihan pari minuuttia (mittas sen kohdunkaulan pituuden, ja samalla näytti ja kerto missä on istukka).
Kun miettii, ettei sille lääkärille kuulunut edes mikään ultraus...kun naistentautien polille menin nimen omaan emättimen tähystykseen :D
Oli joku ulkomaalainen mies lääkäri, ja aivan IHANA :heart: Samoin kun oli myös hoitaja, jäi kyllä hyvä mieli ku sieltä pois kävelin =) Sanoi vaan ennen tutkimuksen alkua, että kurkataan ultralla, että sydän sykkii jne :heart: :heart:
 
Mul oli tänää kauhee pahaolo -kohtaus. Yhtäkkii men maha iha sekasi, tul hirveen kuuma ja alko oksettaa. Sit ko kävin veskis ni autto (oli iha ripulilla.. ihanaa) ja join jaffaakin ni seki sit auttoi, et men suht mukavasti ohittekin. En tiä, et söinkö liikaa kirsikkatomaatteja yht kyytiä.. :ashamed:

Miul o ollu erittäin oireeton alkuraskaus.. Mut tää menee kyl paljo nopeemmin ko edellinen. On paljo seesteisempi olo ja välil unohan, et oon raskaana ku ei mitää oireita oo. Pienen pientä kasvukipuilua joskus, mut ei muuta. Mut mie jaksan uskoo, et tuol masus mytyllä on kaikki hyvin :heart:

**miracle & mytty tasan rv 5**
 
miracle kyllä siellä on kaikki hyvin :heart: Mulla oli myös oireeton alkuraskaus..mitä nyt joskus jotaki pientä, mutta kyllä sitä itsekki välillä aina "unohti", että raskaana sitä ollaan :D

Sunnuntaina vaihtuis taas viikko, ja sillon ollaan jo puolessa välissä :heart:

vauvis 19+5
 
Chamorphis
mirkku ja vauvis joo oli kyllä itelläkin vaikeeta uskoo, että ees on raskaana vaikka olikin oireita! :/ Nytkin vaikka viikkoja 16 ja risat niin ei meinaa uskoa, että on raskaana vaikka on kuullu sydänäänet ja nähnykki pienen kax kertaa... :D Varmaan vasta sitten uskoo ku Nasu rupee monottaan mua urakalla ja maha rupee kasvaan!! :LOL: :heart:
Mulla olikin muuten nyt eri lääkäri siellä äitiyspolilla ja tuntu, ettei se ollu oikeestaan moksiskaan noista mun munuaisista. Kysy vaan, et niin mullahan on ollu sitä proteiinia jo ennen raskautta ja totesin siihen, että juu varmaan toistakymmentä vuotta. Ehkä siis mulla on kuitenkin huomattavasti suuremmat mahikset synnyttää terve lapsi kuin se, että joutuis keskeyttään, koska kontrolli ajankin se anto vasta lokakuulle ja sillon mulla on kuitenkin viikkoja jo 24...

:whistle: =) :heart:

Chamorphis 16+3
 
Hei vaan kaikille! Missä vaiheessa on annettava lapsen nimet mahdollista hätäkastetta varten?

Oireettomuus edelleen jatkuu. Maanantaina on se ultra, missä sitten selviää että lyökö siellä pieni sydän. Alkaa pikku hiljaa jännittämään.
Nyt kun työt alkoi niin on alkanu menee päivätkin nopeempaa, huomenna "jo" 7+0 :heart:
 
Kävin tänään ensimmäisessä ultrassa. Oli ihanaa nähdä se vauva ensimmäistä kertaa. Syke kuului ja se potkiskeli ja nyrkkeilikin kovasti sen ultran aikana =) :heart: Vastasi kuulemma viikkojaan ja laskettu aikakaan ei muuttunut.

Aiemmin koko raskaus tuntui kuin se olisi ollut vain unta. Vauvan näkeminen teki siitä todentuntuisempaa. Odottelen nyt kovasti seuraavaa ultraa, että saisi nähdä uudelleen oman vauvan =)

Veiled & pieni taimi rv 11+5
 

Yhteistyössä