´*- ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET -*´

Ai kamala, pitääkö äidin olla terve, että saa vauvalle vakuutuksen?

Kun mulla jo kroonisesta migreenistä ja unettomuudesta meni pankin lainaturva. En ole etukäteen mitään niistä vakuutuksista selvittänyt. Meillä on kaikki vakuutukset If:ssä, että kai sieltä eka kysytään mimmonen se on.

miracle Voimia, toivottavasti kaikki on hyvin! Valitettavasti en osaa vastata mitään kohtuasiaan, kun musta itestä tuntuu, että vatsatauti tulossa, eikä raskaus :D
 
Niin ja tuosta äidin terveydestä, se on kyllä kaikilla firmoilla melkein sama. Veritaksella oli itseasiassa LÖYSIN terveysselvitys mitä olen nähnyt. Ei tarvinnut kun kopiot neuvolakortista ja muutama raksiruutuun juttu. Esim. Fennialla oli tosi tosi paljon tiukempi, niinkun Pohjantähdelläkin.
 
Niin ja sitten piti kertoa kuinka ihana mun mies on!

Se on sellainen jörrikkä välillä, että ei oikein ota selvää aina. Mutta eilen mietti jo vaunukatosta tonne takapihalle, tänään kun oottelin kaupasta, niin oli lastenvaateosastolla kattelemassa prinsessan vaatteita ja monta muuta juttua ollut jo parin päivän aikana.

Niin ja kun soitin sille sinne kauppaan, että tuo makkaraa leivänpäälle, niin kysy, että prinsessalleko mä syön? Kun en makkaraa leivän päälle laita normaalisti, kun kerran vuodessa. Siinä puhelussa se sitten selvisi, että vaatteita katselemassa. Oli jo löytänytkin kivoja. Toivottavasti ei vielä ostanut :D
 
Sompio, ihana mies!! :heart: Munki mies ko oltii lomalla yhel mökillä, ni se jo suunnitteli mitä kaikkee se vois pienelle tehä ite =) (pinnasänky saadaan jo appivanhemmilta, ni sitä ei, mut jos ois tarvittavat välineet ni kehdon se haluis tehdä ). On ne ihania noi miehet ko ne aattelee jo nyt tulevaa pientä :heart:

DD, nii ja Veritaksessaha maksaa vakuutus enempi :Vuonna 2009 syntyvälle lapselle varatun vakuutuksen vuosimaksu on 6 ensimmäistä vuotta 469 ? ja kuudennen vuoden jälkeen 260 ?. Eli tuommosen löysin =) Tosin ainaha ne vähäsen noit kasvattaa, tosin sä ehdit tuohon halvempaan :LOL:
 
Mirkku,
http://www.veritashenkivakuutus.fi/index.jsp?navi-main=etusivu&navi=yhteystiedot&locale=fi&content=%2Fcontent%2Ffi%2Fetusivu%2Fyhteystiedot.html#espoo

Tuolla listat noista toimipaikoista. :) Kannattaa tosissaan pyytää tarjouksia monista eri paikkaa niin on sit varma et saa just teille sopivan vakuutuksen.
 
HAHA! Ei oo totta... meillä kävi äsken tommonen setä tekee vuositarkastuksen ja vähän korjauksia. Juteltiin siinä sitten mukavia, et miten hyvä asunto tää on ja näin pois päin. Totesin että tuskin kauaa tästä nautitaan, kun 1h+tpk 46,5m2 ei hirveen kauaa toimi lapsiperheellä. Mies oli vaan että onneksi nyytin tuloon on vielä reilusti aikaa :D Sanoin, että vähän yli 2kk, luultavasti joulukuun alkupuolella. Oli ihan että OHO, eihä siihen sit oo ku ihan hetki :LOL: En kuulemma näytä siltä :kieh: Ehkä mä en oo niin valas kun luulin! :D
 
DD, :hug: :hug: :hug: Semmonen oon, ja kun tiedän, et ei oo ollu helppo raskaus :hug:

Meil on sama juttu ton korvattavuuden kanssa, et on hyvä olla sellanen vakuutus, joka korvaa melkeen mitä vaan :/ Ja sit toi omavastuu, niissäkin on paljon eroja vak.yhtiöiden välillä.
Mies aiko tänään soittaa yhelle tutulle, joka "kauppaa" noita Veritaksen vakuutuksia, et mennään käymään hänen juttusilla täs joku päivä =)

mirkku, tossa kohtu asiassa peesaan DD:tä, et se on niin yksilöllistä :/
Varmasti kaikki on hyvin teidän pikku mytyllä :hug: :hug: :heart:

Sompio, kun hakee tota vakuutusta, ni täytyy liittää selvitys äidin terveydentilasta.

Nordealla kysytään mm. onko raskauden aikana tehdyissä tutkimuksissa epäilty normaalista poikkeavaa? Onko teillä tai onko teillä ollut jatkuvaa hoitoa tai seurantaa vaativa sairaus?
Onko teillä sokeritautia, jatkuvaa lääkehoitoa vaativaa epilepsiaa, verenpainetauti, tai korkea verenpaine, krooninen virtsatieinfektio tai maksasairaus, tämän raskauden aikana todettu raskausmyrkytys, useamman kuin kahden sikiön raskaus?

Jos vastauksenne johonkin yllä esitettyyn kysymykseen on kyllä, antakaa tarkempi selvitys vammasta, sairaudesta, tutkimuksesta, sekä tuloksesta.

Hakemukseen liitetään jäljennös äitiyskortin sivuista 1-6, sekä jäljennös mahdollisesta lapsivesitutkimuksen tuloksesta.

Näin siis nordeassa, ja kyseessä on vakuutusvaraus syntyvälle lapselle.
 
Heippa!

Täällähän puhutaan jo vauvan vakuutuksista... :) Mulla ei taida ihan vielä olla ajankohtaista... :p
mircale mä oon samaa mieltä että kyllä siellä varmasti kaikki on hyvin. Mä oletan että sulla se kohtu on just siellä lantiossa siten ettei se vielä tunnu. :) ekassa raskaudessa muistaakseni joskus rv 14 tai jotain alkoi näkymään pikkuisen masua ja tuntumaan se kohtu... kaikki on ihan varmasti hyvin. :hug:

(.) kävin eilen konsertissa ja juhlissa. Illalla kun tulin kotiin niin selkään sattui... :x mutta ei ollut kyseessä mikään menkkasärky vaan siis sellainen että kun on liian kauan istumassa niin alkaa sattumaan. Onkos muilla ongelmia selän kanssa?
 
Joo, ei mullakaan toi vakuutus ole vielä kovin ajankohtainen, mutta oli kiva tietää, että täytyy niitä tosissaan selvitellä ja ajoissa hakea. Ne voi vaikka evätä sen sitten mun sairashistorian kanssa.

Migreenistä kärsiville :hug: . On se vaan tosi viheliäinen sairaus. Mä kärsin siitä kroonisena monta vuotta ja söin kaikenmaailman estolääkkeitä yms. Nyt ei ole lääkkeitä, jos kohtaus tulisi. Tän kesän kyllä pääsin tosi helpolla, ei ollut kuin 1-2 kohtausta/kk. Olen varannut neurologin, mutta aika on vasta parin viikon päästä. Mulla on niin vahvoja lääkkeitä, että ei niitä enään voi syödä, kun on prinsessa masussa. Tai sitten sitä joutuu vaan kärsimään kohtauksen, mutta se on yhtä helvettiä. Neurologi aikanaan ennusti, että migreenikohtaukset vähenisivät ensimmäisen raskauden jälkeen. Mutta ensimmäiset 3 kk voi olla tosi rankkoja. Saapi nähdä.
 
miracle En mä tiedä mistään tytöstä ja pojasta :heart:

Ollaan miehen kanssa koko naimisissaolo puhuttu, että meille tulee prinsessa. Ja siitä puhutaan edelleen. Halutaan kyllä sukupuoli selvittää heti kun mahdollista.
 
Tää onkin ihmeellinen tuntemus... oikeesti mistä sen voi ennakoida itse tietää tai olla varma epäillä...???
Me ollaan aina oltu miehen kanssa sitä mieltä että meidän perheeseen ei tyttölapsia tule... mutta jostain kumman syystä on vahva selittämätön tunne että tyttö taitaa tulla... ja me ollaan todellakin vasta 6 viikolla menossa...
 
miten ihmeessä te voitte päätellä kumpaa sukupuolta on tulossa :eek: onko se vaan jonkinlainen toive?:heart:
Minulla ei meinaan ainakaan ole mitään hajua kumpi ois tulossa...no toisaalta ei sillä niin väliäkään kunhan on täysin terve.:heart:


eilisestä lähtien olen jättänyt ennen nousua syömiset ja olo on ollut kohtuu hyvä. ainoastaa iltapäivällä ja illalla alkaa olo olemaan hieman kehnompi. Ja nukkumaan olen mennyt yhdeksän tienoilla. Silmät vaan menee kiinni ja nukahtaa..:D
Mä en oikein tiiä millasta on se närästys, mutta mua on ainakin röytäyttänyt jo monta viikkoa ja montakertaa päivän aikana. se on ihan kamalaa. olen kuin kurnuttava sammakko. Suurin osa niistä on äänettömiä, mutta sattuu juuri sillä hetkellä rintakehään. INHOTTAVAA!

TinyAngel 9+2
 
Huomenta!

Mä kysyin illalla leikilläni, että mitäs jos meidän prinsessa onkin poika. Niin mies vastas, että sitten sitä sanotaan karvapalliksi :LOL: . Eli toivottavasti on se prinsessa :heart:

Mutta mitään tuntemuksia ei ole, kumpi se voisi olla.

Serkun häihin menossa tänään, joten hyvää lauantaita kaikille :wave:
 
Sompio Se tarkoitaa päivää...elikkäs mulla on tänään 26+6...26 viikkoa ja 6 päivää...ja 6:nen päivän jälkeen vaihtuu täys uus viikko, eli mulla on huomenna 27+0. Ja taas alkaa viikko alusta.... =) Osasinko selitää... :D

vauvis 26+6(ja huomena POKS!) :heart:
 
Chamorphis
Huomenta naiset! Tohon migreenijuttuun... Mulla kans joskus onneksi harvoin tulee migreenikohtaus. Enemmän kärsin niskaperäisestä päänsärystä. Anyway vinkkinä kaikille, et oon todennu Panadolin poreena auttavan mulla melkein parhaiten... Kaksi sellasta poretta naamaan ni kipu lähtee tosi nopeesti yleensä. Välillä sekään ei auta mut kuitenkin... Tosi tehokas lääke...

Chamorphis ja Nasu 23+4
 

Yhteistyössä